Lightning neemt GT mee naar Londen

Auteur: , 21 Reacties

Speciaal voor Fortuna en Dave, van de kinderen van autoblog: écht autonieuws.

De laatste tijd worden we doodgegooid met elektrische/hybride supercars, waarvan we echter nooit meer zien dan renderings. De Lightning Company brengt hier verandering in, door hun Tesla Roadster-beater, de GT, mee te nemen naar de London Motorshow.

Deze volledig elektrische supercar met Aston Martin looks haalt een vermogen van 700 pk, die meewerken aan een acceleratie van 0-100 in minder dan 4 seconden. Het gewicht wordt gedrukt door gebruik te maken van kevlar en andere composietmaterialen.

Voor de Lightning GT is er nog geen prijsindicatie, maar het is duidelijk dat dit geen goedkoop bakkie zal worden. (via motorpasión)



21 reacties

700PK uit een elektrische motor knap!deze vind ik veel mooier dan een Tesla roadster.wel jammer dat als ik naar Londen ga het salon juist gedaan is :(
wow wat vet ik ben om.
Zo waanzinnig mooi, dat elektrisch rijden voor mij geen probleem zou zijn! :)
-edit: my bad, is inmiddels gefixt-
nice
1 woord meer is niet nodig
als dit mogelijk is waarom zoekt men dan nog naar alternatieve brandstoffen???
Er zit vast wel een addertje onder het gras….
De actieradius is zeker één kilometer?
@Jorden
Het addertje dat elektrisch rijden helemaal niet milieuvriendelijk is. De auto stoot misschien niets uit, maar op de Maasvlakte staan we kolen te verbranden om de energie te produceren.
Ook de kostprijs van deze auto zal de meeste mensen niet gelukkig maken ^^
@Jorden…

Dat addertje is waarschijnlijk de reikwijdte.
Kan me niet voorstellen dat dat ding 500km (toch wel het minimum voor een beetje benzine/diesel auto) gaat halen.

Nou kunnen ze er natuurlijk gewoon nog een shitload aan accu’s bij gooien… reikwijdte probleem opgelost! Maar probeer dan nog eens in 4 seconde de honderd aan te tikken. Denk dat ze aardig compromisen hebben moeten sluiten in de reikwijdte om die vermogens prestaties te halen.
The Honda Spirit
@Marincb, hoe bedoel je auto niet milieuvriendelijk?

Denkt iemand nou echt dat de grote fabrikanten het niet voor elkaar krijgen dit milieuvriendelijker te maken?

Waar een wil is is een weg…

Mijn theorie is simpel…2 cases
De brandstofleveranciers willen brandstof blijven leveren…ondanks dat er zat alternatieven zijn.

Energiemaatschappijen willen energie blijven leveren…en zonnecellen zullen niet snel gepromoot worden ondanks dat hun rendement al stukken is verbeterd.

Kortom de oplossingen voor dit soort problemen worden meestal gevonden bij andere partijen die zich vestigen op het probleem.

Maar goed even terug op de auto…wat een mooi ding !
700 elektrische paardjes is wat anders dan de 580 pk uit een rs6 bijv. de acceleratie van 0-100 is heel snel alleen de topsnelheid zal de 250 niet halen dat is het nadeel an elektrischepaarden;)
Sir Smokalot +1
@Jarnoviw

Onzin, de enige reden dat ze de topsnelheid van elektrische voertuigen beperken is omdat anders de batterijen zouden oververhitten en/of razend snel uitgeput zouden zijn.
Pk is Pk…Kilowatts blijven kilowatts, vermogen is vermogen.

OT: Uiterlijk issie prachtig. Vraag me wel af hoeveel er van de “rij ervaring” overblijft met zo’n zoem-zoem mobiel in het vooronder.
@Martincb

pessimisten zijn er altijd, maar heb je ooit van groene stroom gehoord? Hele probleem opgelost.

Ik vraag me altijd alleen af hoe vervuilend de accu business is…(zuren en zware metalen) Kan iemand me hier meer over vertellen?
@ Floryn:

Accu’s zijn sowieso uit een redelijk “naar” materiaal samengesteld, omdat het apparaat natuurlijk stroom moet kunnen vasthouden (m.a.w. allerlei “fijne” metaaltjes). Daarom is de zoektocht nu dus ook naar betere (efficientere, kleinere, goedkopere, schonere) accu’s.

En tsja, elektrische auto’s “an sich” is geen oplossing maar een verplaatsing voor het probleem. Want dan stel je je de vraag: waar komt die stroom vandaan?

Het is op afzienbare termijn schier onmogelijk om alles “groen” te laten draaien. Laat staan over 20 jaar, wereldwijd.
Da’s geen auto, da’s een rich boy’s toy, kiddy.
Prachtige wagen, maar onder de motorkap moet echt het geluid komen van een grote V8.
Zo’n auto vraagt om een V8 ipv een paar accu’s.
Heb net s op hun website gekeken en ik vraag me toch af waarom het onderwerp: reikwijdte, angstvallig gemeden wordt….ik bedoel…kan me bedenken dat dat een vraag zou zijn als je die info nergens vermeldt en ik zie het zelfs niet terugkomen in de Q&A dus…

Verder vind ik het wel een bloedmooie bak.
@ Martincb

Wel milieuvriendelijker, zo’n kolenverbranderij waar jij het over hebt werkt een stuk efficenter dan de motor in je auto, dat maakt het verschil. En daarnaast is er ook nog zoiets als wind/zon en allerlei andere manieren om “groen” stroom op te wekken…

Maar anyway, doe die “motoren” maar in normale personenauto’s.
En laat dat extreem kleine aantal sportauto’s maar brullen met een V8 ofzo.
Citrofiel evil twin
Precies een kruising tuusen de Alfa 8C Competizone en de Porsche Panamera.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).