Dit is de nieuwe Camaro!

Auteur: , 45 Reacties

Dit is het uiteindelijke productiemodel van de nieuwe Chevrolet Camaro...

Er was al een eerste productie-Camaro gespot en ook over de motorisering hadden we reeds duidelijke informatie. Nu lijkt het officieel geworden dat de Camaro in LS, LT en dikke SS specs op de markt komt. De auto komt zowel met handbak als automaat beschikbaar en onder de kap kan men kiezen voor een V6 (3,6 liter met 296 bhp) of V8 (6,2 liter met 416 bhp ), welke op minder cilinders kunnen draaien om het verbruik laag te houden… Crazy Americans!

Het gewicht zou liggen rond de 1700 kilo. Het interieur krijgt LED verlichting, lederen bekleding en een dashboard wat geïnspireerd is op de Camaro uit 1969. In Amerika is de auto beschikbaar vanaf begin 2009.

Met dank aan Tom voor de tip!



45 reacties

Pure pOrn@!
Wist ik allang want hij zat al in games zoals NFS Carbon en Race Driver Grid.
Echt zalig monster!
NICE!!!
Dat is een mooie bak zeg! Is er al een schatting van de prijs of niet?

En een 6.2 ltr V8 waarvan ze het verbruik zuinig willen houden, hoe zuinig zou zuinig dan zijn:P
kheb al een schaalmodel op mn kamer, van de concept dan wel
1 op 7 Op de snelweg :P?
Prachtig hoor, alleen nogal zwaar vind ik.
maar 416 pk uit een 6.2 V8 is best weinig
@ vonstroke,

idd ik vind 1700 kg nog al veel voor een sportwagen
een opel safira is verdorie lichter.. :S
Daar gaat vast zo’n portie slurptax overheen dat ie qua prijs niet bijzonder aantrekkelijk meer is. Eindelijk wel weer een Amerikaanse bak met gaaf design. Zeker de achterkant is geslaagd. Over het dash heb ik zo mijn twijfels…
gelukkig noemen ze een SS (staat waarschijnlijk voor SuperSport) gewoon en SS en niet EsseEsse zoals Fiat, omdat ze geen associaties met ww2 willen oproepen Thumbs up voor Chevrolet (no offense). oude Camaro ss was al een beest
@ scuderia, dat was toch alleen de concept?
toch jammer dat je op de foto direct al ziet dat het allemaal plastic is, in het interieur. Sowieso niet echt smaakvol ingericht. De buitenkant vind ik wel een van de geslaagdere retro musclecars. Beter dan bijvoorbeeld de Mustang.
Lompe bak, maar ergens is -ie daarom juist gaaf.
net te GM ..
net te over-design ..
wel stoer gaaf en vetcool .. en beeldschoon interieur .. maar niet mijn ding ..

zie er wel naar uit em in levende lijve te zien ..
de achterkant is (tenminste op de foto) braver geworden hopelijk niet in het echt
Fraaie basis, lelijk en goedkoop uitgevoerd met materialen die de boel nogal verpsten in mijn ogen.. Die grille is lelijk en dat kan zeker beter en het interieur is ook nogal over the top en dat kan ook stukken beter…… Maar goed, wel goedkoop en een goede basis voor talloze tuningbedrijven..
goh wat een verassing dat hij er zo uitziet :P
Mmm.. Me likes interior..
Nee, voor mij is de Challenger toch echt de beste reïncarnatie van de muscle car.

Maar ook hier weer. Ik kan mijn vinger er nog niet opleggen maar ook hier is het allemaal nét niet. Het is allemaal té fake. Het is allemaal té goedkoop. Het is me ook allemaal té gelikt.

Het mist gewoon ingredienten om me er écht warm voor te laten lopen.
Een betere ontwerper
1 op 7 op de snelweg, precies….


…en 3 tankstations de kilometer als ik ermee rijd :P
opa plas piemel
ziet er goed uit….wel jammer van die praxis velgen.
in nfs carbon is een dodge challenger ;)
Waarom zou een zware V8 veel moeten verbruiken? Kijk maar eens naar een Corvette, die dingen zijn verrassend zuinig! Op een zelfde parcours tegen dezelfde snelheid ga je minder verbruiken als met een kleine 4 cilinder Europees sportwagentje à la Civic Type R. Met al dat koppel moet je gewoon niet veel toeren maken, minder toeren zijn minder verbrandingen = een lager verbruik. Kan nadeel van het grotere volume van de cilinders helemaal teniet doen!
@Rick Dos:Je MAG niet eens je vinger hier eens opleggen,dat is alleen bestemd voor de echte USAcarfreak! :)
Te fake? This is real en gedurfd dat is het !
Te goedkoop? Ja,in de States is die idd goedkoop om er massa’s van te verkopen!!
Te gelikt? Gelikt kan nooit te zijn! :) Maar dan gelikt en dat voor weinig,mooier kan haast niet!
Geen warme ingredienten?? Wacht dan maar op de SS,you can’t get any warmer then that!!
FF on topic: Ik vind hem in deze kleur echt een heel slecht vb.
Ik vind het jammer dat (in hoeverre ik het kan zien) de achterraampjes niet naar beneden kunnen.(gelukkig bij de convertible geen last van)
Ik vind de uitlaattips zwakjes vergeleken met het prototype,maar die kan er vast als optie kopen.
Velgen kijk ik niet naar daar komen toch andere op.
Interieur is idd niet van het mooiste plastic maar dat ontwerp is erug cool en vernieuwend en het tegenovergestelde van het altijd hetzelfde saaie “ik ontwerp het gelijk maar voor 10 jaar dashboard” van bv bmw!!
Hopen dat de slurptax meevalt maar ik ben er bang voor!
Ik moet toch nog een jaartje wachten vr de convertible helaas! :(
P.S: De SS zal minimaal met 550-600pk moeten komen om de concurrentie (Mustang Shelby) een hak te zetten! Maar dat is tevens het leuke van de States, dat heeel veel mensen zich een 400pk+ auto kunnen veroorloven en dat het niet alleen is voorbehouden aan wat yuppen en tsss vet coole car man mensen!! Dat onderling aftroefen tussen de merken met pk’s doen ze ook in D maar dan word de klant ook afgetroeft maar dan met het bijbehorende prijskaartje!!
Wow, Heel erg gave bak! Amerikanen moeten gewoon alleen maar musclecars en dikke SUV’s bouwen, daar zijn ze goed in. Lekker veel pk-tjes en veel metaal/plastic.
@Stijn: Hij verbruikt enorm veel omdat ie Amerikaans is natuurlijk. Net zoals alle Duitsers goed zijn, alle Japanners saai en alle Italianen verroest, weet je wel?
@alle medewerkers van autoblog:Laat maar alle versies zien die er in de loop van de tijd gaan komen zal er geen genoeg van kunnen krijgen:LS/LT/RS/Z28/SS en een Indy 500 pacecar en een circuitversie!!!!
De Camaro, hoewel nog niet te koop in de VSA, is door Sema gekozen als uitgangsbeeld.
Normaal zullen een 12-tal bedrijven een Camaro van Chevrolet ontvangen, en die mogen ze dan gaan personaliseren.
Alle bedrijven mochten zich daar reeds eerder voor inschrijven, en de beste 12 ontwerpen/studies kregen een Camaro ‘toegestopt’.
Dus in november krijgen we alvast een voorsmaakje op Sema.
(bron: SEMA)
@ Ruben Baeten
Ochja juist was ik even vergeten :-)
@Rob USA: Nou vooruit dan maar…. een SS
http://nl.youtube.com/watch?v=14piqQrc-fc
@Rob USA: schakelen tijdens een burnout… geinig, dat had ik nog niet gezien.
http://nl.youtube.com/watch?v=NVXyAe_TST0

En een 760hp Camaro (supercharger)
http://nl.youtube.com/watch?v=fEVq4-a2bOI
wel handig idee met die milieuproblemen tegenwoordig
ik vind hem gaaf omdat: hij bijna hetzelfde is als de concept en het interieur is ook nog bijna hetzelfde.
Dat is het enige minpunt aan de Challenger van Dodge
owja die voorknipperlichten vind ik niet zo mooi
@Wooody : Maar de Mustang doet ook heel aardig mee!!!
http://videos.streetfire.net/video/mustang-compilation-3_99790.htm
The Honda Spirit
ik wil zo’n gele die in een robot verandert
ik wil hem in het oranje met een 2 liter 16 klepper.


anders wordt ie te duur voor een beginnende yup.
Is dit een foto van een SS ofwat?
Ik zie nergens emblemen of striping….
ja ja weer een mooi gm produkt!!!!!

wat het verbruik betreft grootte motor zit veel lager in toeren , kan dus zuinig rijden
bmw 750 rijdt 1 op 6 .. die camaro wel 1 op 8.
mijn chevrolet 1950 belastingvrij dus met 454 7,4 liter 475 hp rijd 1 op 7 GAS!!!!!

laat maar komen die camaro , gelijk 572 ci bbchevy er in !!!!!!!!!!!!!!!!
@Carmaster:Dit hier is een RS op de foto,maar check anders deze site:
http://www.camaro5.com/
Op deze site staat al het hot nieuws over de 5th generation of the legend!!
Ik volg deze site ook al een paar jaar!! :)
Ook dus een tip voor Autoblogger omdat hier veeel mooier foto’s op staan en video’s !!!
volgens mij verandert hij echt in bumblebee, aangezien hij zo zwaar is :D
Leuk, maar oud nieuws!!!
@ Doggy

Een Challenger SRT8 is ook al 1880kg hoor.
En als je het over zware sportwagens wil hebben, kijk dan eens naar de Mercedes SL.
@ Scuderia

In NFS Carbon en Race Driver Grid zijn het ’08 Challengers.
Geen Camaro’s dus.
Googlen jongen, googlen…..
Oké mooie bak…. , maar mijn hart klopt toch harder voor het oude type schevy camaro ! sorry.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).