Here it is: BMW 3-serie facelift

Auteur: , 183 Reacties

We hadden vorige week al wat scans, maar dit lijken nu toch echt de officiële plaatjes van de gefacelifte BMW 3-serie. De auto zal eind deze zomer in Parijs zijn debuut maken.

En het lijkt erop dat de BMW M3 niet de enige 3-serie zal zijn met de nieuwe DCT-bak (Dual Clutch Transmission). Volgens “gelekte” documenten uit Australië zal de 2009 335i coupe een aangepaste versie van de DCT versnellingsbak krijgen.

De nieuwe 3-serie zal waarschijnlijk in oktober al in de showroom staan, zoals bij de meeste facelifts zijn het vooral de kleine aanpassingen aan de voor- en achterkant die opvallen (check koplampen en achterlichten). We zien daarbij uiteraard wat vergelijkbare stylingdetails van de nieuwe 7-serie (bron: autoweek.com).

BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift

BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift

BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift

BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift
BMW 3-serie facelift



183 reacties

Heel premium hoor ;)
Dat hout op het dashboard hoort in het bos en niet in een auto…..

Achterlichten zijn een goede verbetering.
Wat een mooi interieur toch … *kuch*
Ik vind dit absoluut een verbetering. Al moet ik zeggen dat ik de “oude” 3 serie nooit een lelijke auto heb gevonden. Mooie lijnen in de motorkap van deze opfrisbeurt.
Als je goed kijkt heeft het ook wel de vorm van de Mercedes C-Klasse.
Ik moet zeggen ik vind de achterlichten er niet op vooruit gaan. De voorkant ook al niet door al die drukke lijnen.

Kortgezegd, koop een 3 serie nu hij nog mooi is ;)
Wtf voor lelijk hok is dat :shock:

Wel dat is nu een Premium, in de vorm van onaangename verrassing…
Nou zie niet zoveel veranderingen….
Als het alleen de koplampen en de achterlichten zijn dat vind ik dit niet een spectaculaire verandering.
peter van altena
ze hadden de nieuwe 3 beter het zelfde kunnen maken als de 3 serie coupe van voren en de achterkant, deze achterlichten lijken ook nergens op het lijkt wel een Kia
zoals altijd bij BMW, even wennen maar na een tijdje zie je weer dat ze een heel verfrissende ontwerp neerzetten met fantastische details en afwerking.

@ kyanite
Hout is zooo 1980, remember the mercedes 190D a.k.a. the white trash trailer park mobiel.
http://www.youtube.com/watch?v=uJvNUTL7gZM
echt ik heb lang nagedacht over de 7-serie, en ik ben tot het besluit gekomen dat ik hem lelijk vind!

de te grote nieren en achterlichten laten hem er zeer goedkoop uitzien, en dit vind ik ook terug bij deze 3-serie…

Het nut van een face-lift zie ik totaal niet in, als het maar om zulke idiote aanpassingen gaat!

…om nog maar te zwijgen van het interieur….

Doe eens iets nieuws!!
Interieur lijkt wel uit een boot te komen ofzo…. niet mijn smaak in ieder geval.
Na al het commentaar over de achterlichten zou je toch denken dat de slimme koppen bij bmw toch wel iets anders in elkaar zouden kunnen zetten… Blijkbaar niet, of het zal te veel aanpassingen hebben gevergd van de bestaande assemblagelijn.
Voorkant ook niet echt subliem veranderd. Geef mij toch maar de e46….
BMW lijkt op de goede weg terug, gezien het ontwerp van de nieuwe 7-serie en nu dus de vernieuwde 3-serie. In beide herken ik iets klassieks, zoals de BMW’s uit de jaren ’80 en ’90. Hier en daar wat meer hoekige details doen de auto’s veel goed!
Prachtbak, heel mooi opgefrist. Ben zelf een liefhebber van hout in een interieur, geeft zon lekker sfeertje. Doe mij er maar 1!
Voor de zoveelste keer ben ik het eens met Dekster, echt een verschrikkelijk lelijke wagen. Facelift of niet.
hmm… gewoon meer een vrouwenwagentje geworden zo :?
@ dekster & VonStroke

Ben nu wel heel benieuwd waar jullie zelf in rijden!
Wat dacht je van: Chinese toer opgaande brol!
Definetly kraken. D e f i n e t l y.
edit: bedoelde u misschien Definitely?
“zoals altijd bij BMW, even wennen maar na een tijdje zie je weer dat ze een heel verfrissende ontwerp neerzetten met fantastische details en afwerking.”

Nou bij mij komt dat toch meestal niet hoor na een tijdje ;)

Hoewel ik de 3 wel nog ok vind eigenlijk.
wat een gedrocht dit is naar mijn mening afschuwelijk,,,, de ontwerper een kerel van 60 lijkt het wel.

het gaat bergafwaards met deze bmw.

wat een duffe bak is het geworden..

een dikke blunder als je het mij zegt
Hij lijkt op een Chinese kopie van een BMW 3-serie
Ik vind de achterkant echt mooi geworden, heel krachtig. De hele vorm straalt die kracht wel uit, behalve de neus. En dat vind ik jammer!

Ik vind dat, bij de touring vooral, de neus niet echt bij het geheel past, maar verder is het een hele mooie wagen. Doe mij de 335i maar, met een M pakketje ;)
Sorry dat ik de fans op de tenen ga staan… maar die golvende lijnen aan de voorkant doen me echt heel erg aan tuners denken. Ik vind dit er heel erg “goedkoop” uitzien.. Het interieur is er denk ik wel iets op vooruit gegaan, maar dat “hout” past niet echt. De zijkant en de achterkant van de auto zijn wel aardig, maar daar is dan ook minder aan gesleuteld.

Overigens komt er ook een nieuwe 335d met 265pk in de VS en als het goed is 282 pk in europa…. iets minder power maar de auto zou wel zuiniger zijn.
Doe die reclame vanuit de artikels!
@ edit
Damned! Ik struikel altijd bij dat woord! :oops: Nu lijk ik écht wel dom… Zal ik mijn Art of War opzeggen om het te compenseren? :mrgreen:
Lijkt op die nieuwe citroen c5 :P (de achterkant) en die is nog best mooi…
Dit ziet er wederom niet zo fraai uit
Hij kijkt zo boos ineens, van achteren bekeken….
Geslaagde facelift, wat is dit lekker! Voor mij de touring graag!

Die motorkap maakt het plaatje af, hebben ze mooi geleend van de 6 series Individual maar nu zal die tenminste wat meer gezien worden.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/05/bmw-m6-cabrio-individual-2007-limited-edition
Ze hadden beter een Butt lift kunnen doen.Want de achterverlichting is BMW onwaardig…….
Is het just mij of lijkt het net alsof de motorkap en zijschermen niet goed op de voorbumper aansluiten?

Verder, tja….typische facelift a la bmw, vind wat ze met de motorkap gedaan hebben (die vouwen) wel een noemenswaardige toevoeging.
hout hoort juist niet in het bos en juist wel in een dashboard.

liever hout als plastic. ik ga bmw nu een keer niet kraken want ik vind het er eigenlijk wel goed uitzien. volgens mij is ook de spoorbreedte voor en achter toegenomen wat ik goed vind smoelen. alleen de neus had wat fijngevoeliger gemogen. maja tis geen alfa :)
De andere stuk van de lamp is wat hoger dan de ander.
Ik weet niet of het iemand was opgevallen.

Bij deze 3 serie en 7 serie zal een nieuw Idrive systeem worden gelanceerd.

Het menu word veranderd en op de idrive knop zelf komen ook 4 tiptoets knoppen.
Ook zie ik bij deze nog wat extra knoppen voor de idrive-knop.

Ik werk zelf bij BMW maar dit is nog niet helemaal bekend gemaakt.

Wat ook op de 7 serie leverbaar zal worden is de ”sterrenhemel” uit de RR.
p.s.
ook te herkennen aan het FULL-SCREEN navigatie systeem, dat nu nog in een soort splitscreen weergeven word.
lelijk ofniet, wordt gewoon weer verkocht zoals zoete broodjes
Mmhss over het algemeen geslaagd, vooral de achterlichteh. Hetgeen ‘ m niet ten goede komt is het miden van de bumper voor. Die ondermijnen een beetje zn trademark nieren daarmee
Het valt me trouwens op de typeaanduiding nu wel erg ver richting het midden zit door het nieuwe ontwerp vande achterklep… klein designmissertje als je het mij vraagt
Nou vind ik het weer een waardige bmw.. ik vond m eerst echt wat te goedkoop er uit zien.. weet niet wat hem nu wel waardig maakt.. maar goed..
Al met al nette facelift!
Eum tja meningen lopen uit een en ik vind um lelijker worden.
Dit was zo’n beetje een van de weinige bmw’s die nog mooi was.
1 en de 3

De 5 was nie meer zo en dei nieuwe 7 zegk niet meer over, te….

Ik blijf bij Audi (alhoewel dat die ook steeds luier worden met lijnen verbuigen) en Mercedes is ook niet meer wat het geweest is.
komt er ook nieuwe versie van i-drive (op de interieur foto staat precies nieuwe knop) of wordt de 7-serie versie overgenomen
Nu nog lelijk dan voorheen! :D
*lelijk = lelijkER
Heerlijke facelift hoor, ook al vind ik de wat ‘softe’ voorkant niet echt matchen met de tamelijk agressieve achterkant.
De achterkant is nu net een nieuwe C5 inderdaad… gemiste kans.
onderhuids is vast premium, maar extrieur? hahahahah…..

al die lijnen ze weten bij BMW van gekkigheid niet wat ze moeten doen, lijkt het!!
Ik vind het interieur mooi. Of het nu hout of iets anders is, dat bepaalt je eigen smaak. Voorkant vind ik ook wat te “golvend” zoals hierboven ook al gezegd is (zet je er niet sowieso een M bumper op??). Maar de achterkant, zeker de touring is zeer lekker in combinatie met de uitlaat aan twee kanten zoals de 335i.

in de comments werd ook even gesproken over de 7 serie: dat de uitlaat weer zichtbaar mag zijn vind ik zeer positief!
BMW verkoopt 5% meer dan de grootste concurent ?? Wat zijn ze dan toch slecht bezig he ?
C200 Kompressor
kyanite schrijft,

10 July 2008 om 23:47
Dat hout op het dashboard hoort in het bos en niet in een auto…..

Maar heb je geen hout in je huis zoals meubels??
En als het goed is, heb je geen hout in huis, want hout hoort in boa.
In 1 woord geweldig wat een mooie wagen is het nu geworden!!
Echt direct kopen het is tenslotte ook een BMW GEWELDIG!!!
*sarcasme mode uit*
zo nu weer terug tot de orde van de dag!!
Nette facelift!
IlCuoreSportivo
Het blijft een spuuglelijk ding,
moeder heeft er tot mijn grote schaamte één, leasecontract loopt binnenkort af en ik zal er alles aan doen om te zorgen dat het niet weer zo’n lelijkerd wordt
Dan is een C klasse toch iets heel anders (ben helemaal geen mercedes fan maar…)
IlCuoreSportivo
Ze zouden het beter BMB gaan noemen,
BUY ME BLIND!
UPDATE: Een zooitje plaatjes van de facelift…
http://www.autoblog.nl/singapore?gallery=BMW/3-serie%20facelift%20my2009
Tsjonge jonge, wat valt hij me tegen… wederom er niet mooier op geworden. Ik vind de neus nu lelijker met al die extra lijnen. Alleen de motorkap is mooier. Dus die kap op de oude versie aub. De achterlichten heb ik eigenlijk altijd bagger gevonden zowel die van de oude als deze. Deze kunnen me ook niet echt bekoren. En dat interieur… bestel hem in alu trim maar niet met boot looks…
O ja enne zie ik nou bij die foto waar alleen dat voorwiel op staat een gapende openstaande naad van de wielkast naar de koplamp??? Foei BMW… o ja laat me raden… handgebouwd voerserie exemplaar… de “echte” hebben dit niet…
@ player

Hoebedoel je? Ze hebben de zijkant niet veranderd hoor. En trouwens. De C-classe die lijkt op de 3 serie. Niet andersom:p De e90 is er al vanaf 2003/2004
okee, maar wanneer plaatsen jullie nou foto’s van de facelift? ;)
pfffffff, hij was al lelijk, maar mooier is die er niet opgeworden.
hij rijdt waarschijnlijk prima, maar ja ”premium” dus vinden we hem allemaal mooi ja toch????????????
Zeer nette facelift BMW. Mission accomplished!
Aan de huidige moest ik ook wennen, omdat het geen instant beauty was, maar eerder ‘intressant’. De vernieuwing zie ik wel als een verbetering zo.
Dit is het niet!! Blijft een lelijkerd.
Ik zal maar zeggen dat ie er niet lelijker op geworden is, maar daar blijft het bij. De achterlichten zijn nog altijd Japans alhoewel ze er nu uitzien zoals ze van in het begin hadden moeten zijn.
De achterbumper op de versies met twee uitlaten zoals de op de foto lijken meer op aftermarket tuning. Wat de voorbumper betreft, ze weten bij BMW blijkbaar nog altijd niet hoe een mooie voorbumper eruit moet zien (Mercedes ook niet trouwens), zucht… En het dashboard blijft weer helemaal verknoeid met die dromedarisbult in het midden. Spijtig, want het blijven kwaliteitsvolle en sportieve (lease) wagens, geef mij maar de 3 coupé ZONDER navigatiescherm :o)
@prop
volgens mij is er weinig/geen verschil bij de typeaanduiding hoor…

http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW-330i-170-1024.jpg
oei, die voorbumper kan echt niet! Wist niet dat ze tegenwoordig voorbumpers met hyundai maakten..
Ik heb de E90 nooit echt mooi gevonden… De coupé is in tegendeel juist schitterend.
interieur is onveranderd. Maar is inderdaad lelijk met die tint houten inleg. maarja – kies een ander soort inleg en hij ziet er ineens veel beter uit. Vind de zij-inlaatjes in bumper beetje mercedes achtig spijtig genoeg.

Verder, ik vond de huidige een mooie wagen. Zoals zo vaak bij bmw niet op foto, wel in het echt
Echt weer een gemieste kans. Die achterlichten lijken zo van een afstandje op die gare Peugeot achterlichten, met die honingraat.
@630i
Ze krabbelen terug naar de goede oude tijd ;)

http://www.autofashion.co.uk/animal%20e34%2006.JPG

mooie vleugels he? :P
Efficient dynamics toch? Hmm, ik zit even naar de plaatjes te kijken.

Nokkie-volle tank diesel, en een actieradius van 609 km op de boordcomputer. Is er ook een ‘355d’ variant aangekondigd ofzo?
een meter die 280 aangeeft… das al geen 320d dan. Wat die ED betreft, die is echt zuinig
@Kawouter
nee, een actiradius van max 880 is mogelijk met een volle tank. Het is wel zo dat wanneer je hard gereden hebt net voor je gaat tanken de actiradius meter hier rekening mee houdt. Dus die actiradius is gebasseerd op jou laatste rijgedrag…
Voorkant is duidelijk verbeterd..

De achterkant..
Tjah lijkt wel dat een mislukte tuner er zich mee heeft beziggehouden..:s
Vorige achterkant met deze voorkant is wel mooier denkik..
Bij een meter die 280 aangeeft heb je te maken met een 335, de andere versies hebben allemaal 260 als hoogste snelheid.
Beetje jammer van die lichtschakelaar, die valt wel heel erg op terwijl hij eigenlijk nooit aangeraakt hoeft te worden na de eerste keer omdat hij op Auto of Aan kan blijven staan.
Iemand trouwens enig idee of de nieuwe iDrive ook in de coupé beschikbaar wordt of blijft hij voorlopig voorbehouden aan de sedan/touring?
Oei.. en nu vallen me pas die lelijke spiegels op:s hopelijk kan de garagist de spiegels van voor de facelift in de plaats zetten;)
Dit is nou precies wat de 3 nodig had. iedereen zat te zeuren om die achterlichten en die hebben ze nu veranderd. dus niet zeuren dat er zo weinig is veranderd.
lelijk hok zo met die platgestampte neus en lichten
@RVH

Veranderd zijn ze zeker ja. Ik vind ze lelijker dan de huidige versie ;) En da’s best jammer want de huidige versie vind ik al lelijk ;)
De touring is redelijk, maar de voorkant doet beide versies geen goed wat mij betreft.
Wat een belachelijk lelijke achterlichten zeg. Als het E46 achterlichten hadden moeten voorstellen, hadden ze mi. beter achterlichten kunnen maken zoals die van de X5…

http://static.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/bmw-x5-4.8i/klein/bmw_x5-4.8i_2.jpg

Zo dus.

Zal wel weer een kwestie van wennen zijn, want zeg nou eerlijk: In 2001/2002 dachten we precies hetzelfde over de E65 Siebenert zoals hoe we nu denken over de nieuwe Zeven, X6, etc. en ondertussen begin ik persoonlijk de E65 steeds meer te waarderen. Moest ik nu een nieuwe BMW uitkiezen, dan werd het een vijf, X5 of een Z4. Toch heb ik het liefst nog de E46, E39 of E38. Er gaat voor mij niets boven deze drie modellen.
Vind die doorgetrokken lijn onder de motorkap maar helemaal niks, maar wie ben ik?
Ben benieuwd naar de facelift van de m-sport uitvoering. als die er uberhaupt komt…
Knap dat ze de heupen van de sedan weer zo weten vorm te geven dat het er uit ziet alsof er 15″ wielen onder zitten.
Lelijk!!!!!!!!
Ik vind de grill en voorbumpert wel geslaagt alleen die voor en achter lampenxD..verschrikkelijk..geef mij maar een A4:)
oowjah, dat ws ik vergeten..het interrieur, zoals we gewent zijn van bmw: netjes afgewerkt maar niet mooi..
oke, aan de buitnkant is ie er niet echt mooier opgeworden (die achterlichten :-( )
en de binnenkant ziet er gewoon lekker uit
die dubbel uitlaat aan achterkant van de sedan lijkt ook lelijk, dat hadden ze iets aggresiefer moeten maken. maar het is een bmw dus hij zal wel weer geweldig rijden.
cheese dippers
@ FordKa
FordKa!!!!
Bah, nee het is er niet op verbetert, ze hadden hem beter in de trend van de coupé verandert dat is tenminste nog een pareltje
watskebeurt met de spiegels :P? damn
Saai… Niet premium.

De A4 en C-Klasse zijn veel mooier gelijnd en dan vooral de achterkant. De enorme rode achterlichten steken verschikkelijk af bij de rest van de auto.
Pfff, ze hebben het voor elkaar gekregen om de achterlichten nóg lelijker te krijgen. Waar zijn ze mee bezig bij BMW, worden de goede designers alleen op hun coupés gezet ofzo?
Ik ben blij dat ik nog het model van voor de facelift krijg.
BMW biedt op de “last minute” modellen. het executive pakketr gratis aan en dat is best de moeite waard.
Als ik het goed zie op de plaatjes van het dashboard, heeft de nieuwe wel een harddisk voor de navigatie (geen 2 sleuven) en meer knoppen rond de I-drive.
Kijk, en dat is het verschil tussen BMW en Audi oftewel Premium en non-premium. Daar waar Audi het heeft over een “nieuw” model als men de achterlichten vervangt, koplampunits wijzigt en de motorkap wijzigt, heeft BMW het over een facelift. Is toch wat eerlijker.

Maar ook hun slogans:
“The ultimate driving machine”, klopt.
“Vorsprung durch technik”, mja, nee dus.

Het is dus het verschil tussen iets WILLEN zijn en het zijn.
@ RD

Het is te merken dat je steeds dieper moet gaan graven naar argumenten om jouw totempaal staande te houden. Beetje magertjes om het op een marketingslogan te gooien. Geef toe, kijk naar het plaatje, dat is géén dijk van een auto.
@Incognito

Ik geef het toe. Die Lexus op jouw plaatje is inderdaad niet een dijk van een auto. Nog saaier dan een Audi laten we maar zeggen. Maar dat was volgens mij ook niet mijn punt.
Nou wat een verbetering! Moelijk hor, het witte gedeelte van de achterlampen schuin afsnijden en rood maken!
Die bumper slaat al helemaal nergens op…
Ik word verliefder op mijn Alfa 159 nu ik dit zie :’)
Sedan en Touring zien er nog steeds prima uit!

Nieren zijn mooi verbeterd!
BMW is eindelijk weer een beetje terug bij de strakke styling en niet meer van die ronde trutjes:)
Blijft een lelijk ding.
Hopelijk rijdt hij beter dan zijn voorganger en is er minder goedkoop plastic gebruikt.
Die achterlichten lijken wel een slechte photoshop…

hopen dat ik het over een paar jaar mooi ga vinden, zou toch jammer zijn als ik van mijn BMW-geloof af moet stappen.
Interieur is zo zzzzzzzzaai die lijkt nog steeds op het dashboard van voor 1999!! En de buitenkant is ook alleen maar meer van hetzelfde!!
Nou-_-,., Wat is er verder veranderd dan de achterlichten,, wat een ”flinke” facelift :P,, Maar voor derest ziet t beter uit als de oude,,
Maar geef mij maar een Dikke Audi A4 xD
blijf de 3 serie sedan een ontzettend saaie auto vinden…doe mij maar een mooie touring in de goede kleur/velgen
kritiekpuntje(s); doordat de koplampen een drukke vorm hebben stond dat bij het oude type wel mooi omdat de rest eronder RECHT was maar dat hebben ze nu veel te rond gemaakt, dat maakt hem nogal druk en warrig.

Bij de touring zijn de achterlichten erop vooruit gegaan maar de sedan kan ze niet hebben vind ik, het lijkt idd een chinese kopie ofzo…
@Rick dos
Audi heeft vorig jaar anders nog een geheel nieuwe A4 geïntroduceerd en BMW doet het met een faceliftje, lijkt me net andersom.

De oude A4 modellen stamden wel van elkaar af maar daarom is er ook een nieuwe gekomen. BMW’s zijn gewoon saai en terughoudend in design en Audi’s zien veel agresiever uit met die grille en koplampen. Een BMW moet het veel meer van zijn rijeigenschappen hebben en niet zijn uiterlijk.

Beide merken zijn trouwens gewoon premium hoor. (voor zover dit bestaat)
jonges jonges de a4 is een geheel nieuw model omdat de b7 ook al een facelift was. Het model heeft het ook minimum 6 jaar moeten uithouden. De facelift van de 3 reeks is normaal op 3 jaar. Dit is geen nieuw model, dit is wel een opfrissing van wat 3 jaar geleden een nieuw model was. Dus beide merken voeren dezelfde tacktiek. En, ze laten dit bewust, niet gelijk uitkomen, anders zouden beide merken geen piekmomenten meer in de verkoop hebben.
Ik vind de facelift3 best de moeite… nu nog effe wachten op het m-pack en dan 19″ BBS eronder….’t gaat weer een knaller zijn, GELOOF ME
@Tommy: de Audi A4 was aan de beurt voor vernieuwing, de 3 serie is gewoon nog bezig met zijn cyclus en zal vervangen worden ruim voordat Audi deze A4 weer vervangt.

BMW terughoudend in design en Audi niet? Probeer eerst maar eens een A4 en A6 avant uit elkaar te houden, dan praten we wel verder :)

@alle Audi-fanboys die hier hebben gereageerd: hebben jullie de verkoopdaling van Audi en de stijging van BMW al gezien over de afgelopen maanden?
in 1 woord: spuuglelijk!!!!
Ik mag toch niet hopen dat de nieuwe M3 er zo lelijk uit gaat zien. Dan koop ik die echt niet!
hee, ik zie hem nu pas. prachtige auto.
En dan beweren bepaalde mensen dat Mercedes ouwe mannen karren maakt, wil niet zeggen dat het niet zo is, maar BMW doet er tegenwoordig niet onder :)
@ RD

Zo jammer dit. Overigens is die Lexus gelukkig niet voor mij. Het 3-serie, A4, IS segment is sowieso een beetje een net-niet segment. De huidige 3-serie is in een beperkte uitvoering helemaal-niet, idem voor de A4. Lexus onteert zichzelf niet met een budget-uitvoering, hetgeen ik respecteer. Dat heet premium ;) Maar goed, daar zal jij vast anders over denken. Of is een 316i nog steeds premium? Naaaaa…
haha een en al kritiek hier, en ondertussen lopen de verkopen van merken als Volvo en Audi terug, en die van BMW op.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het grote merendeel van de mensen die hier kritiek leveren op BMW’s verkoopknaller, zelf eigenlijk met moeite die Kia of Opel hebben kunnen leasen. En dan vervolgens in deze topics maar schelden op een auto die weliswaar veel geld kost, maar die absoluut subliem rijdt… een beeeeetje kinderachtig!

Jullie kennen de recente Volkswagen reclames ook wel toch? ;)

*en nu maar wachten op de reacties van iedereen dat ze er eigenlijk wel tien hadden kunnen betalen maar dat ze gewoon liever in een Daihatsu Gran Move rijden omdat ze die toch echt mooier vinden*
@Tommy

Oooooo was dat een geheel nieuw model. Leek meer op een facelift als je het mij vraagt.

@Incognito

Wacht even hoor…

Maar Lexus is toch in z’n geheel hét budgetmerk in het premium segment? Beetje moeilijk te onderscheiden wat daar nou echt de budgetuitvoering is.

Ff non related. Wel grappig dat een topic over een facelift van een BMW meer reacties genereerd dan een topic over een brute SL 65 BS. :lol:
@Ron: De BMW 5 serie krijgt qua verkochte aantallen klop van de A6 en overall staan de verkopen van BMW 2,8% lager over Juni…. dus zo geweldig is het allemaal ook weer niet.
De verkopen van BMW over de eerste 6 maanden zijn gestegen.

http://www.autoblog.com/2008/07/08/bmw-reports-best-ever-sales-first-half-year-of-2008/

En dat terwijl hun grootste markt (Amerika) op z’n gat ligt.
@Rick Dos: dat vertelde de BMW dealer mij ook, heb daar afgelopen woensdag een heeeeele fijne 1-serie besteld :)
@Rick dos: dat is bij meer merken zo… maar over jun i stond BMW toch ook echt 2,8% in de min (tegenover mei neem ik dan maar aan). Overigens stond PSA op -4% en hebben een boel andere merken er nog weinig over losgelaten…. maar ik ben bang dat vrijwel alle merken een flink pak slaag krijgen dit jaar.
@Ron

Kijk eens aan. Gefeliciteerd. :D

Wat voor één?
@w0o0dy

Het zal mij niets verbazen als men hun aandacht veel meer gaan vestigen op Rusland en China.

Niet voor niets dat BMW de 7 serie in Rusland lanceert.

Ik las ook ergens dat Rusland de grootste automarkt in Europa wordt (of al is). China zal haast zeker wel de grootste in de wereld worden. The balance of power are shifting.
De verkoopcijfers voor bijna alle merken zien er goed uit voor jan tm mei, maar juni schijnt een slachting te zijn geweest en men houdt de billen bij elkaar voor het 3e kwartaal.

Overigens VAG liet 6,6% groei zien t/m mei wereldwijd, cijfers voro juni heb ik nog niet gezien.

Over oost/west Europa:”In western Europe excluding Germany, the company delivered 886,000 vehicles, a decrease of 2.5 percent, while in eastern Europe, the company saw a near 20 percent increase in deliveries, to 230,000 vehicles”

Over China: “earlier this month, the company said deliveries of its core Volkswagen brand in China over the first five months rose by 18.8 percent to 372,900 vehicles.”

Idd de balans is flink aan het schuiven.
@Rick Dos

Vergeet er dan niet bij te vermelden dat ze die groei voornamelijk aan MINI te danken hebben :)
@Rick:

Thanks! Geen hele bijzondere hoor, een zwarte 118d met mooie wielen en alle fijne opties (sportstoelen/stuur, navi, hifi actief, automatische airco, cruise control, etc.) heerlijk :)

@Rick & Woody:
ik ben inderdaad ook benieuwd waar dat naartoe gaat, hier zijn we druk bezig met onze A en B energielabels met hoge “milieu”belastingen, en in de andere landen maakt men zich hier helemaal niet druk over… bovendien wordt het echte geld straks verdiend in opkomende landen zoals Rusland en China… wat gebeurt er dan?
@Sir Smokalot

Laten we het er dan “MEDE te danken” van maken.. :)

@Ron

Mijn zus heeft er één. Een pre-facelift weliswaar, maar toch.

Heerlijke auto hoor. En meer dan genoeg oemf in die motor.

V.w.b. China en Rusland en onze milieubewustzijn. Het is weer eens een fase waar we doorheen gaan. Uiteindelijk gaan we ons weer zorgen over andere dingen maken…

Ik zie het eerlijk gezegd allemaal niet zo zwart in. Je zal zien dat China en Rusland op het gebied van werledeconomie ons meer goed zal doan dan slecht. Vroeger waren we in een recessie afhankelijk van Amerika tegenwoordig is dat steeds minder het geval. Ik denk dat onze recessie cyclus ook steeds korter zal worden OMDAT we globalisering hebben. Ik zie het allemaal positief, maar ik kan me heel goed voorstellen als men dat wat negatiever ziet.
@Rick: zeker een heerlijke auto, na de facelift heeft de corporate uitvoering 136 pk gekregen, is voor mij wel genoeg… natuurlijk liever een 120d, maarja ik wil het niet te gek maken. Een chipje (eigenlijk software tunen) naar 174 pk zou kunnen, maar dat durf ik niet zo goed aan. Heb jij daar toevallig ervaring mee? Met je eigen auto heb je het niet zo hard nodig geloof ik ;)

Wat betreft milieu/globalisering denk ik dat je zeker een punt heb, er zijn ook duidelijke voordelen te noemen aan de huidige trent en een mindere afhankelijkheid van Amerika zie ik ook als heel positief… we zullen zien!
@Ron

Met chiptunen heb ik geen ervaring. Ik heb er persoonlijk een alergie voor. Wellicht door mijn wat (misschien) achterhaalde opvattingen. In het begin van chiptunen hoorde ik namelijk alleen maar negatieve geluiden erover.

Tegenwoordig hoor ik toch wel steeds meer positieve geluiden maar dan nog is het niet aan mij besteed.
Saai. Next!
@Rick: het schijnt allemaal prima te kunnen, maar ik ben er zelf een beetje bang voor dat ik mijn auto ermee verpest… waarschijnlijk niet dus :)
@Ron

Dat is dus ook mijn vrees.

En met een “waarschijnlijk” verdwijnt niet mijn achterdocht. :)
@Ron
De 118d uit 2006 heeft al 143 pk.
Als je de 136pk uitvoering hebt kun je er wel 180pk en 370nm van makken. En dat is erg goed.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-118d-136pk-2007.html#header
Buitenspiegels zijn ook veranderd.
@ Ron
als je een 118 een subliem rijdende auto vindt dan heb je nog met niet veel auto’s gereden.
Kleef op de 1 serie bv. een mazda logo en je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt.
Smaken verschillen maar lelijk is lelijk.
Een golf of Ford Focus rijden beter en kosten stukken minder.
Mijn persoonlijke mening over de een serie is dat het een BMW is voor wie wel wil maar niet kan.
Heb je centen dan kun je bij BMW terecht voor heel tof speelgoed maar moet je je behelpen met een banale 320 of 118 dan ben je beter af bij de concurentie die beter rijdende en beter afgewerkte auto’s aanbieden coor eenzelfde prijs.
Voor je dat inziet moet je natuurlijk je fanatieke BMW bril afzetten.
@RON .. gefeliciteerd jongen ..
tuurlijk denk je nu aan chippen .. want je hebt em nog niet ..
en je droomt van alle “verbeteringen” van een auto die nog gemaakt moet worden .. heeeeeel normaal ..

ten eerste kan je (beroepshalve) toch niet gaan schuren ..
ten tweede heb je aan 136 peekaa zat .. bij normaal rijden spreek je er hooguit 40/50 aan .. en zeker met een diesel ..

geloof me .. die peekaas zitten allemaal tussen je oren .. met RWD is er zat fun uit te trekken .. no worries ..
@sim: natuurlijk had ik liever een 335i coupe besteld, maar dat is het mooie aan BMW: zelfs de instappers voelen absoluut goed aan. Wil je trouwens beweren dat het behelpen is met 140pk, 300nm en de leuke opties? De 1-serie heeft een gedurfd ontwerp en het is je volste recht om hem lelijk te vinden, jij hoeft er niet mee te rijden toch?

Iedereen weet dat BMW op gebied van puur rijplezier nauwelijks concurrenten heeft en zeker niet degenen die jij opnoemt. Bestel trouwens eens een vergelijkbare VW Golf met dezelfde 140 pk? Inderdaad, dan ben je bijna evenveel geld kwijt.

De opmerking “net niet bmw” vind ik prachtig. Volgens die redenatie is de Focus de auto voor diegenen die de Mondeo niet kunnen betalen, en de Audi A3 natuurlijk de net-niet Audi… nouja jij snapt hem nu wel denk ik ;)

Maar voor je dat inziet, moet je natuurlijk wel je fanatieke anti-bmw bril afzetten…

@Lincoln: volledig mee eens, zo is het inderdaad.

@CSL: dat bedrijf ken ik, maar is het karakter van je auto dan niet naar de filestijnen? Bij de proefrit ging ik in de 3e versnelling al snel richting de 160 dus de kans is groot dat ik er straks niet eens zoveel behoefte aan heb :)
@ ron
Ik heb helemaal geen anti BMW bril maar ik ben juist een grote BMW fan.
Ik weet wel het onderscheid te maken tussen een gewoon massaproduct zoals een 320, Golf, Focus, 308 en een topauto zoals de 6 serie er een is.
Een testrit met de BMW 320d leerde me dat dit wel een goede auto is maar dat hij op geen enkel vlak beter is dan zijn concurenten die bijna allemaal goedkoper zijn.
De door mij proefgereden auto was voorzien van een imitatie lederen interieur en de afwerking is niet wat we in het verleden van BMW gewoon waren.
Een sobere facelift…en kijk toch eens hoeveel reacties dit teweeg brengt ;-)
Trust me, BMW is goed bezig ;-). Eindelijk zijn die Nissan Primera achterlichten aangepast. Dit is en blijft een echte BMW, en daarmee is alles gezegd :-). En vergelijken met die Lexus…man man man, wat is die saai…zie die zijkant,niks van profiel, gewoon 1 plat vlak… en veel te lomp t.h.v. het achterwiel. Wat BMW al jaren maakt, is voor andere merken een voorbeeld, en net als ze denken van BMW geklopt te hebben, doet BMW er nog een schepje bovenop :-).
@sim: je zegt een groot BMW fan te zijn, maar vervolgens schrijf je geen kwaliteitsverschil te merken tussen een 320 en een focus. Tsja… ik zou zeggen, neem dan vooral een focus, al die BMW rijders zijn maar sukkels dat ze meer geld uitgeven voor niets ;)
@Ron
Je weet niet wat er met je auto gebeurd. Je krijgt potverdikke 44 extra pk’s!!! en nog eens 70nm!! erbij!! Je kan telkens weer zeer vlot inhalen zonder dat je terug hoeft te schakelen en daardoor kun je met aangepaste rijstijl nog veel zuiniger rijden ook nog!! Een geflashte 123d is ook waanzinnig.
Ik kan hem zelf ook voor je flashen/chippen. Maar je kan hem beter naar Ziptuning brengen omdat ze een motorgarantie geven!
Trouwens niet goed geld terug!!
Aan de meeste reacties te zien hebben we hier weer met een onwijs stel knuppels te maken! Ik zie alleen een interessante discussie (positief) over chiptuning tussen Rick Dos en Ron en voor de rest zitten er weer, uitzonderingen daar gelaten, een stel van die VAG neukers te reageren die denken met een Golf een geweldig kwaliteitsproduct onder hun kont te hebben. Zucht… Nog maar ff een positieve reactie dan: Ik vind de 3 Serie facelift een nette bak bak geworden, was ie al, alleen moest ie natuurlijk marketingtechnisch weer ff up-to-date gebracht worden.

@ sin:

Je hebt kennelijk niet zo’n technische achtergrond. Dan zou je wel een aantal verschillen kunnen constateren tussen een BMW en z’n “concurrenten”. De technische layout van een BMW platform is puur GERICHT op rijdynamiek. Lange wielbasis, korte vooroverhang, motor achter de vooras, 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, daardoor scheiding van aandrijving en besturing waardoor geen negatieve invloeden van aandrijving voelbaar zijn in het stuurwiel, etc, etc, etc… Dit zijn typische BMW kenmerken, je HOEFT niet voor BMW te kiezen, maar het zijn wel zaken die een BMW het ongeevenaarde ‘Freude am Fahren’ bezorgen. Dus voor de liefhebber is er nog keuze, HOERA!

De Ford Focus is, misschien samen met de Peugeot 308 hoewel in mindere mate, de enige FWD auto die qua rijeigenschappen in de buurt van een 1 Serie komt. En zeg nou niet dat een Golf beter rijdt of ook maar in de buurt komt want dan stel je me als autoliefhebber echt teleur… Met alle respect voor alle Jan Doedels die met een Golf rijden.

Welterusten.
@sim
De 1serie is juist scherp geprijsd als je ziet wat voor prestatie je krijgt.
De standaard uitrusting is al behoorlijk goed. Als je erg op gadget kick moet je gewoon geld neerleggen.

Bijvoorbeeld de 120d:

33.000 euro
Achterwielaandrijving
0-100 7.5sec
177pk/350NM
top 228km/h

Welke andere diesel hatchback kan dat?
Of de prestaties van de 123d? Hij mag zelfs duurder zijn dan de 123d!
Ben erg benieuwd!
Haha geweldig wat een ophef!
Wacht maar eens tot dat we hem op de weg zien.
Doe mij maar een nette 335i touring geweldig :)

Greetz
@CSL: uit jouw reactie begrijp ik dat jij aardig ervaring heb met tuning, kunnen wij buiten dit topic een keer mailen? (zo ja, mijn mailadres is: [email protected])
@ Sim
Je hebt gelijk wat betreft het opgeklpte rijgedrag van fanatieke BMW fans.
Ik ben wel BMW fan geweest maar wat ze de laatste jaren met uitzondering van de zes serie op ons los laten is niet zo fraai meer.
Mijn 320 d was niet bedrijfszeker en de afwerking en geluidsdemping voor zo’n dure auto waren beneden zijn prijskaartje.
Hopelijk wordt het in de toekomst beter want ik blijf BMW een tof merk vinden.
Over die freude am fahren wil ik nog het volgende kwijt, ik rij 50000 km per jaar en ben niet bang om op en afritten van de snelweg op een hoge snelheid te nemen en de wagen die me daar het meeste rijplezier in bezorgde was de peugeot 407. Mijn huidige wagen is de nieuwe Mondeo 2.0 tdci die rijdt heel comfortabel maar je hebt wel het gevoel van met een grote wagen op weg te zijn en die is niet echt speels.
“De door mij proefgereden auto was voorzien van een imitatie lederen interieur”

Weet je zeker dat je wel een BMW hebt gereden? Want imitatie leder kun je niet eens krijgen bij BMW.

Mijn vermoeden is trouwens dat iemand hier z’n nick heeft veranderd.

Dirk is that you?
@Rick: het verbaasde mij ook, maar kunstleder staat wel op de optielijst van de 3-serie… als je dakota leder bestelt is er natuurlijk niets aan de hand :)

@Robin: de rijkwaliteiten van de Peugeot 407 zijn best goed, vooral in de bochten. Het verdere algehele kwaliteitsniveau hoef je niet in de buurt van een duitser te houden, overal en elk hendeltje zit bij de peug speling in; met name in de versnellingsbak kan je roeren…je moet er maar van houden. Een Mondeo lijkt me al een stuk beter, maar die heb ik zelf nog niet gereden dus daar kan ik niet over meepraten.
*Loopt schijnheilig fluitend weg*

:lol:
@ Ron
Mijn 3 was op gebied van stevigheid geen voorbeeld.
Na korte tijd brak het hendeltje van de richtingaanwijzers af en groot was mijn verbazing dat de gebruikte materie ZAMAC is ,goedkoper kan niet.
Mijn 3 was zeker geen slechte auto maar je verwacht meer van een BMW
@Robin: dat je hendeltje afbrak vertelt mij alleen maar dat je je in het verkeer blijkbaar soms erg druk maakt :) ZAMAC ken ik niet, maar het gevoel als ik rechtstreeks uit een 407 een BMW 1-serie instap en vooral de teleurstelling als ik weer terug moet ken ik wel.. ;)
@ Ron
Als 50000 km per jaar doet zou je keuze anders zijn.
Voor mij zijn comfort en goede stoelen heel belangrijk en wat betreft speling op hendeltjes in een peugeot daar heb ik in ieder geval niets van gemerkt.
rijdt prima, verreweg de lelijkste van de 3 duitsers
de nieuwe A4 van audi heeft een nieuwe concurrent we lijken veel op elkaar
@Robin: ik heb een sales-functie dus maak er maar bijna 60.000 per jaar van. De stoelen in een 407 zijn heus niet om over naar huis te schrijven, de sportstoelen in m’n nieuwe auto die ik straks op 6 plaatsen kan verstellen, kantelen, en waarvan ik de zitting kan verlengen zijn dat wel.

Goed, het is duidelijk dat je blij ben met je Mondeo en dat is ook logisch, maar als je iets over een ander merk wilt vertellen zou het prettig zijn als je volgende keer echt geldige argumenten zou gebruiken.
@ RON
Ieder zijn gelijk de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
@Ron
Lukt me al sinds beide modellen op de markt kwamen. Knap toch? :D

Mensen wat een discusie weer over verkoopcijfers, facelift tacktieken, premium merken, technieken etc. Iedereen koopt toch wel watie leuk vindt ongeacht wat beter is. De meesten hier zijn trouwens wel aardig Duits-geil dus we hebben ook iets gemeen!
@Tommy:
daar heb jij gelijk in! Elke beslissing wordt met emotie gemaakt, en later met rationele argumenten verantwoord. Als je dat in gedachten neemt, is een discussie als bovenstaande eigenlijk waardeloos! :D
@Ron,
Ik denk dat je 318d rijdt dan? Houd je er wel rekening mee dat wanneer je 50 tot 60 pk meer in je auto je ook aan meer dingen meot denken zoals je remmen?
Smaak = een relatief begrip

ik vind hem mooi, ben altijd al een fan geweest van de bmw modellen. Dat de auto te duur is, is algemeen bekend. voor dat geld heb je bijv 2 kia’s in de zelfde klasse in full option

Je betaald ook een deel voor het merk wat gekoppeld is aan status. Al hoewel status ook een relatief begrip is.

Vandaar dat er in dit topic nog al wat mensen elkaar niet Willen begrijpen.
@RR V8: een 118d, vanaf september.. Het zou om 40 pk extra gaan, maar het is wel goed om daarover na te denken ;)

@yl: smaak is inderdaad persoonlijk. Dat de auto te duur zou zijn, is ook maar relatief; alle waar naar zijn geld en als je ergens voldoende meerwaarde in ziet is het niet erg om wat meer te betalen. Persoonlijk vind ik niet dat Kia auto’s in die klasse maakt…

De woorden “premium” en “status” vind ik trouwens maar vaag en ik vind het vooral triest als ze door mensen werkelijk als aanschafreden voor een auto gelden, maar het gebeurt ongetwijfeld.
vind hem er netjes uitzien.. iets agressiever dan de BMW van heden.
Mensen die in dezelfde segment een auto willen aanschaffen. Zijn beter af met een Audi A4 of een Mercedes C klasse. Zelfs de variant voor de Face lift was vele malen beter.

Nu hebben ze de achterlichten verbeterd en verneuken ze de buitenspiegels. Doodzonde.
zo gaat de nieuwe rijder automatisch naar Audi, vooral zo doorgaan met dat mislukte opleuken.
De buitenkant was al niet mooi en om die te verbeteren moet er veel meer gebeuren. Het desigtn interieur lijkt helemaal nergens meer op. Kijk eens bij VW en vooral Audi en kom met frisse ideeen. Dit kan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
@RR V8
Waarom moet Ron ook andere remmen kopen?
Wordt zijn auto door chippen zwaarder ofzo?
Die fout wordt vaak gemaakt. Je hoeft heus geen andere remmen. Wel misschien betere rembloken als je af en toe circuit-je pakt.
Ron als je vragen hebt kun je mij o.a. mailen op: [email protected]
@ frans:

Kijk ‘ns bij VW en Audi naar het interieur? Over smaak VALT te twisten. Dus voor mij geen plastic vuilniszakken interieur van VAG alsjeblieft. Wat dat betreft hebben ze het mijns inziens bij BMW beter voor elkaar. Zeker als je kijkt naar materiaalgebruik, van dat keiharde eierschalen kunststof, waar je vooral bij de A6 en de Passat (onderkant dashboard) mee doodgegooid wordt. Kan ECHT niet voor dat geld…

@ Rick Dos:

Imitatie leder is wel degelijk leverbaar op de 3 Serie. Het heet Sensatec en je kunt het in beige en zwart krijgen. Ook nog ‘ns erg goedkoop € 200,-! Toch de uitstraling van leer maar jammer genoeg niet de ‘real thing’. Dan betaal je gewoon € 2.500,-. Maar dan loopt de reuzel in ieder geval niet door je bilnaad…
Eens te meer: niet veel “echte” autokenners in dit topic. Bravo aan Ivo, jij schrijft maar twee keer een post, maar het heeft tenminste inhoud en je bent tenminste een echte autokenner.

Al wie maar een beetje verstand heeft van auto’s WEET dat de architectuur van een BMW de enige manier is om een perfect weggedrag te creëeren waar de beste voorwieltrekkers in de verste verte niet kunnen aan tippen. Daarvoor moet je niet eens met de wagens gereden hebben om dat te voelen.

Het probleem met dit forum vol “autokenners” is dat ze allemaal fanatiek voor hun merk supporteren en daarbij de realiteit uit het oog verliezen. Het zijn wel de feiten die tellen, en dat is dat BMW bij een vergelijkbaar vermogen steeds de zuinigste wagen is en de milieuvriendelijkste. Dat hij daarbij nog is de snelste door de bocht gaat is mooi meegenomen.

Verder staat de afwerking echt wel op niveau van z’n concurenten. Evenveel plastic in een Audi, Mercedes en zeker VW. Je moet het alleen willen zien natuurlijk.

Is kunstleder te min voor een BMW? Is het hout van het interieur op de foto mooi? Who gives a fuck? Materialen zijn er om te kiezen. BMW laat tenminste de keuze. Niet zoals andere merken waar je eerst 2.000 € moet uitgeven voor een pakket nutteloze opties vooraleer je leder kan uitkiezen, dixit Japanse en Franse merken onder andere.

Wie ben ik? Een Occasiehandelaar. Ik verkoop alle merken, maar alleen op de BMW geef ik met gerust hart garantie. En dat bewijzen de statistieken me ook. VW, Audi en zeker Mercedes?? Breek me de mond niet open. Allemaal mooie wagens, maar wil ik me amuseren achter het stuur stap ik in een BMW.

Enough said, werk aan de winkel
Het blijft toch net een Ford Mondeo. Jammer dat zelfs BMW steeds meer op de grijze rest begint te lijken…
@Geert
Inderdaad echt weinig autokenners op dit blog en zo te lezen hoor je daar ook bij anders zou je zo geen onzin verkopen.
@Robin: vooral jammer dat je geen enkele reden of onderbouwing aangeeft waarom Geert onzin zou verkopen. Geert geeft met argumenten aan hoe hij erover denkt, daar is niets mis mee en de feiten die hij noemt zijn waar en niet te weerleggen. Vervolgens roep jij zomaar iets, wie verkoopt er dan onzin?
@Robin als we naar jouw post kijken. Die zien er eerlijk gezegd gewoon onzin uit. Een 407 betere rijmachine dan bmw 3 wat een onzin. Wie neemt zoiets serieus
Zonde dat de huidige strakke 3 serie straks niet meer wordt gemaakt.
@peter
Heb met beide wagens ongeveer 60000 km gereden en weet het verschil.
@Robin: mooi, als je dan volgende keer ook nog de waarheid zou vertellen, is iedereen gelukkig.
@ Ron
Wat is het probleem eigenlijk?
Kan er op dit blog niemand aannemen dat er buiten BMW nog goeie auto’s zijn.
Mijn 320 d ( vorige model) was een goeie auto zonder meer.
Mijn 407 en mijn huidige mondeo zijn dat ook want denk je nu echt dat er alleen bij BMW goeie inginieurs werken.
Hierboven staat te lezen over architectuur en ideale gewichtsverdeling die bij BMW perfect zouden zijn , dat is allemaal theorie. Met je schoonmoeder op de achterbank en de koffer vol boodschappen rijdt de auto volledig anders.
Als je op dit blog maar één klein minpuntje durft aanhalen van een BMW wordt je direct afgestempeld als een BMW hater wat in mijn geval zeker niet het geval is.
Ik hou van alle automerken en ben nuchter genoeg om te merken dat een 3 of 1 reeks niet beter maar zeker ook niet slechter is dan de concurrentie maar wel een stuk duurder is.
De restwaarde van een 3 is niet zo hoog door het overaanbod op de markt en de grote kortingen die de BMW dealers op de nieuwe wagens geven.
Dat was vroeger niet zo.
Het toeval wil nu toch dat ik ze ook allebei gehad heb :-) De 407 in twee motorisaties, 1.6 Hdi en 2.0 Hdi. De 3 reeks heb ik al in alle varianten kunnen testen, want heb ze al allemaal een keertje verkocht gehad, van 318d tot M3, in E46 en in E90.

De 407 is een leuke voorwieltrekker. Zeker weten. Hij zal je waar voor je geld bieden. Komt het echter aan op puur en onversneden rijplezier moet je zeker bij de BMW 3 reeks zijn. Het is één van de weinige personenwagens die mij nog echt een kick kunnen geven of je hart kunnen doen overslaan. Zo rothard je daarmee door de bochten kunt!! 90% van de bestuurders op de baan durven er niet eens zo hard mee te gaan. Doe je dat met één van de voornoemde voorwieltrekkers is het bye bye. See you in hospital

En wat betreft de restwaarde, die is nog altijd hoog genoeg voor een BMW en de dealers geven echt wel niet veel korting, geloof me vrij! Dan moet je bij Citroën zijn.
bmw’s zijn goeie auto’s zeker, maar deze is gewoon echt LEGENDARISCH lelijk. mijn hemel zeg, hoe krijg je het voor elkaar om zulke achterlichten te ontwerpen
Wat mij opvalt isdat, de voorzijde van deze BMW 3 (waarvan ik denk dat het de ‘normale’ uitvoering is). Dat de voorzijde vreselijk, echt bijna exact hetzelfde eruit ziet als de nu ‘non-facelift’ 3 serie, maardan met sportpakket.

Om te snappen wat ik bedoel, zet dan de voorzijde van deze gefacelifte 3 -serie. Naast een non-gefacelifte 3-serie met M pakket.

Precies… exact hetzelfde.

Overigens vind ik de achterzijde mooi geworden, ik vond de oude achterlichten minder, maar deze zijn beter ;)
Ik vind de facelift niet spectaculair. Ben zelf in bezit van een 3 serie nieuw model, ik zie weinig verschil. Moet dit nu. Bij gebruikte auto’s wordt dan bij inruil gekeken naar nieuw model ?. Maar als men nu al weer komt met een facelift vind ik wat betreft als je hem wil inruilen niet goed voor de verkoop. Model van voor 2005 is veel langer in produktie geweest. Het nieuwe model is pas in 2005 in de verkoop gekomen moet dan nu al weer een facelift. Hij is toch prima.
ik vind de lift zeer geslaagd ziet er nu echt goed uit, helemaal af. respect voor bmw.. “doe eens iets nieuw” euhm??? bmw is een van de meest vooruitstrevende merken vind ik persoonlijk (zie x6)
Deze achterlichten vind ik veel mooier dan de huidige, geslaagd wat mij betreft!
Als eigenaar van een E46 en mijn ma die rondrijdt in een E90 vind ik deze facelift best wel kunnen.
De achterlichten zien er alleszins mooier uit vind ik. De motorkap daarentegen is te overdreven.
Blijkbaar zijn er vele die de opfrissing niet mooi vinden. Ik vind het op zich wel geslaagd, de mijn eis alleszins besteld, half april heb ik hem …

Di wordt dan het derde model op rijd dat ik van de 3reeks onder mijn gat hebben zal.

van een bmw fan in hart en nieren …

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).