Lancia Ypsilon VERSUS

Auteur: , 30 Reacties

Lancia? Bestaat dat merk nog? Jawel, en ze hebben die Ypsilon ook nog steeds in het assortiment. Sporadisch zie je er eentje op de openbare weg rijden, maar over het algemeen is de auto zeer exclusief (kan positief zijn). Speciaal voor de autoshow in Parijs toont het merk een Ypsilon VERSUS, die in samenwerking met Versace is ontworpen.

VERSUS is een label van VERSACE en elke autofabrikant moet tegenwoordig een samenwerking aangaan met een fashion-designer, zo ook ons aller Lancia. De Ypsilon showcar zal in een gelimiteerde serie worden verkocht, er worden max 500 units gemaakt. De auto is vanaf maart 2009 verkrijgbaar.

En wat maakt de auto zo anders? Denk aan de speciale Bronzino bronzen lak en een screen-printed ‘Versus’ logo op het dak. Dit logo is overigens op diverse plekken te vinden, zie oa de velgen en het interieur.

The Lancia Ypsilon continues to cause a stir, confirming its place as a true icon of Italian design. This time, it is the turn of the ‘Ypsilon VERSUS’, an original version created as a result of collaboration between Lancia and Versus, a Versace Group brand that has always been a byword for exquisite styling innovation. With its pronounced tendency for a young, dynamic style, Versus reflects the taste of an audience that is very aware of fashion trends and full of vitality. Attention to detail, care over proportions and top-quality workmanship and materials are the strengths of the brand collections. So it seemed quite natural to combine the VERSUS brand with Ypsilon, the Lancia model directed at the same young and sophisticated audience.

The show car is the forerunner of a special series that will be produced in a limited edition (500 cars) and marketed from March 2009. The car confirms Lancia’s interest in the world of fashion. Despite the apparent differences between motoring and fashion, the two worlds actually share important qualities such as talent, creativity and innovation. The winning ingredients of world-renowned Italian style, in other words.

The ‘Ypsilon Versus show car’ features certain exterior features of great visual impact. Beginning with the special Bronzino Bronze body colour that bears a screen-printed ‘Versus’ logo on the roof. The exterior also boasts bronze 16″ alloy rims. The original bronze chrome finish is also repeated on the grille, handles, moulding on the doors and rear bumpers and tailgate handle, sporting the Versus logo.

The same strong personality is evident inside, as borne out by special upholstery produced with a band in a cloth that recalls the world of fashion – and a central area in brown leather with a ‘Versus’ logo heat-printed in relief, just as on the accessories produced by the fashion brand.

The same craftsmanship has been lavished on the pearl-effect leather of the head restraint, adorned with an embossed VERSUS logo, on the dashboard and on the door panels. Everything has been made even more elegant and exclusive by detailing on the instrument panel, sill plate and gearbox that also have the same bronze chrome finish as the exterior features.



30 reacties

Nederland is op de wereldkaart niet te zien. We hebben wel de grootsheid ons af te vragen of een merk nog bestaat . In Italie is de kans aangereden te worden door een Lancia 1.6090.000 groter dan de lotto te winnen.
Voor mijn moeder is deze auto denk ik een absolute droom.. En inderdaad, wij rijden ook Lancia (een Musa) en die zie je dus ook bijna niet rijden in de Benelux. Jammer!
Dit is een van de best verkochte auto’s in Italie…..
Nederlanders zijn te conservatief, ze willen niet opvallen en kiezen dus liever voor een grijze muis. Liever een veilige keus, dan iets een beetje uitbundig.

Mooie kleur en uitvoering, maar die stoelen zou ik liever in volledig leer hebben.
Deze auto zou het – vooral door de in opkomst zijnde kleinere luxere auto’s (mini, 500) – heel goed kunnen doen, ware het niet dat het echt zeldzaam slechte auto’s zijn. Ik ken wat mensen die er om voorgaande reden een gekocht hadden, maar er was zoveel mis mee dat je vrijwel permanent bij de dealer stond.
Of Lancia nog bestaat? Is dat niet het merk dat meer auto’s verkoopt dan Alfa Romeo?

Ik zie wel een kans voor deze luxere mini’s de komende jaren. Het interieur van deze is niet echt mijn ding, de stoelen vallen behoorlijk uit de toon door hun grofheid. Iets subtieler had beter gepast.
Sporadisch? nou je wordt toch redelijk met Ypsilons om de oren gesmeten. Mooi karretje ook nog.
Hej mensen, kijk even van wie die grap komt. Cynischer ga je ze echt niet krijgen vandaag!
K zou denken dat er binnenkort trouwens wel een serieuze test met video van de Delta aan zit te komen?
Het is echt de vraag of de Delta hier succesvol gaat worden, wat voor milieulabel heeft dat ding? Lijkt me redelijk belangrijk ivm verkoop…
Leuk kleurtje wel…
Is een leuk karretje om mee te rijden, ik heb zelf een geel/grijs kleurige MOMODesign en het bolt lekker.
@AB’er, allemaal B en C en 1 A voor de 1.6 MultiJet
Has Versace niet al samengewerkt met Lamborghini?
Een leuke variant op een leuk wagentje waar toch wel meer stuks van rijden dan sommige denken. Persoonlijk had ik wel iets meer verwacht dan een variant op een bestaand model ter gelegenheid van het salon in Parijs. Er zijn toch de geruchten dat na de Delta een hele reeks nieuwigheden (Fulvia, Delta SUV, een Cabrio enz) zouden volgen of ben ik te snel….
Kijk, 500 exemplaren en een echt bijzonder uiterlijk. Dát is exclusief. Geen 10.000 van een of ander populair karretje. (ik verwijs naar… Kijk maar een stukje terug)
by far het aller-aller-aller-aller leukste kleine autootje op de hedendaagse markt ..
en dat is echt zo .. want ik heb het net zelf gescheven ..
veels te vernieuwend, daarom verkoopt lancia niet. blijkbaar toch niet wat we willen? en daarnaast ondanks alles nog steeds onbetrouwbaar
The Honda Spirit
wacht even…beetje flauw hoor …Lancia bestaat dat nog…waar woon je? Onder de Coentunnel? Zeker die Delta filmpjes op TV gemist.

Ik vind die nieuwe Delta bijzonder geslaagd en vindt het eigenlijk wel een beetje jammer dat die grote limousine uit productie is.

Ik vind LANCIA gewoon stijlvol klinken….beter als SAAB in ieder geval.
alwaar ik nu elke keer een halve minuut naar moet loeren….lekker hoor.
heb hem ooit als huurwagen gehad en was echt een genot om mee te rijden.
Veel leuker als de gemiddelde VW, Ford en Opel etc…


maar idd. meeste mensen kiezen liever voor een onopvallend ontwerp
Lancia nog steeds onbetrouwbaar??? Mijn kappa is inmiddels 9 jaar oud en vertoont geen krimp, verder is mijn andere bakkie een Ypsilon Momo design, zwart met titaniumdak een heerlijk en exclusief scheurijzertje. Ok levertijd van het achterspoilertje was dan wel wat lang (4 maanden) maar dan is ie ook echt af!!
Laat Lancia maar lekker bij de echte liefhebbers.
http://www.ypsilonsportmomodesign.it/it/cattivi_dentro/index.jsp
Veel mooie reacties, een teken dat Lancia nog zeker bestaat!
Alleen een paar negatieve reacties van mensen die nog in de jaren tachtig leven. Er is namelijk niks mis met de betrouwbaarheid van Ypsilon. Deze saaie figuren kopen een Polo en kunnen na drie jaar voor een paar duizend euro een kapotte versnellingsbak vervangen.
versus wat? :)

Ergens vind ik het jammer dat lancia niet meer grotere sportieve auto’s maakt. Aan de andere kant zijn er misschien al teveel merken in dat segment.
Birger Alfa 147
Ik vind dit echt een mooie wagen, er staat er zo’n een in de straat in Sport uitvoering blinkend zwart onderaan met een antraciet mat dak mooooiii :) Kzag vandaag een mooie (italiaanse) dame rijden in een zwarte Ypsilon, met een zwarte zonnebril, één en al stijl :)
@The Honda Spirit, de Thesis wordt nog geproduceerd hoor. De Italiaanse regering rijdt er in en dus moest de fabriek de Thesis blijven produceren. Alleen de 2.4 JTD is nog over.
Lybra SW formaly known as Dedra Turbo
mijn vorige lancia, dedra turbo, heeft van 93 tot vorig jaar november gebold!!!! nu nog steeds hoor, alleen staat hij voorlopig langs ns huis om opgeknapt te worden. awel nooit geen problemen mee gehad buiten slijtage en de enige reden waarom hij niet op de baan is, is de algekende probleem bij italianen, roest. behoord wel tot verleden tijd nu. mn lybra, rij er al een jaartje mee, al 2 keer naar italie gegaan, in totaal al goed 40 000km gereden nog steeds geen problemen gehad….
onbetrouwbaar? ga naar die duitsers, ze weten er alles over te vertellen! komaan als je een auto stil ziet staan langs de autostrade, zijn het meestal duitsers!

deze ypsilon vind ik geslaagd, wel iets voor de vrouwen dat graag glitter en glamour hebben :)

Lancia’s Rulen!!!!!!
Leuke auto, rij zelf in een 11 jaar oude Kappa 2.4td zonder problemen, is net zo snel als een nieuwe audi a4 2.0tdi, ze kunnen mij er in iedergeval niet uittrekken en qua design echt gedistingeerde italiaanse klasse! Hoe langer je naar de auto kijkt hoe mooier hij is. Mijn volgende auto word weer een Kappa mischien een Coupe en deze kappa mag gewoon blijven.
volgens mij wordt de deltini ,nieuwe racer van lancia,
let maar op HF teken,.

p.s. mooiste kappa blijft de coupe,mag van van mij direct weer
geproduceerd worden…
de mijne = van eind 99
klasse wagen ik heb 215 banden onder gedaan, stuurt nog strakker..
Kan iemand me de link naar de informatie voor de Lancia Ypsilon Cabrio geven?

Mail het me dan even door; [email protected]

Ik rijd zelf ook met een Lancia New Ypsilon 1.4, er zit kracht en confort achter die auto en voor mij mag hij best uniek blijven en niet té massaal gemaakt worden, ik rijd liever origineel ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).