G-Power doet de Z4: 375 pk

Auteur: , 28 Reacties

Na zich op de M5 en de M6 te hebben gestort zijn de mannen van van G-Power weer terug in de sub-500 pk-regionen. Hun nieuwste projectje heeft de naam G4 3.0i EVO III. Hiervoor is een Z4 3.0i als basis genomen, en het vermogen werd van 231 pk naar 375 pk opgekrikt.

GPower noemt de G4 een echte Z4M-killer, en qua pk’s klopt dat ook wel. De M heeft namelijk 343 pk aan boord. Ook de AC Schnitzer Profile met 350 pk moet de G4 voor zich dulden.

De 375 paarden en 420 Nm heeft de G4 voornamelijk te danken aan een supercharger. Hierdoor gaat de auto van 0-100 in 4,9 seconden, en van 0-200 in 15,1 seconden. De topsnelheid ligt op een alleszins nette 300 km/u.

Naast een nieuwe body kit, gewijzigde vering en grotere remmen, stelen toch voornamelijk de lichtmetalo’s weer de show. Dit keer zijn ze 20 inch groot, met 245/30 ZR 20 banden voor en 285/25 ZR 20 sloffen aan de achterkant.

Wat mij betreft is GPower er weer in geslaagd om een auto dik te tunen zonder dat hij protserig wordt. Met name de velgen geven hem wat extra. Ze zijn maar een maatje kleiner dan die op de CL van Wald, maar hier schreeuwt het op de een of andere manier minder.

Hoe zouden de Forgiato Estrango’s deze Z4 staan?

GPower G4 Evo III

A 300 km/h top speed, 0-100 km/h in just 4,9 seconds, 375 hp and an engine’s peak torque of 420 Nm: These are the characteristics of the latest G-POWER development for the BMW Z4 3.0i.

In addition to the increase in power output of 144 hp for the 6- cylinder engine, that normally produces 231 hp, the G-POWER offers a complete tuning program for the Bavarian roadster consisting of: Aerodynamic body kit, light-alloy wheels, suspension modifications, high-performance brake system and exclusive interior components.

G-POWER offers superchargers system for increased power output looking back on 25 years of experience in tuning BMW automobiles. The new G-POWER EVO III supercharger system is an evolution, based on the well known systems for the Z4 2,2 to 3,0 l six- cylinder engines of the BMW Z4. Its core is an ASA T1-12 supercharger from the all new “black-line” edition that features ceramic ball bearings for an increased rpm limit of the charger. Accordingly the boost rises to a higher pick of 0,6 bar rel. , which is cooled down by a large air-to-air intercooler and controlled by an Dual Flow bypass system. To keep the oil temperatures at level the G-POWER EVO III system is equipped with a thermostat controlled oil cooler, that prevents the ASA supercharger from overheating. On the exhaust side the G-POWER EVO III system features a complete exhaust system with racing-headers and catalysts. This measure optimizes power yield, throttle response and also ensures the engine’s thermal health. Specially developed mapping for engine electronics coordinate the perfect interaction of all new components.

The results of the G-POWER treatment are impressive: With 375 hp at 6.450 rpm and 420 Nm torque at 4.650 rpm the standard 231 hp strong BMW Z4 3.0i becomes a true eli”M”inator. With a sprint time from rest to 100 km/h of 4.9 seconds and to 200 km/h in 15,1 seconds the G-POWER G4 is at level with the BMW Z4M and finally outruns it with a top speed of 300-km/h. The conversion of the standard engine to the G-POWER EVO III configuration is 18,850,00 Euro including the installation; which can only be done at our headquarters’ workshop in Autenzell Bavaria.

The enormous performance places extreme demands on aerodynamics, tires, suspension and brakes. The G-POWER front apron replaces the production part in its entirety. Its large air inlets provide optimal supply of cooling air for the high performance air-to-air intercooler. At the same time the spoiler minimizes lift on the front axle at high speeds. The G-POWER rocker panels smooth the airflow between the wheel houses and give the Z4 a longer, lower and sleeker appearance. Lift on the rear axle is reduced by the G-POWER rear apron, that features the needed openings for the 4 pipe G-POWER rear muffler.

The G-POWER Silverstone 20-inch light-alloy wheels that fill out the space beneath the wheel arches perfectly, underline the distinctive new look of the G-POWER equipped BMW Z4, are mounted in sizes 9.0 J x 20 with size 245/30 ZR 20 tires in front and size 10.0 J x 20 wheels with size 285/25 ZR 20 tires on the rear axle.

The large wheels make room for the G-POWER high-performance brake system with eight-piston fixed calipers and 380 x 34 millimeter brake discs on the front axle. The Z4 handling can be made even sportier by installing the height-adjustable G-POWER coil-over suspension RS with nine selectable settings each for bound and rebound.

The G-POWER EVO III supercharger system is available for all BMW Z4 3.0i with manual transmission, along with the numerous items from the extensive G-POWER tuning accessories lineup.



28 reacties

G-Power is wel mooi, maar er zit nooit variatie in, al hun modellen kan je al voorspellen…
Uitlaten altijd dezelfde, mislampen, velgen..

Nja, Hamann en AC schnitzer vind ik origineler in hun werk.
Liever de Hamann dan.. dit vind ik niks, uiterlijk dan.
corrado vr6 slc
Mooi hoor!
Die wielen staan hem wel erg goed.
In tegenstelling tot bijna alle andere BMW’s is dit wel een mooie Beemer.
@ schnitzerken

Ook Hamann gebruikt altijd die zelfde zwarte velgen, en AC ook.

Verder, die lipjes op de achterlichten kunnen gewoon niet.
@schnizerken. Dat is dan ook hun stijl e. Zo is brabus ook steeds hetzelfde. Maar iedereen, of toch de meeste. Vinde dat een schitterende wagens. Puur omdat je weet dat er mooi staaltje van vakmanschap achter schuilt en je herkent ze meteen. Stijlkenmerken e.
Vind dit wel heel nette z4 hoewel ik wel is graag de coupe van zou zien. Vind ik persoonlijk veel mooier. Heb het niet zo cabrio’s. En de coupe zie je veel minder rijden dus automatisch al wat exclusiever.
ZwerverRoodbaard
Bruut echt bruut :)
best geslaagd voor een stel boeren met schroevendraaiers en een papiermache machine ;)
@ M freak
ACS en Hamann hebben meerdere velgen oor, er zijn altijd optische verschillen, bij elk nieuw model…

@ Timmy
Van die stijlkenmerken heb je wel gelijk
Maar AC schnitzer en Hamann ken je toch ook direct…
En idd de coupé is zzzzzzeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrr veeeeeeel mooier:D

Gr.
Op zich kan het geheelplaatje er prima mee door. De extra performance is ook niet verkeerd. Misschien zelfs een beetje teveel van het goede. :)
wat een mooie chemicalien tanker op de achtergrond.
Is een getunede BMW eigenlijk nog wel premium?

En wanneer gaat G(ay?)-Power die Ubergeile BMW 7-serie superchargen? is hard nodig, want met 360 km/u ziet niemand hoe die eruit ziet!
De voorspoiler/bumper is veel te druk, de achterlichten zijn niet mooier dan origineel en de wielen zijn geheid binnen 15.000km zo veel beschadigd dat je weer nieuwe moet halen…. zoveel pk en koppel in zo’n auto daarentegen dat kan ik wel waarderen.
FlorisFerrari
300 km/u ??? een beetje onwaarschijnlijk niet?
afblijven, van ddie designklassiekers!!!
@creative .. wat was je nickname ook al weer ??
De Z4 is al zo oud als de straat, dus ik snap niet waarom G-Power daar nu pas aan sleutelt.
@ M-Freak: die lipjes zijn origineel hoor ;)

Die kleine mistlampjes in de voorspoiler vind ik iets over the top, en misschien hadden 2 flinke uitlaten mooier geweest dan 4 kleinere, maar toch mag je m best voor me deur zetten :P
Beetje te druk, het design van de standaard Z4 is gewoon af. Blijf er dan ook af.
De motorische aanpassingen mogen er dan wel weer zijn. ;)
slechts 375 pk ?
Wel een beetje lauw…
Dit modelletje met een m-kitje en die velgjes.
Dat mag wel.
En met 375 paardjes komt ie ook nog wel van zen plek zeker ?
Die mistlampen moeten weg, is echt geen zicht
WOW. Perfecte combinatie. Zal wel een heerlijke rijmmachine zijn. Ik zou zelf nog altijd veel liever voor de Z4M gaan maar deze heeft ook zeker wel iets.
ja ofnie, Z4M Coupe in die speciale blauwe kleur is zo vet, ik haal voor de zekerheid nog een paar extra loten bij.
@Benjamin. De 7-serie krijgt een 7,1 liter onder de motorkap zonder turbo.

Verder mogen ze deze 3.0 liter ombouw ook in de 1-serie monteren. Lijkt me leuk om een Cayman/Boxster eraf te trekken aan het rode licht.

Ik kan hun tuning wel waarderen. Geen mega tupperware zoals bij andere.
@CSL, een rijmmachine?
Vooral handig tijdens de sinterklaas zeker…
:lol:
375 PK ????
achterlichting zijn wat minder maar het vermogen spreek me wel aan :D

hadden ze die Z4M niet beter wat getuned
Dit is heus geen recent project hoor, heb dit artikel (met identieke foto’s) reeds vorig jaar in een automagazine gelezen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).