Nissan geeft rijles aan andere fabrikanten

Auteur: , 144 Reacties

Nissan is het gezeur van Porsche een beetje zat. Het merk heeft zich nu officieel uitgelaten over de beschuldiging dat de GT-R die de recordtijd van 7:29 op de Nordschleife neerzette geen straatversie zou zijn.

Nissan laat weten dat ze de standaard Dunlop-banden waarop de tijd werd neergezet nog hebben liggen, en nodigt Porsche uit om ze te komen bekijken. Tevens bieden ze de video aan ter analyse. Het feit dat Porsche met hun zelf gekochte productie-GT-R niet in de buurt kon komen van de recordtijd wijt Nissan aan onkunde aan hun kant. In een algemene verklaring zeggen ze:

We are aware that several auto makers have purchased the GT-R for their own testing and evaluation. Like all GT-R customers, we recommend that any auto maker buying a GT-R should follow the recommended run-in procedures, service schedules and maintenance to ensure the maximum performance from their car. In addition, we offer performance driving courses for prospective and current GT-R owners to help them get the best performance from their car. We would welcome the opportunity to help any auto manufacturer with understanding the full capabilities of the GT-R.

Lekker cocky van ze. We zijn benieuwd of Porsche met modder zal blijven gooien, of zich misschien eens realiseert dat ze hun motoren toch op de verkeerde plek hebben liggen. Hoe dan ook blijft het een spannend soapje in autoland. (via carsguide)



144 reacties

Mooie respons van Nissan, hoezo cocky? Ze schreeuwen niet dat ze de beste zijn en dat Porsche liegt etcetera… ze hebben gewoon vertrouwen in hun product.
Aardig van Nissan, maar ik denk dat Porsche nog met modder blijft gooien. :) Niks is zeker!
@Markus: Om aan te nemen dat andere fabrikanten niet weten hoe ze een auto moeten inrijden, vind ik best cocky. Desalniettemin een supermooie statement. :-)
Heerlijk deze reactie! Heel netjes en marketingtechnisch ook heel verantwoord, maar tussen de regels door…. Heel sterk. Ben benieuwd hoe de concurrenten hierop gaan reageren…..
Mooi statement van Nissan..


nu nog mooie wagens maken.
Geniaal.
Beetje lastig om je verlies te erkennen.
desnoods gaan ze nurburgring op met de chauffeur die de gt-r heeft gereden
in uiteraard de fabrieks gt-r
Zeer subtiele en intelligente reactie van Nissan.
Ze blijven gentlemens(lady’s) in hun antwoorden.
Stijlvol, dat moeten die jongen van Porsh(en Vw) eens moeten leren van de heren uit Japan.
Mooie wagens maken zal wel nooit een keer mogelijk worden.

Als Nissan echt zo snel zou wezen, pak het Porsche concurrentie model en zet daarmee een sneller tijd neer, dan dat Porsche deed.
Beter als dit bureaucratische gelul….
Jammer dat hij zo lelijk is anders kocht ik hem direct
Ik dacht altijd dat Nissan met Bridgestone reed, maar ze hebben toen Dunlop gebruikt.
Maar verder wel een mooi actie van Nissan.
Porsche wil gewoon niet begrijpen dat Nissan een machine heeft gemaakt, waar zowat niemand aan kan tippen.
@ Avo

dat zou pas een mooie statement zijn :D !
***Even mij gelijk halen want wat zij ik eerder:***

Robert schrijft,

30 September 2008 om 13:08
Zou het niet zo kunnen zijn dat die Porsche knakkers helemaal kunnen lezen en schrijven met hun eigen spul en dat ze niet goed weten om te gaan met spul van de concurrentie?
Wel een stijlvolle dis trouwens.
Nissan hadden ook kunnen zeggen dat ze aan alle tijden van Porsche twijfelt….. kunnen we lachen. Porsche doet zichzelf teniet door zich op deze manier te laten kennen! Ik hoop niet dat we bij de IS-F en (nieuwe) NSX ook van die welles nietes spelletjes krijgen, dat kinderachtige gedoe heb ik nu wel gezien.
@magret; ‘gentlemen’ is al een meervoudsvorm.
@Ruben; nog geen enkele reactie op dat speldenprikje in die laatste alinea..?

Bij deze:
PORSH H33FD DE MOTER HILLEMAAL NEIT VERKEERT LIGGUn!
Heh mooi berichtje, maar de waarheid zullen we nooit weten natuurlijk.
Zelfs al heeft Nissan een niet volledig standaard GT-R gebruikt, uiteraard gaan ze dit niet toegeven, ook niet omdat Porsche wat teveel vragen begint te stellen.
Net zoals Porsche dit niet zou toegeven als zij in de schoenen van Nissan stonden.

Maar verder kunnen die ring tijden mij weinig boeien, tijd dat ze iets nieuws uitvinden om over te bekvechten, dit wordt oud ;).
Nissan is wel goed in “dissen” zeg, aardig sterke argumenten en de uitspraken zijn om te lachen zowat.. :lol:
lol @ august ;)
ooh wat heerlijk weer.
Trouwens hadden jullie al gehoord van de 7:09 die sabine met de 997 GT3 neer had gezet!!??
Ofwel is porsche een slechte verliezer of beschikt het over een minder goede testrijder dan nissan. Of een combinatie van beide natuurlijk. Hoe dan ook, porsche en nissan blijven beiden mooie nichemerken die kwalitatieve auto’s maken.
Leonardo DaVinci
@ melchior…

Wat is de niche waarin Nissan zich bevindt dan? Dat Porsche een nichemerk is valt nog wel te beargumenteren, maar in het geval van Nissan ben ik benieuwd in welke niche je ze wil plaatsen.
de GT-R is een fantastische machine en goedkoop maar hij is fantastisch omdat ie snel en goedkoop is en bij porsche is ie fantastisch maar duur omdat Porsche Porsche is en je betaalt dus voor dat paardje aan de voorkant achterkant op de velgen en het stuur. en dat is bij nissan niet zo.
Nissan nichemerk?? nee echt niet

GTR superwagen?? ja zeker wel
Geen enkele reactie van nissan op het vermogen van de GT-R…..dat vast wel FF iets hoger is gezet dan op n standaard GT-R.
@CSL; met een race-prep 911 nietwaar? RSR, neem ik aan.
Nicewagen zeker niet nee, over 15 jaar weer een reeks waarin je alleen maar petjes ziet rijden… wellicht nog thuiswonend als ze waardevast blijken te zijn.
@AVO: Pff boeiend… Dat is pas over 15 jaar.

Ben benieuwd wat Porsche gaat doen!
Volwassen reactie van Nissan. Porsche had beter eerst even naar Nissan kunnen stappen alvorens publiekelijk uitspraken te doen. Nu moeten ze, vind ik, of excuses aanbieden, of gewoon kneiterhard de Nissan voorbij met een GT2 oid.
Ik weet nog goed dat jaren geleden, ik en een vriendje een hele discussie hadden over auto’s. Zijn vader had een nieuwe 300 ZX turbo gekocht. De discussie ging erover of hij niet beter een 911 had kunnen kopen. Nee, want de Nissan was veel beter was het verhaal… Sneller, betere gewichtsverdeling, etc, etc.

Haha… Jaren later.. Welke heeft zn waarde nog…? Welke auto kan de tands des tijds doorstaan? De Nissan is scrap. Ik zag er laatst nog een rijden en viel achterover van het lachen. Een 85′ 911 SC is nog top.

Welke auto heeft zn waarde nog. Is de betere investering?? Het is geen vergelijking.
www.stijnvankooten.com
Porsche de motor op de verkeerde plaats?!?!
Heeft Nissan betere coureurs dan Porsche in dienst?

Als Rohrl die tijd heeft neergezet kan je er vanuit gaan dat die scherp is. En die banden zeggen natuurlijk niets over het vermogen van de auto. Ik hecht in deze meer geloof aan Porsche.
@ wg,

Heb jij nou echt niets beter te doen dan die GTR in ieder topic af te kraken?
In dienst bij porsche misschien? Of gewoon de zoveelste zeiktablet?
@ wg
Ik denk dat iemand die meer dan een ton te besteden heeft aan een auto daar geen minuut over wakker ligt. Dat hoop ik althans voor hem.
@www.stijnvankooten.com

niet zo ruim nemen, Ruben is tenslotte een grappenmaker. Maar geen zorgen, dat ding ligt daar wel goed! :P
Marc van der Haak
Mooie scherpe reactie op de uitlatingen van Porsche, helaas wel in het typisch Aziatisch-Engels (oid)..

Auto maker? Auto manufacturer?

Volgens mij is het nog altijd “car manufacturer”.. :S
Ja, Porsche de motor op de verkeerde plaats (keverplaats)! Kijk naar de SLR: voorin; Ferrari 612: voorin; Aston-Martin: voorin :wink: De beste plaats voor de motor is zo verschillend en afhankelijk van verschillende factoren bij een model. :roll:
Dus je kunt niet zeggen dat de motor wel/niet op de verkeerde plaats ligt…
sebastianchubasco
@ wg
I could not agree more….
Ik ben zo weg van deze auto de GT-R is echt bruut
EDIT: Bovendien heeft Prosche meer kaas gegeten van de Ring en Autosport, dan -Datsun- Nissan ooit zal hebben…

@ wg: AMEN!!
OFF TOPIC: hoe kun je zorgen dat ’n stukkie tekst doorgestreept is?
Briljante reactie van Nissan, als ze slim zijn bij Porsche laten ze het hierbij. Iedere reactie van Porsche hierop zal overkomen als gepiep en gejank.

Aldus een tevreden Nissan-rijder …. (oke, oke een 7 jaar oude primera.)
En wie wil er nu weer ’n emotieloze robot op wielen (GT-R)? :? Geef mij maar ’n Porsche 911 (GT3 (RS)), daar zit tenminste emotie in! En heeft ’n fatsoenlijk historisch verleden…
@wg,
tja hoe dom kun je zijn?? 300zx aanhalen in een gtr topic, afgunstig jegens personen die iets anders prefereren en als laatste investeren in een auto?
@Leonardo DaVinci
Onder deze link kan je, naast de racewagens, bvb. een hele resum exclusieve nissans zien. http://twinturbo.net/net/viewmsg.aspx?forum=general&msg_id=2079707
@emile, gij hebt nog nooit GT-R gereden of 911 dus u maakt een oordeel op uit mening van andere en je voorkeur qua uiterlijk dus om nou te zeggen dat de GT-R geen gevoel heeft is onzin. je hebt gelijk dat er veel mechanika inzit(zie top gear afleverling dat clarkson met die GT-R rijd en may en hammond het OV nemen in japan) oke maar geen gevoel lijkt me sterk anders was het niet zo’n verkooptopper.
@Emile_Benz

de Skyline niet dan?
@ emile benz, lees de wiki over skyline=gtr (in het engels).
de porsche heeft zeker geen electronica aan boord? datsun is de vader van de gtr? en de gtr heeft geen historie…..
sebastianchubasco
@victor
jou mening is toch ook maar een mening? of ben jij testrijder bij nissan?
@wg(en nog enkelen),
wat is jouw probleem?

Waarom niet gewoon dankbaar zijn dat er nog andere ‘car-manufacturers’ bestaan zoals Nissan die op overtuigende wijze laten zien dat superauto’s maken niet zo duur hoeft te zijn.
Hebben we later allemaal profijt van!
Kan de ‘gewone’ man/vrouw ook in een supersportauto rijden,
Het hoeft dus niet duur(onbetaalbaar) te zijn.
En straks komt de nieuwe 370Z nog eens brandhout maken van de Cayman ook…
porsche moet zich dood schamen!! wat een reactie van nissan hahaha
of zoals alle testrijders zeggen:
Deze auto is iets speciaals iets extra’s, iets wat andere auto’s niet hebben!
Deze maand in EVO magazine: Lords of the Ring
As driven by American Le Mans Series racer Marc Basseng, with 17 Nordschleife race
wins to his name:
Maserati MC12, 1602 kg., 621 bhp, 481 lb ft, 394 bhp/ton 7:24.29
Pagani Zonda F Clubsport, 1441 kg., 640 bhp, 575 lb ft, 451 bhp/ton 7:24.65
Ferrari Enzo, 1496 kg., 650 bhp, 485 lb ft, 441 bhp/ton 7:25.21
Porsche Carrera GT, 1516 kg., 604 bhp, 435 lb ft, 405 bhp/ton 7:28.71
Koenigsegg CCX, 1496 kg., 901 bhp., 678 lb ft., 441 bhp/ton 7:33.55
Gereden door Nissan:
Nissan GT-R, 1740 kg., 473 bhp, 430 lb ft, 272 bhp/ton 7:29.xx
De zwaarste auto, met het minste aantal bhp, lb ft en veruit de minste
bhp/gewichtsverhouding. Ik vind het een heel straffe prestatie van Nissan!
Het moet wel een geweldige auto zijn als het met zo’n prestatie-achterstand zulke scherpe tijden neerzet! Puur naar de cijfers gezien, heb ik mijn bedenkingen bij de claim van Nissan, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.
(Ps: bhp= 1.01386977 pk, lb ft= 1,35582 Nm, en de Koenigsegg was stuk voordat hij een snellere tijd kon neerzetten).
@margret

Inderdaad.. En dus ook best logisch dat Porsche dit niet leuk vind als ze harder vooruit gaan!

Is hetzelfde als een man die beweert dat ie een grotere piemel heeft dan de andere.. :/
G-E-W-E-L-D-I-G gewoon! Erg mooie reactie van Nissan! Porsche moet gewoon niet janken als een klein kind van 7 dat niet tegen z’n verlies kan. Neem het verlies en ga aan de slag met het produceren van een snellere sportwagen. En laat ze dan ook eens een betaalbare wagen proberen te maken met zelfde prestaties als de Nissan GT-R. Dan is er nix aan de hand en heeft Porsche z’n respect weer terug. Wat ze nu doen is te kinderachtig voor woorden, en dat voor een klein merkje dat het grote VW wil overnemen!

Nissan 2 – Porsche 0
Valt me zwaar tegen van Porsche, dit allemaal…
@ victor: wat die GT-R heb je gelijk, wat de 911 betreft niet. Daar heb ik wel ’n keer in gereden…ok ’t was ’n old-timer, maar dan nog..911 is 911…

@ Renjie: Alles wat van nissan (en andere Aziatische merken) komt word IK nie koud of warm van… Dus geen emotie bij deze wagens. Is MIJN PERSOONLIJKE mening en smaak!

@ kenneth: ik heb volgens mij niet gezegd dat de 911 geen elektronica heeft…
@ sebastianchubasco: dank u! :wink:
sebastianchubasco
geen dank, er zijn er altijd bij die denken het beter te weten wat betreft iemands eigen mening.. :)
@ Emile
Dat dit soort sportwagens je koud laat moet je zelf weten. Maar om nu te beweren dat Porsche meer kaas van de ring en autosport heeft gegeten dan Nissan ooit zal doen is natuurlijk pure stierenpoep. De huidige GT-R doet het op dit moment immers stukke beter dan een equivalente Porsche. Zo goed zelfs dat ze hem maar vergelijken met een model uit Stuttgart wat bijna tweemaal zo duur is.

En wat betreft de autosport, daar heeft Nissan zich in het verleden al meer dan genoeg bewezen.
Nogmaals @ kenneth: met historie bedoel ik race-historie en de heritage waar hij uit ontstaan is… :roll:
Die van de GT-R vind IK lang niet zo indrukwekkend als die van de 911 :wink:
Silvia S15 owner
Idd een hele mooie reactie van Nissan. Subtiel, beetje “cocky” en tog professioneel.

Verder vind ik het echt belachelijk dat er hier nog mensen zijn die Nissan niet geloven en aan de kant van Porsche staan.
Talloze onafhankelijke auto-magazines en -programma’s als Top Gear, Fifth Gear etc. hebben de wagen al getest en ook vergeleken met Porsche 911 Turbo en elke keer wint de GTR (straatversie) op alle fronten met overtuigende cijfers. En nog steeds zeggen mensen dat Nissan gesjoemeld heeft met de specs, banden enz..

Het zal weer met jaloezie te maken hebben, want het blijft natuurlijk een emotieloze jap heh? Maar die jap veegt je 2-keer-zo-dure Porsche wel met gemak van de baan.
De techniek en technologie van Japanners zijn de Duitsers allang voorbij gestreven, wanneer dringt dat nou tot jullie door?

LOL!!
@ RS: Talk to the hand, ‘cause the ears won’t listen…
Wat zeg ik? …to the finger, ‘cause the hand is too much…
Wat zeg ik? … to the nail, ‘cause the finger is too much…
Altijd al geweten dat het koppel van mijn oude bakje 170 lb ft was, maar nu eindelijk (dankzij Vincegail) dat dat overeenkomt met 230 Nm.

Zou ik dan de ring in 15 minuten kunnen doen :-) , en dan claimen sneller te zijn dan een 911 van hetzelfde bouwjaar?

Lekker belangrijk!
Eindelijk geeft Nissan toe dat zij geen betrouwbare motoren maakt. De zinsnede ‘…GT-R should follow the recommended run-in procedures, service schedules and maintenance…’ geeft aan dat zij zelf twijfelen aan de prestaties en betrouwbaarheid. Eindelijk kunnen nu de juristen losgaan voor alle eigenaren van 350Z met die onbetrouwbare motoren.
Zeer subtiele en intelligente reactie van Nissan.

Idd een hele mooie reactie van Nissan. Subtiel, beetje “cocky” en tog professioneel.

Mooie scherpe reactie op de uitlatingen van Porsche

Heerlijk deze reactie! Heel netjes en marketingtechnisch ook heel verantwoord, maar tussen de regels door…. Heel sterk.

Ik wist niet dat je op de press-release van een automerk klaar kon komen…
@ Emile
Ja daar zet je je argumenten kracht bij. Gespijbeld tijdens de cursus lagerhuis op de middelbare school zeker.
WTF bedoel je met cursus lagerhuis? Middelbare school is al ’n tijdje geleden…
@august
Ik zou het niet weten.
Wel erg snel voor een GT3.
@Emile_Benz

geef dat dan meteen aan en niet achteraf. Eerst zeg je dat Nissan geen “fatsoenlijk” verleden heeft, reageer ik daarop en dan zeg je:

[i]”Alles wat van nissan (en andere Aziatische merken) komt word IK nie koud of warm van… Dus geen emotie bij deze wagens. Is MIJN PERSOONLIJKE mening en smaak!”[/i]

Goed tegenargument man!
@ RenJie: ow doelde jij op ’t verleden van de Nissan. Dacht op de emotie bij de auto…
In dat geval:

Emile_Benz schrijft,
9 October 2008 om 19:15

(…)
Die van de GT-R vind IK lang niet zo indrukwekkend als die van de 911 :wink:
Ik vind het marketing technisch een geweldige staaltje schrijfwerk van Nissan.
sebastianchubasco
lol :)
@ Emil
je zegt: ”met historie bedoel ik race-historie en de heritage waar hij uit ontstaan is…
Die van de GT-R vind IK lang niet zo indrukwekkend als die van de 911.

Dit vind ik weer zo’n makkelijk antwoord nissan heeft een kleiner race verleden dan porsche omdat porsche dure auto’s maakt een niche merk is…dus dan moeten ze ook een groter race verleden hebben..Bullshit..

De Skyline(GT-R) heeft een groot race verleden ze waren/zijn gewoon te goed..in australië werden skylines zelfs verboden alleen maar, omdat ze alleen maar wonnen ze wouden de andere merken ook de kans geven :P
@Emile_Benz

Ja en daarom zeg ik dat je dat niet achteraf moet zeggen. Ik reageer op jouw reactie: “En wie wil er nu weer ‘n emotieloze robot op wielen (GT-R)? :? Geef mij maar ‘n Porsche 911 (GT3 (RS)), daar zit tenminste emotie in! En heeft ‘n fatsoenlijk historisch verleden…”

Ik reageer op jou op de manier hoe jij dit dit zegt, dan moet je niet als reactie geven “vind ik”, dat is gewoon gelul achteraf.
Ik zou zeggen, vecht het uit op de Ring.
@ Vonstroke

Hoe vaak moet dat nog uitgevecht worden :S
Top Gear en Fift Gear hebben ’t al laten zien ;)
@ mezelf

uitgevecht = uitgevochten
@ RenJie: ow, ik dacht dat dat in m’n eerste post al duidelijk was, dat ’t mijn mening was.
mensen vergeet vooral niet dat de skyline geen nieuwkomertje is op de markt. Wel recent met de linkse stuur. De skyline bestaat al sedert 1957.
En de 911??? RARARA
Veel stof tot spreken haha. De GT-R heeft wel naamsbekendheid opgebouwd. Porsche bouwt echter mooi spul, is wel jammer dat t merk daarom in de verdediging gaat terwijl het niet hoeft.
ach hemeltje .. helemaal aan gort gereden door Corvette/Viper ..

dus nu het woord aan de mindere goden ..
@ Emile_Benz,

Jouw mening is net zoals die van velen hier een persoonlijke zaak , je mag ze geust een keer delen met ons maar om nu het hele topic ermee vol te zeiken gaat net een beetje te ver.
Als je deze wagen niets vind , kijk gerust eens onder het porsche topic en laat je gaan…fap fap.
@silverarrow,
zeer relevante comment…Ik wist niet dat je op de press-release van een automerk klaar kon komen…eggie waar?…echt niet? alles kan hoor maar je hebt natuurlijk doeners en denkers en ik denk dat jij tot de eerste categorie behoort.
Mooiste reactie van Nissan over het rondje van Porsche in de GT-R over de Nordschleife:

“Our aim with the GT-R was to develop a car that was fast on a racetrack but also very usable driving in normal traffic. We want to express our gratitude to the team from Porsche for providing proof that our GT-R is also very well suited for relaxed cruising around the german countryside in comfort and in safety.”

Nuff said.
@lincoln,
off-topic…helemaal gelijk!! de Amerikanen zijn de werkelijke king of the ring maar liggen momenteel aan het subsidie infuus…help deze terminale patienten door er minstens een te kopen..je weet tog, praten is zo goedkoop.
Sorry hoor…hoe briljant is deze respons dan?
Een merk als Porsche dat zo ontzettend veel sportautos verkoopt had deze bal kunnen verwachten vind ik.

Porsche mag bij Nissan les gaan nemen, krijgen ze zo in hun handje geworpen…Briljant!
@kenneth .. u bedoeld waarschijnlijk .. minder duur ..
Volvo_440_turbo
Ik vind deze discussies eigenlijk nutteloos, welke is de rapste en de beste, bla bla bla…

Ondanks ik al met 100-den auto’s heb gereden, waarvan de snelste in 4,5 op de 100 zat, denk ik dat ik niet veel verschil tussen die Nissan en die Porsche zou voelen, misschien wel als ik met beiden een jaartje of 2 rondrij en ze leer kennen op de limieten…

90 % van de mensen hier op het forum zal ook niet veel verschil voelen tussen dat Nissanruimtewezen en dat Porschedinges…

Anyway, leuke reactie van Nissan, zoals een leerling van mij zou zeggen, ‘who’s the man now in the house?’

Steve, als ge da leest, sorry da ik je even citeer he ;)
Als je in een oude porsch zit, dan rij je toch flink voor lul en is tevens een zeer kostelijke wagen. Hoop herrie, enorme spoiler maar gaat niet echt snel meer vooruit, vergeleken met de huidige krachtbronnen op de weg.
@lincoln,
effe kijken hoor…je weet tog, praten is minder duur. sodeju!ver%$#”me, wederom heeft u helemaal gelijk…excuses aangeboden en hopelijk geacepteerd?!
@kenneth .. no problem dude ..
iedereen maakt wel eens een foutje behalve ik ..
@lincoln,
dus U bent flawless ? groots restecp!! waarom hebben ze geen lincoln in een gtr over de ring gejaagd? dat zou dan een ringtijd van 7:22.0 opleveren…….ik ga nissan direct informeren.
@lincoln

behalve jij? :lol:

“# lincoln schrijft,
@kenneth .. u bedoeld waarschijnlijk .. minder duur ..”

Het is toch echt “bedoelt” hoor ;) :P
vindt ik ook

Porsche staat ook bekend om zijn kwaliteit mooie en snelle auto’s dat hij bouwt.
Ik snap niet waarom ze dan zo mokkeg moeten reageren op de nissan GT-R of op wat ze ook zitten te lullen dat het bedrog is en dat ze vals spelen. Nu laten ze echt zien dat ze in hun gat zijn gebeten omdat de nieuwe nissan GT-R door middel van het nieuwe 4 wiel aandrijvingssysteem en de betere versnellingsbak betere tijden neerlegt dan de porsche 911 turbo.

ACCEPTEER het porsche

Nissan heeft jullie in de aarsie geneukt met de nieuwe nissan
Hoogmoed komt voor de val!
Tuurlijk kan porsche geen snelle tijd neer zetten in deze auto je moet hem besture als een gemeboy, niet als een echte auto, niet zoals een porsche.
Volvo_440_turbo
@ Jasper, die zit!!! lol!
@ RenJie

Moet je weer mieren neuken? ;)
@jasper,
bedoel je met gemeboy; gameboy, gameboy color, ds of ds-lite? ik geloof dat je voor al deze producten geen rijbewijs nodig hebt dus geenszins een gtr of 911 mag besture..
@M Freak,
volledig off-topic en tig pilsjes…mieren neuken of niet, RenJie is flawless en lincoln niet. Ik ga me bekeren tot het RenJieisme….ga je mee??
@Kenneth .. als ik bedoelt had bedoelt dan had ik wel bedoelt geschreven ..
bedoeld dus ..

geen discusie mogelijk ..
Ik vind het onzin als men zegt dat een GT-R geen emotie heeft. Toen Nissan de eerste Nissan Skyline GT-R met een RB26DETT engine introduceerde schreef het al historie. Alle dragraces met 4WD aandrijving staan nog steeds genoteerd door de Nissan Skylines en na al die jaren heeft nog geen enkele fabrikant die tijd kunnen kloppen.

Porsche is gewoon asociaal duur in vergelijking met Nissan. Het is ook niet gek dat Nissan hun nieuwe GT-R voor een lachertje verkoopt in vergelijking met de 911 Turbo. Na alle test en alle commotie over welke auto nu het beste is komt de Nissan er elke keer weer uit.

Dat mensen de Nissan GT-R niet willen respecteren omdat het toevallig een jappanner vind ik waardeloos, ik doe dat namelijk wel.

Wanneer men kijkt naar de betrouwbaarste auto’s over de gehele wereld vind je in de top 10 nog niet eens een duits merk staan, deze is echter ook niet bestemd voor nissan maar voor Lexus/Toyota.

De duitsers maken redelijke auto’s maar lang niet zo goed als de mensen in het verre oosten :).
Feit:

De Porsche tijd in de GT-R is gereden door monneer Walter Rohrl. Dat meneer Rohrl alleen met Porsches om kan gaan is natuurlijk kul want allemaal kennen we monneer Rohrl uit de Groep B tijd (Wat? Niet?! Ga je schamen. En naar youtube.). Hij scheen bijzondere dingen met een Audi te kunnen doen ofzo. Iets met het Italiaanse woord voor “vier”.

Enfin.

Of de Nissan tijd van 7:29 een volle 100% zuiver op de graat is, vraag ik me af.
Wat echter buiten kijf staat is dat de GT-R voor z’n pure power en pk/gewicht verhouding idioot snel is. Er was ergens eerder hier op Autoblog een youtubert gepost met een shootout met veel prestatie-bakkies. Was op circuit Anglesey met 1 bestuurder (pro), alle auto’s achter elkaar, zelfde dag (maw, zelfde omstandigheden). Nu is Anglesey een redelijk krap circuit dus pure power staat niet altijd garant voor een win. Aan de andere kant is gewicht een enorme handicap op een krap circuit. De GT-R reed beduidend sneller (ca. 3/4 secs op een minuut) dan een gewone 911 en een seconde sneller dan de GT2 (Gumpert Apollo was t snelst btw). De laps werden tijdens natte omstandigheden gereden, dat is een factor in het voordeel van 4wd.

All said and done, alle tests wijzen erop dat de GT-R ongelofelijk snel is. Sneller dan men voor mogelijk houdt kijkend naar de kale specs.


Dus dat Porsche zo zielig doet….sta er toch boven. Mssn is die ringtijd 7:29 niet 100% zuiver. Ga zelf aan de slag met een masjien die de GT-R dan weer een pak voor de broek geeft. In plaats van huilie-huilie.

Oh en trouwens, als de geest uit de lamp mij een paar ton zou geven, zou ik het wel weten.

ZR-1 :)
@ keenneth: Aan semi-intellectuele personen als U hecht ik weinig waarde. Als jij leterlijk zo dom bent dat je serieus op mijn reactie gaat reageren, dan zegt dat meer over jou dan over mij http://www.modelautoforum.nl/images/smilies/angry_finger.gif
Leterlijk moet natuurlijk letterlijk zijn, voordat je me daar ook nog op af gaat rekenen…
Blijft toch wel bizar, de menselijke soort. Porsche worstelt al jaren met het feit dat hun klandizie geen verandering wilt aan de 911: de motor moet achteraan blijven liggen. Dankzij allerhande elektronische en mechanische ingrepen is het hun de laatste jaren eindelijk gelukt om een gevaarlijk onevenwicht te verdoezelen tot een min of meer neutraal rijgedrag. Nu weet Porsche zelf als geen ander hoe ze een degelijk auto moeten bouwen. De 928 had een fantastische wegligging, zonder allerlei foefjes. Dito voor de recente Cayman. Ze kunnen het dus echt wel, maar worden gegijzeld door drommen idiote fanboys. De 911 is een icoon, en Porsche mag niets bouwen dat beter presteert dan de 911.

Maar de 911 begint behoorlijk aan zijn limieten te geraken. Op dat vlak is de GT-R fantastisch nieuws voor Porsche. Een wagen aan de helft van de prijs die akelig in de buurt komt van de prestaties van de 911 (GT-2, GT-3 of welke lettercombinatie dan ook). Het zou me niet verbazen indien Porsche dit georchestreerd zou hebben om uit te kunnen komen met een betere sportwagen dan de 911, zonder de zonden Israëls over zich heen te krijgen van hun doelpubliek. “We kunnen het nog altijd beter dan de anderen, alleen konden we het niet met de 911.” – something along those lines.
@BaRa

Carrera GT uitgezonderd dan, hoewel.. de GT2 komt in de buurt.

“Op dat vlak is de GT-R fantastisch nieuws voor Porsche.” Moet dat niet Nissan zijn?
Heeft het ook niet deels te maken dat we als mensen ten eerste een zwak hebben voor merken en vaak niet helemaal objectief kunnen zijn. Dat er zo vast gehouden wordt aan een merk dat door blindliefde voor het merk sommige mankementen of minpunten niet gezien willen worden.

De geschiedenis van Porsche is heel groot, maar de GT-R is een auto om respect te tonen voor wat Nissan hiermee neergezet. Zou er ook zo veel commentaar geleverd worden op de GT-R door sommigen hier als het niet door Nissan, maar bijvoorbeeld Porsche of Ferrari geproduceerd zou worden?
jazeker :roll: de japanners kunnen beter rijden… :roll:
daarom zijn ze ook over-all wereldkampioen in de autosport hé :roll:
“we hebben die ‘toen gebruikte banden’ teruggevonden”, yeah right…
nog meer, als ze hun auto’s via het gps/een sateliet kunnen limiteren op de openbare weg en ze “vrij” laten op tracks/circuits dan zouden ze ook kunnen het motormanagement aanpassen op die manier, denk er maar eens over.
en hoe komt het dat die “verhevenen” dan niet de tijden kunnen evenaren die andere rijders realiseren met Porsches? vreemd nietwaar?

Zoals BaRa hierboven al zegt zit Porsche met de fan-boys opgescheept, de Cayman is wat de 911 had moeten zijn, echte sportwagens hebben hun motor in het midden achter de piloot, dus tijd voor Porsche om de 911 te laten voor de oudjes die willen vasthouden aan de legende(ook niets mis mee) en daarnaast de Cayman z’n verdiende aandrijving en motor in te bouwen.
ik hoor al jaren en jaren dat de 911 vervangen gaat worden…. in de 80’er jaren al.. want dit en dat.. ondertussen is de 911 nog steeds aan het knallen.. en you know what.. ik denk dat tie nog vele jaren gaat knallen..

En moet die lelijke GT-R dat gaan doen?? Laat me niet lachen..
Richard Brunsveld
Ik ben nogsteeds voor Porsche.
Ik ben een Porsche-fan. Maar begrijp me niet verkeerd ik heb heel veel respect voor de GT-R. Hij is ongetwijfeld onnoemelijk snel. Maar als ingenieurs bij Porsche twijfelen aan de tijden wil het toch zeggen dat er iets niet pluis is.
Mensen willen hier precies geloven dat we te maken hebben met een spotgoedkope supercar killer, maar kijk aub eens naar de cijfers. Als de GT-R een beetje sneller zou geweest zijn had dit me niet verbaasd maar zoveel sneller nee geloof ik nooit en dan ook nog zo dicht in de buurt van die veel lichtere, veel krachtigere en praktisch racebolides supercars lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Als Nissan Porsche dan toch zo’n uppercut wil geven waarom rijden ze die tijd dan niet opnieuw onder toezicht van andere “auto-manufacturers”. Als ze de tijd evenaren dan is deze discussie voor altijd afgelopen. Amen
Hey guys,een rondetest op Anglesey Circuit. Hier de tijden:
gumpert apollo : 0.59.4
lamborghini gallardo lp 560-4 : 1.00.5
ariel atom 3 300 : 1.00.5
nissan gt-r : 1.00.6
porsche 911 gt2 : 1.01.2
lotus 2-eleven : 1.01.9
ktm x-bow : 1.02.6
aston martin dbs : 1.02.8
enz……
pilot:
double gt1 le mans winner Darren Turner.
Tja
Nissan GT-R V-spec: 0.59 ?
De vergelijkende test van autoweek/bild gelezen?

Audi R8 # Nissan GT-R # (nieuwe)Porsche 911 Carrera S

De conclusie is overduidelijk!
Discussie is uitgesloten, heren.
@ aviano,

Hetgeen jij niet kan geloven is nu éénmaal gewoon evolutie in techniek en ontwikkeling.
Die GTR heeft gewoon een fenomenale wegligging en blijkbaar goed werkende electronica. Dit heeft niets te maken met gewoon het motormanagement even aan te pakken.
De GTR is nu éénmaal de betere wagen , is dat nu zo moeilijk te geloven voor jullie?

Porsche moet stoppen met zeiken en een nieuwe wagen ontwikkelen die de strijd met de GTR aankan.
Dit kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling van wagens , een beetje gezonde concurrentie kan nooit geen kwaad.
Sorry voor deze bevuiling jongens, maar ik wil even een abbootje maken.
Renault is de eigenaar van Nissan, Porsche binnenkort de eigenaar van de gehele VAG groep (VAG= Volkswagen, Audi, Lamborghini, Bugatti etc.).

Wie is er slimmer?
@silverarrow,
wauw….je acht me als semi-intellectueel…ik ben helemaal geen intellectueel…(lees nooit boeken, kijk alleen tv of internet)ik houd gewoon van auto’s ongeacht afkomst….en geniet daarvan. tja, silverarrow je naam zegt het al…ubermensch, alles wat niet door ariers is vervaardigd is minderwaarig.
triest..net zoals die middelvinger. 1+1=3?
btw, de gtr schijnt 40 kilo zwaarder te zijn geweest als een standaard gtr vanwege de camera en ander apparatuur.
@Laurens: Ik zou het niet leuk vinden als een Japans merk werd overgenomen door een ander merk, (of een meerderheidbelang in een Japans merk). En op Wikipedia staat toch echt iets anders; laatste regel van het hoofdstuk [I]Jaren ’90[/I] en de eerste alinea van het hoofdstuk [I]Hedendaagse situatie[/I]. Hoe actueel dit is weet ik niet maar dit wijst er volgens mij niet op dat Nissan van Renault is.
Ik wil de site van Wikipedia er nog bij zetten, waar informatie staat over Renault: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault
@Gotty
Ze hebben misschien geen meerderheidsbelang maar ze zijn wel hoofdaandeelhouder. Dat wil dus zeggen dat Renault het daar voor het zeggen heeft en dus eigenlijk als eigenaar kan worden beschouwd, hoewel het op papier natuurlijk een ‘samenwerking’ heet…
Ik heb op Google gezocht naar renault hoofdaandeelhouder nissan en inderdaad, je hebt gelijk.
@laurens

Tzt neemt de Toyota/Lexus/Subaru etc.group de Porsche VAG group over :-)
Misschien niet zo slim?
@ra999

Hoe jong ben jij?
Neem een studie financieel/economie inzake aandelenbeheer.
Dat is veel slimmer.
@magret: dus jij bedoelt dat als je een meerderheidsbelang hebt, je ook hoofdaandeelhouder bent, en andersom?
@gotty
ga samen die studie doen met ra999 ;-)
Maar als jij het nou even uitlegt, dan ben ik over een paar minuten niet dom meer. Immers: Wie vraagt is 5 min. dom, wie nooit vraagt blijft z’n hele leven dom.:)
@ magret
Wat klopt er volgens jou niet dan? Als je de meeste aandelen hebt, heb je het zo’n beetje voor het zeggen lijkt me.
Alleen zeggen dat ik zou moeten gaan studeren is een beetje nutteloos als je zelf niet zegt wat wel het geval is…
@Gotty & RA999

Het gaat natuurlijk te ver om hier op dit (of)topic over Financials, Investments en Stock’s te discussieren. Zo simpel werkt het niet, dat begrijpen jullie toch ook wel.

“Ze hebben misschien geen meerderheidsbelang maar ze zijn wel hoofdaandeelhouder. Dat wil dus zeggen dat Renault het daar voor het zeggen heeft en dus eigenlijk als eigenaar kan worden beschouwd, hoewel het op papier natuurlijk een ’samenwerking’ heet…”

Op zich is dit best een actueel punt, gelet op de problemen op de financiele markten(Banken en investmentscompanies).
Het komt er in dit geval in het kort op neer dat aandeelhouders juist geen zeggenschap mogen verkrijgen in het wel en wee van het beursgenoteerde bedrijf die de -operationele- lijnen uitstippelen.
Juist om die belangenverstrengeling te voorkomen(wetten en regels).
In de praktijk zijn er echter legio voorbeelden, die de pers haalt, hoe het wel fout kan gaan.

Een modern en groot(auto)concern bestaat tevens uit diverse afdelingen, vaak gesitueerd op verschillende plaatsen en/of landen, of zoals Nissan en Renault zelfs uit verschillende culturen.

De operationele managers, CEO en direkteuren, het bestuur, -bv. Charlos Ghosn- zijn in loondienst van het concern en zij bepalen gezamenlijk de strategie.
Benoemde commisarissen van het concern kunnen wel invloed uitoefenen.
Charlos Ghosn bijvoorbeeld is tevens opgenomen ‘on the board’ bij Sony en IBM!
Ps
Je kan (deels)eigenaar zijn van bv. een groentewinkel of zelfs onder bepaalde restricties een besloten vennootschap.
Je kan nooit eigenaar zijn van een NV, een beursgenoteerd concern als Nissan/Renault.
@Margret: als je meer dan 50% vd aandelen in handen hebt dan kun je ook gewoon eigenaar zijn van een NV (overigens is een NV in België vrij normaal en meer vergelijkbaar met de nederlands BV). Met zoveel aandelen kun je het bestuur vervangen door je eigen mensen….

Daarnaast heeft een NV niet per definitie een beursnotering.
Ik heb het uiteraard over beursgenoteerde bedrijven!
Aandeelhouders bepalen nimmer de modellenpolitiek of huishouding van een bedrijf.
Natuurlijk kan je inderdaad het volledig bestuur ontslaan.
Dit is een noodmaatregel dat weinig voorkomt en complete opschudding van het totale bedrijf veroorzaakt.
De andere aandeelhouders kunnen in de regel wel degelijk een grootaandeelhouder met een motie beletten hun voorgenomen aktie uit te voeren via ingewikkelde constructies.
Ik begrijp maar al te goed dat het een fantastische wagen is met een geweldige wegligging. Maar hoe verklaren jullie een 0-100 in 3,5 seconden in een wagen van 480 pk en 1700 kg dat is gewoon onrealistisch punt uit !!!
@ Aviano: Niet te vergeten een 3.8 liter bi-turbo V6 hé ;). Heerlijik die Japanse innovatie.
Het is wel zo dat de GT-R in de praktijk wat meer vermogen heeft.
Er zijn er al een paar op 500pk gemeten. Zoals jullie intussen wel weten is dit per motor anders. Voor de laatste skyline (r34) werd ook netjes de maximaal toegestane 280pk op papier aangegeven en dit waren er in werkelijkheid eigenlijk 320..
En het sterke punt van deze wagen is overigens dat hij enorm effectief gebruik maakt van dit vermogen en een handling heeft waar geen “vergelijkbare” auto aan kan tippen.
Het heeft schijnbaar (spreek hier helaas niet uit ervaring) wel wat gewenning nodig om echt het maximale uit deze wagen te halen. Daarom zou het ook best zomaar eens kunnen kloppen dat porsche hiermee worstelde.
Maar ik heb nu geloof ik al wel een (officiele) test of 5 a 6 gezien met de GT-R tegen Porsche (turbo / gt3 / gt2..) en ik heb nog niet 1 keer gezien dat de Porsches sneller waren. Wel kwam de GT2 een paar keer aardig in de buurt.
Afgelopen weekend werd er een 540pk GT2 ingezet bij de Time attack op TT circuit in Assen om het hoofd te kunnen bieden aan een ingeschreven GT-R.
….. Weer niet gelukt. :)
@F.Maas,

De rondetijd van de GTR was meer dan 2 sec. lager dan die van de GT2

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).