En dan betekent premium opeens niets meer

Auteur: , 50 Reacties

Go Chevy, go Chevy.

Michel Nykjær heeft vandaag op de Salzburgring in Oostenrijk met een Chevrolet Nubira de tweede FIA European Touring Car Cup gewonnen. Daarbij werd hij achtervolgd door een paar BMW’s, lekker premium hoor.

Chevrolet Nubira-rijder Nykjær wint FIA European Touring Car Cup

 Eerste titel voor Chevrolet in internationaal Toerwagenracen

Michel Nykjær heeft vandaag op de Salzburgring in Oostenrijk met een Chevrolet Nubira de tweede FIA European Touring Car Cup gewonnen. De Deense coureur was winnaar van de eerste race en eindigde als runner up in de tweede race. Door zijn overwinning in de Super 2000 Cup werd Denemarken ook winnaar van de Nations Cup en kon Chevrolet haar eerste trofee in het Internationale Toerwagenracen in de prijzenkast plaatsen.

De Spanjaard Nogués klasseerde zich met een SEAT Leon tweede, gevolgd door Richard
Göransson in een BMW 320si. De competitie op de baan was dermate hevig dat er drie verschillende merken op het ereschavot waren vertegenwoordigd: Chevrolet, SEAT en BMW.

Race 1
Chevrolet-rijder Michel Nykjær vertrok in de eerste race vanaf pole maar moest BMW-coureur Richard Göransson eerst voor zich dulden. Enkele ronden later rukte de Chevrolet-rijder op naar de eerste positie om deze in de 9e ronde weer af te moeten staan aan dezelfde Göransson. Maar Nykjær gaf niet op en twee ronden voor het einde passeerde de Chevrolet Nubira de BMW 320si. Aan de finish bedroeg de voorsprong van Nykjær 0.190 seconden.

Race 2
Bij de start was er direct chaos op de baan toen diverse rijders elkaar raakten. Het gevecht om de tweede plaats was intens en diverse malen werd er van positie gewisseld door diverse rijders. Ondanks de ‘reversed grid’ wist Chevrolet-rijder Nykjær zich op te werken van de achtste naar de tweede plek.

Michel Nykjær, Chevrolet Nubira: “Het gevecht met Göransson (BMW) in de eerste race was heftig maar ik ben er toch in geslaagd als eerste over de streep te komen. Race twee was de gekste race die ik ooit heb meegemaakt, want er gebeurden zoveel ongelukken bij de start. Ik zag veel auto’s langs de baan staan en het lukte mij veel andere auto’s in te halen, ondanks dat er veel troep op de baan lag. De laatste ronden heb ik wat voorzichtiger gereden want het ging om de titel. Het is ongelooflijk om voor de tweede keer de titel te behalen.”

2008 FIA European Touring Car Cup
Uitslag race 1
1 Michel NYKJAER Chevrolet Nubira
2 Richard GORANSSON BMW 320si
3 Oscar NOGUES SEAT Leon
4 Kristian POULSEN BMW 320si
5 Cesar CAMPANICO BMW 320si

Uitslag race 2
1 Oscar NOGUES SEAT Leon
2 Michel NYKJAER Chevrolet Nubira
3 Richard GORANSSON BMW 320si
4 Franz ENGSTLER BMW 320si
5 Tomas ENGSTROM Honda Accord Euro R

Uitslag Nations Cup
1 Michel NYKJÆR Chevrolet Nubira
2 Oscar NOGUÉS SEAT León
3 Richard GÖRANSSON BMW 320si
4 César CAMPANIÇO BMW 320si
5 Jens Reno MØLLER Honda Accord Euro R



50 reacties

Amerikanen, inhaalrace, vaker gezegd. :)

Daarbij is de pure racing business geen maatstaf voor de basis-auto, natuurlijk.

Maar wel weer een hele lekkere premium-bok. Kijken hoeveel fanboys over de rooie gaan. =)
Bmw mag dan misschien een betere motor hebben: dat voordeel wordt toch teniet gedaan door ballast en dergelijke. Dan komt het op de rijder aan, en blijkbaar was de Chevy-driver beter
Vandaag….of gisteren? :P
“Go Chevy, go Chevy.”

Go Daewoo, go Daewoo bedoel je? :P
de chevrolet nubira , is da ni de reasonably priced car van top gear ?
Dit is nog altijd wel even de tweede divisie he. In het echte werk WTCC staan er altijd nog 2 Seat oliestokers mijlen ver voor.
[offtopic] Wow, ff wennen die opsommingstekentjes bij reacties :D
Dit heeft weinig met premium – niet premium te maken.
De auto’s in het ETCC hebben naar mijn mening maar weinig gemeen met de straatauto’s van de betreffende fabrikant
Daarbij werd hij achtervolgt -> achtervolgd!
edit: dank u, we wachten nog steeds op mijn typediploma
Chevrolet Nu…. watte? Als iemand mij er een gratis geeft met geld bij, dan hoef ik m nog niet….ook niet de raceversie.
@ C70T5
Gefeliciteerd ! u bent de eerste fanboy die van zich laat horen !
@leo

Dat is de Lacetti, een andere voormalige Daewoo
heunk? oe kan die winnen? :P
in dat kampioenschap zit het bijna voor 100% in de driver… en zo zou racen moeten zijn!
tja, marktverschuiving he, binnekort laat iedereen zijn geleasede BMW,Mercedes,Audi staan voor een ‘lekkere’ Nubira, get used to it people, live goes on:d
Bmw is allang niet heilig meer, en al helemaal niet meer op het cirquit.Vooral zo gaan premium chevy
@AHSprite: Dan moet je je toch eens wat meer in de regels van dat kampioenschap verdiepen…
WAAAAHAHAHAHAHA!!!

U bent toe aan een Daewoo…..


BMW zuigt!!

HAHAHAA…



Waarom kijken jullie nou zo pissig??
@ Mairsil; Nee hoor, het is toch echt de Nubira.
http://www.quizardry.com/oldata/126/2488/2488_74.jpg

@ leo; Klopt! Enerszijds flutautootje op Top Gear, anderszijds winnaar… Een bewijs dat de racerij niets met de productiemodellen te maken heeft.
bmw 3 serie is premium, laat me niet lachen…
Dit is het ETCC, niet het toonaangevende WTCC.

(waar overigens Seat alles wint…)
Tsja…mis toch een beetje de PREMIUM merken AUDI en Mercedes.
BMW is gewoon niet premium meer, maar premium betekent nog voldoende.

Zo, genoeg gehapt voor vandaag.
Was een goeie foto geweest voor de caption contest :)
De regels zijn zo dat elke auto op praktisch hetzelfde gewicht en motorvermogen uitkomt… logisch dan dat een goeie chauffeur in een getunede huls van een heeeele lelijke koreaan kan winnen.. alsnog gefeliciteerd
@ Gert
Juist… ‘premiummerk’ BMW legt het daarin menigmaal af tegen Seat. :-)
Quicknick1987
Ik snap niet dat BMW aan zo’n kampioenschap mee doet….
Waarom zou je willen strijden tegen Chevroletjes, Seatjes en in het
WTCC ook nog eens tegen LADA????
Ze kunnen beter naar de DTM gaan, daar kunnen ze tegen
merken van hun eigen status racen… Audi en Mercedes!
Laat Citroen, VW/Skoda of Opel ofzo maar naar het ETCC/WTCC komen.
in 2006 en 2007 wonne ze alles en toen hoorde je er niemand over nu verliest bmw een keer en dan moet je ze eens horen de afgunstige honden ;)
RX-7/6UK Owner
weet iemand op welke plaats de eerst honda is geeindigd??
Het woord premium zou gebanned moeten worden van autoblog. (vote +1)
@bnc .. +2 .. behalve bij advertorials .. alleen bij de na-praters daarvan ..
@ Citrofiel: bij topgear gebruiken ze de sedan uitvoering van de lacetti, die is in nederland niet als zodanig leverbaar omdat wij volgens de paarse broeken meer van hasjbacks houden ;)
@ bozewolf:
sorry, maar Chevrolet Europa heeft niks te maken met de Amerikaanse chevrolet op het gebied van auto’s. De Europese chevrolets zijn nog steeds gewoon saaie Deawoo’s. Alleen het logo is hetzelfde.
@ Sjoerd; Hij mag daar dan misschien zo heten, het is toch echt de Nubira sedan zoals we hem in Nederland kennen. (ja, die is wel leverbaar: http://www.chevrolet.nl/nubira/nubira-type.html ) Hij is onder vele namen op de markt, en in vele vormen. De Lacetti kennen we in Nederland alleen als hatchback, maar er is ook een sedan van, met een vergelijkbare stijl, waar de Nubira heel anders gestyled is. Hier staan heel wat vormen en namen op een rijtje: http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Nubira (en zoals je ziet wordt je gelijk verwezen naar Daewoo Lacetti)
gefeliceteerd voor die nubitallie gehakti ballie dingie rijder.
wanneer komen ze in de F1 om het BMW daar moeilijk te maken?
ohh komen ze niet omdat daar niet iedereen met het zelfde spul rond rijd, en ze daar door nooit zouden kunnen winnen. ok dan snap ik nu. ;)
De reden dat de BMW’s niet gewonnen hebben is door de laagstaande zon. Kijk maar. Het bewijs is de foto.

Had ie wat hoger gestaan dan waren de rijders niet verblind door de zon…
@ Wouter
Ga jij dan maar lekker een Nubira halen, rijd ik lekker in m’n beamer verder. Of zou je toch willen ruilen… ;-)
@Rick dos
lol, In de afgelopen jaren was er zeker geen zon!
De BMW’s zijn gewoon iets sneller. Vooral die blok is een meesterwerk. Maar bij racen speelt de coureur toch de hoofdrol.
Volgensmij sponsort bmw dit soort races niet, Chevy en Seat (WTCC) wel. Bmw had bijvoorbeeld ook niks aan Dakar uitgegeven, en toch deed die X5 en X3 best goed. Dat noem ik pas “Premium” ;)
klopt…of, nou…misschien niet…

want bmw blijft bmw en chevrolet blijft crap..
“slk schrijft,

20 October 2008 om 19:43
Bmw is allang niet heilig meer, en al helemaal niet meer op het cirquit.Vooral zo gaan premium chevy”

@slk: Wie waren de laatste jaren ook alweer succesvol in de WTCC…au…

@ slk: Wie is actief in de Formule 1…en nog succesvol ook…au

En wie is dat niet…juisttttttt
au
Voor de mensen die zeggen dat de auto’s in WTCC niks met productie auto’s te maken hebben moeten toch eens wat beter lezen over toerwagen kampioenschappen.
Want in de WTCC zijn alle racers gewoon gebaseerd op de straatwagens. Zelfs de motoren als ik me niet vergis. En dan hebben mensen het natuurlijk over de motoren, maar die Nubira’s halen ook gewoon 280pk bij 8500tpm uit die 2 liters.
@heyhuub: volgens de lijstjes aan het begin van het jaar haalde de motor van bmw de 280 pk net niet maar zowel de honda als de seats haalden duidelijk meer vermogen en idd zat de motor van chevrolet meer dan 270pk. Geen prutsspul dus en qua motor ook echt niet veel minder dan de anderen.
Daewoo? Chevrolet?

Er ligt gewoon een Opel tuf onder de kap, een “iets doorontwikkelde” Astra GSi motor….
wel een prachtige foto van die ene chevy die opgejaagd wordt door al die boze bmw’s. Go chevy!!
Waar ik altijd zo moe van wordt bij Tourwagen racen is dat voor de voor- en achterwiel aangedreven auto’s verschillende regels gelden. Hetzelfde nu weer voor Tdi en benzine in het WTCC. Volgend jaar misschien ook met Turbo-Benzine en dan gaan de Tdi’s weer naar de sloop. Het maakt het allemaal zo compleet onoverzichtelijk. Bepaal het gewicht en motorvermogen, breedte van de banden en eventueel max toerental en laat het hele zooitje maar los. Dan kan je echt zien wie de beste auto bouwt.

Dit heeft niks met de coureurs te maken. Na verloop van tijd halen de regels het voordeel weg bij een bepaald merk en ligt er dus een ander merk voorop.
Totaal overbodig, de beste autofabrikant moet gewoon kunnen winnen op basis van duidelijke en gelijke regels voor alle fabrikanten. Wat dat betreft zou BMW er verstandiger aan doen om naar de DTM te verhuizen. Kosten zijn helaas iets hoger dan bij het WTCC. Daarom rijden ze daar niet.

Ow en ik ben absoluut BMW fan :D als dat nog niet duidelijk was :p
ban premium +1
en dan meteen ook een ban op marketing-lemmingen.
O ja ik vind het trouwens geen chevy! een echte chevy is een amerikaanse zuipschuit met een v8 ok? al die europese chevrolets (lees deawoo) halen het in de praktijk op gebied van kwaliteit bij lange na niet op de beemers!

Trouwens ik heb die wedstrijd gezien en die Nykjaer is een vuile smiecht want as beemer er langs wil drukt ie m bijna van de baan!

Daewoo zuigt!
o jah…er reed maar 1 chevrolet voorin…de rest was? raad zelf maar ;-)
Waarom zou Audi mee moeten doen als SEAT al mee rijd in Super 2000 spec touring races? (WTCC, STCC, ETCC, enz enz)

Besides, SEAT Sport = Audi Sport Team Joest…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).