Vandaag stuurde Top Gear een verontrustend bericht de wereld in: de brute, 564 pk sterke Cadillac CTS-V zou niet naar de Europese markt verscheept worden. You gotta be f*ckin’ kidding me!
Collega Ruben had het bericht al onderschept en hing vandaag huilend aan de telefoon. En hij had zich nog wel zo verheugd op een rijtest! Maar Smoke to the rescue: een belletje met de importeur was genoeg om onze eigen Americanofiel vannacht weer rustig te laten slapen. Top Gear heeft zijn huiswerk niet goed gedaan en het bericht is nergens op gebaseerd.
Mooi zo, want we verheugden ons al aardig op races en tussensprintjes op de Deutsche Autobahn. Lekker met je Caddy M5’jes, AMG’tjes en RS6’jes pesten. Op de Nürburgring heeft de CTS-V zijn kunsten al kunnen vertonen, maar gelukkig zullen er nog vele Europese kilometers volgen.
Top Gear bedankt! Stelletje lutsers…. Het leek ons al raar dat GM zich met zo’n zet zichzelf dichter bij zijn faillisement zou brengen.
Dat zou mogelijkerwijs de domste zet kunnen zijn die Cadillac ooit zal maken?
Ik bedoel, maak je eindelijk eens een auto die al die vermogende (en sceptische) Europeanen over de streep zou kunnen trekken, breng je ‘em hier niet uit…
wtf-o-rama?
als ze nog niet failliet zijn eer de boot hier arriveerd :)
idd maar ik het artikel is wel een beetje misleidend
Daarmee bedoel ik eigenlijk dat de heren en dames van TG wel een heel onlogisch hoaxje creeërden. Je kon toch wel iets aannemelijkers verzinnen?
*ik* weg excuses
euh arriveert
Whaha, vage humor als het was bedoeld als grap… Ben betere humor gewend van JC.
564 peekaa ?? daar heb je toch recht op !!
Ach ja, die twee auto’s die ze hier zullen verkopen. Kunnen ze inderdaad net zo goed niet verschepen.
… lutsers. Heerlijk ‘autoblog-waardig’ taalgebruik hier. Ik vraag me af of het een goede zet is geweest om Sir Smokalot hier artikelen te laten schrijven.
@Rick Dos
Ik zie dezer dagen veel nieuwe cadillac modellen rijden hoor (in belgië dan toch)
Ja Rick! Het zouden er best 3 kunnen worden..
@Jonas
De CTS modellen zie ik niet of nauwlijks. De andere modellen zie ik sporadisch. Hier in Nederland dan.
@MrSelected
Dan heb ik niks gezegd… ;)
Lelijk ding, kan hier heus wel gemist worden.
he .. doe is niet zo flauw ..
Krooymans is al dik 5 jaar europees importeur en adverteert zich scheel ..
gun ze ook effe de oogst ..
4 dus .. en misschien wel 5 ..
Als ze 4 of 5 halen dan hebben ze volgens mij een verkooptopper.
Op autoblog.com staat dat hij helemaal niet komt?
Via petrolhead.nl
Mooi hij komt dus wel, prachtig:D
@FordGT
Daar noem je dan ook iets, petrolhead.nl… pffff
Eindelijk tegengas voor de monara vxr !!
Die was alleen rechts gestuurd dus alleen voor UK. En blijkbaar komt de CTS-V alleen linksgestuurd, lekker puh.
*oef!* beter werk geleverd dan bij petrolhead
@RDNS
Ja ik vraag me ook welke dag weer af hoe het in Godsnaam mogelijk is dat ik nog niet ontslagen ben.
…”de brute, 564 pk sterke Cadillac CTS-V zou niet naar de Europese markt verscheept worden.”…
Ja? en?
Wat zou het? Dan koop je misschien gewoon een vergelijkbaar monster….wat dacht je van een BMW m5 of m6 of een Merc of whatever….Cadillacs los als dat waarheid zou zijn…niet een gemiste kans voor ons Europeanen lijkt me.
Dan derbij….als je nou zo’n liefhebber van van de Caddi dan haal je er toch zelf 1 uit de states? Ben je volgens mij nog goedkoper uit ook dan die rotzooi te halen bij een (zeker een Hollandsche) dealer.
Volgens mij zou dit model ook niet zoveel kans maken hier… CTS zie je in Belgie al amper rijden waarom de CTS-V dan wel? En de meeste Europeanen die zo’n wagen willen kiezen waarschijnlijk toch sneller voor M, AMG of RS…
Vergeet de prijs niet. Als ik me niet vergis wilde Cadillac deze knaap rond de ton gaan aanbieden ofzo? Iets meer?
iig ruim onder de prijzen van een vergelijkbare dikke Duitser (AMG E, M5, (R)S6).
Ja toch, concurrentie voor de grote 3? M5 E63 AMG en RS6? Ik denk dat dit geen goede zet is. Willen ze de markt een beetje vergroten in Europa, moeten ze deze ook invoeren.
lijkt me iets voor http://www.uglycars.com
Het is volgens mij onzin. Hij komt gewoon naar Europa. Wat hadden ze anders op de Ring te zoeken?
Kan iemand die Engelsen even uitleggen dat Europa dat stuk van de wereld is waar zij niet bij horen? Waar de mensen wel een de goede kant van de weg rijden en waar amerikaanse auto’s dus zonder problemen verkocht kunnen worden. Lutsers TOO F****IN RIGHT!
@Smoke: zolang het niveau van de bloggers niet substantieel onder dat van de bezoekers ligt moet het er mee door kunnen toch?
Wat is dit nou weer voor flauwekul!
Als Lee Tower wil dat ie komt dan komt ie er gewoon GVD!
Towers natuurlijk, Leen mag ook
@RDNS: dat was natuurlijk een prachtig idee, alleen een beetje jammer dat ie nu denkt dat ie een journalist ofzo, beetje importeurs nabellen, tsss! Freak! ;)
Gelukkig, niet zo`n bruut geval op onze wegen erbij. Met zo`n slurper creeer je alleen maar files bij de benzinestations. Bovendien, als men er op jaarbasis 5 van verkoopt, waar praten we dan over. Het aandeel GM zal hierdoor niet positief beinvloed worden.
lijkt wel of zo’n auto alleen wordt gemaakt voor de journalisten die er een testritje in mogen maken. in nederland verkopen ze er waarschijnlijk max 15. ik zou zeggen lekker kappen met dit soort domme wagens.
@Arno: Ik zou zeggen, ga naar http://www.fietsersbond.nl...
@Arno:Domme uitspraken idd maar dan wel van jou!
Ontopic:Het word gewoon tijd voor wat anders op de wegen dan alleen de duitse meuk!
Ach mensen, geef Cadillac ook eens een keer de kans, mischien valt het reuze mee!
heb vaak genoeg in cadillacs gereden zijn geweldige auto,s luxe rijcomfort niks te klagen over , beter als een mercedes bmw audi of wat dan ook maar dat is mijn smaak . en er zijn er genoeg die zo denken alleen niet op dit blog , de vooroordelen zullen blijven .
Ach geen paniek, Dodge deed dit ook met de Challenger en zie het enige wat je moet doen is gewoon hard zagen om je zin te krijgen. ;)
Eigenlijk vind ik het niet zo erg. :) ;)
Ik wacht op de bloedmooie coupé en breakversie. ;)
De coupéversie is mss wel de toekomstige opvolger voor mijn Saxo. :)