Dit is de nieuwe Audi A6

Auteur: , 130 Reacties

De A6 leek nog niet echt aan een opfrisbeurt toe, maar de facelift heeft de Audi A6 zeker goed gedaan. Vooral de achterkant is een stukkig "pittiger" geworden. Daarnaast nam Audi meteen de moeite om de RS6 sedan te lanceren.

Aan de andere kant van het spectrum wordt de A6 familie ook uitgebreid. Speciaal om tegemoet te komen aan de milieufreaks en leaserts met een groene wagenparkbeheerder komt Audi met de A6 2.0TDIe die een groen label heeft.

Het motorenpalet start bij de 170 pk sterke 2.0 TFSI viercilinder(een nieuwe variant van dit bekende blok). De zescilinders zijn er in drie varianten: een 190 pk en 220 pk sterke 2.8 en de 3.0 TFSI met kompressor (de T in TFSI staat niet meer alleen voor turbo, maar voor alle geblazen motoren). De A6 3.0 TFSI krijgt 290 pk en een koppel van 420 nm tussen 2500 en 4850 tpm, dat belooft een lekker smeuiig blokje te worden. De A6 3.0 TFSI sprint naar de 100 in 5,9 seconden en de top is zoals altijd begrensd op 250 km/u.

Voor de zwavelfans zijn er ook plenty diesels beschikbaar: de 2.0 TDI kan in een 170 of 136 pk sterke uitvoering gekozen worden. Die laatste versie krijgt de typeaanduiding 2.0 TDIe om aan te geven dat deze bijzonder zuinig is. Met een sprint naar de 100 in 9,9 seconden en een top van 204 km/u zijn de prestaties ook niet mis. Nog belangrijker is het gemiddelde verbruik wat slechts 5,3 liter per 100 km bedraagt en de CO2 uitstoot die slechts 139 gram per km is. Om dit alles te bereiken zijn de twee hoogste versnellingen langer gemaakt, werkt de stuurbekrachtigingspomp alleen als deze wordt aangesproken en is de A6 met 20mm verlaagd. Dat laatste zorgt er met enkele andere aerodynamische aanpassingen voor dat de CW waarde slechts 0,28 is. Sterkere diesels zijn er ook: de 2.7 TDI levert 190 pk en 380 nm en de 3.0 TDI 240 pk en 450 nm.

Voor wie dat allemaal nog niet genoeg is, heeft Audi ook de 350 pk sterke 4.2 V8 FSI en de S6 met 5.2 V10 en 435 pk. En laten we vooral de 580 pk sterke RS6 niet vergeten, die nu ook als sedan beschikbaar komt.

MMI update

In de A6 zullen we het ook het vernieuwde MMI systeem tegenkomen die we al in de Q5 uitprobeerden. Highlights daarvan zijn de prettigere bediening, toevoeging van een 40 gb harde schijf voor het opslaan van muziek en het intekenen van gebouwen in de 3d weergave. Dat laatste lijkt een gimmick, maar werkt in de praktijk bijzonder prettig.

Ook de A6 Allroad krijgt de facelift evenals de nieuwe A6 Avant, de S6 sedan en de S6 Avant. Van alle varianten zijn ook foto’s : de Audi A6 Avant facelift, de Audi A6 Allroad facelift, de S6 sedan facelift en de S6 Avant facelift. U bent weer helemaal bij!

De nieuwe Audi A6 en RS6 limousine
Succesverhaal krijgt vervolg

• Audi A6 2.0 TDIe met A-label
• Nieuwe V6 3.0 TFSI met compressor, 450 Nm koppel
• MMI-bedieningssysteem nóg gebruiksvriendelijker
• Audi RS6 nu ook als 580 pk sterke limousine

Leusden, 12 augustus 2008 – Met een groot pakket aan vernieuwingen wint de succesvolle Audi A6 nog meer aan klasse. Er zijn nieuwe motoren, die dankzij innovatieve technologie het verbruik van de complete modellijn met circa twaalf procent terugdringen. Het verbeterde onderstel en tal van veranderingen aan het uiterlijk plaatsen de Audi A6 vooraan in zijn klasse. Tegelijkertijd presenteert Audi de spectaculaire RS6 limousine, die met zijn 426 kW/580 pk sterke V10 Biturbo op eenzame hoogte staat. De vernieuwde Audi A6 en de RS6 limousine staan eind oktober in de Nederlandse Audi-showrooms, de A6 allroad quattro volgt een maand later.

Met 234.000 verkochte auto’s in 2007 gaat de Audi A6 wereldwijd aan kop in zijn segment. Het markante gezicht van de Audi A6 wint aan klasse doordat de singleframe grille, de luchtinlaten en de mistlampen een nieuw ontwerp kregen. Een aluminiumstrip over de flanken benadrukt het dynamische lijnenspel van de A6.

Aan de achterkant valt de krachtige vouw op de rand van het kofferdeksel op, evenals de nieuwe, tweedelige achterlichten met LED-technologie. De bumper is voorzien van een chroomstrip en een diffusor.

Audi heeft het geluidsniveau in het fraai afgewerkte interieur verder terug weten te dringen. De wijzerplaten van het instrumentarium zijn beter afleesbaar en een nieuwe omlijsting van de monitor accentueert het beeldscherm extra goed. Sierlijke chroomaccenten, ook op de spaken van het stuur, onderstrepen het hoogwaardige karakter van de Audi A6.

Voor de veeleisende klant is er het S line-sportpakket, met onder meer wielen in de maat 18 inch, een met 30 mm verlaagd onderstel en een speciaal exterieurpakket. Voor het interieur zijn er sportstoelen, decorlijsten en fraaie bekledingsstoffen.

Audi biedt de vernieuwde A6 aan met een keuze uit zes benzinemotoren en vier diesels, met handgeschakelde versnellingsbak, tiptronic of multitronic en aandrijving op de voorwielen of alle vier de wielen.

Het programma start met een 2.0 TFSI met 125 kW/170 pk en heeft een B-label. Van de 2.8 FSI zijn twee versies beschikbaar: een 140 kW/190 pk en 162 kW/220 pk sterke motor met respectievelijk een B en C-label. Deze motoren zijn voorzien van het Audi Valve Lift Systeem (AVS), dat voor een variabele lifthoogte van de inlaatkleppen zorgt. Een V8, de 4.2 FSI met 257 kW/350 pk rondt het programma naar boven af.

Nieuwe V6 3.0 TFSI met compressor

Een interessante nieuwkomer is de V6 3.0 TFSI met 213 kW/290 pk, die zijn kracht deels aan een compressor ontleent. Daarmee staat de T in de typeaanduiding niet langer alleen voor Turbo, maar voor druklading in het algemeen. Het riante koppel van 420 Nm is tussen 2.500 en 4.850 toeren beschikbaar. De Audi A6 3.0 TFSI, gekoppeld aan de tiptronic transmissie en quattro aandrijving, accelereert in 5,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 250 km/h. Met een gemiddeld verbruik van 9,5 l/100 km is de 3.0 TFSI ook nog eens opvallend zuinig.

A-label voor de 2.0 TDIe

Op dieselgebeid is er ook nieuws. Zo levert de V6 2.7 TDI nu 140 kW/190 pk (B-label) en 380 Nm koppel, terwijl de V6 3.0 TDI goed is voor 176 kW/240 pk en 450 Nm (C-label). De viercilinder 2.0 TDI is er met 125 kW/170 pk of 100 kW/136 pk. De basisversie gaat als 2.0 TDIe door het leven en toont zich met een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km als een zeer spaarzame limousine en krijgt daarom een A-label. Dit weet de TDIe te bereiken door een heel pakket van maatregelen, zoals een verlaagd onderstel, een aangepaste versnellingsbak, een schakelindicator en een intelligente stuurbekrachtigingspomp en dynamo.

Voor alle motorvarianten vanaf 190 pk is de vierwielaandrijving quattro leverbaar, bij de topmodellen is dit standaard. Bij het fijnslijpen van het onderstel stonden twee zaken centraal: meer comfort, met behoud van de sportiviteit die zo kenmerkend is voor de Audi A6. Vering en demping zijn aangepast en naar wens is de Audi A6 met adaptieve luchtvering uit te rusten.

Het optionele veiligheidssysteem side assist waarschuwt als het wisselen van rijstrook gevaarlijk kan zijn door achteropkomend verkeer. Audi lane assist helpt bij het volgen van het juiste spoor en de radargestuurde adaptive cruise control bewaart automatisch een veilige afstand tot de voorganger. En met Audi parking system advanced wordt inparkeren een stuk gemakkelijker.

Vernieuwde versie van MMI-bedieningssysteem

De vernieuwde Audi A6 wordt standaard uitgerust met een verbeterde versie van Audi’s MMI-bedieningssysteem. De meest uitgebreide versie, MMI Navigatie Plus, speelt alle soorten DVD’s en heeft een harde schijf met een capaciteit van 40 Gb. Het beeldscherm met zijn hoge resolutie is haarscherp. De optionele DVB-T tuner zorgt voor topkwaliteit tv-beeld. In het navigatiemenu kan nu ook voor de modus ‘birdview’ worden gekozen, waarmee het landschap in reliëf is te zien, inclusief driedimensionale afbeeldingen van gebouwen.

De veelvoud aan verfijningen en verbeteringen aan de Audi A6 limousine en A6 Avant worden ook doorgevoerd in de A6 allroad quattro en de S6. De allroad krijgt de nieuwe 3.0 V6 TFSI en de twee sterke V6 TDI-motoren. De V10 in de S6 is goed voor 320 kW/435 pk.

De RS6 limousine

Na de Audi RS6 Avant staat binnenkort ook de RS6 limousine in de showroom. Zijn indrukwekkende V10 Biturbo levert 426 kW/580 pk en is goed voor een koppel van 650 Nm tussen 1.500 en 6.250 toeren. Hiermee katapulteert deze fenomenale krachtbron de RS6 limousine in een luttele 4,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. De elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h is naar wens tot 280 km/h te verhogen. De aan een zestraps tiptronic gekoppelde motor blinkt uit in geluid en prestaties en hangt zeer spontaan aan het gas.

De nieuwe RS6 limousine staat op 19-inchwielen met banden in de maat 255/40. De voorste remschijven hebben een diameter van 390 mm en de in zwart uitgevoerde remklauwen zijn voorzien van een RS-logo. De achterste remschijven hebben een diameter van 365 mm. Op verzoek van de klant is de RS6 leverbaar met wielen in de maat 20 inch.

Uiterlijk onderscheidt de RS6 zich op diverse punten van de overige modellen. De bekende singleframe-grille heeft andere luchtinlaten, de koplampen zijn standaard uitgevoerd met Xenon plus, adaptive light en de voor de RS6 specifieke LED-dagrijlichten. De uitgeklopte spatborden, opvallende sideskirts, achterste diffusor, een in het kofferdeksel geïntegreerde spoiler en de twee grote, ovale uitlaatsierstukken geven deze Audi een zeer krachtige uitstraling. Opties als Audi lane assist, adaptive cruise control, Audi side assist zijn ook op de RS6 leverbaar.







130 reacties

Ik ben benieuwd, vind de achterlichten wel erg agressief ogen in combinatie met de verder vloeiende daklijn
Mooi, ik vind het een verbetering, vooral dus de kont, zoals te verwachten die gewijzigd is. (meer naar de andere audi’s en de A6 break toe). Ik hoop wel dat dit de laatste auto is met het huidige aud-design, ik denk dat ondertussen nu al bijna heel hun collectie deze look heeft?
Hopelijk dus op 1 van de toekomstige motorshows een concept van hun dat een totaal, maar nog altijd audiaanse weg in slaat.
FERRARI_POWER
ziet er mooi uit
Ziet er mooi uit!
Alleen wat ik jammer vind, ze hadden ook bij deze de headlights moeten maken zoals bij de nieuwe A4, R8.
fokking mooi ding! heerlijke wagen!
mooie facelift (again)
dit is tog de 2de facelift voor deze A6?

ik vind de de agresieve lijnen mooi uitkomen met de rest vaan de auto
mooie voorbumper met dat ‘verlaagde’ stuk en i love the single frame grill
dit is teminste premium (niet als da gedrocht van bmw) http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/08/videos-nieuwe-bmw-7-serie
hij blijft egt lelijk (sorrie voor de fans)
@BVO: tog == toch en egt == echt ???
Sorrie Autoblogger ik zal het vortaan door Word laten controleren.
Of even wachten met posten tot je de lagere school hebt afgemaakt ;-)
Ik word kotsmisselijk van dat typische en oervervelende Audi-design. Een A3, A4, A6, A8 hebben allemaal dezelfde voorkant. Nu krijgen ze ook allemaal dezelfde achterkant. Net zoals je een T-shirt kan kiezen in de formaten S, M, L, Xl, XXL.
Bij BMW zijn het tenminste op zichzelf staande modellen: duidelijk herkenbaar als BMW maar geen flauw afkooksel van een ander wagen binnen hetzelfde merk.
Audi heeft nog een zeer lange weg te gaan op het vlak van design, vooraleer ze zichzelf een premium-merk mogen noemen. Komt daarbij dat de Audi’s bulken van de VW-technologie en motoren, alles behalve premium dus.
Ja, deze bevalt me wel! Vond de A6 altijd het lelijke (of zal ik zeggen ‘aparte’) eendje tussen de nette A4 en schitterende A8. Deze ziet er wat strakker en sportiever uit!
wanneer komt de facelift voor de A8 of komt er niet binnenkort eentje ?
@ Emmanuel das was sarcasme ;)
ziet er echt geil uit zeg damn! netjes gedaan
Die achterkant is een enorme verbetering. Nu nog wat doen aan die vreselijk saaie voorkant en ik ben fan, sort off…

@BVO
Was de spelfout in je laatste comment ook sarcasme of moet je echt je lagere school nog afmaken? :)
@BVO

door Word? wut?! Gozert, je eigen taal normaal en goed kunnen schrijven is toch niet zo moeilijk.. xD

@autoblogger

naast jouw correcties heb ik er ook nog paar (incl. typfouten)

| list:
tog = toch
agresieve = agressieve
vaan = van
teminste = tenminste
als = zoals
da = dat
egt = echt
sorrie = sorry
msn = niet te lang
*Gaap*

@Horch
Dank u, zo denk ik er exact ook zo over ;)
Vroeger zou ik verdedigd hebben dat audi’s niet op elkaar gelijken, maar nu ben ik echt met verstomming geslagen.
Walter DiSylvia (of hoe die man ook noemt) heeft 1 blueprint gemaakt voor de A5 en voor de A4 hebben ze daar 2deuren bij getekend.
Voor elk volgende model steken ze die blueprint gewoon een de fotokopier en instellen welke vergroting, uitrekking of verhoging ze nodig hebben.
beetje audi A8 met bmw (nieuwe) 7
@Willem

of gewoon een A6 met A5/A4/A3(mis ik nog eentje?) lichten.
Gaaaahaaaaap.

@Horch

Eerste alinea en de eerste zin van de tweede….helemaal gelijk wat mij betreft.

Nichts neues aus Inglostadt.
Goh wat leuk, nu is het een premiumbak met dezelfde carroseriedelen…
Wat zijn ze saai, die Audi’s, wat zijn ze saai….
Onvoorstelbaar dat je zoiets ongestraft mag blijven uitbrengen….
@RenJie

Bovendien heeft Wouter een beetje moeite met de betrekkelijke voornaamwoorden:

het verbruik wat = het verbruik dat
het MMI systeem die = het MMI-systeem dat

Maar los daarvan heeft hij een aangename schrijfstijl en weet hij alle informatie, zoals in dit geval over de nieuwe A6, op een aantrekkelijke manier te presenteren. En dat is echt niet zo gemakkelijk als het misschien wel lijkt.
Leuk hoor, maar als ik niet eens fatsoenlijk in mijn achteruitkijkspiegel het verschil kan zien tussen een A3, A4, A6 en een A8 (afgezien van de LED’s en grille die wellicht een andere vorm hebben), dan denk ik bij mezelf als autoleek; “Dertien in een modellenreeksdozijn”

En dat hebben ze nu doodleuk doorgevoerd naar de achterkant van de auto.

Het lijkt erop dat de heren designers gewoon niet meer durven om iets unieks te creeëren.
iemand een idee van hoe het zit met de GPS? ik ben er al een tijdje op aan t wachten op die “vernieuwde” A6, maar als de GPS weer maar eens NIET in het NL te verkrijgen is,… dan moet k hem niet,…
Een audi is en blijft een saaie proletenbak, die ook nog eens veel te duur is voor hetgeen wat er geboden wordt. Daar doet ook deze facelift niets aan af. Wat mij betreft is elke audi rijp voor de shredder.
Ben geen Audi fan (allesbehalve) Maar met deze opfrisbeurt ziet de A6 er toch even wat minder pompeus uit. Hij lijkt wat scherper en beweeglijker.
@Horch:

Helemaal mee eens.

Volgens mij volgen ze de ISO 216 standaard:

A1 841 mm 594 mm
A2 594 mm 420 mm
A3 420 mm 297 mm
A4 297 mm 210 mm
A5 210 mm 148 mm
A6 148 mm 105 mm
A7 105 mm 74 mm
A8 74 mm 53 mm
@BVO: Egt premium? Als jij dat vindt, weet ik genoeg. Als spoilermaker of leverancier van uitlaatsierstukjes zou ik me nu volledig op deze en andere auwdies gaan focussen.

Trouwens binenkort wordt de Ford Capri troffee 2008 uitgereikt. Genomineerden:

1. Audi a5
2. Audi a4
3. Audi a6
4. VW Siermarokkaan (of zoiets)
5. VW Golf V en VI.
Zo, ze zijn klaar : alle modellen zien er nu hetzelfde uit.
Hadden ze alleen geld om de achterkant aan te pakken? Komaan zeg, er is werkelijk niets veranderd aan de voorkant/interieur. Het laat me wederom vrij koud dit design.
De iets grotere variant van de A4 meer niet.
zo, nu lijken alle audi’s weer op elkaar. slechte zaak, de originele achterlichten stonden hem beter
The Godfather
Nu lijkt ie te veel op de A4.
Ik vind het wel mooi, maar ik weet niet of ik die echt mooier vind dan de oorspronkelijke A6
Sáááááái…..
audi’s jammer dat ik nooit gelijk kunt zien wat voor type het is.bii bmw zieje altijd of het een drie liter of meer is ,want bmw daar onder halen het type motor er af.maar deze audi vind ik erg mooi.
tjonge, wat zeiken de mensen toch? is dit een vorm van jaloezie oid? je hoeft niet perse een audi te kopen als je het zou kunnen. Het merk heeft in ieder geval 1 gezicht ( :P ).

Tevens kan je makkelijk aan de voor, zij of achterkant zien welk model het is. (ik iig)

Ik vind het een geslaagde update en de auto’s zijn gewoon perfect afgewerkt en degelijk. Ik zou er graag een(of meerdere) rijden.
@RobertJ: Natuurlijk is het leuk dat er verschillende merken en imago’s zijn, zo is er voor iedereen wat te koop. Chromen uitlaatsierstukjes en blingbling lampjes horen bij een bepaald publiek. En dat publiek wil audi graag aanspreken. Het verbaasd mij wel dat er ook in dit segment zoveel belangstelling voor bestaat, een A6 is toch behoorlijk duur. Maar vanochtend zag ik er nog eentje rijden met een petje op de hoedenplank, dus kennelijk hebben ze bij audi de doelgroep goed in de gaten.
k kan al bijna niet w8te op de sw en vooral de rs6 mooi gedaan met die lampjes en mooie achterlichte gwn een mooie auto
Het is niet mis, maar op een of andere manier ziet hij er goedkoper uit (bij de 1ste foto dacht ik direct een C5/Jetta)
Je kon wel al op voorhand voorspellen hoe hij er ging uitzien, ze zouden ipv de auto’s A4,A6,A8 ze beter de Audi M, Audi L, Audi XL noemen.
Doet met denken aan een van de laatste afleveringen van Top Gear.
“Audi has bought a photocopier; they have taken a Q7, put the copier on 75% and here it is: the Q5” (letterlijke woorden weet ik niet meer)

En idd, Audi heeft al veel langer een kopieermachine in huis: A3,A4,A5,A6,A8: allemaal hetzelfde!
Ik vind het wel een mooie auto, maar zoals er zoveel al gezegd hebben, ze lijken allemaal wat op elkaar, die audi’s. Maar ik zou me daar geen moer van aantrekken mocht ik er een kunnen betalen..
Wow,, wat een verrassend uiterlijk [sarcasme]
Als BMW liefhebber vind ik dit er gewoon erg goed uitzien, ondanks dat het wel weer héél erg in lijn ligt met de nieuwe A4. Strakke facelift desalniettemin.
Had Audi nog tenminste één zakelijke auto in het gamma die ik kon pruimen, rijden ze ook dát design in puin. Blijft nu alleen nog de A5 over. De rest kan me op koetswerkvlak niet boeien.
Waarom moeten ze toch altijd dat familiegezicht doortekken. Ok, de kont van de A5 is mooi, maar op de A4 staat dat niet, en zeker niet op deze nieuwe A6…
zzzzzzzzzzzzz…..
LOL @ RenJie!
UBERVETTE BAK,,
Take this bmw en mercedes,, dan moete de nieuwe 5 serie en e-klasse in 2010 wel erg zijn wille ze dit overtreffen,,
Heerlijke achterkant,, voorkant is niet veel aan gebeurd maar dat hoefde niet,, k ga meteen naar de dealer in november:P
Verdomme jongens! Als je begint te denken: “die A6 begint op middelbare leeftijd te geraken”, passen ze ‘m al aan. En YEP, op de foute manier! Stop nu toch eens met elke dag opnieuw dezelfde salami te pressen, voeg eens een ingrediënt toe….
Trouwens,, als je een echte audi fan bent zie je wel in de spiegel met welke auto je te maken hebt,, hebben allemaal wel iets anders,, ik geef toe,, is wel heel erg moeilijk te zien,, maar als het tog gewoon goed verkoopt, hoeft audi toch niet ineens anders te gaan denken…
(H)
Hmmm de woorden “saai” en “eenheidsworst” komen bij mij bovendrijven bij deze auto…… ( het lijkt wel BMW van 10 jaar geleden, ook allemaal hetzelfde design)
@AudiFreak: klopt, zolang er genoeg “audifreaks” zijn die om onduidelijke reden genoegen nemen met een extreem dure VW-met-ander-logo, waarvan de modellen onderling alleen in maat verschillen, is het commercieel gezien inderdaad beter dat Audi de strategie niet aanpast.
Ik vind alle Audi A-series goddelijk en deze nieuwe A6 nog goddelijker. Ik heb ooit gezegd: Mocht ik ooit worden aangereden door een auto, dan mag het alleen Audi zijn! Is het een ander merk, dan…. ja, wat kan je dan nog doen. Maar in iderer geval AUDI ALLEEN. Dus, mocht iemand mij aanrijden, zorg dan dat je het GOED DOET en rijd me aan met een AUDI!

Voor meer gegevens over hoe ik uitzie, kijk op http://www.audimagmedoodrijden.com
@audifreek: ‘ubervette bak’, haha, zoals gezegd, ze kennen hun doelgroep wel erg goed bij audi!
Richard Brunsveld
Het is gewoon een vergrote A4 niet dat die lelijk is.
Bonnie van Drempt
Ik denk dat je in dit segment ook wel een beetje bij het huidige model moet blijven. Zakelijke rijders stappen snel over en zijn snel op hun teentjes getrapt. Dit is niet echt de tijd van de economie om een huidig model compleet overhoop te gooien(tenminste, vanuit mijn oogpunt gezien :))

Audi blijft gewoon een topproduct met een zeer goede motor en goede interieurafwerkingen en prima prestaties.
De tijd van extreme veranderingen komt wel weer.

Denk ik dan, hoop ik dan
Sáái hoor, design van Audi.
Elke keer krijg je bijna dezelfde ontwerp voor je neus.
Gelukkig. Ik was al bang dat Audi’s te onderscheiden zouden zijn. Fijn dat hij nu weer stukken meer op de nieuwe Audi’s lijkt… :roll:
hoe ga ik nu in godsnaam de A6 herkennen zonder de zilveren railing vanachter :s
136 pk in een A6 en nog zoveel uitstoten en verbruiken. Op dat vlak loopt BMW met hun EfficientDynamics toch nog een serieus stukje voor:

520d – 177pk (163 pk Belgische versie) – gem. verbruik 5,1 – top 231 km/u – 136gm/km CO2 uitstoot. Acceleratie van 0-100 km/u: 8,3 sec.
Wat lijken al die Audi’s toch op elkaar. 1% verschillende ingredienten en je hebt weer een nieuw model.

Je maakt straks de blits als je een juist model op afstand kan benoemen.

AUDI KOM EENS MET WAT NIEUWS/ ANDERS/ ORIGINEELS!
Wat boeit Audi dat nou wat hier en op autofora’s geroepen wordt (of zonder T,wat boeit mij dat nou!!?)?
Ze passen de modellen wat aan,laten ze op elkaar lijken en tadaaaaa,het verkoopt nog ook!!
Recepten moet je vernieuwen als de verkopen flink dalen,want waarschijnlijk willen de Audirijders niet eens een ‘echt nieuw ‘ uiterlijk,maar gewoon Audi..Degelijk & duur :D
is de inspiratie voor de vorm van de led lichten op ofzo.

srry ik ben een beetje audi hater
Oja en nog iets…
Als je een beetje oog voor detail hebt zie je erg duidelijke verschillen tussen alle Audi-modellen.
Het is alleen maar net wat je te zeiken wilt hebben ;)
Och, koop gewoon een A4 of A3, niemand ziet het verschil straks meer.
@DanielFR: Duur idd, en dat is heel wat anders dan veel geld. Duur betekent dat het niet voldoende functionele waarde heeft voor de hoeveelheid geld die het kost. 2 chromen uitlaten, 20 inch wieluh eronder en led lampjes rondom op de auto. Spoilertje hier en daar en een s6 stickertje erop doen het ook goed bij de gemiddelde audi rijder. Zoals @audifreek zegt: ubervette bak.

Het spreekt mij allemaal niet zo aan, ik behoor duidelijk niet to de doelgroep van audi. Wel verbaas ik mij over deze doelgroepkeuze van audi; ik had gedacht dat die doelgroep max een golfje kon betalen maar kennelijk zijn er genoeg petjes met veel cash.
ik vind het design van audi nog het meest op die witte verpleegsterklompen lijken; rond en klinisch. Maarja nu hebben ze die dingen af fabriek gepimpt met knight rider lampjes voor en achter.
Hele vette auto! Ik vond’m al de mooiste in z’n klasse maar de achterkant is nu nog mooier! Ben benieuwd naar een test met de 3.0 TFSI.
Audi A5: stoere coupe. Audi A4: mislukte erectie van de A5. Audi A6: steroiden na erectie. Wat gaat de A8 dan opleveren… Weer van dat zeker!!!
Ziet er lekker agressief uit, net als de nieuwe A4. Ik vind de uitlaatpijpen alleen ieets te bescheiden als je naar de kont kijkt.
Ik vind deze facelift persoonlijk heel erg jammer. Vond de A6 in zijn klasse altijd erg mooi. Mooier dan 5-serie of E-klasse. Mooie ingetogen, gladde, stijlvolle wagen. Maar nu vind ik hem veel schreeuweriger geworden en inderdaad, zoals zo velen hier zeggen, alle Audi’s gaan nu wel heel erg veel op elkaar lijken. De nieuwe Jaguar XF of een Citroen C6 dan maar?
Ik vind dit er mooier uitzien dan de oude versie, en vind ook wel dat de A6 toe was aan een facelift.
@Ronald: Ik vind het nog steeds een mooie, ingetogen wagen, met nette vormgeving. Achterlampen dragen bij aan het strakke design, vind ik!
Audi mag dan misschien auto’s maken die wat op elkaar lijken…………..maar 50 ongeveer dezelfde reacties onder elkaar is ook niet echt origineel. En een reactie is toch heel wat eenvoudiger in elkaar te prutsen dan een mooie auto ontwerpen. Toch zo slecht nog niet van Audi dus, lijkt me.

@ Kees Haring: LOL
@Beem bim bop:

Dat jij de de audi rijders allemaal in het ‘petjes-hokje’ stopt, is gewoon jouw zwakte. Als jij geen A6 kan betalen of het er niet voor wil betalen moet jij dat weten. Als jij ‘m niet mooi vindt moet jij dat weten. Als jij hier je mening over wilt laten weten moet jij dat weten. Maar om nou te gaan zeggen dat de petjes met cash zo’n auto kopen, dat is gewoon zielig. Volgens mij is het gewoon pure afgunst.
@mb:

Het MMI systeem is al anderhalf jaar in het Nederlands verkrijgbaar..
Maar even nu serieus,, als je niet al die auto’s van audi naast elkaar gaat zetten maar gewoon deze auto even appart. Dan is dit toch t puntje van de taart,, Dat weet toch iedereen,,, het design mag dan wel saai zijn,, maar het spreek meer aan als een mercedes of bmw,,

@Beem bim bop : Sorry was ff beetje enthousiast,, maar waar ga je eerder voor aan de kant op de autobahn,, een heerlijke audi met van die stoere ledjes of zoon suffe Mercedes E-klasse,, niet dat dat een lelijke auto is maar kom op,,
jeeej, weer heel boeiend allemaal, deze facelift hadden we allemaal kunnen voorspellen.. gewoon de a4 een maatje groter
Trouwens,, ik vind dese discussies wel geinig,,:P Iedereen zijn eige mening :P
@AudiFreak: De mening dat je Audi’s leuk vindt is inderdaad voor jouw rekening en daar wens ik je veel sterkte mee ;) maar schrijf alsjeblieft even normaal Nederlands man, dit gaat toch nergens over!
@De Nou

De Facelift is net nauwelijks een jaar geleden geweest,,, heb wel gehoord da volgend jaar/2jaar een complete nieuwe komt,, –> Ben in ingolstadt gwees bij de fabriek,, srry ,, ben eg audi freak:p,, en de buschauffeur die de rondleiding gaf zei: dat hij had gehoord dat er binnenkort een kwam ,, en trouwens, tijdje geleden is het hele toekomstplan tot 2011 uitgelekt ,,, Kan je ook gewoon kijken
@Ron:
Sorry,, Maar ben gewoon niet zoon ”Kakkerd” die ligt te praten als iemand die de universiteit net af heeft.
trouwens ik ben pas amper 14 !:P
@ AudiFreak: Ron heeft gelijk, je schrijft niet zo leesbaar.

Deze laatste defensieve reactie slaat daarom ook nergens op, als je 14 bent heb je al minimaal 3 jaar Nederlandse taal op school gehad.

en ‘Kakkerd’ word volgens mij zonder ‘d’ geschreven
@AudiFreak: dus een klein beetje normaal nederlands schrijven is voor jou al gelijk aan iemand die net de universiteit af heeft? hmmm dat slaat natuurlijk nergens op, maar ach, toch bedankt voor het compliment dan :P

Laat mij maar eens voorspellen: Een compleet nieuwe A6 betekent: men neme het chassis, de motor, het dashboard en bijna alle andere onderdelen van de meest recente Octavia en de Passat, we plakken er dezelfde achterlichten op als de andere Audi modellen, doen een mooi kerstboom-led slangetje onder de voorlampen, en plakken naast een Audi logo tot slot zonder ons ergens voor te schamen een prijskaartje op dat nog hoger ligt dan BMW of Mercedes; terwijl die twee merken juist wel topauto’s bouwen zonder onderdelen te recyclen uit budget-merken.

We wachten het af, maar ik denk dat ik voor 99% gelijk ga krijgen ;)
@ Ron: BMW en MB ‘recyclen’ niet omdat ze dat niet kunnen, ze hebben geen budgetmerk waar ze onderdelen mee kunnen delen.

Je wil toch niet beweren dat Audi ondermaatse auto’s levert? Als ik het me goed herinner was het Mercedes die in recente jaren te maken had met een ‘kwaliteitscrisis’.
@ Ron
je moet je schamen dat je audi van zulke dingen beschuldigt.
Volgens mij is audi op het gebied van qualiteit beter dan bmw en mercedes ;)
Kan audi nou nooit is een ander design gebruiken?
@ kor

Pas op, pas op! Heb op autoweek.nl al meerdere reviews gelezen over de A6 en de 2.7 tdi (maar ook de 2.0 tdi) komen er ab-so-luut niet goed uit. Je denk echt dat die eigenaars aan ’t zeveren zijn, zo rotslecht zijn hun auto’s… Veel problemen met de koppeling & electro…

Daarnaast ken ik meerdere mensen persoonlijk die Audi rijden en wél heel tevreden zijn…
@ kor

Volgens mij zie je meer oude Mercedes’ en BMW’s dan oude Audi’s, en inderdaad omdat Audi eerst kudt-auto’s maakte, maar toch kun je echt niet zeggen dat audi op het gebied van “kwaliteit/quality” beter is als bmw.

En Audi kan inderdaad als enige het chassis etc. van de budget-merken pakken, maar dan moeten ze ook de prijs daarop aanpassen.
Oja: ik ken twee mensen met een A3. De eén heeft de hele tijd problemen met zijn accu, de ander heeft de hele tijd problemen met allerlei dingen.

Ik was eerst Audi-Fan! maar nee, tegenwoordig zijn alleen de reclames nog maar leuk.
@Race Kees: ik zeg niets over de kwaliteit van Audi, volgens mij is daar niets mis mee; met de prijs/kwaliteit verhouding wel, dat is heel iets anders.

@kor: ik beschuldig Audi nergens van, ik geef mijn mening over hoe zij auto’s samenstellen. Vervolgens geef ik Audi trouwens groot gelijk, zolang er mensen zijn die er grof geld voor neerleggen worden zij er immers beter van. Ga jij je zelf dus maar schamen :P
Audi loopt altijd te schermen met hun afwerkingskwaliteit en degelijkheid, en dat zal ik niet ontkennen, het ziet er altijd netjes uit. Maar afwerkingskwaliteit en degelijkheid hebben niet zoveel toegevoegde waarde als de auto’s maar 10 jaar gebruikt worden, want veel langer wordt er in de praktijk niet in gereden.

Ik zie dagelijks veel auto’s van 20 – 25 jaar oud rijden, maar daar zit zelden een Audi tussen. Op zich ook niet zo verwonderlijk, aangezien de modellen na een paar jaar al zwaar gedateerd uitzien, wat door Audi onderstreept wordt door het uitbrengen van een facelift binnen een jaar.

Bottomline: Leuk als je een auto maakt die 20 jaar mee gaat, maar weinig zinvol als er na 5 jaar geen hond meer in wil rijden.
Jaaaa, nou ja, als je als Audifan nu nog niet doorhebt dat het niet echt veel soeps is met je merk dan weet ik het ook niet meer….
@Ron: Men zegt toch tegenwoordig dat de mercedessen van 10 Jaar terug beter gebouwd waren dan tegenwoordig. Heb je de Test van Fifth Gear dan gezien? En Trouwens: Audi heeft nu al 12jaar achter elkaar een record van verkoopaantallen tov het jaar ervoor, zou me niks verbazen als dit het 13e jaar wordt,, Dat betekend dat ze toch op het goede pad zitten of niet dan?
@ Kor: Jij bent nu echt een man die iets weet van auto’s ;) Ik Geef je groot gelijk.
@Ron&Race Kees : Het Spijt me. Ik Zal proberen nu proberen normaal te typen in goed leesbaar nederlands :P
Begint al meteen goed de eerste keer dat ik het probeer.:P
Sorry. :P
@Rick Dos

Het is in ieder geval beter dan met BMW
@Heyhuub
want? Argumenten graag? Beetje nietszeggend om zomaar in het niets te roepen dat het 1 beter is dan het ander.

@Audifreak
Lees je mijn reactie eigenlijk wel? ik zei toch nergens dat het slecht gaat met de verkoopaantallen van Audi? En wie is “men”? Men zegt zoveel! En dat zegt dan weer niets. Test van fifth gear heb ik niet gezien trouwens.
@ Jeroen
Alsof er geen BMW´s of Mercedessen zijn met kwaaltjes…
@Ron : Ja ik lees je reactie. En met men bedoel ik, die mensjes:P van Audi. Dit is geen grap: ik ben naar ingolstadt geweest, daar ligt de hoofdfabriek van audi. En de mensen die daar de rondleiding gaven zeiden tegen ons dat audi al 12 jaar records van verkoopaantallen had tov van het jaar ervoor, en dat het hem niet zou verbazen als er een 13e jaar achteraan kwam / de verkopersaantallen van 2008 waren meer als 2007 in dezelfde periode, genomen over het eerste half jaar. Ik lig hier niks te verzinnen, serieus.
Wat een bagger dit…

“Jaaa bmw is de beste!” “Jaa Audi is beter” “Mercedes is nog beter” Het grappig is dat ze alle 3 goed zijn en bij het kopen vet dergelijke auto’s gaat het om emotie en smaak en niet om wie de beste is. Aan elke auto mankeert wel wat. Tis maar net waar je voor kiest.

Lekker nuttig je eigen merk verdedigen want je haalt de “fanboy’s” tog niet over!!!
Bonnie van Drempt
Wat een stelletje wijven lijken jullie zeg haha

Elke auto heeft z’n voor- en nadelen, elke auto z’n kwalen en kwaliteiten, elke auto z’n fans en verafschuwers.

Maar verkoopcijfers blijven een feit en omzetten en winsten ook.
Audi doet het gewoon nog steeds prima, BMW ook, Ford ook en zo nog wel meer. Juist om kwaliteit en emotie.

Dit is gewoon weer een A6, gewoon weer een ‘hernieuwd’ Audi product en gewoon ook weer iets wat gaat verkopen.

Saai of niet, de klant blijft koning.
Het valt me ERG op dat de auto nieuws site van msn echt meestal over audi’s gaat, en het is haast zeker dat de maker- onderhouder- en nieuwsvinder van deze site een totaal knettergekke audigek is. Ik vind dit niet echt leuk, ik bedoel, wat interesseert het ons als er een nieuwe audi r8 spyder gespot is? Degenen die zo een auto willen- en kunnen kopen kan je met de vingers tellen zo weinig. Wat heb je aan zo een auto op de Nederlandse snelwegen waar je op de meeste plaatsen 100 en 80 mag rijden? Of die audi r6 station met 600zoveel pk’s. Ik vind dat deze site eens moet ophouden met de audigekte, en zich moet gaan focussen op modellen die ons wel interesseren. Ik zei MODELLEN, dus een audi a3, a4, a5, a6, a8 vind ik prima, maar die race auto modellen van AUDI die ik zie elke dag als ik msn open, vind ik te ver gaan. Het valt me ook op dat de nieuws altijd over één soort model gaan, kijk maar eens bij de audi r8, hoeveel nieuws er alleen over die model gemaakt is, elke dag weer een nieuwe nieuws over hetzelfde model, zelfs als er een ledlampje wordt gewisseld aan de koplampen wordt daar uitgebreid nieuws over gemaakt, met tekeningen en al, en worden dingen die al in eerdere advertenties genoemd zijn, nog even duidelijk naar voren gebracht.

Tot slot: We leven niet in Duitsland waar je met 140 mag rijden.
@Smokin:

Dit is de eerste facelift van dit model, het model is van 2004 dus 4 jaar zonder facelift, niet 1 jaar.
@ Doggy
Een “audi r6 station met 600zoveel pk’s” ?? lol RS6 Avant met 580 pk zal je bedoelen.

Over dat msn nieuw’s, dat komt gewoon omdat MSN (ja “Windows Live Messenger” voor de miereneukers) alleen maar geilt op dure glitter en glammer troep. Er staat atlijd wat over meisjes met te weinig make-up, model dit, bn’er dat en nog meer gejank. Als je dat nieuws leest ben je erg triest want het gaat nergens over. Een doodgewone auto past daar niet tussen, net als een gewoon persoon, het MOET appart zijn. Dus alleen dure auto’s en bekende (achterlijke) mensen.

Lees dan gewoon nieuws want daar staat de dagelijkse realiteit gewoon in.
Gieltjuh_Audi!!
een hele mooie auto:D de kont hebbe ze goed aangepakt, alleen jammer dat de koplampen geen LED-units zoals de R8,nieuwe A4, en nieuwe A3
@Gieltjuh_Audi!!: nou inderdaad, wat jammer dat ie niet genoeg lijkt op de rest van de audi’s he? ;)
@audifreek: In Duitsland heben ze het over ‘uberholprestige’, oftewel in hoeverre dwingt een auto af of iemand opzij gaat. Een gewone A6 heeft dit in Duitsland net zo min als een Eklasse of een E60. In Nederland heb je volgens mij eerder last van zo’n auto in het verkeer.

Met je opmerking over design zal alleen een zeer grote audifanaat het eens kunnen zijn. Wie er objectief naar kijkt ziet dat inmiddels vrijwel alle modellen kenmerken hebben overgenomen van het meesterstuk van Chris Bangle. Bij deze A6 loopt die gekopieerde lijn over de onderzijde van de portieren. Ik vindt dat op zich niet verkerd hoor, immers beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen. En dat laatste gaat in mijn optiek op voor ‘de rest’ van het A6 model. Voor zo’n bedrag zou ik toch iets spannenders willen.
mooi maar hoe duur is ie
Jahh,, Ieder zijn mening.Ik Zou het wel vet vinden als hij over een tijdje bij rtl autowereld komt,, :)
Citrofiel evil twin
Oef ik ben gelukkig dat het eindresultaat zo schitterend is geworden. Ik dacht dat de A6 zo een lomp achterste zou krijgen zoals op die impressie van Autobild. ;)
http://media.autobild.de/bild/2/44d389cb0181b5a51f00b03babde0152_1.jpg
krantenjongen tot Audimagnaat
Het is wel duidelijk dat een hoop van de mensen het verschil niet weten tussen een volkswagen en een audi. Ik zou zeggen ga een keer naar een dealer en maak een proefrit in een Audi en daarna in een Volkswagen.
@krantenjongen tot Audimagnaat: Welke verschillen verwacht je precies tussen twee auto’s met hetzelfde chassis, dezelfde motor en hetzelfde interieur? Ik heb meerdere malen in recente A6 gereden en een nieuwe VW Passat, en ohja ook de Skoda Octavia. Ze sturen alle 3 uitstekend, nagenoeg hetzelfde, het zijn allemaal heerlijke auto’s die niets voor elkaar onder doen, en dat maakt de Audi nu juist zou zwaar overpriced.
Heb zelf een zeer complete A6 avant 4.2. V8 uit 2005; geweldige en goede auto en is iedere keer weer een feest om in te rijden. Gelukkig heeft de facelift weinig veranderd aan het markante en fraaie uiterlijk van de avant. Alleen ben ik niet gecharmeerd van die nieuwe chroomstrip aan de zijkant; overdone en niet passend bij de lijn van de auto. De nieuwe serie velgen kan ik ook niet allemaal als stijlvol betitelen. Gelet op de kleine aanpassingen, zal ik niet direct de neiging hebben om mijn eigen auto te laten ‘updaten’ danwel uit te kijken om op korte termijn een nieuwe te kopen. Anderzijds gelukkig maar dat de wijzigingen aan de avant niet spectaculair zijn, zodat mijn eigen auto dan ook niet direct als ‘oud’ model is te bestempelen.
Grappig, al die mensen die het design van Audi afkraken… Ik schat in dat deze figuren in een civic rijden met 333 spoilers, vleugeldeuren en oliepijpen als uitlaat. Dat noemen zij “design”. Iedereen met een beetje verstand weet dat Audi op designgebied de top in zijn klasse is. Klaar, niets tegen in te brengen. Tip: als je vindt dat alle Audi`s op elkaar lijken koop dan een bril of laat je ogen laseren.
@Niels: Audi’s hebben inderdaad het mooiste design van hun klasse, en dat is de middenklasse om precies te zijn. Audi’s lijken wel degelijk op elkaar, ik vind het eerlijk gezegd lachwekkend dat je dat serieus probeert te ontkennen :) Iedereen kan zien dat Audi gewoon 1 model heeft dat ze in meerdere formaten uitbrengen, en daar komen de overeenkomsten in het interieur met hun goedkopere broertjes nog eens bovenop.

Om je uit de droom te helpen over wat ik als “niet-Audi-liefhebber” dan zelf rij: Geen Civic zoals je aanneemt. Ikzelf rij liever in een echt 100% topmerk, dat geen onderdelen leent bij goedkopere- en budget merken en voor die prijs tenminste fatsoenlijk achterwiel aandrijving heeft: een BMW bj 2008.
Alle op- en aanmerkingen ten spijt van diegene die niets met Audi hebben; het is en blijft een kwestie van smaak waar niet over valt te twisten. Anderzijds staat de kwaliteit buiten kijf (zowel op basis van eigen ervaring;heb inmiddels mijn 7e audi, alsook de revieuws). Kijk eens naar de revieuws van bijv. Mercedes en BMW: word je niet echt vrolijk van als het gaat om gebreken en de hiermee samenhangende kosten. Dat de uitstraling van BMW en Mercedes van een andere allure is dan Audi, blijkt uit het grote aantal verkochte Audi`s A6 t.o.v. BMW 5 en Mercedes E-klasse. Het koperspubliek spreekt in dit geval duidelijke taal. En zoals in enkele commentaren reeds wordt erkend; velen zouden dolgraag een Audi A6 willen rijden, maar hebben daar niet de middelen voor. Van sommigen is het duidelijk dat negatieve uitlatingen over Audi, meer iets zegt over hun eigen jaloezie dan dat er werkelijk sprake is van objectieve kritiek.
@Pierre: Halleluja, Pierre!!! Ik vind ook dat men over elk merk wat aan te merken heeft (het rijmt :-), maakt niet uit van welke klasse. Dan zul je denken “ja duh, maar over sommige heb ik meer aan te merken dan andere”. Dan zeg ik, ja duh, maar heb je ook opmerkingen over andere merken ook gevolgd?

Ik heb een onderzoek gedaan naar automerken en het werd gefinancieerd door een onafhandelijke bureau en ik verzeker je dat ik niet ben omgekocht door een of andere merk. Maar goed, je schrok als je resultaten zag van merken die erg hoog zijn aangeschreven en merken die bijna afgedankt worden. Bij sommige merken dacht men dat prijs iets te maken had met kwaliteit, dus hoe duurder des te beter de kwaliteit. Nee hoor, allemaal bedrog. Ik kan niks over de onderzoek zeggen, want de resultaten zijn geheim. Dat was een voorwaarde van de merken die aan het onderzoek hebben meegewerkt. Maar, Audi A6 was niet slecht beoordeeld, ook al kon de prijs ietsje omlaag.
@Pierre: alleen het design van Audi is smaak, de rest van de argumenten zijn feiten waar je niet omheen kan. Als je vervolgens toch voor Audi wilt kiezen, moet je dat natuurlijk zelf weten.

De kwaliteit van Audi is net als de andere VAG broertjes gewoon goed, maar ik ben wel benieuwd naar recente concrete voorbeelden van gebreken en samenhangende kosten van BMW en Mercedes waar je over begint, want die noem je helaas niet; en wij weten allebei dat Audi in onderhoud ook helemaal niet goedkoper is dan een echt topmerk, en in de aanschaf zelfs om onverklaarbare reden duurder.

Wat betreft verkoopaantallen heb je gelijk dat er in 2008 tot nu toe meer A6 is verkocht dan 5-serie. Maar: er zijn tot nu toe in 2008 aanzienlijk meer BMW 1 series verkocht dan Audi A3, en hetzelfde geldt voor de BMW 3 serie ten opzichte van de A4, het koperspubliek spreekt inderdaad duidelijke taal…
@Ron: De verkoopaantallen van de nieuwe A4 zullen andere cijfers gaan tonen t.o.v. onder andere de BMW 3-serie, dan tot voort kort het geval was met het vorige model A4 (levering van de nieuwe A4 is in maart jl. pas echt op gang gekomen en de Avant pas sinds kort).

Dat prijs niet altijd direct tot uitdrukking komt in het geleverde, roept op voorhand inderdaad de nodige vragen op; zeer zeker wanneer je gaat kijken naar de waslijst van accessoires en de prijs die hiervoor betaald moet worden. Aan de andere kant blijkt de kwaliteit van de toegepaste materialen na ca. 3 jr en ouder; heb een 8 jr. oude A6 met 220.000 km gehad, die geen krimp gaf en de afwerking nog steeds op niveau was. Informeer bovendien eens bij schadebedrijven welke ervaring zij hebben bij grote schade; hoe veilig en kwalitatief goed blijft de carrosserie van de duitse premiummerken ‘in tact’ t.o.v. hun niet duitse concurrenten. Pas dan blijkt hoe kwalitatief goed deze duitse auto`s gebouwd worden.

Natuurlijk zijn Audi`s ook niet vrij van mogelijke gebreken en is het onderhoud niet goedkoop. Echter, wanneer je kosten van onderhoud `ns goed onder de loep gaat nemen, blijkt dat arbeidsloon het grootste aandeel hierin heeft. Dit arbeidsloon is gekoppeld aan het werkplaatstarief, dat gerelateerd is aan het model. Juist dit werkplaatstarief (ca. 90 euro p.u.) en het uitlezen van de computer, heb ik al eens ter discussie gesteld (bij BMW en Mercedes hetzelfde laken en pak).
Ron, als ik je verhaal zo lees rij jij gewoon in een oude BMW of tóch een Civic met vleugeldeuren. Iemand met een BMW uit 2008 zit niet op autoblog van MSN. Ik heb zelf overigens wel een BMW. Een 320D uit 2001. Werkelijk een fantastische auto. Neemt niet weg dat ik vind dat Audi de laatste 4 jaar (sinds de single frame) véél mooiere auto`s bouwt dan BMW. Alleen al die lelijke kofferdeksels, het lijken wel lego blokken. En de achterkanten lijken allemaal Japans, kijk maar een goed naar de lampen! Tot 2004 was ik een BMW “freak”, maar ik geef gewoon toe dat Audi er overheen is gegaan. In Italië zeggen ze niet voor niets: “het enige Duitse merk met Italiaans design”. Dat zegt toch wel iets denk ik…
@Pierre: in je reactie kan ik me prima vinden. Audi’s verkopen prima en zijn van goede kwaliteit, die twee punten zie je mij dan ook nergens ter discussie stellen.

@Niels: in dat geval moet ik je teleurstellen, jij bent van ons juist degene die een oude BMW rijdt, de 320d uit 2001 is overigens een heerlijke auto. Of je mij gelooft zal me eerlijk gezegd een biet zijn, dus kijk zelf maar.

Nogmaals: design is altijd een kwestie van smaak. Het is dus nogal kansloos om te zeggen dat Audi mooier is, jij VINDT Audi mooier, en dat mag je zelf weten, je koopt gewoon lekker wat je zelf mooi vindt. Wat ze in Italie zeggen heb ik dan weer totaal geen boodschap aan.
@ Ron
Volkswagen heeft eigen zijn eigen chassis’s, Audi heeft het MLP platform waar bijna alle auto’s op komen te staan dus je lulverhaal slaat weer nergens op. En who gives a fuck about that? Alles wat VAG produceerd is doorsnee van goede kwaliteit dus wat dan nog? Laat ze vooral zo doorgaan, het komt wel goed met Audi.
@Tommy
Het model A3 welke in 1996 is geintroduceerd was destijds al volledig op basis van de Golf IV, dus het is helemaal nog niet zo vreemd dat ik die opmerking maak.

Het nieuwe MLP platform waar jij nu over begint wordt misschien als eerste toegepast bij Audi, maar gaat binnenkort gewoon gebruikt worden door… wat een verassing, Volkswagen. De eerste Volkswagen op het MLP platform zal overigens de 7e generatie VW Golf zijn, welke rond 2012 geintroduceerd gaat worden.

Alles wat VAG produceerT is inderdaad van goede kwaliteit, dat is precies mijn punt. Je kan daarom nog steeds net zo goed een luxe Volkswagen, Seat of Skoda aanschaffen en de rest van het geld in je zak houden, de meerwaarde van Audi is minimaal en alleen een (hele slimme) poging van VAG om mee te draaien met de echte topmerken.
@ Ron: Waarom dacht je dat de Audi en Volkswagen dealer naast elkaar zitten met er tussen in een gezamelijke garage? Omdat de onderdelen identiek zijn. Alleen Audi’s zijn mooier en luxer afgewerkt en hebben dikkere motoren en eigen transmissie’s. Maar een Golf op MLP? isie daar niet wat te klein voor? Ik geloof er geen snars van. Dat zou betekenen dat hij lengtemoter’s krijgt en dat gaat mij pet ver te boven. Volkswagen houdt het bij dwarsmoters kijk maar naar de Passat en Passat CC. Waarom zouden ze anders nog een nieuwe DSG maken? In tijden van downsizing zijn motoren klein en kunnen makkelijk in het vooronder dus nergens voor nodig.
@Tommy:

Je zou mijn eerdere reacties eens kunnen lezen: Mijn probleem met Audi is juist dat de onderdelen hetzelfde zijn, en dat ze er vervolgens een hoger bedrag voor rekenen dan een echt topmerk zoals BMW of Mercedes.

De Passat CC is in mijn ogen een goed voorbeeld van een auto die zo mooi, luxe en goed afgewerkt is, dat Audi nog zo weinig extra te bieden heeft. Audi’s hebben per definitie geen ‘dikkere’ motoren, maar gewoon dezelfde. Ik noem uit velen bijvoorbeeld de overbekende 1.9TDI 105 pk en 2.0TDI met 140 of 170pk, of de 2.0 TFSI en zo kan ik nog wel even doorgaan. Aan dikke motoren bij Volkswagen sowieso geen gebrek, in je Passat CC kan je ook rustig een 3.6 V6 met 300pk bestellen.

Het MLP verhaal heb ik onder meer hier gezien: http://paultan.org/archives/2007/03/13/volkswagen-to-adopt-audis-mlp-platform-strategy/

Maargoed ik hou het voor gezien met deze discussie, mijn mening over de prijzen die Audi denkt te kunnen rekenen is duidelijk en iedereen die er een andere mening op na houdt, wil ik van harte aanbevelen om vooral een Audi aan te schaffen :P
toch prachtig als je zelfs in de kont het familiegezicht terugziet :D
LOL @transam73

in het geval van Audi geldt het volgende: http://www.ilovewavs.com/ForChat/Insults/FaceAss.wav

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).