Onthuld! Seat A4 uhh Exeo [updated]

Auteur: , 132 Reacties

Na een bijna eindeloze stroom teasers is dan eindelijk de nieuwe Seat A4 Exeo gelekt, met dank aan km77. Seat heeft aardig geprobeerd om de Audi A4 roots te verbergen, maar wie goed kijkt zal ze zeker zien.

Zo is het neusje en de kont aangepast. En wie ik aan de zijkant andere buitenspiegels. Maar een kniesoor die daar op let. Ook het interieur heeft (gelukkig) een iets modernere uitstraling gekregen EDIT: Het is gewoon het interieur van de A4 cabrio.

Aan motoren kunnen we het volgende verwachten. Bij de benzinemotoren loopt het vermogen uiteen van 102 pk tot 200 pk (2.0 TFSI). Tank je liever diesel? Dan kan je kiezen uit vermogens van 120 pk tot 170 pk. Alle motoren voldoen aan de Euro V norm.

Opvallend sportief zijn overigens de dubbele uitlaatpijpen op deze versie (2.0 TFSI gok ik).

UPDATE 22:00 Het is nu echt officieel. We hebben namelijk hi-res foto’s ;) Mensen die dachten/hoopten dat het een slecht photoshop was moet ik teleurstellen. Geniet hieronder van de foto’s.

En tot slot ter vergelijking het oude model A4.

Audi A4 oud model

A4 cabrio interieur (S4 in dit geval)
Audi A4 cabrio interieur

SEAT presents the new sporty limousine Exeo in Paris

The first SEAT limousine in the B segment
The first SEAT model with common rail diesel engines of a new generation
SEAT’s first navigation with infotainment for MP3, MPEG4, IPOD, USB, Bluetooth

Martorell, 1st October 2008 – On the Paris Motor Show (04th – 19th of October) SEAT presents for the first time the new Exeo to the international public. By this new sporty middle class limousine, the Spanish car manufacturer extends its model range, offering for the first time a limousine in the important B-segment.

Erich Schmitt, the SEAT President affirms, regarding the target group for the new vehicle: “With the Exeo we are offering a car for dynamic and sporty drivers of the B segment. Furthermore now we have a vehicle for our current customers who are ascending from the A segment. The Exeo is also an interesting alternative for quality aware company car drivers who are looking for driving fun but who are cost aware and pay attention to low fuel consumption and low emissions.”

The most important characteristics of this about 4,60m long sporty limousine are the dynamic and elegant design, a very agile and secure conduction, high comfort and a dynamic and environmental sound engine range. The new EXEO will be launched with three petrol-engines (from 75kW / 102 HP to 147 kW / 200 HP) and three common rail Diesel engines of latest generation (from 88 kW / 120 HP to 125 kW / 170 HP). Five of these six engines are turbo engines. This means: more performance but less fuel consumption and less emission. All six EXEO engines fulfil the future Euro 5 standard.

Concerning the vehicle features the Exeo offers a latest generation navigation system, a new infotainment system with multiple functions and connections (MP3, MPEG4, IPOD, USB, Bluetooth), as well as for the first time a sun roof with solar cells powering a ventilation system.

The four-link front suspension as well as a trapezoidal link rear suspension assures sporty driving dynamics and agile handling.

The new Exeo offers top technology and top quality. The vehicle will be manufactured in Martorell (near Barcelona, Spain) with the same quality assurance processes due to which the Ibiza is in leading position in its segment.

The new SEAT Exeo will be available as of spring 2009 in three versions: Reference, Stylance and Sport with an entry price of about 22.000 Euros.



132 reacties

1 Voordeel:

Er past wel een 4.2 V8 in…. :)
damn, copy paste hebben ze dus ook bij seat ontdekt !
dus Seat gaat de goedkope Audi worden ..
en Skoda de goedkope VW ..

smart thinking dudes ..
Deze keer zijn ze in het magazijn van Audi aan het shoppen geweest :P
… maar dat gaan ze nooit doen! Dat én het feit dat dit eigenlijk een oude A4 is betekent dat Seat tweederangs Audi is
dashboard van de A4 cabrio :-)
-edit: thnx! Heb ff een plaatje van dat interieur geplaats ;) –
In profiel zou ik metéén zeggen dat dit een A4 is. Seat profileert zich als een opvallend en sportief merk, maar als je dan zo weinig inspanningen doet om je model fatsoenlijk af te laten wijken van de A4, spreek je je eigen filosofie tegen. Gesneden in de eigen vinger!
Ik moet wel zeggen dat als ze het daklijntje en de zijlijn niet van de a4 hadden genomen dat dit mischien wel de mooiste seat zou kunnen zijn die ze ooit hebben gemaakt!
lijkt wel een Chinees :(
Dit is gewoon recycling eerste klasse, doek Seat gelijk op.
de achterkant is gwn a4, de interieur is bijna helemaal bij audi geshopt ja:P.
Ze lijken gwn heel erg op elkaar, maar k zou toch de A4 kiezen:D
jongens toch, dit is toch ongelooflijk
vonstroke heeft gelijk, Seat op de brandstapel
Het is inderdaad net de A4 door een Chinees nagemaakt!
Zo’n copy – paste spaart vast veel uit in de ontwikkelingskosten!
Eindelijk een A4 zonder single frame grille. Beter zo, ik vind hem wel wat hebben. Nu nog een Cupra versie.. ;)
Wat ontzettend laag zeg, om van het oude model van de a4 gewoon een seat te maken, erg innovatief weer..
Nee man dit is drie keer niks… Echt zo afgezaagd :S
@exterieur: valt wel mee maar alle sedans uit dat segment lijken op elkaar.

@ interieur: zelfde als a4 cabrio ja maar ook zelfde als lamborghini

langleven de VAG
Geen ontwikkelingskosten, geen designkosten, en ze kunnen gewoon de hele productielijn van de oude a4 gebruiken. Als die Seat nu nog eens even goed in elkaar geflanst is als de vorige A4….en 5000euro minder kost, dan kunnen ze een mooie winst maken met dit “nieuwe” model. Maar of hij aansluit bij de rest van het gamma??? Hij is er precies te mooi voor :-)
ZwerverRoodbaard
Oke veel verandering zit er idd niet in :P

PS: Jongens kan men niet wat anders knutselen van die “ik weet iets leuks” header? Word daar stapel gek van als ik muziek aan het luisteren ben :( Op eens ik weet iets leuk dwars door een mooie solo :(
Euhm… Gewoon recyclage? Mwihihihihihi!
Gaat degelijk worden!!
FlorisFerrari
Gatverdamme wat lelijk
in plaats van een keer blij te zijn dat je nu een tweedehands audimodel eerstehands kunt kopen voor de prijs van een tweedehandsaudi (ja ingewikkeld e :-D)
En zo schaart Seat zich bij de merken die zelden een Sedan zullen verkopen…
En dat zijn er nogal wat!
FF snel bedacht: Fiat, Suzuki, Toyota, Honda, Lancia
Koop deze en ga direct naar de audi dealer om de A4 B7 onderdelen te bestellen ;)
NEP! Deze foto’s zijn gephotoshopt en niet door SEAT want die nemen hopelijk wel iemand aan die het kan. Bekijk het stuur op de verschillende plaatjes en merk op dat het ene stuur dat van de IBIZA als basis heeft en het andere stuur dat van de SKODA SUPERB.
Oh en daar komt bij dat je natuurlijk even de belachelijk mislukte reflecties en mat-naar-glans lak moet bekijken.
vag flikt wel eens meer van dat soort streken, bv met motoren maar dit kan echt niet!!, dit is gewoon triest
UGLY
Mooie subtiele sedan!! Zeer geslaagde auto dit, komt vast omdat ik de A4 ook altijd al mooi gevonden heb. ;) Maar even serieus dit is zeker een mooie bak, de A4 B7 blijft voortleven onder een nieuw gedaamte en wat Pannekoek al zegt, er past een V8 in! Btw staat quattro-aandrijving ook op de optielijst?
men neme een doodsaai & tweedehands model, men plakt er een seat smoel en achterkant (eigenlijk enkel lichten) op, geef het een andere naam en voila ! een “nieuw” model is geboren :D

wat zijn die daar bij de VAG groep eigenlijk aan het snuiven of spuiten de laatste jaren ???
omg het dashboard is gewon helemaal hetzelfde:|
Dat dashboard is echt na-aap. Uiterlijk ook wel een beetje.
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar voor veel mensen is een echte Audi niet te betalen ;). Als er dan een alternatief komt met wel dezelfde lijnen maar een andere badge (en dus een ander prijskaartje) is dat best wel gunstig!

Kijk maar naar de Leon, is practisch ook een Golf V maar met een ander exterieur (oké, kromme vergelijking omdat het wel een zelf ontwikkeld exterieur is, maar het gaat om het idee!).

Overigens vind ik het er zelf niet uitzien hoor, maar ik kan niet 3x bah roepen zoals 80% hier!
Ehm, is dat dashboard niet gephotoshopped?
Opzicht is het wel een slimme vorm van recycling, maar het ligt wel erg dik op. En het uiterlijk van de Exeo past niet echt bij het sportieve dat Seat wilt zijn. Ik koop liever een Skoda dat dit model.
Ehm, ja???
Ik zie een verschil in het interieur!!! De stuur is anders!! Wat is mijn prijs(A)?
Is VAG overgenomen door een bende chinezen? Dit kan je toch niet menen, nu begint het wel heel saai te worden. Alle audi’s leken al op mekaar, als seats nu ook al op audi’s beginnen te lijken omdat ze enkel de bumpers en de lichten aanpakken, is het om het simpel te zeggen, helemaal om zeep.
De voorkant kan ik qua design wel smaken, maar de achterkant ziet er o zo lelijk uit.
De A4 is mooier ben ik bang, die kont en neus maken er echt een gedrocht van…..
MENSEN HET IS NEP (PHOTOSHOP!)
-edit: helaas voor jou niet!-
binnenkort ook een Exeo Avant?? Ben benieuwd hoe die er uit ziet..
OKAY
Idd.. Hoe betrouwbaar is dit?

Als dit werkelijk zo is, vind ik, ondanks een waarschijnlijke kwaliteitsverbetering, dat dit echt merk onwaardig is. Noem het dan gewoon een audi, weinig seat invloeden meer zo vind ik…
Ik geloof niets van deze foto’s ze zijn zeker niet officieel….. Dit zou Seat geen goed doen.
over 3 uur zullen we weten of hij echt is : http://www.denieuweseat.nl/
Aangezien iedereen deze Seat op een A4 vindt lijken, neem ik aan dat alle A4-rijders van hier over gaan stappen op deze Seat?

Wees blij, heb je een Audi A4 met dezelfde kwaliteit en uiterlijk voor de helft van de prijs!
Was te verwachten, was al bekend dat het op de A4 B7 onderstel zou komen
Ik mis iets… Smaak?
Begrijp me goed, ik vind de auto niet lelijk. Ik vind ‘m gewoon enorm slaapverwekkend…
schaamteloos..
@ W!d:

Dat moet hem zijn :P

Ik vind hem er best aardig uitzien trouwens.
Ohja: mooie fluisterdame trouwens. Heb hem 1 keer aangezet en beluisterd, bij mij staan zulk soort reclames met geluid standaard op uit :P
…En hij is nog lelijk ook
koop dan een tweedehands audi a4 vorige generatie.
‘k Heb nog eens gekeken en volgens mij zijn die foto’s inderdaad nep. Zie het stuur, de achterlichten en ’t spoilertje daarboven (vage boel daar) en de lak (5e foto is het meest duidelijk) zoals iemand al noemde.

Dat weerhoudt mij er natuurlijk niet van mijn mening te geven :P Alles is lelijker dan de A4, met name de achterkant. Het interieur vind ik daarentegen weer wel mooi ;)
Zoek de 7 verschillen!
WOOOWW!! Eh…Gaaf!? denk ik?

maar eh wat zei je ook alweer over Audi A4?

hm… niks,niks
Derek the 1st
bassiscen= bassisen
geslaagde= geslaagd

*schaam schaam voor zijn nederlands leraar*
@Kowalsk,

Heb het ff gecheckt, maar ik kan niets merkwaardigs ontdekken hoor en het is meer dan possible dat de Exeo gewoon de B7 is. VAG deelt wel vaker modellen+onderstellen en de B7 was uiteraad een uitstekende auto, dus waarom niet? Enigste vreemde wat ik kan ontdekken (if it’s true) is het feit dat Seat hier zo geheimzinnig over gedaan heeft….
@ Pannekoek

dat zou dan de RExeo zijn? :) Net een naam van Deodorant :)
Enne Robbie,

“Seat heeft aardig geprobeert de A4 roots te verbergen”???
Waar dan? De zijkant is exact hetzelfde, geld (op het stuur na) ook voor het interieur. Nogmaals, niet dat ik dat erg vind hoor ;-)
GezondVerstand
Seat = Afgeschreven

Wat Daewoo was voor GM is Seat nu bij VAG
Saaistukje blik.Het zoveelste SAaaaaaaaaaaaaaie vag product
Niet mee een GezondVerstand, zie er zelfs wel een publiciteitsstunt in. Zo kan je toch nog in een spikspinternieuwe A4 B7 rijden voor een prikkie van het geld van toen de B7 nog gemaakt werd
@ Pannekoek

of nee de SExeo of de R-Sexeo :p
Knappe facelift van Audi ehh Seat. Eindelijk een opvolger voor de mooie Toledo van 1998. Volgens mij is het bepaald geen schande hierin te rijden.
Seat is “groot” geworden met kopiën.
Vroeger mochten ze fiats kopiëren en nu audi.
Over twintig jaar misschien een porsche voor de prijs van een a4?

En ik moet zeggen dat ik het interieur helemaal top vind.
Eerst zien en dan geloven.
als het voor de helft van de prijs van een A4 is, is het een perfecte auto…
UPDATE Het is nu echt officieel. We hebben namelijk hi-res foto’s ;) Mensen die dachten/hoopten dat het een slecht photoshop was moet ik teleurstellen. Geniet hieronder van de foto’s.
Ben klaar met VAG.
@robbie; wilde je deze link plaatsen?:
-edit: waarom? Alle informatie staat toch ook bij ons op de site?-
pffffffff dit is toch niet normaal. dan zie je dat de hoofdlijnen in de auto vrijwel gelijk zijn als die van de oude a4 en dan zie je het interieur en valt je mond open…. daar zakt je hoofd toch van af ;)
alle dan kunnen we nu al voorspellen hoe de volgende seat er zal uitzien in 2012 mss ?? vraag mij af of ze dan ook de led lapmjes zullen kopieren ?? hahahaha sorry hoor mensen maar ik heb het echt al een tijdje gehad met alles wat van vag komt en DIT staaft alleen wat ik allang denk van hen !!
Zei toch dat het geen shops waren, verbaast me gezien het verleden binnen VAG dan ook niks ;-)
@Jochempie,
Jij snapt het VAG concern niet zie ik?!
Ach als ie er zo had uitgezien, vond iedereen ‘m opeens mooi en premium:

http://img82.imageshack.us/img82/2509/seatexeoa4sm6.jpg
Is it a bird? Is it a plane? No! It is the all new Audi Exeo!
Cut! Cut! Cut!
Is it a bird? is it a plane? No it is the all new Seat A4!
CUT! I WAN”T A REAL ACTOR!
– een paar uren later –
Is it a bird? Is it plane? No! It is the all new copy paste Seat Exeo!
@madru, dat kan je nu wel zeggen, maar er is imho helemaal niets maar dan ook echt helemaal NIETS ergs aan het berijden van een spikspinternieuwe “A4” voor een prikkie lijkt me
Mensen maak je niet zo druk dat het een A4 is, Skoda deed dit toch ook met de Superb? Dat was ook één op één een Passat. Er zijn zo veel merken die samen dezelfde auto’s maken: Opel, Suzuki, Mitsubishi, Ford, en nog wel meer. Kortom zowat ieder budged merk kopieerd van elkaar, als je iets nieuws wilt moet je dieper in de buidel tasten en een duurder merk kopen.
Ongelofelijk dat ze dit echt feflikt hebben…
Natuurlijk gaan de klanten dat prachtig vinden maar waar blijft je trots dan??
@Tommy,

Amen. Zowel het onderstel als ook het interieur zit al in de VAG concern, dus voor weinig geld (zowel voor Seat als ook de consument) veel auto
VAG op z’n best. Lachwekkend :lol:
Alsjeblieft zeg, zijn zoveel merken die dit doen. Opel, Ford, Subaru, Suzuki, Fiat, Peugeot, Citroen en ga zo nog maar ff door. Sommigen doen nu net of ze zoiets nog nooit gezien hebben…..

:-S
Mooi huis, beetje veel onkruid op de oprijlaan en die zwerfkei ligt ook een beetje in de weg. Maar waarom zou je in hemelsnaam je auto op het gras naast het zwembad parkeren?
@Mashall,

Kan maar 1 ding bedenken, voor de originele foto’s wellicht. Heeft verder anders idd totaal geen nut ;-)
Vroeg of laat gaat dit door het leven als een ‘poor man’s Audi’. Ik ben wel beniewd of dat er een RS4 equivalent komt. Dat soort projectjes kun je wel aan Seat overlaten.
Dit is wel heel schaamteloos. Net als die Skoda Passat… eh, Octavia, van een paar jaar geleden. Bovendien past dit model helemaal niet bij de rest van de Seats (die volgens mij allemaal op elkaar lijken, maar dit terzijde).
Dit is nep hoor, photoshop ofzo.
Kijk maar naar het dashboard. Rond dat scherm is gewoon identiek dat kan niet nagemaakt zijn.
http://www.autoblog.nl/gallery/Seat/Exeo/slides/Seat_Exeo_11.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Audi%20A4%20cabrio%20interieur.jpg

Neem aan dat dit een grap is of een stunt van Seat dat ze straks ineens met een heel stoer model komen.
Mijn reactie is niet grappig bedoelt het is gewoon echt gephotoshopt.
@Toms
Even voor de duidelijkheid: SEAT was vroeger licentiebouwer voor FIAT. Ze kopieerden dus geen FIATs, maar het waren FIATs.
Friedrich schrijft,

1 October 2008 om 23:50
@Toms
Even voor de duidelijkheid: SEAT was vroeger licentiebouwer voor FIAT. Ze kopieerden dus geen FIATs, maar het waren FIATs.

En nu zijn het AUDI”s.
Nee serieus dit is echt nep.
Kijk alleen al naar de vorm van de stoel hoe dat uitsteekt.
Audi:
http://www.audi.nl/home/modellen/a4/s4_cabriolet/interieur/0,17372,_D0Lnl,00.html (ff beetje naar beneden toe gaan)
Seat:
http://www.autoblog.nl/gallery/Seat/Exeo/Seat_Exeo_11.jpg
Rinus, wakker worden!
Damn al 92 reacties

De mijne zal dus door niemand meer gelezen worden. Waarom dan nog moeite doen.

Oh ja, gewoon voor de fun. Audi A4 control C control V Seat Exeo.
Dat ze gelijk hebben. Een Seat, jammer voor de ‘alfa-achtige’ plannen van VW voor het merk, dient vooral nog goedkoop te zijn. Hiermee hebben ze een mooi, kwalitatieve sedan in het gamma zonder al te veel kosten. Ik ga niet zeggen dat iedereen die er een koopt nu moet denken in een A4 te rijden, maar rij die erin rijden tonen eigenlijk dat ze nuchter nadenken en verstandig met hun geld omgaan. Ik zou er met een gerust hart een kopen. Liever dat dan een Chevy Cruze…
‘Seat heeft aardig geprobeerd om de Audi A4 roots te verbergen, maar wie goed kijkt zal ze zeker zien.’ Lieve Robbie, check eens http://www.specsavers.nl; daar werken hele aardige mensen die je helpen dit soort dingen nooit meer te schrijven ;-)

De voorkant is nog niet eens zo slecht, maar en profil en de achterkant! Het is té Audi! Zelfs Skoda deed dat beter met de op-Passat-gebaseerde Suberb. Ik heb echt helemaal niets tegen recycling – denk zelfs dat het heel slim kan zijn – maar dit is té makkelijk.

Toch… Audi-kwaliteit voor een Seat-prijs? Zou ’t beter afgewerkt zijn en beter rijden dan een nieuwe Insignia, C5, Passat, Laguna? Ik ben heel benieuwd naar de prijs! Het zou nog wel eens verrassend goed kunnen gaan verkopen.

In het zwart ziet de achterkant er trouwens wat flamboyanter uit:
http://www.autoblog.nl/gallery/Seat/Exeo/slides/Seat_Exeo_13.jpg
Ach, tis nog even aftasten voor ze. Kostentechnisch slim om de A4 te pakken, kun je niet itt tot bij Dacia zeggen dat de geleende techniek bagger is. Dat het redelijk identieke kopie is is jammer. Hopelijk binnen vijf jaar een echt nieuw model. Seat kan best meedoen in D-segment!
Trouwens, dat de zijkant hetzelfde is gebleven is zeer logisch te verklaren. Ik hoor altijd veel klachten in dat soort gevallen. Ander snoetje, ander kontje, maar profiel volledig hetzelfde.

De deuren van een auto zijn het duurste onderdeel van een auto in termen van ontwikkelingskosten. Dit is omdat ze eigenlijk zwakke punten zijn in de carrosserie en toch veel veiligheid moeten bieden. Daardoor blijft men liever van de deruen af, en aangezien de deuren het profiel van de auto bepalen, blijft de zijkant nagenoeg ongewijzigd.

Voor het front en de kont zitten de veiligheidsvoorzieningen eerder achter het plaatwerk.
misschien was de photoshopper van seat wel zo goed dat ze hem ook maar de ontwerpen hebben laten doen. Scheelt wel een boel werk in de ontwikkeling, zo copy-paste. Mooi, individueel, en stijlvol, is anders. Weet VW wel wat ze met de seat dochter aanwillen? Wordt seat de goedkope audi, met skoda als de goedkope volkswagen?
The Netherlands For Sure
Voor de laatste keer, Dat Seat dit doet, of gedaan heeft, heeft te maken dat, hoogste baas van de Volkswagen Audi Groep, geroepen heeft; “Ik geef Seat nog één kans”. Die kans krijgen zij, maar dan wel met beperkte middelen, lees geld. Dus wat moet je doen, als Seat zijnde, je kijk bij die zelfde baas in het magazijn, daar zie een paar mogelijkheden. De oude Skoda Superb, die kan eigenlijk niet, want dat is al een verlengde oude Volkswagen Passat. Dan kun je nog voor die zelfde oude Volkswagen Passat gaan. Maar het meest slimme wat men, bij Seat, kon doen was, die oude Audi A4 kiezen, model past nog goed in deze tijd, is kwalitatief sterk en geheel uitontwikkelt. Tevens, staat voor veel gewone burgers, die oude Audi A4, op een veel hoger plan, dan de andere keuze mogelijkheden. Ik kan niets anders zeggen, dan dat ik het een slimme meester zet vind, in het licht van de hierboven beschreven situatie, gezien overlevingsdrang van Seat. Tevens vind ik de auto in zijn geheel geslaagd en feliciteer hierbij de Seat-dealers en hun medewerkers, met hun nieuwe aanwinst de Seat Exeo in de showroom. Er zijn tenslotte slechtere voorbeelden te noemen, dan de oude Audi A4.
heel irritant die reclame… het laden van de pagina duurt nu ongeveer 26x zo lang.
@The Netherlands For Sure

Maar jou hele uitleg geeft mij in feite aan dat Seat die laatste kans helemaal niet verdient!

Ze nemen *%$verdorie een A4 als donorauto om een laatste kans te benutten. Bij een laatste kans moet JIJ laten zien wat je in je mars hebt qua design enz. En als het geld daarvoor niet beschikbaar is, just quit.

Ik vind dit echt 3x niets. En ik betwijfel of de consument zich zo in de maling laat nemen door Seat. Je koopt eigenlijk een auto van ruim 8 jaar oud!!!
een lelijke grill met bijpassende auto natekenen en een ander front en een ander kontje geven is tot daar aan toe. Nu ook nog zo’n afzichtelijke schaamteloze reklame, niet eens meer in een geel blokje is een hel, ik hoopte namelijk dat dat het ” wat een lelijke achtergrond, zoek eens betere sponsors die dit niet noodzakelijk vinden afzeiktopic was”, was het een nog schaamtelozere reklame. Nu ook nog dat lelijke gedrocht op de achtergrond.

Autoblog, vroeger nog volledig zelfstandig, tegenwoordig een verlengstuk van de VAG groep….

Trieste zaak…
ik vind hem best mooi in het zwart zoals de achtergrond

nou is mijn vraag

KOMT ER OOK EEN CABRIO !?

dat zou wel vet zijn XD hahahah
Past toch niet echt in de huidige style-trend die ze bij seat hebben.
Die gelijkenis in het interieur is echt subliem héhé. Blijft wel een prachtig interieur ;)
euhe is deze post niet een beetje in strijd met de gulle geldgever SEAT? Ik zie dat ze ook al beginnen met spammen. Wel leuk dat ze het ook proberen via deze weg.
@ the netherlands for sure, klein misverstandje uit de wereld helpen, VAG betekend niet Volkswagen Audi Groep maar Volkswagen AG (Aktiengesellschaft). Dit betekend dat het een beursgenoteerd bedrijf betreft met aandeelhouders (waaronder natuurlijk Porsche).
edit: betekent
Wat heeft deze auto toe te voegen? Niks, dus zal dan de prijs het moeten doen. Conslusie: exit seat? Zou jammer zijn, was enige vag merk dat iets te bieden had.
Ik moet zeggen dat het me alleszins meevalt. Alleen aan de zijkant is nog duidelijk de A4 te zien, de voorkant en achterkant zijn goed aangepakt.
Btw, ik vond dit een beetje vreemd…: “The first SEAT limousine in the B segment”. Het B-segment, dat is toch van de Ibiza? Dit is het D-segment…
Ik zit een beetje met tegenstrijdige gevoelens hierbij. De Seat modellen als de nieuwe Ibiza en de Leon vind ik erg mooi en zou ik kiezen boven de VW varianten (Polo & Golf). Toen ik las dat er een sedan van Seat zou komen werd ik erg nieuwsgierig want ik ben in de markt voor een auto in de klasse van een Passat dus hoopte op iets moois en in de lijn van de Leon & de Ibiza.
Vormgeving vind ik weinig spannend aan de buitenkant. De binnenkant vind ik wel mooi. Zoals hierboven al geschreven niet origineel en copy paste A4.
Maar die A4 rijd ik ook regelmatig en daar ben ik zeer over te spreken. Ik verwacht een klein beetje het comfort en rijgedrag terug te kunnen vinden in de Seat Exeo. En daar is niks mis mee. Dus in potentie een hele goede auto die er weinig spannend uitziet voor best weinig euro’s……
Ik twijfel… Passat, nieuwe Superb, dikke Leon, 9-3, Exeo, C30 et cetera et cetera.
ben ik dan de enige die deze auto nog best mooi vind??
Gaap, kopie kopie kopie, waar blijft de originaliteit. Als we allemaal zo te werk zouden gaan, rijden we binnenkort allemaal in VAG-klonen.
tiring dit lijkt wel een kopie van de audi a4XD
Hihi, ik zei het al!
@koen: Ik vind hem ook mooi. Qualitatief zal het goed zijn en uiterlijk is het ook mooier dan de oude A4. Dus, ik vind het een geslaagd model!!!
copypaste van seat…. geven ze saab nu wel een kwartje?
Wie kent de Audi reclame nog?
“De enige A4 die zich niet laat kopieren”
spijtig voor het merk seat, nu wordt auto emocion echt wel ontkracht…. maar al bij al is het fijn dat de basis van deze auto mooi en tijdloos is, en het resultaat ‘mooi’ is. In ieder geval een stuk beter dan de nieuwe audi A4, die net zoals bmw (7serie, X1!!!) en skoda (superb en octavia facelift) net iets teveel naar chinese smaak beginnen te ontwerpen.
Misschien blijft enkel vw ( goed bezig met de scirocco en nieuwe golf) de enige merken met een duitse/westerse uitstraling…??
Leuk toch? Nu ook voor de gewone man eindelijk eens een echte Audi !!!

Ps; voor jong gebruikte Audi “ringen” en andere emblemen/stickers: marktplaats.nl
GezondVerstand
Twee afgangen:

1 Seat omdat ze geen geld krijgen voor een eigen ontwerp
2 Audi omdat ze door de mand vallen met hun overpricing

Dat laatste was bekend maar wordt nu bevestigd want Seat zal zeker 25% goedkoper de showroom uitgaan dan A4
Weet iemand of er ook nog 6 cilinders en automaten (multitronics) komen?

En wat gaat er gebeuren met de Toledo?
Wat is hier mis mee, als je kunt kiezen voor een fully loaded Seat met leren bankstel cruise en climate, een middle of the range Passat of een Kale A4 voor ongeveer hetzelfde geld; dan kan de Seat een messcherpe aanbieding zijn , motoren en bakken zijn allemaal VAG dus waarom niet?
En de grootse groep afnemers zullen de fleetowners zijn.
ik snap donkerwolcke wel, hij vliegt van lamborghini naar seat,
hij heeft trouwens toegegeven dat hij veel liever bij lamborghini was gebleven en dat hij hierbij geen keus had.

zeg nu zelf, hoe zou je zelf dan zijn? toch even lekker de baasjes kloten he?;)
en als ik de 4-deurs lamborghini zie, dan was donckerwolcke idd beter daar gebleven, want da sivlia heeft het volgens mij wel echt verpruts, gewoon een reventon met 4 deuren en met mislukte voorruiten

waar gaan ze toch naar toe..
Nu nog hopen dat ze het platform aan de onderzijde ook compatibel hebben gemaakt met een A4 quattro vloerplaat.

Want dan zoek je een achterbrug + aandrijfassen van een quattro en een trans+diff van een BMW die niet veel modificatie nodig heeft et voíla, een achterwielaangedreven SEAT.
Mooie auto. Zolang het maar geen SUV is en geen kermis-lampjes (lees: audi-ledjes) op de voorkant heeft.
8 redenen omdat dit geen succes kan (mag) worden:
– Goedkope (non-premium) rip-off van Audi
– Seat en een “limousine” gaan niet samen
– Oude A4 is al op leeftijd
– Kopers zullen gegerandeerd met de vinger gewezen worden dat ze met een wannabe Premium-Audi rondrijden.
– Het design vind ik nogal flets
– De oude A4 had al niet veel ruimte achterin, deze dus ook niet, dus kun je moeilijk van een limousine spreken.
– De instapdiesel is te krachtig (te veel taksen)
– Minstens 22.000€ voor een Seat in deze klasse is toch nog vrij veel…
Sja, het is VAGtechnisch verantwoord…
Uiteindelijk draait het overal en altijd om WINST
@Greg “Je koopt eigenlijk een auto van ruim 8 jaar oud!!!”

De B7 is pas 4 jaar oud…….
zo raar is het toch ook niet? seat is van audi…
en als je in een lambo kijkt zie je ook audi knopjes
at Windhoos

Was de B7 dan werkelijk nieuw of was het slechts een facelift??
Zelfs ik had er ff mijn bedenkingen bij, maar de B7 is werkelijk waar als nieuw model uitgebracht. Zie ook het verschil in type aanduiding, iets wat bij Audi nooit het geval is bij facelifts….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).