Audi neemt dit weekend een Type D-replica mee naar het Goodwood Festival of Speed, reden genoeg om deze impressie van een nieuwe Type-D te tonen.
De impressies zijn gemaakt door de onlangs afgestudeerde Lukas Vanek uit Tsjechië. Met behulp van carbon materialen en LED-technologie moet de Auto Union Type-D concept een fris vervolg geven aan het origineel.
Vanek stelt voor om er een 6,5 liter twaalfcilinder met 650pk in te leggen, achter de bestuurdersstoel. Aangezien er inmiddels 70 jaar voorbij zijn gegaan is dit niet geheel ondenkbaar, het origineel had immers 485 pk (via motorpasion.com).
Bartholomeo zegt
had dat oude stuk aluminium zoveel paardjes !
verder ziet het er al snel uit :p
GOD zegt
het is een icoon maar met dit slaatje majo van een ontwerp doe je hem geen eer aan
Dotternetta zegt
Inderdaad, ik wordt er niet koud of warm van.
CasperH zegt
Andere wielen zouden mooi zijn, maar verder vind ik het wel een mooi geheel!
TBK zegt
Coole velgen. Voor de rest niks speciaals imho. But hey, it’s not like my opinion ever meant anything…
VantageR zegt
Het originele concept is zo tijdloos dat dit concept niet eens nodig is.
Peter zegt
sorry met die boxersneus is het net niet een moderne versie van type-D…
JD zegt
Audi toont dit weekend een Type D-replica mee naar het Goodwood Festival of Speed,
Beetje vreemde zin. Of je neemt de type D mee of je toont de Type D op het festival. Je toont hem niet mee lijkt mij. ;)
–edit: helemaal gelijk, het is inmiddels aangepast–
vla zegt
Ah, wil het HRR weer de wereld overnemen? Vergeet niet dat dit soort modellen niet zo spectaculair zouden geweest zijn zonder de nazi’s. Niet dat je die honden dankbaar moet zijn ofzo, maar het is een feit.
Esprit_de_Flandre zegt
Wel, hij heeft tenminste moeite gedaan om er iets origineels van te maken, ipv gewoon de oude wat gladder en blinkender te maken.
Kan nooit kwaad.
madru zegt
niet echt onder de indruk eerlijk gezegd…..en man wat een dikke motor….is dit echt nodig voor zo’n vermoedelijk lichtgewicht ?? opgefokte 3.O had beter geweest….Moja wie ben ik he ..
vdb zegt
de echte ziet er op sommige foto’s moderner uit dan deze :-) Vind hem wat overbodig eerlijk gezegd mja
Carabo zegt
Het is een slappe lege huls, wat is het doel/nut van dit concept? De huls is ook niet echt smakelijk helaas.
Next!
elcaminokid zegt
ok, ik bens zowat de anti-audi en de meeste andere moderne duitste auto’s, maar dit is prachtig!
en de dikke motor moet om de originele moordmachine eer aan te doen, daar lag ook een v12 in (in de c zelfs een 16!)
Frasker zegt
De neus is de kort, en de grill te groot.
Sjoerd zegt
Wat een zeepkist, het origineel ziet er veel beter uit.
Impressies vind ik over het algemeen toch niet heel interessant… Ze worden toch nooit werkelijkheid en geven alleen een vage hint van hoe iets zou kunnen worden…
Jesper zegt
@ de vleaminck: sluit ik me helemaal bij aan :D Bedenk wel, zonder nasi’s, ehh, nazi’s hadden we ook geen VW Kevers gehad, en dus ook geen Porsche’s!!
Jesper zegt
Oh en ontopic: die kont met die lichtspleet -ehhh, streep- associeer ik op een of andere manier met een heel ander fenomeen :P
Klassiekerrally zegt
Ik vind ’t net een trapauto…
tt zegt
lijkt me een leuke weekendauto :)
is eens wat anders dan de rest. Laat die retro spullen maar terugkomen. Niets zo leuk als dat.
laatst nog genoten van de “oude F1” bakjes, tot de “sigarenautotjes” toe. super om die te zien vliegen over een circuit als zolder.
Sjefke zegt
Leuk futuristisch en retro tegelijk. I like!
bentley1969 zegt
Zo’n soort auto gaat komen en daar plakken ze Bugatti op.
Arnoud zegt
Het slaat eigenlijk nergens op. Want het is geen re-make. Daarvoor wijkt hij teveel van van het origineel. En het is ook geen her-interpretatie van de uitgangspunten van toen want dan had hij op een hedendaagse formule 1 auto geleken. (Wat ik het beste uitgangspunt vind om een icoon weer te doen herleven) Dus het is eigenlijk niks.
En toch vind ik het een leuke creatie en mag ie er van mij wel komen. Maar dan vind ik dat er toch iets meer overeenkomsten moeten zijn met het origineel. Zoals de rijen uitlaten aan beide zijden.
Jandepandaman zegt
Euh De Vlaeminck- Ik kan de verbinding niet helemaal vinden…?
…Of is nou het volgende dat we ook weer of nog steeds onze fietsen terug moeten gaan vragen en zo…? En als je een oud eerste Kevertje ziet rijden, moet je dan ook Trillen en Beven vanwege de geschiedenis?
Die tekening van Vanek zwerft al een tijdje op de verschillende sites rond. Leuk, maar het blijft een tekening met interessante getallen waarvan ik me dan afvraag hoe hij die in vredesnaam wil hardmaken. Misschien moest ik ook eens een schets van mijn gepimpte Panda insturen zoals ik hem zou willen, met specificaties gelijk aan de R8 of zo? En dan mag De Vlaeminck scherpe schampere opmerkingen plaatsen over dat Fiat als Onderdaan van de Fascisten ook deelnam aan vreselijke dingen…? ;-)
Wat_een_gezeik zegt
6,5 liter v12 met 650pk, waarom????
die oude had al zo gek veel vermogen voor z’n tijd dus waarom deze niet.
Gewoon het bekende blok van de Veyron er in, dan heb je tenminste een waardig motorblok voor de opvolger van dat oude beest.
vla zegt
@ Jesper
Of gewoon wat later. ;)
@ Jandepandaman
Zo’n 5 jaartjes voor de 2e Wereldoorlog wilden Hitler en zijn aanhangers dat Duitsland uitblonk in alle aspecten, dus ook de motorsport. Vandaar dat ze zo triomfrijk wonnen, ze kregen belachelijk veel subsidies en er was wss ook een vorm van dwang… Vandaar dus ook mijn uitspraak: de nazi’s hebben meer met vanalles te doen dan je denkt. Maar het is nog steeds gespuis, ik spuug er op.
CSL zegt
6,5 liter v12 met 4 turbo’s moeten ze doen!
kowalsk zegt
Ben het helemaal met Sjefke eens:
‘Leuk futuristisch en retro tegelijk. I like!’
Jorden zegt
Aan de audi union D hangt naar mijn mening zowiezo op z’n zachts gezecht een dubieuse geschiedenis. Dus deze auto hoeft voor mij ook niet!
smoke zegt
@Jorden
Wat een kutargument. Ben jij er ook zo een die voor Surinamers op zijn knietjes gaat om wat onze voorouders 400 jaar geleden hebben gedaan?
Nick zegt
Nee, een one-off DOHC 4 liter geblazen V12 motorblok met directe inspuiting en 4 kleppen per cilinder zou veel leuker zijn.
Maar het ontwerp is prachtig!
thomas zegt
Het origineel had een W16 motor en was gewelidig, maar tegenwoordig doen we alles even over, iets wat uniek is dat moet je niet met de nieuwe technieken even dunnetjes over doen, want het ziet er niet uit. je kan beter zwarte fabrieks velgen hebben dan die raare dingen die daar opzitten.
kyanite zegt
@Jorden
Dan moet je ook geen BMW, Mercedes of VW willen kopen, die hebben namelijk allemaal banden met het nazi-regime gehad. Ditzelfde geldt voor de Italiaanse merken die een band hadden met de heersers van toendertijd.