Gespot: Wit. Wat nou zóóó 2006!?

Auteur: , 41 Reacties

Drie weken geleden was alles zwart. Een statement of gewoon het nuchtere Hollandse gebrek aan lef? Het mag op veel modellen dan wel mooi formeel staan, maar op een R8 of GT2 had het wel anders gemogen. Nu het andere uiterste: wit. We dachten nog wel dat het zóóóó 2006 was, maar niets is minder waar. Het is nog steeds hip, en niet alleen wegens dat warme zonnetje in Arabistan. Hollanders, Duitsers, en een handjevol uit Groot-Brittannië en Praag.

Alfa-Romeo 8C Competizione

Wit is locatiegebonden – zonnige landen -, periode gebonden – vanaf zomer 2006 -, en persoonsgebonden – Jan de Bouvrie. Jan verwerkt veel wit in zijn designs, en zodoende moest zijn 8C ook wit worden. Tot dusver is dit het enige exemplaar in deze tint, maar het schijnt dat er nog twee andere worden gebouwd die tegen naar het schijnt een vrij grote meerprijs in het wit worden gespoten. Zwart en rood zijn tot dusver de gebruikelijke kleuren. Er dook al een lichtblauwmetallic exemplaar op in Frankrijk en een gele (https://www.autoblog.nl/archive/2007/12/29/of-toch-maar-een-gele-alfa-romeo-8c-competizione) behoort ook tot de mogelijkheden. De reek gespotte 8C’s werd ingewijd met een zwart exemplaar van niemand anders dan Bernard Jr.. Ik hoop zelf nog eens een rode tegen te komen, want voor die kleur is deze auto helemaal gemaakt!

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk

Alfa Romeo 8C Competizion - Foto Jim Appelmelk


Aston-Martin AMV8 Roadster

Aan de modieuze Köningsallee in Düsseldorf vinden we ook genoeg wit. 997 Turbo hier, AMV8 Roadstertje daar. Een noemenswaardig deel van deze aflevering is opgebracht door deze brede winkelstraat/gracht, waarvan de AMV8 Roadster eigenlijk nog de minste is! Maar om de kleur is het te doen, met zwarte exemplaren word je – relatief – over al doodgegooid. Dat wil zeggen: als het een Aston is, is het wel erg vaak ‘het kleintje met zwarte lak’. Een auto die helemaal niet zo ‘Vantage’ is als dat geval met compressor van een jaar of tien geleden. Wel is het een erg goed alternatief geweest om de verkoopcijfers te krikken, want óók dit is een erg mooie Aston-achtige auto. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Continental GT, die niks is naast een echte Bentley, en de Gallardo, die wel wat magertjes is naast een Murci of een Diablo. Het beoogde idee om de AMV8 als concurrent op te stellen tegen de 911 sloeg natuurlijk nergens op, maar hij rijdt wel een stuk fijner dan voorgaande Astons. Weet ik ook maar van horen zeggen…

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk

Aston-Martin AMV8 Roadster - foto Jim Appelmelk


BMW M6

Als snelle auto’s ergens rampzalig zijn om te rijden, dan is dat wel Praag. De straten bestaan er niet uit asfalt, maar uit stenen die zelfs voor de wandelaar niet ideaal zijn. De comfort gerichte M6 rijdt dan opeens net als een hard geveerde Porsche, om maar iets te noemen. Maar de bestrating maakt het wel tot een erg mooi decor voor fotografie. Erg kenmerkend voor Praag, en erg mooi, net als de andere elementen die deze stad maken. Momenteel zien we de auto vaker rijden dan voorheen, maar nog steeds zijn veruit de meeste zwart. En dicht. De auto kost ongeveer net zo veel als een AMV8 Roadster, maar is niet echt te zien als directe concurrent.

BMW M6 - foto Jim Appelmelk

BMW M6 - foto Jim Appelmelk

BMW M6 - foto Jim Appelmelk

BMW M6 - foto Jim Appelmelk


Ferrari 599 GTB Fiorano

Nederland durft dan opeens weer. Een heftige auto in een heftige kleur, voorzien van de wel erg opvallende zwartgeletterde gele platen uit Nederland. De 599 GTB Fiorano is een auto die hier erg goed verkocht wordt, en zelfs in deze kleur, maar voor de LP640, een directe concurrent van de 599, is men hier dan wel nog net iets te laf. Als ik het goed heb rijden er niet meer dan 5 rond in Nederland, exact één ervan is voor zo ver bekend voorzien van de vertrouwde gele platen. Maar die is dan wel weer wit en heeft een open dak, wat de pijn iets verzacht. Ferrari echter, wist in het afgelopen anderhalf jaar al zo’n dertig 599’s te slijten in Nederland. Één van de eerste daarvan ging meteen al naar één van de bekendste verzamelaars in Nederland. Een rode, erg agressief bij de vormen van de auto. Wit geeft het design wat meer rust. In Londen vonden we er nog eentje bij het Sheraton Park Tower, een hotel met meer bijzondere auto’s dan parkeerruimte, zo kon ik de afgelopen twee jaar constateren.

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk

Ferrari 599 GTB Fiorano - foto Jim Appelmelk


Hummer H2

Begonnen jullie hem al een beetje te missen? Wit staat ook wel symbool voor ‘pimp’, en tegelijkertijd ook voor fout. Wat staat er dan nog duidelijker symbool dan een Hummer H2 in het wit mèt witte velgen? De auto is een icoon, één van de weinige uit deze tijd. Icoon voor arrogantie, macht – lees: fascisme – en overal schijt aan hebben. Of, zoals mensen, die er zelf in rijden, het zouden verwoorden: veiligheid. Want je bent toch onschendbaar in zo’n tank? Niets is minder waar, de kreukelzone van de auto is om te huilen, om nog maar te zwijgen over het feit dat hij hier lastig in te parkeren is. De afmetingen van de auto zijn 4821x2063x1976, rijklare massa is 2.880 kilogram, en dat wordt allemaal aangedreven met een 6,0 V8 die 320 pk op schaal brengt, dan wel een 6,2 V8 met een Pmax van 393 pk. En dat op benzine! De auto zou daarmee ongeveer 1:5,5 moeten rijden, wat redelijk optimistisch klinkt. Maar je bent heel vrijgevig met zo’n auto, want van de ongeveer honderdduizend euro die je ervoor betaalt is ruim veertig mille BPM!

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk

Hummer H2 - foto Jim Appelmelk


Maserati Granturismo

Vis noch vlees is het eerste dat bij me opkomt bij deze auto. Ik vind hem wel eg mooi, maar met het feit dat hij net een fractie groter is dan zijn voorganger – ondanks dat nog steeds beweerd wordt dat hij de 4200GT niet opvolgt! – valt hij een beetje tussen schip en wal. Hij valt in een iets hogere prijscategorie dan die voorganger, is van maatje Conti GT (4m88) en is iets te zwaarlijvig om een opponent voor de XKR te vormen. Daarnaast is het lijnenspel een beetje vreemd op sommige plaatsen, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik hem een stuk boeiender vind om te zien dan de 4200GT, die wel erg anoniem was geworden na het inleveren van de boemerangs. Deze auto heeft bruisendere vormen, zoals het retro vormgegeven front van de auto. De rest van de vormen is wat wulpser, zei het dat de auto een rare kont heeft met grof vormgegeven achterlichten, lijkend op die van de Mondeo.Alles bij elkaar opgeteld is de auto een koppendraaier, meer dan de 4200GT, en terecht. Maserati maakte vroeger beeldschone auto’s, in de jaren ’80 viel het tegen, en nu lijken ze er weer wat meer vorm in te gaan geven.

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk

Maserati Granturismo - foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Het heeft even geduurd… Zoals elke spotter heb ik ook zo’n verlanglijstje in m’n hoofd met de meest onmogelijke wensen, van Bugatti Royale tot McLaren F1, beide onmogelijk te vinden. De 300 SL Gullwing, die ook vrij hoog staat, is wat beter haalbaar. Ik wacht er nog steeds op, maar een 300 SL Roadster is een goed begin. Er was overigens nooit keuze tussen de twee, want de Roadster werd pas gebouwd na de Gullwing. Vandaar ook de andere koplampen, die ronde pitjes van de ‘Geilwing’ waren destijds alweer verouderd. De auto was met zijn brandstofinjectie innovatief, maar met zijn 215 pk was het geen sensationeel snelle auto. Wel een vlotte wagen, net als bijvoorbeeld de BMW 507 uit die tijd. Maar met 150 pk is de strijd niet geheel eerlijk. Beide auto’s zijn momenteel onbetaalbaar, de Benz is nòg onbetaalbaarder ondanks zijn relatieve ‘onzeldzaamheid’. Reken op meer dan vier ton, maar dan heb je wel een echt goed exemplaar (echt waar, kijk maar bij Autosaln Singen!). Waar een 300 SL Roadster al moeilijk te vinden is, is de Beierse concurrent haast onvindbaar.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz 300 SL Roadster - foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz S65 AMG W221

Al talloze keren voorbij gekomen, dus inmiddels wat banaal geworden. De S65 AMG is een absurd dure auto, maar wegens zijn veelzijdige inzetbaarheid hebben Nederlanders er regelmatig drie ton voor over. Dat is dus eventjes een ton meer dan een S63 AMG of S600, de auto is wel fractioneel sneller en maakt meer ‘herrie’. Van de drie ton is iets meer dan driekwart ton bpm, dus eigenlijk zou je er een bedankkaartje van de belastingsdienst bij verwachten, inclusief een bosje rozen. In Groot-Brittannië kosten dergelijke auto’s een stuk minder, hoewel een mooi kenteken, zoals 8XXX, ook nog wel wat kan kosten. Voor veertien miljoen dollar werd bijvoorbeeld het kenteken ‘1’ verkocht in de VAE. Daar wonen mensen die uit gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten, maar gelukkig was het voor het goede doel. Weet iemand toevallig wat zoiets in Engeland kost?

Mercedes-Benz S65 AMG W221 -foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz S65 AMG W221 -foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz S65 AMG W221 -foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz SL63 AMG

Waar anders dan in Düsseldorf? Het is niet echt onvoorspelbaar waar je welke auto zal aantreffen, in Düsseldorf rijden bijvoorbeeld erg veel aparte Mercedessen rond, vaak ook in aparte tinten. Zoals bijvoorbeeld een matzwarte CLK DTM AMG Cabriolet. En nu iets minder extreem, het nog steeds even hippe wit op de ietwat detonerend vormgegeven SL63 AMG. Niet detonerend in de zin van ‘525 pk op de achterwielen’, maar detonerend as in ‘uit de toon vallend’. Zo lijkt de designafdeling – heeft Mercedes-Benz er wel eentje? – niet echt na te hebben gedacht over de combinatie van de voor- en achterkant. Lampen zijn heel erg bepalend voor het uiterlijk van een auto, achterlichten ook, en die van de gefacelifte SL passen gewoon absoluut niet bij het moderne front. Het doet zelfs een klein beetje denken aan de hybride-Mercedes (mengvorm tussen twee modellen. Wees niet bang, geen familie van de Prius!) op basis van de R129 en de R230… R129 met R230 front bijvoorbeeld.

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SL63 AMG - foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz SLR McLaren

Twee weten méér dan één, een handige waarheid bij het spotten. Maar twee zíen méér dan één is al helemaal belangrijk, want al wandelend over de Köningsallee met Roland – collega-spotter – werd ik erop geattendeerd dat er een meter of honderd verderop een SLR geparkeerd stond. En wat voor een… Haast het allerduurste (muggenzifters, grijp je kans…) model dat Mercedes recentelijk in het gamma had in één van de zeldzaamste kleuren. Zo werd de SLR aanvankelijk alleen in het zilver aangeboden, vlak daarna was de auto ook beschikbaar in het zwart, maar op den duur zijn er ook blauwe, groene, rode (Arabistan), grijze (o.a. Paris Hilton) en witte exemplaren gebouwd. Zilveren en zwarte exemplaren voeren overigens nog wel de boventoon, maar over de jaren heen kwam er wat meer creativiteit aan te pas. Wie hem trouwens ook wil zien heeft genoeg kans om hem in een zijstraat van de Köngsallee aan te treffen, net als een CLK DTM AMG Cabriolet, die er zo nu en dan staat.

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz SLR McLaren white -  foto Jim Appelmelk


Porsche 997 Turbo Cabriolet

Na een korte achtervolging op een beeldschone 300 SL Roadster – een andere dan hierboven afgebeeld – kwamen Willem en ik in een garage terecht met een aantal garageboxen. De 300 SL Roadster ging de garage in, de deur ging dicht, en meneer was nog even zo vriendelijk om een paar andere boxen voor ons open te zetten. Nieuwste aanwinst. Wit. Wit getinte velgen. En twee mooie achterlichtunits. Een paar dagen later kwamen we de auto on the road tegen. Een markante verschijning, maar de velgen gaan eigenlijk net iets te ver, niet dan? De P.C. Hooftstraat was weer het gebruikelijke toneel, dus de foto’s zelf zijn niet echt interessant te noemen. Liever zie ik het in een minder drukke en wat ruimere omgeving, maar daar zul je niet vaak bijzondere auto’s tegen komen, tenzij je het helemaal zelf voor het zeggen hebt en de sleutels mee krijgt…

Porsche 911 (997) Turbo cabriolet - foto Jim Appelmelk

Porsche 911 (997) Turbo cabriolet - foto Jim Appelmelk

Porsche 911 (997) Turbo cabriolet - foto Jim Appelmelk

Porsche 911 (997) Turbo cabriolet - foto Jim Appelmelk

Porsche 911 (997) Turbo cabriolet - foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Silver Wraith Park-Ward Limousine

En de langste naam van vandaag is geworden… Uiteraard, een Rolls-Royce met verlengd chassis/koetswerk van Park-Ward. De langste auto bij de langste naam. Wit is niet per se 2006, het is nog steeds trendy, en dat was het vroeger ook. Wit staat niet alleen symbool voor ‘pimp’, maar is eveneens heel klassiek voor trouwauto’s. Net als Rolls-Royces zelf, en dan het liefste een Silver Cloud en Silver-Wraith, of eventueel een Phantom (oude dus!). Dit wit is van anno 1955, toen de laatste beetjes coachbuilding werden opgemaakt… De Silver Wraith werd opgevolgd door de Cloud, die voornamelijk is geleverd als Standard Steel en slechts in mondjesmaat werd geleverd met koetsen van buitenshuis. De afgebeelde auto is al een stap in de richting van de Cloud, want voorin zoeft dezelfde 4,9 zescilinder als die later in de Cloud I zou worden gebruikt. Daarvóór werd de motor in maatje 4,3 respectievelijk 4,6 geleverd afhankelijk van het jaartal. Van alle verlengde Wraith’s bij elkaar zijn er maar 639 gemaakt, die voor een groot deel wordt ingezet voor bruiloften.

Rolls-Royce Silver Wraith Park-Ward Limousine - foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park-Ward Limousine - foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park-Ward Limousine - foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park-Ward Limousine - foto Jim Appelmelk


Spyker C8 Spyder SWB

Waar wij Hollanders enerzijds overkomen als net iets te nuchtere mensen wat betreft auto’s – weinig creativiteit, te conservatief – hebben we wel excentrieke merken zoals Donkervoort en Spyker. De huidige line up van Spyker is een veel bekritiseerde als het gaat om design, dit is blijkbaar onze manier van vormgeven. Voor elk land is dat weer anders, je kunt zo zien uit welk land het design komt. Van de Bentley Continental GT zie je bijvoorbeeld meteen dat het nooit Britten geweest kunnen zijn die de opdracht hebben gegeven de auto vorm te geven. En zo heeft Spyker ook zijn eigen designtaal, een beetje weird wat misschien komt door onze beperkte auto-historie, maar ik vind het zelf desalniettemin geen onooglijke auto. De gebruikelijke kleurstelling is zwart, of iets dat er naar neigt, gecombineerd met een donkere kap, maar wit met een rode kap komt veel beter over op deze auto. Het past er beter bij omdat het apart, gewaagd en trendy is, maar eigenlijk zijn de lijnen van de auto helemaal niet gemaakt voor een dichte top. Als hij open staat heeft de auto een logischer lijnenspel, wat ook geldt voor heel veel andere cabrio’s met een lage daklijn. Denk aan de Carrera GT, Murciélago Roadster, en 550 Barchetta.

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Spyker C8 Spyder SWB - foto Jim Appelmelk

Dit was de traditionele witaflevering weer, binnenkort volgen er nog enkele andere bijzondere auto’s in deze immer opvallende en populaire tint, maar dan onder een ander thema. Als je contact wilt opnemen kan dat via jim_appelmelk at yahoo.com. Volgende week val ik weer in herhaling – overigens met uitsluitend nieuw beeldmateriaal – want dan gaat het over auto’s die uitsluitend met een liniaal zijn ontworpen. Van die vierkante hokken dus. Graag tot ziens!



41 reacties

Hoe vaak is die Spyker demo overgespoten ondertussen, of worden die dingen echt geproduceerd intussen? Vind hem in het wit nou net niet mooi.
Bouncing Bullet
Weer een schitterende aflevering Appeltje, next special brand colors?
Holy cow! Niiiiice! Die 8c en die eerste 599 zijn lauw man!
Maarten Overgaauw
Zeer mooie serie!
By far de mooiste serie
Kippevel en adrenaline bij al deze oogstrelende schoonheid!
nice man! gave pics :-)
oioooiooi wat een mooie spots

die 8C heb ik van’t weekend zelf ook nog gespot trouwens:D, zijn wel avond foto’s dus beetje slecht te zien.
Leonardo DaVinci
@ Laurens, groene kentekens zijn overdraagbaar, in tegenstelling tot de gele variant. Dit groene kenteken kan dus op allerlei Spykers geplaatst worden…
tja.. vind het maar een kansloze kleur, op sportwagens kan het nog wel, maar tegenwoordig is ook de 1.4 turbo lease-a4 van de buurman wit (met wieldoppen)… nou niet echt een statement
Wat is nu eigenlijk de mooiste kleur op een Alfa 8C (spider)

rood
zwart
donker groen
donker blauw

Mij lijkt een 8c in dnkr groen met cognac keer stiekem ook heel gaaf
Vind die 8c het lelijkste eruit! Wat een gedrog..
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: thanks! gefixt-
zeer lauw.
Toch wel raar dat een witte “S” heel mooi is maar dat een witte “SL” meteen overkomt als de eerste de beste pimpmobiel.

Verder is die Alfa in wit gewoon een natte droom…
Onze nieuwe auto is ook wit en nog geen klachten gehad. Iedereen vindt het prachtig, maar het belangrijkste is natuurlijk dat wij hem super mooi vinden. :D Dat het modegebonden zou zijn kan mij geen ruk schelen, onze vorige wagens waren allemaal zwart. ;)
Die Ferrari is zo lekker he…
Die Maserati GT met zwarte velgen is BRUUT!!!!!!!!!! :)
Die 599 gtb is egt mooi en die maserati met zwarte velgen is zeker mooi
als ik een hummer zou kunnen betalen zou ik hem zeker NOOIT IN HET WIT NEMEN en al helemaal niet met die witte velgen

IEWL
@ appeltje; Er staat twee keer dezelfde foto van de H2. Enne… “De 300 SL Gullwing … Ik wacht er nog steeds op…” Muhaha! Ik heb er wel een gezien! Een felrode! In mijn dorp! 200 meter van huis! Muhaha! ;) :P
Maar voor de rest weer een mooie serie, lekker divers (muv de kleur dan natuurlijk).
Die Spyker C8 Spider heb ik ook gespot, en er zit een foutje bij de Mercedes S65 AMG. Want daar staat namelijk W221 terwijl de S65 alleen maar in de lange versie (V) is geleverd, dat moet dus S65 AMG V221 zijn ;)
Dat wit toch wel heel lekker, vooral met die witte duitse platen.
Volgens Top Gear kost zo’n S65 AMG £143,365 en dat vertaalt zich naar €179,783 dus dat scheelt nogal wat ;)
Richard Brunsveld
Fot 5 van die SLR is echt zo mooi!
Helaas spot ik alleen maar saaie dingen. Gisteren op de A27 reden op een zeker moment maar liefst 6 muisgrijze (dat donkere grijs) auto’s achter elkaar. Daar moet ik het dan mee doen. Gelukkig hebben we de(ze) foto’s nog om me wat op te vrolijken.
Cool kenteken op die SLR!
DON1 :)

Verder is die 599 GTB zoooooooo mooi, en zeker in deze ‘kleur’ wit. Echt een soort parelmoer-achtig, heerlijk!

Top-foto’s weer, genieten!
aah crap!
ik heb nog een witte bmw x6 op mn gsm staan
dat ik dit weekend heb gezien
rijd vanmorgen voor mn werk naar eindhoven word ik ingehaald door een spyker, zag dat het niet een “normale”was en had t gel;uk er even achter te kunnen rijden en zelfs er voor (thnx to the drukte) en het was een mat grijze met een zwarte streep over de moterkap en de achterste wielkasten waren veel breder dan een gewone C8 spider en waren er ook op gepopnageldde auto stond op nieuw nederlands kenteken (nieuwe type) en had achterop en voor op een sticker met test vehicle vond het wel grappig om te zien smorgens heb een paar foto’s met mn telefon gemaakt en een filmpje ik zal t van de week wel uploaden op autojunk.
mag ik mijn witte A4 Avant (levering volgende week) er ook bij zetten?
auto verkopen
Ik vind de Ferrari 599 GTB Fiorano toch de mooiste, de kleur is bij deze auto voegt deze keer meer waarde toe.
nou nou wat een hoop lof hier voor een moderne ferrari!!! het moet hier niet veel gekker worden! ;) (hij is ook wel heel lekker in het wit) en 30 stuks verkocht van de 599 gtb in nederland?! best bizar!
de softtop van de Spyker C8 vind ik jammer, in het verleden werden deze nog met de hand gemaakt in Nederland en had deze een uiterlijk waar wel een mooie lijn in te zien was. Jammer.
voor foto’s kijk op mijn site: http://www.ceemodesign.nl products, automobile, derde fotootje!
Dat kenteken DON 1, PRACHTIG ! ! ! :p
Toffe foto’s. In Luxemburg hebben ze de smaak van wit trouwens nog veel meer te pakken dan hier
Er staat naar mijn weten nog een 599GTB Fiorano op nederlandse kentekenplaat.
In Weert rijdt er zeker eentje rond, eigenaar bezit ook nog een ferrari 575M.
tjzus…. wat een verschil in kwaliteit tussen die Spyker en de rest…

Die Spyker lijkt we een kit car…. niet om aan te zien…
Heb die 8XXX in parijs zien staan op champs elysees naast gt speed en lp-560-4
@ Laurens: Neem van mij aan dat dit geen Spyker demo is die diverse malen is overgespoten.

@ Stein Bakker: De oude softtops van Spyker, vond je die werkelijk mooi joh?
Doe mij de oude hardtop maar…
Er is eigenlijk maar 1 auto waar wit ECHT goed op staat:
http://www.varnavto.com/hqwp/widescreen/2006_lamborghini_murcielago_lp640_2.jpg
Mooie aston Martin, alleen dat witte is zo smetteloos, ieder spatje blubber/zand zie je erop zitten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).