Suzuki upsizing: patent-tekeningen van de Kizashi

Auteur: , 25 Reacties

We wachten natuurlijk allemaal met spanning op die dikke sedan waar Suzuki ons al jaren mee aan het teasen is. We kregen maar liefst drie concepten met de naam ‘Kizashi’ voorgeschoteld, nu zijn er echter ook wat officiële schetsjes van de Japanse sedan tevoorschijn gekomen.

Net zoals bij Seat (ik noem een Exeo en een Tribu) zijn de schetsen afkomstig van het WIPO patentbureau. We hebben het hier dus wederom over een algemene vorm van het prototype, een productiemodel zal (hopelijk) nog wel een flinke stylingbeurt ondergaan.

Een officiële markt-introductie zal waarschijnlijk pas in 2010 gaan plaatsvinden. Dat wordt een belangrijk moment voor Suzuki, tot nog toe maakte men vooral kleine muesli-auto’s en deze sedan moet daar verandering in gaan brengen (via es.autoblog.com).

Suzuki Kizashi schets
Suzuki Kizashi schets



25 reacties

waaaaaaaaaaaaaaaaaauw (NOT), ik hoop dat ze vooral het concept behouden die was nogwel mooi een lekker grote bek heeft die en een prachtige achterkant.
Gaaf! Die foto’s wil ik als tekening.
Lekker de bumpers zwart kleuren, want die zijn van plastic.

Man wat heb ik een hekel aan Suzuki…
c5 achterlichten..voorderest gewoon suzuki
Een betere ontwerper
Kleine muesliauto’s? SX4 en Grand Vitara anyone?


Ik kan niet wachten om dit model te zien.
het ziet een vrij kleine auto uit
Als ze bij de Kizashi Concept car alleen de zijspiegels realistischer maken maakt deze een hele grote kans mooi gevonden te worden door het grote publiek.
Ik vind hem in ieder geval heel erg dik.
@Een betere ontwerper: ik bedoelde dat de meerderheid van de verkopen bij de kleinere modellen liggen. Suzuki wil hiermee een nieuwe/grote markt aanboren lijkt me…
De algehele lijnen lijken wel goed overeen te komen met het concept, het ding lijkt alleen smaller en hoger en dát zou niet goed zijn. Gewoon die conceptcar uitbrengen; daar worden we blij van!

@autoblogger: Het hoort hier totaal niet, maar is het niet een idee om lightbox te gebruiken voor de fotogalleries? Het is zo’n gedoe om steeds heen en weer te klikken naar die onhandige fotoboeken. Het is haast handiger om naar (pas op: dit is als vloeken in de kerk!) de prutsers van Autoweek te surfen voor duidelijke foto’s.
Godverdomme! Dat is inderdaad vloeken Mr R! ;)
Lightbox werkt naar mijn mening niet optimaal, je kunt slecht een overzicht maken (niet iedereen wil alle foto’s zien) en doorklikken naar een high-res versie kan bijna niet (nu wel). Je hoeft nu toch maar 1x te klikken op de eerste foto en dan alleen next/prev te doen? Dat zou bij Lightbox evt ook zo zijn… En als je neit heen en weer wilt dan kies je “openen in nieuw scherm/tab”?
@M Freak:

Alle bumpertjes zijn van plastic. Ook de M-modelletjes.

Verder denk ik dat dit modl goed zal lopen, in tegenstelling tot pogingen van koreaanse merken. Suzuki heeft al een naam gevestigd van ‘extreme good value for money’
Ik hoop dat ze het Kizashi 3 concept niet (te veel) zullen verbasteren, want zo is het gewoon mooi. Het wordt gewoon eens tijd dat goedkopere auto’s er ook mooi uitzien (hoewel dit natuurlijk wel subjectief is) en dat niet alleen duurdere luxe en sportwagens tot de verbeelding spreken. Alsof men alleen maar voor veel geld mooi design kan leveren
voorkant heeft iets van een VW Jetta en een de nieuwe facelift van de BMW 3-serie
De uitlaten zijn stoer, maar voor de rest is het gewoon een Japanner. Gewoon een sedan met kenmerken van de andere saaie Suzu’s.
Vw Jetta voorlichten + grill?
o ja, dat ding heet tegenwoordig jetta. Ik wilde eerst nog bor(ing)a roepen.
Een betere ontwerper
In ieder geval ziet hij er goed uit vind ik, in tegenstelling tot de sedanversie van de SX4.
@autoblogger: Sorry! Zal de site van de beroepsprutsers hier nooit meer noemen! ;-)

Aan die thumbnails en uitvergrotingen had ik met lightbox nog niet gedacht. Aan de andere kant: thumbnails staan toch ook al onder de post en ja, die uitvergrotingen… hm. Daar weet ik eigenlijk ook zo 1-2-3 niets voor.

Ik open de gallery al altijd in een aparte tab, maar het kost zoveel werk om wat grote foto’s te bekijken: rechtermuisklik, open in nieuw tab, klik op nieuw tab, scroll naar beneden om foto geheel te zien (ik zit doorgaans op een 1440×900 scherm Autoblog te F5’en), klik op next en dan weer opnieuw naar beneden scrollen om foto volledig in beeld te krijgen, opnieuw op zoek met de muis naar knopje next en opnieuw scrollen… you get the point.

Wel tof om te horen dat je er eerder over nagedacht hebt! Misschien ben ik ook wel de enige die zo’n vreselijk luie muisklikker is. Nou, nu ben ik wel weer genoeg offtopic geweest hierzo!

Ontopic: schalen we Suzuki niet wat hoger in de de Japanse concurrenten qua imago? Suzuki staat bij mij hoger in ’t vaandel dan Toyota of Nissan, vooral vanwege de motoren, stoere Swift en serieuze offroader Vitara.
“Ontopic: schalen we Suzuki niet wat hoger in de de Japanse concurrenten qua imago? Suzuki staat bij mij hoger in ‘t vaandel dan Toyota of Nissan”
Nee. Nissan heeft de QQ de Murena, de 350 de GT-R wel iets spannender als de Alto, Swift en Jimny. Toyota is bejaarden saai maar heeft wel moderne hybride techniek en kan onder naam Lexus echt leuke auto’s leveren. Honda is saai (Accord station) en soms absurd (Civic) maar heeft ook een spannende S2000 en nog steeds wat krediet over van de NSX. Subaru en Mitsu zijn saai maar hebben die rally kanonnen. Dus eigenlijk alleen Daihatsu heeft de japanse merken een nog troostelozer imago dan Suzuki.
Maar Daihatsu is dan weer gotendeels van Toytota ;)
Die neus is zooo VAG!
Motorisch blijven die Japanners gewoon super! Heb vaker een nieuwe 5-serie kapot langs de weg zien staan dan Suzuki’s!!
mooi.. NOT.. net of ik naar een tekening van de Volkswagen Jetta zit te kijken… vooral de neus.. BAH
Ziet er goed uit. Voor een Suzuki.
Voorkant van Jetta, achterkant van een Avensis op dieet
achterlichten van de 2007 impreza sedan, man wat is dit nou voor kiepenhok, waar is die mooie brede uitgestrekte concept gebleven??
dit kruipt meer richting sx4 sedan..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).