Dit is de nieuwe Mitsubishi Colt

Auteur: , 39 Reacties

Voor modeljaar 2009 krijgt de Mitsubishi Colt een nieuw frontje en onder de motorkap verandert er nogal wat.

Het eerste wat opvalt is de “Jet Fighter” grille die de Colt deelt met de Lancer, maar er is meer nieuws. Zo verdwijnt de dieselmotor uit het aanbod. Dat lijkt vreemd, maar volgens Mitsubishi werd de Colt diesel slecht verkocht. Bovendien krijgt de Colt extra zuinige benzine versies, de zogenaamde Clear Tec-versies. De Colt Clear Tec krijgt een pakket aan maatregelen mee om de CO2 uitstoot terug te dringen: zo is er een ‘Automatic Stop & Go’-systeem (AS&G), dat een vermindering van de CO2-emissie met ruim 10% mogelijk maakt. Daarnaast zal ook een ‘FlexFuel’-variant* (FFV) deel gaan uitmaken van het Clear Tec-programma voor de Colt. Komend voorjaar introduceert Mitsubishi behalve deze lage-emissie-Colts voor het B-segment, ook een geheel nieuw ontwikkelde eigen Euro 5-dieselmotor voor de tot het C/D-segment behorende Lancer. Voor de Colt komt er een 1.1 Clear Tec en een 1.3 Clear Tec.

Spannender is de Colt Ralliart die de Colt CZT vervangt. De 1.5 turbomotor levert 150 pk, zodat de Colt Ralliart in slechts 7,4 seconden naar de 100 sprint. De Ralliart wordt ook leverbaar met vijf deuren.
Vanaf oktober/ november 2008 is de vernieuwde Colt te koop en net als voorheen wordt deze gebouwd bij Nedcar in Born.

De nieuwe Mitsubishi Colt
– Welkom, Junior! –

Schiphol-Rijk, 3 oktober 2008
Gisteren is op de autosalon van Parijs de nieuwe Mitsubishi Colt onthuld. Kort na de introductie van de compleet nieuwe Lancer-range bouwt Mitsubishi Motors Europe hiermee verder aan het verstevigen van zijn positie op de personenautomarkt met een volledig programma van modern vormgegeven kwaliteitsproducten die zich stuk voor stuk kenmerken door dezelfde sportieve ‘Jet Fighter’-grille.

Afhankelijk van het land zal de nieuwe Colt (m.u.v. de Clear Tec-versies*) in Europa worden geïntroduceerd in oktober/november 2008.

Evenals voorheen zullen alle Colts worden gebouwd bij de Mitsubishi Motors NedCar-fabriek in Born. De productiestart staat gepland voor deze maand.

Ontwikkeling
Waar de nieuwe Lancer de plaats inneemt van de enkele jaren uit het C/D-segment verdwenen Carisma, Lancer en Galant, is de nieuwe Colt de directe opvolger van zijn halverwege 2004 succesvol geïntroduceerde voorganger voor het B-segment.

Na 267.000 verkochte auto’s met 80% nieuwe kopers, wil Mitsubishi Motors dit succes voortzetten met een verder doorontwikkeld en nog steeds onderscheidend product*** dat:
– beter aansluit op de merkidentiteit (scherper nieuw design met o.a. ‘Jet Fighter’-grille);
– beter aansluit op de marktpositionering (nieuwe 3- en 5-deurs Ralliart-sportmodellen);
– beter aansluit op recente markttrends (geplande 1.1 en 1.3 Clear Tec-versies);
– consistenter is (geringer onderscheid tussen 3- en 5-deursversies dan voorheen);
– verder geperfectioneerd is (kwaliteitsuitstraling, bagagemogelijkheden, comfortvoorzieningen, isolatie, rijeigenschappen).

Comfortabeler dan ooit is de Colt, als kleinste Mitsubishi-personenauto, klaar om de strijd aan te gaan in een uiterst competitieve sector van de Europese markt, bestaande uit een grote groep nieuwkomers en terugkerende oudgedienden, met een stabiel verkoopvolume van 4 miljoen auto’s per jaar.

Zeker gezien de huidige trend naar kleinere auto’s is de nieuwe Colt voor Mitsubishi essentieel voor het realiseren van het beoogde totale Europese verkoopvolume en marktaandeel. Met zijn relatief hoge aandeel in het totaal aantal verkochte Mitsubishi’s (± 65.000 Colts tegen ± 250.000 totaal per jaar), zijn kleine motoren (1.1, 1.3 en 1.5) en de komende Clear Tec-versies* speelt de Colt daarnaast een hoofdrol in Mitsubishi’s CO2-strategie.

De Clear Tec-versies* van de Colt zijn uitgerust met het zogeheten ‘lage CO2-pakket’. Dit bestaat onder meer uit een ‘Automatic Stop & Go’-systeem (AS&G), dat een vermindering van de CO2-emissie met ruim 10% mogelijk maakt (afhankelijk van versie en motortype – de exacte waarde moet nog officieel worden gehomologeerd). Daarnaast zal ook een ‘FlexFuel’-variant* (FFV) deel gaan uitmaken van het Clear Tec-programma voor de Colt. Komend voorjaar introduceert Mitsubishi behalve deze lage-emissie-Colts voor het B-segment, ook een geheel nieuw ontwikkelde eigen Euro 5-dieselmotor voor de tot het C/D-segment behorende Lancer.

Vorm volgt inhoud…
Met een exterieurdesign dat is opgefrist door Mitsubishi Design Europe – dat ook verantwoordelijk was voor de zo goed ontvangen vorige generatie Colt – heeft de nieuwe Colt als jongste telg van een merk met een grote sportieve traditie een sterkere verwantschap met zijn grotere Lancer-broers.

Na het inruilen van de MPV-achtige hoge bouw van zijn voorganger kenmerkt de nieuwe Colt zich door zijn lagere en bredere profiel, waarbij met name de ‘Jet Fighter’-grille en de geheel vernieuwde frontpartij direct in het oog springen.

Deze nieuwe ‘familietrekken’ zijn op consistente en harmonieuze wijze in het totale designconcept van de Colt geïntegreerd. Hetzelfde geldt voor de gespierde contouren van de voorspatborden en de nieuwe ‘samoerai’-koplampen, die eveneens zijn geïnspireerd op de nieuwe Lancer en bijdragen aan de krachtigere uitstraling.

De zijkant kenmerkt zich door een langgerektere raamlijn doordat de C- en D-stijlen (D-stijl alleen bij de 5-deursversie) met zwart folie zijn afgewerkt en de dorpels donker zijn uitgevoerd.

Tot slot is de achterkant van de 5-deursversie ingrijpend gewijzigd (slankere, lagere en om de hoeken doorlopende achterlichten, nieuwe achterklep en grotere bumper), wat de auto een lagere en bredere uitstraling – en daardoor meer karakter – geeft. Een nieuwe achterbumper en nieuwe, donkere achterlichtglazen zijn de belangrijkste wijzigingen aan de markante achterkant van de 3-deursversie.

Het nieuwe exterieurdesign wordt gecomplementeerd met nieuwe velgen, waaronder twee donker uitgevoerde Ralliart-vijfspaaksvelgen die ook leverbaar zijn voor de Lancer Ralliart van 2009 en verwijzen naar de historische Japanse sportsedans uit de jaren ’60 en ’70, om te beginnen met Mitsubishi’s eigen Lancer 1600 GSR uit 1973.

… en inhoud ondersteunt vorm
Voor zowel de Colt als de Lancer zijn motoren met oplopende prestatieniveaus leverbaar; van de 75 pk van de pittige 1.1 driecilinder voor de Colt tot de imponerende 295 pk van de 2,0-liter turbo van de Lancer Evolution.

In lijn met Mitsubishi’s historie en merkidentiteit komt er, evenals voor de Lancer, een Colt Ralliart met een vermogen van 150 pk, zowel in 3- als 5-deursversie.

Daarbij is ter verbetering van de rijdynamiek ten opzichte van de huidige Colt CZT de wielophanging op acht punten gewijzigd, onder andere door de toepassing van een dikkere voorstabilisator.

Voor de sprint van 0 tot 100 km/h heeft de Colt Ralliart slechts 7,4 seconden nodig; 0,6 seconde minder dan zijn voorganger. De topsnelheid** en het brandstofverbruik zijn ongewijzigd.

Anders dan bij de huidige Colt CZT komt er van de nieuwe Colt Ralliart ook een 5-deursversie, die naar schatting goed zal zijn voor 40% van de Ralliart-verkopen. Deze nieuwe variant biedt het praktisch gemak van twee achterportieren en een neerklapbare achterbank en is afgezien van een iets comfortabeler afgesteld onderstel technisch grotendeels gelijk aan de nieuwe 3-deurs Colt Ralliart.

Motorenaanbod
Voor de nieuwe Colt komt evenals voor zijn voorganger een volledig motorenaanbod beschikbaar.
1.1 benzine 1.3 benzine* 1.5 benzine
Cilinderinhoud 1124 cc 1332 cc 1499 cc
Max. vermogen 75 pk bij 6.000 t/min 95 pk bij 6.000 t/min 109 pk bij 6.000 t/min
Max. koppel 100 Nm bij 4.000 t/min 125 Nm bij 4.000 t/min 145 Nm bij 4.000 t/min
Topsnelheid** 165 km/h 180 km/h 190 km/h
* Met handgeschakelde vijfversnellingsbak of AllShift” geautomatiseerde versnellingsbak
** Waar toegestaan

De nieuwe Colt zal echter niet meer leverbaar zijn met dieselmotoren omdat:
o het technisch onmogelijk is de huidige 1.5-motor geschikt te maken voor Euro 5;
o het aandeel diesels in het totaal aantal verkochte Colts sinds 2004 laag is (slechts 13%);
o de stijgende prijs van diesel aan de pomp voor de meeste klanten het voordeel van dieselrijden tenietdoet.

Met het oog op de toekomst heeft Mitsubishi voor de Colt een serie motoren met lage CO2-emissies ontwikkeld, waaronder varianten met een AS&G-systeem en FFV-versies. Deze uitvoeringen zullen begin 2009 onder de verzamelnaam ‘Clear Tec’ worden geïntroduceerd.

Perfectionering
Naar aanleiding van feedback van klanten die de afgelopen vier jaar is verzameld, is ook het comfort van de nieuwe Colt op diverse punten verbeterd, zowel voor lange ritten op de snelweg als voor intensief gebruik in het drukke stadsverkeer.

– De Mitsubishi-technici hebben veel tijd en energie gestoken in het terugdringen van lawaai en trillingen. Door het toepassen van extra dempend plaatwerk en extra viltmatten van grote dikte is het geluidsniveau in het interieur aanzienlijk teruggebracht en scoort de Colt op dit punt beter dan zijn belangrijkste concurrenten (objectieve metingen met behulp van de atriculatietest (spraakherkenbaarheid) van Mitsubishi Motors Europe bevestigen een verbetering van 5%).

– De kleur- en interieurspecialisten van Mitsubishi Design Europe hebben hetzelfde gedaan en voor de bovenkant van het dashboard een materiaal met een fijnere ‘vierkant’-structuur toegepast en voor de stoelbekleding een stof van hoge kwaliteit gekozen.

– Het dashboard zelf is ook vernieuwd, waarbij veel elementen uit de Lancer zijn overgenomen (stuurwiel, infodisplay, amberkleurige instrumentenverlichting). Daarnaast is het audiosysteem beter in het geheel geïntegreerd en is in plaats van de jeugdig aandoende lichtblauwe transparante elementen uit de huidige Colt gekozen voor een stijlvolle donker- en zilverkleurige afwerking.

– Ook de uitrusting is uitgebreid, onder andere met nieuwe voorzieningen als cruise control, noodstopsignalering, ‘Coming home’-verlichting, een aux-aansluiting voor het audiosysteem en een schakelindicator.

– Tot slot heeft de nieuwe Colt, conform de gedachte achter de Lancer Sportback(‘veel ruimte + de nodige flexibiliteit’) een aantal nieuwe voorzieningen die een flexibeler gebruik van de royale ruimte mogelijk maken. Zo kan een vlakke laadvloer worden gecreëerd zonder de achterbank te verwijderen en kan de hoogte van de laadvloer worden aangepast om het laadvolume te vergroten tot maximaal 1.032 liter (nu 854 liter).
***
* Clear Tec-versies: gepland voor voorjaar 2009 / meer details volgen later. Beschikbaarheid afhankelijk van modellen en markten.
** Cijfers tot juli 2008 – excl. Rusland en Oekraïne.
*** Percentage overgenomen onderdelen van vorige generatie Colt (basis: 5-deus, 1.3, 5 handgeschakeld, linksgestuurd): 35,1%.
N.B.: Alle cijfers zijn afhankelijk van de definitieve homologatie.



39 reacties

HaHa!

Lelijk….. Vooral die rare voorkant.. Veel te groot voor zo’n klein wagentje!
Nou. Fantastisch.


…Sarcasme…
Lachwekkend lelijk, terug naar af!
in het echt: mooi.
Dit lijkt wel het bastaardkind van een Lancer Evo en een telefooncel…
Kleine Techno
Laat maar, nedcar moet een andere producent gaan zoeken, die Colt duurt zo niet lang meer
Wat een afgrijselijk auto’tje!

Ik zeg het niet snel en probeer eerst de mooie aspecten van een auto te zien, maar die zijn hier totaal zoek…

Wat dachten ze wel niet? Laten we een mini-Evo maken? Maar dan wel hoog en blokkerig…
Ik vind het neusje totaal niet bij de 5 deur variant passen. Nu zou ik ook graag foto’s van de 3 deurs zien. Deze oogde bij de huidige versie ook een stuk sportiever
Zonde, ik vond het huidige model een van de mooiere in zn klasse. Dit is dan weer een beetje jammer.
Mitsubishi > 1.5 turbo > 150 PK
Alfa > 1.4 turbo > 155 PK

Wie doet het hier beter??
Hahahaha… haha.
Die teaser zag er nog wel spannend uit, maar wie hier de doelgroep is? Huismoeders met een diepgewortelde liefde voor rally of trancetechardcore? Petjes met een conservatieve inslag? Ouders met schizofrene kinderen?

De term; “Hinken op twee gedachten” komt bij me op.
Alsjeblieft zeg, als de MiTo een vertaling van de 8C voor de gewone man is en Mitsubishi hiermee een practisch alternatief voor de Lancer Evo wil maken heeft Alfa het toch echt beter begrepen. Dit ding is waarschijnlijk alleen te doen in de 3-deurs, opgevoerde versie met dikke velgen, dito verlaging etc. Ik zie de gemiddelde Colt rijder namelijk niet echt plat gaan voor die agressieve bek.
Op zich een leuk wagentje, gat is een hele verbetering ten opzichte van het huidige model. De neus is echt te zwaar voor zo’n klein wagentje…

@GH: WTF komt Alfa hier bij te zien?
HAHAHA wat is dit??!!
@GH: moeilijk. mitsubsidie heeft een praktischer karretje (met lelijke nosejob) maar de alfa rijdt waarschijnlijk beter. en de mits gaat waarschijnlijk minder vaak stuk.

En de mitsubsidie rijdt ook lekker weet ik uit korte ervaring (met een 1.1)
niet geheel mijn smaak!
Ben ik ff blij dat ik mijn Colt vorig jaar heb gekocht!
Zo zie je maar, niet elke verandering is een verbetering.
Whaha hoe durven ze zoiets te presenteren :P En dat terwijl de vorige meer dan aardig was.
ik vind dit echt SUPER….









…Lelijk.
” GH schrijft,

3 October 2008 om 11:38
Mitsubishi > 1.5 turbo > 150 PK
Alfa > 1.4 turbo > 155 PK

Wie doet het hier beter?? ”


hmm..

Alfa > 1.4 turbo > 2x per week naar de garage voor spoedreparatie..
Mitsubishi > 1.5 turbo > 1x in het jaar voor APK en zn beurtje..

Het is maar net wat je belangrijk vind hoor.

Maar de Facelift daarintegen is niet erg geslaagd.. hoewel ik de witte 5-deurs
best wat leuks/sportiefs vind hebben..
haha naapers die voorkant lijkt kei veel op die van de 10

voor de 10 is da mooi en zker dat hij nu bol is en de 6 7 8 9 enzo allemaal beetje hoekig dat maakt de 10 zomooi maar dit dat hij nu die zelfde neus heeft vind ik dan weer lelijk
Ik reken erop dat de werknemers van NedCar acties aan het voorbereiden zijn, want dit slaat natuurlijk nergens op. Wie heeft dit bedacht?
wat een kar prachtig dat is er op vooruit gegaan
ik heb nu ook een colt en ben dik tevreden
effe voor de negatiefe colt is ADAC auto met minste pech
onder weg denk maar na voor je wat zegt
GH schrijft,

3 October 2008 om 11:38
Mitsubishi > 1.5 turbo > 150 PK
Alfa > 1.4 turbo > 155 PK


Renault 5 GTT haalt die waardes ook met wat zakgeld. En dat is al 20 jaar geleden !! Bovendien doet VW met de TSi nog 160pk erop.

Kom op, het is net hoe je je blokje af stelt, dus vermogens vergelijken gaat echt nergens over.


Foto’s komen niet echt uit de verf. Kwaliteit is bovengemiddeld van die Coltjes. Ben benieuwd en hoop echt dat t gaat lopen!
make Yourself
Van de 5 deurs zijn de achterlichten korter geworden, stuur is van de Outlander.
ik vind hem eigenlijk best nog wel mooi :P
maarja.. das mijn mening ;)

evo X blijft beter ;)
De voorkant van een Evo X, wat lelijk bedacht! Maar het blijft nou eenmaal een mening. :)
mijn mening is dat mitsu ons eindelijk weet te overtuigen. maarja, als je mercededes gek bent zoals hier boven mij, kan je mitsubbisshi [hoe je het ook schrijft] niet mooi vinden
@mike
mitsubishi (vertaald 3 diamanten)

@ everybody… in het echt is ie ok!
hij mag dan kwalitatief sterk zijn…ik zou er niet dood in gevonden willen worden.

dit is nog erger dan de gemiddelde Peugeot.
ik vind hem wel mooi…………… tenminste een lekker gedurfd frontje …. en afzeiken is makkelijker dan iets maken toch ?

en alfa is dikke flut , de bak en het blok gaan eerder stuk dan de distributie riem
bij nedcar worden tenminste degelijke auto’s gebouwd
Het blijft een auto met de minste pech en daar wilden we hem ook voor aanschaffen. Hij zit en rijdt goed en men stapt makkelijk in en uit. Daar hoef je geen duur rijdende MPV meer voor te hebben. Maar vanwege de lelijke neus houden we de aankoop nog in beraad en dat is jammer.
Ik vindt hem prachtig…
Ik haat kleine auto’s maar deze heeft tenminste nog een argresieve look. Als ik een kleinere auto zou moeten kiezen dan is dit tenminste wat…..:). De gemiddelde kleine auto ziet er normaal gesproken meer uit als een hondehok of een 45 km auto!
Jammer hoe een mooi vormgegeven auto naar de bliksem is geholpen. De harmonie is zoek. Hoe goed de auto ook is (wellicht), het oog wil ook wat (esthetisch, geen knip en plakwerk, geen oude Colt in een nieuw jasje en… schuift de Colt nu langzaam op naar het A-segment? De enige groei zit in die aangeplakte neus!). Dit is geen nieuwe Colt, dit is een oude Colt met een mislukte make over.
Ik zal deze Colt dus nooit kopen: het blijft dus nog even de vorige Colt (CZ3, 2007) voor mij.
ik kocht in 2007 een Colt 1.5 Diesel. Laatste weken schakelde die erg moeilijk. Blijkt dus iets met de versnellings bak te zijn. Weet nog niet precies wat maar de dealer moest een nieuw onderdeel bestellen. Volgens hem is dit nu al de derde Colt in zijn garage met dit probleem. Je merkt het doordat schakelen steeds moeilijker gaat. Ik heb zelfs nu last van mn schouder doordat ik hem met al mn kracht in de 5 moest drukken.

Iemand van deze probelemn gehoord? Ik kan niks vinden op het net.
Eddy 3 dec 2009 kijk bij problem car,

22:47 04-12-2009 http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=34092 pag. 20 colt 2005

Pagina’s: 1

home » Mitsubishi (Particulieren) » achteruitversnelling maakt herrie (RSS Feed)
—-#1 30 juni 2005 15:46:12
lucnan
Particulier
Echte naam: Nanda Poublon
Woonplaats: Vlaardingen
Geregistreerd: 30 juni 2005
Berichten: 3achteruitversnelling maakt herrie Mitsubishi Colt
Bouwjaar: 2005
Brandstof:
Motor: In –januari– 2005 hebben wij een Colt Invite gekocht.
Na een maand of 2 begon de achteruitversnelling herrie te maken.
’t Zogenaamde ‘tandenpoets geluid” wat je af en toe wel eens hebt als de tandjes niet goed in elkaar
gaan was er nu elke keer als je hem in z’n achteruit zette.

In –mei– ben ik naar de dealer gegaan en die zei dat Mitsubishi Nederland zegt dat je als
je de achteruitversnelling intrapt die 3 seconden ingetrapt moet houden en hem dan pas in
z’n achteruit mag zetten!!
Ik zei dat ’t toch geen auto uit 1920 is en dat deze nieuwe techniek dan niet echt een verbetering is,
maar we moeten er maar aan wennen was het antwoord.
Wat vinden jullie hier nou van??? Bij aankoop vd auto is dit nooit verteld, want anders had ik er
toch nog wel even over nagedacht of ik dit wel wilde, want ’t is vrij irritant. 3 Seconden is dan best lang.

Offline
—- #2 30 juni 2005 21:13:48
Bullet
Particulier
Echte naam: Bullet
Woonplaats: Limburg
Geregistreerd: 31 mei 2005

Berichten: 105Re: achteruitversnelling maakt herrie
Bel zelf eens met Mitsubishi Nederland.
Wij zijn ook dealer, hebben al veel colts verkocht, maar kennen dit probleem niet.
Lijkt er meer op dat de dealer geen zin heeft om de bak te repareren, iets wat veel tijd in beslag neemt,
en wat met claimen bij de importeur iets is waar vaak iets op moet worden bijgelegd.
het lijkt me eigenlijk geen opmerking van de importeur om zoiets te zeggen, daar ken ik ze goed genoeg voor.
Ik denk zelfs dat de importeur graag zo’n klachten hoort, omdat men bij de introductie van een nieuw model graag alle probemen hoort,
zodat men ze in de toekomst kan voorkomen.. Succes….
Offline

—– #3 30 juni 2005 22:18:07
lucnan
Particulier
Echte naam: Nanda Poublon
Woonplaats: Vlaardingen
Geregistreerd: 30 juni 2005

Berichten: 3Re: achteruitversnelling maakt herrie Ik heb gebeld met Mitsubishi Ned.
De man die ik kreeg vond het een raar verhaal, maar na navraag bij de technische dienst kwam hij daar op terug,
want die zeiden dat het klopt dat je de achteruitversnelling ongeveer een seconde moet intrappen omdat die niet gesynchroniseerd is.
Ik heb bij de dealer de mail van Mits.Ned gezien en daar stond het echt in van die 3 sec.
De koppelingsplaten zijn nu vervangen en ’t is al een stuk minder, maar nog niet weg.
Je moet hem echt even ingetrapt houden.
De demo die ik als vervanging had tijdens de reparatie maakte ook herrie bij ’t in z’n achteruit zetten.
We hebben voor onze vorige auto (Peugeot 206) ook een Colt gehad en daar was dit niet bij.
Heb het ook nog nooit van iemand bij welk merk dan ook gehoord.
Verder is ’t een prima auto, maar hier baal ik wel van.

Offline
———— #4 22 oktober 2005 14:19:14
M van Werkhoven
Professional
Echte naam: Marcel van Werkhoven
Woonplaats: Ridderkerk
Bedrijf: Riddercar BV
Geregistreerd: 1 oktober 2003
Berichten: 22

Website
Re: achteruitversnelling maakt herrie
Ook een peu 206 heeft dit probleem.
Als je auto dadelijk wat ouder is dan wordt het vanzelf minder.
Het is ook een kwestie van aanvoelen en gewenning.
Je bent in ieder geval beter af met de Mits Colt.
Overigens moet de auto wel helemaal stilstaan om in de achteruit versnelling te schakelen.

Offline

————– #5 7 december 2005 10:39:37
lucnan
Particulier
Echte naam: Nanda Poublon
Woonplaats: Vlaardingen
Geregistreerd: 30 juni 2005

Berichten: 3
Re: achteruitversnelling maakt herrie
De wagen is nu bijna een jaar oud en het wordt echt nog niet minder.
Ik wilde liever weer een Japanner, omdat je daar zeker beter mee uit bent als met Peugeot,
maar ik kan je verzekeren dat de P 206 dit probleem echt niet had.
Tuurlijk is het een geval van gewenning, maar omdat ik nu automatisch m’n koppeling 3 sec
ingetrapt houd betekent niet dat dit minder irritant is.
Erger me er nog steeds dood aan en ben ook nog steeds van mening dat dit niet normaal is.
Volgens de dealer zijn er al meer klachten en zodra dit 5% is worden alle Colts teruggehaald en er iets aan gedaan.
Bij het vervangen vd koppelingplaten is ook gezien dat er 1 of andere rubberen ring ofzo niet zit
die er wel moet zitten en dat dit misschien het probleem veroorzaakt.
Het probleem is juist het grootst bij het starten en dan achteruitrijden als de wagen koud is.
Bij het in z’n achteruit zetten na een tijdje gereden te hebben hoeft niet perse de 3 sec aangehouden te worden.
——————————–

Bij het schakelen met een Colt 1.5 Invite had iemand een nwe gekocht na 2 maanden begonnen de probemen al.
hebben ze dacht ik niet op kunnen lossen.
ik heb zelf ook probleemen met een colt 2e hands bij dealer in doetinchem gekocht colt 1.5 invite 2005, na start in de achteuit zetten geregeld een tandenkrakend geluid in garantie periode teruggeweest probleem blijft, hun houden het erop dat de achteruit niet gesynchroniseerd is en de 1-5 vooruit versn. wel.
de directeur wilde mij wel(25 jaar ervaring) voor doen hoe ik moet schakelen. Hij wilde beweren dat al de andere auto’s in de showroom, mitsubishi / Hyunday allemaal hetzelfde hebben
Ik heb er geen vertrouwen in de volgende auto wordt waarschinlijk geen colt en niet bij deze dealer in Doetinchem meer.
De 3-deurs ziet er goed uit. Heel anders dan op de foto. Erg imposant. Rijdt zeer goed. Snelle wagen, ligt goed op de weg, nette prijs. Cruise control, mislampen, airco etc. etc. 13.199 eurootjes. Toppie-joppie, heur….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).