
Glas 1300 GT
Eigenlijk was ik net op weg naar een tentaminering, maar ik kon het echt niet laten om voor deze auto terug te gaan voor een camera. Zo geweldig dan? Wat is het eigenlijk? Hans Glas was na de tweede wereldoorlog op het idee gekomen om scooters en kleine auto’s te gaan bouwen, wat hem geen windeieren legde. Eenmaal hoger op in het segment ging het hem minder goed af en werd zijn bedrijf om die reden in 1966 aan BMW verkocht. Auto’s van daarna zijn dus in wezen Glas/BMW’s, zoals de afgebeelde auto. Dit is een exemplaar uit 1968, maar het model werd in 1964 al geïntroduceerd, nog voor BMW aan de macht kwam. Officieel liep het model tot 1967 van de band, maar RDW gegevens wijzen uit dat deze nog net een paar maanden jonger is. De meeste 1300/1700 GT’s zijn als coupé geleverd, respectievelijk 3.760 en 1.802 exemplaren, maar die getallen omvatten ook 363 cabriolets, die zodoende twee keer zo veel waard zijn.
Die laatste is wel gek!
Kwil nou niets zeggen hoor, maar zover ik weet is het wel Caterham die nu al ettelijke jaren de “officiele” productie van de “Seven” in handen heeft.. ;)
Wel weer leuke spots, kijk altijd met plezier naar deze artikels!
lekker weer! En bijna 3ton voor een CLK is toch wel érg veel geld vind ik..
Die 997 staat samen met een Audi R8 op de foto. :) Al vind ik de R8 tien keer mooier en specialer!
Die clk oogt zeker wel apart in dat matte kleurtje.Die q7 lijkt wel een oorlogsvoertuig.
Die matzwarte Q7 is echt spuuglelijk! Net of hij uit een container vol as komt gereden… Net zoals die CLK DTM AMG! De matzwarte Porsche turbo is dan wel weer mooi, wss door zijn niet-meegekleurde velgen.
Die laatste vind ik wel mooi, is een zeer geslaagde ombouw;)
En de oudjes die zijn ook leuk om is te zien, veel kende ik uberhaupt niet.
Nog nooit van het merk Glas gehoord, maar het is wel een mooi ding diegene die afgebeeld staat;)
die MK indy rijd volledig op stroom ik heb een tijd geleden gepraat met degene die hem gebuwd heeft
is die laatste niet in de laatste aflevering van topgear door james gereden in tokyo?
inderdaad, die laatste was afgelopen Topgear in aktie (2 weken geleden)
Veel Mat zwarte autos daar in Duitsland… wel cool… en die laatste bak is die auto waar James mee aan het rijden was in de laatste Top Gear… Lachen man… Leuke spots!
appeltje + 308 + tram = prachtige foto
Dit was die andere auto van Mitsuoka… :)
@Appeltje, dit is nou een leuke gespot, zo zou ik ze vaker willen zien.
Bijzondere auto’s die een eigen verhaal hebben is leuker dan de zoveelste supercar die nu bij de dealers te koop zijn.
Er reed gisteren een dichte CLK DTM AMG met een taxibord(reclame) op het dak dwars door Rotterdam heen. Dit zijn altijd de momenten dat ik geen camera bij mij heb. :(
Die ongebouwde Mustang ziet er helemaal niet lelijk uit eigenlijk, hij kan mij wel bekoren.
Ik heb een zwak voor de 308 GT 4, net als voor de drie liter Urraco overigens…
De Glas met z’n Frua koetswerk is natuurlijk een prachtige exoot.
En het kenteken van die walgelijke matzwarte Merc is geweldig! D RK 1. Dark One! Hoe cool is dat!? :twisted:
Verder is de Reliant een leuke spot. Zelf speel ik regelmatig met de gedachte een gesloten versie aan te schaffen. Kosten (bijna) geen drol, maar je hebt wel een V6 met 140 pk in een stijlvolle shooting-brake achtige auto. Lekker Brits! :)
Die Messerschmitt is ge-ni-aal!
Echt bizarre spot.
En een geweldig leuk ermmmmmmm… ding!
LOL
@Spul, jup, alleen had May de 4-deurs met dak, dit is een drophead coupé :P
@ Klassiekerrally: Oder der Kerl heißt einfag Dirk…
@ rikkon: ganz gut möglich, aber DARK ONE ist doch viel cooler wie DIRK EINS, findest du nicht auch? ;)
Die open Galue wordt gewoon door Mitsuoka Motors zelf gemaakt.
Het was eenvoudiger om een bestaande cabriolet te gebruiken dan de Infinity M35 – de basis van de Galue – te scalperen, vandaar.
ik vind die Porche niet slecht hoor (9)
Apart…
Apart wil helaas nog niet zeggen mooi. Voor geen van deze vehikels zal ooit ook maar een euro van mijn rekening afgeschreven worden… Dat er mensen zijn die dit mooi vinden alá, maar je parkeert hem wel een eindje verder als je langskomt.
Apart…
Apart wil helaas nog niet zeggen mooi. Voor geen van deze vehikels zal ooit ook maar een euro van mijn rekening afgeschreven worden… Dat er mensen zijn die dit mooi vinden alá, maar je parkeert hem wel een eindje verder als je langskomt.
Ik weet niet wat het is met dat mat-zwart, bij de ene wagen draagt het echt bij aan de auto de andere keer slaat ’t totaal de plank mis. Bij die Q7 gaat het helemaal nergens over, maar die Porsche staat ’t super op.. (naar mijn mening dan..) Twee stappen naar links en dan hadden ze die mooie zwarte R8 ook nog een keer in kunnen koppen.
Wie wil nu een matzwarte 997 Turbo…
IK IK IK IK IK IK IK IK!!!!
Die laatste lijkt wel erg op de killer-auto uit de film The Car. Had Toyota voor een jaar of wat geleden niet een concept auto die er ook wel wat op lijkt?
met mat ben je niet echt bijzonder meer.
Zie je wel erg veel laatste tijd
Dat 3wiel ding is wel erg vet trouwens
Toopjuuuhh! :D Cool ding. De 500C is ook leuk.
En die Messer tussen de X3 en de Range Rover. Kon niet mooier. Nou ja, een H1 en een LM002 dan, maar dat is een beetje moeilijk…
Wat maakte Panther belachelijke auto’s zeg. Deze is nog het meest geslaagd, maar dat Royale-ding is echt heel erg…
En die Mitsuoka-Caddillac-Ford is eng. Eng. Eng.
Leuke serie appeltje. Lekker afwisselend.
Ik weet niet of dit al is gezegd (heb geen zin om al die reacties te lezen:-)), maar die laatste was volgens mij in top gear (op BBC).
Het zou een soort semi-luxe nep-Rolls van ±40.000 zijn, James May was er wel te spreken over.
(ik niet)
Eigenlijk is Mitsuoka best groot hoor. Ze hebben meer dan 7 modellen en eigenlijk zijn ze allemaal even lelijk. In Top Gear heeft May met de Orochi en de Galue gereden. De gespotte auto is een conversie van Mitsuoka op een Mustang GT Convertible, met de voorkant van de Galue en eigelijk ook een beetje de achterkant. Je kan het zo gek niet bedenken of Mitsuoka maakt het…
Glas 1300 GT is een hele mooie auto…die Messerschmitt lijkt wel gewoon een cockpit op wielen.
@klassiekerrally
heeft elke scimitar maar 140PK???want iemand uit de buurt hier heeft er een (eigenlijk een stuk of 5)en kan daar gerust streepjes mee trekken of is 140 pk genoeg om streepjes te trekken???
@ MATSS: euh… Elke Scimitar weet ik niet… Maar het zijn lichte auto’s en dan is 140 pk wel voldoende :)
Er zijn exemplaren met veel meer vermogen, maar daar is dan vaak een andere motor ingelepeld, of de Ford V6 is stevig gekieteld…
Waar is trouwens ‘in de buurt’? Ben best nieuwsgierig hoe zo’n Scimitar nou eigenlijk rijdt…
@klassiekerrally
ik zal het hem eens vragen welke motor het is en in de buurt is 2 straten verder of bedoel je waar???das Brugge
Ah… Helaas is Brugge niet bij mij in de buurt ;)
Mijn vader heeft vroeger 2 Reliant Scimitars gehad ( en ook 2 Reliant Kittens maar die wil je niet kennen). Een had een origiele motor. Maar hij had ook een met een 3 liter ford motor en die trok toch goed door (tot mijn lullige broer hem plat heeft gereden). Zeldzaam dat wel maar ze hebben die samen verkocht met héél veel onderdelen voor amper 2500€.
@ Supermug: ze leveren echt geen drol op he… Moet je eens op ebay.co.uk kijken. Het is dat ik even geen budget voor auto’s heb (home improvement gaat voor :roll: ), maar anders…
Whehe die Messerschmidt tussen 2 PCH Tractoren in
Wat betreft al die replica Seven’s en licenties: zover ik begrepen heb (als t fout is hoor ik t graag), was het zo, dat wanneer iemand er wat aan veranderde (bv een betere wielophaning), dat het dan een andere merknaam mocht hebben (Ruijter is/was ook zo een).
Staat me iets van bij dat je dan je naam eraan mocht verbinden, vandaar dat Donkervoort en Caterham etc de auto’s onder hun eigen naam verkopen.
Simpel gezegd is alleen het koetswerk nog een Seven, maar de rest niet meer.
Wanneer iemand hier meer over weet, zou ik er wel meer over willen weten, want als al die fabrikanten geld moeten afdragen aan Lotus voor het gebruik, dan is dat lekker geld verdienen…
Volgens mij is die CLK de meest gespotte buitenlandse auto hier… :P
@klassiekerrally
ah maar hij heeft ook ooit gezegd dat als je met zoiets rijdt je nooit meer met iets anders wilt rijden
@ MX5/RX8 Owner, dat zal wel de CLK DTM met de safety car look zijn die was die dag daarvoor nog bij Maarten Memorial.
Overigens die 4de foto van de CLK DTM Cabrio lijkt het wel alsof het achterwiel van de fiets wordt doorgetrokken in de lijn van de bumper. Ziet er echt vaag uit :P
Glas noemen, Messerschmitt en ik zie geen Goggomobil… :(
Die laatste is vet!!
Nette jongen die CLK bestuurder…
Vouwt keurig netjes zn kleertjes op alvorens hij deze op het stoffen dak deponeert….
Leuke gespot!
Ga zo door!
CM.
“Over de auto zelf heb ik eigenlijk weinig bijzonders te melden, ik vond het alleen een leuk voorbeeld om de spits mee af te bijten.”
Het is “het spits” afbijten. Veel gemaakte fout en is ook niet storend, maar ik had verwacht dat een journalist dit wel zou weten!
zon reliant scimitar in coupe uitvoering staat bij mij in de buurt geparkeerd :D
vind het zelf een prachtige verschijning, die carroserievorm zie je niet meer vaak, of je moet bij de bmw z/m3 coupe zijn ;)
ik heb vorige week in Ruinerwold op de oldtimerdag daar een stuk of 5 panthers gezien! ze waren wel mooi om te zien! alleen het waren niet dit type, maar lager.
verder: mooie foto’s!
Dag Appel,
Ik sprak je op Het Loo, afgelopen week-end. Om nog even je vergelijk compleet te maken. Op het moment dat de Dino en Urraco leverbaar waren, was er ook de Maserati Merak. Al deze drie auto’s vallen m.i. in dezelfde klasse.
Of ben ik verkeerd?
Hoe vond je Het Loo trouwens? Ik heb nog geen plaatjes van je gezien.
Ik ga toch voor de porsche