
De Japanse tuner WedsSport rijdt sinds het begin van het huidige Japanse Super GT seizoen in een speciaal geprepareerde Lexus IS350. Maar sinds kort gaat de aandacht ook uit naar de wereld van de driftsport. Speciaal voor het lekker gecontroleerd spinnen en glijden over de achterbandjes heeft de tuner een autootje klaargestoomd waarmee zal worden deelgenomen aan het komende D1GP kampioenschap.
Men is trouw gebleven aan de Lexus IS. Onder de motorkap ligt Toyota’s 2JZ-GTE blok, dat ook te vinden is in de Toyota Supra. Dat motorblok is goed voor 225 tot 310 pk, maar WedsSport heeft een aantal stevige aanpassingen doorgevoerd en komt uit op 780 pk. Dit werd o.a. bereikt met de T04Z-turbocharger en uitlaatsysteem afkomstig van HKS. Natuurlijk bleef het niet bij het oppompen van de motor. De koppeling en versnellingsbak werden onderhanden genomen om al het vermogen fatsoenlijk op de achterwielen te krijgen voor de ultieme drifts. Natuurlijk mag een enorme spoiler niet ontbreken. Het driftmonster zal nog dit jaar debuteren in de D1GP. (via: motorauthority)
Gave bak, maar ontzettende lelijke bestickering… doe mij dan maar de BLITZ of HKS… :D
Kijk! D1, dat is nog eens het échte driften!
Tijd dat Koguchi overstapt op Lexus sinds hij al van Nissan naar Toyota is gegaan???
made to drift.. ben benieuwd hoe dat er uit zal komen te zien!
Lekker sarcastisch weer, of is het wel een spelfout?
Wow, 780pk 0.0 normaal gezien worden er niet zoveel pk’s in een d1 drifter gepompt
Ik had er al een tijdje van gehoord, en wel vet dat Orido weer terug komt naar de D1.
@[email protected]
Koguchi rijdt dit seizoen weer in een nissan. Hij heeft zijn JZX100 chaser voor de vertrouwde S13 180SX verruild.
@Suprageex
Tijden zijn veranderd in de D1, gemiddeld heeft een D1 auto tegenwoordig 550PK. En de leider in punten van dit seizoen heeft een MarkII JZX100 met 880PK.
DUDE!!! dat ding is wel machtig, I like drifting :)
@ STJ
Gelukkig! Koguchi en de RPS13 zijn toch een hemelse combinatie! :D
Op de foto is het net een R/C autootje…
die foto lijkt wel van een schaalmodel genomen te zijn…
past dat dan, die 6-in-lijn in de nieuwe IS?
De IS350 is nl. V6 (en een reden om V6 boven 6-in-lijn te kiezen is de lengte van de motor…)
Mooie shop…
haha die foto! net een telegeleide auto :D met antenne!
Haha, briljant die foto van een modelauto!
Vind ik de Mopar Viper er toch een stuk beter uitzien….
Doe toch normaal… 780 pk… Ik zou er niet van schrikken moest de motor nar 1 bochtjen knappen…
een standaard bmw e30 325, kun je leuk mee driften, en die heeft euhm 170pk? achja :d 600pk meer of minder… ;)
Kick ding!
870 pk is nog niks voor een 2JZ, met nog wat aanpassingen gaat die zeker tot de 1200pk!
—-
Tombnolz schrijft,
15 October 2008 om 15:34
Doe toch normaal… 780 pk… Ik zou er niet van schrikken moest de motor nar 1 bochtjen knappen…
—-
Tomb het is geen duits product, dus kapot zal die niet snel gaan!