JAAAA! Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series

Auteur: , 141 Reacties

Eindelijk, de Mercedes SL65 AMG Black Series is officieel. De specs: een twin-turbocharged 6.0-liter V12, 1870 kilo (250 kilo lichter), 670 pk (ipv 612) en de welbekende 1000 Nm koppel...

Het koppel is begrensd, zonder deze begrenzing is er 1200 Nm beschikbaar.

De SL65 BS gaat in 3,9 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 320 km/u. Eind deze zomer zal de auto in Parijs zijn debuut hebben, de verkoop begint in 2009. Check de gallery voor een stapel heerlijke plaatjes van dit monster!

Een sensationeel uiterlijk, prestaties van het hoogste niveau dankzij gewichtsbesparing op grote schaal en bijzonder exclusief: dat is de nieuwe Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series. De nieuwe volbloed sportcoupé is ontwikkeld vanuit de autosport en wordt aangedreven door een zesliter AMG-V12-biturbomotor, die goed is voor een vermogen van 493 kW/670 pk en een koppel van 1.000 Nm. Met deze krachtige tweezits coupé, ontwikkeld in de AMG PERFORMANCE STUDIO, wordt de succesvolle Black Series-reeks van AMG, het performance-merk van Mercedes-Benz, voortgezet.

Zelfs wanneer hij stilstaat, straalt de nieuwe Mercedes-Benz SL 65 AMG pure kracht uit. De brede wielkasten, de uitklapbare achterspoiler en de achterpartij met diffusors vormen een verwijzing naar de autosport, waarin het model zijn oorsprong vindt. Al meer dan 40 jaar is Mercedes-Benz AMG immers succesvol in de racerij en zo herinnert de SL 65 AMG Black Series aan succesvolle AMG-raceauto’s als de actuele C-Klasse uit de DTM of de CLK-GTR uit de FIA GT-serie van 1997.

Grote koelopeningen aan de voorkant en in de motorkap verraden het enorme vermogen van de twaalfcilinder AMG-motor. Uit zijn cilinderinhoud van 5.980 cc haalt de V12-motor een vermogen van 493 kW/670 pk bij 5400 omw./min. Het maximum koppel is elektronisch begrensd tot 1.000 Nm tussen de 2.200 en 4.200 omw./min. Zonder begrenzer zou de motor, die volgens het “one man-one engine”-principe van AMG met de hand wordt gemaakt, op een maximum koppel van 1.200 Nm komen. Met deze prestaties is de SL 65 AMG Black Series het krachtigste AMG-model tot nu toe.

De motor in de SL 65 AMG Black Series wijkt af van de motor uit de reguliere SL 65 AMG door nieuw ontwikkelde turbocompressors, die zorgen voor een betere doorstroming van de lucht en daardoor meer vermogen bij alle toerentallen. De nieuw ontworpen einddempers voor het uitlaatsysteem zorgen voor minder tegendruk van de uitlaatgassen en dragen ook bij tot meer vermogen. Ook zorgen deze dempers voor het typische AMG-twaalfcilindergeluid. De laadluchtkoeler, nu 30 procent krachtiger, en het verbeterde koelsysteem, zorgen er niet alleen voor dat het vermogen ook bij een extreem dynamische rijstijl beschikbaar blijft, maar ook bij hoge buitentemperaturen.

Zoals bij zo’n indrukwekkend vermogen en zo’n groot koppel mag worden verwacht, zijn ook de prestaties van hoog niveau. Met staande start heeft de SL 65 AMG Black Series voor de sprint van 0-100 km/u slechts 3,9 seconden nodig. De topsnelheid is elektronisch begrensd tot 320 km/u. Met slechts 2,64 kg/pk bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG Black Series een bijzonder gunstige pk-/gewichtsverhouding. Het model is 250 kg lichter dan de reguliere SL 65 AMG. Dit komt ondermeer door sterke, maar lichte koolstofvezel-composietmaterialen toe te passen voor de 14 cm bredere voorspatborden, de voorbumper en -spoiler met de zichtbare splitter, de motorkap en de achterklep.

Ook het dak is van koolstofvezel gemaakt en is uitgevoerd met een ingebouwde rolbeugel. Doordat het bekende SL-variodak bij de SL 65 AMG Black Series is weggelaten, verloopt de daklijn nu veel vlakker. De achterspoiler van koolstofvezel klapt automatisch uit bij snelheden boven de 120 km/u, waardoor de opwaartse kracht op de achteras bij hoge snelheden wordt verminderd.

Speciaal met het oog op de uitstekende prestaties van de SL 65 AMG Black Series is de auto voorzien van een vijftraps AMG SPEEDSHIFT PLUS automatische transmissie, die de kracht op de achterwielen overbrengt. Er kan worden gekozen uit een viertal verschillende standen, “C”, “S”, “M1” en “M2”. In de laatstgenoemde stand wordt er 25 procent sneller geschakeld dan in de “M1”-stand. Een AMG-sportonderstel met verstelbare schroefveren en drietraps-ESP zorgt voor een uitstekende wegligging en maximaal rijplezier onder alle omstandigheden. Met zijn 9,5 inch brede lichtmetalen AMG-velgen en speciale SportMaxx GT-banden van de exclusieve DTM-bandenleverancier Dunlop, presteert de SL 65 AMG Black Series goed op de weg en op het circuit.

Natuurlijk is ook de uitrusting van hoog niveau. Nappaleder, Alcantara en koolstofvezel domineren in het interieur. Het AMG-instrumentenpaneel is geheel nieuw ontworpen, evenals de zwart gekleurde snelheidsmeter met een schaal die loopt tot 360 km/u en de witte toerenteller, waarop vier ingebouwde LED’s aangeven wanneer het beste moment is om te schakelen.

De SL 65 AMG Black Series is uitgebreid getest onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Van snelle circuits als de Nürburgring in Duitsland en Nardo in Italië tot windtunneltests, testritten bij hoge temperaturen en in de winterse kou van de poolcirkel en crashtests. In november van dit jaar zullen de eerste auto’s aan klanten worden afgeleverd, er zullen zeven exemplaren voor de Nederlandse markt bestemd zijn. De prijzen worden later bekendgemaakt.



141 reacties

Pure porno…
‘Die is dik man’
Wat een beest!
Wat een mooi ding.
Die Jeremy Clarkson is helemaal weg van de “kleinere” Black Series, hopen dat deze net zo goed is.
Ik moet mijn gisteren gewonnen 25 miljoen toch ergens aan uitgeven….

ps. Binnenkort zelfgemaakte foto’s van deze auto op autojunk
Dit is serieus geil… Maar met die specs valt 3.9 sec een beetje tegen, hij zal z’n vermogen wel niet optimaal kwijt kunnen (niet zo gek met 1000nm koppel). De topsnelheid zal ook wel begrenst zijn.
LEKKER!!! @ Racer X lijkt mij ook idd, weet iemand of op de black series wel sper word gemonteerd. Want volgens mij zit dat verder op geen Mercedes. Als dat hier niet op zit zou ik dat wel ff ergens er op laten zetten.
Bring on The Stig! Wat een woest ding zeg…
ach tja, bij snelle auto’s gaat het niet om de looks dus ik zal ok maar even DIK zeggen terwijl ik hem lelijk vind..
Wat een bak!
Die spoiler komt wel een ontzettend eind de kofferbak uit!
Balen! Nu moet ik gaan toegeven dat ik een nieuwe Merc mooi vind.
Ik zie geen naden die duiden op een vouwdak. Heeft die moeten wijken ivm het chassisverpulverende monsterkoppel van 1000 Nm?

Wieweeda?

Zo iig jammer zijn.. ‘gewone SL AMG’ kan het dakje nog wel open.
prachtige bak! binnenkort een rijtest?!
@Kuyl,

zal vast en zeker sper op zitten is daarna sowieso optioneel leverbaar bij AMG (ook voor andere modellen of in het optionele performance package)

Ik vind het een prachtige brute auto, snap alleen niet hoe het ding nou nog bijna 1900 kg kan wegen! Ga je toch wel merken met bochtjes pakken lijkt me zo. We gaan het vast en zeker allemaal zien als ASV er eentje beschikbaar stelt aan autoblog ;)
1870 kilo?? ze hadden wel iets scheutiger met het carbon mogen zijn dan :P
Vind ook dat je een Black Series eigenlijk in het zwart moet kopen, anders staat het gewoon fout…
Ik neem wel aan dat die Nm begrensing dr optioneel af kan? Wel leuk om dat ding krom te zien trekken bij t stoplicht :P
De neus is wel wat aan de lange kant helaas, hij zou ook zo doorkunnen voor een matchbox auto :P
corrado vr6 slc
Hij ziet er zekerz wel super strak uit, en 1000nm’s pfff!
Maar 1870 kilo is toch wel damn zwaar, mag wel een kilotje of 500 af vind ik ;)
Wow…! Breathless…!

@Kuyl
wat bedoel je met sper? Sper differentieel? Volgens mij is het zo dat je op een achterwiel aangedreven auto niet echt betere cijfers kan genereren.

Ik zit aan een aantal auto’s te denken die onder die tijd zitten en dat zijn voor zover ik weten allemaal 4wiel aangedreven auto’s…
Op het eerste gezicht doet het me niet aan een Merc denken. Vraag me niet waarom.
Hoe meer foto’s ik bekijk hoe mooier hij ook wordt, alleen aan die velgen kan ik maar niet wennen. Die zouden zeker weten afvallen. Verder een grappig ding.
@autoblog,
is het bewust dat jullie geen prijs vernoemt in het artikel? :P
Volvo_440_turbo
Ik ben nooit een spoiler en verbredingsfanaat geweest, maar dit vind ik toch wel geslaagd, geef hem mij maar die bak!
Hijs echt dik! Jammer van die spoiler want dan zou de topsnelheid veel hoger zijn. Ik bedoel maar,.. een BMW M6 met 507 pk gaat 334kmh!
Mooi is deze BS niet maar wel net zo bruut als the Omen!
Perfect! Prachtige auto! Een van de schoonste die er de laatste tijd uitgekomen is.
Mooi spoilertje!!!
Beest is idd wel en juiste benaming voor deze wagen…. Maar een coachbuild op basis van deze wagen, dat zou pas gaaf zijn! Want hoe dik ik deze wagen ook vind, ik kan hem niet mooi noemen…
grrrrrrrrrrrr :cool:
Porsche 4 life
veel te grof! das geen merc meer op de badge na dan.
Prachtig, waarlijk.

Hij oogt wel korter/kleiner.
Doe mij deze maar..

Kan het dak tenminste nog open!
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Mercedes%20SL63%20AMG%20roadster1.jpg)
een waar monster !

wat een power ! :D
Wow! Wat een power! Ik blijf hem zwaar vinden, toch wil ik heb best hebben hoor :p
Dit is echt een monster ja… Damn die lijkt is dik en waarschijnlijk enorm bruut.. I like !t
@ tinus en sjaak: Je gaat toch nie racen met ’n open dak?!! :? :|
@ Tinus
Er zit idd geen vouwdak in, ivm met gewicht en zo….
Doet me denken wat de tuner Koenig in de jaren ’80 deed met de SL. Ook brede wielkasten ,turbo’s en grote vleugel. De kleiner vleugel vind ik beter passen.
Ferrari 599GTB doet 3,7s en 330 km/u top en weegt 1690kg.
Daarnaast kost een standaard 65amg al meer dan 3 ton dus deze zal wel richting de 4 gaan. Het ziet er wel bruut uit, maar het blijft een SL.
Niet echt premium :P
@RR V8 Natuurlijk een differentieel. Wat dacht je dan een Sperrend Raam??
En er zijn veel meer auto`s die achterwiel aangedreven zijn en sneller.
Mooiste voorbeeld Mclaren F1 3.2 sec.
En een sper helpt zeker wel met verbeteren van de acceleratie, de krachten worden beter verdeeld zodat het vermogen beter overgedragen word op de ondergrond.
dikke auto, maar heb je de 5e foto al gezien?
van de zijkant. Daar komt ie niet echt goed uit.
@kuyl,
Heb ik gezegd dat een sper differentieel niet helpt bij de acceleratie? Dat sarcasme is nog niet weg bij jou he kleintje?

Maar ohja, de Mclaren… tkx
Beetje over the top naar m’n zin. Maar wel bruut natuurlijk. Enkel de prestaties vallen me wat tegen, then again, 670 paarden en 1870kg, kan wel kloppen.
11 July 2008 om 9:36
@Kuyl
wat bedoel je met sper? Sper differentieel? Volgens mij is het zo dat je op een achterwiel aangedreven auto niet echt betere cijfers kan genereren.

slecht geheugen ofso?
@kuyl
ja, en ga jij daar mee spotten? Klasse jongen!
Trouwens, een debuut heb je niet, dat beleef je.
(ergens in het bericht staat er dat ie z’n debuut in Parijs zal hebben…beleven bedoel ik natuurlijk) ;)
Geen dank.
670PK….. De tering.
Godverdomme dog…
Jammer dat er maar een vijfbak in zit trouwens.
7 voor Nederland…..niet echt uberpremium, maar wel weer first rate.

Alles helemaal goed, behalve de kleur en de velgen. Die kleur is echt te saai. En voor die velgen: Dit was een subliem moment voor die vieze schoep/propeller-velgen (die je heel soms op een CLS ziet)! Jammer.

Ga maar weer verder het bestelformulier invullen…. :-|
1 woord: WOW!
@damster,
In de USA gaat ie 320.000USD kosten… Dus met de huidige koers… 202000euro! geen geld :P
@kuyl
ja, en ga jij daar mee spotten? Klasse jongen!

Ben je uitgeluld en dan krijgen we dit soort kansloze acties?
Praat niet zulke poep.
Heerlijke widebody!
@Kuyl,
blijf je nou nog steeds spotten? Die klasse van jou wordt doffer met de seconde. Misschien is het handig dat je on-topic blijft…

en dit alles omdat ik vroeg of je sper differentieel bedoelde….
Dikke bak hoor. Ziet er stukken beter uit dan de normale SL
Die velgen horen meer thuis op een pholyester uitgebouwde civic.. Voorderest vind ik het raar dat alleen de voorkant is verandert. Lijkt wel of een sjonnie een oud model heeft omgebouwd. Netzoals een bora met een golf front :D
echt geweldadig dit! grof ding! als ze al die sl’s zo kunnen bouwen
“”DOE MIJ DIE MAAR””
die mercedessen worden wel lekker bruut, cfr. C63 AMG en nu deze :o
heel vet!
velgen hebben idd een heel klein beetje een ronny-gehalte
Die Amerikaanse bakken doen het 0 naar 100 sprintje vaak in 3 seconden.. Dat lijkt me wat wishful thinking van de amerikanen dan als deze in 3,9 seconden naar de 100 gaat.
Ik vind het echte een prachtige bak verder. Zoveel pk’s en nm’s dat mag je er aan afzien!! In race-trim (minus heel wat pks) zou dit een heerlijk racertje kunnen zijn..
Wauw dit is gewoon bruut
Oeh… Me wanna! :D Wat een bruut ding zeg. Ongelooflijk, daar kan zelfs ik niet omheen. Hij is dik en stoer zonder heel opvallend of aso te worden.
Wat een snoepje, niet normaal ejh.
Ik wil er ook één in het wit graag.

Lekker hoor….
Is het een automatische spoiler wat gemonteerd is? Of verkijk ik me zo op de foto’s.

Stoere bak, vind dat AMG wel een goede weg is ingeslagen met de blackserieus. Nou moet er nog een serieus antwoord komen vanuit het BMW en Audi kamp.
grappig, 210 pk meer maar niet echt significant sneller dan de 8c. er worden wel 7 geleverd aan de nederlandse markt…
Tragische auto.
Kost 4 (?) keer meer dan een Nissan GT-R maar is niet sneller. Het motorkoppel moet begrensd worden omdat de automaat het anders niet meer aan kan. En mochten ze een 5,6, of 7-traps ontwikkelen die wel 1200 nm of meer aankan: geheel nutteloos want de achterwielen kunnen die berg koppel nu al amper in voortstuwing omzetten.
En dat gewicht…….het getal wat wordt genoemd is de fabrieksopgave. Als AutoBild hem test zal er echt een fors hoger cijfer op de weegschaal staan schat ik zo.
(Het Johnny & Anita spoilerpakket laat ik nog maar even buiten beschouwing).
foutje, in het persbericht staat dit : bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG n in de tekst van autoblog staaat 1870 kg :D, maar wederom een prachtige wagen, jammer dat die nog niet bij de amg driving academy aanwezig was :)
Paar dingen:
– schitterende auto, en dat terwijl ik het niet helemaal op het design van MB heb.
– dat koppel oh my god, ik ken nog geen dieselauto die dat evenaard.
– het gewicht: 1870 kg, en dan nog 250 kg lichter dan z’n voorganger. Gemaakt van lood, uranium?
@David38: Johnny en Anita zien ook zeer graag het spoilerpakket op de GT-R, hoor!

Lekkere wagen. Maar of’ie z’n geld waard is… Wanneer komen de video’s???
Volvo_440_turbo
@ David38, op papier is ie misschien niet sneller als de nissan GT-R, naar de 100 dan, maar met die 1000 Nm zal ie in de praktijk op alle andere vlakken wel sneller zijn hoor… geloof me vrij…
mercedes R driver
wist niet dat autoblog.nl tegenwoordig een erotisch getinte website was…?
@mercedes R driver: dat wist je best ;)
http://www.autoblog.nl/archive/category/girls/
dit verklaart ook waarom internet er vanochtend uit lag….
cheese dippers
Volgens mij staat in het persbericht toch echt 1770 kilo: ”Met slechts 2,64 kg/pk bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG Black Series een bijzonder gunstige pk-/gewichtsverhouding.” Wie heeft het fout?
cheese dippers
@ Sjaak
Als ik een rapper was zou ik zeggen: gedissssst!!
@technopatat & cheese dippers: het is 1870 kg, dit staat tevens in het Engelstalige en Duitse persbericht, denk dat er bij de importeur iets mis is gegaan met vertalen…
Ik moet toegeven … wat een brute bak!
is het nog niemand opgevallen dat die start/stop engine knop ondesteboven staat ?
of was degene die de fotos uploade nog wat dronken ?
Als de Duivel auto zou rijden zou het met dit monster zijn :d

Wat een beest !!!
En dit moet beter zijn dan een Porsche Turbo, GT3, GT3 rs en GT2??

Dat denk ik dus niet eh:p
AMG Black Series rulezzz
Zie hier, mijn nieuwe favoriete auto.:)
Ik ben sprakeloos, zo bruut is die! :D
mijn mond valt er bij open..

gewicht 1860kg.. wat aan de hoge kant..

en 3.9sec op 100… :S wel van de langzame kant als ik eerlijk mag zijn]

voor die bijna 1 miljoen euro dat je er voor moet betalen…
MAar wat is die tOCH F*CKING MOOIIIII
pfff… 2Ton gewicht bijna voor een supersport 2 zitter…
Is gewoon een getunede johhnybak
Geef de jongens van AMG een beetje vrijheid en je krijgt dit… Visueel overdonderend. :-)
Bruut bakkie zonder twijfel…

Maar dan nu de gewetensvraag:

Als je rond de 4 ton neertelt voor een gepimpte SL. Ben je dan een schmuck of dumb ass?!
ik vind het aantal pk’s behoorlijk tegenvallen. een V12 Twin Turbo.. moet naar mijn mening de 750 makkelijk kunnen halen..
een v12 uit de enzo is ongeblazen met 660PK en AMG met dr turbo`s en de troep 670 nou als die turbo`s maar 10 PK zijn laat ze er dan maar af en heb je weer minder gewicht
(hoor ik hier denken Saleen S7 twin turbo 750PK)
robin, ga de techniek eerst leren dan praten we verder
@Rick dos:

Nee. Rijk.
Wow, hij is bruter geworden dan ik dacht :|
Jammer dat ie ruimte moet geven aan de SLR (begrensde top) :P

@ Jonas:

Nee, als de duivel auto zou rijden zou ie een Diablo rijden ;)
pfff.. wat een lelijke toddebak zeg..

Na de clk black series had ik de hoop op een net zo of mooiere wagen, maar dit..
Is deze gestyled door iemand van 11??

En voor wat hij moet kosten koop ik liever een Porsche GT2 én een Cayenne GTS, want belachelijk duur zal ie wel worden
vind t vooraanzicht mooier dan van achterkan bekeken….vooral dat ding waar bij normale auto de trekhaak zit….erg vaag, zal wel aero zijn.

verder wel een absoluut kanon! porrno
Man ! Heb gewoon kippevel man … wat een stoere wagen zeg ! Niet te geloven ! Ben geen mercedes fan, maar dit slaat alles !
Echt heel dik .Ferrari prestaties in combinatie met de degelijkheid van een benz.wat wil je nog meer.
@Sacha: wanneer komt ie? ;)

Zie je het voor je? lol Sacha voor de gelegenheid in golfballentenue die vrolijk in dit beestje springt en de parking van de golfbaan herindeelt met een paar goedgeplaatste zwarte strepen.
250 kilo lichter en er toch dikker uitzien!!! Wat een schitterende auto!!!!
Is het een vogel?! Neen. Is het een vliegtuig?! Geenszins….maar het lijkt er wel op!

Bizar filmpje, klinkt echt als een vliegtuig dat ding.
@sacha

Ja, maar dat is het bijvoeglijk naamwoord er voor. Leek me niet zo interessant om dat ook te vermelden.
@Rick2 en Sasha,
Waarom zou deze auto hier 400.000 euro gaan kosten als autoblog.com meldt dat de SL65 BS in de USA 320.000USD gaat kosten (Kortom, dat is zo´n ruime €200.000). Dan bestel je er toch één in Amerika en laat je ´m importeren…? Met invoerrechten etc betaal je echt niet het dubbele…
@BMW M335D TOURING

Er gaat een gelimiteerd aantal auto’s naar Amerika. Het zal me dan ook verbazen als je er één kan krijgen.
@Wo0ody: Helaas. Ik ben niet rijk…

@Rick dos: Dus als je leuk duur speelgoed wilt en kunt kopen dan spoor je niet? Hollander.

@BMW M335D: Invoer wordt dan (als je er één kunt vinden) €200.000 + 19% invoerrechten en BPM. Zit je zo weer in de buurt van die €400K.
@Sacha: leek me wel een leuke voor de Autoblog test…. al moeten we wel oppassen dat we geen Bavo-filmpjes gaan maken natuurlijk, dus geen snor, pijp, pruiken etc. Gewoon je eigen kleren met een “Golfbal touch” en dan de parkeerplaats van de golfclub afgraven met die SL ;)
@sacha

Nee, nee, als je leuk duur speelgoed wilt en kunt kopen en je koopt vervolgens deze auto DAN spoor je niet.

Laten we eerlijk wezen, 4 ton voor wat niet meer is dan een opgedirkte SL?! Come on. Filantroop.
@Rick dos: Zo’n auto kopen heeft wel een groot voordeel…… je hoeft niet meer in de kroeg je gulp open te doen om te kunnen claimen dat je de grootste hebt ;)
Dat hoefde ik toch al niet. ;)
@Rick Dos: Ik vind het ook belachelijk veel geld hoor, maar in tegenstelling tot jij gun ik anderen hun speelgoed zonder erover te hoeven oordelen.

@Rick &W0o0dy: Ik zou deze ook niet snel aanschaffen. Voor zulk geld spaar ik een beetje door en zou ik deze nog belachelijk duurdere auto aanschaffen:

http://static.autoblog.nl/images/wp2007/Mercedes%20McLaren%20SLR%20Roadster%20%281%29.jpg
@Rick dos: Duh, wat rij je ook al weer?

Net als met deze SL, no-one believes you but at least you drive a big ass car!
@Rick dos: Je laat je gulp altijd al open staan in de kroeg?
@sacha

Jaja, als je het ZELF maar gelooft, toch?

@wOoOdy en sacha

Nee, ik heb altijd hele strakke Spendex broekjes aan in de kroeg. Dan kan iedereen het aanschouwen! :D
@Rick dos: Van mij mogen mensen zelfs in volle overtuiging in BMWs rijden. Ik snap het niet, maar ik oordeel ook niet.

@w0o0dy: Ik wil dan natuurlijk een Roadster!
@sacha

Maar je oordeelt wel of ze rijk of arm zijn.
@Sir Smokalot

Nee, want dan velt men bij voorhand al een oordeel over mij! En das gewoon niet eerlijk en ook niet leuk! :D :P
@Rick: “…Maar je oordeelt wel of ze rijk of arm zijn…”

Nu haal je wat zaken door elkaar. Als iemand een €400.000 auto koopt dan constateer of concludeer ik dat diegene rijk is. Dat is geen oordeel, dat is het vaststellen van een feit (namelijk neerleggen van €400.000) en het daaraan verbinden van een conclusie (hij zal wel rijk zijn). Hoewel ‘rijk’ nader gedefinieerd kan worden denk ik dat dat volgens de norm wel klopt. Bovendien is rijk een kwantitatieve definitie en dus geen waarde oordeel. Zegt niks over die persoon, maar wat die persoon heeft.

Iemand een ‘schmuck’ of ‘dumb ass’ noemen omdat ie deze auto van €400.000 koopt wordt oordelen. Schmuck of dumb ass zijn namelijk kwalitatieve aanduidingen en daarmee een waarde oordeel.

Als je die twee zaken zo door elkaar haalt dan verklaart dat wel een hoop lariekoek die je hier in het verleden hebt neergeschreven ;-)

Overgens, dat van die BMW was een grapje hoor. Ik snap best dat mensen in een BMW rijden. Degene waar ik in heb gereden (8- en 10-cilinders) rijden best lekker.
@w0o0dy: Ah, ik zag niet dat het een roadster was. Koopje! Hoewel ik met mezelf heb afgesproken geen auto meer te kopen zolang ik in NL woon en zolang de BPM nog effectief is. Dat wordt dus nog even wachten. Kan ik wel mooi alvast sparen…
@sacha

Leuk geprobeerd, maar in reactie op mijn niet serieus te nemen vraagstelling (maar dat terzijde) geef jij een derde mogelijkheid in mijn oordeelvelling namelijk; rijk.

Maar goed, we gaan nog een serieuze discussie krijgen op iets wat niet meer was dan eine spass.
@Rick dos: Zou ik ook zeggen als mijn argumenten op waren: Geintje!

Nee hoor, geintje ;-)
;)
Damm en ik zat me al te verheugen op een bitchfight….
…heerlijk filmpje :P
Hele dikke bak hoor. SLR killer?!
Redline op 6000tpm? wtf!
1870kg is wel erg zwaar voor zo’n extreme dieet aan de buitenkant althans.
En er worden maar 200 stuks van gebouwd.
Kon het echt niet lichter???
nog 2,5 honderd kilo eraf en je had een echte topper!
Ik zou zeggen nog zo’n 500kg eraf.
Dit moet behoorlijk pijn doen bij McLaren. Stukken stoerder dan de SLR.
damn wat en bak ik kan er gewoon me ogen niet er vanaf te halen hij is wel en beetje zwaar ik denk als je nog ff 200 kilo eraf haalt hij helemaal klaar is voor gebruik
tjonge uiterlijk doet het em

maar motorisch wat een snitch!!!!
in 1998 maakte nissan skyline al een autotje die in 3,7 sec op de 300 kmh zat!!920 pk uit een 3 liter v6
en nog 4 wheel drive ook
en nog afstelbaar ook dus als je cruisy door de stad wil dan zet je uiteraard je afstelling niet op performance!!!
en verkrijgbaar gepimpt en gelikt voor maar 80.000 euries
@moari
Met zeker 3dagen garantie?
die achterkant blijft sexy
Ik hoef ‘m heel graag!!!
Deze auto is gewoon superbruut. De prijs is niet eens belangrijk meer. Mensen die zo’n auto kunnen betalen hebben waarschijnlijk al een klein legertje dure auto’s verspreid over een handje vol vakantiehuisjes in alle landen die enigszins aantrekkelijk zijn om een vakantie in door te brengen. Of deze auto nu 3 ton of 5 ton gaat kosten maakt waarschijnlijk voor de verkoopcijfers niet eens heel veel meer uit. Sterker nog: aangezien het een ‘limited edition’ is, zullen alle exemplaren toch wel verkocht worden. Het enige waar MB voor op moet passen (en als je het mij vraagt hebben ze hier al niet aan voldaan) is dat ze niet in het vaarwater van de SLR gaan varen. Maar aan de andere kant, welk merk overtreft niet vroeger of later zijn eigen supersportwagen? (Ik kijk hier even naar Porsche met de uitmuntende GT2, die de Carrera op een circuit ook in zn hempie laat staan). Een auto als deze koop je met gevoel niet met je verstand, dus de vraag of iemand ‘dom’ is om zo’n auto te kopen is niet aan de orde lijkt mij (daarnaast zou deze persoon zo ‘dom’ zijn dat hij genoeg verdient om zomaar even 4 ton te kunnen missen?!).

@Moari: een auto die in 3,7 sec op de 300 km/h zit? Om het kort te houden: leugens. Daarnaast heb je dan een afschuwelijke auto die elke 250 kilometer een complete motorrevisie nodig heeft (als je de 250 km al haalt). Daarnaast zou je zo’n auto niet meer mogen verkopen in de EU met de huidige emissie- veiligheidseisen.
PS. Ik zou toch liever deze SL hebben dan een SLR, heb het nooit echt gehad op de SLR ;)
@Moari wat ben jij een loser deze motor gaat makkelijk drie ton mee en haald deze snelheid.
Schitterende auto en techniek.
amg-mercedes-brabus
-edit: zet je caps lock eerst maar eens uit-
die auto is echt vet…!!!
die auto is echt vet…!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).