We weten dat digital marketing inmiddels helemaal hip is. Weinig merken laten kansen liggen om hun automobielen via teasers en computerspellen aan de man te brengen. Renault heeft weer een primeurtje, de nieuwe Megane kan getest worden in een race game!
Erg spannend allemaal, dat gebeuren met computers en spelletjes. BMW heeft een heel spel ontwikkeld ter ere van de M3. De Fransen laten hun modelletjes liever inbouwen in bestaande games. Dat parasitaire gedrag heeft Renault nu toegepast op de Need for Speed reeks. De nieuwe versie van dit jaarlijks verschijnende spel heet “Undercover” en geeft volgens het persbericht zeer nauwkeurig de rijkarakteristieken van de Megane Coupe weer.
Dat belooft wat! Sinds een aantal jaar kan je namelijk harder door de bocht in NFS als je gas geeft dan als je remt van tevoren. Revolutionair als Renault met een auto komt die met 150km per uur haakse bochten kan nemen, een rondje in vijf minuten moet mogelijk zijn! Veyron eat your heart out. Klik op het plaatje voor de video:
MÉGANE COUPÉ GEEFT VOL GAS IN DE NIEUWE
NEED FOR SPEED: UNDERCOVER
Renault en de videogameproducent Electronic Arts hebben bijna een jaar lang intensief samengewerkt aan het product waarin hun gemeenschappelijke passie voor auto’s wordt gebundeld.
Vanaf 21 november zullen gameliefhebbers als eerste een proefrit kunnen maken in de nieuwe Mégane Coupé in het spel Need for Speed: Undercover, het nieuwste High Definition meesterwerk in de Need for Speed franchise.
De ontwikkelaars van Need for Speed vielen als een blok voor de snelle en sportieve lijnen van de Mégane Coupé en besloten deze auto op te nemen in de immer uitdijende Need for Speed catalogus, waar ’s werelds mooiste auto’s terug te vinden zijn.
De spelontwikkelaars hebben dankzij de informatie van Renault succesvol de eigenschappen en het gedrag van de nieuwe Mégane Coupé in de game weten te verwerken. Het resultaat is buitengewoon realistisch; in grafisch opzicht, maar ook wat de power en het rijgedrag betreft. Het kloppend hart van de game, de “Heroic Driving Engine” techniek, levert adembenemende rijsensaties op. Gamers en liefhebbers van de Mégane Coupé worden beiden op hun wenken bediend.
De Need for Speed serie is 14 jaar geleden op de markt gebracht en wordt nog steeds elk jaar verder ontwikkeld om gamers met een jaarlijkse uitgave nóg spannendere straatraces te kunnen bieden. Need for Speed, met zijn ongeëvenaarde grafische en technische kwaliteiten en bijzondere auto’s, is zonder twijfel de favoriet van elke gamer. Need for Speed is bedacht, ontwikkeld en uitgegeven door Electronic Arts, een van de meest toonaangevende bedrijven uit de game-industrie. Steeds opnieuw weet Electronic Arts de grenzen op het gebied van innovatie en spanning in haar games te verleggen. Need for Speed: Undercover is daar het nieuwste bewijs van…
Hopelijk is het realistischer dan dat kut spel van BMW, waar je M3 al uit de bocht vliegt als je 30 kmh rijdt!
Komt niet zo vaak voor dat een Renault auto in een game als Need For Speed zit, maar is in ieder geval goede promotie voor de Renault Megane.
leuk, een megane die van 0-100 gaat in minder dan 3 seconden
kan nie wachten totdat undercover uitkomt. misschien dat ik de megane dan ook eens pak voor n ritje!
@ Guido: wat dacht je van de Renault Clio V6? Die zat ook al in een eerdere NFS..
“Sinds een aantal jaar kan je namelijk harder door de bocht in NFS als je gas geeft dan als je remt van tevoren.”
Da’s in het echt ook zo.
nie zeike, gewoon gas erop!
Goh dat is de eerste keer dat Race Simulator en NFS in 1 zin komen. Verder wel vet natuurlijk, de Clio v6 zat al in NFS: Most Wanted, kan niet wachten op NFS: Undercover, dat spel wordt zo wreed:D:D:D
@ Ibexx930: lol .. heel erg droog maar wel nice
Hij klinkt iig goed!
Dus als ik met mijn nieuwe Coupé met 300 tegen een politieauto knal straks dan kan ik de importeur aansprakelijk stellen voor de schade?
In het spel blijft hij ook heel namelijk!
“Driving simulator” HAHAHAHAHAH :D
de NFS reeks is altijd pure arcade geweest. ontzettend niet realistisch. niet dat het niet leuk is ofzo; laat mij maar weer lekker driften met een FWD
Ben benieuwd welke versie van de megane coupé in het spel zal komen. Aangezien er van de RS (of eerder de Alpine) versie nog altijd geen woord is gesproken. De “gewone” GT met vierwielsturing en 210 pk is altijd wel nice, maar die RS moet toch wel leuker zijn :D
@Willem dL, die is juist realistisch alleen je eigen gebrek aan kunnen… :roll:
Frostbite: in Need for Speed: Porsche 2000 moest je toch aardig sturen om je auto op de baan te houden ;) Daarna is het helaas hard bergafwaards gegaan met de serie, sinds NFS Underground is de gameplay helemaal gericht op casual gamers die op vrijdagavond met hun bezopen kop toch nog even een ronderecord willen verbeteren voordat ze op een R&B- of hardstylefeest helemaal los gaan. Met racen heeft het weinig te maken, als ik over rails wil rijden installeer ik Railroad Tycoon wel weer…
Zucht… Moesten ze bij Renault het er weer eens inwrijven dat ook zij een overoptimistische voorlichtingsdienst hebben?
Als ze het model nou in GTR Evo hadden gepropt…
Wat dat betreft hebben BMW, Lexus, Audi, Gumpert, Koenigsegg, Aston-Martin, Spyker en Ferrari het beter voor elkaar.
– BMW heeft een gratis M3 Challenge spel
– Lexus heeft een gratis IS-F spel gebaseert op rFactor
– Ferrari komt binnenkort met een eigen simulator van Blimey! (een aftakking van ex-Richard Burns Rally en ex-Simbin ontwikkelaars)
– De rest kun je mee rijden in de GTR Evolution game van Simbin.
En Mercedes en Porsche dan? Porsche in Need for Speed 5: Porsche 2000… Mercedes in Mercedes-Benz World Racing…
NFS van vandaag is gericht op de jochies die dol zijn op FnF ricetroep, lelijke bodykits, goedkope auto’s, af en toe echt geen smaak, en de exotische omgevingen zijn al helemaal finito sinds NFS Underground.
*Diepe zucht*, zou er ooit nog een NFS komen zonder al die bodykits op goedkope bakkies, maar wel mét exotische sportauto’s én exotische omgevingen in plaats van die rotsteden?
Lol… heb in parijs die demo gespeeld die er stond. Waardeloos spel, zoals eigenlijk de hele NFS Underground reeks.
Ok ok, met NFS Underground II heb ik nog lol gehad omdat je zoveel kon modificeren.
Maar wil je ook rijden in een spel, koop dan Gran Turismo oid.
Renault wilt de nieuwe Megane als sjonnie auto neerzetten. Mijn best..
nochtans wordt NFS Underground 2 als 1 van de beste beschouwd ..
waardeloze reactie dus
Realistisch? Sure… Maar wel leuke marketing. Renault is niet een merk waar een tiener van droomt. Zoiets brengt het toch meer in the picture.
Je kan zeggen wat je wilt, maar wat ik tot nu toe van de nieuwe Megane heb gezien stemt mij blij!
:D :) ….kijk blije smileys. Zien jullie dat?
ja ik zie ze, positief he? :lol:
@redactie (Alwood)
BMW heeft voor hun M3 ook een bestaand spel gebruikt, het spel is nml afgeleid van GTR2.
Ook volkswagen heeft een GTI Racing game uitgebracht voor de mk5 GTI
http://www.gamespot.com/pc/driving/gtiracing/news.html?sid=6143918&om_act=convert&om_clk=gsupdates&tag=updates;title;2
best een leuk karretje.
wie heeft NFS Undercover al???hij stond gepland op 20-11 dus ja
@ MATSS
Jij?
@Een betere ontwerper
Goedkope bakkies?
Juist ja, jij koopt Lambo’s, Porsche’s en Pagani’s op uurbasis zeker…
OT: Ik zal niet ontkennen dat het niet erg realistisch is om met je Fiat Punto van 0-100 te gaan in 2.7sec maar daar gaat het helemaal niet om bij deze games.
Het ging (in Most Wanted vooral) om racen met een opgevoerde bak door de straten terwijl er 46 politiewagens achter je aan zitten.
Puur spektakel dus, ookal waren de laatste 2 delen echt bagger.
Het ergste is nogwel Pro Street, die niks meer met ‘Street’ te maken heeft.
Daarbij beloofden ze enorme schade als je tegen een muur aanreed, maar bij de PS2 versie moet je het doen met een rood waarschuwingslapje, wat krasjes en rook uit de motorkap.
Kortom kutspellen dus.
Wat ben ik blij dat ik overgestapt ben op GT4.
Ook zo realistisch dat hij halverwege t spel stopt:P?