Corvette ZR1 doet Nürburgring in 7:26

Auteur: , 194 Reacties

Hoe snel was die GT-R ook alweer? 7:29 ofzo? Tja, de ZR1 doet dat iets sneller.

Ok, ringtijden beginnen redelijk overrated te worden, maar Corvette heeft hier toch wel iets leuks in handen. De Corvette ZR1 heeft de beschikking over 647 pk en 819 Nm, we zagen reeds dat dit genoeg was om de 330km/u aan te tikken op het circuit in Papenburg. Nu is echter bekend geworden de ZR1 tevens een recordtijd op de Ring kan neerzetten. Een rondje Nürburgring werd gelapt in 7:26.4, met achter het stuur GM development engineer Jim Mero. Hij had echter het idee dat hij op sommige punten nog wel wat sneller had gekund, zo is te lezen op het GMnext weblog.

Binnen 2 weken zal GM een in-board video vrijgeven van de betreffende ronde op de Nürburgring, stay tuned!



194 reacties

Haha, bye bye GT-R. Door een Amerikaan notabene. :lol:
Beat this, Nissan. Pure american Horsepower.
Door een engineer, zet er een Corvette racedriver in, of nog beter iemand die de ring op zn duimpje kent, kijken wat voor een tijden je dan krijgt!
Jongens niet zo opgewonden worden laten we nou eerst afwachten op de GTR v-spec….
Die Vette is wel gaaf maar de V-spec zal em met huid en haar verorberen
hahah Lekker!
Eindelijk van al dat GT-R nieuws af. Ben die auto echt zat aan het worden. Tis alsof ze na al die jaren God voor het eerst zien ofzo. Echt zwaar irritant.
American Muscle
Gefeliciteerd Corvette! Hij verdient het 8)
Weet iemand trouwens hoe snel een Enzo is op de Nordschleife?
@Schoenmaker wannabee.

De V-spec moet het eerst nog bewijzen, dan zien we verder. Deze auto zat waarschijnlijk nog niet op de max.
mooi .. hopen dat we hier op autoblog.nl eindelijk verlost zijn van dat bladveren getjenk ..
@Davidov.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens begrepen dat de Enzo te laag is.
ja maar het verschil in blok grote tussen de corvette en de gt-r is ook vrij groot, 6.2L supercharged v8 vs 3.6 liter twin turbo v6. Als je ziet wat ze dan al uit zo’n “klein” blokje kunnen halen
Ehm mag ik iedereen er ook ff op wijzen dat dit “amerikaanse hok dat alleen maar hard rechtuit kan” volgens de vooroordelen nog een paar andere vlotte europese sportwagens tamelijk overtuigend om de oren heeft gereden?

5. Pagani Zonda F Clubsport 7:27.82 ´05 650 / 1230 Marc Basseng
6. Porsche Carrera GT 7:28 ´03 612 / 1380 Walther Röhrl
7. Nissan GT-R 7:29 ´08 479 / 1740 Tochio Suzuki
8. Porsche 997 GT2 7:31 ´07 537 / 1440
9. Pagani Zonda F 7:33 ´05 602 / 1371 Sport Auto
10. Koenigsegg CCR 7:34 ´04 806 / 1180 Sport Auto
11. RUF RT12 7:35 ´05 659 / 1573 Sport Auto
12. Ferrari F430 Scuderia 7:39 ´07 517 / 1402 sportauto
13. Lamborghini Murcielago LP640 7:40 ´06 640 / 1805 AutoBild sportscars 01/07
14. Mercedes SLR McLaren 7:40 ´03 626 / 1768 Klaus Ludwig
15. Mercedes CLK DTM 7:40 ´04 582 / 1678 Klaus Ludwig
16. Lamborghini Murcielago LP640 7:40min ´06 640 / 1805 Giorgio Sanna
17. Porsche 997 GT3 7:42 ´06 415 / 1395 Walter Röhrl
18. Chevrolet Corvette Z06 7:42.9 ´05 513 / 1442 Jan Magnussen
19. Porsche 996 GT3 RS 7:43 ´03 381 / 1360 “Motor” magazine
20. Pagani Zonda C12 S 7:44 ´02 555 / 1250 Sport Auto
21. Aston Martin V8 Vantage N24 7:45 ´06 415 / 1330
22. Porsche 996 GT2 7:46 ´03 460 / 1430 Sport Auto
23. Lamborghini Gallardo Superleggera 7:46 ´07 530 / 1520 Auto (Italy)
24. Jaguar XJ 220 7:46 ´92 549 / 1555 John Neilsen
25. Ferrari 599 GTB Fiorano 7:47 ´06 620 / 1748 Sport Auto
26. Porsche 997 GT3 RS 7:48 ´06 415 / 1375 Sport Auto
27. Porsche 997 Turbo 7:49.0 ´06 480 / 1585 Walter Rohrl using Michel
28. Lamborghini Murcielago 7:50 ´02 580 / 1800 Sport Auto
29. BMW M3 CSL (E46) 7:50 ´03 360 / 1385 Sport Auto
30. Porsche 911 Carrera S (997 facelift) 7:50 ´08 385 / –
Tja de Nordschleife blijft altijd een verdraaid beeld geven. Ik bedoel, het zou pas werken als elke auto onder dezelfde weersomstandigheden door dezelfde coureur zou worden getest… Het verschil tussen de verschillende coureurs zou zo maar 5 sec op de tijd kunnen schelen. Desondanks is het wel een goede indicatie om te laten zien dat de auto in kwestie in ieder geval wel potentieel heeft.
en niemand die nog genoemd heeft dat deze RWD Vette een AWD nissan heeft verslagen! en dan nog wel een nissan met het meest geavanceerde onderstel wat bestaat :o En een vette die er maar net traction control op heeft. Ondanks de 200pk voorsprong, egwel knap!

De Z06 had ook al van die ongeloofelijke tijden toch? Volgens mij hebben ze het bij chevrolet iig wel begrepen.
En deze ZIET er nog lekker uit ook !!! inderdaad EINDELIJK van dat GTR nieuws vanaf
Helaas neemt het verder ook niet weg dat het ding oerlelijk is.
Hij kost dan ook $40.000 meer.

Maar ongeacht wat een auto kost, 7:26 op de ring is gewoon een topprestatie, hulde.
Ik ben erg benieuwd wat de V-Spec zal gaan doen. Nissan zegt zo’n 9-10 seconde sneller de ring te kunnen ronden. We zullen zien!
@Alwood: met zo’n 130 tot 170pk meer en 300kg minder dan de GT-R is de Corvette ZR1 natuurlijk ook wel een stuk sneller qua acceleratie en zal ook wat makkelijker laat kunnen remmen…. Maar wel knap… ben benieuwd wat de Porsche-fans nu weer voor excuses opvoeren, lol.
AWD, Turbos, en computers v.s. een tweeklepper met veerbladen.
nee joh een corvette? Die amerikaanse auto’s beginne niet aleen maar meer kracht te krijgen maar ook verbeterd rijgedrag :S
-edit: dank u, autoblogger is geen held qua spelling-
Hmm iets te snel… ongeveer 200kg minder… maar toch.
@ iFi®

Ga je school eens afmaken ;)
Waar is Ruben?
logisch dat de zr1 de gt-r verslaat: 480 pk tegen 647 paardjes en v6 met tubo’s tegen n vette v8. t zal ook wel in dezelfde gewichtsklasse zitten dus echt n eerlijke vergelijking vind ik t niet :S
@Rik.

Schroef eens twee turbo’s op een bridgeported wankel en we praten verder over veel vermogen uit een klein blokje. ;)
Lol van iedereen die blij is dat het GT-R nieuws ophoud.
Lees het dan niet zou ik zeggen.

Heel fijn dat die Vette zo snel is. Ik zou hem nooooooit kopen. En de heren van Top Gear zijn het met me eens. Leuk voor op het circuit, minder op de openbare weg.
De GT-R daarentegen…….
@Stormram.

Dat is net zo logisch als een GT-R die een Zonda F verslaat. Die 647pk moet wel over twee wielen geplaatst worden. In tegenstelling tot de Playstation GT-R met zijn 4wd.
@Stormram ..
hierboven een @wOoOdylijstje .. pik er een goeie competitie uit ..

@wOoOdy .. wat zijn die 1ste 5 dan ??
@Antoontje: deze ZR1 heeft een compleet andere wielophanging… dus het weggedrag vergelijken met de Zo6 is niet terecht…. die twee zijn behoorlijk verschillend. Deze heeft magnetic damping…. dus zacht bij normaal gebruik en hard bij circuitgebruik…
@Lincoln:
1. Radical SR8 6:55 ´05 363 / 650 Michael Vergers
2. Donkervoort D8 RS 7:14.89 ´05 350 / 600 Michael Düchting
3. Radical SR3 Turbo 7:19 ´03 320 / 500 Phil Bennett
4. Chevrolet Corvette ZR1 7:26.4 ´08 647 / 1519 Jim Mero

Het is dus ook de eerste normale straatauto…want die D8 RS is wel erg gemodificeerd voor die tijd (al had die zonder technische problemen nog een veel snellere tijd kunnen rijden)
het heeft land geduurd .. maar corvette is in mijn ogen eindelijk van het “heartbeat of america” + pluche-dobbelsteentjes imago ontgroeit ..
land = lang natuurlijk .. en er zullen vast ook nog wel wat d,s en t,s onbreken ..
@ MX5/RX8 Owner

Zo logisch vind ik dat niet hoor, de GTR is wel 500 kg zwaarder en de Ring is nou niet bepaald een langzaam circuit. Heidfeld heeft met een BMW f1 op de ring gereden en ze hadden uit gerekend dat een gemiddelde van ongeveer 235 km/u mogelijk is, dat is ongeveer even snel als het super snelle circuit Monza.

“the fastest Grand Prix was the Italian, won by Michael Schumacher at an average of 237.591 kph ”

In bochten met hoge snelheid werken de g krachten toch behoorlijk op die 500 kg extra en dan hebben we het niet eens over het remmen gehad. Voor mij is et nog steeds een wonder dat de GTR 7:29 op Ring doet met zijn dikke 1700 KG
auwch, en voor wie zegt: pas maar op voor de v-spec => nu is nu en later is later, je moet daad bij woord plaatsen voor je zoiets zegt vind ik
@ Fordka
maak je maar geen zorgen zal ik doen :)
Dit doet mij zeer veel deugt. Ik moet niets hebben van Nissans Skylines of GT-R’s. Heb de ZR1 zaterdag 14 juni nog gezien bij het tankstation vlakbij de ingang van de Nordschleife (geen foto’s, ik doe niet aan spotten =) ). Dus ik neem aan dat dat degene is die die tijd gereden heeft.
@thom.

Get your facts right. 500kilo zwaarder is not correct.
Boeit ook niet. De GT-R is een voorbeeld van wat er te bereiken is met computertechnologie. Dat valt bijna niet normaal uit te leggen. Laten we het makkelijk houden. De GT-R heeft veel minder problemen om zijn volledige vermogen op het asfalt te plaatsen dan een ZR1. De ZR1 zal dus op sommige plaatsen veel tijd laten liggen op de GT-R, met name in krappere bochten. De ZR1 zal op het rechte stuk een stuk sneller zijn. Toch denk ik dat de Corvette er nog heel veel tijd af kan halen.
Goed bezig die jongens. Ik vind het ook nog eens een mooie auto ook!
Eigenlijk vind ik dit de enige moderne Yank die acceptabel is. Die hillbilly pickups en wannabee Humvee’s mogen ze houden! :)
-edit: ip-ban-
als ik de kans krijg om ff die Vette te rijden doe ik het… verder hoef ik niet veel vam ami s te hebben, liever een auto die ook nog praktisch is ;)
@ RX8 Owner

Het ging om deze reactie :

“mx5/rx8owner schrijft,

27 June 2008 om 23:23
@Stormram.

Dat is net zo logisch als een GT-R die een Zonda F verslaat. Die 647pk moet wel over twee wielen geplaatst worden. In tegenstelling tot de Playstation GT-R met zijn 4wd. ”

Of bedoelde je daar ook zr1 ?
gvd! gewoonweg ‘gepoept’ door de amerikanen, en dan nog met een corvette!! Maar tis wel een heerlijke machine die ZR1
Wat maken die 3seconden nu uit op een circuit dat langer is dan 20km?

@Klassiekerrally
Are you sure about that last one?
http://farm4.static.flickr.com/3080/2615730548_5de0124197_b.jpg
Als je er zelf over nadenkt, 3seconden is ongeveer het verschil tussen de audi R10 en Peugeot 908 FAP op het lemans circuit en dat is ongeveer 13km lang.
Beetje onzinnig dus om moord en brand te schreeuwen als een testrijder 3seconden kan winnen op zo’n afstand.
@Thom.

Met die 647pk refereerde ik inderdaad naar de ZR1.
Mooie tijd! Leuke bak ook, ben altijd een corvette liefhebber geweest, dus het is mooi dat ze nu eindelijk ook goed rijden :P

Overigens snap het gezeik over die GT-R niet zo (en dan bedoel ik het gezeik over de nieuwsberichten en het enthousiasme van sommige mensen). Volgens mij hebben zowel de GT-R als deze Vette iets bijzonders gedaan, namelijk de “gevestigde orde” in het hemd gezet. Beiden zijn veel goedkoper dan de europese concurrentie, maar rijden ze wel zoek. Grappig genoeg zijn het ook nog twee uitersten, bij de GT-R zeuren mensen dat het teveel techniek, teveel “playstation” is, en bij de vette klagen mensen nog steeds over bladveren omdat die ook onder een paardenkar zaten (net als wielen trouwens, maar daar hoor je niemand over.. ;))

Al met al laat dit zien dat er verschillende manieren zijn om hard te gaan, ook in een bocht. En dat de “grote” europese namen veel te veel geld vragen voor hun merknaam :P
@dekster .. ga eens ergens anders nuchtere henk uithangen ..

tuurlijk kan niemand het iets verrossen .. niemand hier heeft een dergelijke auto en niemand hier gaat op die suffe ring rijden ..

ga maar gewoon effe onnodig sentimenteel/emotioneel zijn .. net als ons ..
@lincoln
Hierbij bied ik mijn excuses aan, ik had je gevoelens niet zo moeten bespelen.
Zand erover? :)
Alsof Ringtijden er toe doen. Dat circuit is gewoon véél te lang om betrouwbare resultaten te krijgen. Bovendien zit er een groot verschil tussen alle coureurs die er hebben gereden. Als je al ziet dat bij de F1 Massa in de quali wel eens 1 sec. sneller is dan Raikkonen of andersom. Of herinner je de Top Gear aflevering waarin die Duitse vrouwelijke coureur met een Transit diesel dezelfde tijd reed als Clarkson in een S-Type.

Desondanks is het leuk om bladveren deze prestatie te zien leveren en het is ook leuk om met een Nederlands product op de tweede plek te staan. Ik zou ook dolgraag zelf een rondje op de Ring willen rijden, dus het is niet dat het me allemaal koud laat.
Wat zijn jullie allemaal toch dom. En maar kraaien en juichen omdat de GTR zogezegd een ‘opdoffer’ zou hebben gekregen.

1. Als het over Amerikaanse wagens gaat, draait het meestal uit op een wedstrijdje wie het hardst kan ranten en zoveel mogelijk clichés in één zin kan gebruiken. Als het echter gaat over een Amerikaanse wagen die de GTR ‘verslaat’ is het ineens allemaal wél dik in orde? Hypocriet hoor.

2. Waarom kunnen jullie gewoon geen volwassen autoliefhebbers zijn en de GTR aanvaarden voor wat het is? Wat heeft nissan jullie ooit misdaan? Kinderachtig hoor. Nee, één iemand breekt de GTR af? Ziedaar volgt een hele garde internetsukkels die per defenitie geen eigen mening kunnen vormen en de eerste de beste schreeuwende aap napraten.

3. En allerbelangrijkst!! De specs!!
Nissan GTR: 480pk, Corvette: 650 pk
Nissan GTR: 3.8L, Corvette: 7L of zo?
Wie heeft hier dan de meest indrukwekkende prestatie neergezet, vraag ik mij dan af. Hallo…

4. PRIJS!!
Nissan GTR, all-in: 76.000 euro BTW incl
Corvette: 135.000 euro BTW incl
Waaaaw, wat een excellente prestatie/prijs verhouding. 3 sec maar wel 60.000 euro duurder, lol, wat een grap…
Beschikbaarheid: ZR1 heel beperkt, Nissan gewoon te koop.

5. Relativeren!
3 seconden op een baan van 7.30 is 0.6% sneller. Verander de rijders, de ogenblikken waarop de tijd is neergezet, licht andere weersomstandigheden, en dan kan je concluderen dat dit verschil te verwaarlozen is en dat je ten hoogste kan zeggen dat ze min of meer even snel zijn. Wie een beetje die dingen kan inschatten zou dit ook beseffen.


Maar nee hoor, liever zichzelf belachelijk maken door elke strohalm vast te grijpen om te GTR te trashen. “yeah, mega-cool, super, véééét, 3 seconden sneller !!!!!!!!!!! GTR suCkz0rszzz…”

Right
@lincoln.

Ja maar, snik… Ik ga binnenkort met de rx8 de ring berijden en hopen dat ik onder de 10minuten uit kom.. :cry:
@ w0o0dy
ik klink als een cliché-liefhebber, maar heeft de Veyron ooit een gooi gedaan naar dat record? En ik denk dat die nieuwe Lotus, mits wat extra kracht, er ook behoorlijk dichtbij zou kunnen zitten. Maar dit had ik écht niet verwacht, een Jap die zich zo wijdt aan zijn auto’s ed, voorbijgestoken door een Amerikaan die toch niet zoveel doordenkt als de Japanners.
@Baztrd

Prima verwoord! Beiden hebben idd de Europese wagens linksom en rechtsom zoekgereden voor een fractie van de prijs. Zei iemand daar ‘badge-value’?
@topg.

He dude, fuck die GT-R. Ik heb dat vanaf het allereerste moment gezegd dus ik behoor tot die schreeuwende apen van jou en ik vind dat best. Ik vind het des te leuker dat de ZR1 deze tijd heeft gereden, omdat veel mensen niet beseffen dat Amerikanen wel degelijk hard over een circuit kunnen.
De motorendiscussie is ondertussen ook achterhaald en zoals ik al eerder aangaf is 480pk op 4wd een heel stuk makkelijker op de weg te plaatsen dan 650pk op de achterwielen. Wil je echt fucken, plaats een ongeblazen 4schijfs rotatiemotor in een auto en je perst er met goede afstelling meer dan 450pk uit. Uit 2,6 liter zonder aanjagers!!
Ik geef toe dat de GT-R een snelle auto is, maar ik durf te stellen dat de bestuurder van de ZR1 een stuk harder heeft moeten werken dan de bestuurder van een GT-R. Daar is het verschil van prestatie. Iedereen maakte zo’n ophef over de tijd van de GT-R ten opzichte van de 911, nu gebeurd dit bij de Corvette. Same shit, different story.
@de vlaeminck.

Officieel is er geen recordpoging met de Veyron gedaan. Die Lotus moet dan wel een berg extra downforce met die extra pk’s, anders stijgt hij op. :lol:
Maar die zou inderdaad een heel eind kunnen komen.
=> met die extra pk’s hebben.
En harder moeten werken om nagenoeg dezelfde tijd te realiseren ‘is a good thing’? Wat een redenering op z’n kop.

Gedaan met ranten op de natte krant wegligging van een astra, hoe harder je moet werken hoe beter!!!

Als de ZR1 rijder harder moet werken dan de kerel die met z’n vingers in z’n neus de GTR over de NBR gooide, dan vraag ik me nogmaals af wie hier het betere huiswerk heeft geleverd. Laat staan dat de corvette dan nog eens bijna dubbel zo duur is. Voor 2 keer zoveel geld zou je toch verwachten dat er wat moderne aspecten aan de ophanging en handling (‘hard werken’) te vinden zijn.

Belachelijk hoe iedereen geïntimideerd wordt door die GTR en krampachtig z’n favoriete overprijsde Europese merken moet gaan verdedigen. Kan mij het bommen dat iemand een porsche of aston of ferrari verkiest, iedereen doet maar wat hij niet laten kan. Maar dan verwacht ik op zijn minst een iets volwassener ingesteldheid dan ‘fuck die GTR’ of wat voor kinderachtigs dan ook. Gewoon de auto respecteren voor wat hij kan verwezenlijken. Maar goed, roepen voor iets meer genuanceerde opmerkingen hier is vrij nutteloos.

Briljantste is nog wel dat diegenen die het hardst porsche/aston/audi moeten verdedigen tov de GTR nooit van hun leven gelijk welk van deze auto’s kunnen betalen. Zelfs nog geen GTR, de paupers… Laat staan dat ze er al zelf eens in gereden hebben. Triest met grote T :) De grote ‘kenners’ aan het woord! :’)

En dan kan ik je nog wel iets voorspellen, nadat de GTR overmorgen (of ergens dit seizoen) in Top Gear zal verschenen zijn, zal de kritiek ineens heel wat minder groot zijn. De meesten zullen dat ding ineens helemaal fantastisch gaan vinden. (want zoals ik al zei, bijna niemand heeft gewoon een eigen mening)

En ga nu niet lopen stoer doen met je RX8, want ik ben nauwelijks onder de indruk.
Mooie prestatie van de ‘Vette. Vind hem persoonlijk ook mooier dan de GT-R.
@ dekster: ik had het over moderne Yanks ;)
Ook lekker met elkaar te vergelijk hè, 480pk vs. 650pk….Dit gaat nergens meer over.
Nette prestatie van die amerikanen, maar mijn keuze zou nog steeds de GT-R zijn.
@topg.

Ik had het niet over de rx8, ik had het over wankelmotoren in het algemeen.
Als je mij dan wil afzeiken, lees dan ook goed. Je hoeft ook helemaal niet onder de indruk te zijn van mijn rx8, daarvoor heb ik hem niet gekocht namelijk.
Dat een GT-R value for money is, moge duidelijk wezen. Je geeft het zelf al aan, Nissan heeft hier hard op gestudeerd. Bij de ZR1 zal dat iets minder het geval zijn. Waarom zeg ik fuck de GT-R.
Door mensen zoals jij die dat ding de hemel in prijzen alsof het de heilige graal is, puur door de rondetijden. Ik hou van werken in een auto en ik heb dus eigenlijk meer respect voor de coureurs dan voor de auto’s. Dan is die tijd in de Corvette zeker een prestatie op zich.
Over de prijzen. Ach, verschil moet er wezen. Wij kunnen wel gaan lopen zeuren over prijs-kwaliteit verhouding, maar wees blij dat anderen daar heel anders over denken. Als iedereen zo zou denken is de wereld spontaan een stuk saaier en minder gevarieerd. Dat je te veel betaald voor een merk, zal je weinig interesseren als dat jou plezier oplevert.
Ik rij in een zuipende rx8, dat had net zo makkelijk een zuinigere auto kunnen zijn. Ik kies er dus voor om meer te betalen dan iemand anders die in een auto met vergelijkbare prestaties rijdt. Boeit mij niets omdat ik plezier met mijn auto heb.
Laats zei iemand tegen mij; Ik zou nooit zoveel geld neerleggen voor een Mazda. Voor dat geld kun je ook… Een hele lijst andere auto’s bla bla kopen. Nou en, ik vind dit leuk, dus ik rij hier in.
Er zullen met mij een heleboel autobezitters zijn die er net zo over denken. Die mensen interesseert het dus niet dat die auto beter, sneller en goedkoper is. Die vinden die aanschafprijs dan geen bezwaar.
Of denk jij dat een TVR vanuit een verstandsoogpunt wordt aangeschaft. Japanners hebben altijd getracht een goede kwaliteit voor een lage prijs aan te schaffen. Andere merken denken daar misschien anders over. Gekocht worden ze toch wel.
Ook zo’n leuke. De GT-R heeft heel wat auto’s met meer dan 500pk geklopt. Sterker nog, dat ding heeft een Zonda geklopt. Nu wordt de GT-R door een auto met 647pk geklopt en dan is de vergelijking vreemd. Waarom dat dan. Een Murcielago LP640 is langzamer dan de GT-R. Als we dan toch naar pk’s kijken.
Appels met peren vergelijken… wat een kolder…
ik irriteer me mateloos hier aan die gozers die letterlijk hun ziel verkopen voor amerika. american horsepower schreef er net een. rot op jo met je american horsepower!! die autos zijn qua weggedrag niets vergeleken met de european cars en de jappaners. zet zo een gt-r met de juiste driver erin en zeg dan wie er wint.
Wat een sukkels hier zeg.

Wordt de ‘Koning van de Ring’ uiteindelijk geklopt door een auto met veel meer vermogen en een minder gewicht, zeggen ze dan: ‘ Zie je wel, zo goed is de GT-R niet…’

Is dit het lokale VMBO-klasje?
Wat mij het meest gefrappeerd heeft, is de prestatie, die de GT-R voor die prijs t.o.v. de gevestigde Europese orde heeft neer kunnen zetten.
Helemaal uit het niets verschijnt daar een Nissan, die de vloer aanveegt met zéér gerespecteerde, maar dubbel zo dure en meer kostende merken.
En of die prestatie nu bereikt wordt door computertechnologie of door bladveren of wat dan ook, zal de toekomstige bezitter werkelijk worst wezen. Waar het om gaat, is het plezier dat je aan het rijden beleeft.
Daar gaat het jou, mx5/rx8owner, per slot van rekening met jouw auto’s toch ook om?
Ik zelf ben geen circuitrijder, maar eerder iemand, die graag lange(re) afstanden reist. En wanneer ik in staat zou zijn (op verantwoorde wijze) om met een GT-R een meer dan twee keer zo dure “concurrent” even een poepie te laten ruiken, dan zou ik daar een enorm plezier aan beleven.
Dat nu een Corvette nog sneller over de NBR gaat, zou ik met gelatenheid over me heen laten gaan. Nissan kan er in de toekomst wellicht ook weer méér uithalen.
corrado vr6 slc
Hahaha die GT-R beaten by an American! LOL
SHUMACHER????

Fan maar geen Duits gehad op school?
@ 9000cse:

Precies, en in 2030 heeft de Lamborghini Barbapapa SV het record 8) :P
@Ganryu: verklaar jezelf nader! Zoals mx5-owner al schrijft: De GT-R heeft heel wat auto’s met meer dan 500pk geklopt. Sterker nog, dat ding heeft een Zonda geklopt. Nu wordt de GT-R door een auto met 647pk geklopt en dan is de vergelijking vreemd?!?
En +1 voor de reactie van SJ!
@topg .. maar peekaas zijn toch van ondergeschikt belang op een bochten-baan als de ring ??

en die corvette/GT-R vergelijking is hooguit amusant ..
volgende week weer een nieuwe ring-koning .. net zo makkelijk ..
Fred Flintstone
was een lange nacht he jongens? Trouwens, verbaast me nix dat ze geen foto’s van het interieur vrijgeven: bah!
Aan iedereen eigenlijk:
RELAX! GTR Vs ZR1, ’t zijn beide goede wagens é.
3seconden, who cares. ’t Gaat meer over Old-Fashion-Engineering Vs Playstation, een getweakte bolide Vs from scratch-brand-new, 4WD Vs RWD, America Vs Japan, een vlijmscherp mes Vs een voorhamer, smaken verschillen ja, en daar valt niet over te twisten.
@ iedereen,

Nu is het ineens fuck GTR , American muscle bla bla bla. Blijkbaar loopt iedereen hier met de wind mee. Waar zijn nu die porsche fan boys die eigenlijk ook helemaal vernederd worden door de ZR1 ?
Wat een niveau hier…….
@ Topg,

Ik had het niet beter kunnen verwoorden..
Porsche: vette wagens
Corvette: vette wagens
GT-R: vette wagen
Ze zijn allemaal vet en ik zou ze allemaal wel op mn oprit willen… op dit moment is de ZR1 het snelst, dat is mooi… maar dat verschil is zo klein…
de ZR1 is duurder, klopt, maar iemand met veel geld zal daar niet zo naar kijken
die zal gewoon kiezen waar hij zich het beste bij voelt… ik ben bijvoorbeeld gewoon een GT-R fan, maar ik ontken niet dat de ZR1 sneller is op dit moment…
En over dat ze niet te vergelijken zijn, dat vind ik wel, want er zit maar 3 seconden tussen… op een tijd van 7:26… dat is dus niks, dus zijn ze wel te vergelijken…
Dat de ZR1 snel is dat is niet vreemd… erg veel vermogen en koppel en een relatief laag gewicht… dat de ZR1 ZO snel is dat is toch wel een kleine verrassing want de meeste mensen gingen er vanuit dat de wegligging niet zo geweldig zou zijn…. Die mensen zijn hard geloochenstraft want zonder extreem goede wegligging heb je niets aan dat vermogen op die baan. Ja je zult sneller zijn op de paar rechte stukken maar daar valt vrij weinig te winnen, minder dan dat je door een minder goede wegligging weggooit….

Dat de GT-R verslagen wordt is niet zo gek, die auto heeft veel minder vermogen en flink wat kilo’s meer. De prestatie van de Nissan blijft er niet minder om, want feit blijft nog steeds dat de GT-R veel auto’s met een BETERE pk/gewichtverhouding te snel af is. De GT-R v spec zal waarschijnlijk een betere (eerlijke) maatstaf zijn om te vergelijken met de ZR1 en de GT2.

In principe is een auto met een betere pk/gewichtverhouding op een baan als de Nurbrugring meestal de snellere. De uitzonderingen zijn eigenlijk goede bewijzen dat wegligging (en vertrouwen in het ding) toch belangrijker is dan brute kracht. Daarom is de GT-R een prestatie die zijn gelijke eigenlijk niet kent.

Als liefhebber van auto’s in het algemeen vind ik het geweldig dat er weer een nieuwe koploper is… tijd voor de rest om te proberen deze ZR1 te kloppen.
Waarom heeft Porsche de 911 weer verbeterd? Omdat de concurrentie niet stil zit. Waarom kwam deze ZR1 er? Omdat de Zo6 geklopt werd en op een aantal punten nog te verbeteren viel.

Competition is the mother of progression. Who’s yo mamma? ;)
@ mx5/rx8owner: ja das waar ook! 4wd en 2wd scheelt wel wat idd. Had daar ff geen rekening mee gehouden :S een pk-vergelijking zoals ik deed geldt hier natuurlijk niet, excuses voor de enigszins domme reactie….
Voor de liefhebbers…. foto’s van het chassis en diverse onderdelen van de ZR1 (waaronder de door velen verguisde bladveer, die heel anders werkt dan vrijwel iedereen die erover mekkert denkt)
http://www.autoblog.com/photos/detroit-2008-corvette-zr1-chassis-display/584100/

De bladveer: prehistorie of moderne uitvoering van een simpel en effectief idee? Check t zelf, voor je dom vooroordelen napraat.
http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/01/corvette-zr1-chassis-03.jpg
Het is natuurlijk ook zo dat dit ZR1 model van de Corvette het topmodel is.
Beter kennen ze niet uit de standaard productielijn.

Wacht even op de GT-R V-Spec en oordeel dan weer.
Dit is namelijk een beetje een ongelijke strijd.
Ze komen met de tijden op de ring bij elkaar in de buurt maar het zijn twee heel verschillende auto’s.

Ik denk dat de Vette met zijn techniek hier wel degelijk goed presteert maar hou er rekening mee dat deze techniek relatief oud is.
De GT-R heeft state of the art technology aan boord.

De twee zijn totaal niet met elkaar te vergelijken omdat beide merken het begrip snelheid anders implementeren.
@Rotary ..
kap es met dat zalfende gezeur en kies gewoon een auto uit bovenstaand wOoOdylijstje ..

en verdedig dat tot op het bot ..
onzin argumenten zijn toegestaan ..
ik ben gewoon een autofan en ik vind al die auto’s gaaf… niks mis mee toch?
Kan iemand niet alvast een photoshop van een vierdeurs ZR1 maken? Dan kunnen we die geruchten straks overslaan.
LOL! :lol:

Nu zijn de GT-R knulletjes ineens verontwaardigd dat hún GT-R van de troon is gestoten…

Maar als de keuze aan mij zou zijn dan zou ik voor de GT-R kiezen.

Maar goed, dat is hetzelfde als kiezen tussen de Mac of Burger King. Het geeft een bepaalde voldoening maar over het algemeen niet een échte voldoening.
@Rick dos: dat is nogal kort door de bocht. Zonder de auto te hebben gereden weet je al dat het geen echte voldoening geeft……

Eigenlijk is de vergelijking met de RUF RT12 de meest eerlijke (qua pk/gewichtverhouding) en dan mag je zeggen dat de tijd van de ZR1 wel heel indrukwekkend is….
IlCuoreSportivo
Wat een zever, je gaat me toch niet vertellen dat een corvette of een nissan sneller zijn dan duitse of italiaanse snelle schoonheden.
Ik geloof er niks van.
@w0o0dy

De auto’s zullen heus wel een klasse apart zijn. Gezien de tijden die ze rijden hoef ik ze daarvoor niet eens gereden te hebben.

Maar goed, dat is maar één honger die dan gestild wordt en verder niets. Net zoals een hamburger, met frites, en een drankje. Het stilt je honger, maar échte voldoening heb je niet.
De GTR verbreekt dit binnenkort wel.
Vooral als je er ook 647 pk en 819 Nm in stopt
Eerst zien, dan geloven. En dan is het nog maar afwachten of ze niet zo’n zelfde stunt als Mclaren uit hebben gehaald toen, door een F1 zo af te stellen dat het een record breekt, en totaal niet vergelijkbaar is met real world performance.

Het is mij iets te dubieus dat de ZR-1 gezien is op de ring met rondetijden achter in de 30, en dan ineens een tijd van ’26 claimt. We kunnen allemaal het rekensommetje paardenkracht:gewicht doen, dus dat ding is vanzelfsprekend snel. En elektronica heb je niet veel nodig als er niet veel om te sturen is. Maar secondes van een tijd afschroeven op de ring, doe je niet zo snel. En het plotseling óók met tijd claim en video komen is niets voor chevrolet. Ze hebben het testen altijd aan de media overgelaten, en met moeite.

Ik ben er op verdacht dat ze er op uit zijn gegaan om een snellere tijd uit te poepen dan de GTR, niet om gewoon een goede performance neer te zetten.

Buiten dat is er nog steeds het debat tussen de ZR1 en de V-Spec. De ZR1 is toch echt wel zo ver als een Corvette gaat, denk ik. En je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat er geen details over de V-Spec uitkomen tot dat ding 7’26 aan flarden schiet. En daarbij heb je ook nog de ‘NSX’ die sowieso sneller wordt.

Zoals bij het uitkomen van de GTR zijn mensen gewoon iets te snel met roepen van ‘zie je wel’ en ‘dit is beter, nee dat is beter’. Eerst maar es afwachten.
@Topg

Jij verwacht genuanceerde berichten en noemt mensen dom? en denkt dat je slim bent? de ZR1 heeft een 6,2-Liter en geen 7-liter(?) motor, de GT-R kost 120 000 (althans, in NL) en geen 78.000

over beschikbaarheid: Probeer jij nou eens bij Nissan Visscher Amsterdam een GT-R te kopen, eens zien of het lukt (aangezien ze reeds allemaal verkocht zijn).

En waarom zeur je over die mensen die het gehad hebben met de GT-R??? want aan jou reacties is het ook overduidelijk dat je de ZR1 afkraakt, dus laten we het erop houden dat ieder een eigen mening heeft en jij met je “genuanceerde” uitspraken je niet bemoeit met de mening van anderen?

De reacties van mensen op de ZR1 zijn zo aangezien niemand had kunnen verwachten dat een amerikaan zo een tijd neer kon zetten op de ring….. just be proud of those yanks and stop tearing them down.

Dit alles neemt niet weg dat de GT-R een geweldige wagen is.
Wat zijn we met z’n allen toch een gezellig kwebbelclubje! Ik kan me alleen maar aansluiten bij W0o0dy e.a. – alle zeikerds over bladveren en alleen maar rechtdoor kunnen rijden hebben voortaan geen poot meer om op te staan. :-)
ha ha ha ha, ff kopen dan maar! November toch?
Al had die GT-R 500 euro gekost, winst zal Nissan er echt niet mee maken. Dat is ook helemaal niet de bedoeling van de GT-R. Waarom denken jullie dat de Japanners net nu ineens wel met een (opvolger van in dit geval) Skyline naar Europa komen? Hebben jullie de Nissan verkopen van de opgelopen tijd gezien?
die yanken zijn nog niet klaar , zulke inhaal stappen maken in z,n korte tijd met achterhaalde en simpele technieken waar ik zelf voorstander van ben ,is iets wat we zagen aankomen maar niet wilde geloven .
techniek is leuk maar oude door ontwikkelde techniek nog leuker, je begeeft je op een vlak waar inspiratie vaag word en je moet blijven beperken tot de middelen die je hebt , dus gewoon respect tonen op beide vlakken kan geen kwaad.
het komt vanzelf allemaal goed , moderne techniek en oude techniek kunnen het zelfde bereiken samen hand in hand , het is smaak , en voor sommige altijd het nieuwste willen hebben , maar dat is kleuter spel .
Als er een topic was over de GT-R, waren al die Porsche fanboys onmiddelijk al de GT-R aan het trashen over hoe ‘lelijk’ en log die auto is. Nu staat er hier dat de ZR1 de GT-R heeft afgetroefd(Goed gedaan) en bijna geen enkele Porsche fanboy te bespeuren en enorm veel pro-american fans. Hmm. Zoals TopG zei, er zijn hier enorm veel mensen zonder een eigen mening.
Hahaha 7 liter en 650 pk ofzo, en dan 1 lap zonder te tanken! dat vind ik wel een prestatie! hahha.
domme americanen, wel een mooi model die Corvette, behalve in de us koopt toch niemand een corvette, en de nissan GTR zal met 200 eury aan tune-ups en een setje trackbanden ook wel 7:26 lappen. de omstandige heden van de ZR1 zijn vast niet vergelijkbaar met de GTR amerikanen kennende, interieur er uit, slicks,plexiglas etc.
Hooray for nissan!
‘k Vind het een mooie wagen, maar ik vind de GT-R mooier.

Had de V-spec trouwens geen (niet officiele) 7:26 gereden?
@topg: De GT-R is enkel goedkoper omdat het een halo model van Nissan is.

Als ze echt hun brood ermee moeten verdienen, zoals Porsche, dan vind ik het niet gek dat 911 Turbo’s zo duur zijn.

Daarnaast, de enige reden dat de GT-R zo snel is komt door de vectoring vierwielaandrijving die het koppel direct en precies per wiel kan aansturen.
Audi was al tien jaar geleden begonnen met ontwikkelen, maar hebben de vijfde generatie quattro toch nog maar de oudere differentielen mee gegeven.
Nu de nieuwe Carrera 4S facelift binnenkort komt zal Porsche de eerste binnen de VAG-groep zijn die Audi’s vectoring vierwielaandrijving zal gebruiken.

De nieuwe 2008 B8 Audi S4 (en de RS4 daarna) krijgt ook een vectoring aandrijflijn.
Jawel, dus Honda moet zijn plannen met de NSX niet richten om de GT-R te verschalken, maar de ZR1.

Denk wel dat dit Honda ga lukken als je kijkt naar de tijden die ze nu al draaien.
netjes van de corvette maar ben er niet zo van onder de indruk
ben meer onder de indruk van de tijd van de M3CSL
ik vindt het leukste niet dat de gtr is geklopt door een corvette, maar dat ELKE porsche is verslagen:D:D:D HOE mooi wil je het hebben!!. als je nu nog een gt2 koopt(wat ik zelf een lelijke bak vindt met een zeer teleurstellend geluid) moet je wel echt gek zijn….
trouwens is de corvette zr1 nu dan niet gewoon de snelste straat legale originele auto op dat circuit van allemaal
@Tibor: dat is correct, waarbij net zoals bij andere recordpogingen/superlaps er volgens mij ook hier geen outsiders aanwezig waren en niemand dus met zekerheid kan stellen dat de auto in straattrim dit rondje reed…. Niet om de prestatie af te zeiken, maar het blijft altijd het zwakke punt van dit soort tijden vergelijken. Aan de andere kant… Porsche heeft vrijwel geen bewijs overlegd (laat staan dat iemand weet wat de specs van de GT2 waren), Nissan heeft ons twee rondjes laten zien (live aan boord) en Corvette komt als het goed is ook met een video…..

Stel nou dat iedereen de kluit belazerd… dan hebben de amerikanen dat tot nu toe het best gedaan, of als er niemand de kluit belazerd… ook dan hebben de amerikanen het tot nu toe het best gedaan. Dus tenzij iemand met bewijs komt dat zij oneerlijk zijn geweest en ook overtuigend bewijs dat de anderen niet vals hebben gespeeld is de ZR1 The king of the Ring (voorlopig ;) )
en het blijft gewoon dat de ZR1 sneller is… en beter… en mooier en dat zijn stuk voor stuk bewezen feiten! dus :)
Verder is de GT-R een walvis… en snoeihard geveerd.

En doe mij nu maar gewoon een E90 M3 :)
Zucht, ringtijden. Wederom de geweldige discussie, beetje beperkt van jullie.

Ik was dit jaar wederom op Le Mans, erg leuk die pitskaarten. Ben daar een Corvette toch wat meer gaan waarderen. Sterker nog, mijn 911 genen hebben een deuk opgelopen. Een Corvette heeft wél emotie!

Verder staat het buiten kijf dat een Nissan-Playstation-GT-R-Spekkie dit niét heeft. Daarnaast is hij hondslelijk en is gemaakt van plastic. Het klinkt ook voor geen meter, als een Civic met Brulpijp. Wansmaak ten top.

Zo, tot dusver mijn ongezouten mening. Ik ben voorstander van het niet posten van ringtijden, het is absoluut niét interessant. Voor niemand op dit blog. Het is onbetrouwbaar en nietszeggend. Er is hier niemand actief die ook maar binnen een halve minuut van deze tijd een ronde af zou kunnen leggen. Dus het is gelul in het luchtledige.
@Incognito ..
ik geloof dat de importantie van rondetijden jou een beetje ontgaat ..
voor staatsloterij winaars in spee is dit soort info cruciaal ..

dus koop een staatslot .. en stop met reageerders bashen ..
@ Lincoln

Dit is geen bashen, ik spreek jullie op je beperkte beoordeling aan. Wat is nou een rondetijd? De emotie die bij een auto komt kijken bestaat uit veel meer facetten dan een tijd die iemand er mee over een circuit gaat, een tijd die jij zelf nooit zal rijden, waarschijnlijk ga je niet eens naar dat circuit toe. Daarom is het zo nutteloos.
@Incognito: Geen emotie? Wat maakt dat een auto emotie heeft dan?

Mensen die jarenlang als professioneel coureur mee hebben gedraait in de top van het toerwagen racen weten ook niets van auto’s da’s logisch….. (not!) Dus als zo iemand zegt over een auto: Its a Great bit of metal this car, its fantastic fun, its great value for money….. we like it, we like it a lot”, dan betekent dat niets….

Of een rondetijd nou wel of niet door iemand van ons gereden kan worden, maakt dat zoveel uit? 90% van de mensen hier kan geeneens een mx5 op de limiet rijden….dus kunnen we heel autoblog verder wel opdoeken?

Rondetijden zeggen iets over hoe goed een auto in de handen van een pro is in verhouding tot een andere auto in de handen van een pro. Dat zegt in feite meer over de kwaliteiten van een auto dan een Wouter die met een grijns op het gezicht roept dat een auto leuk is…….

Niet dat het draait om de rondetijden, uiteindelijk is de auto waar jij (als koper) het meeste lol mee hebt het de beste keuze. Dus hoeveel lol een auto je biedt is het belangrijkste. Vergelijken van tijden is grappig omdat tijden een indicatie zijn van technologische vooruitgang….

Dat sneller in de praktijk vaak helemaal niet leuker is dat is een heel andere discussie.
Wo0o0dy, snap niet dat jij de onzin hiervan niet inziet. Eindeloos geblaat in het luchtledige over een circuitje. Jij haalt zelfs de mening aan van een coureur? Heb jij nou zelf écht geen mening? Of probeer jij er statistisch uit te komen?

Beperkt!

Emotie is geen plastic dashboard met klokjes uit een puberaal computerspel. Nooit. Smakeloos, punt.
@Incognito .. in het echte leven is autoblog.nl ook totaal nutteloos ..

en noem eens een dashboard wat niet van plastic is vervaardigt ..
Lincoln, een reactie met inhoud graag. Anders discussieer ik verder met Wo0o0dy ;)
en wat valt er na te praten over “corvette ZR1 doet ring in 7:26 ..
dat lijkt me nogal exacte wetenschap ..

tot jij kwam met “emotie??” ..
@Incognito: Ik heb de auto niet gereden dus een eigen mening is onzinniger dan die van iemand die de auto wel heeft gereden.

Ik zie juist wel het relatieve van rondetijden in… er zijn massa’s auto’s die veel sneller zijn dan mijn mx5, maar ik heb nog geen auto gereden die zoveel lol boodt en toch zo veelzijdig en probleemloos is. Betekent dat dat er geen betere auto’s zijn? Nee, die zijn er wel. Toch heb ik de mx5 gekozen omdat ik graag mijn rijbewijs wil houden, geen bakken met geld kan/wil wegpissen en ik iedere keer een grijns op mijn gezicht krijg als ik er mee rij. Dus…. ik kan rondetijden prima relatieveren of aan de kant schuiven.

Dat betekent niet dat zo’n rondetijd zinloos is…. het is één van de gegevens die iets zeggen over hoe goed een auto is en het maakt korte metten met vooroordelen. DAT is de waarde van een rondetijd tov een andere tijd. Je kunt niet beweren dat eenZR1 de hoek niet om gaat en alleen maar hard rechtuit kan als de auto gehakt maakt van alle productiemodellen van andere autofabrikanten.

Als je gaat roepen dat mijn visie beperkt is dan wil ik je er nog wel even op wijzen dat niet verder kijken dan de kwaliteit van het dashboard of een “verkeerde badge” op de auto pas echt beperkt is….. in het kader van “pot verwijt ketel” ben ik dan eerder grijs en jij pikzwart.
nix daarvan .. eerst dat beruchte dashboard van je ..
moet zijn “als de auto op een moeilijk en uitdagend circuit gehakt maakt van alle productiemodellen van andere autofabrikanten.”

Overigens is die Pot verwijt ketel niet zo onaardig bedoeld, meer als spiegel. Jij “verwijt” mij een beperkte visie, maar ik vind jouw visie nog beperkter als je niet verder kijkt dan de kwaliteit/uitstraling van het dashboard. Ik zeg niet dat je dat doet, maar zo leg ik jouw tekst uit….
Nou hoor je helemaal niks meer over Porsche.
Het verschil tussen de ZR1 en de eerste Porsche is namelijk groter dan dat tussen de ZR1 en de GTR.
@tommie: da’s evolutie, over dinosaurussen hoor je ook nog maar weinig. ;)
Lincoln, dit is op het irritante af; ik illustreer de ‘feeling’ die ik bij de Nissan krijg. De emotie die in die auto gestoken is, is beperkt tot de handling & prestaties. Prachtig, maar een auto moet mij op meer manieren bevredigen. Een rondetijd is een gegeven, meer niet. Wo0o0dy kan aan de hand van deze tijd al bepalen of een auto ‘goed’ of ‘niet goed’ is.

En tsja wo0o0dy, daarmee laat je zelf al zien hoe beperkt je beoordelingsvermogen is.
Overigens, wat je verder zegt is helemaal waar. Heb ook wel eens in een MX-5 gezeten, tenminste als het laatste type mazda-carbio-dinges zo heet. Kon er weinig uit halen, behalve dat hij mij van A zum B bracht. En inderdaad, de eigenaar was lyrisch.

Resumé; het blijft heel subjectief. Echter pleit ik er voor dat iedereen het mooi weet te verwoorden en met voldoende beweegredenen een reactie plaatst. En dus niet op basis van ‘een rondetijd’ een auto als geweldig waarderen.
Toch raar dat een auto uit een land waarvan het algemeen bekend is dat auto’s daar alleen rechtdoor goed presteren een Japans hightech-monster verslaat.
@Incognito ..
klein lesje auto-industrie ..
auto,s worden gemaakt voor en door mensen ..
auto,s worden gemaakt met en voor geld ..

de emotionele factor word je ingefluisterd door marketing lui .. die jij dan weer mag napraten ..
er zijn bij de “premium” merken buslandingen ingenieurs aan het werk om jou het GEVOEL van kwaliteit en liefde te geven ..
samen met de boekhouders ..

geloof me .. ik heb ook nix op met snelle auto,s maar vind het leuk voor corvette dat ze dit behaald hebben .. het was hun doelstelling en daarom gun ik het ze ..
volgende week weer een nieuwe ringkoning .. net zo makkelijk .. en die gun ik het ook ..

plastic , ijzeren of bakkeliete dashboard .. maakt me dan niet uit ..
Parkeer mij maar een 997 GT2 op de oprit, in het zwart aub. Dat hij 3x zo duur is als een GT-R boeit me geen reet.

De ZR-1 is misschien sneller (dat motorblok lijkt me fantastisch), de GT-R misschien ook wel maar ik vind de Porsche veruit het mooist en ik kom, met de auto, toch nooit op het circuit.

Ringtijden zijn overrated. Het wordt weer eens tijd dat de autofabrikanten gaan refereren naar hun prestaties in de GT kampioenschappen in plaats van naar een veredelde kwalificatiesessie op een circuit dat al tijden buiten professioneel gebruik is.
@Racer X .. nope ..
vind persoonlijk die ring een mooi mondiaal gebeuren om auto,s te vergelijken ..
way better dan 0 tot 100 / peekaas / koppelcurve / 1/4 mile en al die andere splinter vergelijkingen in perfecte situaties ..
@ lincoln

Ieder zijn mening, ik vind het gewoon niet interessant wat een auto op de ring doet. Het is degene achter het stuur die de auto maakt tot wat het is.

Stel een vriend van me heeft een GT-R en zegt tegen mij: “Mijn Nissan is sneller op de ring dan jouw 997 Turbo”. Dan zeg ik: “maar met jou achter het stuur van de GT-R ben ik alsnog sneller.” Wat maakt het dan nog uit hoe snel een auto met een profcoureur is als je zelf voor geen reet kunt rijden en je nooit het circuit opzoekt? Dan kun je zeggen dat een ander met jouw auto heel snel is. Nou, gefeliciteerd.

Daar komt bij dat als het hard moet gaan ik liever op m’n VTR SP-2 stap, die braakt na een bescheiden vermogenskuurtje 165 pk uit aan het achterwiel, geen auto die in staat is dat bij te benen. Niks laffe elektronische systemen, gewoon rijden zoals rijden bedoeld is.

Tenslotte snap ik je standpunt helemaal, van die abstracte prutstestjes en grafieken houd ik ook totaal niet van. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ringtijden voor de normale consument totaal niet relevant zijn. Koop gewoon wat je mooi vindt en fijn vind rijden, als je je gelukkig mag prijzen een van deze apparaten te kunnen betalen.
Corvette Le Mans winnaar in 2001, 2002, 2004, 2005, 2006. Dus dat zit ook wel snor!
Ho! Ho! Ho!
Laten we nou eerste de R35 GT-R V-Spec maar eens afwachten voordat we de VR38 nu al afschrijven!
vraag me nog steeds af hoe er op de nbrg gemeten wordt? waar staat de start en finish nou precies. want als het goed is rijden ze niet een gehele ronde maar worden ze bij het ingaan van de pits afgeklokt.
er zijn verhalen bekend van verschillende manieren van meten…
@ incognito
accepteer andermans gedachtengangen en wees niet zo stellig. dat staat wat sympathieker.
Wat jullie allemaal vegeten is dat de GT-R ook nog eens van een supersnelle automatische versnellingsbak heeft met dubbele koppeling. Waar je in de ZR1 gewoon traditioneel moet schakelen. Ik vind het een hele goede tijd van de ZR1. En 100.000 dollar incl al die belastingen daar is hij het echt wel waard. Ik zou er wel 1 uit de vs willen halen zonder al die belastingen natuurlijk en circuit klaar maken. Wat een bak. Enige echte concurrentie voor de ZR1 is naar mijn smaak toch echt de Porsche GT2. Hoewel de ZR1 behoorlijk wat Super(sport)Cars in de schaduw zet met zijn prestatie. En wat uiterlijk betreft een dikke 10.
Doe mij maar deze. Zal mooi staan naast de CSL. Zelfde kleur met carbonnen dak. Heerlijk concept.
http://www.autoblog.nl/gallery/Chevrolet/Corvette%20ZR1/corvette-zr1-03.jpg)
http://chur.home.solnet.ch/data/pics/kurzportraits/bmwm3csl_2.jpg
@ Sebastian

Wo0o0dy en Lincoln kunnen best wat kritiek verdragen.

@ Lincoln
Natuurlijk, vertel jij even waarvoor ik betaald word. En zelfs die kunstmatig opgewekte gevoelens zijn bij de Nissan te beperkt. Materiaalkeuze is bagger, het klink niet, heeft een slecht image, is leuk om voor een paar minuten naar te kijken. Burger King, zoals RD het eerder beschreef.

Er is ook helemaal niets mis mee om in de USA (hier heb je die niet) de tv aan te flippen en dat 911 gevoel ingefluisterd te krijgen middels een reclame. Dan weet ik weer waarom ik die keuze heb gemaakt. Dan zit ik te knikken als gezegd word dat het dé sportauto is etc. Dat is helemaal niet erg, dat is ook emotie.

Ik begon er mee te zeggen dat de Corvette eenzelfde emotie op begint te wekken bij me, na mijn afgelopen bezoek aan de 24h. Prachtig product, nooit gedacht dat ik iets dergelijks ga overwegen in de toekomst.

De GT-R wekt op geen gebied een vergelijkbaar gevoel op. Het enige wapen van het apparaat tot dusver op autoblog is een tijd op de Ring. Verder niets. Hadden we er ook zo veel over gesproken als hij die tijd niet geklokt had? Neen. We hadden wel eindeloos over een nieuwe 911 variant gesproken. End of story.
@Incognito ..
weet niet in wat voor een auto je rijd maar hoop dat je tevreden bent met je aankoop ..
ik geef nooit veel geld uit aan auto,s en ga dat ook nooit doen maar ben wel tevreden met mijn spulletjes ..
Corvette zal ook geen klanten over de streep trekken met die ringtijd maar ze willen weer een beetje serieus genomen worden door consumenten ..
en dat is idd een stukje emotie ..

buiten de publieke opinie kan ik me heel goed voorstellen dat mensen heeeel blij zijn met hun volvo 440 of bizargespoilerde civic ..

en van dat “importantie” en “staatslot” was maar een grapje ..
omdat het serieus werd op autoblog .. en dat mag niet want auto,s zijn fun als je je geld er niet mee hoeft te verdienen ..
Endst of story ..
@Incognito: tja, kennelijk vind je alleen je eigen mening interessant want lezen wat iemand anders schrijf doe je maar slecht. En dan maar roepen dat iemand anders beperkt is…. indrukwekkend hoor zo’n reactie.

De GT-R en de ZR1 hebben één grote overeenkomst die wat mij betreft meer zegt dan rondetijden, statistiekjes of teksten van journalisten (laat staan het dom napraten van andere merksnobs)….. Beide auto’s zijn ontwikkeld door een klein groepje liefhebbers binnen een mega concern met in eerste instantie een beperkt budget. Als zij met een basis zouden komen die het management wist te overtuigen dan zou de auto gebouwd worden en anders niet.

Zij ontwikkelden de auto niet omdat de aandeelhouders dat zo graag zagen, niet omdat de marketingmensen weer eens iets nieuws nodig hadden om een tig jaar oud ontwerp aan de man te brengen, niet om het zoveelste gaatje in een overvolle markt van onduidelijk en onzinnige modellen op te vullen, de ontwikkeling van deze twee auto’s was vooral vanwege hun passie voro sportwagens en de wil om aan de wereld te laten zien wat ze in huis hebben….

Als je het hebt over passie en emotie zit er heel wat meer bloed zweet en tranen in de ontwikkeling van de ZR1 en de GT-R dan in een kanon als de GT2. Dat mensen er niets mee hebben omdat de auto lelijk is in hun ogen da’s prima, dat men roept dat de auto te zwaar is, klopt tot op zekere hoogte…. Dat iemand er geen emotie bij voelt, tja….. alsof dat te bepalen is aan de hand van een paar foto’s wat teksten en een paar video’s?

Mogelijk zal ik beide auto’s helemaal niet leuk vinden als ik er mee heb gereden, maar voorlopig kun je eigenlijk alleen maar kijken naar de video’s, wat info lezen en bewondering hebben voor de techniek. Dat dan blijkt dat zo’n auto sneller is dan welke standaard sportwagen dan ook op een baan waarvan we veel verschillende rondetijden hebben dat maakt het leuk om het erover te hebben en het is onderbouwing voor een voorkeur of afkeer….
Vanuit vergelijkbare feiten gezien is de ZR1 op dit moment de snelste sportwagen. Tot iemand anders laat zien dat het nog harder kan.
wat zou de tijd zijn als je de veyron een ronde liet lappen? daar ben ik wel eens benieuwd naar
@Rick Dos:Als volgens jou een ZR1 en een GT-R “eten bij Mac of Burger King”
is dan moet je bij bmw uit de vuilnisbak eten ofzo!!
Goh, waar zijn nu al die PORSCHE-lovers gebleven? Hebben ze wel door dat deze Amerikaan élke Porsche die uit de fabriek komt rollen helemaal zoek rijdt?! Elke Porsche inclusief de Carrera GT! Wat een enorme afgang voor een sportwagenfabrikant als Porsche als je het mij vraagt!

En iedereen kan wel leuk de GT-R afkraken, omdat ze zo blij zijn dat er eindelijk een wagen is die sneller is. Maar de ZR-1 is de absolute top van de Corvette c6-serie, terwijl de GT-R de basis is en nog veel sneller gemaakt kan worden door o.a. een V-Spec editie uit te brengen. Beetje appels met peren vergelijken en dan praat ik nog niet eens over de 7liter tegenover de 3,5 liter! Beetje flauw dus..
@V-Spec .. alles goed en wel maar ik heb niemand iets lelijks horen zeggen/schrijven over de GT-R ..
behalve dan dat er wat tijd verschil was ..
On topic:ZR1 #1 echt heeerlijk toch! En als die V-spec sneller word dan maken we toch de ZR1-SS, klaar..! :) USA rules, staat met USA vlaggetjes en zingt het Amerikaanse volkslied langs de Ring!!
Nee, zonder gekheid wat een prestatie en dat kan nog sneller denk ik met een Ringpro.
@ Iedereen die over V-Spec praten; Jongens.. Doe niet zo zielig.. want het gaat erom wie NU het snelste is.. Je kan dan ook net zo goed praten over de volgende generatie ZR1… Want die komt ook toch?
Neem de waarheid gewoon voor je en ga niet over de toekomst beginnen want in de toekomst zullen nog vele snelle auto’s verschijnen…

Trouwens.. de vergelijking is al vaak gemaakt, rij je liever in een playstation, dan neem je de GTR, wil je liever brute kracht op de achterwielen.. Neem je de ZR1.. En smaken verschillen nou eenmaal gelukkig ;)
Arguing on the internet is like running in the special olympics..

..Even if you win, you’re still retarded
Oke de reactie van BoB moet reactie van de week worden :D

ontopic: GM is weer goed bezig, dank zij de Corvette ZR1 en de nieuwe Cadillac CTS-V zal er mischien binnen een paar jaar gezegtworden: Wat is een BMW?
In 2018 rijd mijn Honda Civic, 6:15 op de ring!

Bite me,..
@ Niemand; Jij snapt hem ;)
@Niemand:Ja,op een aanhanger achter de 2018 Dodge Ram pick-up SRT10!! :)
Het opvallende vind ik nog steeds dat somigen dachten dat de F430 scuderia ook tijden ergens in de 20 ging halen. En sneller zou zijn dan GT2, GT-R etc..Wat blijkt een nette 7:39.

http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=0&fID=2&tID=160225
De M3 CSL heeft de meest opmerkelijke tijd van allemaal.
als de auto 650 PK zou hebben dan zou die ie een tijd van onder de 8:15 gereden hebben. met een spoiler ongeveer 8:10
bedoelde eingelijk rond de 7:20 zonder spoiler en rond de 7:10 met spoiler
(lange werkdag)
Volgende week ga ik de tijd verbeteren in een Golf II. :P
Aardige discussie over manipuleren van de tijd/snelste ronde. Denk niet dat een fabrikant zich daartoe verlaagt, zeker als er beeldmateriaal komt waarmee iedereen de ronde kan bekijken en analyseren. Jim Mero die de tijd heeft gezet, is vast geen prutser, kent het circuit door en door want komt er al jaren testen. Hij zal daardoor sneller zijn dan menig coureur. Corvette sneller dan Nissan, Nissan sneller dan Corvette, feit blijft dat het zeer strakke tijden zijn van auto’s die niet meteen boven komen drijven als je een lijst van supersportwagen mag samenstellen. Daar gaat het eigenlijk om. Corvette en Nissan bewijzen dmv hun rondetijd zeer goed ontwikkelde auto’s te zijn. Voor wie de simpele techniek van twee kleppen per cilinder en een dikke V8 nog steeds niet begrijpt: licht in gewicht, weinig bewegende delen, minder kans of defecten en ook een laag benzineverbruik. Tijdens Le Mans konden de Corvettes per stint een ronde langer rijden dan de Astons, want minder toeren, minder wrijving en dus een lager verbruik. Wat betreft de composiet bladveer: compact, weinig ruimte, laag gewicht en een constantere veerkracht dan een stalen schroefveer die naarmate hij ouder wordt, andere veerkarakteristiek krijgt.
Hoe hoog staat Mazda eigenlijk in de lijst met snelste auto’s op de ring?
@CSL: Horst van Saurma reed een 7:39, dat wil absoluut niet zeggen dat de auto niet sneller kan…. Kijk naar de tijd voor de GT-R.. 7:50 tegenover 7:29 voor iemand die er WEL het maximale uithaalt. Als je naar zijn tijden gaat kijken dan lijkt het er steeds meer op dat de tijden die hij rijdt in duitse auto’s snel zijn tov de fabrieksrijders (2 seconden verschil of zo). Als hij in een NIET-duitse auto rijdt blijkt de tijd vrijwel altijd tegen te vallen…. kan geen toeval zijn. De Zonda 7:33 tegenover 7:28, de Lambo Gallardo SL 7:46 terwijl je gezien de pk/gewichtverhouding en 4wd mag verwachten dat die auto in de buurt komt van de GT2. Zo kan ik nog wel even doorgaan……

Als je nog wat beter naar de tijden van de laatste 2 jaar gaat kijken en de datum gaat kijken waarop ze gereden zijn dan valt er nog iets op…..

Alle tijden die langzamer zijn dan je zou verwachten (in de italiaanse sportwagens bijvoorbeeld) zijn gereden in de zomer of echt in de winter (januari)…. alle tijden die opvallend snel zijn (in de Porsches GT2 bijvoorbeeld) zijn gereden in het najaar (oktober en november zijn snel) of in het voorjaar (maart en april en soms mei zijn snel).

Het lijkt er op dat de tijden van Sport Auto soms fors negatief beïnvloed worden in verhouding tot de tijden van de Duitse sportwagens door ze op “verkeerde momenten” te testen.

Opvallend is daarin trouwens ook dat de Audi’s ook in de zomer aan de bak mogen (en voila…. de tijden van de R8 en de Rs4 waren ook opvallend langzaam als je kijkt naar tijden die anderen met de auto’s hebben gereden in vergelijkingstest t.o.v Porsche, Mercedes en BMW)

De enige twee Porsches die in de zomer hebben gereden de laatste twee jaar zijn de GT3 (maar de RS werd dan weer in maart gereden) en de 911 turbo. En wat denk je? Die tijd van de 911 turbo viel tegen…. gek hè?

Kennelijk kunnen we de tijden van SportAuto met een flinke korrel zout gaan nemen, tot ze onder gelijke omstandigheden gaan testen.
Supermooi dat Corvette de snelste tijd op de ring neerzet! Er wordt vaak wat minachtend gedaan over amerikaanse techniek, maar hieruit blijkt maar weer dat het met de amerikaanse techniek wel goed zit.
Ik rijd zelf ook een amerikaan en vaak hebben mensen het idee dat je eeen slechte pk/liter verhouding hebt. Op zich heb je niet superveel pk’s per liter, maar het voordeel is wel dat je veel trekkracht hebt; ook in het lagere toerengebied. En relatief veel pk’s en trekkracht bij elk toerental zorgt er wel voor dat je uiteindelijk hard kunt rijden.
Ik denk dat we over het algemeen een verkeerd beeld hebben van de amerikaanse techniek, het is veel hoogwaardiger dan we hier denken. De Corvette Z06 haalt ook nog 75 pk/liter (zonder turbo). Er zijn maar weinig merken die daar over heen gaan zonder turbo. Eigenlijk alleen BMW en Honda.
@mc weinig merken die daar overheen gaan?
@MC.

Ik denk dat je die stelling beter kan corrigeren. Als ik hier een lijstje van auto’s met meer dan 75pk/liter neerzet, uiteraard zonder aanjagers, dan krijg je een lijstje wat even lang is als de column “SUV’s zijn zielig”. Om het maar even flink te overdrijven. ;)
Nu maar wachten op de CCX(R) Edition….
@Birger.

Nummer 1, maar wankels worden sinds ze Le Mans wonnen niet meer toegelaten.
Hopelijk hebben die Amerikanen niet alleen mij overtuigd over het feit dat een ‘waarom het moeilijk doen als het makkelijk kan’ benadering ook tot succes kan leiden. Wie had dat gedacht, een Amerikaanse slee met ‘achterhaalde’ techniek de snelste productieauto ooit op de ring. Hopelijk is het nu afgelopen met die onnodig ingewikkelde computercrap en electrische zooi in onze sportwagens. Dit is pas ingenieurswerk.
‘beetje late bericht’.

7.26 dus he? wow in een spel doe ik dat in 11 minute :P
@w0o0dy
Ik kon verwachten dat je met met zo’n smoes aan kwam zetten. Maar dat is compleet fout. De auto’s worden zwaar aan hun tand gevoeld. En die 7:39 zoals ik het al eerder had voorspeld is gewoon geloofwaardig.
De scuderia krijgt hier ook de volle 78 punten netals de GT2. Dus er valt niets te zeggen over de prestaties van de GT2 en de Scuderia. Als anderen sneller kunnen met de scuderia dan 7:39 moeten ze dat eens komen laten zien.
Die tijd is na heel veel rondjes pas gehaald.
Behalve de tijden op de Nurburgring zijn ook andere circuits bezocht. netals

Hockenheim :

GT2 1.9,7
Scudeia 1.10,3
Superlegera 1.10,9
F430 F1 1.12,7

Nasshandeling:
R8 1.29
Lp640 1.29,2
GT2 1.29,7
Scuderia 1.30,1
corvette C6 1.30,3
F430 f1 1.38,2

Behoorlijke verschillen tussen een standaard F430 F1. De tijden zijn behoorlijk geloofwaardig.

0-200-0
Scuderia: 15,9
F430 F1: 17,6
GT2: 16,3

maximale querbeschleunigung(max. lat. accelleration):

BMW M3 CSL: 1,40G (1,45 ook gehaald)
Scudeia: 1,40G (1,45 ook gehaald)
F430 F1: 1,35
Superl.: 1.35g
GT2: 1.35g
Audi R8: 1,3G
@Csl: wil je nu beweren dat de weeromstandigheden geen invloed hebben op de tijden. Come on, dat geloof je zelf niet eens!

Kennelijk kan hij niet goed met 4wd overweg want alle 4wd tijden (Murcie, lp640, Gallardo, Gallado SL, GT-R en de R8) vallen tegen……..

Daarnaast zijn de tegenvallende tijden vrijwel allemaal in de zomer gereden en niet onder veel betere omstandigheden in het in het voorjaar. Feit is en blijft dat de tijden van Von Saurma ruim achterblijven bij een aantal NIET duitse auto’s en dat hij erg dicht op de tijden van bijvoorbeeld de Porsche testrijders zit….

De pk/gewichtverhoudingen bij de Superleggera en de Scuderia wijzen er op dat die auto’s zeer dicht bij de GT2 moeten zitten of zelfs sneller zouden moeten zijn. Ze zijn immers een stuk lichter, hebben nauwelijks minder vermogen en zetten rechtuit tot 200 en op de 1/4mile dezelfde of snellere tijden neer…… Daarnaast heeft de Scuderia serieus veel downforce (zoals ik al eerder heb laten zien, nog meer dan die door jouw zo geliefde Loaded M3…….

Alles wijst erop dat hij met een aantal auto’s niet alles uit die auto’s heeft gehaald. Die tijden van de Scuderia en de Superleggera zijn onzin.
Ter illustratie de vergelijking Scuderia tegenover de Carrera GT

Track F430 Scuderia Carrera GT
Top Gear Track 1:19.70 1:19.8
Nordschleife 7:39 7:28
Hockenheim Short 1:10.3 1:08.6
Vairano Handling Course 1:15.159 1:17.349

Bij TopGear is de Scuderia vrijwel net zo snel en op Vairano zelfs een stuk sneller….. kijken we naar de tijden op de Ring en op Hockenheim dan valt de tijd opeens heel erg tegen…. en wie heeft die tijden gereden? Juist onze duitse vriend Von Saurma.
@w0o0dy
Ik heb nergens gezegd dat weeromstandigheden geen invloed op tijden hebben.
dat zijn jou woorden.
Dus alle tijden zijn volgens jou allemaal gemanipuleerd ena llemaal onzin? Kom op man. Als je alle testen de uitgevoerd zijn bij elkaar haalt, dan klopt het precies. Als ze allemaal niet kloppen, waarom worden ze dan niet verbeterd door Ferrari, Lambo, Audi zelf? Maar wat die Scuderia neerzet, hij kan nooit sneller zijn dan de Carrera GT of de GT2.

En dat zo’n coureur niet met 4×4 kan omgaan is natuurlijk volkomen onzin. Als je een wilde beest als de Carrera GT kan temmen, dan lijkt mij dat je alles kan rijden. Die highperformance 4×4 sturen toch al sowieso bijna alles nar de achterwielen. Dus die rederering van jou is een grote onzin. Je moet proberen sommige auto’s niet te overschaten.


“Scuderia serieus veel downforce (zoals ik al eerder heb laten zien, nog meer dan die door jouw zo geliefde Loaded M3”

Alweer zo’n argument van niks.? Hoeveel downforce heeft een Loaded CSL dan?
Wat wil je zeggen, dat die Scuderia door te veel downforce langzamer is geworden!
Ik zeg niet dat ze gemanipuleerd zijn, maar sluit het ook niet uit. Feit is dat bepaalde (snellere tijden) zijn gereden onder goede omstandigheden en andere (tegenvallende) op dagen in de zomer….. toevallig dat er vaak italiaanse auto’s op die hete dagen in de zomer staan ingepland… misschien toeval maar in mijn ogen teveel toeval.

Zoals ik eerder al schreef: “Een echte M3 GTR in volledige racetrim haalt bijna 300kg aan downforce… Die Loaded M3 zit niet hoger… (want de onderkant van de racewagen zal glad zijn en nog lager liggen dan de Loaded M3 en voor zover bekend is de onderkant van de Loaded M3 standaard)…”

En “Flying on the Ground
The Scuderia’s handling prowess is enhanced by its aerodynamic setup. Lessons learned from the Enzo-evolution FXX about underbody air management have helped out here.

The front spoiler (built from a new plastic that’s slightly heavier than carbon fiber yet less expensive to replace if it’s damaged in an off-track excursion) features larger vents for the oil coolers. The shape of the central vent has also been changed to funnel air more effectively under the car and improve the aerodynamic ground effect.

The front spoiler works in tandem with a revised air diffuser at the rear that now has three fins per side instead of two and also incorporates extraction vents for the underbody air ducts that cool the gearbox and clutch. The intakes for these ducts, located in the rocker sills, have also been enlarged.

Thanks to all these elements — and with a little help from a slightly larger deck lid spoiler on the 430’s tail — the underbody aero package creates 683 pounds of downforce at 186 mph, which is 66 pounds more than the 430 can muster.

Dat is dus ruim 307kg downforce…” voor de Scuderia. Ter info een GT2 zit op 29kg downforce achter bij 200km/u dus die zal die 300kg niet snel gaan overtreffen.

Daarnaast blijkt uit de cijfertjes van Loaded zelf dat die auto ongeveer 11 kg lichter is dan de Scuderia incl 30l brandstof en een bestuurder.

Met zoveel downforce en zo’n laag gewicht moet de auto veel sneller zijn dan de 7:39 die von Saurma er mee reed.
Teneerste de Scuderia zet zet 9kg op de achterkant bij 200km/h. cw:0.33 Netals BMW X6!! http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=160225&mID=1355887&l=e

Downforce of geen downforce. Hij heeft 1.4g neergezet danzij goeie banden en uiteraard goede downforce.. Dat is het meest betrouwbare. En 36meter slalom een nette 136km/h. GT2: 139km/h.
Plus de GT2 heeft veel meer koppel en iets meer pk’s en behoorlijk wat grip.
http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=160225&mID=1355887&l=h

Wel raar dat de Scuderia met die behoorlijke Carbonnen remmen bijne even snel als een M3 CSL uit 2003 tot stilstand komt. Wist je dat de CSL met alleen betere remmen 7:36 deed op de ring! Netals de CLSll m3 van 1995!!
ja :) interresant, ik dacht dat die remmen van 20.000 euro de yop of the line van brembo waren, zijn ze alweer achterhaald of is brembo minder goed dan ik dacht?
@Csl: da’s dan waarschijnlijk alleen de achterspoiler want in totaal genereert de Scuderia toch echt meer dan 307kg (een aerodynamische onderkant met diffusers is vele malen effectiever dan een spoiler achterop).

Volgens mij worden die laterale g-krachten bij snelheden gemeten waarbij de downforce nog nauwelijks een rol speelt en gaat het daar meer om mechanische grip en balans.

Ondanks meer pk’s en meer koppel is de GT2 tot aan de 200 niet of nauwelijks sneller dan de Scuderia. Stukken waar je lange tijd boven de 250 rijdt zijn er niet dus op hoge snelheden mag de 997 GT2 dan sneller zijn… veel tijd win je daar niet mee.
@ woody

downforce zegt niet alles, soms is het beter om juist minder downforce te hebben zodat de auto makkelijker en preciezer stuurt, en beter over hobbels rijd en minder last heeft van camber in bochten.
@GOD: klopt downforce zegt niet alles, maar in medium- tot Highspeed bochten is het heel belangrijk. Daarnaast bewijst de laterale g-krachten test dat de Scuderia vreselijk goed moet zijn in bochten (eerder beter dan minder tov de GT2) De conclusie dat de GT2 op geen enkel vlak enorm veel sneller is leidt dan ook tot een tijd voor s Scuderia die toch op z’n minst in de buurt zou moeten liggen…. dan is de tijd van SportAuto gewoonweg te langzaam.

Punt is dus dat testen door één magazin op zich wel leuk is, maar kennelijk spelen er toch veel factoren mee die maken dat de tijden toch ook niet echt te vergelijken zijn. Bij gebrek aan beter moeten we het er maar mee doen, maar dan is het leuk als SportAuto de boel niet beïnvloed door bijvoorbeeld de italianen te testen als het lekker warm is, maar de Porsches als het lekker koel is.

Overigens kwam ik op meerdere sites kritiek tegen op SportAuto en dat gaat soms zelfs zo ver dat fabrikanten niet meer mee willen werken…. Dat geeft te denken…
Maar we wisten toch al lang dat de C6 generatie prima reed?

Ik snap de ophef niet (afgezien van de gebruikelijke mongolide fanboy’s en afkrakers voor wie het nooit goed is). Je kon op je klompen aanvoelen dat de ZR-1 teringsnel zou zijn. Goed werk van die Yanks! Nu weer wachten wie dit weer gaat verbreken. Wanneer kwam die V-Spec ook alweer?
Ik heb even de GT2 erbij gepakt. Hij haalt meer downforce op achter en de voorkant van de auto. Plus dat de auto een betere CW. waarde heeft van 0.32!
Een kleine foutje eerder trouwens Scuderia heeft 4kg downforce bij 200km/h op de achterkant en niet 9kg. En geen 0kg op de voorkant tot een lichte lift.
GT2 heeft 9kg voor en 29kg achter. Dus wat betreft Downforce en CW waarde heeft de GT2 het ook beter voor elkaar!!
http://www.supercars.net/Pics?vpf2=y&gID=0&fID=2&tID=142508&mID=768019&l=g
@Csl: Edmunds schrijft: “the GT2 registers 20 pounds of downforce over the front wheels and 64 pounds over the rear at the same speed” (200km/u)

Over de standaard F430 schrijft Edmunds:
The F430’s aerodynamics has brought about a 50 percent increase in downforce compared to the 360 Modena, thus increasing high-speed stability and the car’s active safety. At 124 mph (200 km/h), that figure equates to 45 kg more downforce than the 360 Modena and this becomes 85 kg at 186 mph (300 km/h), amounting to a total of 280 kg.

De standaard F430, weer door Edmunds: “with a resulting 50-percent increase in downforce over the 360, or 616 pounds at 186 mph. Despite this increase, the F430’s total coefficient of drag remains at .33 Cd, equal to the 360’s.”

En over de Scuderia “Thanks to all these elements — and with a little help from a slightly larger deck lid spoiler on the 430’s tail — the underbody aero package creates 683 pounds of downforce at 186 mph, which is 66 pounds more than the 430 can muster.”

Wat nou beter? Not even close!
het ging toch over de zr1 ?
Ik weet niet waar Edmunds zijn informatie vandaan haalt, maar Sport Auto trekt zich niets aan van het fabriekgegevens en test all die auto’s in een echte Windtunnel.
Jullie oekels lullen langs elkaar heen. Edmunds en Sport Auto hebben dezelfde gegevens, alleen gemeten op andere snelheden.

Beter lezen ipv zo blind lopen te mekkeren op elkaar over helemaal fokking niks.

20/64 pond @ 200 = 9 en 29 kg @ 200.

Probleem is goed vergelijkbare cijfers op internet te vinden. Waar de een de downforce meet bij 200 k’s meet de ander het op topsnelheid. Uiteindelijk hebben ze beide veel downforce, maar de Fezza net wat meer.

Anders is het fysiek onmogelijk om zo snel de bocht rond te gaan…vergeet niet dat ie net zo snel Modena lapt als een Enzo. Dat moet em ergens zitten.

En ja, dit topic ging (nadruk op) de ZR-1…
Okee, hier komt dan zo’n verstokte Porsche-fan met zijn excuus tegen dit machtsvertoon.

Met een 6.2-liter V8 + supercharger kan ik het ook. Ik heb ’t al veel eerder geroepen en daarmee de woede van menig US of A fan op de hals gehaald (wat me niet kan bommen overigens) maar: Laat ze dat nu eens met een moderne motor proberen. Compact, 4-kleppen per cilinder, bovenliggende nokkenassen enz enz. Ik zie veel liever een auto met 6-cilinder boxermotor van nog geen 4 liter bijna dezelfde prestaties halen dan dit monster die “platgeslagen kever” voorbij rijden. Ik blijf eigenwijs. NOTHING beats a 911!!
De Porsche Turbo is een 3.6 (of zelfs 3.8?) liter twinturbo…en dat rijdt de ZR-1 ook zoek. Dus geen gezeur over de motor van de ZR-1. Ja, hij is an sich ouderwets, maar wel verfijnd in z’n onderdelen, hij gaat niet snel kapot en levert een boel extra “perks” omdat het zo’n grote homp is.

Wel komisch eigenlijk dat b.v. de ZR-1 hier kritiek krijgt omdat het een 6 liter supercharged is…het zou een te groot blok zijn…lomp en Amerikaans, weinig pk/liter, en dan ook nog eens supercharged.

Maar de nieuwe RS6 wordt bejubeld alsof het de Messias is. En wat ligt daar in?

Een vijf liter V10 met dubbele blazers erop geschroefd….en dat is dan opeens cutting edge technology? Hoepel toch op.


Ja, de Amerikanen gebruiken best wel “gedateerde” technologie. Maar het werkt ontzettend goed, en als Duitsers niet de “envelope pushen” maakt het allemaal niet uit.

Lekker hypocriet.
De GT-R blijft onbetwist de winnaar wat betreft prijs-rondetijdverhouding. Van deze twee althans, anders doet een Cuore het nog beter, maar oke, die biedt weer geen beleving.
Ik bejubel de V10 van Audi helemaal niet. Juist NIET! Ik vind het prachtig wanneer een auto met een relatief kleine motor dezelfde prestaties haalt als een auto met een motor zo groot als een olie vat.

En dan wil ik nog even fijntjes opmerken dat de meeste Duitse sportwagens voor iedereen toegankelijk zijn. Het prestatie potentieel ook. Alleen wanneer je echt het onderste uit de kant wilt moet je van goeden huize komen. Eigenlijk vind ik niet dat dat zo hoort met sportwagens. Die horen juist niet zo toegankelijk te zijn en voor echte mannen gebouwd te zijn. Maar het is wel enorm moeilijk om ze zo te bouwen. En dat zie ik die Amerikanen nog niet doen.
In hoeveel tijd gaat een stofzuiger rond? Die heeft immers demeeste PK voor je euro’s?
over die vergelijking: hoeveel GT-R’s rijden er in NL? dus hoeveel van de commenters heeft er in gereden. Ah, okee dus het is weer lekker theoretisch gelul over welke beter is.

Het is net als de discussie welke is beter, de Astra of de Golf. Het is een kwestie van voorkeur. En die rondetijden op de Noord: laten we ze eens op dezelfde dag vlak na elkaar los. Om de halve minuut ofzo en dan zien wanneer ze langskomen. Zelfde omstandigheden. Dan zijn enkel de coureurs van invloed… dus laten we ze wisselen. en welke dan gecombineerd het snelste is …
@ arnoud zo veel bullshit heb ik in me leven van iemand nog niet gehoord petje af ,en het is simpel met jullie euro techniek wint nog de zr1 op dit moment dan , wees een man geef gewoon toe ,wat zielig zeg en maar excuses verzinnen , want het is tenslotte amerikaans en dat moeten we niet toch?
@ CorvetteZ06:

Jíj snapt ‘m!
mx5/rx8owner schrijft,
Schroef eens twee turbo’s op een bridgeported wankel en we praten verder over veel vermogen uit een klein blokje.


en schroeft is 2turbo s onder ne sr20det (ook een klein motorblokske)
zen motors waar je moeiteloos 500pk uithaalt
of turbo s op KA24det of CA18det.
kan ook zo nog ff interesant blijve lullen.
en btw wil nog nie gratis zo n wankelmotortje dat om de 100000km rot is :-)
daarmee dat mazda t enige merk is dat nog wankelmotors gebruikt waarschijnlek
want de rest wil da toch nie :-)
turbomotors rules.

ps
de carrea GT met zen 600pk en v10 is maar 1 sec. sneller op ring dan de GTR :-)
daarmee dat er zoveel jaloezie is op Nissan
zou ik persoonlek ok wel zijn als een merk als mazda
1 van de beste productietwagens ter wereld zou maken
en die bijna alles afdroogt :-)
maar hopelek komt er snel een V spec model uit die de tijd weer zal verbreken
dan zullen er weer veel reacties zen van mensen die het nie willen geloven zoals tijd geleden.
@marco.

Voor als je het nog niet begreep. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=NnqsaDUBySA&feature=related
Geef die GT-R ook maar eens 647 pk !!!!

Bye Bye Corvette ja !!
@ CSL

Hoe eens op met te zagen over je CSL, dat heeft hier niks mee te maken.

Het gaat hier om de Corvette ZR1 vs de Nissan GT-R…. GOT IT ???
@Patrik
Jarloes?!
Controleert eigenlijk iemand de door de deelnemers van de Nürburgring-playstationrace opgegeven vermogenswaardes van hun vehikels?

Gewoon 6 parallel en 6 in serie geschakelde turbo’s aan je 10-liter V12 blok hangen, een toptijd rijden en dan zeggen dat je dat met 200pk is gelukt dankzij je fantastische onderstel.

Het is maar een mogelijkheid hoor.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).