Top Gear Magazine sloopt Nissan GT-R

Auteur: , 178 Reacties

Tsja, dat krijg je er van als je zulke goede remmen op een GT-R zet...

De Audi R8 die achter deze Nissan reed kon niet meer op tijd remmen en knalde achterop de GT-R. Het gaat hier trouwens om dezelfde GT-R die afgelopen zondag door The Stig over het Top Gear circuit werd gejaagd. (bron: gtr.co.uk)

En als bonus nog een filmpje van een crash uit Maleisië

En nog eenmaal de GT-R bij Top Gear dan ;)

Met dank aan iedereen voor de tip!



178 reacties

ach ja wat moet zal ik zeggen , laat maar ook .
Auw dat doet pijn………:(
Vind ‘m een stuk mooier zo
Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft een datsun…
“De Audi R8 die achter deze Nissan reed kon niet meer op tijd remmen? en knalde achterop de GT-R.”
Ik had die Stig-run nog niet gezien…! OMFG! Serieus, nog nooit zoiets gezien!
Ding ligt op de weg als een Atom, maar dan kan wel de hele familie mee!

: )
@Birger;

“Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft een datsun…”,
dit is zo’n slappe uitspraak.
Wat Nissan neer heeft gezet met de skyline serie en nu weer met de GTR, dat zie ik niemand nadoen. Petje af voor Nissan. En voor degene die zijn blijven steken in de nissan geschiedenis bij Datsun: Hoe kunnen jullie in vredesnaam omgaan met een computer?, of wordt dat voor jullie gedaan?

Respect voor Nissan
Mooi te zien is de opgehangen vlakke bodemplaat die tot en met de achterbumper doorloopt.
Die aandacht voor detail is wat deze auto voor mij zo speciaal maakt.
Lijkt heel wat, maar bijna alles is nog intakt. Nieuwe plastic bumper en klaar is Kees Flodder.
ZwerverRoodbaard
Ik zeg kadaver, tis dat het gratis is ;)
zijn er ook foto’s van de r8?
off topic: zeg valt het jullie ook op dat clarkson bij elke track rit het woord gambon moet zeggen? Hij slaat het nooit over.
@Jochem: … we kunnen er vanuit gaan dat die er een stuk beter uitziet nu ;)

Zijn die twee uitstroom openingetjes aan de zijkant om de opgebouwde druk in de wielkasten weg te leiden? Over die truc maakte Jeremy een opmerking toen hij met de Scuderia reed…..
@stiggie

Kun je wel roepen dat Datsun zulke mooie auto’s maakt met de Skyline en dit ding, maar het is en blijft een hok. Hij is te groot, te klinisch, te computergestuurd, te emotieloos, te japans en als laatste; een Datsun.

En daar hou ik niet van, Bah.
@ Wooody

Die dingen heb ik ook in mijn vectra zitten.
Niks bijzonders dus. ;)
Werd die R8 gebruikt om te filmen of wat?
@ ifi
waarschijnlijk omdat de laatste bocht Gambon heet ;)
Btw weet iemand waarmee ze die offroad race gefilmd hebben? Landrover, Nissan, Porsche of wat anders?
@ Birger:
Wat is er mis met de Datsun dan? Probeer voortaan je (zinloze) reacties iets beter te beargumenteren, hebben we allemaal meer aan. Ik zie niet wat de oude naam Datsun met het moderne Nissan te maken heeft.
Owh ja, Lamborghini vind je dan zeker ook nix, waardeloos oud tractormerk toch?
V-spec,

Lamborghini is cool. Tractoren zijn namelijk nuttige apparaten, daardoor hebben jij en ik te vreten. Datsuns zijn in mijn ogen zinloze machines die de wereld best kan missen. Emotieloze, saaie apparaten die niks toevoegen aan de mensheid. Daarnaast is het een beetje hetzelfde als bij een Eurofighter of JSF; als de computers uitvallen doet hij niks meer. Plus het feit dat Japanse auto’s immitaties zijn en fijn in Azië moeten blijven is een vrij duidelijke argumentatie, dacht ik.

Bah, ik spuug op die dingen.
inderdaad,
RESPECT voor de jaren ontwikkeling door NISSAN
@ Birger.

TOP! Woorden naar mn hart. Datsuns zijn gewoon Datsuns.

Echtheid is niet te koop.
@Huin

Ik heb vorige week in een GT-R gezeten, de hele familie kan niet mee.
De plaatsen achteraan zijn te verwaarlozen, er is evenveel plaats op de achterbank als bij een Porsche 991 of Audi TT.
@birger: dat is met afstand één van de domste reacties van meer dan 3 woorden sinds lange tijd. Emotieloos? Check de video van Jeremy met de auto…Saai? Yeah right, iedereen die ermee gereden heeft zegt het tegenovergestelde….. maar jij hebt natuurlijk gelijk dat is logisch.

Japanse auto’s imitaties? Aha…. welke auto heeft Nissan dan geïmiteerd? En waarom is de imitatie dan superieur aan het origineel?

Werkelijk, jouw reactie zet nieuwe standaarden…
haahah prachtig, de woorden van Binger slaan werkelijk echt NERGENS op, dat zijn jouw meningen, waarschijnlijk gewoon omdat jij niet van japanse auto’s houd, maar dat zeg je zelf ook al.

Iedereen die met de GT-R gereden heeft of gezien heeft of meegereden heeft vind het juist super en jij zegt dat het niks is, een datsun is en vol zit met computers, hahahaha
@ w0o0dy
Don’t p0wn to hard you! ;) :P Maar naar het schijnt is de GT-R wel saai aan lage snelheden. Wat wss het enige is dat die auto zal doen in de handen van zijn modetrend volgende eigenares. Net zoals het is bij de 997 Turbo’s. 1 op 5 eigenaren scheurt ermee over het circuit. (schat ik :P )

@ Nissan-fans
Niet los gaan op mij, ik zeg gewoon de feiten; je Nissan is ook maar een auto, een auto zoals alle anderen, nl 1 met gebreken. Ik ben er fan van (zoals je kan lezen in mijn reacties in het vorige Top Gear topic) omdat hij zijn respect verdient, maar hij is niet perfect.
@ Birger :

AUB gij terug onder de steen van waaronder je kwam, je lag daar goed en de wereld was heel erg tevreden zonder jou..
autoblog kan echt wel zonder jouw onozele en laag bij de grondse IQ dat jij hebt. Misschien is zelfs de ganse wereld beter af zonder jou ..
van die skyline vind ik het nog niet zo erg
vind die r8 veel erger
@ Biger,

Wat een onzin kan jij uitkramen zeg, het lijkt wel vrijdagmiddag! Maar ik ouwehoer wel even met je mee: Als we het toch over emotieloze en klinische wagens hebben, laten we Audi dan ook direct opdoeken. Compleet nutteloos merk, elk model lijkt op elkaar, totaal fantasieloos, zo klinisch als de pest en emotie is ver te zoeken in het steriele topmodel de R8. Er is alleen één probleem: geen Audi, dus ook geen knaken voor dochter Lamborghini en dus geen vreten voor jou, want die tractoren kunnen ook niet meer in elkaar geknutseld worden aangezien de fabriek weg is. Ik daarintegen ga wel naar Azië waar wél te eten is, want de rijst wordt met de hand verbouwd. Die gare tractor van jou kunnen ze daar missen als kiespijn.

Kom op zeg, wat een slap gezwets! Dus je denkt echt dat die LP640 doorrijdt zónder ECU?! Dat die 640 paarden zonder electronica op de weg worden gezet?!
En van welke Europese auto is de nieuwe Nissan GT-R dan een slechte immitatie? Over welk feit heb je het in vredesnaam? Zelf net verzonnen zeker?

Maar goed, ik hoop vooral dat jouw computer ook snel weer uitvalt, dan kan je weg achter dat stomme ding dat niets toegevoegd aan de mensheid en kan je verder met het verzinnen van dit soort slappe gezwets dat écht niets toevoegd aan de mensheid.

Ik ga wat nuttigers doen in ieder geval, beetje zonde van mn tijd dit! Totaal geen toegevoegde waarde!
inderdaad, discussie houden heeft geen zin, we weten wel beter!

@nism0
en dan ook nog de username nism0, schande
Birger schrijft,

21 July 2008 om 21:31
Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft een datsun…


En wat rijd je zelf? Man lul toch niet zo dom. Al is het een Lada, dit gaat heel hard en op het moment dat jij achter het stuur kruipt zal het je een worst wezen welk merk het is.
@nism0

Verander AUB je naam.
@alle nissanfans,

Grappig dat we jullie nu ineens wél zien. Op de weg namelijk niet, in die grijze muizen gebakjes waar jullie in rondtoeren.

Maar goed, zal ik dan maar verder uit de doeken doen waarom Nissans saaie flotsauto’s zijn?

Nissans zijn lelijk. Dat is gewoon een feit, kan niet over gediscussieerd worden.

Nissans zijn saai. Ook de GT-R is saai, met zijn afgezaagde vorm en zijn playstation interieur.

Mensen die Nissan rijden zijn nog saaier dan de auto. ‘Nuf Said over dit onderwerp.

De namen van de Nissan modellen zijn suf. Ik bedoel, sunny, skyline of Almera. Kom óp zeg.

Daarnaast worden veel van die auto’s vreselijk verkracht door puisterige adolescenten met petjes die denken dat ze de ultieme emotieloze prutsbakken kunnen opleuken met halfords rotzooi als spoilers, sportauspuffs en nepxenon.

Er is eigenlijk maar 1 ding goed aan die onzinwagens; ze ruiken lekker als ze in de fik gestoken worden.

En iedereen die het niet met me eens is hoort niet op een autosite thuis, maar op een site voor invalidevoertuigen.

Dag!
Y E S !
birger…
@ Birger,

spijtig voor jou maar niemand is het met jou eens dus flikker jij maar op van deze autosite met je zinloos commentaar.
Timmah (goeie naam, aan je reactie te lezen ben je net zo begaafd als het soutparkfigurtje dat ook zo heet…)

Ik zie boven je al een reactie die het tegendeel bewijst, dus ik weet niet of ik wel weg moet.

Maar als je meer voorbeelden moet waarom Nissans grote tijd zuigen, dan hoef je het maar te vragen hoor, er zijn er genoeg namelijk.
“De Audi R8 die achter deze Nissan reed kon niet meer op tijd remmen en knalde achterop de GT-R. Het gaat hier trouwens om dezelfde GT-R die afgelopen zondag door The Stig over het Top Gear circuit werd gejaagd.”

Apart dat de VOORKANT van de nissan dan in elkaar zit….
Ow correctie… dat was een andere crash!
Martijn beter lezen ..
Jezus mensen lopen hier te discussieren over datsun en emotievolle auto’s terwijl het hele verhaal niet klopt !! Hoe kan de voorkant nou in de prak liggen als de R8 achterop klapt!? Eerder andersom!!
@ alle anti Nissan GTR’s:

Als de GT-R zo slecht is, waarom besteedt Top Gear 2 (of wellicht meer) afleveringen erover ACHTERELKAAR. Dat is in heel TG verleden nimmer gebeurd.

Een echte autoliefhebber weet wat Skyline, Supra, S2000, NSX inhoudt, maar ook bv. 190E-2.5 16v, Sierra Cosworth, Kadett GSi 16V en 405 MI 16V. Trouwens de Skyline heeft een lange en succesvolle loopbaan, in ieder geval meer dan meeste op de autoblog: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
oh jee, foutje moet kunnen
Zeer knappe prestatie van die gt-r met de stig erin en dat voor dat geld. Ik vind het ook nog geen lelijke wagen en de technische snufjes zoals die g-krachten zijn wel leuk. Maar ik heb toch liever een porsche 997 turbo dat ietsje beschaafder is, maar dat is mijn mening en over smaken kan niet geoordeelt worden.

Overigens vraag ik mij af waar dhr Birger dan mee rond rijdt?
@ Martijn & Stefano
Related in any way? Familie ofzo. ;) :P
Dhr Birger rijdt in een 2007 BMW 130i.

Oftewel, geen gelul met turbo’s, gewoon achterwielaandrijving, geen japanse crap, maar gewoon premium Duits.

Gaat misschien niet zo hard als een GT-R, maar ik durf te wedden dat ik 99% van die Nissanfans hier het snot voor de ogen rijd.

Daahaag!
Zeer veel respect voor de nissan gt-r. Het is een niet te evenaren auto. De audi wilde het natuurlijk bijhouden maar helaas. Dus laat audie maar eerst met een serieuze kandidaat komen voor de nissan gt-r want dit werkt zo nie.
Just can’t beat a nissan skyline that’s a fact, so don’t even try.
Das allemaal niet zo erg..
Maar, hoe zit de r8 eruit !?
@ Birger,

zo origineel van jou om deze discussie weer opnieuw te beginnen . En ja proficiat , je hebt 1 vriendje die dezelfde mening deelt……stoer.

Ook stoer om een datsun gaan af te kraken terwijl je jezelf nog met een fiets verplaatst.

@ Alex.

Doe geen moeite , die pubers kennen geen autogeschiedenis en zullen het ook nooit niet begrijpen.
de r8 ziet er nu juist mooier uit =D, naja mooi kan het ook niet worden, in ieder geval beter!
Praten hier op autoblog over japanse auto’s heeft geen zin, de meeste fanboys hier zijn alleen maar vag auto fan etc, of golf rijders (zie andere post op frontpage)
@matthias: waarschijnlijk wordt ie altijd gereden…. wit busje, gratis wit jasje met extra lange mouwen te leen…. en wat pilletjes om onderweg wat te knabbelen.

@birger: ipv een beetje ruzie zoeken mag je wel proberen een serieuze reactie te geven op mijn opmerkingen van 22:31. Heb je al ooit met een GT-R gereden? Nee ik helaas ook niet, wel eens een Skyline geprobeerd? Hmm ook al niet…. een 350z dan misschien? Oftwel…. het geraaskal van een fanboy die geen idee heeft waar ie het over heeft.
@ Birger,

Waarom Nissans zuigen?? Je zegt saai , saaai , saai , nog eens saai ,saai , en lelijk en suf ……. pff wat een niveau zeg.

Moet jij nog niet gaan slapen?
Ach ja, ieder heeft zo zijn voorordelen: Nissan’s zijn Datsun’s, Japan maakt alles na, een Corvette gaat niet een bocht om, een Ferrari is van slechte kwaliteit omdat de motoren nogal snel opblazen, Mercedes maakt alleen maar auto’s voor verkeerde kappers, etc, etc, etc…………..

Gelukkig zoveel mensen, zoveel wensen- ik rij zelf een Skyline van 14 jaar oud met nog geen spatje roest en in komplete nieuwstaat, zo uit Japan gehaald. Ieder zijn smaak, en laat iedereen maar roepen dat het een Datsun is, dat de nieuwe Corvette sneller is, etc…. I don’t care- gaat er maar precies om hoe je er zelf mee omgaat.

Dus als Bigger of wie dan ook het niet op “Datsuns” en alles uit Japan heeft, prima, no worries- zolang de techniek(hoogwaardige) toch nogsteeds vaak uit Japan komt en de U.S. daar vaak niet aan kan tippen zal ik echt wel Japans blijven rijden: Dodge Charger(original) laat ik ECHT niet links liggen, is gewoon een vette bak, en de nieuwe modellen idem, maar ik loop daar niet voor warm, en das maar goed ook…… Als IEDEREEN dezelfde auto zou rijden, iedereen hetzelfde uiterlijk zou hebben, darn….. DAN pas zijn we ALLEMAAL grijze muizen!!!!!

Groeten aan ALLE autoliefhebbers ;-)
Mjah ik snap de verschillende reacties wel hoor. Ik was ook niet zo’n fan van de GTR maar na die topgear show vind ik hem toch wel iets cooler. Maar het probleem van geen emotie blijft gewoon. Zonder wat af te doen aan de snelheid van dat ding er zijn gewoon een aantal dingen die het wel een snelle auto maken maar tegelijkertijd ook een totaal supercar onwaardig ding. Het punt is, als je persee snel wil zijn er goedkopere alternativen dan een GTR die gewoon veel sneller zijn. Maar het grootste probleem is:

1. het ding heeft geen emotie. Niet kwa vorm, niet kwa geluid en niet kwa rijgedrag. Perfect rijgedrag is leuk voor de snelheid, maar wat voor gevoel geeft het je?

2. Het is net een playstation bak. Het ziet er echt uit als iets wat uit je computer komt en niet iets waar een heel aantal mensen met de hand op hebben zitten zwoegen (ookal is dat misschien wel zo, het straalt er niet vanaf). Het ding ziet eruit zoals die kost, niet zo heel duur, gewoon als een auto met veel plastic.

3. Interieur. Wie wil al die domme schermen met meters waar je toch niet op kan kijken als je hard aan het doorrijden bent? Nogmaals, is dit een supercar of een fucking playstation? Neem een voorbeeld aan het interieur (of het gebrek daaraan) van een F40, Enzo of Scuderia. En als je dan wel een interieur wil maken neem dan eens een kijkje bij Pagani maar kom niet aan met plastic meuk en 80 schermen.

4. het is en blijft een Nissan. Doet niks aan de auto af, maar het is gewoon zo. Het is geen begeerlijk aparaat zoals een Ferrari is. Een Ferrari in je garage is meer dan een auto, het is ook een stukje kunst, een stukje geschiedenis en een stukje lust. Een Nissan zal dat nooit zijn ookal is het een betere auto in elk opzicht dan een Ferrari. Maar dat is het hem nou net, perfectie hoeft niet perfect te zijn.
@Matthias: Dhr Birger is denk ik nog niet oud genoeg om auto te rijden. Hij snapt in ieder geval nog niet helemaal wat een argument is.
@Birger: Ik vind Nissans (waaronder de GTR) ook saai, maar jouw argumenten zijn alsnog persoonlijk.

Btw, de GT-R is gebouwt met Europese technologie.
Zie de cilinderkop, zuigers, zuigerstangen, krukas, en zowat alle motoronderdelen op het blok na, injectiesysteem en het smeringssysteem, ontworpen en ontwikkelt door Cosworth. De vering, ontworpen en ontwikkelt door Lotus Engineering en Bilstein, transmissie door Getrag, remmen door Brembo, zetels door Recaro.

Feitelijk is alleen de zelfdragende carrosserie, basis motorblok, interieur en het vectoring vierwielaandrijflijn van Nissan. De turboladers komen wel van het Japanse IHI.
Maar de carrosserie schijnt heel erg stevig te zijn, en je kunt alles zeggen maar het ATTESA-ETS systeem is wel erg goed om zo’n zware auto zo snel over het circuit te kunnen jagen.
Nu nog wachten totdat Audi met quattro VI en Porsche PSK/PTM (beide ook vector/sliphoek-geregelt) komen.
Beste Roberto,

Ik rijd al geruime tijd auto. Een echte auto ook, van Duitse makelijk, maar de reactie waarin ik zeg wélke auto dat is, moest nog goedgekeurd worden. Waarschijnlijk omdat ik dat vanaf een andere computer heb gedaan ofzo.

Maargoed, ik zal het nogmaals zeggen; ik rijd een 2007 BMW 130i. Ook al eerder gezegd, geen gelul met turbo’s, gewoon achterwielaandrijving en een premium merk. Misschien minder snel dan een GT-R, maar ook in deze reactie durf ik te beweren dat ik 99% van alle nissanfans hier het snot voor de ogen rijd.

Ook had ik nog iets gezegd over japanese crap, maar weet niet meer in welke context.
@sjaak1234: geen emotie? Je zou toch kunnen zeggen dat Jeremy Clarkson, Jay Leno, Chris Harris en Jason Plato wel wat gewend zijn qua auto’s….. Die hebben zo ongeveer iedere sportwagen die de moeite waard is al gereden…. als dat soort mensen lyrisch zijn over de auto dan zegt dat toch wel iets….lijkt me. Jeremy noemt het juist specifiek dat de auto juist heel veel feedback geeft en erg spectaculair is om mee te rijden en besluit met FAN BLEEDIN TASTIC”…. volgens mij issie wel enthousiast….

Dan is het nogal stompzinnig dat mensen die de auto alleen maar op wat foto’s en filmpjes hebben gezien en meer vooroordelen hebben dan Geert Wilders over Moslims gaan beweren dat de auto emotieloos en saai is…
Ik krijg zo het gevoel dat enkele serieuze mensen tonen waarom Birger zijn mening wat outdated is, maar enkele mensen waarvan ik verdenk dat ze zichzelf serieuzer voordoen dan ze zijn, beschuldigen hem alleen maar, geen reden gevend waarom hij mis is en waarom zij beter weten.
@ jdm, Timmah en Waxweazel: noem mij eens een merk dat ervoor zorgde dat de eerste was met zijsleuven, gewoon om je kennis een beetje te staven.
@ De vlaming,

Niet onozel gaan doen hé jongen , als onze vriend Birger eens een duidelijk argument kan stellen buiten saai en lelijk dan kunnen we verder praten.

Wie begint hier nu over zijsleuven….. bedtijd jongen
@sjaak1234

Je hebt helemaal gelijk, maar emotieloos is ook weer zoiets persoonlijks. ;-)

Ik ben het met je eens dat het veel op een Playstation lijkt, en daar is ook een markt voor- een Ferrari is ook fraai, no doubt about it, maar toch minder bereikbaar voor de meeste onder ons(wie kan er trouwens een R35 bestellen??!?!?!). Gaat dus helemaal om wat je smaak is en wat je zelf wilt.

Ik vindt de R35 dus erwel mooi uitzien, blokkerig of niet, en een R35 kan ook op dieet gezet worden- alles eruit, alleen het hoognodige, en gaan met die auto. Ze hebben de auto nog een beetje praktisch en luxe willen maken, en de F40’s e.d. waren wat dat betreft meer echte raceauto’s, iets dat in mijn ogen niet wordt gepretendeerd met de R35.

Zou overigens(persoonlijk) toch weer gaan voor de oude modellen, dus een R34GTR: motorisch loopt het zo lekker en je kunt er technisch nog zoveel mee uitvoeren, dat dat toch mijn eigen keuze zou zijn.

Overigens rij ik met een auto die zo min mogelijk opvalt- geen stickers, geen heftige kleuren, gewoon een “sleeper” zoals ze dat zo mooi in de U.K. noemen.
@Nick hoe kom je daarbij? Heb je daar ook bewijs van?

Een R32 Skyline rijdt zo’n vrouwen bmw’tje al het snot voor de ogen…. laat staan een beetje recente….
inderdaad, hoezo verander je opeens van onderwerp :’)

discusseren met jullie is maar kansleaus, de kenners weten het wel beter!
Birger: Van je geloofwaardigheid was al weinig over, maar nu je ook nog eens gaat beweren dat je een auto rijdt (hebt?) van €45K kun je me echt van de vloer vegen…

… van het lachen!
idd, kom je aan met je bmw uit 2007, word je zoek gereden door een 14 jaar oude NISSAN!!
Cosworth Driver
@birger

En in wat voor een auto rijd jij dan wel, durf eens te vertellen hier wat voor geweldige wagen jij rijd, ik gok opel manta of nee, een golf GTI.
En je hebt vast een petje op je hoofd die je achterste voren draagt.

NB: ik ben niet specifiek een fan van een bepaald merk, maar van bijzondere autos en de nissan hoord daar absoluut bij, een toekomstige klassieker.
@ w0o0dy
Ik steun niemand (behalve het eletriciteitsbedrijf door hier nog zo laat te zitten schrijven ;) ) maar als iemand weet dat de enige reden dat die Nissan op dat moment niet tegen de muur ging en de enige reden dat Jeremy tijd had om een leuk woord te verzinnen was omdat de onboard computer elke seconde de kracht naar elk van de wielen veranderde om zijn brute rijstijl te corrigeren, dan zou jij het zijn. Ik weet niet hoe een auto die je zo in de watten legt, nog leuk kan zijn. Maar blijkt dat het zo is. Mss omdat hij zo freakin’ snel is, want geen elke auto kan dat evenaren, omdat dat een verlies in karakter zou betekenen. En dat betekent negatieve kritiek op de sportwagen, en als dat gebeurt bij vb een 911, dan is de hele generatie 911’jes van dat jaar slecht in de ogen van bepaalde criticussen. De GT-R series is niet befaamd vanwege zijn typisch karakter of charisma, en daarom kunnen ze alle kanten op.
@ niet gelovigen in de superieuriteit van de GT-R haters
Ik ben slechts een realist die zegt “eerst zien, dan geloven”, als ik er ooit in zou mogen rijden dan kan mijn reactie helemaal omslaan, dus please, ga niet los op mijn reactie!

@ mezelf
noem mij eens een merk dat ervoor zorgde dat de eerste was met zijsleuven, gewoon om je kennis een beetje te staven.
Ow, wat een slecht geformuleerd zin! Eerder ‘noem mij eens een merk dat de eerste was met zijsleuven, gewoon om je kennis een beetje te staven’. :)
@ jdm & Timmah
:lol: Jullie blijven maar doorgaan hé? Was mijn reactie niet duidelijk genoeg? Ik wil jullie kennis staven, want ik denk dat jullie meer weten van schelden dan van auto’s. Dus waar blijft mijn antwoord? En @ jdm ik verwacht nog een repliek op mijn reactie in het vorig Top Gear topic, of durf je niet?

En voor de duidelijkheid: ongemanierde kinderen horen niet thuis op een autosite, noch op een andere site! Doe toch geen moeite om al dat gelul op te schrijven, morgen worden jullie hopeloze reacties toch verwijderd.
Guys, guys……..

Laat het rusten- als bigger blij is met een 130i, let him.

Ik mocht plaatsnemen in een auto van 18 jaar oud met 575pk en het gaf me een hartslag van 180(km/uur): de dag dat zoiets voorbij wordt gereden door een 130i eet ik mijn pet op. Overigens….. vergelijk die 18 jaar oude Skyline dan ook met een 18 jaar oude BMW- denk dat jezelf snel genoeg weet hoe laat het is ;-)

Overigens moet ik het nog gaan begrijpen dat iemand €45000.- uit zou willen geven voor zo’n kleine auto met meteen een torenhoge afschrijving en verzekering: nieuw is ook maar nieuw en eenmaal uit de showroom ben je net zoveel armer als ik in een jaar aan benzine verstook.

Gegroet. :D
@ de vlaeminck: met alle respect, wtf is de relevantie zijsleuven?
gaat nergens over, ik weet wel beter!
en ik hou meer van 200sx-en en oude model skylines, 6inline y0!
@JDM

Word!!!!
@ Roberto
Kijk, daarom vroeg ik het ook niet aan jou: ik wou de kennis van deze punks eens testen, gewoon om te weten of ze wel íets weten over auto’s. Want ze praten alsof ze veteranen zijn, dus ik dacht voor de zoveelste keer “they talk the talk, but do they walk the walk?”.
@de Vlaeminck: een zinvolle bijdrage in deze bitchslappin’ contest….er moest een reden zijn dat ik nog niet naar bed ging :)

De GT-R schijnt redelijk makkelijk te rijden te zijn, dat klopt.. maar dat is een Elise in feite ook…. tot je het tempo zover opvoert dat je in de buurt komt van wat de auto maximaal kan…. Dan wordt de Elise waarschijnlijk een vlek op de muur en de GT-R helpt je uit de ellende… da’s een groot verschil en met de rijkunsten van de gemiddelde automobilist een groot goed.

Wat we ook horen over de GT-R is dat je de auto ongelofelijk bij t nekvel moet pakken, een andere rijstijl moet aanleren en er flink mee moet gooien en smijten…. (bijna rallystyle soms)…. Dan haal je pas echt het onderste uit de kan.. Groot voordeel is dat je minder kans loopt het ding aan gort te rijden dan met andere sportieve auto’s…

Zo ongeveer iedere dag dat er vrij gereden kan worden op de Nurburgring bewijzen lui met BMW’s en Porsches dat ècht kunnen rijden nog iets anders is dan een beetje “showboaten” en zien hun speeltje op de autotrailer naar het schadebedrijf verdwijnen.

De GT-R is dan wel relatief makkelijk op normale snelheden te rijden en zelfs vrij makkelijk om snel mee te rijden, maar echt hard gaan dat doe je ook met die auto niet zomaar… alleen crashen is wat minder makkelijk gemaakt….

Ik rij zelf een leasebak met wat electronica om de boel in goede banen te leiden maar ook in een auto zonder enige electronica die zich met het rijden bemoeit…. De kleine sportwagen is leuker, drukker, intensiever en sneller…. maar als de regen met bakken uit de hemel komt dan ben ik blij dat het leasehok me in alle rust en veiligheid weer naar huis laat rijden, zonder zweet in de bilnaat.

De GT-R kan beide rollen aan, maar is ook nog eens zo geavanceerd dat de bekende namen op hun nummer worden gezet… EN verstokte autofreaks zijn enorm enthousiast over het rijden met de auto….. dan zal het wel geen saaie truttenschudder zijn lijkt me….
@ Birger:

en ik spuug op jou! Hersenloze dat je bent, haha! Welkom in 2008 fijne vriend. Ik weet niet wie of wat je bent en hoe of waarom je hier komt,
maar je valt echt gigantisch door de mand met je zielige praatjes.

”Lamborghini is cool. Tractoren zijn namelijk nuttige apparaten, daardoor hebben jij en ik te vreten. (…) Daarnaast is het een beetje hetzelfde als bij een Eurofighter of JSF; als de computers uitvallen doet hij niks meer. Plus het feit dat Japanse auto’s immitaties zijn”

Ehm.. ja. Dus als Nissan ook als tractormerk was begonnen, was het dan wel cool geweest?? En of je nou in een GT-R, Gallardo of Golf rijdt, als de computers het begeven sta je sowieso te koukleumen op de vluchtstrook.
En ohja, dan mag jij mij ook gelijk (met goedonderbouwde argumentatie) vertellen waar de GT-R dan z’n imitatiekunsten van geleend heeft.

Nice talkin’ to you mate!
Je praat poep, haha. Sukkel.
HEILIGSCHENNIS! Maarja, even het Team van de Grote Beurt erop zetten en dat ding kan weer de weg op….
maar om het even op een rijtje te zetten
de meeste haters zeiden
-gt-r is niks, emotieloos, playstation mobiel etc etc
-laat topgear een test doen, de stig een rondje over het circuit rijden etc
-een NISSAN/DATSUN, zo snel?
-een gt-r die een POORSCHE 911 turbo verslaat?

maar nu
-gt-r rijd een hele snelle tijd over het topgear circuit
-jeremy is er ook tevreden over
-de gt-r verslaat een heleboel nog duurdere auto’s

oja, een nissan met een exoot vergelijken kan natuurlijk ook niet, andere klasse

maar toch, de gt-r pwnd ze wel!
kunnen mensen wel zeggen van, emotieloos, wat bedoel je met emotie?

En, auto ziet er plastic uit, kijk naar de GT-R dan, zie je het Carbonfibre niet? dan ziet een poorsche er eerder plastic uit.

etc, in discussie gaan is kansloos zoals ik eerder al zei, we weten wel beter!
@ robbie: het eerste filmpje is eigenlijk geen filmpje maar een slideshow…

Ik heb reeds met 2 Audi’s gereden en iedere keer verschiet ik van de bijtkracht van de remmen, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan gelegen hebben.
@ w0o0dy
Eerst en vooral thanks! That makes it all worth while! En ik denk dat ik je reactie zal onderverdelen in deel 1, 2, 3, 4, 5 en 6, om het reageren op dit uur wat makkelijker te maken. ;)

1. Idd, als de rijder van een GT-R (wie ik bekijk als lui en behoorlijk onervaren met de kunst van het rijden, doch erg ervaren met breakneck speeds) in een Elise stapt, eindigt die tegen de muur. Maar als de eigenaar van een prettige bak als de Elise in een GT-R stapt, zal die hem erg irritant vinden, als hij drift dan houdt de computer hem er zo lang mogelijk in, als hij een bocht neemt dan doet de auto dat zonder aarzelen of tegenstribbelen (en dus zonder karakter). Het zal pas zijn tot hij in de hogere sferen van de tachometer komt, dat hij hem leuk zal vinden, omdat de snelheid de controlerende technologie verbergt. Je gaat zo fenomenaal snel dat je niet langer beseft dat het de computer is die het voor je doet.

2. Groot voordeel is dat je minder kans loopt het ding aan gort te rijden dan met andere sportieve auto’s… Maar is het niet uit onze fouten dat we leren? Hoe kan je weten wat je kan met je auto als je niet weet wat je niet kan? Stel: iemand gaat met zijn GT-R al accelererend aan hoge snelheid over een heuveltje vlak voor een bocht: hij landt, de computer redt zijn leven zonder dat hij het merkt, hij neemt die bocht. Dan wordt de eigenaar overmoedig, hij denkt dat hij een natuurtalent is en koopt nog een sportwagen aan, laten we zeggen, een 997 GT2, denkend dat racen een peulschil is. Hij doet die track opnieuw, domweg gassen zoals hij kon in de GT-R. Hij neemt die heuvel voor die bocht opnieuw, aan dezelfde snelheid. Hij mag zichzelf gelukkig noemen als hij er levend vanaf komt. Dat is het met de GT-R: hij leert je niets, hij laat je gewoon gaan zoals je wilt, zonder ooit voor een obstakel te komen dat hij (de auto, niet de chauffeur) niet kan overwinnen. Het is een beetje als springen op een trampoline: je springt veel hoger, maar als je weer op de gewone grond komt, lukt het je haast niet om hoog te springen. (een beetje kinderachtige reactie, maar dit is volgens mij toch wel de beste vergelijking)

3. Maar als je kan scheuren in een GT-R, kan je dan écht rijden? ;)

4. Voor zover ik het zie, is het enige dat je belemmert om vlugger te gaan, de hoeveelheid G’s dat je lichaam aankan.

5. Idd, actieve vierwielaandrijving is 1 van de beste uitvindingen van de 20e eeuw. Denk maar eens wat een S8 (of gelijk welke supersedan) zou zijn zonder Quattro. Widowmaker! :twisted: :P

6. Wel, de Bugatti Veyron (hij moést gewoon in mijn reactie! :D ) is ook zo’n allrounder, the best in the business. Maar deze is gemaakt voor zijn snelheid en bijna magische handling dus iedereen verwacht zo’n prestaties van die auto, mede door de heisa dat Bugatti errond maakte, en mede door zijn prijs. ;) Maar deze GT-R was niet bepaald bedoeld om mensen in shocktoestand te brengen door zijn snelheid, en dat is volgens mij het verbazende eraan. Zoals ik al zei: de naakte snelheid die hij kan bereiken verbergen de computer die erachter schuilt. Zoals ze schreven in Autowereld: jij bent er alleen maar om het stuur te draaien en de pedalen te bedienen. Of zoals ik liever zeg: de computer richt, jij schiet. :) Al deze commentaren hebben wel een negatief toontje, dat geef ik toe, maar nu ik denk dat zelfs ik al die snelheid en sensatie kan hebben voor slechts € 76.500, dan ziet hij er ineens heel aantrekkelijk uit…

Sorry voor de ellenlange reactie trouwens. ;) :P Btw if I may ask, how’s the twin coming? :)
Zó zeg! Wat een auto al los kan maken! Maar weet je wat telt? Gewoon je eigen gefundeerde mening. En om “opa-plas-piemel” te citeren: “Het zal me m’n derrière oxideren” wat Birger en consorten vinden van die GT-R. Vindt hij hem saai? So what? Gewoon zijn mening en van mij mag hij.
Alleen, persoonlijk worden en gaan beledigen, dat geeft slechts iets weer over z’n niveau en intelligentie en zo. Zegt niets over concrete argumenten, die tegen de GT-R spreken of kennis daaromtrent.
En wat z’n autokeuze betreft: Respekt! Alleen is het niet mijn keuze. Einde verhaal!
On topic: Ik blijf bij mijn mening van het eerste moment, dat er gegevens bekend werden over de prestaties van de GT-R: Het is in mijn opinie een gigantische prestatie van Nissan om voor die prijs een supersportwagen neer te zetten, die met de gevestigde orde gewoon de vloer aanveegt, ook al zijn die andere twee of drie keer zo duur. En wat z’n uiterlijk betreft: Je hoeft niet de mooiste te willen zijn om eerste te worden. Komt nog wel.
@ Birger

Ik kan me niet voorstellen dat je deze Nissan lelijk en saai vindt. Moest je dat wel vinden, zou ik zelfs durven stellen dat je liegt of blind bent.

http://www.autoweek.nl/images/480/d/b113d3b0b5903e20d0a352d9b739991d.jpg
En toch bevestigd deze post mijn keuze weer; ik heb er goed aan gedaan om een GTR te bestellen.

Grappig genoeg ben ik WEL in de positie om te kiezen uit de meeste supercars. Ik heb daarom gereden met een 997Turbo en een R8. Beide prima auto’s, maar heb toch gekozen voor de GTR; zonder erin gereden te hebben.

De GTR combineert snelheid met het praktische. Verstand en emotie in balans. Ook de exclusiviteit speelt een rol. De komende 2 jaar komen er 24 stuks naar Nederland. Dat is behoorlijk minder dan een R8 of een 997Turbo.

Grappig, is dat vaak degen met het meeste commentaar nooit in dit soort auto’s (dagelijks) rijden. Ik (gelukkig/helaas) wel.
Als een auto emotie heeft als er allerlei gebreken aan zitten, heb ik liever een auto zonder emotie. Dat ding moet veilig en betrouwbaar zijn. Heb ik een deathwish, koop ik wel een Atom.

Grappig is,dat JC juist zegt dat alles aan de auto klopt. Als hij echt gereden wordt, dat hij analooog aanvoelt = emotie.
Hoezo geen emotie aan een auto die door een klein team perfectionisten is ontwikkeld en fijngeslepen dmv hulp van techneuten uit Europa. Kan aan mij liggen; maar dat ruikt toch wel naar emotie. Ooit een 996Turbo/997Turbo gereden? Ook veel emotie; maar ook veel computers. Zinloze discussie.

Saillant detail, is dat er veel ‘emotie-volle’ auto’s op een GTR ingeruild gaan worden op de GTR volgens de dealer. Voornamelijk veel echte autoliefhebbers. Ik hou de mijne maar en heb de GTR straks als nieuwe daily driver. Hopelijk is de eerste preofrit in Augustus als alles meezit en in October een track weekend op de Ring!
Nog even @bigger:

Je hebt het over grijze muizen: ik denk dat er VOLDOENDE grijze muizen rondrijden in 118’s, golfjes en 206’jes. ;-)

Overigens BMW Premium merk? Denk dat er genoeg andere merken “premium” zijn, alleen betaal je daar niet zoveel voor als de “merknaam” BMW.

@Maximus: welk weekend ga je e.v.t. richting de ring mocht je hem reeds in bezit hebben? Zijn vrij veel weekends met enkel racen, dus dan is de Nordschleife dicht. ;(
@Freddie: Volgens de dealer moet dat ergens in October plaats gaan vinden. Ik zal niet in mijn GTR rijden overigens. Dat zal met een aantal factory cars gebeuren, samen met enkele profs en alle nieuwe GTR-eigenaren.
@Maximus

Ik zal de Nordschleife-cam in de gaten houden in October! ;-)

Overigens komen er nog voldoende GTR’s op Assen in actie tijdens Time Attack: owk, geen R35’s, maar wel ander mooi geweld!
Ach, grappig genoeg wou ik een reactie posten voor Maximum.. Grappig genoeg weet ik even niet meer wat..
In de jaren negentig kwam het concern in financiële problemen.
Het Franse autoconcern Renault werd eind 1999 de-facto eigenaar van Nissan en benoemde Carlos Ghosn als president, om de problemen bij het bedrijf op te lossen.


Waarom zijn die problemen ontstaan?
Omdat het zulke geweldige auto’s waren?
Ik hoor het morgen wel, ik ga slapen ;)
Ik wil ook nog even op Birger reageren hoor:
Eerst ff een quote: ” Daarnaast worden veel van die auto’s vreselijk verkracht door puisterige adolescenten met petjes die denken dat ze de ultieme emotieloze prutsbakken kunnen opleuken met halfords rotzooi als spoilers, sportauspuffs en nepxenon. ”

Wat is het verschil met de gemiddelde BMW dan?

Met andere woorden, volgens jou gedachtengang is de Nissan ook een premium auto, aangezien ook deze verkracht wordt met opplakstickertjes en andere zooi, net als BMW.

Overigens rijdt Birger dus gewoon een mini met een andere motor en carroserie, ik hoop dat hij er blij van wordt, van zijn lelijke, veel te dure en kleine BMWtje…
@ de vlaeming,

Vooraleer je andere mensen “Punks” gaat noemen , zorg je beter zelf dat je eerst een volwassen leeftijd bereikt.

Mijn reactie naar Birger toe was een aanleiding op zijn reactie met de standaard inhoud van saai, lelijk en suf.

Mijn reactie was ook enkel om hem erop te wijzen dat hij zijn mening moet argumenteren vooraleer hij iets plaatst ipv zijn persoonlijke smaak hier neer te schrijven .
Wat hebben we er trouwens aan als iedereen hier gaat posten :

Hij is lelijk….
Hij is mooi…
Ik vind hem suf…..
Ik vind hem leuk….
Bla….bla…bla….

Mijn reactie was enkel om hem daar op te wijzen , en dan moet ik van jouw mij gaan bewijzen adhv mijn autokennis?

Dus laat mij maar praten als een veteraan , vermits ik dat ook ben in vergelijking met jouw puberale leeftijd.
@W0o0dy; voor zover ik weet zijn die uitstroom openingen om lucht uit de kofferbak af te voeren, zodat je die normaal dicht kunt doen zonder overdruk op te bouwen.


Gasten; wat is er mis met Datsun? http://images.google.com/images?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&hs=Ylq&q=datsun%20240z&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Ik heb altijd begrepen -en meegemaakt- dat de voorkant van een auto meer kreukelt dan een achterkant. Dus hoe indrukwekkend ik de achterkant van deze GT-R ook vind, ik ben nu meer benieuwd naar de voorkant van de R8 die er achter in is gedoken.

Weet iemand hier ofer ergens beelden zijn van de bewuste Audi R8?
@hylke: ik ben absoluut geen fan van nissans maar voor de verklaring moet je over capaciteit en stagflatie maar een nalezen op wiki.
@vla we verwachten groot nieuws dit weekend.
Zeg dames,

hadden we het hier niet over de GT-R in plaats van elkaar af te zeiken ? Gezien de meeste reacties zitten er hier wel een hoop opgefokte pubers. Ga anders lekker op fok zitten in het autoforum.

En ja, ik vind het een supercar, maar goed, ik heb een Datsun 240Z en een 300ZX Twin Turbo ook altijd een supermooie wagen gevonden. Daarnaast heb ik een keer in een R32 (nee, niet de Golf…) mogen rijden, dus kan me dus de emotie wel voorstellen. Ik hoop dat ik ooit nog een keer de eer heb om in een GT-R te mogen rijden, want deze wagens verdienen in mijn ogen wel respect. Iets wat ik bij een “Premium” merk veel en veel minder heb.
@ Birger: wat zijt g’u een poser zeg. Maar je vermaakt mij in iedergeval wel, zoals iedere sprookspreker hoort te doen/doet.
Ja, bij Nissan werken alleen oetlullen, ze hebben ook nooit de Z-car uitgevonden als niche marketing, ze waren Renault niet vooruit met hun Prairie een van de eerste people carriers en ze kunnen geen sportwagen bouwen die voor een relatief gunstige prijs de competitie aankan met de gevestigde orde!
Nissan bouwt auto’s met een mondiale markt in gedachten en de idee achter deze auto’s is bewust middle of the road, grote omzet goede kwaliteit en vooral een betaalbare prijs en gunstig in onderhoud.
Dat Nissan gewoon als grote getallen speler het lef heeft om te laten zien wat ze technisch in huis hebben vind ik alleen maar leuk, ze laten zien dat veel andere merken alleen maar op hun zelf gecreërde legendes draaien !

Verder vind ik het ironisch dat een BMW rijder deze Nissan afzijkt, ik kan me namelijk nog goed voor de geest halen dat de Z8 nou niet zo’n goed onthaal heeft gekregen in auto land, de 850I het ook nooit heeft kunnen waarmaken en de nu legendarische M1 ook een stille dood is gestorven.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik anti BMW ben, ik heb met veel plezier in een 528 gereden en daarna nog een tijdje in een oude M5 gestuurd.
Dat is een marktsegment wat door BMW is her-uitgevonden en waar ze gewoon goed in zijn
Mooi is ie niet maar ook van serieuze US concurrenten en van een GT2 wint-ie:

http://www.caranddriver.com/reviews/comparison_test/coupes/chevy_corvette_z06_vs_dodge_viper_srt10_acr_nissan_gt_r_porsche_911_gt2_comparison_test.html

T’moet dus wel een serieuze bak zijn. Toch zou ik ‘m never kopen, de uitstraling is nul komma nul.
@ Birger:

Als je over een paar jaar uit de pubertijd bent en het verschil tussen mening en feit begrijpt mag je terugkomen. Geloof me, als je hormonen wat kalmeren raak je vanzelf meteen een hoop van die frustraties kwijt. Val tot die tijd lekker je ouders lastig met je onzinpraatjes, die hebben de verantwoordelijkheid er een **** om te geven. Wij niet.
Hylke, wat heeft dat er mee te maken ? Er zijn wel meerdere merken die opgekocht zijn, daarom zijn ze nog niet slechter.

Birger, jij moet jezelf over het uiterlijk van een wagen niet uitspreken als je met een BMW 1-serie rijdt. Ook zijn je zogenaamde argumenten gewoon subjectief en dus waardeloos.
ik snap niet waarom jullie hele lappen tekst moeten schrijven over hoe geweldig die auto is/niet is. feit is dat iedereen die deze site elke week bezoekt er een op straat tegen komt, de oren gespitst worden om naar die gruwelijke roffel van de motor te luisteren en als een greenpeace activist aan gaan hangen om m niet uit t oog te verliezen. Je vriendin verdwijnt naar een tweede plan ook al heet ze Heidi Klum en je waant je even in de zevende hemel, omdat jullie allemaal autofielen zijn.
” Daarnaast worden veel van die auto’s vreselijk verkracht door puisterige adolescenten met petjes die denken dat ze de ultieme emotieloze prutsbakken kunnen opleuken met halfords rotzooi als spoilers, sportauspuffs en nepxenon. ”

Kortzichting en FOUT!

Jij bent in de war met Honda’s, Opel GSI’s, BMW 3 series.

Alleen door de Fast en de Furious heeft de Skyline GT-R bij het grote publiek, ten onrechte, een ricerboy imago gekregen.

Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op GT-R.co.uk, hoeveel ricers met neon kom je daar tegen, GEEN!

De gemiddelde GT-R rijdt rond met 550-600 pk, een iets kleinere groep met 700-800pk en een paar uitschieters van 1000+pk.

Denk je dat die pukkelige neon McDonalds nosfles sjonnies het geld hebben om zulke auto’s te onderhouden? NEE.

De aanschafprijs van jouw “premium” BMW’tje is voor velen alleen nog maar het tuningsbudget, excl. aanschaf auto. Je vergist je dus zwaar in de Skyline, en brengt ten onrechte de nieuwe GT-R (wat btw geen Skyline meer is) in diskrediet.

De onderdelenprijzen en onderhoudskosten zijn te veel te hoog voor de gemiddelde Sjonnie. Als daily drive, hebben veel Skyline eigenaren er bijvoorbeeld nog een RS4 of BMW X5 naast. Kom jij aanzetten met je 130i…

GT-R eigenaren zijn dus NIET te verwarren met de groep die alleen een open luchtfiltertje plaatst, alle slangetjes door exemplaren van een andere kleur vervangt, een goedkope open uitlaat eronder hangt en een niet aangesloten NOSfles op de achterbank legt en dan stoer gaat staan kijken bij de plaatselijke McDonals.

Waar is hier de neon?

http://i218.photobucket.com/albums/cc80/Wangan1/motorGTR5.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/cc80/Wangan1/SNC11129.jpg

http://img376.imageshack.us/img376/5723/jeffsupdate240508010sf1.jpg

http://img376.imageshack.us/img376/5720/sparksenginebayfinishedvp3.jpg

http://i45.photobucket.com/albums/f61/jajgt4/12072008861.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v736/totalburnout/P1010012.jpg

http://i112.photobucket.com/albums/n196/m666beg/JohnsR32GTR115-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b36/stattz/Project-bling-102.jpg

http://www.risingsunperformance.co.uk/mypics/engine.JPG
De voorkant van die bak uit Maleisië is mooi getuned, wel een rare bodykit. Nieuwe tuning-soort daar?

OOH, een ongeluk. dat is wel logisch…
@ Timmah
Mag ik u dan even quoteren, o opperveteraan?

‘spijtig voor jou maar niemand is het met jou eens dus flikker jij maar op van deze autosite met je zinloos commentaar.’

‘zo origineel van jou om deze discussie weer opnieuw te beginnen . En ja proficiat , je hebt 1 vriendje die dezelfde mening deelt……stoer.’

‘Ook stoer om een datsun gaan af te kraken terwijl je jezelf nog met een fiets verplaatst.’

‘Doe geen moeite , die pubers kennen geen autogeschiedenis en zullen het ook nooit niet begrijpen.’

‘Waarom Nissans zuigen?? Je zegt saai , saaai , saai , nog eens saai ,saai , en lelijk en suf ……. pff wat een niveau zeg.’

‘Moet jij nog niet gaan slapen?’

‘Niet onozel gaan doen hé jongen , als onze vriend Birger eens een duidelijk argument kan stellen buiten saai en lelijk dan kunnen we verder praten.’

‘Wie begint hier nu over zijsleuven….. bedtijd jongen’


Ik heb nog geen enkel zinnig woord gehoord van jou, en daar trek ik mijn conclusies uit. Dat je je te groots voelt om jezelf te bewijzen, versterkt die ideeën. Ik kan je zonder aarzelen mijn leeftijd zeggen: ik ben 16 jaar. Waarom zou ik me ouder voordoen? Tijd is iets wat je moet koesteren.
@ Maximus-GTR
Ah, ik had verwacht dat een ervaren man (zoals jij over jezelf praat) toch beter wist dan een auto te kopen zonder er ook maar in gereden te hebben. Jij zal nog spijt hebben, als je die auto dagelijks gebruikt. Naar het schijnt is hij saaier dan een koetsrit. ;) Nu is hij zeer snel, maar toch wel zielloos als je het mij vraagt. Niet dat een dergelijke auto dat echt nodig heeft. Maar je rijdt met een R8 of een 997 Turbo, en dan zeg je dat je wat van auto-karakter afweet. Nou, zoals ik het zie zijn dat Duitse auto’s, niet bepaald bekend om hun karakter maar om hun genadeloze doeltreffendheid. Als je eens met een Jaguar XKR of een Aston Martin V8 Vantage/DB9 zal gereden hebben, zal je weten wat ziel is. Die auto’s gaan niet alleen de bocht om, ze laten je voelen alsof jij en jij alleen de auto in goede banen leidde. Telkens als je uit je wagen stapt van een lange rit op de snelweg, zal je je fris en monter voelen. Jeremy proves it! :P Je voelt je alsof je Le Mans pas gewonnen hebt, keer op keer op keer… :) Mede daarom is de DB9 tot nu toe de enige auto voor mij. :D Maar toch gefeliciteerd met je aankoop!
carsofcoolhaven.nl
even een enorme discussie skippend, een antwoord op een vroege vraag van De Vlaeminck:

de fox hunt (want ik neem aan dat je die bedoelde) werd gefilmd vanuit een Landrover Defender, in het laatste uitzoemende beeld de lucht in is hij nog net waar te nemen terwijl hij het beeld in rijdt. Groot, zwart, en met een fikse camera mound op de motorkap.

en met de rest van de discussie zal ik me maar niet bemoeien ;-)
de vlaeminck, je kan geen conlusies trekken over de wegligging zonder er zelf mee te rijden, toch zie ik je hier conclusies trekken dat hij saai is bij het trager rijden enz terwijl je dat alleen maar ergens gehoord/gelezen hebt.

Iedereen ervaart dat anders imo.
@ Dylan
Exact, daarom schrijf ik er telkens bij “naar ik het zie” of “zoals ik het gelezen heb”. Maar ik heb dat wel gelezen in meerdere rijtests, dus zo zal het wss zijn. Net zoals ik in meerdere rijtests gelezen heb dat hij bizar vlug is.
En zoals je kan lezen in mijn reactie om 0.05, geef ik je volmondig gelijk! ;)
Btw thanks @ carsofcoolhaven.nl !!
@de vlaemink: Een DB9 heb ik in het verleden al eens overwogen. Ik heb toen gekozen voor een CLS 55AMG (door Kleemann fijngeslepen).
Fantastisch ogende auto die DB9; bijna sex op wielen inderdaad. Ik vondt het interieur helaas wat “Ford” aandoen en miste vermogen en praktische eigenshappen.

Omdat de GTR niet mijn enige auto is, wilde ik een snelle en praktische auto. Dan lever ik maar wat “emotie” in. Nogmaals emotie kan me gestolen worden als ik een degelijke auto wil. Daarvoor koop je een ‘zondagmorgen’ auto. Dat is voor mij de GTR niet.

Een auto kopen zonder en in gereden te hebben is inderdaad normaliter niet wenselijk. Helaas had ik die luxe niet. Het was of bestellen (op de gok), of 1 jaar wachten op een proefrit en nog eens 1-2 jaar op de levering. Dat wordt me te gek.

Mocht de GTR tegenvallen, dan is de kans vrij hoog dat deze snel van eigenaar zal wisselen. Dit soort auto’s koop je ook een beetje vanuit “hobby’ optiek.
Een GT-R is in mijn ogen lelijk, over de prestaties kan ik alleen maar zeggen dat die super zijn. Maar goed de BMW 1 is ook lelijk, net als de M3 (lelijke bult op de motorkap). Zo zijn er nog wel meer auto’s die ik lelijk vind, de Prius bijvoorbeeld, maar voor het doel waar die voor ontworpen is is het een perfecte auto. De Multipla is ook lelijk, maar als je veel binnenuimte nodig hebt is dit een prima wagen. De Enzo is ook lelijk, maar is wel bloedsnel dus de ontwerpeis is geslaagd.
@maximus GTR: je staat je bolide straks natuurlijk graag even een middagje af voor n rijtest zodat we straks allemaal mee kunnen genieten…
@ Maximus-GTR
:shock: Vind jij 455pk in je dagdagelijkse auto weinig!? 0-100 in 4.7 seconden, da’s toch al bijna té vlug? Nouja, mss ben jij meer gewend. En nu je zegt onder welke omstandigheden dat je hem kocht (speciale relatie met de dealer dat hij je zo’n kans geeft?) begrijp ik het wel, je kan hem nog steeds kwijt. Slimme zet eigenlijk. ;) Enneuh… Mogen de jongens van AB er eens een ritje in doen? :)
Komen toch een hoop emoties bij kijken in de reacties hierboven bij zo’n emotieloze bak ;)

Maximus: Veel plezier met je wagen als je hem krijgt…
Damn ik krijg gewoon kop pijn van al dat kinderlijk gezeik hier over de GT-R…. het is heel simpel… you either hate it or love it…. er is geen midden weg… En gasten zoals birger… HAhAhAHA gewoon een kneus die het niet kan hebben dat een japanse auto zijn duitse schone weg blaast… en just for your info… mijn broertje kan harder fiesten die BMW 1 serie van jou… HAhAhaha wat a joke…
Ik zat zelf ook al te denken aan een eventuele Autoblog test…. Helaas duurt dat nog een jaar. Na jaren van trouw Autoblog te lezen, wordt het toch misschien tijd om iets terug te doen….

@de vlaemink: Niets went zo snel als PK’s. Mijn CLS heeft ongeveer 580pk. Had wat mij betreft rustig nog 100 erbij gemogen. Ik kocht de auto omdat ik een snelle sedan wilde. De DB9 is echt meer een 2-zitter. In de CLS kunnen keurig 4 volwassenen zitten. Neemt niet weg dat ik nog altijd weke kniënen krijg van een DB9.

Wie weet wil ik zowel de GTR en de CLS niet weg doen…. Dan maar een California erbij voor die zondagmorgen/warme zomerdag.
ach ze hebben wel vaker wat gesloopt
@ ikkes: dat klinkt niet bemoedigend….
@ Maximus-GTR
Serieus? Dan heeft dat toch wel veel te maken met hoe die pk’s uit de motor en op de baan komen, want ik herinner me nog de ritten met een vriend z’n Volvo 850 R (okee, 240 pk is weinig vergeleken met jou auto’s, maar hij had alcantara! :P ) en de kriebels die je kreeg als je rond 2.500 rpm wachtte op de turboboost. Dat went toch nooit? Want de DB9 is atmosferisch, en het 55-blok is er 1 met compressor, iets dat de kracht niet in 1 rush levert. Welke auto’s heb je eigenlijk allemaal? En btw als je een California koopt, laat het dan zijn omdat het een Italiaanse auto is met temperament, want een Ferrari is het aan geen kanten, en mooi is hij ook niet.
@ de vlaeminck: Alles heeft te maken met hoe de pk’s op het asvalt terecht komen idd. Mercedes is daar vaak niet zo sterk in.
Mijn ervaring leert dat je met een atmosferisch blok snelelr geneigd bent om toeren te maken. Dus rij je vaak ook minder ontspannen; dan wel ben je bewuster aan het scheuren (zo ervaar ik dat). De compressor is dankzij Kleemann zo afgesteld dat hij erg snel oppakt.

Ik vondt de California eerst heel erg lelijk, toen redelijk en nu gewoon mooi. Precies zoalsde 599GTB. Dat ontwerp moet zich ook eerst op je netvlies nestelen.

Natuurlijk eerst maar eens die GTR en dan zien we wel verder.
@maximus gtr: je lult wel alsof je er verstand van hebt. Wel fijn dat de cls zo’n grote actieradius heeft, vind je ook niet?
@Beem bim bop: “Verstand” is een groot woord. Eerder wat praktijk(ische) ervaring.
De actie radius is best redelijk met een 80liter tank. in de stad rij ik 1 op 4. Op de snelweg 1 op 8.
@maximus-gtr: ik zou eerder 100 liter missen dan 100 pk. elke 350 km aan de pomp is niet mijn ding… btw rij je deze auto of een andere van je wagens met bijtelling? Interesse in 14% bijtelling; that is: voor je cls?
Ik maak gelukkig niet al teveel kilometers per jaar. Dus kan het me ook niet zo veel schelen. Gemiddeld is het om de 400-450km aan de pomp.
Ik rij de auto’s gewoon particulier. Niets op de zaak. Werk en prive gescheiden.
@maximus-gtr: 450km, dan moet je wel rustig aan doen… dan heb je je pk’tjes niet echt gebruikt! Naast mijn werk doe ik hobbymatig een procedure tegen de bijtelling, en ik zoek daarvoor sponsors met auto’s waar het echt voor uitmaakt. Het motto is 14% bijtelling voor iedereen; als je nog liefhebbers hebt ze kunnen zich bij ‘beem bim bop’ melden.
TOPGEAR VIND HEM GEWELDIG, jullie meningen doen er niet meer toe.
@ de vlaeminck,

Is het dan echt nodig om een politiek correcte tegenreactie te geven als er weer eens iemand het verhaaltje playstation , datsun , emotie afsteekt?

Dat je 16 jaar jong bent wist ik , daarom dat ik het nogal stoer vind van jou om op een blog , waarvan je weet dat de meeste bezoekers een stuk ouder zijn als jou , in discussie wil gaan over ervaring.

Je bent 16 , hebt 0.00000km rijervaring en je kennis komt uit de autoweek en van die beun clarkson , dus zwijgt wanneer het tijd is.
@W0o0dy: Foto’s van de GT-R, documentatie (technische gegevens en overige specificaties) van de GT-R, enz enz.
@ Beem bim bop: Niemand rijd continue 6000rpm natuurlijk.
Thanks voor het aanbod. Zal het eens doorspelen.
Timmah, hoeveel kilometer heb jij al in de nieuwe GT-R afgelegd?

Maar goed, dat we nog steeds over dat emotieloze onding lullen is al teveel eer voor de mannen van Datsun.
@ Timmah

Zoo zeg, jij hebt jezelf hoog op de ladder of niet ? Ik geloof niet dat jij kunt bepalen wanneer iemand zich het zwijgen op moet leggen, daarbij durf ik te wedden dat de Vlaeminck veel meer kennis heeft over auto’s dan jij, want jij leest blijkbaar de Autoweek niet en je kijkt Top Gear niet, dus vraag ik me af hoe jij van alles over auto’s komt te weten, blijf lekker on- topic en erger je niet aan alles wat een ander zegt(al snap ik je reacties aan het adres van Birger helemaal, wat een idioot stuk vreten is dat zeg.)

On- topic: Dit is erg spijtig, ik heb heel erg veel respect voor de GT-R, maar ik zou toch voor bijvoorbeeld een 997 Turbo gaan, simpelweg omdat het een Porsche is, mooier is en er een geniale motor in ligt.
Kan deze post niet gewoon gesloten worden met: “Smaken verschillen”!?
Smaken verschillen.
@Hugo;

Dat is het verschil tussen Stylertjes (Johnietjes) en Tuners.
Tuners besteden hun geld aan nuttige zaken. Tuners kopen goede wagens en veranderen hem hoe zij willen en hoe het hun wagen beter maakt.

Johnietjes willen de grootste bumper, de grootste spoiler ect…
@Nick: laat maar eens zien, volgens mij klopt er geen hout van dat verhaal.
Toevoeging… dat de dempers van Bilstein komen en de remmen van Brembo komen… dat staat in de folders… maar van de rest heb ik geen info gevonden…
@ Timmah
Zie je, nu wordt het leuk. Voor mij althans… :) Ik heb nl al in zeker 15 verschillende auto’s gereden, en meegereden in zo rond de honderd auto’s. Zelf heb ik al een T5 gereden, ook een D5 en veel meer. Nu is het aan jou om vast te stellen van welk merk die motoren zijn.
Oh en btw Is het dan echt nodig om een politiek correcte tegenreactie te geven als er weer eens iemand het verhaaltje playstation , datsun , emotie afsteekt?
Is het dan echt nodig om een kinderachtige reactie te geven?
@ de vlaeminck,

ik denk dat ik het weet
De afstelling van het onderstel, daar heeft Lotus zich mee bemoeit en Cosworth heeft werk gedaan mbt de krukas en de afstelling van het motormanagement (met name om aan de emissie-eisen te voldoen)…. verder kan ik niets vinden en lijkt het vooral op een verhaal waar iemand iets heeft gehoord en het verhaal vervolgens steeds verder wordt opgeblazen.
Dan maar een en ander van een andere kant bekeken… Prof van Wolveren vertelt in zijn boek ‘Japan’, dat hij les gaf in filosofie aan Japanse studenten. Toen hij ze vroeg de stromingen op te schrijven waar ze zich in konden vonden, schreven veel studenten wel tien stromingen op. Die stromingen waren vaak diametraal tegengesteld en sloten elkaar uit. Dat, zegt van Wolveren, is kenmerkend voor de Japanner. Hij bekijkt elk onderdeel afzonderlijk, en kijkt of hij zich erin kan vinden, zonder het geheel te overzien. En dat, beste vrienden, is precies het hart van het probleem bij Japanse auto’s. En ook bij deze GT-R. Er zit geen hart in. Er zit geen keuze in. Het is en blijft een bijeenraping van op zichzelf staande goede elementen, en dat wordt geen geheel. Als ik de foto’s bekijk, lijkt het WEDEROM een optelsom bijeengezocht door een groep deskundigen. Het ontbreekt aan een gevoelsmatige lijn, een keuze. En daar helpt technische klinische perfectie, niets aan.
@wg: leuk geprobeerd maar het design is grotendeels bepaald door de windtunnel en is daarom efficiënter dan welke (super)sportwagen dan ook… cw 0,27 en toch downforce voor en achter…. alles behalve een bij elkaar geraapte optelsom.
Opzich wel leuk om te zien hoe sommige mensen het niet kunnen hebben dat het gewoon een goede auto is. Maar als deze GTR nou gewoon een Datsun is dan is een Ferrari toch ook gewoon een fiat, een aston martin en jaguar toch ook gewoon een ford, Porsche ook gewoon een kever etc… Owja en birgir ik moet zeggen ik vind BMW een heel vet merk echt vet gewoon een vooral de CSL dat geluid is gewoon heerlijk net als de M3 E30. Maar het is alleen zo Jammer dat BMW een 1 serie gebouwd heeft dat is echt zo een juppebak voor mensen die verkopertjes zijn bij de Tommy Hilfiger in de P.C. Hooft. Van die gasten die het graag bij de royality willen horen met echte auto’s zoals M’s maar dat niet kunnen(BMW maakt niet voor niets geen M omdat ze weten als ze dat doen rijdt over 7 jaar elk petje met Mlogo’s op hun 1serie). Maar ik denk dat je wel een leuke leasebak heb! laat je ook alle veiligheids systemen aanstaan zodat je niet in de vangrail klapt?
Ik heb mijn veiligheidsvoorzieningen soms aan. Als ik ga scheuren niet. Kan dat ook met de spellingscontrole trouwens, dat je die uitzet? Lijkt er wel op.

Maar goed, dat van die M begrijp ik niet helemaal. Of bedoel je dat ze expres geen M1 maken? (wat ze in het verleden natuurlijk wel gedaan hebben, maar dit terzijde) M3’s van een jaar of 10 oud zijn ook niet zo kostbaar meer, dus rijdt het pettentuig wel daarin. Is ook leuk, kunnen ze ook ervaren hoe het is om een echte auto te rijden!

En als laatste; neen, het is geen leasebak, het is een privé auto.
Pettentuig….. hmm, die kende ik nog niet….. zelfde verhaal als alle andere vooroordelen…..

Stoor me eerder aan gescheesde it-ers die van de baas een 1 serie/ golf of wat dan ook krijgen en zich vervolgens als een idioot gedragen in het verkeer…. om vervolgens hinderlijk lang naast, voor en achter me te hangen en bij ieder stoplicht een sprintje willen trekken- give me a break guys, de stad is geen racebaan en als ik wil sprinten doe ik dat niet tegen jan en alleman die maar moet bewijzen dat ze sneller zijn- zijn ook nog mensen die een auto kopen gewoon omdat ze hem mooi vinden en niet(zoals blijkbaar stoer/ macho klinkt) omdat ze het snot uit de ogen van anderen willen rijden- die laatste opmerking schuif ik maar onder gedrag van zogenaamd “pettentuig”……
Overigens lijkt de discussie niet meer te gaan over een crash maar alleen nog maar te gaan om “welles/ nietes” en persoonlijke voorkeuren- slotje wat mij betreft want iedereen weet het blijkbaar beter dan de ander: apart verhaal blijft overigens dat ik iedere keer weer de één of andere idioot hoor zeggen “een Skyline is nix- ik zou er wel één willen maar dat rechts zitten is zo kansloos en lijkt me zo kut rijden”…… tja….. denk dat menig Skyline rijder(c.q. any rhd rijder) dat probleem binnen een uurtje heeft overwonnen en niet beter meer weet- zit puur tussen de oren(c.q. tussen de oren van de blaater die niets weet van auto’s).
@ De Vlaeminck,

We gaan deze discussie kort houden , anders blijven we bezig.
Ervaring komt met de jaren zoals je weet , een paar keer in 15 verschillende wagens gereden hebben en in een 100tal andere gezeten noem je dat ervaring?
Als je nou de komende 10 jaar een 100 000km per jaar zou maken , dan kan je wel van ervaring spreken en dan heb je ook een beter idee van wat je van een wagen verwacht.

Je kennis over wagens en autogeschiedenis zal ik helemaal niet aan twijfelen , maar naarmate je ouder word krijg je toch een andere kijk op de zaak mede dankzij je ervaring.

Ik hoor hier vele tieners schreeuwen dat een ferrari of iets dergelijks zo veel meer emotie zou hebben als die gtr. Heb je ook al eens naar het prijsverschil gekeken ? Heb je uberhaupt ooit al eens gewerkt voor je geld?

Als ik mijn zuurverdiende centen wil besteden aan een sportwagen en ik kijk tegen een verschil aan van 1 ton voor gelijkwaardige prestaties is mijn keuze snel gemaakt.Ik heb echt geen ton over voor emotie. Ik weet hoe moeilijk ze te verdienen zijn , en hoe snel het weer op is . Weet jij dat al?

Wat jij emotie noemt , noem ik een statussymbool. Ik weet ook dat wanneer ik mij morgen een ferrari koop dat iedereen in de straat weet dat ik een snelle dure wagen heb en dat ik het waarschijnlijk wel gemaakt heb in het leven. Terwijl als ik morgen hier vertrek in een gtr , waarschijnlijk nog niemand zou omkijken.
Mensen schreeuwen nu eenmaal om aandacht en een wagen met zogenoemde emotie is daar het perfecte lokmiddel voor.

En dan het Playstation verhaal , zoals ik hier een stuk terug gelezen heb: ‘met wel 80 schermen’. Ik weet niet waar die 80 schermen zitten maar ik zie er toch maar 1 net zoals in de vorige gtr en net zoals in vele wagens .
Uitgerust met een ton aan verschillende functies en uitlezingen . Nuttig? Het is maar wat je verwacht van een auto. Het is een japanse wagen bedoeld voor occasioneel circuitgebruik . Japanners zijn nu eenmaal fanatieke mensen op dat gebied dus is het voor hun wel interessant om die functies en gegevens aan boord te hebben. Iedere racewagen beschikt over een telemetrie/datalogging systeem. Is het dan zo een ramp dat deze wagen er standaard mee is uitgerust? Bedienbaar vanuit de wagen nog wel.

Zo een grote lompe klok met een chromé randje die op een idiote wijze aangeeft hoeveel vermogen je op de weg zet , is dat emotie?

Maar goed , einde verhaal nu anders blijven we hier bezig.

ps. Dat je een Volvo bestuurd hebt zou ik nu niet als referentie nemen , of was het nu een VW transporter…

Oh ja

@ Rfreak

Er is echt nog een wereld buiten JC en Autoweek , wake up jongen…
Hmm die van Autovisie en Fifth gear zeker ? :P
@ Timmah
ps. Dat je een Volvo bestuurd hebt zou ik nu niet als referentie nemen , of was het nu een VW transporter…
:lol: Ik wist dat je dit niet ging weten dus heb ik maar eens gegoogled op T5… Wat een verassing, ik zag een VW Transporter en een Volvo. Jij weet dus echt niets hé? Maar dat is niet erg, we kunnen allemaal van elkaar leren.
En btw for your information: een T5 heeft 235pk en 330Nm. Da’s niet wat je noemt beginnerspul. Het T5-blok is een zeer geliefd en verbazend sterk blok, als jij er wat meer over wist, dan zou je weten dat je je mond moest houden.
Als je nou de komende 10 jaar een 100 000km per jaar zou maken , dan kan je wel van ervaring spreken en dan heb je ook een beter idee van wat je van een wagen verwacht.
Hangt allemaal af van hoe je met die auto gereden hebt. Ik drijf ze graag richting rode zone op de toerenteller (behalve als ze nieuw zijn, koud hebben of simpelweg teveel kracht hebben).
Btw ik heb wel al hard gewerkt (nouja, gewerkt… het was bij een garage ;) ) voor mijn geld. Mijn iPod heb ik betaald, de horloge om mijn pols komt van mijn geld, en dat geldt ook voor mijn gsm. De rest spaar ik. Dus je kan nu toch niet zeggen dat ik de waarde van geld niet ken. Maar ik heb wel een beetje een zwak voor gadgets…
Maar waarom doe je alsof je veel weet over auto’s terwijl dat niet zo is? Doe gewoon normaal, er was ook een tijd dat ik niets wist over auto’s. En vergeleken met sommigen weet ik er nog steeds niets van.
Btw stop nou eens met vragen stellen en begin nu eens met die van mij te beantwoorden!
En dat over Jeremy en Autoweek: Jezus Christ, doe normaal. Je doet alsof je erboven staat maar je beseft ook dat je dit niet meer aankan. Geef toch op. Trouwens, ik weet best dat alleen lezen de ervaring niet over kan brengen, maar ik beleef de rijervaring zelf ook.
Als ik mijn zuurverdiende centen wil besteden aan een sportwagen en ik kijk tegen een verschil aan van 1 ton voor gelijkwaardige prestaties is mijn keuze snel gemaakt.
Je verraadt je leeftijd én je ervaring: je bent duidelijk enkel uit op prestaties, cijfers, dingen dat je kan vertellen aan de toog. De leukste auto waarmee ik gereden heb ging van 0-100 in 15 seconden, maar ik had er de meeste lol mee dat ik ooit gehad heb met een auto. Hard gaan is niet alles, het geeft je enkel een leuke duw in je stoel.
De vlaming jongen ge kunt een stukske zeuren , als ge t5 intikt in google krijg je heel andere resultaten dan volvo en de transporter . Toevallig wist ik nu wel dat de t5 en d5 motoren van volvo zijn , dat van die transporter was een beetje sarcastisch bedoeld, leer ook eens begrijpend lezen.

Ook al wist ik geen kloten van wagens had ik het nog geweten omdat ge het een paar posts terug zelf gezegd hebt.

Hard gaan is niet alles , maar je drijft ze wel graag richting rode zone??

Komaan je kletst uit je nek kerel.

Omdat ik even wat kritiek geef om meneer clarckson en autoweek , wil dat dan zeggen dat ik me er boven stel? Vreemde conclusies die jij maakt.

En dan kom je hier vertellen dat je je Ipod zelf heb betaald ? haha , en dat wil hier komen discusseren over auto’s waar een prijskaartje van om en bij de 2ton aan hangt.
Ik zal het je maar vertellen , ik ben er 33 heb sinds men 24e een eigen bedrijf. IK verdien ze goed maar werk er dan ook keihard voor.

heb verschillende wagens gehad en ook weer gesloopt , ben actief in de motorwegracerij , en heb goede contacten in verschillende vormen van de autosport.

Nu zullen we maar stoppen , omdat ik de indruk krijg dat je op alle mogelijke manieren tracht aan te tonen dat mijn autokennis ondermaats is terwijl het hier totaal niet relevant is . Ik had een discussie met Birger , en jij moest je er zonodig mee moeien.

Ga meneer Birger een beetje lopen afzeiken met je vragen , of getuigde dat datsun , playstation , emotie verhaal wel van autokennis?

Sukkels…
LOL de vlaeminck 16 jaar oud en nu al zulke praatjes…

Damn dit is echt een van de grappigste topics ooit!
@wg:

Zeer interessant over die filosofie. Je kunt concluderen dat het perfectioneren van onderdelen tot betere resultaten leidt dan het vasthouden aan vaste (beperkende) uitgangspunten in het ontwerp.
@ R18A1.

Ben bang dat ik die conclusie niet kan delen. Als ik een vergelijking mag maken: de iPod vs de gemiddelde Mp3 speler.

@woody.

Onzin. De stelling dat het ontwerp louter functioneel is bepaald, is – uiteraard – onjuist.
@ Timmah
Je weet niet van ophouden hé… :roll: Never mind; zeg nog maar eens wat over jezelf: op je 24e je eigen bedrijf? Nou, da’s reeël! Vertel me eens: wat doe je met dat bedrijf? Speelgoed maken? Of nee wacht, scheldwoordenboeken printen. Het is dat, niet? Jij had geen discussie met Birger, wat ik las was een kind dat zich dik maakte achter zijn pc. Ik kan sommige lullende kinderen gewoon niet luchten. Je hebt geen idee over wat je het allemaal hebt. In iedere reactie dat je post, vergeet je hetgeen je in je vorige reactie postte.
Btw just for the record: die 850 R heeft geen T5. En jij bent 33 jaar? Je zou beter moeten weten, die wagen kwam nl in 1996 op. Idioot.

@ jdm
Ah kind, doe maar alsof je ouder bent, ik weet hoe oud je bent. Ik weet meer over je dan je denkt, ‘jdm’.

En by all means lullen jullie maar voort, dat bewijst alleen maar nog meer dat wat ik geschreven heb, klopt.
feit is dat ik ook ouder ben dan jou, hoe oud dacht je dan dat ik was
feit is dat ik dit gewoon té grappig vind en dat jullie maar blijven happen.
feit is, de gt-r zorgt voor veel opschuddiding! dat hebben we intussen wel gemerkt.
Weetjewat, ik stop er gewoon mee. Ga maar wat natrappen als je wil, ik ga er niet meer op in. Ik moet jullie tenslotte geen manieren leren, dat moeten jullie ouders doen.
@ de Vlaeminck,

Voor jou in het kort,

Er was een dwaze zinloze typische reactie van Birger,

Ik heb daar volledig in dezelfde lijn kinderachtig op gereageerd ,

Jij kan dat blijkbaar niet luchten , terwijl ik je over die reactie van Birger niet hoor,

Ik vraag je om je er niet mee te moeien , en dan ga je mij liggen afzeiken omdat ik niets weet over die vierkante zweedse hokken?

Laat de meest volwassen van ons twee dan maar het voorbeeld geven en er mee stoppen want dit gaat nergens meer over. Jij wil toch het laatste woord en weet je wat , je krijgt het van mij.
kijk eens aan , je was me zelfs voor.

Wat mijn ouders mij vooral geleerd hebben is respect voor ouderen . En niet alleen voor de persoon in kwestie maar vooral voor hun kennis en ervaring.

De ervaring van een mens is de optelsom van de fouten die hij gemaakt heeft. En geloof me meneer de vlaeminck , je zal nog heel veel keren serieus op je bek gaan.
Heeft die T5 een geblazen 2.0 turboblok en maar 230pk. Ja sorry hoor maar als je dan naar andere merken kijkt die halen 250pk uit een 2.0 zonder turbo. tot de 1999 V70 was volvo leuk daarna was het de ford voor de iets welgesteldere man.
@ Nippon car,

De Volvo 2.0 T5 motor had een vermogen van 210hp , de 2.3 T5 motor gaf 222hp voor een cilinderinhoud van 2319cc
De T5 R had net zoals de 850R 240/250 hp en 300/350Nm.

Bron: Wikipedia

@ de Vlaeminck,

Zie je wel , iedereen is een autokenner dankzij het o zo waarheidsgetrouwe internet.
En nu we er over bezig zijn kan ik mij nog vage herinneringen ophalen dat ik die krengen in het BTCC heb zien rijden, niet?
Owja en ervaring als je 15 auto’s heb gereden? Zo dan ben ik wel master ervaren ik rijd er 30 per week.
@birger: er komt bij jou meer poep aan de voorkant dan aan de achterkant eruit
@timmahh en de vlaeminck: ga jullie kinderachtige discussie lekker op msn houden ofzo…

Voor de rest GT-R = geweldige auto
@ Birger

Ik gebruik deze naam al meer dan 2 jaar, ik zie dat jij diezelfde naam gebruikt sins so’n 6 maanden dacht ik.

Ik heb het al eens gevraagd maar zonder effect… Dus zal ik maar veranderen want anders krijg ik dingen naar mijn kop gegooid die ik door een ander gezegd zijn.

Mijn naam is nu (zoals die op Alfa Forum :-) ) ====> “Birger Alfa 147”
Birger Alfa 147
:-) ja ik rij met een Alfa 147

en voor alle duidelijkheid ik ben dus niet de persoon vanuit alle vorige posts uit deze topic!
@ Pizzakoerier,

De discussie is al laaaaang afgelopen , dus maak je maar geen zorgen.
De Vlaeminck is een ervaring rijker en mijn kennis over Volvo’s uit een verleden tijdperk is bijgeschaafd. Al bij al dus nog niet zo een slecht einde.
Gasten van Top Gear slopen werkelijk alles! Niets is ze heillig!
Ze slopen zichzelf nog een keer, getuige de beruchte crash van Richard Hammond alias “The Hamster” van een tijdje terug.

Afgezien daarvan….in een woord : Zonde!!!
Klaar met de discussie? Check it:

Introductie Nissan GT-R in Nederland op 14 augustus!

Op zondag 17 augustus vindt in Rotterdam een van de grootste autosportevenementen van Nederland plaats, de Bavaria City Race. Op deze dag zullen er demonstraties zijn met vele sportieve auto’s en F1-bolides. Hier mag de GT-R natuurlijk niet ontbreken. Wij hebben Nissan Europe bereid gevonden om met ons de GT-R in Nederland te lanceren. Op vrijdag 15 en zaterdag 16 augustus staan wij met de Nissan GT-R en nog een aantal sportieve Nissan modellen uit heden en verleden op de Race Salon in Ahoy Rotterdam.


Om u in alle rust te laten genieten van de Nissan GT-R nodigen wij u uit om op de vooravond van de beurs, donderdag 14 augustus 2008, aanwezig te zijn op de VIP-avond in Ahoy. U ontvangt binnenkort een uitnodiging met het programma voor deze avond die geheel in het kader zal staan van autosport en sportieve auto’s. Wilt u bij deze VIP-avond aanwezig zijn? Vul dan dit formulier in.

Greetz,

Mr. easy
Nog meer mooie info:

http://www.gtrnissan.com/pdf/gtr_eBrochure.nl.nl.pdf

Greetz,

Mr. easy
Het ding kan mij nog steeds niet warm krijgen. Snel of niet snel.
Nissan Skyline GTR-34 is toch mooier en beter ik vind deze te concept en ik hou het bij de oudere r34 die ik een STUK beter vind in de looks en prestaties..(misschien omdat ik tuning fan ben) want de r35 is niet echt voor het gebied van tuning
ag ja di zal nie de 1ste zijn maar k vind hem nu veel en veel mooier hij heeft de zelfde eigenschapen als mijn vuilnisbak
@Timmah.

Het T5-R blok lag ook in de Volvo V70-R en leverde daar 300pk/400NM.
Wikipedia vergeet wel eens een stukje. ;)

@Nippon car.

Loop je nu te zeuren over 20 pk meer? Die 20pk haal je namelijk zonder al te veel moeite wel uit die volvo blokken. Ik vind die 230 tegen 250 echt niet slecht.
Wat maakt het uit NIssan is Niks. Bmw . Mercedes , audi Dat zijn de echte auto’s
@ iedereen

echt jullie discussie is puur leedvermaak voor mij en ik denk ook voor een hoop andere. komop zeg een mening is toch een mening en ik denk niet dat je zo snel iemands mening kan veranderen. dat is hetzelfde als waneer je iemand vraagt waarom die iets niet lust, dat is toch gewoon zijn mening.

niet dat jullie nou op moeten houden met deze discussie want ik kan er flink van lachen als een stel 11 jarige kindjes elkaar afkafferen en proberen de autoexpert te zijnxD
emotieloze auto dat geef ik toe, maar dat moet je ook niet willen bij japaners.
trouwens tegen wordig kan geen ene auto zonder ECU
Echt altijd dat gezeur: ook al is een auto goed: ze moeten er altijd wat aan af te zeiken hebben… Het zijn perfecte presentators ma is het nooit goed??
Nee ik loop niet te zeuren over 20 pk. Ik vind 230 en 250 pk maar weinig voor een geblazen 2.0.
Hallo autoliefhebbers van Nederland. Al deze kwats verhalen van de GT-R heeft geen emotie enz. Nu moeten jullie eens goed luisteren, Nissan heeft hier een TOP auto neergezet. Zoals Jemery Clarkson al zei, Nissan heeft geen nieuwe auto neergezet, maar een nieuwe mijlpaal!!!!
Neem bijv. SLR, 670.000 euro met ook goedkoop plastic op de midden conzool.
Porsche GT met ook zo’n belachelijke prijs. Lamborgini, Ferrari en alle top merken met hun grote emago en prijsklasse, worden hier allemaal op het Top Gear circuit aan flarden gereden met hun dure bolides door een 120000 kostende GT auto uit Japan???????????? Een Datsun??????????

Nee echt, ik denk dat deze dure automerken met hun emago auto’s, hun bolides maar eens goed na moeten kijken, want er komt ook nog een nieuwe NSX aan en de LF-A van Lexus niet te vergeten.

Anders krijgen de Jappanners nog een keer emago……………
Het is de kift he

Nissan heeft weer een pracht auto gemaakt maar was ook niet anders gewend van ze
net als de meeste auto’s uit het land van de rijzende zon ;)
tog blijft die r34 de originele

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).