
Eigenlijk kan ik er niet warm van worden: deze FortuneSport Rt.S is de zoveelste in een lange rij met supercars die nog in het photoshop of piepschuim prototype fase verkeren.
OK, het ziet er goed uit, maar de geplande verkoop is tussen 2010 en 2013. Ruim gepland dus en nog redelijk ver van mijn bed. Gelukkig mogen we wel alvast een aanbetaling doen. Dat is dan wel voor de raceversie; de Rt.R. Voor een luttele $ 200.000,- wordt je geen eigenaar, maar mag je naar het FortuneSport HQ in Atlanta alwaar de auto exact op maat voor je wordt gemaakt. De stoel is namelijk geintegreerd met het chassis, wat tot gewichtsbesparing moet leiden.
De 417 cm lange FortuneSport Rt.S zal dan ook maar 900 kg gaan wegen. Voor de aandrijving is gekozen voor een 6.0 liter V8 die een bescheiden 350 pk beschikbaar heeft. Dat is dan een vreemde keuze om een relatief slecht presterende, maar wel relatief zware V8 voor de aandrijving uit te zoeken. Met een kleinere cilinderinhoud (en minder cilinders) zou het geen enkel probleem mogen zijn om tot 350 pk te komen. Presteren zal het wel: FortuneSport gaat uit van een top van 280 km/u en een sprint naar de 100 in minder dan 4 seconden. De prijs ex. belastingen komt uit op zo’n $ 85.000,-, hoewel inflatie in 5 jaar tijd natuurlijk tot hele andere bedragen kan leiden.
De Rt.R, waarvoor je de $200.000,- aanbetaling zou moeten doen, wordt lichter en krachtiger dan de Rt.S. FortuneSport houdt het zelf op 510 pk en 750 kg, waarmee de Rt.R absoluut bloedsnel zal worden. Het moet alleen nog wel even allemaal gebeuren. (via WCF)
350pk uit een 6 liter ??
zeker amerikaans :p
hij heeft waarschijnlijk dan wel een bérg koppel twin-turbo V6je zou er beter bij passen vind ik prsoonlijk of atmosferisch whatever
Over piepschuimen modellen gesproken, is er al iets concreets te zeggen over de GTO van Michiel vd Brink?
Zet er een M3 V8 in en dat zou pas ene monster zijn
Hé, een gekreukelde R8.
(volgens mij kun je overal wel een R8 in zien :’) )
Maar verder wel een mooi apparaat.
Hij’s wel euh.. apart gevormd.
Nee hij’s best mooi, vrij extreem. ’n Keer wat anders. Wel een beetje weinig power voor een 6 liter…
Dat lijkt wel ongeveer 0 veerweg zo te zien…
Ik vind em niet mooi maar ik hou niet zo van superextreem.
Goh, een gepimpte TT van het vorige model, echt heel tof!
Op maat gemaakte stoelen die in het chassis geïntegreerd zitten. Leuk om te verkopen als je een paar kilo bent aangekomen. :roll:
Ben het helemaal eens met de schrijver van het stuk.
Zoiets wil ik eerst zien en niet in piepschuimmodellen.
Maar 350 pk, maar er wordt niks gezegd over het koppel e. Want voor het zelfde geld heeft dat ding 600nm of meer en dan is het tussenaccelereren wel heel prettig. Gaan er niet veel meer volgen als je dan is op je gas trapt.
Waarom kijkt iedereen hier alleen maar naar de pk’s en niet naar het koppel. Dat is minstens even belangrijk. Voor mij zelfs nog belangrijker dan pk’s.
De zoveelste woeste plannen en verhalen…
Wat mij betreft is dit een geval van Eerst zien rijden en dan pas Geloven dat dit een realistisch verhaal is.
Bovendien vind ik de opbouw en de gegeven specs van deze fata morgana voor alsnog erg dinosaurus-achtig- Een beetje toekomst-auto die over 4 jaar op de weg zou moeten komen zou op zijn minst hybride of volledig electrisch moeten zijn of moeten rijden op een bijzondere brandstof, in de standaarduitvoering alleen al minstens 700pk moeten geven en bovendien n de zware versie de 400km p/u moeten kloppen. Maar goed- op papier kan ik dat mijn Panda ook nog laten gaan- Zie het vervolgens maar eens in de praktijk voor elkaar te boksen- dat is nog eens andere koek. Daarom nogmaals: Eerst zien rijden, dan pas geloven.
mooie gumpert voorkant met audi tt lampen van vorig model aan de achterkant…
Waat, JJM leest mijn gedachtes.
Ik wou net zeggen Gumpert meet Audi..
“Meets” natuurlijk
Over geplande supercars gesproken, ging rond deze tijd van het jaar de Duesenberg Torpedo niet “onthuld” worden?
Hahaha, een 350 pk 6-literblok. Dat is toch niet meer van deze tijd man…
veyron voorkant, tt achterkant, rest r8 :-S
maar 350 pk ?? waarom nemen ze dan gwn geen V6 ofzo .. als je op de V8 een turbo schroeft heb je minstens 500pk … dikke zeverrr