Porsche beschuldigt Nissan van vals spelen

Auteur: , 237 Reacties

Nissan scoorde met de GT-R een onwaarschijnlijke snelle tijd op de Nürburgring. Porsche zat het niet helemaal lekker en dus hebben zij zelf met een GT-R een rondje ring gedaan en de resultaten zijn verrassend...

De testrijder van Porsche (met heel veel Nürburgring ervaring) kwam niet in de buurt van de tijd van 7:29 minuten. Het koste minimaal 25 seconden meer, terwijl de 911 Turbo een tijd van 7:38 haalde en de 911 GT2 een tijd van 7:34. Volgens carsguide werden alle ronden binnen twee uur van elkaar gereden, dus de omstandigheden waren vergelijkbaar.

Porsche was erg geschrokken van de claims van Nissan. De GT-R heeft een vergelijkbaar vermogen als de 911, maar is zwaarder. Daarom kocht Porsche een Nissan GT-R in Amerika en stuurde deze met nieuwe banden de Ring op.

Porsche vermoedt dat de GT-R niet op standaard banden stond, maar dat er semi-slicks onder zaten. Een andere mogelijke of zelfs additionele verklaring is dat de GT-R waarmee de record ronde werd gereden, meer vermogen had dan een standaard GT-R. Analyse van de beelden door een expert van een ander merk leidde hen tot de conclusie dat die auto veel meer pk had, dan Nissan ons wilde doen geloven. Op de video accelereert de GT-R te hard voor het aantal pk’s wat beschikbaar is.

Met dank aan Gianni voor de tip!



237 reacties

Dat zijn pittige woorden, ben erg benieuwd naar Nissans reactie.
Het begin van een BITCH fight.

Ik zit op de eerste rang
Dus naast het feit dat Porsches langzamer zijn als Nissans, blijkt nu dat hun testrijders er ook niks van bakken……

Is een amerikaanse Nissan niet afgesteld op die slappe koffie die ze daar bezine noemen?
Tjah, we zullen zien.
Sander Autoblog
Als het waar is, is het wel ontzetten laag van nissan
Zou je met meer peekaa’s dan de standaard V6 TT uit de GT-R, plus semi-slicks en misschien nog andere aanpassingen, echt 25 seconden sneller zijn?
Want dat is veel hoor!
@antoon als hij afgesteld stond op hun slappe koffie zou hij hier dus een stuk harder moeten rijden vanwege een lichte stijging in het octaan gehalte :)
Semi slicks is al goed voor 10 seconden op de Nurburgring (volgens blad Sport Auto)
+ een beetje aanpassen van het onderstel en je komt wel aan die 25 seconden.
Overigens heeft Sabine Schmitz met een GT3 het record op 7:09 gezet:
http://www.autobild.de/artikel/neuer-nordschleifenrekord_788041.html
Porsche die bang is van Nissan, dat is nog eens reclame voor de Japanners! Heeft Nissan dit verhaal zelf de wereld ingebracht?
@ Zoepie
Natuurlijk niet, jouw auto gaat toch ook niet harder als je er 98 in gooit ipv 95. Timing van de ontbranding in je motor staat dan niet goed. Optimaal gezien moet je dat aanpassen.

@ M Freak
Idd 25 seconden is erg veel……

Tis een japanse GT-R tegen een Amerikaanse. Oftewel, kromme vergelijking. Hoe vaak verschillen auto’s niet van verschillende continenten qua vering/demping vermogensafgifte etc.
@ JH das toch geen productiewagen op die foto?
@ Antoon, inderdaad, een Murano in Amerika verschilt dik qua vering en demping met de versie van Europa.
Met een splinternieuwe wagen …
nooit gehoord van het inrijden van de wagen/motor ??
pas na een dikke 10 tot 15 000 km inrijden komt de motor echt helemaal los en zet je gewoon snellere tijden neer. Vooral reactie en optrekken zijn gewoon sneller en beter hierdoor.
Zelfde geld voor het inrijden van nieuwe banden, de eerste 1000 tot 2000 km zijn die gewoon nog te glad om goeie grip te hebben.
Het kan nog een leuke bitch-fight worden :D
Porsche voelt zich duidelijk hard in het achterste gebeten door deze GTR.
Waarom doet Porsche zoveel moeite? Zet gewoon zelf een auto op semislicks, hang er wat performanceparts in en claim een tijd die 5 seconden sneller is dan de Nissan.

Iedereen die gelooft dat de ringtijden met stock auto’s gereden worden door de fabrikanten is écht te goedgelovig.
mensen octaan gehalte is hetzelfde!

93 daar is 98 hier

doe je research
Antoon schrijft,

30 September 2008 om 11:42
Dus naast het feit dat Porsches langzamer zijn als Nissans, blijkt nu dat hun testrijders er ook niks van bakken……

De testrijder van Porsche is zo’n beetje een van de betere op deze aardkloot, zeker als het gaat om ring ervaring.

En die 25 seconden verschil zit em echt niet in een octaangehalte wat verschilt. Een verschil in demping zou kunnen, maar is erg onwaarschijnlijk, juist omdat de amerikanen dat soort auto’s dan weer wel hard en racy willen hebben.
Sorry dat ik het zeg maar Porsche maakt zich hier toch wel zeer belachelijk.
Dit is gewoon een bewijs dat de GT-R een heel goeie auto is voor de heflt van de prijs van een Turbo. En dat Porsche dus zeer veel schrik heeft.
@ Sven een Corvette heeft anders toch een zachtere vering dan de gemiddelde Europeaan toch?
Okey daar komt ie… voor zover ik weet zijn er Gt,r,s die 500 pk leveren terwijl Nissan zegt dat het veel minder is.. de wagen verbruikt echt heel veel brandstof en is daarom misschien ook aardig snel. Nu stel dat ze net zo,n exemplaar van 500 pk + met slicks hebben getest in die ideale omstandigheden kan die indd wel eens 25 sec sneller zijn… Maja het hele gebeuren om die Gtr blijft vaag… bedoel er zijn fimpjes waar die ff een LP640 eruit rijd.. Zou me niks verbazen als ze net met die vergelijkings testen ff het blok wat opgeschroefd hebben.

Maar het zal vast een goeie auto zijn..
Als semi-slicks zoveel sneller zijn waarom is de gt2 dan maar 4 seconden sneller dan de turbo terwijl de gt2 40 pk meer heeft, lichter is en op semi-slicks staat
Het zou me niet verbazen, de prestaties die de Nissan levert met een veel hoger gewicht zijn onnatuurlijk. Mooi dat Porsche dit doet :) Ben benieuwd of hier ooit iets definitiefs uit komt..
Ik denk niet dat het aan de testrijder lag! Walter Rohrl is een van de snelsten op de ring. Ik heb wel eens gelezen dat hij, toen porsche de 599 GTB aan de tand aan het voelen waren michael schumacher in diezelfde wagen inhaalde op de ring.

25 sec is trouwens wel veel. hadden ze geen GTR niet wist dat de nurburgring een circuit is en daarom gelimiteerd was op 160km/u top ofzo.
Volvo_440_turbo
Dat Nissan beetje valsspeelt dat heb ik ook al stilletjes durven denken, ivm software van de motor en zo…

Maar de andere testen zoals top gear en zo? Daar is de GT-R toch ook rapper?
Hilarisch, zou het tijdsverschil misschien komen omdat die testrijders v
die gtr heeft op meerdere circuits bewezen sneller te zijn dan zijn duitse concurent.
top gear en fifth gear kwamen tot dezelfde conclusie…
de feiten spreken voor nissan.
bovendien, lekeer belangrijk dat je meer vermogen krijgt dan dat je besteld.
maar dat is mijn mening.
Tijd voor een autojournalist met raceervaring beide auto’s over de ring te jagen. Zelfde dag, straatafstelling, straatbanden, evenveel liter brandstof en elk 5 rondjes. Sabine als piloot en we zullen zien!
Ik gok op de Porsche! Zelfs indien de Nissan sneller was kocht ik nog de Porsche. Aan zo’n Nissan is echt Ni(k)s-an.
Tja, is ook moeilijk om hard te gaan in een auto waarvan de gewichtsve
Volgens mij zijn het niet echt goede verliezers bij Porsche, afgezien van het feit of het wel of niet waar is wil deze actie van Porsche wel wat zeggen. Daarbij als je anders auto-programma’s bekijkt (fifthgear of autocar) zie je keer op keer dat de GT-R snellere tijden op een willekeurig rondje circuit neerzet…..
@ WOoOdy

Beter articuleren? ;)
Kutverbinding via mobieltje! Langzaam rijden in de auto van de concurrent bewijst natuurlijk niets, behalve dat je een slechte verliezer bent.
Ik geloof ook niet dat Porsche dit de wereld in brengt
zie je wel ik wist het al veel langer!! :o

stelletje valsspelers die chinezen :s
Wat een nieuws zeg, dat een testrijden van Porsche langzamer rijdt in een auto van hun concurrent… Alsof iemand verwacht had dat een Porsche testrijder in een Nissan GTR sneller zou rijden dan in een auto van zijn eigen bedrijf.
Nissan heeft waarschijnlijk wat geklooid met de GTR die de ringtijd zette, maar waarschijnlijk ging de Porsche testrijder in de GTR ook niet voluit.
De waarheid ligt ergens in het midden, precies zoals te verwachten.
Dat geneuzel over tijden op de Nurburgring is alleen maar theoretisch interessant. Het gaat er om hoe zo’n auto in de praktijk gaat!
De banden van een GT-R, die zijn toch uniek voor die auto? En gevuld met stikstof! Daar kan het hem ook zitten.
Een auto die zwaarder is kan niet ‘zomaar’ harder gaan dan een lichtere auto. Gewoon natuurkunde. Dus ik vind het terecht dat Porsche eens is gaan kijken wat er van de claim van Nissan overblijft.
ik ben meer geïnteresseerd in welke wagen meer Euro N-cap sterren krijgt, welke het veiligste is voor voetgangers en dieren die plots de weg oversteken en welke het zuinigste rijdt



of nee… doe toch maar die ringtijden!
IlCuoreSportivo
Eindelijk bevestiging,
ik wist wel dat er iets niet pluis was.
Top Gear:

1:19.7 – Nissan GT-R
1:19.8 – Porsche Carrera GT
1:22.3 – Porsche 911 GT3 RS

En hoe gaan jullie dit verklaren dan, jongen?
jzaero schrijft,

30 September 2008 om 12:01
@ Sven een Corvette heeft anders toch een zachtere vering dan de gemiddelde Europeaan toch?

Maar dat is een amerikaanse auto, waarvan amerikaanse kopers verwachten dat deze zachter is. Voor amerikanen is de Vette een ander soort wagen dan de 911, de Vette is daar meer een powercruiser.
Waarom hechten mensen waarde aan dit soort nieuws?
Dit is toch precies hetzelfde als wanneer Omo zou zeggen dat hun product tóch beter is dan Robijn, ookal zegt Robijn wat anders. Nogal logisch dat ze dat zeggen, maar je hebt hier niks aan.
Onafhankelijke partijen horen deze tests te doen, en daaruit blijkt volgens mij dat de Nissan sneller is.
Over Nitrogen: http://www.automonster.ca/?p=632

Wat als Porsche de standaard banden hebben gebruikt zonder nitrogen die Nissan adviseert? Dan zijn de banden misschien in een staat waardoor ze minder performance leveren door een lagere druk (en meer gewicht in de band). Porsche is aan het liegen? Nu even afwachten tot een privateer de GT-R rond de Nurburgring gooit, en dan weten we of Porsche een smerig spelletje speelt!
Anders gaat iedereen hier even heel eigenwijs allemaal dingen roepen… Dat is nog lager dan die bitchfight die nu uitgevochten wordt door Porsche en Nissan
Zou het niet zo kunnen zijn dat die Porsche knakkers helemaal kunnen lezen en schrijven met hun eigen spul en dat ze niet goed weten om te gaan met spul van de concurrentie?
Het is maar weer eens duidelijk dat die jappen een stelletje laffe honden zijn. Ik ben helemaal niet tegen japanners, oh nee, maar hoe die soms de boel lopen te bezeiken en menen ermee weg te komen, daarvan scheur ik zowat uit mn shirt. KANSLOOS!, meer hoeft er niet gezegd te worden
Mensen zegen dat de Porsche testrijder Walter Rohl niet kan rijden wetten niet waar ze over praten.
Wat een kinderachtig gezeur van Porsche zeg! Is de grote fabrikant met miljardenwinst bang voor de concurrent? Porsche moet gewoon een betere 911 bouwen ipv met modder gooien en een ander merk zwart maken!

Maar leuk en aardig van Porsche om Nissan te beschuldigen, maar zullen we de theorie eens omdraaien? Want wat nou als Porsche het vermogen van de GT-R heeft teruggebracht en de ring reed op regenbanden ofzo? Wie kan mij het bewijs leveren dat Porsche écht met een standaard GT-R zo traag reed op de Ring?! Waar is dat bewijs?

Bovendien zijn er nu al 1001 vergelijkingen van onafhankelijke testers tussen standaard GT-R’s en 911 Turbo/GT3/GT2’s en bijna allemaal in het voordeel van de GT-R. Dus volgens mij l*lt Porsche zich uit wanhoop een beetje in de rondte!
@R8 : De GT2 is toch 2wd in plaats 4wd van de Turbo?

Die 10 seconden is gebaseerd op een Audi RS4, de eerste.
@ rijzerlo: Ben je serieus overtuigd door dit ‘bewijs’? Porsche test een auto van de concurrent en uit die test blijkt dat hun eigen auto’s toch beter zijn. DUH! Dit is toch niet betrouwbaar of wel?

@ Heyhuub: Niemand zegt toch dat Rohl niet kan rijden, maar een Porsche testrijder gaat niet in een auto van een directe concurrent (qua prestaties) een tijd rijden die beter is dan een auto van zijn eigen bedrijf.

Zelf zou ik liever een GT2 hebben dan een GTR, maar dit artikel heeft gewoon nieuwswaarde 0.
zie je wel…. fok die japper…. helemaal top dat porsche zoals rechtgeaarde duitsers betaamd, de boel nauwkeurig ging checken.. meten is weten… en trouwens: harm lagaay zei het al.. fabriekanten rijden voortdurend in elkaars auto’s om te testen… en toen kwam porsche er natuurlijk achter dat nissan keihard staat te liegen.. en dat mag worden gezegd vind ik… keihard.
“In between fits of heavy weeping and moaning, the 911 Porsche spokesman August Achleitner, also claimed that every other test the GT-R had beaten the Porsche in were also “big dirty lies”.”

Dus alle tests van Top Gear, Fifth Gear, Best Motoring, Car & Driver en de 100 andere testers zijn grote leugenaars? Whahaha ga toch weg Porsche, het is inderdaad één groot complot van de wereld tegen Porsche! Wat een huilebalken bij Porsche zeg!
Ik ga ze allebei zelf wel proefrijden op de ring, simpel toch…
Porsche heeft niets bewezen.. Behalve dat ze met modder kunnen gooien. Als suzuki met een 600pk gt2 met slicks een 7:30 rijdt, heeft nissan dan bewezen dat porsche zijn tijden ook met niet-standaard auto’s rijdt? Lijkt me niet. Als je niet voluit gaat dan kan je ook wel 9minuten doen over een rondje met een porsche. Een beter bewijs zou zijn dat ze een 911 met meer vermogen( gemeten op een testbank) en semi-slicks een 7:28 laten rijden.
Gelukkig was die test van Porsche vooral niet objectief.
Allemaal heel vaag… Ik blijf lekker bij de Top Gear tijden! Daar lijkt het tenminste geloofwaardig…. en zijn alle autos door dezelfde testrijder gereden…. Als de Stig 1 persoon is natuurlijk:) Zou kunnen dat het meerdere mensen zijn HAHaha :) Maar volgens die tijden is de GTR nog STEEDS sneller dan die opgevoerde Kever…
eerste keer dan porsche volgens mij echt bang is! heb nog nooit zulke uitlatingen gezien over een concurrent van de 911
Ik mag mijzelf als Porsche-fan beschouwen… echter… beetje vreemd dat de Nissan in andere autoprogramma’s door ervaren rijders toch snellere rondjes rijden in de Nissan dan de Porsche 911 Turbo. Voor mijn part is ie een halve seconden langzamer, blijf het toch knap vinden. Ik heb nog nooit in een GTR gereden dus kan niet oordelen over de Nissan. Ik heb echter nog nooit een betere auto gehad qua wegligging als Porsche. Qua sedan vind ik de BMW E60 M5 nog het dichtste in de buurt komen van een Porsche qua wegligging. Snelheid is leuk, maar bij hoge snelheid is wegligging ook wel handig en fijn.

Ik kan niets anders zeggen dan :”Kom maar op met de bewijzen dan Porsche, zouden al die TV programma’s liegen… tsja… alles kan… lijkt me alleen onwaarschijnlijk.”
Lekker raggen… ok!
Onverwachte uitslag…ok!
Bitchfight…ok!
Stukje op Autoblog…och ja…ok!
Reacties hahaha lekker boeiend…en onbetaalbaar

Ze lopen beiden de boel te bezeiken en maken er een ordinaire bitchfight van… prima toch? De meeste mensen rijden inderdaad erg vaak op de Nurburgring… NOT.

Duidelijk: beide auto’s zijn bloedsnel. De porsche is voor de liefhebbers van gründliche engineering uit Duitsland, de GTR is voor de liefhebbers van need for speed achtige Playstation auto’s.

Ik zou er allebei wel eens in willen rijden, maar beiden zouden niet mijn keus zijn.

off topic: Gisteren de documentaire op de VPRO gezien… die Tesla daar ben ik wel benieuwd naar. Met zo’n koppel moet je toch heel goed kunnen racen.
DonKilluminati
De vorige Skyline had ook geen 280 pk terwijl dat wel op de brochure stond.
Zou niet voor het eerst dat Nissan dit soort truckjes toepast. Plus het wordt over deze poging ook al heel lang geroepen door eenieder dat er iets niet klopt.

Dus dit verrast me niets!
als ik zo de meningen (van de porsche-fanclub hier) lees, dan zijn alle testdata van alle autoprogramma’s op de wereld totaal vals ?
iedereen op de wereld liegt, behalve die van Porsche ;)

zoals sjazz het al zegt, de reacties hier zijn weer om plat te liggen van het lachen met die fanboys hier :p
Als nissan al met bedriegen gaat beginnen, waar blijft het vertrouwen dan nog?

Snelle tijd of niet, al mocht nissan werkelijk deze tijd gehaald hebben op een correcte manier, dan nog wil ik er niet in gezien worden.

Whats next?

Dalcia die een sport coupé gaat testen op Nurburgring?
Natuurlijk bewijst dit op zich niks, maar de twijfel is er. Tijd voor een onafhankelijke vergelijking, want dat is natuurlijk bijna onvermijdelijk. En dan zou het ook weer redelijk slordig staan voor Porsche als toch blijkt dat de GT-R sneller is, dus als Porsche niet hun stinkende best hebben gedaan om wel de geclaimde tijd van Nissan te halen, dan zou dat heel dom zijn.

Wat betreft tijden op andere circuits; dat is leuk, maar geen circuit is hetzelfde.
ik wist het! nissan het blijven jappen dus niet vertrouwen die handel, maar mooi dat ze nu door de mand vallen!
Grappig dat er nog zoveel zijn die waarde hechten aan dit bericht. HALLO! ze testten een directe concurrent en bedreiging voor hun auto’s/producten….Net alsos Pepsi ooit zal toegeven dat Coca Cola een meerdere is.
ennuh, Posche’s kwamen eerder in Need For Speed voor dan de skyline’s, en zitten ook in zowat alle goeie titels voor de Sony Playstation.
owjah, het is inderdaad om je ziek te lachen hoe vertroebeld het inzicht van sommige mensen (lees, mensen met de duitse bril op) hier is. dus zo’n beetje alle auto programma’s met subjectieve rijders zitten fout.
@ DonKilluminati

komt door die kromme wetgeving daar dat is ook met de mitsu evo 10
hetzelfde als met de topsnelheid die gewoon krankzinnig laag licht
180 kmh voor die auto is nog niet eens inspannen

OT: ehm de gtr was bij topgear ook sneller dan de gt2 duss wat ijlen ze nou
@ Porsche fan, beledig nu niet de chinezen, get your facts right want het zijn jappaners die de wagen gebouwd hebben. Als autofanaat weet je dat toch wel?
Het enige wat ik geloof is dat niemand te vertrouwens is. Iedereen heeft zijn eigen geheimpjes. Als je blindelings een kant gelooft ben je een idioot.
Die jappen hebben mss gewoon een andere meeteenheid…lol

maar ik denk dat porsche wel gelijk heeft, de nissan is namelijk zeel zwaarder
het artikel is echt de max! Zeer grappig;

kijk ze steken het op de banden hè wel de GT2 en de GT3 komen standaard met de Michelin Pilot Sport Cup banden! Dit zijn semislicks .. aub hè doe normaal porsche!

Dit is een absoluut onzinnige houding van Porsche en ik denk dat het niet eens een officiëel standpunt is maar eerder een uitspraak van een gefrustreerde Australiër
het is ook bekend dat de japaners snellere autos krijgen dan andere landen, dus het is een beetje krom als je het met een amerikaanse productieauto doet.
Ik vat het even samen: Nissan zit fout, Porsche overdramatiseerd.
Het is niet omdat een auto zwaarder is dat die ook trager “moet” zijn.
De meeste hier kennen letterlijk niks van de GTR.

Om te beginnen is er al de heel korte spreiding van de eerste 3 of 4 versnellingen. Die zijn zo kort dat je dus wel makkelijk veel snelheid kan halen tot een 150-160 km/u.
Ten tweede vergeet iedereen hier het befaamde 4WD systeem van Nissan. Dit was ook al magisch goed op de vorige (Skyline) GTR. Dit kon de 4 wielen appart van vermogen voorzien indien nodig. Wat dus wel degelijk het uitacceleren van bochten bevorderd.
Ten derde zit je nog met de gewichtsverdeling die bij deze GTR wel heel goed zit. Motor zit wel vooraan, maar de versnellingsbak zit achteraan of in het midden dacht ik. Om nog maar te zwijgen van de aerodinamica van de GTR..

Deze GTR zit vol met de allerlaatste technologie op elk vlak van auto onderdelen. Niet verwonderlijk dat ze nu een voorsprong hebben. Binnen een jaar of 2 zullen veel sportwagens (waaronder dus ook wel Porche) ook wel die nieuwe technologie gebruiken in hun 911’s.

BTW, 25 seconden langzamer ? wie geloofd dat nu zelf ? dan zou de GTR “slechts” even snel zijn als een M3 of cayman ?
HAHAHAHA

Kijk naar de honderden vergelijkingtests van allerlei soorten autoprogramma’s.
Als je dan nog niet doorhebt dat de nissan
GT-R gewoon sneller accelereert, betere baanligging heeft, in alle gevallen beter presteert op verscheidene circuits…


Ik bedoel kijk naar de toyota supra van 1998 , 3.5 liter twinturbo die trekt een fonkelnieuwe bmw m3 van 2008 er af… Wat verwachten ze nu dan daar in duitsland en elders ?
Hun technologie staat gewoon voor op ons en terecht dat ze betere auto’s maken… Vraag maar eens aan mensen die rijden met toyota of nissan of ze veel problemen of kosten hebben gehad, naast dan de routine onderhoud’s…
nee is het meest voorkomende antwoordt!!!!
Hahahaha super aktie!

Porsche gaat met modder gooien, ben benieuwd hoe het nou echt zit. Ik vertrouw Nissan toch ook niet met hun gegevens. Een 5 deurs gezins auto die 10 sec sneller is dan een 40 jaar door ontwikkelde sport auto?
@waxweazel

Ik geef je volkomen gelijk, de eerste logische reactie dat ik tot hier toe lees
Ik ben dan nog vergeten te spreken over die nieuwe Twin-turbo van Nissan. IK denk dat deze ook wel veel verschil uitmaakt, vooral voor het koppel dat sneller vrijkomt.

De technologie van Japan staat gewoon verder dan de rest van de wereld. Niks om over te schamen.
@ ferrenzi206,
5th gear dus…..
@ Waxweazel.
En hoe zou nissan toch op het idee gekomen zijn om een 6 cilinder twinturbo te gebruiken..hmmm…vreemd dat de 911 turbo/GT2 hier ook gebruik van maakt. Inspiratie is ver te zoeken bij Nissan.
sorry jongens (en meiden?), ik wil niet erg flauw gaan doen omdat ik de Nissan en de Porsches gewoon **piep** vindt, maar ik heb ergens vandaag toevallig gelezen dat elke GTR een andere motor had, met allemaal een handgemaakte (op maat gemaakte) versnellingsbak, waardoor geen enkele GTR gelijk is, en dus waarschijnlijk ook wel niet in elke GTR hetzelfde aantal seconden neergezet kan worden. kan dit kloppen? of heb ik dat verkeerd gelezen?
Lekker belangrijk allemaal zeg!
Typisch Deutschers: kunnen slecht tegen hun verlies…
http://www.youtube.com/watch?v=lS02Xh60fa4&feature=related

@ferdinand

Vreemd tog dat die 6 cilinder twinturbo van nissan sneller is als die van porsche?
Je moet het niet te ver zoeken… ze gebruiken mss de zelfde specificaties voor hun motor maar ze zijn niet het zelfde, VER van dat zelfs!!!
jonges tog porsche schaamt zich hopelijk voor deze wanhoopsdaad…
@ Bipje

Het klopt dat alle motoren een beetje verschillend zijn. Ze worden met de hand gemaakt en zijn dus niet helemaal het zelfde. Er worden verschillen van ongeveer 20 PK per motor gemeten. Maar die 20PK maakt geen 25 seconde verschil uit op de ring.
@ ferrenzi206,
De verschillen tussen de boxermotoren van Porsche en de motor uit de GT-R ken ik ook wel, maar het ging er mij om dat het erg opvallend is dat Nissan voor deze opzet kiest.
In het stukje op carsguide staat dat niet Walter Rohrl maar een Porsche engineer met veel ringervaring gereden heeft.

Natuurlijk heeft Nissan de GT-R zo getweakt dat er een top Ring tijd uit kwam rollen, maar dat doen alle fabrikanten. Daarom zijn ringtijden niet echt relevant. Zeker niet voor gemiddelde bestuurders zoals wij.
@ Ferdinand

Idd Nissan heeft nooit 6 cil turbo motoren gehad, beetje jammer dat ze nu bij porsche moeten af kijken of niet .

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine#RB20

mmm toch niet :)
Richard Brunsveld
Het kan ergens wel kloppen, ik zet 10 Euro op Porsche in.
dat gezeur over porsche ook altijd!
als of ze niks goed doen volgens jullie :S
Ik zet ook 10 euro op Porsche in. Dat de GT-R geweldig stuurt, daar twijfel ik geen seconde aan. Maar zó veel sneller dan een Turbo (die lichter is) of een GT2 (nóg lichter en meer pk’s) dar kan ik niet geloven. Dit wordt interessant. :D
WOW dat wordt nu echt pas intressant want 2009 komt Lexus LFR en Honda met NSX beide met 550 pk en dan Nissan GTR spec, met 580 pk en dan Porsche met ??? pk,s WOWWW the sky is limiet…..
“De geteste ‘wonderauto’ met 7:29 kan geen normale productieauto zijn geweest,” zo stelt August Achleitner, de 911-productbaas in gesprek met CARSguide. “Voor ons is het niet duidelijk hoe Nissan die tijd heeft kunnen realiseren. Wat we kunnen voorstellen is dat Nissan andere banden heeft gebruikt.” Een semi-raceband wordt genoemd.

De snelle tijd van Nissan roept bij verschillende fabrikanten vraagtekens op. Een andere autobouwer, die graag anoniem wenst te blijven, zegt tegen AutoTelegraaf ook met verbazing naar de circuitbeelden te hebben gekeken. “De GT-R komt absurd snel van zijn plek. Daar begon bij ons het wantrouwen.
Suzuki heeft ongeveer 5000km met de gt-r getest op de ring. Lijkt me dat dat een
porsche heeft vast niets beters to doen….
wat is dit nou voor een gelazer! porsche is gewoon jalours dat hun 2x zo dure auto’s verslagen worden! is iemand al op het idee gekomen dat porsche express langzamer is gaan rijden met de gtr zodat hij slechter lijkt? nissan kan ook wel hun testrijder in de 911 laten rijden en hem dan rondjes van 14 min laten rijden. ik wil dat filmpje van die porsche poging met die nissan dan weleens zien, volgens mij speelt porsche vals!
Ai ai , hier maakt porsche zich wel erg belachelijk . Het feit dat ze met modder beginnen gooien geeft wel aan dat ze zich zorgen maken en dat ze wel degelijk begrijpen dat dit een serieuze concurrent is.
Dit is enkel maar meer en meer reclame voor Nissan.
Wo0o0dy wilt héél graag reageren op deze Topic, maar zijn NOKIA 3210 laat hem in de steek. Even wachten tot hij thuis is. Tot die tijd kunnen we nog lekker die GT-R rammelbak afzeiken.


Jongens, doe je ding.
OffTopic @ mark:

Check deze dacia (is niet op “de ring”) maar toch:
http://www.youtube.com/watch?v=muFihSA6rwc

On Topic:
Autoblog, kennen jullie Sabine niet persoonlijk?
ff 2 autootjes neerzetten en ± 20 minuten later is alles opgelost toch :)
Volvo_440_turbo
Als ik fabrikant was zou ik gewoon, voor de reclame, sowieso wat ‘foefelen’ op zijn Vlaams gezegd…
Maar ook al is die tijd misschien niet op een eerlijke manier behaald, het zegt genoeg over de kwaliteiten van de Nissan… Hoeveel mensen met een porsche turbo snellen achteraf ook niet naar de chiptuner? Ik ken er alvast eentje…
Oh lol! De Porsche-marketingmachine komt op gang…
Porsche kan het weer niet hebben verslagen te worden door een Nissan!
Die GT-R kan best meer vermogen hebben, dat komt omdat de motor met de hand gebouwd wordt, dus al je geluk hebt heb je 510+ PK’S, als je pech hebt 470. dat scheelt al best veel op de ring. En porsche moet daar niet over zeuren, ze moeten gewoon een snelere maken!
Ik ben benieuwd hoe dit verhaaltje afloopt :D
Aacchhh arme jongens toch bij Porsche….
Wij van WC eend, adviseren WC eend.
En wat gaat porsche eraan doen(met hun op de kever gebaseerde concept en tot een jaar of 10 terug luchtgekoelde motor)? de gtr uit elkaar halen en kijken waarom de nissan technisch superieur is. de top bereiken is niet moeilijk, wel het blijven.
Ach Porsche moet gewoon ff Nissan overkopen, geld zat die Duitsers…
Dan zijn alle andere tijden plots niet belangrijk meer?
Top Gear, Fift Gear, en talloze andere programma’s die de 2 tegenover elkaar hebben gezet…

Porsche: give up, i.p.v. te proberen Nissan zwart te maken, maak een GT-R killer. Dan wordt het terug interessant!
Over research gesproken, er bestaat niet zoiets als ‘octaan gehalte’

Het is octaan GETAL… en de waarde is verschillend omdat er verschillende instantie’s/grootheden zijn. Net zo als een SAE PK niet (exact) hetzelfde is als een DIN PK

Doe je research :-)
al zou nissan hebben vals gespeeld het is en blijft een geweldige auto integenstelling tot de porsche want dat zijn immers maar platgeslagen kevers maar dat is een persoonlijke mening.
Maar de GTR motoren worden met de hand gebouwd, de een heeft 480 pk de ander misschien 550 pk. Die 480 is het minimum. Misschien heeft Nissan gewoon de snelste gepakt en vervolgens met semi slicks de baan opgestuurd.
En nog iets waar ik aan denk:
Als die Porsche test-rijder, altijd met Porsches reed, dan gaat die met de GT-R rijden zoals met een Porsche.
Ik denk dat je echt dagen met die wagen moet rijden om alles goed te leren.
Als ze Suzuki in een Porsche 911 zetten, dan zal die de eerste rondes ook niet zo snel zijn als Porsche beweert.
@Wouter:
Walter Rörhl kan gerust met eender welk vervoersmiddel een mooie Ringtijd neerzetten. Bovendien is een GT-R (zo men vertelt in de tests) makkelijker te besturen rond een circuit dan een Porsche.

Slechte zet van Porsche. Dat er zo zwaar wordt getild aan die rondetijden… Het begint te lijken op een vaudeville…
Porsche zou zichzelf moeten beschuldigen van de motor op de verkeerde plaats monteren bij de 911.
@Porsche fan:

Nissan is niet chinees, maar japans ;)

Nu, Al gaven ze nog geld toe, dan nog zou ik liever een Porsche dan die GT-R hebben, ik bedoel: heel goed dat ze 1 redelijk goede auto kunnen maken, maar al hun andere brol deugt echt langs geen kanten. Komaan, Nissan heeft de Micra gemaakt, de Note, … Ik geloof zelfs dat de Micra ooit tot lelijkste auto van het jaar is verkozen ofzo. Vergelijk dat met Porsche: het lelijkste dat ze gemaakt hebben zijn een tractor en een Cayenne of 10.000. Voor de rest zijn het prachtige (dure, dat is wel waar) auto’s. Ik denk niet dat ook maar iemand een Cayman zou weigeren. Een Primastar daarentegen…
Mensen, zeg me niet dat jullie écht in jullie domme commentaren geloven hoor….

De infantiliteit spat er vanaf. “Porsche kan er niet tegen” “De testrijder van Porsche gaat niet voluit in de GT-R”….

Stel je zelf nou eens deze vraag: Wat is de reden dat Porsche een GT-R heeft aangeschaft?

Is dat:

A) Zodat wij voer hebben om er over te discussiëren

óf

B) Zij hebben deze auto gekocht om als meetlat te dienen voor hun eigen 911 en om als research vehicle te gebruiken?

Als je voor A gaat dan zijn we uitgepraat. Als je echter voor B gaat dan weet ik tenminste dat ik te maken heb met iemand die verder kijkt dan z’n neus lang is.

Porsche is hier bezig met wat sommige GT-R fanboys hier al riepen, namelijk, de concurrentiestrijd aangaan. De meetlat is hoger gelegd door Nissan en daar wilt Porsche op antwoorden. Porsche onderzoekt vervolgens hoe Nissan het geklaard heeft. Hoe doen ze dat dan? Door zo’n auto te kopen en het tegen het eigen product af te zetten. Net zoals Nissan dat zélf ook had gedaan. We herinneren neem ik aan ons de beelden nog wel van een 911 Turbo die achterna gezeten werd door een gecamoufleerde GT-R op de Ring? In autoland is dat niets nieuws onder de zon. Wat er echter is gebeurd, is dat er door Porsche niet de tijden worden gehaald die door Nissan worden geclaimtd. Het resultaat van de research is dus nu naar buiten gekomen. Case in point:

Achleitner was initially protective of the exact lap times, which were run during a program when Porsche also compared its upcoming four-door Panamera with a range of potential rivals.

Als Porsche echter in dit geval inderdaad de boel zou flessen dan snijden ze zichzelf op twee manieren in de vingers. Ten eerste, zou het betekenen dat ze zichzelf voor de gek houden aangezien het geen reële tijden zijn. En ten tweede zal deze leugen héél makkelijk onderuit gehaald kunnen worden door de eerste de beste autojournalist die ‘m over de ring jaagt. En daarmee de geloofwaardigheid van het bedrijf op het spel zou zetten.

De claim kan echter ook van enige validiteit genieten aangezien Horst von Saurma een soortgelijke tijd heeft neergezet namelijk; 7:50.

Ik zeg niet dat de 7:54 de absolute toptijd van de GT-R is. Wat ik wel zeg is dat het verhaal rond de GT-R al een hele tijd aan alle kanten rammelt. En dit heb ik ook al vaker hier duidelijk proberen te maken….

En om het dom gelul even voor te zijn. Ja, ik prefereer een 911 boven een GT-R. Echter, het prefereren van iets wilt niet zeggen dat ik blind ben voor de wereld. Dit i.t.t. de GT-R fanboys.
Rick Dos

jij spreekt je eigen wel beetje tegen.
Waarom zou Porche dan naar buiten komen met dit verhaal ? 25 seconden langzamer is wel heel erg veel. Hadden ze nu nog gezegd dat de GTR slechts een paar secondjes langzamer was, dan was het tenminste zeker geloofwaardig, maarn u .. ?
Als ze echt niet jaloers zouden geweest zijn, dan hadden ze nu aangekondigd dat ze een nieuwe 911 Turbo in ontwikkeling heeft die de GTR in de vernieling rijdt. En juist daarover wordt geen woord gerept bij Porsche. Enkel beweren zij dat de GTR niet sneller is dan “hun” 911 Turbo.
Dus, hoezo de concurrentiestrijd aangaan ? Zij beweren iets en blijven zo op hun lauweren rusten ipv een nog snellere 911 Turbo te maken.
Maar de GR-R schijnt toch ook rond 507 pk te hebben inplaats van de aangegeven 480, combineer dit met de semi slicks en zo is de 7:29 wel mogelijk, misschien een goed idee is om de 911 turbo met semi slicks, een kleine power upgrade en een PDK versnellingsbak, kijk dan eens hoe snel de turbo dan is;).
Ik denk dat een 7:29 dan ook mogelijk is,
ik haalde daar octaan 83 aan de pomp!
@Waxweazel

Moet je me toch even verduidelijken waar ik mezelf dan tegenspreek?

Aankondigingen zijn er al genoeg. Er is zelfs al een testmule voor de volgende generatie gespot op de Ring.

http://www.motorauthority.com/video/2011-porsche-911-test-mule-spy-video

Die jongens zijn allang al bezig. En het is nog even afwachten wat de gefacelifte GT 2 en Turbo met PDK op de Ring doen.

Dus ja, ze zijn allang de concurrentiestrijd aangegaan.
hahahah lol, japaners worden eventjes geownedXD
Mietjes bij Porsche. Volgens mij is het vooral bewijs dat die testrijder er alleen wat van bakt in een Porsche. Zet hem eens in een Ferrari, wedden dat ie niet zo snel is als die pipo die dag in dag uit een Ferrari test?
Waarom maakt porsche er dan geen on board lap van?
Uit de beelden van Nissan kunnen ze wel concluderen dat er van alles rammelt aan die GTR , dat ze dan de on board lap laten zien die Walter gereden heeft . Dan kunnen we zo ff vergelijken.
sowieso is het niet echt logisch. Welke Porsche testrijder gaat er nou in GODSNAAM een auto van de concurrent zo hard mogelijk over de Ring jagen? Ik bedoel, als ik testrijder voor BMW was en ik moest een RS4 testen om te kijken of hij ook even hard gaat als mijn M3, dan ga ik toch ook niet zo hard mijn best doen in de RS4 als bij de M3?!
@Markus: logisch toch wat je daar zegt?Iedere auto heeft zijn eigen karakter.
@ Rick dos ,

Als dit hetgeen is wat we mogen verwachten tegen 2011? Nou whoeptiedoe….
Waarom gaat iedereen ervan uit dat Röhrl reed? Bij Porsche hebben ze net, als bij iedere andere fabrikant, een hele hoop testrijders. Zelfs bij het kleine Lamborghini hebben ze er een stuk of tien, zo melde Balboni in een interview. Overigens zegt Röhrl zelf dat hij nog ongeveer 80% van zijn rijcapaciteiten van vroeger heeft. De man is inmiddels 61.
Dat een Porsche testrijder met een Porsche sneller rijdt dan met een Nissan is logisch, hij weet echt wel wie zijn salaris betaalt. Mogen ze bij Porsche wel nog even verklaren waarom ook mensen die niets met Nissan of Porsche te maken hebben, met de Nissan sneller zijn, zoals bijvoorbeeld Bruno Senna of the Stig.
mijn theorie: de een foefelt nog meer dan de ander, en getalletjes zeggen nix!

wil je tussen deze auto’s kiezen, ga dan eens een proefrit maken ofzo en beslis dan, de ene auto is meer zus de andere meer zo…

andere banden zal ook wel wat schelen.
Dit hele verhaal bewijst vooral dat de Porsche fans net zo makkelijk in een compleet kletsverhaal trappen als in de prijsstelling van een 30 jaar oud model….

Horst von Saurma van SportAuto heeft in een bagger rondje onder minder dan ideale omstandigheden een tijd neergezet van 7:50… en dat was op de bridgestone band, die volgens Suzuki (als hij zelf rijdt) 4 tot 5 seconden langzamer zijn dan de Dunlops, onder droge condities.

Die testrijder is dus niet voluit gegaan of hij kan niet met een auto met een goede gewichtsverdeling en intelligent 4wd overweg….. take your pick. 7:54 voor een professional met de GT-R is een lachertje.

Suzuki heeft 5000 km gereden op de Ring om het onderstel te perfectioneren dus zal zijn tijd voor vrijwel iedereen ongenaakbaar snel zijn. Daarnaast heeft Porsche nog geen enkele keer bewijs overlegd van hun eigen claims, laat staan over de technische specificaties van die wagens….

Dit ruikt naar het Prius vs Hummer verhaal…. één of ander wild verhaal wordt de wereld in geslingerd en ook al is het aantoonbaar gelul dat is wat de simpele zielen onthouden….

Als Porsche ballen heeft dan dagen ze Nissan uit tot een duel, GT2 tegen GT-R en beide auto’s worden op de rollerbank getest en gecontroleerd door onafhankelijke technici…. Dit is ordinair moddergooien en nog aantoonbaar gelul bovendien (zie de tijd van SportAuto).
Ik zeg dat het een GT-R V-Spec was.
In de regen was Bruno Senna al sneller met de GT-r, maar volgens hem is het verschil op droog nog groter, ondanks dat de Porsche betere banden had. Luister zelf maar.

http://www.youtube.com/watch?v=jucmMkFonyA&feature=related

Overigens had Röhrl in een interview met Autovisie onlangs kritiek op von Saurma. Gaf aan dat zijn rondetijden op de Ring weinig indrukwekkend zijn. Dus om zijn tijden nu als voorbeeld te nemen?
@classic red… dat is precies m’n punt… Die von Saurma is niet supersnel maar reed ondanks een vochtig stuk asfalt op één van de gedeeltes die de sleutel zijn naar een snellere tijd dan die gast van Porsche en dat moet dan het bewijs zijn dat Nissan sjoemelt?
oops….moet zijn: Die von Saurma is niet supersnel maar reed ondanks een vochtig stuk asfalt op één van de gedeeltes die de sleutel zijn naar een snelle tijd 4 seconden sneller dan die gast van Porsche. En dan moet die tijd van de conciërge van Porsche het bewijs zijn dat Nissan sjoemelt?

Lijkt me vooral bewijs dat Porsche zich in bochten wringt om de hoge prijs van de 911 turbo te rechtvaardigen en Nissan af te zeiken… Porsche staat enorm voor lul door dit bericht en heeft niets bewezen behalve dat ze slecht tegen hun verlies kunnen.
Het bewijst maar weer eens dat de ringtijden tegenwoordg van groot belang zijn.
de wet van TOPGEAR, topgear heeft gesproken en GTR rulez
Doe dan maar een Corvette….
Is dit het? Geen antwoord van Porsche? En ik maar hopen dat er een nieuwe, nog snellere supercar gemaakt zou gaan worden. Die Amerikanen lachen wel met hun ZR1.

Betekend dit huilie huilie van Porsche overigens dan ook dat er niet een nog lekkerdere V-Spec (of hoe dat ook heten mag) van de GT-R uitkomt?
een echte test is op het race-circuit… in een echte race… daar wordt duidelijk hoe goed een auto werkelijk is en blijft.. en correct me if I am wrong.. volgens mij heeft die gtr, nog geen reet gepresteerd in races behalve op de playstation. en de 911? even denken…

en waarom porsche hier zo reageert? omdat in de strijd tussen automerken veel geoorloofd is… maar keihard staan liegen (kunnen japaners overigens erg goed. er mochten jarenlang geen ski’s worden geimporteerd in japan, omdat japans sneeuw anders zou zijn…) dat kan niet en moet worden afgestraft.

en dan heb je aan duitsers een goeie. die checken het gewoon (grundlich). ;-)
Béé eMm double v Motorsport 3
@ wg,

nissan is japans, dus daar worden de races ook voor nissan gehouden. porsche lijkt me duidelijker als Duits merk dat zich in europa laat gelden, dat is vrij normaal.

en gelijk heb je, die japanners doen niks anders als alles probere te verdoezelen en dus staan te liegen, misschien dat ze zo een versneld beeld hebben gebruikt haha :D
Of ze zijn gewoon jaloers en maken er zelf een tijd van die niet klopt.
Porsche/nissan.. nissan/porsche enz enz niet belangrijk.
Wel belangrijk.. Corvette ZR1 is dus echt by far the KING of the RING!
En dat allemaal bereikt binnen een paar jaar van echt snelle ringtijden/goed bochten rijdende auto’s maken,dat beloofd nog wat voor de C7! :)
@ wg

de porsche 911 heeft meer dan 14.000 raceoverwinningen op zn naam staan
Mensen…..die 7:54 is gelul. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn laat dat duidelijk zijn.

Wat ik vreemd vind is dat men hier naar de testrijder wijst net alsof daar de schuldvraag ligt terwijl daar de schuld helemaal niet ligt. Ik durf zelfs te stellen dat die testrijder een snellere tijd dan de Turbo heeft gereden. De schuld ligt in dit geval bij Achleitner, die heeft namelijk deze onzin tijd gemeld. Maar dat is ook wel te begrijpen aangezien hij 911 product chief is. Als je als 911 product chief ook nog eens de hype rond de GT-R gaat onderschrijven en gaat melden dat je concurrent sneller is dan je eigen product dan zit je niet op de juiste plaats.

Wat hier is gebeurd, en ik denk dat ik niet zo ver van de waarheid zit, is dat men bij Porsche erachter is gekomen dat de geclaimde 7:29 never nooit niet te halen is met een standaard GT-R. Ze zullen heus wel in de buurt van de 7:35 tot 7:40 gekomen zijn maar verder niet. Waarom denk je dat Achleitner een discrepantie van 25 seconden wil verklaren door te focussen op de semi-slicks?

Waar we hier naar zitten te kijken is een sluwe PR-oorlog. Nissan geeft indirect aan een 911 turbo killer te hebben en Porsche schiet nu terug met een feit dat zij allang weten namelijk dat de 7:29 onzin is. MAAR om er geen straatgevecht van te maken en dat Porsche in een positie komt waar ze niet in willen zitten, gooien ze ter loops deze informatie eruit. En waarom? Omdat je op je vingers kan natellen dat er één of andere journalist zich aan de 7:29 gaat wagen en die zal het ook niet halen. Het bewijs is er min of meer al in de vorm van von Saurma. Zijn tijd onderschrijft NIET de 7:54 MAAR het onderschrijft JUIST dat die 7:29 niet te halen is. Von Saurma heeft zelf aangegeven dat onder ideale omstandigheden een tijd van rond de 7:40 wel te halen is. Het visje is nu door Porsche uitgegooid, ze hoeven zich niet te verlagen tot een kinderachtig niveau door hun “ballen” te tonen met om de GT-R uit te dagen, want daar winnen ze namelijk niks mee. Dat zou ze alleen maar imageschade toebrengen. Het aas ligt in het water, het is nu alleen wachten op een ijverige autojournalist om toe te happen.

Al met al, zoals ik al zei is die 7:54 complete onzin net zoals de 7:29 dat is. Want als je écht gelooft dat een standaard GT-R, die 1750 kilo weegt en 480 pk heeft, een auto met minder gewicht, meer pk´s en misschien ietsje minder grip naar huisrijdt dan geloof je echt nog in sprookjes.
Ik heb het filmpje van de Nissan bekeken, maar zover ik kan zien klopt de tijdmeting niet gezien de locatie waar hij rijdt wanneer de teller begint en waar hij rijdt wanneer de teller stopt.
De reactie van Nissan op het verhaal is ook binnen:

“Our aim with the GT-R was to develop a car that was fast on a racetrack but also very usable driving in normal traffic. We want to express our gratitude to the team from Porsche for providing proof that our GT-R is also very well suited for relaxed cruising around the german countryside in comfort and in safety.”
@WG,

Correct me if i’m wrong , maar volgens mij weet jij gewoon geen reet over de GTR en zijn geschiedenis. Volgens mij ben jij ook een beetje gebrainwashed door die duitse grundlichheid.

Tuurlijk staan die jappen te liegen , gooi er anders nog een bommetje op…
@ w0o0dy

Hilarisch :)

Echt waar ?
@Woody,

Schitterend die reactie van Nissan :)
Nissan heeft blijkbaar dus ook geen ballen…

Maar goed, nu zit de schoen aan de andere voet en dan is het ineens schitterend…

Trouwens spamfilter toevallig vol?
@ rick dos

heb jij de tijd van de gtr op het topgear track gezien vriend? daar versloeg hij namelijk de porsche carrera gt… i rest my case vriend.
@tibor

Ja, het is toch wat. He vriend?
Slechte verliezer, porsche. Toon ballen en verbeter de tijd gewoon.
@rick dos

en wat is je antwoord dan op het feit dat fifth gear, top gear, bruno senna, en alle auto bladen op de wereld met de nissan sneller waren dan met de porsches? zou je(of iemand anders) hier antwoord op kunnen geven? als je hier geen antwoord op geeft weet ik genoeg;)
@ rick dos

zie je jij kan ook niet tegenspreken dat een NISSAN de snelste porsche en zoon beetje de snelste duitse auto aller tijden iniedergeval al zeker verslaat op het circuit van top gear. waarom zou hij dan niet 7.29 kunnen rijden op de ring, op een circuit waar goed weggedrag nog belangrijker is dan op het topgear track.
@tibor

Ik denk dat je mij even niet begrijpt…

Ik zeg nergens dat de GT-R langzamer is dan de Turbo. Wat ik wel zeg en waar mijn comment ook over ging was dat de 7:29 dubieus is.

Daarnaast, en dat heb ik ook al in het verleden aangegeven en is ook al meerdere malen gebleken dat die geclaimde 480 pk van de GT-R op zich al gelul is.

Er komen steeds meer bewijzen, geruchten etc. waaruit blijkt dat het hele verhaal rond die GT-R rammelt.
@ Rick Dos,

over het laatste stukje in dat enorme verhaal van je hierboven. Ik denk dat zoals bruno senna aangaf in het fifth gear filmpje van pas geleden, dat de betere balans en meer downforce op de voorwielen de GTR een groter voordeel geeft op een heuvelachtig circuit als de nurburgring. maar je punt staat zeker.
Ach alsof dit wat nieuws is…………..Vroeger kl*te Jaguar ook met de E-type voor de pers. Zijn toen ook op hun bek gegaan met een echte productie auto’s die niet deden wat ze zouden kunnen.

Genoeg merken/importeurs/dealers die de pers ook gechipte exemplaren meegeven van auto’s zonder dit te vermelden.Een ander chipie zie je namelijk niet zonder testbank of de computerkast open te schroeven.
@ rick dos
ik denk dat jij mij verkeert begrijpt!
waar heb jij mij de turbo zien zeggen? ik had het over de carrera gt en ik had het wel degelijk in mijn laatste bericht over de tijd van 7.29 en die is hartstikke mogelijk! zoek maar eens op wat voor een tijd de nissan skyline r33 gtr al reed, of is dat ookal gelul? die 7.29 klopt gewoon en porsche moet niet zijken. punt
Ff wat feitjes op een rij zetten:
– Porsche hoeft zich niet te bewijzen ivm met de ultieme auto’s.
– De Porsche is trager wegens zijn gewichtsdistributie.
– Niemand zei iets over banden, dit kan seconden schelen.
– De GT-R mikte op een lage prijs en op zijn minst de vergelijking met de Porsche Turbo, momenteel wordt zelfs met de GT2 een link gelegd, behoorlijk geslaagde auto noem ik dat.
– De GT-R is de snelste gebleken uit überveel tests, deze ene is als een druppel op een hete plaat, en zorgt alleen maar voor naambekendheid van beide automerken.
– De GT-R is nummer vijf op de Top Gear test track.
– De Porsche is bedoeld voor minder sportieve mensen (spijtig, maar feiten zijn feiten).
– Zinloos feitje: de Porsche raakt zijn moraal kwijt, de GT-R maakt zijn eigen moraal.

Het feit dat ik de Porsche verkies heeft niets te maken met de kwaliteit, ze zijn allebei veels te vlug, maar gewoon mijn persoonlijke voorkeur (hoeveel keer zijn we al tot deze conclusie gekomen?).
@jurrian

Het is niet alleen de Porsche waar het hier om gaat maar denk bijv. ook aan de Scuderia, de ZR 1 met 620 pk en iets van 1500 kilo die maar 3 seconden sneller is etc.etc.

@tibor

Is goed. Vergeet je Sneeuwwitje niet te groeten voordat je gaat slapen?
Voor al die gene die de GTR “lelijk” vinden : http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3738994,page=3

check deze zwarte dan eens :D beauty & the beast in 1 auto ;)
@ Rick Dos
wat voor tijd heeft de scuderia neergezet? ik zit zoiezo al een tijd te wachten op een test waarbij de scuderia het tegen de gt2 op neemt en de zr1 er bij ook lekker. lekker race geweld.

de ZR1 is alleen nog maar gereden door een engineer van de corvette fabriek, die kan nog wel wat tandjes harder denk ik zo.
@jurrian

Het was een 7:39.

Ik heb een link maar om de één of andere reden komen links er niet meer doorheen. In ieder geval bij mij…

Doen we het even anders…. in Google het volgende invoeren: “ferrari scuderia von saurma” en dan de link van SUPERCARS.NET.

Ik ga er van uit dat het wel wat harder kan en uiteindelijk zal eindigen op of rond de 7:30.
@ Rick dos
Dat van die links: bij mij ook niet! Ik heb het er al over gehad met de heren van AB, maar nu lukt het nog steeds niet! En dat is al een tijdje dat dat niet meer gaat…
Raarrrrrrrrr… kom we klagen ze aan! ;)
We houden het op de middenweg.
Nissan heeft een beetje gejokt, maar Porsche is ook niet heilig.
Keep it simple. :D
Gratis reclame voor Nissan van Porsche. Ze hadden het beter gewoon kunnen negeren, ze hebben toch niet dezelfde doelgroepen.
Omg! hoe laag kan je zinken…..Porsche, wat is er met jullie aan de hand mensen.
En als het zo is wat ze zeggen , tja. Who cares dit bewijs nog steeds dat Nissan sneller is ook al is het klein beetje extra. En die klein beetje extra komt niet eens in de van Porsche PK’s.

Voor is Nissan GT-R een top auto voor zowel als gewoon in de stad en race circuits.
Howel ik Nissan Skyline miss…. :( ik hoop echt dat een echt vervolg komt van Skyline R34. Maar dan ook echt me t Skyline motor “Engine” dus niet twin……Duimen :D
Blabla bla.. bla .. bla.

Enorm vermoeiende discussie dit. Ik sluit me bij RD aan door te zeggen dat het GT-R verhaal (net als de auto zelf na een jaartje ;)) rammelt aan alle kanten, het komt op mij zo geforceerd over.

Nissan zou de auto niet verkocht krijgen zonder deze hype, zeg nou zelf. Denk dat er weinig geïnteresseerden zijn voor een auto met een schermpje van een computerspel. Daarom speelt Nissan dit heel slim, er is een hype gecreëerd waarmee ze prospects naar zich toelokken. Eenmaal in gesprek moet het wel constant over ringtijden gaan aangezien deze auto qua allure & chachet weinig te bieden heeft, maar dat terzijde.


Beetje jammer dat wij in onze positie enkel kunnen gissen naar de waarheid.
dzjezus, waar iedereen zich toch mee bezig meehoudt!! vermoeiend zenne *zucht*
wat een gelul mensen de nissan GTR is gewoon sneller dan de porsche, jullie geloven nog steeds in duitse degenlijkheid een ander voorbeeld nissan350 Z is ook sneller dan de nieuwe audi TT, dat is getest bij fifthgear straks krijgen we nog dat audi ook gaat zeggen dat daar niks van klopt. Maar zie het gewoon onder ogen nissan is de top.
Mensen kom, bij die Top Gear power laptijden staan ook net iets te veel sprookjes om het geloofwaardig te laten zijn, het blijft amusement. Een Golf R32 sneller dan een 996 Turbo, lijkt me niet he. Of een BMW 535d net zo snel als een E46 M3? Dacht het ook niet.
Reactie van Rick Dos 19:24 zegt genoeg(overigens een schitterend geluid uit de porsche), de gefacelifte GT 2 met turbo en pdk gaat de tijd van de gt-r dus ook niet halen. porsche maakt zichzelf wel erg belachelijk door als enigste op de wiki van de nordschleife als concurrent zijnde, een tijd te laten noteren voor een concurrerend product….
Ik geloof dat het motortrend was die een aantal GT-Rs op de rollen heeft gezet, en ontdekte dat Nissan de wagen opvoerde als die diende voor publiciteit.

De waarheid zal wel aan het licht komen als de Duitse bladen een GT-R in handen krijgen. Die mannen hebben allemaal een ingenieurs diploma op zak, en moet je geen verhaaltjes vertellen.

Feit is wel, wanneer er ieder jaar een wedstrijd word gehouden op de Nordschleife, voor de snelte straatwagens, dan zijn het met de uitzondering van een zwaar gemotificeerde Donkervoort, allemaal Porsches in de top. En nu zijn we bezig over hou slecht die Porsches wel zijn, en hoezeer Nissan ze heeft vernederd. Als de GT-R inderdaad zo snel is, dan zal die met een chippie op het gemak de Donkervoort inhalen.
@ Waxweazel

en de 911 turbo heeft geen nieuwe technieken dus?
zoals jij dat zo mooi uitlegt.
@ Rick dos
We halen de hele Autoblog-groep naar beneden! :P
Porche Fan

De allerlaatste & nieuwste technieken moet je idd in Japan zoek en absoluut niet in europa. Als je dat nu nog niet weet heb je echt wel grote oogkleppen op. Die twin-turbo’s zijn speciaal ontwikkeld om in de GTR te steken. Nadien komen die op de markt voor andere tuners en merken.
Die Duitse oogkleppen hier op autoblog.nl zijn echt wel heel erg groot ;)
Pittige disc hier. Durf het bijna niet te zeggen, maar in caranddriver staat ook een test (een echte test, dus bewijs zeg maar) waaruit blijkt dat Nissan de GTR stiekum anders chipt voor ze hem afgeven aan de pers. Ik ben daarom geneigd het verhaal te gevloven, hoewel het tijdverschil mij te groot lijkt. Wat niet wegneemt dat de GTR een mooie bak is (ik meen dit atuurlijk niet maar gezien de diverse posts zeg ik toch ook maar iets positiefs over de GTR).
Mensen ….. laten we het zo doen we schrijven allemaal 1 of ander brief naar Porche en Nissan producent….en zeggen we tijd er een nieuwe test rit moeten maken… :D
Anyway Er komt een nieuwe GT-R van Nissan dus…. dat wordt nog leuker :D ahhaahah…

Eigelijk bent ik een Nissan fan ..en in bezit van Nissan Skyline R34…niet getune muwah beetje mischien maar niet veel.

Jullie WTf … hoe kun je dan Nederlands spreken…tja
I ever live in NL :D 5555 Asia own…niet rasist of discrimineer bedoeld :D
gewoon als fun
Nou, jij mag zo te zien ook wel weer terug naar school :P
25 seconden is veel, maar de ring is ook ong. 21 km lang dus als je dat tegen elkaar afzet krijg je met iets meer vermogen en semi-slicks een aardig reeel beeld.
In Amerika hebben ze een andere norm voor octaan-aanduiding. 91 octaan daar is vergelijkbaar met 98 octaan hier. Veel mensen gaan daarmee de mist in.
@midi: die 35d trekt wel al serieus bij lage toeren! op de autosnelweg in een tussensprintje durf ik gerust langs je e46M3 te komen rijden … en voorbij steken.
op circuit of bij constant hoge toeren rijden met de M maakt de 35d geen kans, maar op de openbare weg rij je zo niet! (remeber pk zegt iets over de top, koppel over de manier waarop je er geraakt, en de dieseltjes van tegenwoordig trekken net zo goed als een M, met het verschil dat de M tot 7500 toeren gaat en de diesels bij 4000-4500 het beste gehad hebben en dus geen hoge snelheid kunnen bereiken bij gebrek aan pk’s)

aan mijn nickname zie je dat ik een M-fan ben, maar onderschat de moderne diesel zeker niet!
Helemaal niemand die de bron in twijfel trekt? Het zou me hoogst verbazen als een Australische website als eerste met dit nieuws komt. Je zou verwachten dat Porsche de Duitse pers in ieder geval als eerste in zou lichten.

Anyway, ik weet niet wat ongeloofwaardiger is, het feit dat Nissan claimt dat de GT-R slechts 480 pk heeft, of dat de 7:54 van Porsche ook maar enigszins in de buurt komt van wat de GT-R daadwerkelijk kan…
sebastianchubasco
misschien wordt de GTR ook wel aangeboden met speciale chip door nissan zelf. nog meer pk’s voor weinig geld… misschien staan semislicks ook wel in de optielijst bij nissan. nog betere weglegging voor weinig…

btw. dit soort opties staan ook bij porsche in de optielijst…

ergo, die 7.29 is echt wel te halen met de gtr, misschien met wat meer pk’s misschien zelfs met handgesneden slicks, maar nog altijd wel met een auto die gewoon te koop is bij nissan voor minder dan de helft van de prijs van een GT2
kortom, weer eens ontzettend veel gelul in de ruimte hier.

je hebt vergelijkingsmongolen maar er bloggen ook oogklepmongolen hier…
Deze jappaner is veel lichter dan ze zeggen en heeft gewoon meer pk.
Ik geloof dat er binnenkort iemand is die dit ding op een weegschaal zet en dan zien we een verschil van 200 kg.

Ik heb ook het vermoeden dat ze het ding echt getuned hebben, daar zijn ze toch zo goed in tunen en hun mond houden, dit is niet de eerste keer.
Tunen is toch Japans, er zit gewoon dik 600 pk in en zeggen 480.
ALS deze GT-R met semislicks en een speciale chip is uitgevoerd dan is het niet meer standaard GT-R zoals geclaimd wordt. Ergo, alleen een aangepaste GT-R zou die 7:29 kunnen halen.

Maar goed, je hebt “vergelijkingsmongolen” en “oogklepmongolen” die hier bloggen maar daarnaast heb je ook gewone mongolen. Same shit different name.
sebastianchubasco
wanneer is een M3 CSL standaard, met of zonder semislicks…
wanneer is een 911 carrera 996 standaard, met of zonder 25kw upgrade…
wanneer is een f355 standaard, met of zonder short ratio bak uit de challengeversie…

zaken die gewoon af fabriek verkrijgbaar waren. misschien niet standaard maar wel orginele fabrieksoptie.
Wel ja, laten we daar eens een discussie over hebben, wat wel of niet standaard is….

Maar goed, de discussie kan ook gelijk weer gesloten worden, want je geeft zelf al antwoord:

“zaken die gewoon af fabriek verkrijgbaar waren. misschien NIET standaard maar wel orginele fabrieksoptie.”

En ik neem aan dat Nissan dezelfde zienswijze als die van jou hanteert als ze het hebben over “standaard”.

Of zouden ze daar ook al over liegen?

En ter info, een GT-R is NIET met semislicks te bestellen.
sebastianchubasco
the GTR uses the RE 070R tires which are similar to Pilot Sports Cup tires (tires used on 911 Gt2 and M3 CSL) and they are semi slick tires. The Turbo uses the Pilots Sports 2 which is high performance street tires. (supercars.net)

ik lieg niet. ik ben hooguit consequent in mijn woorden…
woorden zoals:
standaard,
fabrieksoptie en
standaard fabrieksoptie…
Ho! Ho!

Ik zeg nergens dat je liegt. Ik impliceer alleen dat Nissan dat in het gebruik van het woordje “standaad” dat doet.

Bij de GT-R kun je uit twee merken banden kiezen, namelijk Dunlop en Bridgestone. De één is een vierseizoenen band en kan dus nooit een semislick zijn en de andere zijn gewoon zomerbanden en dus ook geen semislicks. Wel héél veel grip maar in ieder geval geen semislicks zoals je die onder de M3 CSL kon krijgen.

http://www.nagtroc.org/wiki/Wheel_and_Tire_Overview
sebastianchubasco
The Potenza RE070R RFT features a high-grip tread compound molded into an asymmetric tread design to combine handling with traction. Semi-Slick outboard shoulder blocks and several continuous inboard ribs enhance initial responsiveness and increase lateral stiffness to reduce the irregular wear that can occur during hard cornering.

gedeeltelijk semislick :)

over het ‘liegen’…
het is maar hoe je het opvat. bij het rijden van een rondetijd op de nordschleife zijn geen eisen of regelementen verbonden omtrent het naar buiten brengen van een rondetijd. morgen kan porsche of bmw een m3 of 911 op de baan zetten, een rondetijd van 7:39 rijden en de tijd claimen.
overmorgen kunnen er mensen zijn die zeggen, bmw of porsche liegt, 400 pk 1600 kilo, dat is niet mogelijk…
pk’s en gewicht, slicks en onderstelkarakteristiek, (naar mijn weten moet een auto op slicks met veel meer negatief camber rijden wil het echt zijn voordeel halen) dat zijn variabelen op een auto. daar kan mee gesjoemeld worden. maar echt liegen… nee. dat doe je pas als je met exacte gegevens naar buiten treed over de afstelgegevens en motorkarakteristiek. en dat doet porsche niet, bmw niet en nissan ook niet.

ik weet 100 % zeker dat de tijd op de ring van de 997 gt3 rs niet met een standaard auto gehaald is. simpelweg omdat er zoveel aan te passen is aan de auto. geen haan die daarnaar kraait…

als we een bmw m3 of 911 carrera uit de usa importeren, kijken wat zij doen op de nordschleife. zeker weten dat geen van beiden de officiele tijd halen op de ring.
sebastianchubasco
btw
de aangegeven aantal pk’s van de gt-r (450 pk of iets dergelijks) lijken aan de lage kant, maar er is eenvoudig 100pk meer uit te halen door een simpele ingreep met een chip. betekent dat dan dat de auto geen gebruik mag maken van de 550 pk? als een enkele chip, die af fabriek gelevert kan worden met behoud van garantie, dit kan bewerkstelligen dan is dat toch legitiem?
het is een beetje vals, dat toegegeven…
What is the GT-R’s Real Horsepower?
Despite what Nissan claims, the GT-R is not making the advertised 480 horsepower.

BY LARRY WEBSTER, PHOTOGRAPHY BY JEFFREY G. RUSSELL
October 2008



“It’s a ringer,” we said among ourselves as soon as the first Nissan GT-R’s test results were in. Despite a power-to-weight ratio that’s 30 percent worse than that of the similarly priced Corvette Z06, that first GT-R outran the Z06 to 60 mph (3.3 seconds versus 3.4 for the quickest Z06 we’ve tested) and through the quarter-mile (11.5 at 124 mph versus 11.8 at 125). Even allowing for the launch advantages of all-wheel drive, the GT-R’s performance made us suspicious. It wouldn’t be hard for Nissan engineers, we surmised, to crank up the boost and thus jack up horsepower that would result in astonishing track numbers in American car-magazine tests. The GT-R was in such demand and our allotted time with it was so short, however, that we didn’t have time to strap it onto a chassis dyno and measure the horsepower.

We soon tested two more GT-Rs, and supporting our suspicions, they were considerably slower. GT-R No. 2 was 0.6 second behind the No. 1 through the quarter, and GT-R numero tres was a disturbing 1.1 seconds slower. Again, we didn’t have enough time to dyno-test those cars, but it seemed clear that the first GT-R was likely a one-of-a-kind rocket.

We finally got the opportunity to run a GT-R on a chassis dyno in May after Tony Swan returned with the example he used for the One Lap of America competition. The only problem with that car—No. 4 in our series—was that it performed about as well as the first. There were some differences, as you can see in the chart below, but those can easily be chalked up to the fact that the cars were tested on different days at different tracks. Yes, we do perform a weather correction to account for much of the ambient-condition difference, but no correction is perfect.

A brief primer on the Mustang chassis dyno we used: Picture a pair of parallel, supersized rolling pins mounted in the floor. The car is strapped down so that the front wheels are on one roller and the rears on the other. The operator puts the car in gear and, via the tires, spins these rollers, which are attached to a device that measures the applied force. A computer that ties into the car’s diagnostic plug and reads engine rpm calculates the horsepower. This power figure is what’s known as “wheel horsepower,” and it’s less than the engine horsepower that’s listed in our specs because the drivetrain components—transmission, driveshafts, bearings, differential—all have internal friction that soaks up power. How much power is lost in the journey to the road is not accurately known, but a 15-percent loss for rear-drive cars with manual transmissions and a near 20-percent loss for four-wheel-drive cars are good estimates.

On MotorCity Speed’s Mustang dyno in Commerce Township, Michigan, GT-R No. 4 produced a peak of 415 horsepower at the wheels. Based on our 20-percent loss estimate, the engine output was 519, or 39 horsepower more than Nissan’s stated 480.

So what’s up? We called Nissan, and the company says the first four cars we tested were early-build versions that received regular engine-computer software updates, which may account for the varied results we recorded. We then wondered which engine-computer calibration was the one real-world GT-R buyers would receive.

Three weeks later, a fifth GT-R arrived. This one, allegedly, was a production version with the latest—and final—engine calibration. We took it both to the test track and MotorCity’s dyno.

This car performed nearly identically to the fourth car. It smoked the quarter-mile in 11.6 seconds at 120 mph and produced 420 wheel horsepower. We also measured the turbo boost pressure in both cars, and the curves were basically identical.

Though we didn’t get a chance to dyno-test the two slower GT-Rs, three of the five were so close in performance that we believe they accurately represent the GT-R’s capability. Clearly, Nissan is delivering more than the advertised 480 horsepower. And the most likely figure is about 520, which is yet another reason to bow to the best performance value since the Corvette Z06.
Ik snap niet dat porsche zich zo druk maakt over het feit(?) dat de GTR sneller is op de nurburgring. Wie gaat er nou een NISSAN kopen als je in een porsche 911 turbo, of nog mooier, een porsche gt2 kan rijden. Begrijp ik echt helemaal niets van. Feit is wel dat de nissan een verdomd snelle auto is voor het geld. Maarja, dat is voor gemiddelde klant ook niet alles. Nee is zou het wel weten….. Porsche al is het alleen maar om de uitstraling.
haha ik lacht me kapot stomme japanners
De nissan gt-r is tenminste nieuw, Porsche durft toch niet echt iets anders dan een 911 model. Jammer want ik vond de Carrera GT mooi!l Wat is het eigenlijk een 911 ?? nu een soort modernere look dan 20 jaar geleden maar bijna dezelfde platgereden kever uit de je weet wel tijd !! plus de gt-r kost in duitsland maar 75.000 euro`s ! Dus ik weet het wel alhoewel ik ook het filmpje van de GTR phantom heb gezien, mmmhh hoe duur zou die zijn ???
ja wat is standaard. de motoren van die gt-r’s worden met de hand gebouwd en elke motor levert verschillende pk’s.

er zijn er al bij die ruim meer dan 500 pk leveren in plaats van de standaard 480 pk die wordt aangehouden.
trouwens net op topgeard, rijdt die GT’-R gewooon een murcielago en F430 compleet zoek.

4 seconden sneller…..

dus ik geloof wel dat die GT-R zo snel kan gaan over de nurburgring. en dat voor pienuts in vergelijking :D
ik vraag me 1 ding af.
als porsche echt 25 sec langzamer rijden met de gtr en de nissan zelf sneller dan, hoe zit het met die 4×4 van de gtr.
het zijn inderdaat zwaardere auto maar theorie is dat een 4×4 in bochten werk gewoon veel beter is met inleveren van beetje extra gewicht.
en een porsche dus rwd.


dus dan is mij conclussie(mijn mening van gedachten)
of de porsche rijder kan niet rijden in een gtr
of ze hebben wat gesjoemelt met de gtr.

aan de andere kant van de nissan is natuurlijk van
hebben ze echt de boel laten bedriegen door andere setup!!!
dan zou ik bijna gaan huilen als nissan dat doe want ik vind gtr persoonlijk echt gaaf.

niet ten nadeel van de porsche die zijn ook heel mooi.
het is ook niet voor niks dat het bij Jeremy Clarkson in zijn nek schiet omdat die GT-R zo hard de bochten doorgaat, zijn nek kon de krachten gewoon niet meer aan.

Niet voor niks zei hij, deze auto zet een nieuwe maatstaf neer ;-)
Walter van Blanken
Nissan gaat het duel nu ook in Nederland aan tijdens Autovisie Time Attack op 12 oktober op het TT-circuit van Assen :-)
Kijk maar op http://www.timeattack.nl
@sebastianchubasco

Ik denk dat je even het punt mist. Nissan ZELF stelt dat het om een standaard auto gaat. En dat hebben ze gisteren nog maar eens bevestigd.

“The final word from us is that it was done on absolutely standard tires which are available to customers in the showroom. They’re not trick tires – absolutely standard tires, normal road tires.”

En

“We maintain that … nothing special was done to the car.”

http://www.autoblog.com/2008/10/03/nissan-defends-gt-r-ring-time/

V.w.b. de claims van BMW of Porsche kan ik je het volgende zeggen: de geschatte tijd dat BMW zèlf voor de M3 opgaf was een 8.12, het was echter Sport Auto die een tijd van 8.05 liet noteren. Porsche claimt een tijd van 7.32 voor de GT2 en Sport Auto liet een tijd van 7.33 en Porsche zelf heeft nog een keer een tijd van 7.34 laten noteren. Hun claims kunnen ze dus ook waarmaken.

Maar goed, we zullen moeten afwachten totdat de Nissan ook in Europa beschikbaar is. Zoals ik al eerder zei: geheid dat een of andere autojournalist het geclaimde van zowel Porsche als Nissan over de GT-R gaat toetsen.

En misschien doet Nissan het zelf wel…

“Reeve wouldn’t rule out the possibility of a rematch for the world to see.

“We’re considering our options. We’re not saying more than that,” he said.”
ik geloof die nissan eigelijk ook niet helemaal maar die nissans gt-r zijn handgemaakt en verschillen allemaal van elkaar in vermogen maar ik kan niet geloven dat het zoveel zou kunnen schelen
de GT-R die Topgear mee kreeg had bijvoorbeeld 507 pk. dat is dus al 27 pk meer dan de “standaard” 480 die men opgeeft.
Misschien reed ”THE STIG” wel in de nissan:)
hahahaha, volgens ij is porsche bang dat de nissan al die paardjes rookt. en welk merk heeft die analyse gedaan???? fiat? daihatsu? de GT-R is gewoon en ubergoed racemonster met ongeloofelijk prestaites. en dat dat ene merk niet zo hard kon met die pk’s, betkent net dat nissan dat niet kan. de vorige skylines waaren ook allemaal verbluffend. en deze ook.
Ik geloof Porsche wel en bovendien zijn ze nog 100X mooier als die lelijke stijlloze jappen bakken.
Lijkt me sterk dat ze hebbe vals gespeeld want bij top gear deed de nissan het ook sneller als de porsche met dezelfde bestuurden(stig) en zelfde baan.
De Nissan GTR is een supersportauto met superprestaties. De Porsche GT2 is dit ook.
Ik geloof wel dat de gebruikte GTR wat is opgepoetst om de ringtijden te halen. Ik geloof ook wel dat de autoprogramma’s die getest hebben eerlijk zijn in de gegevens.

Dat de GTR er dan beter uitkomt kan ik me ook voorstellen. De Nissan laat zich makkelijker rijden tov de Porsche. Met een Porsche moet je veel ervaring hebben om alles uit de kast te kunnen halen, je moet de auto dus eerst goed leren kennen (kijk maar eens naar de PorscheCup whahaha). Iedereen die alleen eventjes voor een vergelijk in deze twee auto’s stapt, zal harder gaan met de Nissan. Dat wil niet zeggen dat deze uiteindelijk qua prestaties ook daadwerkelijk beter of sneller is. Voor de gemiddelde persoon is het misschien wel veiliger in gebruik.

Afgezien daarvan, lekker belangrijk. Er zal geen Porscherijder nu een GTR bestellen omdat deze misschien een paar seconden sneller is op een ringtest. Porsche moet toch weten wat hun klantenkring wel aanspreekt.



@Sven: Voor amerikanen is de Vette een ander soort wagen dan de 911, de Vette is daar meer een powercruiser.

… welke Amerikaan heb jij daar over gesproken? De Corvette is in Amerika ook een echte sportwagen en geen powercruiser.

Wie denkt dat een Corvette en zachtere/wekere vering heeft dan de gemiddelde Europeaanse auto is niet helemaal goed op de hoogte. Stap eens in een standaard C5 of C6 en kom dan nog eens praten. De jappen gaan dan met sprongen vooruit (door middel van afkijken, namaken en verbeteren) maar de Corvettte is ook niet blijven steken in 1980
Het homt gewoon omdat japanners beter zijn dan die duitse schijttroep.
ja maar het is de testrijder van porsche die doet natuurlijk minder zijn best omdat hij ook het tegen deel wil bewijzen.
niet zeiken!!
hoe dan ook lijft de GTR een superbak!!
Go nissan!!
en porsche… bouw gewoon een betere dan jullie nou hebben..
Laat de heren van Porsche hier maar eens naar kijken….. overal waar er een beetje ruimte is, stuift de GT-R er vandoor en de enige reden dat de 911 GT3 in de buurt kan blijven is het overige verkeer. Zelfs met alle foutjes van de chauffeur in de GT-R is het verschil in snelheid duidelijk zat…..
De GT3 maakt geen kans zonder verkeer….
http://www.viddler.com/explore/GTRBlog/videos/37/
En best motorring komt binnenkort weer met een race. Dit keer met de GT2, de GT-R, de NSX-R, de F430 Challenge en de GT3RS
Een preview:
http://www.viddler.com/explore/GTRBlog/videos/24/
Zo zo, een GT3 die niet meer dan een paar seconden toegeeft op een auto waarvan geclaimd wordt dat ie de ring 18 seconden sneller zou doen dan de GT3. Petje af hoor, voor de GT3.
@wOoOdy
Volgens mij blijft de Porsche op gepaste afstand omdat de Nissan zo slingert en kwispelt in de bochten… lol

Ik denk dat de auto’s goed aan elkaar gewaagd zijn, sommige momenten zie je de Nissan duidelijk uitlopen, andere momenten loopt de Porsche in (ook als de Nissan niet hoeft te remmen voor een bocht of medeweggebruiker).
Ze hadden voor de volledigheid het rondje nog een keer moeten doen, maar met de Nissan achter.

Als je dan ziet in wat voor tempo ze bmwtjes en golfjes voorbij schieten, staan ze beide hoog op het lijstje van sportauto’s.
@Rick dos: 911 rijder tegen de bestuurder van de GT-R “ik kon je makkelijk bijhouden!”
GT-R rijder tegen de 911 bestuurder….”goed zo kleine man, ik denk alleen dat je moeder het niet goed vindt als je het woonerf af gaat, dus keer jij maar om dan ga ik een stukkie rijden”

Zelfs een matige chauffeur achter het stuur van de GT-R kan niet verhullen dat de auto gehakt maakt van de 911 GT3. Zonder verkeer was de GT-R compleet uit het zicht verdwenen……. de enige plekken waar deze bestuurder met de GT3 die GT-R bij kan houden zijn in de file, op een woonerf, bij de benzine-pomp of in de parkeergarage.
”goed zo kleine man, ik denk alleen dat je moeder het niet goed vindt als je het woonerf af gaat, dus keer jij maar om dan ga ik een stukkie rijden” zei de playstation op wielen rijdende puber

“de enige plekken waar deze bestuurder met de GT3 die GT-R bij kan houden zijn in de file, op een woonerf, bij de benzine-pomp of in de parkeergarage.”

Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat je geen ene ruk aan een GT-R hebt.
Gezien het feit dat je de meeste van je tijd in zulke situaties verkeerd…
@rick dos: maar je hebt er nog altijd meer aan dan aan een 911 gt3 want je hebt meer ruimte, een grotere kofferbak en hij kost minder dan 2/3 van de prijs van een gt3. Niet alleen in standaard huis tuin en keuken uitvoering sneller maar ook breder inzetbaar. En als je er echt een track-car van wil maken zoals de gt3 dan heeft mine’s nog wel wat spullen die de auto naar een nog hoger niveau tillen of je wacht even op de spec-v.
@wOoOdy

At the end of the day zit je met een te dure Nissan opgescheept….Ik bedoel….hè?
@rick dos: nogal lachwekkende opmerking! Een auto die bijna 40% goedkoper is maar meer ruimte biedt en qua rijprestaties en uitrusting duidelijk de 911 achter zich laat, duur noemen… Tja, dat zegt meer over jou dan over de auto. Gelukkig voor porsche zijn er genoeg mensen die zich met zo makkelijk het geld uit de zal laten trekken voor…. ehm… ja waarvoor eigenlijk? Een ouderwets ontwerp een badge en verder…? De porsche fans doen neerbuigend over de gt-r maar willen vooral verbloemen dat ze veel teveel geld hebben neergelegd voor hun speeltje dat op vrijwel alle fronten klop krijgt.
@wOoOdy

Gelukkig vind je het lachwekkend. Dat was ook de bedoeling. Maar dat zegt inderdaad wel wat over mij. Betekent namelijk dat ik héél wat nuchterder in dit onderwerp zit dan jij.

Niet gelijk in de stress schieten als mensen kritiek hebben op de GT-R, wOoOdy. Ik begin namelijk het idee te krijgen dat de GT-R fans een milde tot zware vorm van Calimerocomplex hebben…
@rick dos: correctie; jij DENKT dat jij er nuchterder in staat. En jij DENKT dat er sprake is van een calimero complex. Maar ook hier geldt: dat zegt eerder iets over jou dan dat het betekent dat het klopt.
@wOoOdy

“En jij DENKT dat er sprake is van een calimero complex.”

Volgens mij zeg ik toch het zelfde maar dan in andere bewoording…

“Ik begin namelijk het idee te krijgen dat de GT-R fans een milde tot zware vorm van Calimerocomplex hebben…”

Daarmee zeg ik volgens mij toch écht niet dat het zo is…

Maar goed, ook weer met deze comment van jou. DENK ik toch dat ik gelijk heb…
@Rick dos: die fout maak je wel vaker…. ;)

Per definitie is wat je denkt geen feit.

Enne ff over dat calimero-complex: Wie kwam er ook al weer naar buiten met ” en dat is niet eerlijk!”? Volgens mij gaat dit artikeltje daar nu net over. Porsche die roept dat het niet eerlijk is.

Verder voelen de Porsche fans zich iedere keer weer geroepen de GT-R af te zeiken i.p.v. dat ze melden wat er nou eigenlijk zo goed/bijzonder is aan die 911 dat ie daadwerkelijk 40% duurder mag zijn dan die Nissan. Je concurrent afzeiken is een teken van zwakte en gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen.
@wOoOdy

Je bedoelt zo’n fout als zeggen dat je mening geven over de GT-R gelijk staat aan het “afzeiken” van de GT-R?

Een gedachtengang dat onderbouwd wordt door feiten maakt het weer een feit. ;)

Wat Porsche hier doet is het geclaimde aan de kaak stellen dat, als je er objectief naar kijkt, toch wel een waas van ongeloofwaardigheid met zich meebrengt.

Waarom je voor een Porsche meer betaalt? Dat is simpel. Voor schoonhed moet je nou eenmaal meer betalen. Waarom betaal je voor een Ferrari F430 meer dan het dubbele dan wat je voor een GT-R betaalt en 67% meer voor een GT3 die allebei beter zijn dan de F430?

But then again….waarom zou je zoveel voor een Playstation op wielen betalen? Neehee, dit is niet een steek onder water. Nissan zet het zelfs op hun eigen auto! En dus is het zo…

)
*en 67% meer dan voor een GT3*

It’s late…
@Rick dos: nee, je (negatieve) mening geven is zeker niet per sé gelijk aan afzeiken, alleen vervallen velen hier in tamelijk stompzinnig uitbraken van vooroordelen terwijl ze de auto nog helemaal niet gezien hebben… als dat je argumenten zijn waarom een 911 beter zou zijn dan de GT-R dan mogen we dat soort commentaar wel rangschikken onder afzeiken. Feit is dat er rationeel weinig punten gescoord kunnen worden en dan worden de vooroordelen maar weer eens van stal gehaald in een poging de eigen favoriet te verdedigen door de concurrent de grond in te boren….

Over “dat er sprake is van een calimero complex”…. daar kun je onmoglijk bewijzen voor hebben dus is het hooguit een mening, een inschatting , een gedachte en absoluut geen onderbouwd feit.

De GT3 beter dan de F430? Sneller wellicht, beter dat is weer een heel ander verhaal. Ik denk dat er weinig mensen zijn die beide auto’s gereden hebben die zullen stellen dat de GT3 de betere auto is. Ja de Ferrari’s van tegenwoordig zijn onzinnig duur…. aan de andere kant…. ze maken ook maar een fractie van de aantallen van de 911. Dus is de F430 tamelijk exclusief en dat vertaalt zich vaak in een meerprijs.

Daarnaast is de F430 door het manettino systeem aan te passen aan de omstandigheden en aan je wensen. De GT3 blijft altijd een redelijk gestripte 911, met een vrij hard en sortief weggedrag… de F430 is dan iets veelzijdiger… iets minder op het circuit qua snelheid, maar zeker niet qua beleving en iets beter bij normaal gebruik in de stad of op b-wegen tijdens normaal rijden. Of dat de meerpijs kan verklaren dat is niet aan mij maar aan potentiële kopers…. feit is wel dat Ferrari de auto’s niet aan kan slepen en dat betekent dat kennelijk de meeste potentiële kopers de auto dat geld waard vinden.

Als iemand altijd al gek was van de 911 dan snap ik wel dat ie die wil hebben…. Als iemand een sportwagen zoekt die normaal gebruikt kan worden en die ook op het circuit echt goed uit de voeten kan, dan is de GT-R een koopje. Daarnaast is het een uitzonderlijk stuk techniek… en dat laatste is waarom ik wel fan ben van het ding. Niet dat ik em zou kopen als ik zoveel ging uitgeven…. dan zouden er een paar auto’s moeten komen… één alleskunner is niets voor mij. Doe mij maar iets wat meer gespecialiseerd is en dus leuker voor op het circuit en een klassieker voor relaxt toeren… liefst open.

Een auto afzeiken om je eigen merkje te verdedigen is een beetje slap en wijst vaak op onzekerheid. Als mensen onwaarheden verkondigen betekent dat al snel dat ik er even wat feiten bij zoek. Dat maakt me niet een fanboy net zo min als dat het weerleggen van gezwets me tot een hater maakt…. Alleen dat is kennelijk te moeilijk en genuanceerd voor bepaalde mensen… so be it.

GT academy is een wedstrijd (To earn your place in the Nissan PlayStation GT Academy you’ll start by competing in a GT5 Prologue tournament hosted on PLAYSTATION Network) en de winnaars mochten met de echte GT-R het circuit op…
“The prize of the Nissan PlayStation GT Academy is a 4-month training program to earn your racing licences. After that you’ll be racing in real-life in a Nissan 350Z as part of the Nissan team at the 24h endurance race in Dubai in January 2009.”

Nice prize!
zo het is maar even dat het je gezegd wordt Rick. En nu maar hopen dat je weer geen onzin antwoorden gaat geven om deze waarheden die als een paal boven water staat gaat proberen te weerleggen.

hopelijk krijgen we nu weer eens ontopic berichten ipv dat gezeik en gezanik van rick dos.
@wOoOdy

Dat er veel mensen in stompzinnige argumentatie vervallen zal ik niet ontkennen. Ik bedoel, kijk alleen maar naar Peter hier boven mij…

Maar goed…

Die stompzinnige argumentatie waar je het over hebt komt van beide partijen, dat is dus niet alleen voorbehouden aan de “Porsche fans”. Het vreemde is dan ook dat wat je hier propageert:

“Een auto afzeiken om je eigen merkje te verdedigen is een beetje slap en wijst vaak op onzekerheid. Als mensen onwaarheden verkondigen betekent dat al snel dat ik er even wat feiten bij zoek. Dat maakt me niet een fanboy net zo min als dat het weerleggen van gezwets me tot een hater maakt….”

dat niet laat gelden voor de GT-R fans. Objectiviteit zoals jij het wil doen laten overkomen is dan ook ver te zoeken.

De Calimerocomplex is met genoeg comments van de verscheidene “fanboys” hier makkelijk te onderbouwen. Ik bedoel, je hoeft alleen maar bij aspecten van de GT-R kritische kanttekeningen te zetten die óók nog eens met gemeten gegevens worden onderbouwd dan moet je eens kijken hoe de fanboys reageren. Het eerste wat je dan krijgt is dat je “dom aan het zeiken” bent, om vervolgens te horen dat je de 911 voortrekt als je kritisch bent, daarmee implicerend dat je de GT-R niet serieus neemt, om dan te eindigen met een “het komt niet uit Europa daarom heb je kritiek” argument…. En zie daar je Calimerocomplex.

Terwijl als men gewoon eens een keer, niet in stressfactor 10 springt en gewoon relaxed naar elkaars argumentatie luistert dan kun je nog eens een keer hier leuke discussies krijgen. I.p.v. het gejank wat je hier 9 van de 10 keer krijgt…

Maar goed, dat was even een side note.

Over de GT-R zelf kan ik kort maar ook krachtig zijn; het is een fantastisch staaltje techniek. Mijn kanttekeningen zijn, zoals velen hier willen geloven niet tegen het gepresteerde van Nissan, maar eerder tegen het geclaimde. Ik ben echter ook van mening dat er genoeg minpunten zijn om niet voor een GT-R te kiezen. Dit zijn echter minpunten die meestal in de categorie smaak vallen, en dus niet rationeel zijn. Daar waar een GT3 bijv. die minpunten voor mij niet heeft. Dat hij dan wat langzamer is op een circuit soit, het zal me om het even zijn. Net zoals hij duurder is dan een GT-R. Rationeel beredeneren in die prijscategorie en daarboven is bij voorbaat al kansloos. Een F430 aanschaffen is immers rationeel ook niet te beredeneren…

De Nissan op de foto is van een “ownership course”:

In conjunction with the Silverstone International racing school, Nissan is taking some 1,300 European GT-R customers to the Nurburgring over the course of 19 days to take ownership of their vehicles with some performance driving tutelage. The program at the ‘Ring follows a similar one held for 500 British customers at Silverstone, the former host of the British Grand Prix.”

Geen prijs dus.
Nissan test op de Nordschleife en dat ligt in Duitsland. Schijnbaar wilt Porsche geen buitenlanders.
Als de concurrentie gaat testen in je achtertuin dan voelt dat intimiderend.
Misschien moet Porsche maar eens gaan testen in Japan.
Bedreigend Japans perfectionisme tegen Duits perfectionisme. Een spannend duel.
zoon coureur van porsche zou wel langzamer gereden hebben
want Porsche heeft concurrentie en daar houden ze niet van
tja…
als ik bij een gemiddelde auto boer naar binnen stap,
en ik vraag waar de USB zit waar ik mijn harde schijf met mp3 nummers in kan steken,
zitten ze me vaak schaapachtig aan te kijken.
netwerk ondersteuning, instellingen veranderen, motor-gegevens, allemaal niet aanwezig..

dit is een standaard gedachte van 20 jaar geleden, een auto moet van A naar B kunnen rijden en goed zitten, maar verder komt het niet.
ook vinden ze dat sneller van A naar B ook beter is en het liefst moet het er mooi uit zien.

ook is het zo dat grote glaze gebouwen en veel ‘race-ervaring’ in de F1 telt of dat de aandelen het goed moeten doen.
maar de nieuwe generatie sportwagen bezitters stelt gewoon andere eisen, de Nissan is hier goed op ingesprongen.
en omdat ze nu eenmaal hard werken daar en het geld niet in aandelen en mooie overdreven muzea duwen, bezit Nissan gewoon eigen kapitaal en kan dus ook winst maken met goedkopere auto’s, ipv Porsche wat bijna gewoon door VW opgekocht werd..
natuurlijk spartelt Porsche dan alle kanten op, Nissan is gewoon sneller, beter ingespeeld op de markt en uiteindelijk gewoon beter.
tja, leer ervan of ga ten onder, mij een zorg, ik heb een Porsche gehad en zal er nooit meer een kopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).