Scoop! Nieuwe 7-serie

Auteur: , 258 Reacties

De introductie van de nieuwe Siebener staat over 5 dagen in Moskou gepland, maar zo lang wachten we liever niet.

Wat moeten we over de nieuwe 7-serie zeggen….Hij is groot en luxe. Het design is een vrij voorspelbare evolutie van zijn voorganger. Binnenin is de Bimmer voorzien van een flink aantal schermen, waarop ook te zien is dat de samenwerking met google kennelijk bevalt.

Aan de bekleding hebben zo te zien flink wat koeien gedoneerd, maar het resultaat mag er wezen. Aan beenruimte is geen gebrek, en het stijlvolle schakelpookje dat we o.a. uit de X6 kennen krijgt ook in de nieuwe 7-serie een plek.

Vooralsnog moeten we het met de afeeldingen doen, technische info volgt.
Wat we in ieder geval weten is dat BMW de V8 diesel aan de wilgen wil hangen, en ook voor de V12 benzinemotor ziet de toekomst er, met dank aan de milieumafia, niet florissant uit. Gelukkig is er nog de 4,4 liter twin-turbo V8, daarmee komt de Zeven ook wel vooruit.

Alleen zal onze Minister-President voor zijn volgende auto waarschijnlijk wel een stapje terug moeten doen.

BMW 7-serie 2009

UPDATE: diverse video’s van de nieuwe 7-serie kun je hier vinden.



258 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Heeft wat weg van de Opel Insignia.
natuurlijk goed teken
lelijkste bmw ooit – op de X6 na
ik ben een bmw fan maar dit gaat echt de verkeerde kant op, wat een lelijk hok
Ik vind hem ook aardig op de insignia lijken. Mooie auto alleen ik vind de achterkant wat minder..
kuhkuh*C5 achterkant*kuhkuh
Niksaan.
De achterkant lijkt heel hoog, voor de rest is de auto wel redelijk. Mijn favoriete BMW, blijft altijd nog de BMW M3.
Oei..da’s wel weer heel erg braaf!
De achterlampen hebben wat weg van de nieuwe c5
Lelijk gedrocht en C5 achterkant.

No thx
zondagsrijder
Lelijk. Driedimensionaal zwaktebod. Alleen gelanceerd in Rusland, alleen verkocht in Rusland. Wie dit koopt is blind of smakeloos. Denk even terug aan de siebener van twee generaties terug en zie hoe een merk in korte tijd de mist in kan gaan.
Wat mij betreft een van de eerste mooie bmw’s sinds tijden, vind ze al twee generaties namelijk gewoon echt niet mooi of spannend meer, op de Z modellen na..
Idd lelijk, die neus! Het lijkt wel een cavia!

Zit Bangle nu nog steeds aan het roer van de design afdeling bij BMW? Niet te geloven. Ik en velen met mij vinden dat er sinds de E46’s etc. geen mooie BMW’s meer gemaakt zijn.
corrado vr6 slc
Boring.
Hij zet de traditie van extreem lelijke 7’s by Bangle boy wel voort in ieder geval. Doe voor de derde keer maar weer gewoon een e38 dan. Liever fout dan lelijk.
Zo, die is lelijk! Geef mij maar een Hyundai Grandeur.
Ik vind het niet meteen een geslaagde wagen zo op de foto’s, hoop dat dit geen voorbode is van de toekomst voor alle BMW modellen
Mooie limousine. Ik vind persoonlijk de dubbele uitlaat direct naast elkaar wel beter staan, dan twee afzonderlijke uitlaten aan beide zijden van de bumper.

Achterkant ziet er schitterend uit.
vind hem er goed uitzien, 1e foto lijkt beetje raar. Maar denk dat deze er wel goed uitziet in het echt.
En C5 achterkant, lijkt er wel op inderdaad. Maar ik geloof niet dat BMW dit in zo’n korte periode heeft gekopieerd??
Braaf of niet: de achterkant vind ik persoonlijk nu al erg gaaf te noemen! Voorkant is idd beetje behoudend ja, maar tenminste wel weer iets platter dan z’n voorganger. Hij haalt het echter nog steeds niet bij de rankheid van een E38…
Ziet er goed uit.
En dat eeuwige gezeur over de 1994-2001 Siebener…..
Die zag er wel goed uit, maar was ook erg traditioneel en zeer conservatief gelijnd. Te weinig sportief ook qua styling. En iedere autofabrikant probeert een nieuw model herkenbaar te maken als zijnde de “opvolger van”, maar iedereen moet ook kunnen zien dat het “de nieuwe” is.
Missie geslaagd met deze nieuwe 7.
wanneer leren ze nou eens sexy bipsjes tekenen bij BMW?

De enige BMW’s die wel mooie achterwerken hebben zijn over het algemeen de coupé’s en roadsters (BMW 3-serie coupe, Z8, Z4, zelfs Z3 was wel aardig), dus waarom gaan ze voortaan, als ze bij de achterkant zijn aangekomen in het designproces, doen alsof het een coupé is?
Sorry.. Maar waarom duurt het ontwerpen van zo’n ding zo onwijs lang. Ik vind hier nou echt niks vernieuwends aan.. Of beledig ik op dit moment de complete BMW fanbase ?
Het enige leuke detail is hoe ze verderop in de fotoshoot de uitlaten hebben weg gewerkt.
Maar voorderest.. Niks speciaals.. It’s a BMW..
De achterkant heeft wel iets van de Lexus LS. Vind de oude 7-serie nog mooier…
Wat een beenruimte achterin!
En lekker googlen in je wagen!

Vind de maten wel heel erg raar. Een enorm lange wielbasis met een extreem klein koffertje op de foto’s te zien.
Ik heb zoiets van “How, een 7 serie”, dat moet dik zijn voor mij..
Maar als ik dit zo zie.. Als je dit in je achteruitkijkspiegel ziet, dan denk je toch niet woooow ? Nee echt niet, te ingetogen.. staat te hoog op zijn poten.. en achterlichten BAH. echt..
Jammer !!! want de huidige modellen vind ik wél mooi..
Hij heeft weer uitlaten!
ziet er in elk geval slanker uit, maar dat enorme gat onderin de voorbumper is het niet helemaal.

en als je hem recht van achteren ziet, is het net of ze de koplampen van een 6 serie erin hebben gezet.
@ 206RC: dat dacht ik ook eerst, zo een combinatie van de nieuwe C5 met de lexus LS
Ziet er nu al uit als een sloep die reeds 5 jaar op de markt is. Zeg maar Audi A8 tijdperk. Laat die nou aan vervanging toe zijn.
Deze moet de slogan “Freude am Fahren” hoog in het vaandel hebben staan om potjes te kunnen breken.
ik vind de verlengde uitvoering nog niet eens zo slecht…
zeker dronken toen hij deze auto tekende :P ik ben lelijk maar dit slaat nergens op !?
Emotieloos wat mij betreft, lijkt eerder een nieuwe Lexus.
Geef mij maar de 3 coupé of nog beter de Z8
Djiezussss.. ik had hoge verwachtingen maar wat een domper is dit

Dr lijkt iets meer dynamiek in de vormgeving te zitten maar vooralsnog beschouw ik deze vormgeving als een misser… de S-klasse heeft zelf op dit design nog ruime een voorsprong

Denk dat ze vooral rekening hebben gehouden met de opkomende markten waar de afzet gigantisch is en dit tankdesign gewild is
Ik vind het een enorme verbetering tegenover het vorige model, maar geef mij dan toch maar de Lexus LS… die ziet er een pak indrukwekkender uit!
Wat een schele achterkant zeg, maar verwachtte iemand iets moois?

‘En profil’ is t trouwens net n 5-serie.
Of is het een facelift?
Is dit officieel?
Geen grap toch? ff serieus? Want dit is écht geen BMW hoor.
Ik haat die Clown die deze auto heeft getekend, want damn die heeft teveel Mcdonalds op.
”vertaling: Ik haat die Mafkees die deze auto heeft getekend, want damn die heeft teveel naar de Lexus LS gekeken. ”

BMW zoekt, maar vindt niet
wat een lelijke voor- en achterkant zeg, damn.. ik ben altijd BMW fan geweest, maar dit slaat nergens op.. DIE NEUS -.-
Hmm, ff wennen maar het design is zeker beter gelukt dan de vorige generatie. Weer lekker dik en weer wat meer vierkant zoals de E38. Lekkere flinke nieren ook.

En er zitten zowaar weer wat knopjes op het dashboard!
Ik dacht meteen aan de C5 en ben blijkbaar niet alleen! :p De 5-serie straalt nu meer klasse uit imo :x
Wow inderdaad.. nu zie ik het… het is de achterkant van een C5… ik ruik een rechtzaak
IlCuoreSportivo
Duitse saaiheid,
als er al iets interessants te krijgen is, moet het de A5 zijn, maar das dan ook echt het enige
bweuhmw
bah! leeeelijjk
ik geloof hier helemaal niks van. achterkant is gewoon niet kloppend. lijkt vanaf driekwart wel een jag. voorkant veel te conservatief. afwachten maar.
Dat vind ik dus weer niet.. het design van de A5 is te makkelijk.. de 3 Coupe is echt subtiel en prachtig mooi vormgegeven… dat maakt nog meer onbegrijpelijker dat ze deze 7 serie durven te ontwerpen
Jaaaaaaaaaaa, fuck off, hou op, schei uit!

Dit is ‘m ècht niet. Dat kan niet…

Nu hebben ze het interieur veel beter aangepakt en ziet het er ook al stukken beter uit.
Maar hebben ze het laten bij de exterieur.

Fucking hell, wat een teleurstelling zeg.
Wat een hoop gekrakeel over het design zeg! De doelgroep van dit soort auto’s wil echt geen booskijkers en andere zielige accesoires maar gewoon een stijlvolle, comfortabele reiswagen. Ik vind ‘m wél mooi, mocht ik in de markt zijn voor dit soort auto’s dan ging ik zeker bij de dealer langs voor een proefritje.

Albert
@kowalks
Het vbiel me ook meteen op dat dit hok op een 5 serie lijkt, en dat is nou niet echt een goed teken.

De achterkant is veel te hoog, de voorkant lijkt wel tegen een muur aangereden te zijn, het straalt totaal geen klasse uit.
Jammer, een flinke teleustelling als je het mij vraagt.
De achterkant is fraai, maar de voorkant is een tikkeltje te behoudend. Ik ben benieuwd hoe hij er op de echte foto’s uit gaat zien. Het is in ieder geval stukken beter dan het vorige model.
Gelijk van mijn apropos;

Maar hebben ze het laten liggen bij het exterieur.
Een BMW met grote neusgaten! Precies een zwijn. Het is een ingetogen model maar in deze klasse scoort men met discrete elegantie. De kleurencombinatie van de verlichting in het dashbord is lelijk… groen met oranje?
Vond de vorige toch mooier, specialer. Nu is het zo saai… en het interieur vind ik ook maar niks. Die grote nieren vanvoor lijken ook niet echt proportioneel
inspiratie op bij BMW?
of geen geld meer voor een deftig ontwerp?


Nogal weinig vernieuwend en straalt weinig klasse uit!
Geef maar een S-klasse.
Mooi is anders moet ik eerlijk zeggen.
Maar jezus wat word de achterkant verneukt door twee van de lelijke ronde uitlaten. Vind ik de uitlaten van de beige bmw een stuk mooier. Hopeelijk word dat de standaart uitlaten.
Vind dat hij van achteren er ook wel heel erg hoog uitziet. Misschien hadden ze nog iets leukers met de achterbumper kunnen doen.
ESSAAAAAAAAAAAAAA...
Lekker droevige tekst erbij zeg. Misschien maar weer eens tijd om echte autokenners te laten bloggen..?!

Geen woord over het feit dat er nu nog maar 1 bult op het dashboard zit ipv van 2. Zou de gefacelifte 3-serie dat ook krijgen..?!?

Het “pookje” is ook opvallend. Niet dat het dezelfde is uit de X5 (die had ‘em als eerste), 5-serie, 6-serie en X6 maar vooral het feit DAT er weer een “pook” in zit. Blijkbaar is ’t kleine geval aan het stuur niet zo goed bevallen. Wat ik dan weer niet snap want als je het eenmaal begreep (niet lastig!) werkte het uitstekend. Ben benieuwd of de nieuwe Merc S ook weer een pook gaat krijgen…

Design is idd een hele veilige evo op de toch wat extreme vorige 7. Achterkant moet ik in het echt zien. Op plaatjes vind ik ‘em niet overtuigend. Beetje raar Amerikaans doet het aan. De voorkant vind ik lekker dik en de lijn over de auto is ook strak.

Ik zie nu trouwens pas dat ook de uitlaten weer zichtbaar zijn. Komt een beetje ielig over met die 2 kleine pijpjes. Doet Audi toch beter op de A8.
Wow, die is echt lelijk, #@Citroen c5%&*, ik had toch iets beters verwacht van Bmw, valt tegen.
jullie kunnen wel zeggen dat de achterkant op een c5 lijkt maar de c5 is zelf al een mix van een audi en een bmw
Mooie wagen, alleen die voorkant. Net de neusgaten van een koe.
@ Albert,

De meeste posts hier beschrijven ook het ontwerp hier meer toepasbaar is voor de doelgroep (China, Rusland) maar omdat hier zoveel autopuristen zitten is een discussie over het design wel op zijn plaats

BMW durft vaak onderscheidend te zijn en dat mist hier gewoon… in Nederland zal ie opgaan in de grijze massa
heeft wat weg van die concept cs, wel mooi design maar geen auto voor mij ;)
ik meende toch echt dat de c5 achterkant gejat was van BMW
Waarom zegt hier iedereen dan dat deze op een c5 lijkt..
alles is mooi aan dat ding behalve de achterkant
Is het zeker dat dit em word ??
Sinds wanneer gaat de BMW 7 niet op in de grijze massa? Is dat niet net het doel? Onopvallend luxueus voorbij rijden.
haha ik dacht ook meteen over die voorkant: die heeft een muurtje geraakt en is plat gedrukt.

Hadden ze naar mijn idee wat wel langer mogen trekken…
keurige auto, alleen die voorkant is dus echt niet mooi! veel te grote nieren.
mooie versnellingspook trouwens! net of zit je in een vliegtuig :P
Lol, eerst beweren dat Audi niet premium is en vervolgens deze auto op de markt brengen! Sinds wanneer hebben de Duitsers humor gekregen? :P
Beste mede (kuche) auto bloggers…. wat is dit nou toch allemaal voor negatievisme ??

Neus is sprekend 6 serie achterkant 5 (en komop van een c5 schei eens uit) en gewoon een hele beschaafde auto (in tegestelling tot de huidige 7) pook is weer iets aparts, was bij de vorige ook al en is volgens mij een brede uitvoering van de smg pook die ze al enige tijd hebben…

Al met al een hele mooie / beschaafde auto …. precies wat de klanten van dit soort auto’s willen hebben….
Persfoto’s met google op de boordcomputer, yeah right…
Je kan je afvragen wat lastiger is: een mooie auto ontwerpen of alle Audi / Mercedes / BMW fanboys verenigen. Het laatste is BMW gelukt, zo lijkt het. HULDE BMW!!!
Herke = schuilnaam voor wouter?

@ Herke: Die “versnellings”pook zit ook al in de X5, 5-serie, etc.
@ Maarten: waarom niet? Google is wellicht het meest herkenbaar als je wil weergeven dat er internetmogelijkheden in de nieuwe 7 zitten.
@Silverarrow

Sinds Mercedes de A klasse op de markt heeft gebracht. En toen ging het in rap tempo met de B klasse, R klasse en GL klasse. Al met al is ook daar weer Mercedes de trendsetter. :)
Tja achterkant duidelijk een lexus.. maar dan iets minder mooi. Moet zeggen dat het me na het voorgaande gewaagde model wat tegen valt… Lijk zo gewoon net een 3 serie
Bovendien geef je de samenwerking tussen beide companies gemakkelijk aan (wellicht heeft google zelfs nog wat betaald aan BMW voor deze verkapte reclame).
Op zich wel een mooie achterkant,
de voorkant is echter veels te plat en de nieren zijn gewoon te oversized
Imposante wagen. Vooral en profil erg mooi. Heeft wel wat van de CS weg. Lange neus, korte kont. Zit meer dynamiek en sportiviteit in dan het vorige model. Ongetwijfeld ook beschikbaar met dikke, maar zuinige motoren…
Vind de achterkant wel erg wennen, beetje BMW 5 Serie achterlichten. Vind het wel geslaagd!
Het is nu al weer tijd voor een faceliftje denk ik. Good God, dit is nog erger dan de X6…
@ Rick dos: Jij hebt duidelijk niet dezelfde goede humor als de Duitsers, ik had toch meer van je verwacht. :D
@Silverarrow

Humor is nooit leuk als het je in je kont bijt. Ik begrijp je reactie hoor, Silverarrow. ;)
Vierkante voorkant.. achterlichten van die amerikanse auto.. kom ff niet op de naam.. begint met s of zow.. .. heel lelijk
Het is het allemaal net niet he, maar misschien toch een kwestie van wennen en wie weet dat het er in het echt beter uit ziet. Het is net allemaal wat te braaf zo.
“Lekker droevige tekst erbij zeg. Misschien maar weer eens tijd om echte autokenners te laten bloggen..?!”

@ESSA (AAAAAAAAAAAAAAAA)

Spoel je mond eens, wil je. Als je als eerste Nederlandse autosite een scoop van de 7-serie naar buiten brengt, is de tekst op dat moment even van ondergeschikt belang. Tevens begrijp ik niet wat er ‘droevig’ aan de tekst zou zijn…
@ Rick dos: True, so true. Maar we moeten het vooral van de positieve kant bekijken, nu kunnen de mensen uit München eindelijk zeggen dat ze ergens beter in zijn dan het volk uit Stuttgart. :P
Volgens mij is de 7-serie nooit de mooiste of boeiendste auto geweest in het programma van BMW. Wat dat betreft is het dus niet erg dat het geen mooie auto is……
De meeste mensen redeneren verkeerd, de achterkant van de C5 lijkt op de achterkant van de nieuwe siebener en niet andersom.

Verder een super auto, lekker dik, luxe en groen, gaat de goeie kant op, zelfs internet in de auto.
Peroonlijk vind ik het een mooie BMW.
Maar is die voorkant niet bijna precies het zelfde als de BMW 5 serie uit 2006/2007?
Bijzonder lelijk, dit kan ik echt niet mooi vinden. Wat is er gebeurd met de CS concept? En C5 achterlichten? Echt wel de druppel!
Vind hem ook mooi. Vooral zij en achterkant. En veel meer in lijn met de 7 series voor de huidige. Dat vond ik een beetje daffie duck 7 serie. Al hebben ze daar later wel de scherpste kantjes van afgehaald.
Hij heeft wel wat weg van de Rolls Phantom, hij suggereert diezelfde voorwaartse beweging zelfs als ‘ie nog stilstaat. En hij lijkt kleiner, lichtvoetiger dan de voorganger. Duidelijk geen auto die je overrompelt maar meer een ‘groeier’. :-)
Dikke bak, mooie lijn, goede proporties (mooie lange motorkap) zeer mooie acherkant, iets te saaie koplampen alleen naar mijn smaak…

Al met al wel geslaagd!

En dat’ie op een C5 zou lijken… tja, ik vind de C5 ook mooi, maar de reden dat die iedereen zo aanspreekt opeens is wel omdat ze heel goed naar de duitsers hebben gekeken… Kijk, als ze nou de C6 achterlichten hadden nagemaakt… :P
Dikke bak, mooie lijn, goede proporties (mooie lange motorkap) zeer mooie acherkant, iets te saaie koplampen alleen naar mijn smaak…

Al met al wel geslaagd!

En dat’ie op een C5 zou lijken… tja, ik vind de C5 ook mooi, maar de reden dat die iedereen zo aanspreekt opeens is wel omdat ze heel goed naar de duitsers hebben gekeken… Kijk, als ze nou de C6 achterlichten hadden nagemaakt… :P
Denk dat de doelgroep van deze 7, niet zozeer in een bloedmooie bak hoeven te rijden. Eerder in een comfortabele met de laatste technische now how. Denk dat we de technische specs maar eens moeten afwachten. Ze zullen daarbij wel weer (!) ver vooruit lopen op Audi en Mercedes.
BLUGH… die is lelijk:O. Geef mij maar een S-klasse, veel mooier ex/interieur.
@Silverarrow

Nee, dat kunnen de mensen in München nog steeds niet. Als het op dit soort zaken aankomt zijn de mensen in Stuttgart the Major League en de mensen in München the little league.

Maar goed, ere wie ere toekomt. Enjoy it, zou ik zeggen. :D
@JMK

het oog wil ook wat heaur…


Of ze hebben dit zo gemaakt, zodat de 5 serie nog beter verkoopt. Produceer de Brilliance Li BMW 5 serie ook hier en de 7 serie is niet eens meer nodig.
Jeeeutje, dit ziet er best serieus uit! Jammer genoeg..
Hij is opzich wel normaal enzo qua exterieur,
alleen de voorbumper en de achterlichtunits mogen
nog wel terug naar de tekentafel hoor, halleluja wat lelijk.
Maar ik ben het met JMK eens dat de meeste 7-aanschaffers
wel iets met imago hebben, maar meer met het BMW-imago.
Qua interieur en technologie maakt het niet veel uit of je een S of 7 hebt.
@Pordon

wat wil je anders, als Mercedes-fan… de Audi A8 blijft natuurlijk de mooiste.. met dit ontwerp bouwt de A8 nog verder zijn voorsprong uit in mijn visie..
ziet er langer uit dan de vorige versie?
@ RenJie

Helemaal eens met je dat het oog ook wat wil.

Denk alleen dat de 7 (mee- /be-)rijder er alleen meer om geeft om zo comfortabel mogelijk op de achterbank van A naar B gereden te worden… Die zit denk ik liever in deze 7, dan in een Lexus, Audi of Mercedes.
Zonde.
de achterkant is redelijk vernieuwend en ook geslaagd. Maar de voorkant is niets meer dan een facelift…
Ik zie op de BMW site, dat de nieuwe 7serie vanaf 91.000 euro te koop. Dus met de lichtste motor (730i) Zwaarste motor 183.000 euro (760Li)
Dit is met Benzine, voor diesel moeten jullie maar zelf kijken
@ Rick dos: Om een groot (maar zeker niet minder irritante) autoblogger te citeren: “Jaaaaaaaaaaa, fuck off, hou op, schei uit!” .
Mixed feelings.
Van de ene kant vind ik hem wel mooi, van de andere kant ook weer niet.
De nieren zijn wat lomp en verder is het een wat anoniem geheel.
Binnenkant ook, waarom hebben ze opeens een ander instrumentarium ipv de kenmerkende 2 ronde klokken? Enne, ligt het aan mij of is het iDrive scherm nòg groter geworden?
Zou zo een sedan van Ssangyong kunnen zijn.. BAH
Behoudt de oude maar, dit is gewoon een uitgerekte 3-serie. Binnenin is he twel mooi.
@ RenJie: De A8 heeft weer een ander probleem, wat overigens voor alle Audi’s geldt. Dit probleem zal inmiddels bij iedereen hier op Autoblog bekend zij. Komt het er dus op neer dat de S-Klasse de enigste juiste keuze is. :)
Een mislukte LS-rip off.. als dit echte foto’s zijn is dit een zwaar gemiste kans qua design van BMW. Dan vindk de huidige toch mooier..
Maar ja, mij een S-klasse ANYTIME
Een C5 achterkant, en dat nog wel bij een premium merk als BMW.
De 7-serie is in het echt imposanter en mooier dan op de fotos. Hij is namelijk een slag groter dan de 5-serie en dat zie je aan de fotos niet af. Net als met vele BMW modellen (goed voorbeeld is de 1-serie cabrio met mooi kleurtje en de goede velgen: echt een pr0nbak) moet je er aan wennen. Op het eerste gezicht denk je WTF, maar als je er een paar keer naar gekeken hebt is het echt prima. En erin rijden is helemaal een feest. Het hele iDrive systeem is op de schop genomen en werkt nu een stuk intuitiever. Dat komt ook uiteindelijk allemaal in nieuwe 5 en 3 series terecht.
als ik naar de auto kijk krijg ik een deja vu gevoel.
Alles wat sinds de voorlaatste 5 op de markt gekomen is gelijkt op elkaar.
Mooi zijn de bmw’s niet want kleef bv een mazda badge op een bmw 118 en je geraakt dat lelijk mormel aan de straatstenen niet kwijt.
onbegrijplijk dat zoveel mensen elitaire prijzen willen betalen voor een banale 3 reeks terwijl ervoor veel minder geld veel leukers op de markt is.
De afwerking is niet beter dan in een doodgewone golf of focus en rijplezier is mischien in een achterwielaangedreven M3 leuk maar een 320 d met esp is niet leuker dan een goed afgestekde voortrekker dan bv focus en 308.
De 7 daarentegen rijdt waarschijnlijk fantastisch en is uitermate comfortabel maar wie kan hem betalen?
Matig hoor. Waar is het gedurfd bmw design heen? Voor een echte limo moet je nog steeds bij de Mercedes S-klasse zijn (de W-140 buiten beschouwing). Dus lekker conservatief: S500L, thank you.
@ Didi

Helemaal eens. De 7 is in het echt waanzinnig imposant. De rechten lijnen van het oude model zijn vervangen door sportieve belijning. Kan niet wachten tot de technische snufjes doorgevoerd worden in de rest van de modellen!
@dirk mbt 320d gelijkstellen met focus/308 – heb jij een rijbewijs ? – heb je ooit al in een auto gezeten ?
Is niet fantastisch, maar ook niet lelijk, vind de 7 serie die sinds vorige editie meedraaid wat meer gedurfd en hedendaags. ze hadden dit model beter vorige keer geintroduceerd en het huidige model nu.
Ow, en wat betreft C5 kritiek: ik denk dat Citroen vooral naar Zer Djermans heeft gekeken en zich een Duits imago probeert aan te meten. Dit om de verkopen in het buitenland wat op te krikken. Ze komen er zelfs zonder blikken of blozen voor uit. Kijk maar eens op YouTube en zoek naar “C5 unmistakebly German”, dat is de commercial die in de UK wordt uitgezonden.
Nederland Hater
BAH…. erg jammer, dan is zijn voorloper nog mooier (zeker de facelift versie) jammer dat die Chris Bangle nog nooit ontslagen hebben….
Mooie auto, aan de achterlichten kan men wel wennen denk ik :)
De huidge 7-er is oke en uniek… het was even wennen maar het is nu tijd voor iets nieuws.. dus kom niet met hetzelfde aankakken


wou ik ook nog even kwijt :-)
@ peter
ik rij al meer dan twintig jaar met de auto en rij momenteel met een 407 coupé 2.7 hdi . Ik ben wel degelijk een bmw fan en ben eigenaar geweest van drie nieuw gekochte bmw’s nm vorig model 5 , vorig model 320d en laatste model 5. deze laatste heeft me op gebied van electronica serieus in de steek gelaten en de 525 motor is veel minder soepel en veel minder geruisloos dan mijn huidige 407 v6.
Een golf ,308 enz moeten echt niet onderdoen voor een drietje want het enige dat top is aan een bmw 320 d is zijn prijs.
Prachtige auto, deze nieuwe 7 Serie. Alleen moet ik nog een beetje wennen aan de neus. De lijn van de auto is wel geweldig en ik zie geen gelijkenissen met Opel/Citroen?etc. Ik denk eerder dat juist zij zich een premium imago willen aanmeten met hun nieuwe designelementen.

Verder denk ik, in tegenstelling tot veel andere reactors, dat het ontwerp van de huidige S-klasse op korte termijn zal gaan dateren (een auto met onwijs veel design features van de huidige 7 Serie) terwijl het ontwerp van de 7 Serie bij de meesten zal gaan rijpen en steeds mooier gevonden worden. Iets wat je eigenlijk bij veel BMW’s van de laatste jaren ziet…
Hiermee gaan ze denk ik wel wat klanten missen. S-class ziet er veel en veel mooier uit!.
Nee sorry, werd hem niet. Vind o.a. die achterlampen niet echt mijn ding. Lijkt meer op een update, dan op een compleet nieuwe 7. Deze 7-serie is wederom in mijn ogen niet mooi genoeg in zijn klasse. De ‘oude’ 7 was echt top.
Voor zoveel geld had ik iets meer fantasie verwacht…
@ Dirk
Je hebt gelijk Dirk mijn vorige auto was een 320d daarvoor had ik een 407 hdi en momenteel rij ik in een mondeo tdci en ik kan beamen dat op alle gebied de 320 de minste auto was.
De sportiefste met de leukste wegligging waarmee je op en afritten kan nemen tot op de limiet is de 407 ; mijn huidige mondeo is op gebied van comfort een topper maar is eigenlijk een beetje te groot.
Koop een van de laatst gebouwde Alfa 166 met die heerlijke V6 en een huisje in de Ardennen ofzo. Of spaar door voor een Quattroporte ;) das pas premium :P
@ Dirk:

Ik heb ’t idee dat je niet weet waarover je praat. Je vergelijkt een 3 met een 308/Focus. Dat moet een 1 Serie zijn. Die laat op dynamisch gebied de 308/Focus echt ver achter zich. Alleen de Focus komt dicht in de buurt. De 407 kan zich op geen enkel vlak meten met de 3 Serie, wint alleen op comfort (perceptie). De 525d motor rijdt rondjes om een 607/407 2.7 HDi en is nog zuiniger ook! Ja, je hebt gelijk, de HDi is stiller…

Maar zo te horen heb je veel pech gehad met BMW de laatste jaren en dat moet iedereen weten. Ik deel die ervaring echter niet en ervaar BMW al jaren als zeer betrouwbaar. Op de eerste exemplaren van de huidige 7 en 5 Serie (elektronica) na. Die problemen zijn een 1/2 jaar na introductie al opgelost bij mijn weten…
@ Dirk,

Sorry hoor…maar wil je nu gaan beweren dat die franse roest- en kraak peugeots beter zijn dan auto’s van duitse makelaardij.
Franse auto’s…het is niks en was niks en het woord nooit iets. 2 keer frans gereden. Maar echt ik doe het nooit meer! Wat een drama!
Ik begrijp nu ook waar die uitspraak met de franse slag vandaan komt.
@silverarrow…welk probleem hebben de Audi’s?
De recht op staande varkensneus, de net wat te grote achterlichten… :| Nee, bah. Doe mij de huidige 7 (van na de facelift dus) dan maar.
De 7-serie wordt elke keer lelijker en lelijker, wat is er mis met die mensen??
@Joost, ben het compleet met je eens. Hadden nog een klein autootje nodig a la caddy. En aangezien er al een caddy was, dachten we, laten we een peugeotje partner halen. Als het een beetje regent, lekt het dak…zucht….ik doe de deur dicht…deukt de achterdeur in…HUH…even later springt de deuk er zelf weer uit…om over de afwerking nog maar te zwijgen…hadden beter een extra caddy kunnen aanschaffen…maarja…soms moet je iets over hebben voor nieuwe klanten!!
The Netherlands For Sure
Deze 7-serie mocht niet te veel afwijken van de huidige generatie, wel wilde BMW hem aanpassen aan de huidige designvisie, dus dan kom je uit bij het volgende beeld zoals hierboven, geen verrassing, maar wel een goede auto.

Waarom hij niet teveel mocht afwijken, heeft te maken met de Aziatische markt, zij vinden de huidige generatie mooi en wilde daar nog een aantal jaren van genieten. Dus dat nieuwe geld uit Azië wilde BMW niet missen, maar er is goed nieuws voor hen die nu ontevreden zijn, er komt een 8-serie,
een auto die meer weg heeft van het CS-concept. Een nieuwe generatie top limosine, sportiever, eleganter, meer op de westerlingen gericht, zo krijgt iedereen zijn auto die hij/zij wil. Onderhuids zullen de 7- en 8-serie veel gemeen hebben, om de ontwikkelingskosten te drukken, maar ik ben daarom al veel meer benieuwd naar die 8-serie, die zal veel moeten goed maken.
@ joost

Ik ben actief in de autobranche en jongen waar heb jij de laatse 20 jaar gezeten want je zou moeten weten dat franse wagens al meer dan twintig jaar niet meer roesten wat niet kan gezegd worden van bv astra en ford escort mercedes c en 190.
ik rij 45000km per jaar en heb al heel wat auto’s versleten en ik kan u verzekeren dat een 320 d waar ik mee gereden heb eigenlijk van afwerking en kwaliteit maar heel gewoontjes is en dat er op de markt veel betere auto’s zijn voor minder geld en dit zowel bij de franse of duitse en zelfs italiaanse constricteurs.
Wat een lekker interieur! Ik vind hem geslaagd, oogt ook dynamischer dan het huidige model die een wat lompere uitstraling had. Duidelijk geen drastische veranderingen zoals dat met de E65 wel het geval was. Maar dat kon je ook al afleiden uit de recente spy pics, gewoon een evolutie op het huidige model.

Ik kan niet wachten om hem in het echt te bewonderen.
Lijkt wel een saab van achteren.

BMW mag god danken voor de 2 nieren…anders was de voorzijde ook koreaans slaapverwekkend…..
Gewicht is rond de 1900kg door gebruik te maken van aluminium voor het grootste deel van de carosserie, wielophanging en bepaalde componenten en daarmee is de nieuwe 7-serie ondanks zijn grotere lengte (5.07m) en wielbasis (3.07m) lichter dan zijn voorganger…hoogte is 1.48m
@Rick dos
Ga je nu dat BMW-vlagje in brand steken? ;)
jaaaaa daaaaaag hoor ..

bij BMW hebben ze geld en knowhow genoeg om de allerbeste limousine ..
en dat hebben ze bij deze gedaan ..

mooi/lelijk is van ondergeschikt belang ..
Echt een teleurstelling….

Ik rij toch echt liever een S-Klasse dan een 7 en zelfs de A8 gaat bij mij nu de 7 voorbij..

Erg treurig, was altijd een bmw fan maar de laatste jaren vindt ik de saloons echt niet mooi meer. Ziet er erg oosters uit by the way
De buitenkant moet ik nog even aan wennen,maar dat is altijd met een nieuw model.
Het interieur vind ik prachtig,strak & chic!
geflopt, de achterkant is wel okee maar doe maar dan maar het vorige model 7 serie. ik weet niet waar die duitsers mee bezig zijn maar ze maken troep de laatste tijd, die nieuwe 3 series zijn ook al zo gods-lelijk
achterkant lijkt op nieuwe c5!! het verschil is alleen de nieuwe c5 is super! en deze niet!
dat ontwerp van de achterlichten mag ik de map ‘leuk geprobeerd’
de rest van de auto is even saai als de huidige 7er.
de eerste zijn ook al in nederland aangekomen! de dealers hebben gisteren en vandaag introductie bij BMW Nederland. ik heb begrepen van mensen die de auto al hebben gezien dat het erg overtuigend is het design, waarschijnlijk dus better in het echt dan op foto’s
Oef, ik vind hem er niet echt mooi op geworden! De voorkant komt uit een bepaalde hoek wat plomp over. Jammer, ik vind (voor zover ik de 7 nu kan zien) de S-klasse of A8 (al is die al hele wat jaartjes ouder) een stuk beter ogen.
bwaaa! die achterlichten doen echt af van de rest! Ze lijken inderdaad op die van lexus, saab, citroen. Zoiets verwacht je niet van BMW. Je zou bijna zeggen dat ze zich verlagen tot het niveau van Peugot; achterlichten als ruimtenschepen , koplampen als koeienvlekken.

De koplampen zijn (in tegenstelling tot de achterlichten) gewoonweg geniaal: eigenlijk zo simpel, doch modern. Ze beginnen -eindelijk- een beetje te lijken op de BMW cs conseptcar: http://files.conceptcarz.com/img/BMW/bmw_CS_Concept-manu-07_08-1024.jpg
Voor de rest is het natuurlijk typisch 7 serie: Dikke 4,4 liter twin-turbo V8, lompe (maar toch een mooie) uitstraling, en natuurlijk de oneindige luxe.

Vraagje: welke van de twee zou er luxer zijn? Mercedes S65 AMG(http://www.autojunk.nl/clips/view/130821)
BMW 7 serie? De BMW heeft internet, de Mercedes heeft TV………

Conclusie: Vette bak!
Diegenen die hier beweren d
zou eerder passen als nieuwe 5-reeks (in profiel)
Diegenen die hier beweren dat je een driereeksje niet mag vergelijken met een Peugeot 407 slaan de bal serieus mis. Een eenreeksje is zowat het equivalent van een golfje of een bravo, of een 307 (met veel goeie wil). BMW 1 en 3 hebben een enorm kleine binnenruimte en een afwerking die gelijk staat aan een auto van een prijsklasse lager. Maar mensen blijven graag betalen voor de merknaam. Ik spreek nu even niet over de fenomenale wegligging van de M-reeksen. Maar goed, die betaal je dan ook pakken meer.

on-topic: ik vind deze 7 niet echt geslaagd, maar sluit me aan bij diegenen die stellen dat dit voor deze auto niet echt veel uitmaakt…
Ook al is het een hele dikke vette bak, het lijkt net een goedkope koreaan. Ik vindt dikke sedan’s altijd mooi maar dit is ronduit lelijk. Misschien lijkt hij in het echt wel mooier dan op de foto’s maar de lijnen zijn igg al niet mooi. Doe mij dan maar een S-Klasse of nog beter een A8 of Phaeton, die zien er wel strak uit! Ook jammer dat er geen dikke motoren meer in gelverd worden.
De afwerking van zowel de 1- als 3-serie is uitstekend. In de basisversie worden er wel wat goedkopere materialen gebruikt voor onder andere de interieurlijsten en aircobediening en heeft de display in het instrumentencluster een minder goede beeldkwaliteit (geen anti-aliasing).

Vergeleken met een 407 is het materiaalgebruik en het design van het interieur dramatisch veel beter. Het materiaalgebruik van de knopjes in de middenconsole van de 407 is om te huilen. De interieurlijsten met carbonstickers of wat het ook op moet lijken zijn ook triest.
Audi zou nu een aanval kunnen plegen op BMW, want deze BMW is niet premium.
Terecht.
het valt me ERG TEGEN volgens mij wor dit WEER NIKS!!

jammer het had iets moois kunnen worden.

A6 avant is nog mooier
@ bmw; En dat zegt iemand met de nickname bmw?! Vooral dat over die afwerking zul je veel mensen horen ontkennen… Vanwaar jouw andere ervaringen? En ook de wegligging van niet-M-modellen schijnt bij BMW op een heel hoog niveau te liggen. Apart dat jij dat zo anders ervaart…
Zie bijvoorbeeld de reactie van BMW Sjaak hierboven.

@ JMK; Comfortabel? BMW? Dan denk ik juist eerder aan MB of Lexus… :?
@BMW altijd leuk die mensen op dit forum die het beter weten dan autopers en eigenaars.

Kan alleen voor mezelf spreken en zeggen dat afwerking E90 niet eens vergelijkbaar is met laguna / A4 / passat / A3
Het zal ff wennen zijn. Vind de achterlichten a la C5 ook niet mooi, maar ach, gezeur over kleine dingen. Wat betreft de verdere lijn, prima. Wel weer een ‘normale’ pook voor de automaat en nu ook internet!
@ BMW sjaak: Oke, de Peugeot 407 is zeker geen luxebeest; maar de afwerking is degelijk. En stikkertjes met carbon ofzo, dat vind je in deze wagen niet terug.
Bovendien vind ik het exterieur van de Peugeot 407 (vooral SW dan) veel mooier dan de op dezelfde hoogte staande BMW 3-serie.

Het grootste verschil tussen een Peugeot en een BMW is dat BMW veel betere motoren heeft, maar mensen met een normaal rijgedrag merken dit nauwelijks. Bovendien is Peugeot veel meer geschikt voor grotere mensen, en heeft het een bescheidener imago.
Die achterlichten hadden echt mooier gekund, ze lijken wel gesmolten man.
Als deze 7-Serie de pook uit de X6 heeft, heeft die dan ook de versnellingsbak uit de X6?
Wat grappig: bij de introductie van de E65 viel letterlijk heel autoland over het uiterlijk van BMW’s slaggenschip. Nu beweren velen dat de opvolger minder mooi is dan z’n voorganger. De nieuwe 7-serie moet dus wel heel erg lelijk zijn? En kijk straks maar naar de uploads op Autojunk; iedereen vind de auto dan opeens wel ‘affengeil’, ‘porno’ of ‘heerschen’….

Btw; de huidige A8 blijf ik een zeer fraaie koets vinden. Van de nieuwste S-klasse ben ik niet zo’n fan: vooral in AMG-kit is die bak mij veel te protserig.


@Didi; you lucky bastard! Alles nog steeds kits daar? Binnenkort kun je bezoekje verwachten…
@ evo; Je denkt dat we niet standvastig zijn? Of denk je dat deze auto op foto’s niet tot zijn recht komt, waar het in het echt een prachtbak is?
…..nietszeggend………..

C5 – kont
@Citrofiel;

Yes, dat laatste is precies het geval. Op foto’s zie je de grote van de auto niet en dat is voor auto’s in deze klasse juist wel erg van belang. Elementen die op een foto teleurstellend overkomen, kunnen in het echt uiterst fraai zijn, zoals Didi ook al aangeeft.

Ik verkies ‘em iig zeker boven een S-klasse. Ben erg benieuwd hoe de nieuwe A8 er over een aantal jaartjes uit komt te zien. Ben vooral benieuwd of ze het huidige model nog fraaier kunnen maken…
Monster wagen!! Gruwelijk
@ evo; Eigenlijk slaat het ook nergens op hè, zo’n autoblog. ;) Je kunt auto’s toch niet beoordelen van een schermpje, zeg je net zelf. :twisted:
Ik snap wel wat je bedoelt, het is met meer auto’s het geval. Ik zeg niet voor niets vaak bij topics over nieuwe auto’s dat ik ze eerst in het echt moet zien voor ik een definitief oordeel vel. Bij deze gelegenheid vond ik het exterieur van de auto echter zo schokkend dat ik dat toch even moest uiten.
Bij de X6 las ik ook hier altijd van wat een lelijke auto omg wat een hok!! nu worden ze gespot en lees ik wat een bloedgeile SUV dit dat
dus mensen ik heb het tegen jullie als je de nieuwe 7 serie in het echt ziet zeg je het zelfde verhaal dus stop aub!
IK vind het mooi prachtige limo!
Djeezes!!! Normaal wacht ik met een reactie tot ik echte foto’s zie, of hem in het echt zie. Maar dit vraagt er gewoon om. LELIJK, LELIJK, LELIJK!!! Ik verwachtte hier heel veel van. BMW ging hiermee hun nieuwe design tonen? Ik kan er gewoon niet over. Hopelijk gaat het hier gewoon om een fout.

Mocht de 5 hierop lijken, dan word ik onmiddelijk Mercedes van i.p.v. BMW addict.
Bleehhhh..,
Hij is veel sjieker geworden. De vorige 7 was een super-stoer-slagschip.
http://www.thecarconnection.com/images/gallery/10924_YRKYWMRMTWWCH.jpg




Dan maar een auto die mensen (gemiddelde autoblogger )aan zien voor een a4 / a6
Lexus LS kontje..
Zo op het eerste gezicht had ik mijn twijfels, net als bij de spypics. Maar telkens als ik naar boven scroll ga ik hem mooier vinden. En dat heb ik de laatste tijd bijna bij alle bmw’s. De X6 de 1-serie coupe op de foto allemaal erg wennen in het begin, maar in het echt….Ik vind ze werkelijk waar fantastisch. Het is altijd een beetje wennen dat was waarschijnlijk ook bij het type e36 waar ik zelf in rij. Voor die tijd ook zijn tijd vooruit. De S-klasse en de A6 vind ik overigens ook erg mooie auto’s vooral die S-klasse fantastisch imponerende auto. Deze auto’s koop je op je gevoel niet vanwege je bankrekening:P
altijd eerst in het echt zien bij onze BMW
Nieuw? Hoe zo nieuw. Als je had gezegd dat dit de oude was had ik het ook gelooft…
Dit is toch, neem ik aan, de “LWB” versie op de foto’s???
Op die vreemde achterlichten na vind ik hem wel geslaagd…
De achterkant van de huidige 7 (2e generatie) vind ik juist een geweldige uitstraling hebben!
ahhh… toch maar een A8
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar jullie zeiden dat 1serie cabrio ook lelijk was.
Nu heeft mijn moeder die nu 3 weken, en dat ding is bloed mooi!
Dus deze auto zal in het echt ook prachtig zijn (zie mijn vorige post voor argumenten:P)
ziet er uit als een goedkope aziaat niet dat daar wat mis mee is aleen kost deze waarschijnelijk 3 keer zo veel en daar is wel wat mis mee
BMW wordt steeds minder en minder:'(

Waar is de sport, t’is wel de 7 maar dan nog…Ze gingen van deze een sportieve maken, is niet veel van te zien hoor…

Is deze zeker de nieuwe 7?
Geinige auto. Beetje voorspelbaar uiterlijk, maar dat hoort bij de 7 serie!

Mensen die dat niet kunnen waarderen kopen wat anders, lijkt me logisch.

Zelf zou ik zo n grote bak ook niet hoeven, maar de rol van de 7 is wel degelijk belangrijk voor t merk.
Beetje Citroën C5 achterkant
@ Johan S: meen je het? Het was ons nog niet opgevallen!
Repelsteeltje
Hoop dat dit een grapje is. Wat is dit een lelijk ontwerp. Die platte hoge neus…bah. Die lichten achter zijn idd erg C5 en passen gewoon niet bij deze auto. Van binnen precies de X5 en X6. En dan zeggen ze iets van Audi. Die maken gelukkig het ene na het andere mooie model!
The Honda Spirit
wat een verschrikkelijk ding…maar ja wat wil je… ze hebben bij BMW de afgelopen jaren alleen gekeken naar het label wat ze op deze auto’s moeten plakken…vast geen groene in dit geval. Wat mij betreft mag het label zo achterlijk groot zijn dat ik het hele ding niet meer zie.
Minder lelijk dan de vorige, maar wel erg braaf en voor de hand liggend. Zal het wel redelijk goed doen denk ik, maar een A8 of een S-klasse is toch echt iets mooier.

Trouwens ook grappig om te zien dat BMW het idee van Mercedes heeft gekopieerd…. aerodynamische achterlichten die de luchtstroom achter de auto verbeteren en daardoor de achterkant van de auto minder vuil laten worden…
Silverarrow schrijft,

3 July 2008 om 16:07
Komt het er dus op neer dat de S-Klasse de enigste juiste keuze is.


vergeet je deze niet: http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/05/lexus-ls600h-is-een-hit


Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel !
Hmmmz, zoals wel vaker bij BMW is de voorkant duidelijk beter geslaagd dan de achterkant. Vooral op de 1e foto ziet ie er eerder als een concurrent van de Kia Opirus dan een slee uit het luxe-segment. Erg jammer, ik geloof dat ik zelfs de facelift van de huidige 7 serie mooier vind.
Mooie auto, maar ik had er wel meer van verwacht.

Ik had eigenlijk wel gedacht dat de nieuwe 7 zou worden gebaseerd op de CS Concept en vooral de achterlichten van de CS vind ik werkelijk waar prachtig. Zonde dat er dan van deze rare lichtpartijen op de 7 komen.
Hmm, deze of een Audi A8 W12 lang/S8…..

Doe dan toch maar die Audi (ook al is dat niet meer premium)

Verder lijkt deze BMW wel al weer een beetje de goeie kant op te gaan, maar in dit tempo is er rond de eeuwwisseling pas weer een mooie BMW….
-edit: 1 vraagteken is genoeg, niet schreeuwen, en af en toe op de rode linkjes klikken kan een hoop verduidelijken.-
ANTWOORD
SNOBISME
GRAAG MEER BETALEN VOOR MINDER
MA TU VU GEDRAG
en zo kan ik nog uren doorgaan.
Wat een oudbollig model zeg.Lijkt wel een lexus.Had echt wel meer verwacht van bmw.
Nog geen mening, maar ik heb het idee dat ik hem over 5-6 jaar mooi ga vinden. De E65 is momenteel een model die ik zelf aan wil schaffen, terwijl ik die bij de introductie echt spuuglelijk vond.

En dat terwijl ik normaliter zeer consequent ben.
Howla! We hebben het gewoon verkeerd begrepen, Premium heeft 2 betekenissen.

pre·mi·um1 (de; premiums; premiumpje)
1 cadeautje van weinig waarde als reclamestunt

pre·mi·um2 (bijvoeglijk naamwoord, alleen attributief)
1 van de hoogste kwaliteitsklasse


Voila, dit verklaart veel :lol:
geloof niet dat BMW na uwer commentaar er ook maar 1tje minder van gaat verkopen ..
eerder 2tjes meer ..
Ik ben geen fan van het huidige BMW-gamma, vooral de 1- en 3-serie vind ik er echt niet uit zien. Maar dit slaat echter alles.. Net zoals de vorige Siebener vind ik het geen mooie auto, maar kijk naar de vorige generatie: die is in 2001 in productie gegaan, maar als je gaat kijken naar de verkoopantallen, zijn deze bijna bijna gelijk gebleven.
Dit komt door de houdbaarheidsdatum van het design, wat ook het knappe achter de auto was. Zo is deze ook vast ontworpen op houdbaarheid, dat ze ook het 2e, 3e, 4, en 5e jaar nog verkopen.
Bij de vorige 7-serie was het ook zo dat de achterkant veel kritiek te voorduren kreeg, maar kijk naar de verkoopaantallen; men is het gaan waarderen. Zo zal het ook wel zijn met dit hok, want kijk naar de reacties hier: bijna niemand vind het écht een mooie auto.
@Tijmen .. da,s toevallig ..
kijk nog eens goed bij de reacties .. ook bijna niemand capabel er in rond te rijden ..
hahahh moet dit tegen de LS opnemen……….?Mensen die duisters zijn echt het spoor bijster zeg ……….kwa ontwikkeling van een limo……..Nee de LS verkoopt zeker meer dan deze bmw…..wel jammer was als gechameerd van de heilige rund uit munchen
@w0o0dy
Is dat nu net geen slecht idee? Kwestie dat je nummerplaat zo leesbaarder is…
Niet dat ik ‘m nu ineens mooier vind ofzo. Maar het lelijk vinden van de voorkant en dat BMW daar debet aan is mag wel wat nuance gebruiken.

Het uiteindelijke design is niet in de laatste plaats beïnvloed door Europese regelgeving m.b.t. voetgangersveiligheid.

Daarom ben ik groot voorstander om airbags in/op/onder de motorkap te krijgen dan dat we meer van die lelijke grote neuzen krijgen. Want vandaag is het BMW die consessies moet doen aan het design, morgen zijn het alle andere merken. Wat overigens in vele gevallen al zichtbaar is op andere auto’s.
Interieur is geslaagd maar van buiten mocht de nieuwe 7- reeks toch wel sportievere looks hebben. De achterkant is niet echt geslaagd en opzij mis ik de lijn die in de meeste BMW’s aanwezig is.
Als ik dit zie word het voor mij misschien toch wel tijd om van de huidige generatie (740i) over te stappen naar deze…vooral het kontje ziet er iets geslaagder uit.
allemaal begrijpelijke reacties. Heb de auto gezien en het is in het echt een super auto om te zien.Interieur is prachtig, en het uiterlijk is imposant en ingetogen, zeker de 5.0i biturbo. Dit wordt echt een auto waar Audi en MB last van gaan krijgen. De I-drive en bediening is zeer gebruiksvriendelijk en in een andere menu structuur dan tot op heden.
ziet er best aardig uit alleen de snoet ziet er lomp uit btw dit is een leuk speeltje van bmw http://www.vanharten.nl/site/nieuws_detail.php?id=213
@m5 .. da,s geen speeltje meer .. da,s pure hufterigheid zelfs als ie stil staat ..

maar nu je er over begint .. BMW motorrijder zijn nog halsstarriger dan de auto variant ..
Als je de auto over de ring ziet rijden/glijden dan lijkt ie erg zwaar te zijn. Helt flink over en de banden gillen het uit… Misschien testen ze de comforstand maar het lijkt bijna zo onhandig als een SUV op een circuit.
http://www.youtube.com/watch?v=vW2zgCdzQRU
De achterkant wekt bij sommigen LS-associaties wegens die uitlaten die je ziet op dat zilveren LWB model. De 7 in de donkere kleur lijkt van achter best veel op de huidige 5: groot compliment, want die ziet er nog steeds fris en strak uit.

De vormgeving bij Lexus is verbeterd, maar nog steeds mijlenver van de beste Duitse styling verwijderd. De Lexi ogen vaak te rond of bol, deze nieuwe zeven ziet er veel scherper gelijnd uit.
Zeer geslaagd ontwerp zo te zien.
(En eindelijk ook verkrijgbaar met 4WD dacht ik).

Hebben ze het dashboard nu weer een beetje naar de bestuurder toe gedraaid (Cockpit design) of is dat optisch bedrog?
Hehe het lijkt erop dat de 7 eindelijk is zoals Bangle hem bedoelde. Achter kan zeker geslaagd! De voorkant…. lijkt ster kop een japnse bak,,,,,, erg anoniem..
ik weet het niet, vanuit de ene hoek lijkt het nergens op maar uit een andere hoek toch weer wel.
maarja een BMW word mooier naarmate de tijd verstrijkt, tenminste bij de huidige modellen
ik moet hem eerst in het echt zien voordat ik echt kan oordelen
tot op heden waren alle 7 series mooi imo, vooral de E38 en de 745Li
dammmmmmmmm. wat een dikke 7serie weer!!!
Ik vind hem wel erg goed uit zien, vooral die dikke achterkant en die prachtige koplampen. Ik heb persoonlijk wel liever dat die grill samen 1 was met de motorkap, voor een nog strakkere look. Maar dit zit er ook wel stoer uit. Van mij krijgt de auto een dikke 9.5. Van de zijkant zelfs een dikke 10 ;) Nu nog in het echt bewonderen.
wat hebben ze trouwens bij bmw met die nieuwe achterlampen, damn lelijk man =p
jammer van die lelijke achterlampen
bedoel, kijk naar die concept auto’s, echt mooie achterlampen, komen ze met de “echte” modellen, en dan komen ze met dit soort dingen.. snap dat je iets anders moet verzinnen.. maar vond ze van het vorrige model mooier..

Maja, wie ben ik, ik ga het em toch niet kopen ..(al had ik het geld)
http://www.autounleashed.com/images/bmw_cs_concept_back.jpg

om nog ff aan te duiden waar ik het over had..
Ik keek echt uit naar deze wagen, maar ben min of meer teleurgesteld. :( Dan ga ik maar voor de A8 met S Line, zonder type aanduiding. :D
Heeft ook wel wat weg van de Opel Corsa. (het oudere type dan)
Wat een afschuwelijk lelijke auto. Ik heb er zolang naar uitgekeken en dan komen ze met dit misbaksel!!!!
He een Chinees C5 aftreksel!

Hmm?

Wat?

BMW?!?!?!?!?!?
De lichten zijn hoe dan ook wel wat afgeleid van de BMW CS concept hoor.

Dus of je nou C5, chinees, lexus, koreaan of wat dan ook roept, ik vind het lijken op de CS.
De woorden van Chris Bangle zelf:
“Beoordeel slechts de wagen als je deze in’t echt gezien hebt”.
P-air hier kan het weten.

1) Iedereen zit op Bangle zijn kas, maar vergeet niet dat BMW hem ge-engageerd heeft om een REVOLUTIE teweeg te brengen, en niemand kan ontkennen dat hij daar niet in geslaagd is. Eindelijk ‘ns wat vernieuwende modellen en geen kopieen van andere merken.

2) Als het nieuwe design van BMW zo lelijk is, waarom wordt de Bangle-trunk bvb zoveel gekopieerd? Ik deze bij Lexus en de nieuwe C-klasse.

U don’t like it? Please take a Merc.

Vind persoonlijk in hart en nieren een heel geslaagde nieuwe 7-serie die ik van harte verwelkom in de BMW-familie!

C5-achterlichten? Ooit iemand de 1 Coupé gezien?

Lijkt op Lexus? Neenee, lexus lijkt op BMW :-)

@Gizz: :-) een limousine mag natuurlijk niet te flashy zijn é. Vond de laatste S-klasse ook niet zo vernieuwend, verstond het eigenlijk niet, maar nu vind ik hem heel geslaagd! Wat getweaked van het vorige model, net zoals hier. BMW en Mercedes houden hun stijl bewaard.
Laat ze de volledige eerste jaarproductie allemaal maar gebruiken voor de NCAP crashtesten, dan hebben wij er voorlopig geen last van op de weg. Truttenbak
Uhmmmm.. Ze hadden beter op de achterkant het logo van een opel/citroen moeten plakken.. De voorkant is het bmw logo wel waard!

in het algemeen.. Wat een rare lelijke bmw zeg.. Ik hoop dat ze een grapje maken.. Zowiezo vind ik een 7serie niet echt een auto wat thuis hoort op de Nederlandse wegen..

Ik zeg.. De zaag derin!

Laatie
Wat een verschrikkelijke lelijke grote bak. Ik kan niet geloven dat een merk als BMW dergelijke lelijke bakken WIL produceren. Hoe is het mogelijk. Devaluatie van de autowereld. Het is kennelijk moeilijk om een grote bak ook mooi te maken voor BMW
The R6 Tornado
Heb hem in avant-première gezien op een exclusief evenement voor een select publiek. De wagen is echt zeer indrukwekkend in het echt. Er is bewust gekozen voor een geoznde mix tussen discretie en sportiviteit. Kijk maar eens goed naar de foto van de zijkant. De nieuwe is veel lager en breder dan de oude + langere motorkap en achteruitgeschoven passagierskooi. De grote nieren werken perfect zoals het moet, namelijk agressief. Alles bij elkaar een gezonde evolutie van het bestaande model en toch werkt het een pak dynamischer.

Al wie beweert dat BMW kopieert van een ander merk heeft er geen verstand van. De desingstudio’s van BMW zitten vol met grote namen, zoals bv Jeffrey Van Hooydonck, een Nederlander.
das lekker makkelijk. helaas staat het een ieder vrij een mening te hebben ;) grote namen of niet, ik vind dat de laatste mooie bmw de e46 is geweest, en ik weet dat velen het met me eens zijn.

ontopic, mijn mening: de vorige 7 was veel te wild, en deze is weer veel te saai. ze zijn een beetje het gevoel kwijt lijkt wel.
In zilver zullen best veel captains of industrie deze auto willen, immers de Jaguar ruikt teveel naar curry, de A8 is hopeloos verouderd, de Pheaton is een VW, de Flying Spur is te duur en de S-klasse te spannend vormgegeven. Dit is de ultieme aartsconvervatieve auto voor het old-boys-network. En daarmee weer een echte BMW.
weet je wat ik zo dom vind van zo’n forum…mensen die roepen datie ‘lelijk’ is en vervolgens zelf in een fiat panda rijden…. zwak hoor… ik vind m mooi, tis en blijft een bmw he, luxury…. x
@ R6 Tornado

Was ook bij de avant-premiere. Ben het helemaal eens dat de auto in real life er een stuk indrukwekkender uit ziet dan deze 2D fotootjes. Knap staaltje werk hoe ze deze 7 er meer BMW uit hebben kunnen laten zien. Lees; dynamischer en sportiever.
We zijn er geloof ik uit. Deze bmw moet volgens de autoblog critici terug naar de tekentafel. HUP HUP HUP bmw… er is werk aan de winkel.
Rare achterlichten… Die vorm…

Zoveel vind ik er niet aan veranderd.. Wederom is de hoofdvorm
min of meer hetzelfde gebleven.. Voor mij is er alleen een nieuwe
achterkant en voorkant aangeplakt.. Maar om nou over verbetering
te spreken.. Ik vond de vorige toch echt mooier!
@ mashall

precies.
Een beetje een tegenvaller. Normaal kan ik de scherpe lijnen bij BMW’s wel waarderen. Dit is een mollig varkentje.
De Nederlander Adriaan van Hooydonk, designchef bij BMW, heeft hem ontworpen.
Prachtige auto!!! Neus mooi, achterkant mooi en idd weer een uitlaat!!
Tja, misschien valt het niet goed bij de BMW fan boys, maar ik moet zeggen dat ik als Audi rijder deze 7-serie best wel mooi vind. Alleen de nieren voorop hadden van mij iets minder groot gemogen en het chrome stripje achterop de kofferbak had van mij ook niet gehoeven. Verder mooie bak!
Gaat een beetje de verkeerde kant op, Hou persoonlijk erg veel van BMW’s maar de grote “Siebeners” verliezen hun machtsvertoon en status doordat ze steeds compacter lijken etc.
@Eddo
Dat is juist de bedoeling. Ze moeten ook niet al te lomp lijken.
Als ze nou gewoon de achterlichten hadden toegegepast die op de schets staan…. Dan had het wel eens een mooie auto kunnen worden.
Ze hadden eigenlijk wat meer uitgerekt+kleiner moeten zijn. Wel een beetje sportief blijven hé BMW;)

Het punt is gewoon, en dat vind iedereen als ik zo lees: De achtelichten moeten anders want de C5 kennen we (helaas) al.
Ik kom net terug van werchter en nu krijg ik dit gedrocht te zien, djeezes lompste auto ooit :o
over dat concepten, roma.. de nissan gt-r is BIJNA identiek aan het concept op andere koplampen na en iets met de vorm, maar hij is voor 90% hetzelfde gebleven. het heoft dus niet altijd heel erg af te steken.

Trouwens, schermpjes achterin: bij een bmw/mercedes: geiL! bij een tuner: patser! zitten laatste tijd genoeg invloeden vanuit de tuningwerled in de nieuwe auto’s. maar omdat het geen 60.000 kost is het maar gaar
niet slecht voor een 7 serie!
ff wennen maar na een tijdje zie je zijn mooije kanten.
gosh, net een 5serie vanaf de zijkant
Er zijn heel wat auto’s die lelijker zijn.
Ik wil ‘m wel ruilen voor mijn AX. :-)
Wat een lelijke achterkant foei foei , aan de onwerpers licht het niet want dat zie je aan de concept modellen gewoon prachtig , Maar er zullen wel een paar oude lullen de uit eindelijke de beslising nemen welk model en vormgeving het word…..
Ik vind het wel een mooie wagen. volgens mij moet je hem alleen wat verlagen en dan ziet hij er al weer wat luxer uit. Verder is het gewoon standaard en niet te veel chip chap er aan.
ik vond de oude 7 serie wel mooier en de binennkant is bijna de zelfde als die van mercedes s-klasse en achterkant is zo hoog als een citroen c4 en lijkt er ook nog eens op, de motorkap is 5lang en achterklep nog niet eens een meter ik vind het niet staan
Ik vind het een nice care , altijd maar klagen die hollanders .
wanneer iedereen hem voorbij zie zoeven op de snelweg
draaid ieder zijn mening wel bij .
Een dikke slee en zowaar gestroomlijnt ik zeg DE [email protected]
Ik vind het een verbetering ten opzichte van het vorige model ,wel vooruitstrevend maar wat te gewaagd was. In den levende lijve ziet hij er nog beter uit! zo aak de X6. En vergelijk het aub niet met een korean of zo…Trouwens is deze auto niet getekend door een nederlander?!! conclusie: gewoon een “klasse” auto.
Ik begrijp dit even niet, de X6 is mooi.. vernieuwend. Dit is.. eh.. ja? Leuk voor de LS inderdaad, die is ineens een stuk statiger geworden.

@ RD

*knuffel* Komt goed jongen.

@Tomsns

Het gelul dat bepaalde modellen op elkaar lijken is zo redundant. Er zijn nu eenmaal maar een paar subtiele ontwerp-variabelen bij zo’n grote sedan die de auto kunnen maken of breken. In dit geval, naar mijn smaak, breekt het de auto. De vorige 7 was al niet zo’n succes, maar dit is..tsja…redundant.
@Incognito:
Ik begrijp je tekst jammergenoeg niet…
Volgens jou lijkt geen enkele auto op elkaar?
Lijkt de 7 voor jou op elke andere met slechts een paar subtiele wijzigingen?
En ja…smaken verschillen, maar ik zet pas m’n stempel als ik een wagen in’t echt gezien heb :-S
De E66 was niet echt een succes, true, iets te shokerend voor sommige, ik vond hem direct prachtig :-) Smaken verschillen :-)
@ bmw

heb je nooit mensen horen zeggen : Heb je niks nuttigs te zeggen houw dan je klep.
En als je zo tegen de 1 en de 3 serie bent , wrm noem je je zelf dan bmw ??
AriM6 inderdaad. De 3 reeks is doorheen de generaties meestal de bestrijdende bmw geweest. En een 1 reeks met een 308 ofzo vergelijken is lachwekkend.
:!: Ik vond de BMW 7 van 2001 een ijzersterk uiterlijk hebben. En nu nog bijtijds maar van deze kon ik dat niet meteen zeggen. Desalniettemin is de techniek er volgens mij wel flink op vooruitgegaan als is dat niet meteen zichtbaar! :!:

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).