Mini Crossover Concept in Parijs: kleine Mini’s worden groot

Auteur: , 30 Reacties

Op de MINI-stand werden we overvallen door vragen. Waarom staat er altijd een DJ met harde muziek op de stand? Waarom staan de auto's altijd weggepropt en kun je ze eigenlijk niet goed bekijken? Wie zit er te wachten op een MINI SUV?

Die laatste vraag is wellicht de belangrijkste: is er daadwerkelijk een markt voor kleinere SUV’s met een prijskaartje die wellicht helemaal niet zo klein is. BMW lijkt er wel in te geloven, want in Parijs onthulden ze zowel de BMW X1 als deze Mini Crossover Concept. Persoonlijk vind ik het niet bij de “heritage” van MINI passen om met een SUV te komen. Lichtvoetig en compact zijn per definitie geen woorden die echt 100% bij een SUV passen. Hoe goed sommige SUV’s ook zijn, de vergelijkbare station rijdt altijd beter.



30 reacties

Mini SUV??? Contradictio in terminus als je het mij vraagt…
Ik moet zeggen dat ik het design wel geslaagd vind!
Maar of er een markt voor is?
ach ja, lekker melken, waarom ook niet?
Is dit dan een Maxi?
wat een groot embleem vanachter!
Ach als er klanten voor zijn, waarom niet…
Ik denk dat ik toch wel om zal kijken als ik er 1 zou zien rijden. Lelijk is anders, dus laat maar komen!
Afschuwelijk, heb er geen andere woorden voor.
De tekening was mooier, dit is niks.
Tja, die Mini Crossover is volgens mij ook een brug te ver
Ik denk dat er zeker markt voor is. Als je aan de dames op de hockey gaat vragen wat voor auto ze van hun pappie/man willen krijgen, krijg je altijd het antwoord: ‘MINI Cooper’ of ‘een SUV’. ;)

Ik vind het een leuk idee. Laat maar komen die auto, ik ben reuze benieuwd.
Rare en lelijke achterkant. De rest is wel stoer, ondanks dat foute blauwe tintje.
super gaaf ding .. en voor de vergeten doelgroep .. makkelijk in en uit stappen ..

ja ja .. oudjes hoeven geen jappies meer te rijden ..
corrado vr6 slc
De nieuwe Mini blijft een vrouwen autotje, maar
nu is er dus ook één voor de dikke vrouwen.. ;)
Ongelofelijk hoe bmw dit merk verkracht heeft…
@babbaloerie, Nope, een MiniMaxi. de grote broer van o.a. MiniCooper, MiniClubman
Kleine mini’s worden groot, MINI was al niet meer mini, en zoals Lincoln terecht opmerkt: nu kunnen ook de wat strammere klanten (de groep waar toch het meeste geld zit) gemakkelijker instappen.
Hier kan ik helemaal niks mee. Ik vind het ontwerp lomp en bespottelijk. Maar er zullen hele volksstammen vallen voor dit karretje.

En nee, het is geen Maxi. DIT is een Maxi:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Austin_Maxi_1750_HL_1972.jpg
Swarovski kristal op wielen! Kitsch die nooit kunst zal worden. De zigeunerjongen met de traan in een gouden lijst.
Heel slim gedaan van BMW: het is bloedlink om een “één model” autobedrijf te zijn. Als die ene auto aan het eind van z’n cyclus zit komt het vaak voor dat de verkopen (zeer) sterk dalen. Als je meerdere, en in het geval van Mini goedlopende, modellen hebt zijn er minder of veel kleinere verkooppieken en dalen.
En die Mini SAV is technisch verwant aan de X1? Nog slimmer van de Beiers.
BMW kennende zullen ze net als bij de X3 het gewicht (relatief) laag houden en het rijplezier hoog. Wordt een groot succes schat ik zo.
(En Mini schijnt ook nog aantrekkelijke winstmarge’s te hebben!).
tja wat moet je der over zeggen?euh berg hem goed weg niemand moet het zien meer zien.
“het is bloedlink om een “één model” autobedrijf te zijn”
Dat dacht Mercedes ook. Dus werden er na de kleine 2 zits Smart ook nog een kekke roadster, een fris gestileerde 4 deurs B segment auto en er was zelfs een compacte SUV in ontwikkeling, Maar…. de mensen wilden toch alleen het origineel. Dat kan mini ook overkomen. De SUV gaat wel erg ver buiten de historische mini kaders.
@mashell: Smart had en heeft veel structurele problemen, Mini niet.
Maar die Mini SAV is idd het eerste model dat ver afwijkt van het originele concept.
@mashell: “Maar…. de mensen wilden toch alleen het origineel.”

Euhm, zelfs het origineel wilden de mensen niet. Smart bestaat nog dankzij de grote Amerikaanse markt waar ze nu eindelijk ook neergestreken zijn, maar aan Europa is nog altijd niet veel verdient.

En die ‘fris gestileerde 4 deurs B segment auto’ (damn zo’n lange omschrijving) was gewoon te duur tov de concurrentie.

En daar ligt de kracht van Mini (voorlopig). Mini heeft nog maar één echte concurrent: de Fiat 500.
Je moet bedenken dat Mini op een nichemarkt speelt van kleine Euro-nostalgische wagens. Dat je bij een VW Polo misschien meer waar voor je geld krijgt is logisch, maar dat interesseert de Mini-koper niet. Ze willen een Mini omdat het opvalt, en omdat het er zo ‘cute’ uitziet.

De Mini-SUV heeft nog geen enkele concurrent. Het enige dat in dezelfde categorie valt is de Daihatsu Terios, maar daar gaat een yup-vrouw toch niet in rijden? Het is wachten op de Fiat 500-SUV voor ze zich (misschien) wat zorgen moeten gaan maken.

Never-the-less, belachelijk karretje, op het lelijke af, de naam Mini onwaardig enz…
Het doet me nog steeds denken aan een Tonka auto. die grille is echt wanstaltig. Maar voor moeders met kinderkes vast weer een uitkomst. Die ruilen straks vast massaal de Tucsons in.
Afgaand op dit concept zou ik zeggen dat kleine mini’s vooral klein moeten blijven;)
Weer typisch aan onze maatschappij zeker zoveel mogelijk proberen uitmelken die handel. er gaat mij niets boven de oude mini !
Wat een verschrikkelijk ding is dit toch. Mini begon leuk (hoewel ik daar toen anders over dacht, nu kan ik het waarderen), maar dit is echt verwaarlozing van de merknaam en van het erfgoed van Mini.
dit noem je geen mini meer, eerder een kloot.
Uitgebouwde golfkar…
Ik was een beetje ontgoocheld door het skeptisimse van de reporter maar toen ik de foto’s zag van het “vehicel” moet ik hem toch gelijk geven!
Met zo’n een stunten gaat de autosector echt niet uit zijn zware crisis geraken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).