VW Scirocco vanaf 27,5 mille & nieuwe foto’s

Auteur: , 89 Reacties

Wie straks in Volkswagens nieuwe speledingetje wil rijden, moet minimaal 27,5 mille meenemen.

Voor dat geld krijg je een Scirocco met 1.4 TSI benzine motor met 122 pk. De prijzen voor de 160 pk sterke Scirocco 1.4 en de 200 pk sterke Scirocco 2.0 TFSI zijn nog niet bekend gemaakt, evenmin als de prijs voor de 140 pk sterke 2.0 TDI.

Standaard is de Scirocco al leuk uitgerust met 17 inch lichtmetalen wielen, ESP, airconditioning, sportstoelen, een met leder bekleed stuurwiel en pookknop, middenarmsteun en een radio met CD-speler en acht luidsprekers. Er komt ook een Highline uitvoering die daar onder andere nog een panoramodak en climate control aan toevoegt.

-MINI-update: de exacte prijs is 27.490 euro, dat valt dan toch weer mee-



89 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Inclusief BPM neem ik aan?
Niet verkeerd, al valt interieur wat tegen.. beetje saai voor zo’n mooie auto!
vind-um-nogal-prijzig… voor 3k meer staat er een golf gti voor de deur.
Wat is de toegevoegde waarde van deze golf 5 1/2… Snap het niet… Ach ja das waar ook ik ben anti VW ;-)
Lelijk interieur en te hoge prijs, nee danku, ik was er nochtans heel opgetogen over maar dit is een domper :(
…en voor drie mille minder staat er eenC30 voor de deur…
Best duur. Een Lancia Delta (ook rijk uitgerust en met 120pk standaard) kost 24k. Scheelt toch… Daarbij, saai interieur (mocht wel wat leuker voor een als ‘leuk’ aangeprezen model) en uiterlijk, vind ik. Wel bijzonder is de standaard 17″ers. Op een VW! Iets standaard!
@ Roland; Voor bijna 7 mille minder. De C30 is onlangs in prijs verlaagd door lage verkopen. http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9029
Veel te duur. Voor 27k maar 122 pk? Zal wel lekker snel zijn met zo’n 1.4-tje. Maar ja de gemiddelde VW rijder betaald het er graag voor. Ik vind het nogal wat voor een auto met een merk wat eigenlijk bedoeld is voor de gemiddelde Deutsche arbeider.
Vind de achterkant niet zo mooi.
voor 29 mille heb je een alfa romeo 159 sportback.
Ik vind het geld niet waard voor zo’n kleine auto. (nog geneens 5-deurs)
Nogal prijzig, niet?
Nederland Hater
@ Conclusie

Een porsche of Ferrari is duidelijk niet aan jou besteed!
@Dennis:

in het thuisland van VW kost zo’n Scirocco net zoveel als bij ons een standaard Golf kost ;) Misschien nog wel minder. Best te doen voor de gemiddelde Deutsche arbeider dus ;)
Wat een dikke reet heeft die kar vanachter! Nee, dank u feestelijk. Ik vind m te duur, lelijk en saai… C30 blijft de baas in dit segment! :)
gezien de c30 kan dit best wel een succes worden al weet i niet zo uit me hoofd wat het prijs verschil is..
Hmm, 122pk platte Golf, of een 197pk Clio Cup racer, met 2.500 euro over om reserve banden van te kopen…
Basisprijs elders: 20.000 euro…
Valt nog wel mee, het is best een mooi wagentje…
Mensen de hoge prijzen zijn te wijten aan de politiek!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind m toch ook wat aan de prijzige kant. Zeker t.o.v. in mijn ogen zijn echte directe concurent de volvo C30. 7000 verschil…
ZwerverRoodbaard
Pffff wat een prijzen :S Dan ga ik voor 3 k voor de Golf GTI.
Maakt niet uit of de hoge prijzen zijn te wijten aan de politiek, ze zijn hoog.

Ik ga dan liever voor een 1500 euro meer voor een civic 2.2 CTdi.
De meeste Duitse auto’s kosten nu eenmaal veel geld. VW ziet zichzelf als premium.
Prachtige wagen, echt prachtig!
Ik zie ik zie… een Honda Civic van de oudere generatie. Nogmaals een oproep aan Autoblog om ook Belgische prijzen te vermelden! Maar duur is hij alleszins. Maar je rijdt dan ook wel met een echte Volkswagen. Oh, wat zeg je, dat doet je niks?
@ Nederland Hater

Eerder dan jou, ik ga niet zoveel geld uitgeven voor zo’n vw. Dan spaar ik meer en heb dan alsnog geld over voor een sportauto, (ik zal zelf nooit een ferrari of porsche kopen, niet exclusief genoeg;) )
@Nutteloze BPM
Vergeet de bijdrage voor PON niet..
Een prijs van 20.000 in andere landen, bijvoorbeeld Duitsland, is een ex BTW prijs van 16.800 netto.
Een snelle berekening van autoweek.nl zonder milieulabel laat zien dat de auto in NL ex BTW en BTW 18.000 kost, kortom 1200 E voor PON en meer BPM omdat de nettoprijs hoger is..

Als PON de prijs gelijk zou maken netto aan duitsland, dan werd het 16800 + 5670 BPM + 3192 BTW = 25.662 EUR.
Scheelt weer 2000EURO, lekker premium rijden zo!
Ach mensen niet zoveel zeiken om 2 of 3 duizend euro’s. Standaart is de Scirocco rijk uitgerust en is hij (ieder zijn smaak) veeeeeeele malen mooier dan de concurrent C30! Voordat de prijs was vermeld, zei iedereen ookd at ze voor de C30 zouden gaan en nu ze de prijs weten rennen ze naar de C30, pfff slaat nergens op.

Oke en nu mogen jullie mij afzeiken ;)
Een Golf met deze motor en vergelijkbare uitrusting kost je zo’n 23.500 euro… Nou hoef ik ze geen van beiden, maar ik vind dat toch wel een groot prijsverschil…

Ik dacht dat de Scirocco gebaseerd is op de golf, iets duurder snap ik dan nog (waarschijnlijk toch net iets “luxer” van zichzelf), maar voor dit geld koop je inderdaad bijna een Golf GTI, die dan toch echt een stuk sneller is en waarschijnlijk nog practischer ook… behoorlijke no-brainer lijkt me.

Gaan ze hier trouwens ook nog een GTI en/of R32 versie van maken? Die zouden dan respectievelijk 40k+ en 50k+ gaan kosten zo’n beetje… (waarschijnlijk meer)

50000 euro voor een opgefokt en platgeslagen golfje… :P

Kan hem trouwens ook niet echt mooi vinden, de neus is ok, maar de rest slaat de plank mis naar mijn idee, vind misschien een Golf eigenlijk zelfs mooier…
Voor dat geld zijn er zat van alternatieven te koop. Tip voor VW: je wordt geen Premium merk door alleen maar Premium prijzen te vragen.
Corrado vr6 slc
@ K-Kalkan, i’m with you man!

Tis gewoon een prachtige auto om te zien en ik weet zeker dat ie ook heerlijk rijdt.
Nou nog wachten tot ze die R32 motor erin lepelen, of nog veeeeel liever die R36!
@ L-Kalkan dan ben ik de eerste die je gaat afzeiken want als je zegt dat een volvo c30 achterkant lelijk is dan moet je eens goed kijken naar deze scirocco want WTF hebben ze met die achterkant gedaan? een prototype per ongeluk achteren geplet en toen van laten we hem zo in productie nemen? geen gezicht! Een C30 zal beter rijden, en met het grotere prijsverschil en spannendere interieur daarvan legt deze Scirocco het direct af! zo!
@Rick (Andere dan ik)
Maar dan rijd je wel in een ordinaire Golf ;)
Dit is een stuk leuker en nu nog exclusief!
Beetje erg duur, zo fanstisch is hij niet standaard uitgerust
ter vergelijking, een BMW 120d Coupe (177pk) kost 35699, de hatch kost 33580. De 316i hatch (122pk :P) kost 25199, als ze daar een coupe van zouden maken zou die dus zo’n 27300 kosten. Da’s dus goedkoper dan de scirocco :) Nou weet ik niet of de scirocco meer van een golf afwijkt dan de 1 coupe van de 1 hatch, maar het lijken mij concurenten qua segment, en dan is het voor mij niet direct verklaarbaar dat de VW duurder is…
Mooie Volvo Sirocco
komt er een r32 of r36 variant op ?
zou wel lekker zyn
Als je iets in dat genre wilt, koop dan toch een C30, met bodykit uiteraard. En wil je dan toch een VW, neem dan een ordinaire Golf.
wat is de bedoeling van deze auto eigenlijk? t.o.v. de golf dan? Ik bedoel… waar willen ze dit plaatsen, wat is het verschil?
1.4??????????????????????
Het woord premium is weer gevallen.
PREMIUM BESTAAT NIET
Een zogenaamde bmw 1 of 3 is evenzeer een massaprodukt maar er zit een goede marketing achter die er in geslaagd is meer te doen betalen voor hetzelfde of zelfs minder . een ander voorbeeld is perrier die ordinair spuitwater verkopen in een mooi flesje en er de prijs van wijn voor aanrekenen.
De vw scirocco is mooi gelijnd maar van die duitse interieurs wordt een mens depressief.
Iedereen die nou nog beweerd dat de achterkant van een C30 (mét dakspoiler) lelijk is, en deze wel mooi vindt…. Tsja, daar denk ik het mijne van!

Wat een lelijk hok is dit zeg. Een echte Volkswagen dus. En proberen ze nou ineens een ‘premium’-merk te zijn met die prijzen? Nee, in mijn ogen is dit een auto voor het type: “Petje-Golf” (zo’n verlaagde Golf 1,2,3 of 4 met zo’n dude met dubbelgevouwen petje) met iets te veel geld.
@ dirk
probeer nou niet te verkopen dat bmw gelijk of minder is dan een VW… is belachelijk en komt vrij fout over… akkoord dat het massaproductie is maar de kwaliteit, weggedrag, comfort,… is toch van een hoger niveau,wees gerust.
Waarom is dit niet de Golf VI
Het dashboard is de grootste tegenvaller, exact hetzelfde als in de Gayos (sorry, Eos ;-) ). De prijs is dan wel weer redelijk ok, hoewel je voor dat geld ‘slechts’ een 1.4 hebt en niet eens de 170pk dubbelgeblazen supercharged versie…
.. dus eigenlijk is ‘ie gewoon weer veel te duur. Ach ja. Volkswagen, wie anders? ;-)
wacht gewoon de rest van de prijzen af, een golf GTI heeft ook een 2.0 TFSI motor zitten. In de scirroco komt deze motor ook, maar de prijs is nog niet bekend. Een gewone Golf kost ook veel geld, maar je krijgt een kwalitatieve auto terug.

En omdat de basisprijs in België lager ligt dan in Nederland dat is wel waar.
Maar als je het totale plaatje bekijkt ( verzekering, belasing, inschrijving , … ) komt je niet zoveel verschil uit hoor
@Dirk: Als je in veel verschillende auto’s gereden hebt weet je dat er wel degelijk grote verschillen zijn in kwaliteit en afwerking. Als jij dat niet ziet zegt dat meer over jou dan over BMW of Volkswagen.
@ joepi & orre
ben intussen 45 jaar en actief in de autobranche en weet wel beter.
De plastic die je terug vindt in een bmw 3 is van het zelfde niveau dan in pakweg een golfje en die rijeigenschappen van een banale 318 of 320 vind ik terug in veel goedkopere auto’s.
Een m3 heeft natuurlijk veel rijplezier maar awd met esp is net hetzelfde als fwd met esp.
Ik ben wel degelijk een bmw fan en ik zal geen merk afbreken maar de realiteit is de realiteit.
@ Jopie,

Kan jij mij nu dan is in 1 klap alle minpunten aan de afwerking van een gemiddelde volkswagen vertellen tegenover een gemiddelde BMW?

K ben benieuwd…

Daarbij niet iedereen is geinterreseerd in afwerking van een auto, waarom denk je dat mensen veel liever een goedkopere auto rijden met vele extra’s dan een auto waarbij je scheel kijkt van de prijs alleen om het betere plastic. Ik weet wat men nu denkt het gaat niet alleen om de afwerking maar ook om rijgedrag,…. yes i know. Maar ik rij persoonlijk veel liever een comfortabele fransman dan een BMW waarbij ik een hernia oploop (ik weet het beetje overdreven)

Maar nog even to the point, deze scirocco vind ik een beetje belachelijk. Ik vind het ten eerste er niet uitzien, wat is het verschil met een plat geslagen golf :D. Daarbij vind ik de prijs helemaal belachelijk… volkswagen grijpt te hoog.
zucht, iedereen klaagt dat volkswagen veelste duur is.. maar ja er rijden dan wel een boel idioten rond die bereid zijn om -in de ogen van de meeste mensen- teveel geld hebben betaaldvoor hun golf of passat of iets anders VW-igs
En in België? 19.990€ schat ik? Zou wel leuk zijn…
Mooie auto.En zeker buiten de c30 om een geweldig model.
aardig autootje maar het is gewoon een golf coupe
Jan-Jaap-Karel-Kees
Wat is dr mis met t interieur, volgens mij mooi strak. En t blijft nog in elkaar zitten ook en niet als in de gemiddelde fransman dat het er na een paar jaar uit trilt…

Ja hij is vrij prijzig, maar waarom niet? De vraag is toch, net als bij de tiguan en binnekort waarschijnlijk de passat cc, veel groter dan dat ze ervan kunnen maken.
Ben het eens met Dirk: zoveel mensen lopen in dat cliché dat het plastic van BMW of VW beter zou zijn dan dat van pakweg Skoda of Fiat. Wel, nieuwsflash: het is en blijft allemaal plastic en als je bekijkt hoe netjes de binnenruimte van hedendaagse wagens is afgewerkt, dan staat de beperkte meerwaarde (die ik overigens betwist) van een BMW of VW op dat afwerkingsvlak (qua interieur) niet in verhouding tot de meerprijs. Het zijn dure wagens en geef nou gewoon toe dat velen het kopen omdat het een stevige “reputatie” heeft en omwille van de (door de eerste factor beïnvloede) restwaarde. Rijden draait wat mij betreft om rijden, niet om het aantal ribbeltjes in het plastic van het ventilatieknopje of het slotje van het handschoenbakje…
Zoek je trouwens echte finesse, kijk dan eens naar het interieur van bijvoorbeeld een Alfa. Daar verbleekt zo’n VW-tje bij :-)
Ik vind dat interieur wel wat hebben , heeft wat old school 80 iets , maar dan in n nieuw jasje, maar of je er snel op bent uitgekeken , zal ook zomaar kunnen natuurlijk.
Bij nader inzien , wel n stuk nieuwer ; call me mad, maar k vind t toch echt wel iets hebben dat interieur.
Corrado vr6 slc
Ik vind het ook echt wel een mooi interieurtje, niet te druk, best stylish en sportief.
Ik ben geschokt! Ik vond de concept versie schitterend, ingetogen kracht etc. Deze platte motorkap, Megan achterkant en Eon zijkant vind ik echt een GROTE teleurstelling.

De Volvo C30 straalt nog potentie uit, die zou je wel 200PK gunnen. Dit model is eerder een eco-70 pk model.

Jammer jammer . . ik hoop wel op een Corrado-opvolger . . .
IlCuoreSportivo
oooh, dat interieur???? Daar wil ik nog niet in naar toilet gaan…
Reeds 20 jaar kan ik niet begrijpen waarom iemand een VW koopt, (behalva gti dan)
Echt auto’s voor mensen die zich niet voor auto’s interesseren, stijlloos…
Dan komt er ineens licht aan het eind van de tunnen met deze scirocco, maar dan weer zo’n interieur, echt ba.. dan doet audi het toch een stuk beter, dat beetje meer geld is een audi echt wel waard. Zowel qua looks en qua rijgedrag.
@Dirk: ik vind het vreemd dat jij het verschil niet merkt tussen FWD en AWD. Of er ESP op een auto zit doet daar niets aan af, er zit gewoon verschil in rijbeleving. Maar of dat voldoende is om voor een AWD te kiezen moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.

@Lefeber: Qua afwerking zit VW op een vergelijkbaar niveau als BMW, maar er zijn wel auto’s waarbij dat anders is. Ik heb een Fiat gereden waarbij na 70.000 km de bekleding versleten was. Dat ding zoop ook olie. Later had ik een BMW met 2 ton en die bekleding was nog als nieuw. Die BMW verbruikte ook geen olie.
Ik reed laatst in een Golf IV met 250.000 km, en alles werkte nog probleemloos en ook geen olieverbruik. In een Opel moest ik het van de importeur maar accepteren dat de auto 1 liter olie op 1300 km gebruikte. Was normaal zeiden ze.
Er zit wel degelijk verschil in kwaliteit, rijgedrag en beleving tussen auto’s. En gelukkig maar. Nu kan jij een franse auto kopen, omdat die gewoon comfortabeler zijn, terwijl ik vanwege een rugblessure niet in een te zachte stoel kan zitten.
Nu we het toch allemaal over prijzen hebben; voor 25 mille minder heb je een ouwe Mitsubishi Colt die er van achter het zelfde uitziet en hoogstwaarschijnlijk een stuk betrouwbaarder is.
@ joepi
iedere auto heeft een ander rijgedrag en ik ga het rijgedrag van een bmw 3 niet afbreken maar er is veel beters op de markt die minder kost.
verder heb ik in het verleden drie bmw’s gehad die ook olie zopen en waarvan de kwaliteit niet zo denderend was zo wordt eens wakker en kijk niet alleen door je bmw bril.
Wat een onzin dat op dit blog te lezen staat.
Om de zes maand heb ik een nieuwe auto (leaseauto) en daar maal ik ongeveer 45000km mee.
Mijn laatste drie auto’s waren 407 2.0 hdi bmw 320 d en nu rij ik in een mondeo 2.0tdci.
joepi en nog veel andere bmw fanatiekers ik kan u verzekeren dat op alle vlak de bmw de minst goede auto is . de auto met de beste stuureigenschappen en stilste motor en beste comfort en geluidsdemping is de peugeot.
De ford mondeo is een goede auto maar je voelt teveel dat je met een grote auto onderweg bent.
Ik ben niet merkgebonden en mijn volgende auto zal waarschijnlijk een alfa 159 zijn daar ik in het verleden heel goede ervaringen heb gehad met dat merk.
@ robin,

voor u is misschien de bmw de minst goede, maar ik denk dat je toch 1 van de enigste gaat zijn;). wat je dan ook vergelijkt, je hebt zoveel types dezer tijden.( laten we ook niet vergeten dat je een achterwielaandrijf wagen er tussen hebt zitten… zou normaal betere stuureigenschappen moeten hebben, vooral niet vergeten)

vaststellingen van wagens bij sommige mensen kunnen heel vreemd uit de hoek komen, maar dat is normaal, je moet er natuurlijk ook wat verstand van hebben.

ik denk dat deze wagen wel voor de groep van echte vw fanatiekers zal worden.
@bmwf
waarom zou een achterwielaandrijver betere rijeigenschappen moeten hebben? er zijn genoeg goede voortrekkers op de markt die je in overstuur kunt laten gaan.
Verder spreek ik uit eigen ervaring en uit navraag bij eigenaars van een bmw blijkt dat die zeker niet storingvrij zijn.
Het is niet mijn bedoeling bmw af te breken want ik hou wel van het merk maar niet van de 1 en de drie serie die zijn veel te duur voor de geleverde kwaliteit die niet beter is dan een gewone middenklasser type golf en focus.
@Robin.

“er zijn genoeg goede voortrekkers op de markt die je in overstuur kunt laten gaan.”
Ja, het gaat wel, maar vraag niet hoe(handrem of gas los). Voor overstuur kun je beter een achterwielaandrijver hebben.
Meestal hebben achterwiel aangedreven auto’s ook een betere gewichtsverdeling. Dat helpt wel degelijk mee aan betere rijeigenschappen. Ook het plaatsen in de bocht gaat meestal beter dan met een voorwielaangedreven auto.
Uitzonderingen zijn er ook, maar meestal zal een achterwielaandrijver betere rijeigenschappen hebben.
@ mx5/rx8owner
Overstuur in een voorwielaandrijver alleen met handrem of gas los? Sommige doen niks anders man. :D Kijk dit maar vanaf een minuut of 2:
http://www.youtube.com/watch?v=h4F1pew8ovw
En hier zit nog niet eens een LSD op. Welkom in de 21e eeuw vriend. ;)
@RScosworth.

Een maatje van mij probeert dat ook in zijn Clio RS, erg leuk om te zien hoe hij stuntelt. :lol:
De momenten dat Tiff aan het oversturen is, zij echt de gas los momenten. Kijk maar goed.
Wat wel een feit is, overstuur is veel leuker met een achterwielaandrijver. Beter de controleren ook. ;)
@ mx5/rx8owner
Met alles wat je zegt ben ik het met je eens. Daarbij moet ik wel zeggen dat oversturen met een voorwielaandrijver een behoorlijke dosis lef en wagenbeheersing vergt. Veel meer dan met een achterwielaandrijver want daar gaat het inderdaad echt een stuk makkelijker. In het begin komt daar inderdaad veel gestuntel bij kijken maar iedereen moet het eens leren. Ik vind het met een voorwielaandrijver zeker zo leuk aangezien die achter zoveel lichter zijn. :D
@RScosworth.

Het is allebei leuk en bloedlink. Ook heb je voor beide een goede wagenbeheersing nodig.
Nou moet ik toegeven dat het met een voorwielaandrijver moeilijker en listiger is. Voor jou heb ik dit filmpje gevonden. Enjoy.
http://www.youtube.com/watch?v=PJlqqvVj-jA
Prijs valt mee, als je die standaartuitrusting bekijkt…
Corrado vr6 slc
Leuk al dat overstuur en driften is ook echt wel grote fun, maar op een echt circuit zonder al te veel krappe lagesnelheids-bochten ben je toch echt veel sneller zonder onder en overstuur.
@ mx5/rx8owner
Haha dat geluidje, heerlijk! :D Zitten zeer zeker mooie stukjes tussen. Hier komt weliswaar zeker wel een hydraulische handrem bij kijken maar man wat vind ik zo’n uitgebalanceerd vierpittertje lekker klinken! :)
@RScosworth.

Mijn maatje wil zijn Clio RS van zo’n Ragnotti uitlaatsysteem voorzien. En een turbo, aangezien hij de standaard 172pk!(in een ei met wielen tot de 150 relatief kort achter onze rx8hp met 250+pk hangen, daarna ben ik echt weg :D ) al weer gewend is. Hij wil zo’n zelfde soort geluid hebben. Ik hoop dat het lukt, dan plaats ik hem op AutoJunk. :lol:
@ mx5/rx8owner
Nou moe, als je 172pk in een auto van formaat schoen te weinig vind kun je denk ik beter doorsparen voor een supercharged Ariel Atom of id. Of jezelf laten opnemen in een kliniek wegens suicidale neigingen. :)
@RScosworth.

Hij twijfeld ook nog aan de aanschaf van een rijdende doodwens genaamd Clio V6-24v. :lol:
@ mx5/rx8owner
Ja die zijn echt extreem cool, maar wel erg prijzig. Gister was er nog een aan het opscheppen in het centrum van Antwerpen. Hoe dat ding de bochten om gaat is echt bizar, zo extreem weinig overhang. Net een slotcar of id. Die phase II kun je overigens wel besturen zonder jaren race-ervaring te hebben. :)
@RScosworth.

Kosten tweedehands minder dan de rx8 uit hetzelfde bouwjaar, dus kosten zijn betrekkelijk. Hij twijfeld ook aan een phase II, die zijn niet eens zo gek veel duurder dan een phase I en je hebt gelijk een nieuwere en snellere auto. Alleen nog steeds het belachelijke plastic interieur. Dat ze daar niets aan gedaan hebben. :?
@ mx5/rx8owner
Tweedehands zijn ze inderdaad ongeveer dezelfde prijs als een rx8 alleen zijn ze veel minder praktisch en ook niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Je kunt hem eigenlijk haast alleen als tweede auto nemen en de verzekering zal ook een stuk duurder zijn aangezien het vermogen wat hoger ligt. En voor dat interieur zeg ik altijd maar, als je die auto gebruikt waarvoor hij bedoeld is zul je daar weinig van merken. Een oude RS koop je om mee te ragge, niet om te aaien.
@RScosworth.

Ja en nee. De meeste van deze auto’s zijn afgeschreven. Dat zegt toch wel iets over de toegankelijkheid van het snelheidspotentieel. Hier dezelfde Ragnotti in de V6, dan snap je wat ik bedoel. Dit ding glijd een beetje te graag. Toegegeven, de weersomstandigheden zijn belabberd, maar toch.
http://www.youtube.com/watch?v=j3CbIzw7d8Y&feature=related
Ik vind hem gaaf. Supermooie auto, dik, laag, stoere neus, mooi meubilair, vooral die achterbank met 2 losse stoelen, ik vind hem zeker mooier als een Golf.

@ Stormram: Je hebt helemaal gelijk, die kont is dik. De breedte van de kont is exact even dik als van een Porsche 911. Stond in de AutoVisie. Wel eens een 911 voorbij zien stuiven? Vet mooi dus die kont.

Heb nu een dikke Bora, maar deze komt zeker op mijn “toekomstige auto” lijstje.
ik vind het een leuke auto
modern en sportief ., precies wat een volkswagen nodig heeft vind ik !
maja vraag me een ding af , wat voor wielaandrijving heeft hij ? 2 wiel of 4 wiel aandrijving
beetje jammer de concept was WEL MOOI dit is meer een mislukte volvo of astra doe dan nix en zet er zeker niet de naam scirocco op
@Bernard: Lees eens een stukje terug in de comments, hoezo mislukte volvo?
Ik ben het met je eens, de inspiratie was een beetje weg, maar niks mis met Volvo!
Komt er ook nog een gti?
Alfa rules qua styling en interrieur.
Daar kan geen VW aan tippen.
Qua degelijkheid en afschrijfing is het een ander verhaal.
Maar een auto is emotie.
Ik vind de sirocco een mooie wagen.
Ik wacht de nieuwe 149 even af en daarna zal ik beslissen of het een sirocco t of een Alfa wordt.
Ga er eens in rijden dan kan je er echt over oordelen.
Ik ben iniedergeval onder de indruk qua rijeigenschappen en rijervaring, de perfecte afwerking, de gebruikte materialen (geen mickey mouse spul) en het totaalbeeld.
Alle waar naar zn geld. Ik heb het er wel voor over.
Trouwens die Volvo vindt ik pas lelijk het is maar wat je aanspreekt.
nou ik weet het niet maar ik moest 45 mille meenemen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).