Hypermiling koppel gaat voor nieuw record

Auteur: , 27 Reacties

John en Helen Taylor rijden graag zo zuinig mogelijk en hebben hier een sport van gemaakt. We kennen het als hypermiling. Verschrikkelijk irritant wanneer je achter een hypermiler rijdt en er niet langs kunt, maar de Taylors behaalden er verschillende noteringen mee in het Guinness Book of World Records. Eerder dit jaar legden ze in Australië een afstand van 14.580 km af in een 110 pk sterke 1,6 liter Peugeot 308 HDi, bij een gemiddeld verbruik van 1 op 32.

In 2006 reed het duo in een Volkswagen Golf de wereld rond en tankte slechts 24 keer, hetgeen ook goed was voor één van de vele record die de Taylors op hun naam hebben staan. Ze gaan nu voor een nieuw record, ditmaal in de Verenigde Staten.

In een Volkswagen Jetta TDI zullen ze een trip afleggen van 12.800 kilometer door 48 staten. Ze verwachten hier drie weken voor nodig te hebben en zullen slechts 12 keer tanken. Het huidige record voor een dergelijke trip ligt op een gemiddeld verbruik van 51,8 mpg. Omgerekend is dat 1 op 22, dus dat wordt een makkie. (via: autobloggreen)



27 reacties

En de irritatiegrens van andere weggebruikers stijgt ook tot nieuw record…
Ach het record met een Prius ligt onder de 2l/100km. En dat is op benzine, dat 20% minder energie per liter bevat dan diesel. Zwak hoor :p
Het idee van zuinig rijden is volgens mij dat je geld bespaart en het milieu minder belast. Waarom gaan ze dan overbodige reisjes maken om zuinig te rijden? Dat is pas nutteloos brandstof verbruiken, ze halen er alleen records mee, maar de hele achterliggende gedachte gaat teniet.
RijNouNsDoor!
V8 Vantage:

Fantastische opmerking: helemaal mee eens!
Stoer doen dat ze zo zuinig zijn, maar eigenlijk is dit inderdaad volkomen nutteloos en daarmee zeer onzuinig!
Hihi hoe meer zij bezuingen hoe harder ik kan gassen! Daarom heb ik hier niets op tegen, wordt trouwens wel eens tijd wij hebben jarenlang voor de Amerikanen betaald omdat zij onzuinig reden nu mag het wel eens omgedraait worden.
En ik was al trots dat ik de Ardennen op een tank heen-en-weer haalde met mijn Yank-tank..
precies V8 vantage, hypermiling trips organiseren voor het milieu is als n***** voor het behoud van de maagdelijkheid. :D
@ V8 Vantage en zijn maatjes:

Wat vinden we dan van alle auto sporten? De F1 bijvoorbeeld? Beetje rondjes gassen met een sky high verbruik… Of racen op ovals, zoals Nascar veelal doet. Als zuinig rijden demonstreren zinloos is, dan is onnodig veel benzine verbruiken wel heeeeeeeel erg zinloos.
The Taylors, annoying people all over the world. Als ze hier langs komen om 90 te doen op de E40, schiet ik een gat in hun tank.
Sponsored by Shell.
Ach ja, ieder ’n hobby zeker?
@ Arnoud: In een F1 race ga je nadien niet een beetje hypocriet van de daken roepen dat je toch wel zuinig gereden hebt.
zo te zien worden ze nog gesponsord door shell ook..

dat is wel netjes, lekker de hele wereld rond op kosten van shell

ze laten wel zien dat je ontzettend zuinig kan rijden als je dat wil

ik zou het persoonlijk niet kunnen maargoed, dat terzijde
@ arnoud.

veel techniek ontstaat in de F1 die later weer in de autowereld gebruikt word.

voorbeeld: aerodynamica

daar word een auto sneller van, maar ook zuiniger, dus echt nutteloos is de autosport niet.
@wortel

Aerodynamica, hebben we daar de F1 voor nodig?? Lul toch niet, tegenwoordig worden alle auto’s ontworpen op de computer en heeft men dat soort testen en windtunnels niet eens meer nodig! F1 (en alle andere gemotoriseerde sporten!) zijn maar goed voor 1 ding: de portomonnee van Bernie en z’n kornuiten!
Kom me asteblieft niet aan met een hypocriet argument dat dit….
hoe dan ?? gaan ze fietsen ??
ff over dat F1-gezeur, een transatlantische 747 vlucht verbruikt meer dan het hele F1-seizoen…
Mooi verhaal dit, ze doen graag zuinig, maar ze gaan wel grote afstanden afleggen. Als je niet rijdt gebruik je nog steeds geen brandstof…
Interessante stelling, die over de F1. Aan de ene kant heeft martijn gelijk met het feit dat F1-technologie niet (meer) bruikbaar is voor het grote publiek, maar aan de andere kant, wortel heeft idd gelijk met zijn evoluties: paddle-shifting, extreem veel kracht putten uit motoren, ESP, ABS, cornering-G gebruiken voor tractie, spoilers ontwikkelen om aan hoge snelheden meer G’s te produceren, het heeft allemaal zijn weg naar de automobiel gemaakt. (auto’s respectief met de opgesomde ontwikkelingen: veel auto’s, veel auto’s/vooral Duitse auto’s, veel auto’s, veel auto’s, Caparo T1/GT-R R35/Ultima’s/andere racemonsters, diezelfde auto’s)
@db: vraagje, is dat inclusief of exclusief alla transatlantische vluchten met de cargo 747s om het hele F1 circus op alle locaties te krijgen??

Beetje kritisch denken aub :-p
@martijn
Windtunneltesten blijven ALTIJD nodig om simulaties te checken. En wat denk jij nou? Die simulaties doe je echt niet even thuis op je Dell of Macbook. Het kan dagen duren en kost bakken met geld. Geld dat door sponsors gefinancierd kan worden, bijvoorbeeld in de F1. Ik ga niet beweren dat autosport de enige of meest efficiente manier is, maar het zeker niet nutteloos.
nog zuiniger is dat die mensen gewoon daarmee stoppen en gewoon met de auto na het wek gaan en dan zuinig rijden. ff 14.000 kilometer riden dan nog is 12.000. maar wel lekker zuinig! 12.000 kilometer rij ik nog niet eens in een jaar.

raar volk !
zuiniger is is om gewoon te fietsen ofzo. en gerjan, je hebt gelijk.
ga iets doen met je leven hypermilers…racen op een circuit ofzo met trapauto’s.
Ze zien er ook raar uit. En ik dacht dat Priusrijden geitewollensokken volk op de wegen superirritant zijn…..ben blij dat deze ver van mij vandaan wonen :) Kan in het snelle en drukke verkeer van vandaag toch niet veilig zijn???
Eerder dit jaar legden ze in Australië een afstand van 14.580 km af in een 110 pk sterke 1,6 liter Peugeot 308 HDi, bij een gemiddeld verbruik van 1 op 32

Jeetje in mijn 1.6 75 pk HDI wil nog wel is 4.0L per 100 kilometer gaan branden (maar al rijd je constant 80? ) zonder file en laat je altijd je auto uitrollen enz enz , hoe kom je dan in godsnaam op zo’n waarde?
@VWR32etc: banden keihard, aan 55km/h in 5e @ 1000tpm? Ik doe zo 2.6l/100 in mijn 1.6 TDCI… maar niet lang want zoveel geduld heb ik ook niet :-)
@ wortel:

Ik heb ook niet gezegd dat ik tegen de F1 ben of het nutteloos vind. Maar als deze mensen met dagelijkse autotechnologie kunnen bewijzen dat je zo zuinig kan rijden en je noemt het nutteloos. Dan is nieuwe technologie van de F1 verder ontwikkelen om onze auto’s te kunnen verbeteren totaal nutteloos. We willen het kennelijk toch niet gebruiken waar het goed voor is.
Want zeg nou zelf: Alles in de F1 dient om sneller te zijn dan de concurrentie. Dus als je brandstof kan besparen hoef je daar minder van mee te nemen. Dus ben je minder zwaar en ben je dus óók sneller dan de rest van het veld.
@Onehp ja ok als je 55 rijd in de 5 rijd ik ook rond de 1 op 35 of zo , maar !
Ik moet ook weer stoppen voor het stoplicht al laat ik hem uitrollen , en ik moet ook optrekken na een bocht , en ik rijd niet constant met zulke toerentallen je rijd toch minimaal 80 op de snelweg , nouja al met al ben ik ook blij met me 1 op 16 ben ik teminste een beetje vlot ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).