Gespot: Kolonisten van Qatar

Auteur: , 67 Reacties

Elk jaar is het weer zo ver. In de zomer stroomt Londen vol met auto’s uit de meest exotische landen, staatjes en emiraten. Voor een groot deel zijn het de Kolonisten van Qatar, welvarende Arabieren uit een oliestaatje aan de Perzische Golf. Voor het grootste deel zelfs, veruit de meeste kentekens bevatten de herkenbare structuur van Arabische tekens linksboven, eronder een getal van meestal zes cijfers, en rechts ervan precies dat getal in Arabische tekens. Ze zijn goed te onderscheiden van de kentekens uit Saudi Arabië, Bahrein, Koeweit, en de Emiraten, waarover later meer.

Bentley Arnage Diamond Series

Één van de meest opvallende dingen is dat niets bijzonder genoeg is voor de heren uit het midden oosten. Arnages en Phantoms zijn auto’s die veel in Londen rijden, maar zelden voorzien zijn van deels onleesbare kentekens. Deze auto’s worden haast nooit door Arabieren aangeschaft, dit is tot dusver de enige Arnage waarop ik het heb gezien. Het is dan ook niet zomaar een Arnage. Deze van speciaal interieur voorziene Diamond Series is één van de 60 exemplaren uit een gelimiteerde oplage om het 60 jarig bestaan van de fabriek in Crewe te vieren. Twee jaar geleden werd de eerste gesignaleerd, uiteraard ook in Londen. De afgelopen maanden pas, zijn er nog eens twee gespot in deze decadente stad. Het is waarschijnlijk dat deze van smakeloos verchroomde velgen voorziene Bentley’s voornamelijk in Amerika rijden.

Bentley Arnage Diamond Series - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage Diamond Series - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage Diamond Series - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage Diamond Series - Foto Jim Appelmelk
Bentley Arnage Diamond Series - Foto Jim Appelmelk


Cadillac Escalade

Eveneens voorzien van Amerikaanse wansmaak is deze Escalade, een auto die volgens mij nu pas zijn debuut doormaakt in de WoDaSpoDa sectie. Dat heeft voornamelijk te maken met de ‘negeer-stand’, een modus die ik tijdens het spotten inschakel als het om weinig boeiende modellen gaat. Maar uit verveling bij Harrods ben ik er toch maar foto’s van gaan maken. Zoals te zien is, staat er geen enkele andere exclusieve auto op één van deze drie foto’s. Het meest boeiende is nog een 7-serie. Niet verkeerd, maar gewoon geen auto om je in Londen druk over te maken. Dan nog wat feitjes over de Escalade. Op Cadillac.com wordt al gauw duidelijk gemaakt dat de Escalade ‘Best highway fuel economy in its class heeft’, wat natuurlijk niet echt lastig is met de Hummer H2 als concurrent. Na enig rekenwerk – handig metriek stelsel daar! (tenzij je SI gewend bent) – komt het neer op een indrukwekkende 1:8. En dan is dat nog de meest optimistische optie…

Cadillac Escalade - Foto Jim Appelmelk
Cadillac Escalade - Foto Jim Appelmelk
Cadillac Escalade - Foto Jim Appelmelk


Ferrari 599 GTB Fiorano

De huidige V12 Berlinetta van Ferrari is ongekend populair wegens zijn uiterlijk en gebruiksvriendelijkheid. Ook in het verre oosten heeft men het model ontdekt en inmiddels is de auto al populairder dan de al erg populaire LP640. Populair? In Londen word je doodgegooid met LP640’s uit voornamelijk Qatar, in München en Parijs trouwens ook. En de Fiorano doet het nog even een stukje beter. De kleuren zijn trouwens nog wel redelijk conservatief, afgezien van een enkel exemplaar, waarover meer in een latere aflevering. In Nederland rijden er inmiddels ook al erg veel rond, bijna dertig stuks. Tegen… een handjevol LP640’s, waarvan er één op Nederlands kenteken staat. Later ook meer over de LP640.

Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 599 GTB Fiorano - Foto Jim Appelmelk


Lamborghini Gallardo Superleggera

Vorig jaar was het een grijs exemplaar uit Italië, dit jaar een oranje uit Londen zelf en een gele uit Qatar. Het zijn geen auto’s die zo massaal rondrijden als de gebruikelijke Gallardo’s en LP640’s, maar dat heeft een reden. De auto is namelijk vrij recent uit productie gegaan na maar 172 exemplaren in een vrij korte periode! Waarom is niet duidelijk, maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat deze variant niet helemaal wordt uitgemolken. Het heeft vermoedelijk iets te maken met de introductie van de LP560/4. Deze stier moest het opnemen tegen twee Paarden. Één uit Stuttgart en één uit Maranello. De laatste is de meest recente, maar inmiddels lijken er wel al meer van verkocht te zijn dan van de Superleggera! Deze speciale uitvoering is 100 kg lichter dan de instapper door koolstofvezel en polycarbonaat te verwerken in interieur en exterieur, en daarnaast heeft de auto ook nog eens 10 pk meer door een motormanagement, gewijzigde inlaatstroom en aangepast uitlaatsysteem.

Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Superleggera - Foto Jim Appelmelk


Lamborghini Murciélago LP640 & LP640 Hamann

Het begon een aantal jaren geleden met de Murciélago, een geheel nieuwe Lamborghini na een ruim decennium Diablo. Voor de achteras lag uiteraard weer een V12, nu met een inhoud van 6,2 liter en 579 pk aan vermogen. Tweeëneenhalf jaar geleden was de auto alweer een beetje outdated en werd de LP640 aan het gamma toegevoegd, alvorens de ‘oubollige’ 6,2 uit productie zou gaan. Het vermogen was inmiddels gestegen tot 632 pk, het uiterlijk was ook aangepast. Die achterlichten konden natuurlijk echt niet! Maar verdere aanpassingen van de LP640 maken hem niet per se veel mooier. Wel iets frisser. In razend tempo werden alle zoveel-honderd in Londen aanwezige Murciélago’s ingeruild voor LP640’s, zoals de bekende M777HER. S7UNT zat in één van zijn vele vorige levens vermoedelijk ook op een ‘oude’ Murci. In de ‘Gulf Country Coucil’ sloeg het ook aardig aan, want daar zit erg veel ‘nieuw geld’, en inmiddels zijn LP640’s zo gebruikelijk onder Arabieren dat je pas echt iets hebt als hij net iets anders is.

Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 - Foto Jim Appelmelk

De laatste tijd zijn er twee LP640’s met Hamann aanpassingen gespot. Velgen, aangepaste luchthappers, en een uitlaatsysteem dat indrukwekkend veel geluid uitstoot! Het vermogen bleef ook niet ongewijzigd, want nu is er 690 pk te verdelen over beide assen!

Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murciélago LP640 Hamann - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet

Wat is nou het meest nutteloze concept dat je voor een auto kunt bedenken? Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt, maar een auto leegplukken om gewicht te besparen opdat het een serieus circuitbeest wordt, om vervolgens het dak eraf te zagen en hem knalrood laten spuiten om er rondjes mee gaat rijden om Harrods, juist, dat is alvast een begin. De CLK DTM AMG Cabriolet is hier eigenlijk het enige echte voorbeeld van, echte concurrentie heeft hij niet. Het schijnt een indrukwekkend goede auto te zijn met bijzondere rijeigenschappen. Ik kan helaas niet uit ervaring spreken, maar ik zit er liever in dan dat ik er naar kijk. Schoonheid zit van binnen, zeker bij deze auto. De motor die erin ligt is de beproefde 5,4 V8 van alle ’55 AMG’s. Maar niet zomaar. Er zit een compressor aan vast – zoals meestal – maar nu zijn de afstellingen zó dan het 582 pk op de we brengt. Evenveel als bijvoorbeeld een Murciélago. Die haalt er bijna 340 km/u mee, wat de CLK eruit haalt is niet precies bekend want die is begrensd op 320 km/u. Laten we hopen dat het is om de motor te sparen, want anders is het wel een erg trieste maatregel…

Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series

De huidige interpretatie van de CLK DTM AMG is de Black Series. Conceptueel gaat het niet volledig op omdat de ‘BS’ comfortabeler is en het net iets rustiger aan doet, maar het is wel bedoeld als een soortgelijke bijzondere variant. Ook nu heeft de auto weer een indrukwekkende bodykit gekregen, deze is gelukkig niet zo wanstaltig als die van de DTM AMG. De V8 voorin is eveneens gekieteld, maar niet tot in het extreme. 507 pk is meer dan de 483 van de CLK 63, maar een CLS of ML met 6,2 V8 zit er bijvoorbeeld al een subtiele fractie boven. Dat is niet erg hoor, maar het maakt de auto wel tot een iets minder duivelse machine. De auto wordt dan ook niet uitgegeven als gelimiteerde serie, maar wordt precies even vaak gebouwd als dat mensen hem bestellen. De begrenzer grijpt trouwens ook hier weer in, bij 300 km/u wel te verstaan. 0-100 kost ongeveer 4,3 seconde. Voor ongeveer twee ton staat hij voor de deur. 70 mille meer dan de ‘gewone’ versie, maar er lijken nu al meer BS’en rond te rijden dan CLK 63 AMG Coupé’s!

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series - Foto Jim Appelmelk


Porsche Cayenne 2007 Gemballa Biturbo GT750

De variaties lijken eindeloos. Gemballa weet de 168 uren van de week goed in te vullen door na te denken over nieuwe motortuning, bodykits, en aeropacks voor de Porsches die bij hun langs komen. De oer-Cayenne was er al in vele vormen, zoals een GT550 en een GT600, en dan waren er ook nog vele varianten op de 911 te krijgen. Verzamel ze allemaal, net als de verschillende Arnages, om maar een voorbeeld te noemen. Deze zwarte Cayenne Gemballa van na de facelift was deze zomer te zien in onder andere Londen. Het is weer een typisch voorbeeld van de smaak van Arabieren, want de auto is erg opmerkelijk uitgevoerd. Gouden tinten aan de buitenkant. En… Binnenin! Dat heb ik zelf niet kunnen zien, maar collegae van mij konden nog een foto maken van het zwart/gouden interieur. De smaak van Arabieren is bizar omdat ze iets willen dat uniek is, maar niet per se wanstaltig. Ik vind de paintjob nog best subtiel.

Porsche Cayenne 2007 Gemballa Biturbo GT750 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne 2007 Gemballa Biturbo GT750 - Foto Jim Appelmelk
Porsche Cayenne 2007 Gemballa Biturbo GT750 - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé

Waar de giga sedan van Rolls-Royce maar weinig succes heeft in het Midden-Oosten, is de dakloze versie er des te meer populair. Het is ook wel een beetje te verwachten, aangezien dit model fabriek-af al net iets te ver gaat wat betreft design. De ideeën zijn leuk, maar doen te veel denken aan de wat minder geciviliseerde concept cars. Denk aan bijvoorbeeld de led-koplampen. Interessant, niet elegant. De motorkap van geborsteld staal zal daar ook wel erg goed in de smaak vallen, want het is een feature die voor het eerst in serie wordt toegepast. In straattaal is het geheel ‘pimp’, hip, vernieuwend, anders, opvallend, extreem. Typisch iets voor de rijke Arabieren. Inmiddels loopt de productie van deze kolossale cabrio tegen de vierhonderd exemplaren, meer zelfs nog! Het is goed te benaderen door de serienummers bij te houden, iets waarover sommige autospotters zich nog bekommeren uit nieuwsgierigheid. Leuk weetje!

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk



67 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
nice :)
gave spots! respect :-)
Er staat op de kentekens in het Arabisch “”QTR” oftewel Qatar. Het zijn dus niet zomaar willekeurig wat Arabische tekens, mocht je dat nog niet doorhebben :)
mooie serie foto’s weer. zijn die van de black series ook als wallpaper te krijgen op 1280×1024?
Té decadent. Ik zou, bijvoorbeeld, een Murcielago kopen om “uniek” te zijn maar niet om aan elke hoek van de straat dezelfde tegen te komen.
Is dat nou een two-tone Bentley achter die drophead? Lelijk krijgt ineens een heel andere betekenis…
super alweer!
lol kerel als je kijkt op de 2de foto van de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé zoek de combo;) moet er toch ook maar eens heen gaan. en die rode Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series is ook wel heel erg lekker :O
zie ik achter die Drophead coupe nou nog een bentley van die RRR sjeik?
Mooie foto’s, bedankt autoblog voor de moeite en het neerzetten ervan respect.
@ MW
Is van 1 of andere Sjeik die iets heeft met zwart-oranje lak. Zijn kenteken is meestal iets met RRR.

Lijdt het aan mij of wordt Rosso Racing langzaam aan het nieuwe wit/oranje/goud/mat?
En waar in Londen moeten we zijn om al dit mooi te zien?
De CLK DTM AMG Cabrio is wel verdwaald in dit topic, of niet? Gelet op het kenteken en de topic titel ([email protected] die titel btw).

Iig hebt ge weer mooie plaatjes getrokken appeltje!
FerrariFreakje
1 woord…RESPECT!!!
Apart vind ik dat de RR Drophead niet een wit cabriodak heeft, door het blauwe dak lijkt het nu een beetje een onsamenhangend geheel.

Erg mooie auto! Als ik ooit nog eens….
Waanzinnig veel geld :) wel very nice
Zo zie je maar dat smaken verschillen…
typographical error
“Mercedes-Ben->s<- CLK DTM AMG Cabriolet”

-edit: thanks, fixed-
Mooi altijd weer. Echt die autos die daar rondrijden is toch onvoorstelbaar?

ook jouw mening is leuk om te horen!
Ghehe, briljante titel :D
leuk stukje. ben geen ferrari fan, maar deze is toch wel erg lekker….
Die tissuebox op de hoedenplank van die Bentley Arnage…
Zeker vette spots, een deel heb ik daar zelf ook gezien toen ik vorige maand een weekje in Londen was. Echt niet normaal wat daar staat en rondrijdt.
Doet me denken aan zoveel mogelijk gespot op een foto! :)
Ook grote versies van de foto’s?
@ LP640

Mail de fotograaf van al dit lekkers en vraag het.
So, da’s niet zomaar een combo, maar een Bentley Continental GT Mansory op de achtergrond! Ziet er uit als één of andere challange of parade.
op de foto van de Mercedes-Bens CLK DTM AMG Cabriolet(wat een naam)
staat een matte lp640 op de achtergrond geen foto’s daarvan
Wat een ‘proud-to-be-fout’gehalte zeg!!!
Die jongens hebben ECHT geen smaak…

Vooral die Escalade, en die Cayenne. BAH

Doe mij de ferrari maar…
@@Jop Wielens, ZEKER!!!
Mooie foto’s, en mooie auto’s! Vooral de Ferrari 599 GTB Fiorano vind ik altijd erg mooi.
Wat een bazenfoto’s…
Ik dacht dat er armoede heerste in het midden-oosten. Ik vraag me af hoe ze aan die auto’s komen.
@ pvkampen @ de Vlaeminck

Het doet inderdaad heel erg denken aan de oranje/zwart collectie van de Sjeik van Ajman, maar het is niet zijn auto! Hij heeft auto’s op kenteken uit Ajman (ook een emiraat), nooit op kenteken uit Qatar. Een soort wannabe dus, hoort niet bij de RRR crew. Later meer over de oranje/zwarte auto’s van hun en andere mensen.

@ Guan
CLK DTM AMG Cabrio staat ook op kenteken uit Qatar, maar ik dnek tijdelijk oid. Links staat QAT, dat staat voor Qatar.

@ art
LP640 in matzwart (ook uit Qatar trouwens) komt een andere keer nog langs

@ Marcel
In het midden-oosten is het geld denk ik wat slechter verdeeld, want zommige mensen daar zijn superrijk geworden met al die olie e.d., maar er zijn ook genoeg straatarme mensen in bijvoorbeeld Qatar, schat ik in.

Bedankt voor de reacties! Voor wallpapers kun je me altijd mailen, jim_appelmelk at yahoo.com
Ik vind de Mercjes nog het mooist, vooral de CLK DTM AMG 55 :P
Geweldige spots weer!
Ik vind de kentekensticker voorop de LP640 Hamann wel vreemd geplaatst..
RRR was toch Rich in Realestate Resources? Die gast en zijn maatjes hebben zo ie zo zwaar mooie auto’s, allemaal in de lelijke oranje/zwart 2 tone.
O.T. mooie shots, zeker die combo is geniaal….

Woensdag spot dag is echt een leuk AB “onderwerp”, heeft altijd een hoog “if I was a rich guy, ladiladida!” gehalte!
allemaal combo’s :o
Die Ferrari 599 GTB Fiorano is echt goed.
Wie wil nou geen ferrari met een ENZO motor!!!
Mijn favoriet van de serie is… tromgeroffel……
De witte LP640. Dat contrasteerd zooo goed, dat het geil wordt. ;)
Mooi man, je bent de eerste die ze ziet.

NOT
Welke maand komen die gasten precies aan in de zomer van 2009? Zal ervoor zorgen dat ik er dan ben. :D
Die foto, had daar gewacht tot de mensen weg waren en had dat bordje achter die auto gezet, was een foto die je aan Mercedes had kunnen verkopen..!
@lumowe

heb die 63 amg bs ook gespot voor harrods als hij dat straatje uitrijd doet hij zn raampje open zodat iedreen hem goed ziet en als hij eruit is terug toe de dikke nek
Appeltje!,
ik wist niet dat je tegenwoordig ook op MSN Homepage stond:O
Wat wansmaak betreft, scoren de heren (& dames ) uit ’t oosten hoog!
Thijs van Wijk
Thijs van Wijk
How. Vergeten :o

Nice Work Jim! Jammer van sommige overbelichte foto’s
and again mooie spots! proficiat
zal ik jullie eerlijk zeggen dodelijke shit hierooo maar vergeet 1 ding niet jongens en dames als je dood gaat neem je niets anders dan alleen je daden die roll roye of bentley of porshe shit neem je niet mee je graf alleen je DADEN !!!!!!
Wat een foute auto’s !

Begrijp me niet verkeerd auto’s zijn wel tof maar hoe daar rijden, die sjeiks wassen de ogen waarschijnlijk met olie want welke debiel doet zoiets aan bij zijn lambo. Spoilers e.d. en dan heb ik het nog niet eens over die FOKKING zonneband OP EEN LAMBO ?!?!?!
Een rooie benz….
Nee dit alles is niks voor mij auto’s wel alleen de staat daarvan niet. Dacht dat ze daar de doodstraf nog handteren ( zal wel afgeschaft zijn aan deze voitures te zien ).
Koop dan een tandum als je ”appart” wilt zijn of wil opvallen…
Een zwarte dag voor mij in mijn autoliefhebbende leven. Hopelijk kan ik deze onwaarschijnlijk foute auto’s van mijn netvlies wassen met zoutzuur.

GR.
Over wat voor een periode zijn deze foto’s gemaakt? 1 dag, 1 week?, een maand wellicht? Hoe korter hoe beter want dat geeft mij een reden om snel een weekendje naar London te vliegen!
circlestorm69
Dikke, maar soms ook een beetje foute bakken.
Ook leuk wat er voor een auto’s op de achtergrond te zien zijn.
Auto’s die je niet heel vaak in het wild tegenkomt (SLR, two-tone Bentley, een paar Ferrari’s en Lambo’s, enz.) maar daar heeft de schrijver het niet over. Of zou hij de foto’s zelf niet goed bekeken hebben. :-)
@CrediJooost
17-20 juli 2008, de week erop werd het nog veel erger!

@circlestorm69
Die dingetjes op de achtergrond bewaar ik tot een andere keer/zijn al langs geweest! Ze waren me inderdaad opgevallen.
@Mo; 3 Sept. ’08

In het arabisch worden klinkers niet opgeschreven, dus er staat gewoon Qatar ;)
jop wielens heb jij gemerkt wat voor auto’s op de achtergrond hebben ze daar geen spots van???
Hele mooie foto’s! Ga zo door!

Vind alleen de 2 Mercedessen erg saaaaii -.-
ziek;)
ik woon in qatar, echt hoe geweldig, die autos zie ik hier vaak rijden, die rode clk dtm amg, heb ik in gezeten. de clk black-sries ook, mar dan in het wit, zit nergens naar- die kuipstoeltjes. die gembala heb ik wel s zien rijden, en die zwart-oranje bentlwy ook wel, (te zien op foto 9)

die lamborginis zijn in qatar redelijk veel te zien, ook de superleggera wel. (gezien in de meest godsgruwelijke kleuren) en die caddilac’s zijn d standard wagens. 70% van de wagens op de wegen in qatar zijn SUV’s en de gemiddelde qatari inwoner heeft 5 of meerderewagens.

kortom, voor mij is het niet zo bijzonder, maar toch hee leuk om te zien dat de autos die ik hier zie, op internet staan, gefotografeerd in london.
Nou nou, wat een goede spot… Niet alleen in de zomer: dit soort autotjes staan elke dag van het jaar rondom Harrods en rijden constant door Londen… boring!!!
Voor zulke karretjes hoef je toch niet helemaal naar Qatar tegaan in onze PC Hooftstraat zie je zulke karretjes regelmatig

Roel
Die Hamanns zijn er geslaagd! Die kleuren ook vooral.
Geen foto’s van die blouwe carrera gt?
Op de foto van die bentley arnage diamond series (foto 2)

P.S.
HAMANN 4 LIVE!!!
die zwarte slr achter die lambo is fakking wreed:O
Wat een hoop onzin in QATAR
de rest van de Arabische wereld sterft van de honger en deze Arabieren kopen met hun olie geld stukjes blik op wielen

ze zouden toch eens goed naar de spiegel moeten kijken

voor al dat schroothoop wat het uit eindelijk toch word hadden ze de Palestijnen kunnen helpen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).