Aston Martin One-77: supercar van 1 mln GBP [updated]

Auteur: , 47 Reacties

Sportwagenfabrikant Aston Martin speelt zich deze week flink in de kijker. Vandaag verscheen een eerste afbeelding van een nog te maken exclusieve supercar, dat het paradepaardje van het Britse merk moet worden. Kosten: 1 miljoen pond.

Van deze One-77 gaan er (de naam zegt het al) 77 exemplaren gebouwd worden. Onder de motorkap komt een 7.0 liter V12 te liggen (downsizing is voor mietjes). In combinatie met veelvuldig gebruik van aluminium en koolstofvezel in chassis en body moet deze supercar voor fenomenale prestaties zorgen.

Cijfers worden er niet gegeven, maar de schattingen voorspellen een 0-100 tijd van 3,5 seconden en een topsnelheid van boven de 300 km/u. Wat de auto verder gaat leveren om zijn prijskaartje van omgerekend 1,26 miljoen euro te rechtvaardigen is nog onbekend, voor nu moeten we het alleen met een afbeelding doen.

Hoe het eerder deze week openbaar geworden ‘Project Aligator‘, de op handen zijnde samenwerking met Mercedes, in dit plaatje is in te passen is niet bekend, maar de tijd zal het leren.

AutoExpress gaf de afbeelding eerder vrij, maar heeft hem ook weer ingetrokken. Gelukkig hebben onze Amerikaanse collega’s van autoblog.com verhinderd dat de One-77 weer in de anonimiteit verdween. Als Aston Martin nu alleen nog even het AMV10 concept overneemt is het feest compleet.

Update – En we hebben een persbericht. Hiernaast is een website geopend die waarschijnlijk in een recordtijd is ontwikkeld.

PRESS RELEASE

Aston Martin has released a snapshot of the stunning new One-77; the ultimate creative interpretation of the renowned British marque.

One-77 fuses advanced technology with stunning Aston Martin design to create possibly the world’s most desirable automotive art form. Based on a sophisticated carbon fibre chassis with a handcrafted aluminium body, this 7.0 litre V12 super car will deliver exhilarating performance for a strictly limited number of discerning customers.



47 reacties

waarom heeft AutoExpress die foto terug ingetrokken?
@Dennis

Wellicht zijn ze teruggefloten door AM. Hetzelfde gebeurde destijds ook met de V12 Vantage RS
die wordt geweldig!!!
Ik ben benieuwd, vooral naar wat de prijs verantwoorden zal…
Het zal mij benieuwen… Voorlopig blijft mijn favoriet toch deze:
http://image.motortrend.com/f/features/archive/9485713/112_0707_01z+aston_martin_DB4_GT_zagato+side_view.jpg
Kost ook een paar stuivers, maar je bent er wel zeker van dat er geen Teutoonse motor onder de kap ligt… ;)
Soort van uber-DBS? als je naar die achterlichten enz kijkt, denk ik eigenlijk dat het simpelweg de overtreffende trap word, maar of het ook mooi blijft?
Over de 300 km/h?
Dat is wel het begin wat een beetje supercar haalt.
Ze moeten eens iets over de 340 proberen, dan wordt het leuk.
mee eens, top moet hoger liggen. Verder zal ik eens kijken of ik nog spare change in mijn pocket heb!
Lijkt me wel raar om zomaar 1 miljoen pond voor zo’n auto te vragen naar mij lijkt het niet veel bijzonders. 3,5 seconden van nul naar honderd kan veel goedkoper en de topsnelheid boven 300 km/pu is wel logisch anders zou het wel erg belachelijk zijn! De Veyron en Mclaren F1 waren/zijn iconen van hun tijdperk en mochten dan ook zoveel geld ervoor vragen, ik betwijfel dan dit ook ten zeerste of dit het waard is. Tuurlijk zullen ze allemaal verkocht worden maar ik betwijfel ten zeerste (als de geruchten waar zijn) of ze eer aan de one-million-dollar-car zullen doen. Mijn bescheiden mening(A).
@ Holy Cow

Wat dacht je dan van 7.5 millioen euries voor de Maybach Exelero met dezelfde prestaties?
Ik ben benieuwd, eindelijk een deftige nieuwe sportwagen zonder milieu-gelul.

@Klassiekerrally
Dat is gewoon de mooiste auto ooit gemaakt. ;)
@Holy Cow

See that Badge at the front? Priceless. ;)
Hear that noise from the tailpipes? Priceless

See those lines? Priceless
@Holy Cow
Alle info die er nu is is geschat, dus wie weet is het uiteindelijke product een stuk indrukwekkender qua cijfertjes. Daarnaast moet je natuurlijk niet alleen naar de cijfertjes kijken om te oordelen of een prijs terecht is, je weet nog niet wat de auto nog meer biedt. Dit zal natuurlijk ook een zeer exclusieve auto worden en daar betaal je ook voor…

@dekster
Maar voor al het andere Mastercard ;)
beter kan het niet worden , gwn GEWELDIG !!!!
rick buijsman
ik geloof niet echt dat er 77 van komen .. want dan moet hij nog speciaaler worden dan Buggati..
InfiniteNissan
Dat moet wel bijzonder worden om dat bedrag te vragen en ik heb er niet veel vertrouwen in. Hij zal ongetwijfeld mooi zijn, maar het zal waarschijnlijk een bak worden met het dikste van het dikste van wat er voor handen is en niet een supercar die vanaf scratch ontwikkeld wordt met revolutionaire ideeën a la Veyron.
Aston Martin Rapide
Ik wacht wel af met mijn oordeel. Eerst zien en dan pas geloven. De hoge prijs is mede te danken (voor een overgrote deel dan) aan de aantal stuks die worden verkregen (77 stuks). Van een Veyron worden er geloof ik 300 gemaakt, dus dat is een groot verschil. Reventon haalt de top van 400 ook niet eens en kost toch ook een flinke duit dankzij z’n exclusiviteit. Zo simpel ligt dat.
Auto’s hebben tegenwoordig allemaal dezelfde lijn. Dodelijk saai. Kijk alleen al naar de eerste twee posts op Autoblog. Als je even snel kijkt zou je kunnen denken dat het om dezelfde auto gaat.
Wat een lelijk ding. Likt een beetje op een mazda rx8
@Thijs

dat gevoel had ik dus ook. Ik keek eerst naar de onderste post van die Corvette en toen naar de bovenste en zonder naar de tekst te kijken had ik het gevoel dat het 2 posts over Corvette ging.
San Sebastiano
Ik zie net zoveel anders dan een opgeleukte DBS, zeg maar een Reventon van Aston Martin…
ziet er wel leuk uit maar
3.5 en 300 ? kun je evengoed 4 caparo’s kopen
die zyn nog exclusiever en vééél sneller
Er is ondertussen een officieel persbericht en gallery:
http://www.autoblog.com/2008/08/07/early-look-1million-aston-martin-one-77/
Die AMV10 is zoooo lekker he…
Downsizing is inderdaad voor mietjes, blij dat iemand het eens zegt, maar van mij mag op dit blok echt nog wel een turbo of compressor, of 2…. ‘iets’ ;)meer vermogen is altijd welkom, zeker voor een auto van meer dan 1 miljoen!
Heeft ook z’n eigen -nietszeggende- website… http://www.one-77.com/
De link naar mercedes is vrij snel gelegd toch? 7.0 V12… Pagani zonda.. Mercedes motor?
PantheraLeo205
Eindelijk specificaties volgens de Ferraristandaard in de sportcoupéwereld.
@ ashtray: als je het zo bekijkt valt het weer tegen (beetje jammer…. :s), de Pagani doet het met een 7,3 liter motor met 650 pk ( don’t shoot me if i’m wrong).

Stel dat AM dat blok gebruikt vindt ik wel dat ze er wat meer mee uit mogen halen. Een gedowntunede versie van een Pagani-motor in je AM vind ik eigenlijk een beetje zielig staan…
Zou deze “One-77” de bewuste “DBX” zijn waarvan vorig jaar sprake was?

http://www.autoblog.com/2007/03/23/the-dbx-aston-martins-forthcoming-supercar/
Jongens… Aston Martin is Ferrari niet.. Ik ben geen Ferrari fan maar door de hele mythische status van de Cavallino Rampante kunnen zij rustig ruim 1 miljoen voor een supercar vragen. Net als andere merken dat kunnen mits hun supercar sneller dan 400km/h kan rijden. Maar een Aston Martin van meer dan een miljoen? Kom op zeg..
@ Arnoud

Als er één merk is met evenveel status als Ferrari is dat Aston Martin wel.

Ik herken precies wel wat vormen van de wat minder geprezen DB-One concept rendering, wat ik best goed vind.

http://nerdwithswag.com/wp-content/uploads/2007/05/aston-martin-db-one.jpg
Prestaties niet top, design niet onderscheidend genoeg van andere AMs… Ik ben benieuwd wat ze als reden voor de exorbitante prijs geven.
Met die prijs komen ze wel weg. Kijk naar de Reventon, die was ook binnen no time uit verkocht, terwijl het niet veel meer is dan een Murcie met aggressievere styling.
Aston Martin Rapide
’t komt gewoon allemaal goed. Weldra zal iedereen (bijna iedereen dan) ervan versteld staan…daar heb ik het volste vertrouwen in. Het ontwerp oogt gewoon goed.
Als VAG het lukt om geïnfantiliseerde Murci’s (namelijk de Reventon) voor een miljoen te slijten. Dan moet het voor AM a walk in the park zijn om deze auto’s te kunnen slijten…

En aangezien Prodrive erachter zit verwacht ik er héél veel van.
geïnfantiliseerde ?!
Attention all units.
Dos heeft een woordenboek opgevreten !
:-D
Man! Waar heb jij de hele tijd gezeten?

Ik mot gutverredumme die kleintjes hier steeds weer op hun taalfouten wijzen!

En aangezien ik ook niet een absolute ster daarin ben is dat JOUW taak! :D
Sorry mijn digitale vrind.
Druk druk druk.
Maar je ziet het…I’ve got your back !
Gelukkig maar! ;)
Het valt mij op dat die echte top of the bill-super cars altijd lelijker zijn dan hun mindere broertjes…
@ wotevajjj

En na een week ben je dr 3 kwijt!
Die dingen gaan in rook op alsof ze van nylon zijn man!


OT: een miljoen pond (1.5mil euries)
is ie mij niet waard, koop dan een DBS en een leuk strandhuisje in Hawaii inclusief (modale) speedboot.

Heb je veel meer lol van………

CM.
@carmaster

Kan ik mijn Britse Ponden bij je inwisselen voor euro’s?
@ Sir Smokalot

Zeker.
En ik bouw ook tegen (redelijke) betaling rechtsgestuurde auto’s im naar linksgestuurde.
Desgewenst kan zelfs uw lokale provinciale (Engelse) weg aangepast worden voor rechtsrijders.. :P

CM.
Deze Aston Martin lijkt veel te hard op andere Astons.
Als je 1,3milj. euro voor een handgemaakte body gaat vragen ?..
Beetje stom denk ik dan.
Oké , de materialen die gebruikt worden voor deze Aston Martin ,
Zijn van hoogste klasse , maar dan nog is 1,3milj. een beetje overdreven.
Méér kracht mag er ook wel in , en zeker voor een supercar van 1,3milj. euro .
Uiteindelijk vind ik hget resultaat wle geslaagt , maar de prijs gaat er over ,
en ik weet niet ofdat deze auto wle de status als ”supercar” verdient .
http://www.netcarshow.com/aston_martin/2010-one-77/800×600/wallpaper_01.htm

Daar een mooie foto van de One-77… Ik vind hem echt prachtig! hij is anders dan andere Aston Martins, ik vind het wel een beetje iets van Zagato weghebben, en dat zeg voor mij al genoeg! Heerlijk! :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).