Facelift van de ultieme chick-mobiel: de Peugeot 107

Auteur: , 58 Reacties

Ja, daar konden we op wachten. Als de ene eeneiige tweeling naar de smoel-strak-trek-boer mag, dan wil de andere natuurlijk ook. Vandaar dat na de C1 ook de 107 weer helemaal is opgefrist.

Vroeger reed ieder lekker wijf in een 205 (ja dat rijmt), maar tegenwoordig duwt Peugeot al die strakke blondines, brunettes en redheads in 107’s. De 107 wordt namelijk vaker gekocht door vrouwen (69% waarvan een kwart jonger dan 35) en vrijgezellen die nog bij hun ouders inwonen, en juist minder vaak door gepensioneerden. Goed om te weten. De Peugeot 107 club is dan ook een geheime dekmantel voor swinger parties en de meetings zijn eigenlijk verkapte speeddate events. Gezellig!

Terug naar het autonieuws: de 107 heeft eigenlijk de gebruikelijke Peugeot treatment gekregen. De grille werd een maatje groter en er is een grote chromen strip ingezet, waardoor “de voorkant een scherpere en meer uitgesproken uitstraling heeft gekregen”. De brede chromen sierlijst in de luchtinlaat geeft het geheel een ongekend geraffineerde en trendy uitstraling. Weten we ook weer wat hip is.

In het persbericht staat nog veel meer nuttige informatie die we zelf niet beter kunnen verwoorden dan Peugeot zelf. Aan hen het woord dus:

De nieuwe Peugeot 107: Sympathiek en milieuvriendelijk

Al sinds het voorjaar van 2005 voelt deze auto zich in de stad als een vis in het water, maar ook voor een ritje op de snelweg draait hij zijn hand niet om. Met een productie van meer dan 322.000 exemplaren (eind september 2008) en even zovele enthousiaste gebruikers is de 107 een uiterst slimme en efficiënte stadsauto die garant staat voor veel rijplezier. In Nederland zijn er sinds de introductie in februari 2006 al meer dan 14.000 geregistreerd, waarvan in dit jaar per eind oktober ruim 6.000!

De 107 heeft alles in huis.
Het wendbare en zuinige karakter van de auto – belangrijke keuzecriteria waarmee hij zich onderscheidt in zijn klasse – blijkt in combinatie met de uitstraling, de styling en de aantrekkelijke prijs van doorslaggevend belang te zijn voor de tevredenheid van de gebruikers. De auto scoort op deze vlakken veel hoger dan het gemiddelde in dit segment.

De 107 is jong en sprankelend.
Net als de meeste auto’s uit deze categorie wordt de 107 vaak aangeschaft als tweede of zelfs derde auto binnen een gezin. Toch onderscheidt hij zich met zijn klanten duidelijk van de concurrentie. Zo wordt de 107 vaker gekocht door vrouwen (69% waarvan een kwart jonger dan 35) en vrijgezellen die nog bij hun ouders inwonen en juist minder vaak door gepensioneerden.

Binnenkort zorgt de nieuwe 107 voor nog meer verleiding:
De sterke punten blijven natuurlijk behouden, maar ze zijn wel verder ontwikkeld.
Dus dit trendy model heeft voortaan nóg meer te bieden.

Een stijlvolle, maar vlotte stadsauto.
Er mocht natuurlijk niets veranderd worden aan het sprankelende en levenslustige karakter van de 107, zowel in drie- als in vijfdeurs uitvoering. Toch heeft de auto een stilistische metamorfose ondergaan, waarbij vooral de voorkant een scherpere en meer uitgesproken uitstraling heeft gekregen.
De nieuw vormgegeven voorkant maakt de auto tot een stevige en robuuste verschijning.
Net als bij de andere modellen van Peugeot is de kentekenplaat aan de onderzijde van de bumper gemonteerd; daarnaast is de nieuwe luchtinlaat voortaan voorzien van een honingraat grille.

Op de uithoeken van de nieuwe bumper zijn ventilatieopeningen met een rooster en een dubbele sierstrip aangebracht. Hierin kunnen de als accessoire verkrijgbare mistlampen geplaatst worden. Een brede chromen sierlijst in de luchtinlaat geeft het geheel een ongekend geraffineerde en trendy uitstraling.

Het typische dynamische karakter van de 107 wordt niet alleen versterkt door de vernieuwde voorzijde, maar ook door de nieuwe “Cordouan” 7-spaaks wieldoppen.
De achterkant van de 107 ziet er nog steeds eigenwijs uit met de gebobbelde achterlichten aan weerszijden van de geheel in glas uitgevoerde achterklep. En als echte stadsauto kan de 107 natuurlijk niet zonder een grote achterbumper met een zwarte stootstrip.

Carrosseriekleuren en bekledingen
Er is keuze uit acht kleuren waarbij twee nieuwe metaallakken, “Orange Mandaline” en “Bleu Electra”, ter vervanging van de bestaande Bleu Damas en Bleu Linarite.

Het vrolijke en fantasierijke ontwerp van het interieur is perfect afgestemd op de carrosseriekleur. Het interieur van de 107 is eenvoudig en functioneel, maar tegelijkertijd ook heel origineel. Zo zijn de voorstoelen voorzien van geïntegreerde hoofdsteunen, het systeem voor verwarming/ventilatie of airco bestaat uit een centrale unit die is uitgevoerd in lichtdoorlatend materiaal die van achteren oranje wordt verlicht. Het instrumenten-paneel bestaat uit één grote klok met daarnaast een aparte, opvallende toerenteller.

De bekleding verandert samen met de ontwikkeling van de stijl en de carrosseriekleuren.
De XS-uitvoering krijgt een nieuwe bekleding “Stilada”, waarbij de stoelen zijn afgezet met zilvergrijze biezen. Deze bekleding is er in twee varianten die beide gekoppeld kunnen worden aan de verschillende carrosseriekleuren, waardoor vele combinaties mogelijk zijn:
– zwarte basis met lichtgrijze accenten
– zwarte basis met roodoranje accenten

Voor het basismodel, de XR-uitvoering, blijft de grijze stof “Nokimate” gehandhaafd.

De 107 behoudt zijn stadse behendigheid.
Met een lengte van 3,43 m is de auto heel compact. De elektrische stuurbekrachtiging, de handgeschakelde of elektronisch bediende handgeschakelde versnellingsbak en de draaicirkel van slechts 9,46 m maken hem uiterst wendbaar. Daardoor is de 107 een comfortabele en plezierige auto om in te rijden en parkeren is al helemaal kinderspel.
Een file? De 107 glipt er moeiteloos doorheen … en mocht dat niet lukken, dan is het prima uit te houden in de auto dankzij de optioneel verkrijgbare airco of de autoradio/CD-speler met extra MP3-aansluiting.

Verbruik!
De 107 blinkt uit door zijn lage verbruik en door zijn milieuvriendelijke karakter
Met een nog lager brandstofverbruik en dus een nog geringere uitstoot van broeikasgassen, benadrukt de 107 het sobere karakter van de 3-cilinder benzinemotor en de aandacht voor het milieu:

Benzinemotor 1.0-12v, 68pk (50 kW)
Verbruik: Handgeschakelde Elektronisch bediende
vijfversnellingsbak vijfversnellingsbak

ECE 5,5 5,5
EUDC 3,9 4,1
Gemengd verbruik 4,5 4,6
CO2 106 g 107 g

Mede dankzij deze milieuvriendelijke eigenschappen boekt Peugeot uitstekende resultaten voor wat betreft de uitstoot van broeikasgassen: Zo had Peugeot over heel 2007 in Europa het hoogste marktaandeel in de klasse auto’s met een uitstoot van minder dan 120 g CO2/km.

Ook het geluidsniveau van de 107 is nog verder verbeterd …
Voor meer comfort is het geluidsniveau in het interieur verder verbeterd met een betere geluidsisolatie en trillingsdemping:
– er werd meer geluidsisolerend materiaal aangebracht en de hoedenplank werd opnieuw vormgegeven, waardoor geluiden vanaf de achterkant van de auto nog beter gedempt worden.
– op het dashboard werd een nieuwe isolatielaag aangebracht en de poelie van de accessoireriem is voortaan voorzien van een demper, wat zorgt voor minder geluid.

– De 107 is nu nog praktischer
De 107 is compact en biedt ruimte aan vier personen. Toch beschikt de auto over een bagageruimte van 200 dm3 VDA tot aan de bovenzijde van de rugleuning
De hoedenplank heeft een nieuwe vormgeving gekregen en biedt een betere toegang tot de bagageruimte. Bovendien kan de ruimte van 477 mm tussen de laaddrempel en de rugleuning van de achterbank nu optimaal benut worden.
Verder kunnen de achterstoelen van de 107 worden neergeklapt, zodat een totaal volume van 751 dm3 ontstaat en een laadlengte van 1093 mm … gewoon voor het geval dat …

De 107 is uiterst betrouwbaar …
De 107 behaalde 4 EuroNcap-sterren bij de test voor de bescherming van volwassenen en 3 sterren bij de test voor de bescherming van kinderen. Dit is te danken aan het ontwerp en de veiligheidsvoorzieningen van de auto (hij kan onder andere met wel zes airbags worden uitgerust), de prima wegligging en de grote wendbaarheid. De 107 staat garant voor een zorgeloze rit.
Als stadsauto bij uitstek heeft de 107 2 sterren gekregen van EuropNcap voor de bescherming van voetgangers.

Gamma en uitrusting van de 107

XR-uitvoering
Leverbaar als 3-deurs of 5-deurs, met de 68pk 1.0 l benzinemotor, handgeschakelde vijfversnellingsbak

Belangrijkste uitrustingen:
ABS, frontairbags, elektrische stuurbekrachtiging, ruitenwisser achter, in carrosseriekleur gespoten bumpers, in hoogte verstelbaar stuur, voorstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, inklapbare achterbank, hoedenplank, 12V-aansluiting, radiovoorbereiding

XS-uitvoering
Leverbaar als 3-deurs of 5-deurs, met de 68pk 1.0 l benzinemotor, handgeschakelde vijfversnellingsbak of elektronisch bediende handgeschakelde vijfversnellingsbak.

Extra uitrusting ten opzichte van de XR:
Zijairbags, elektrisch bedienbare ruiten voor, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, in twee gelijke delen inklapbare achterbank, inschuifbare hoofdsteunen achterin, Isofix-bevestigingspunten op de achterbank, buitenspiegels en portiergrepen uitgevoerd in carrosseriekleur.

Levering en prijzen
De nieuwe 107 wordt in de loop van december in de Nederlandse showroom verwacht.
De prijslijst begint bij EUR 8.940,= voor de 3deurs XR. De meerprijs voor een vijfdeurs is EUR 350. Voor de veel verkochte XS moet EUR 1.000,= meer dan de vergelijkbare XR worden gerekend, terwijl de comfortabele 2Tronic 5versnellingsbak EUR 700 extra kost.

107 Sublime
Ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe 107, wordt de 107 Sublime gelanceerd, een tijdelijk model op basis van de XS, met als extra’s de populaire opties toerenteller, radioCDspeler met MP3-aansluiting en airconditioning.

De meerprijs voor de Sublime bedraagt EUR 1.075,= , waarmee een voordeel voor de klant van EUR 320,= ontstaat. De 107 Sublime is leverbaar met de handgeschakelde vijfbak en kost als 3deursversie EUR 11.015,= De Sublime gaat, net als de overige versies van de 107, in december in productie.

Conclusie:
De kwaliteiten van de 107 zijn voor 2009 nog verder verbeterd en verfijnd:

Een echte auto, robuust en veilig;
Een kleine auto, praktisch en sprankelend;
Uiterst aantrekkelijk, betaalbaar, trendy, efficiënt en verrassend flexibel in de stad.



58 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Wat een stofzuiger
Beugel in de mond…
WOW wat een lelijke smoel, gelukkig heeft ie geen buitenboordbeugel..
@chip, inderdaad de bek van een kruimeldief :D! mijn mening: leeeeeeeelijk :p!
Met gezwel op de voorkant, wat wil je nog meer! Geef mij de C1 of de Aygo dan maar.
Dit is, in tegenstelling tot de C1, toch weer jammer.

Ik verwacht na dit bericht trouwens wel een stijging in de verkoop van de 107, vooral veroorzaakt door jongemannen..
doe mij de 106 maar weer! zo’n gti of een rally dat zijn teminste leuke auto’s. Dit is gewoon lelijk! die lampen en de motorkap gaan wel maar dan krijg je idd Beck zo’n dikke vissemond met een beugel er in. ziet er gewoon niet uit.
maar ik ga er wel meer op letten als het klopt wat er meestal echter het stuur zit.
Deze 1007 ziet en is echt een wegwerpauto. Vreselijk.
Hoe maak ik iets lelijks nog lelijker…. ZO DUS!! Gatverdamme!
Elke keer dat je denkt nu kan het niet lelijker… jahoor.
Nou, als je als voetganger door zo’n ding wordt aangereden, dan krijg je eerst de bumper, dan de motorkap en als laatst nog de vooruit tegen je flikker. Wat een onzettend lelijk ding.
Waaaaaaaaaaaah!! beugelbekken-invasie!! maar eh.. konden ze het bij peugeot beter bij het oude laten!
moest ik dan al de vorige versie mooi gevonden hebben, zou ik nu naar een peugeot verdeler gaan, zou ik toch vragen of ze niet nog ergens een 107 met de oude neus staan hebben, want deze is er echt niet mooier op geworden hoor
Boeiend!
Citrofiel evil twin
De C1 werd charmanter, de 107 lomper.
@G. de Groot, hahaha ;)
Hoe kleiner de Peugeot hoe groter zijn bek?
Ik denk dat ie er in het echt best leuk uit zal zien (raar he?)
Maar ik denk ook dat ik, als ik ontweper bij peugeot was, er iets anders van gemaakt zou hebben.
En je hoeft niet te kijken! deze autootjes zijn zo gemaakt dat de helft van het overige verkeer erover heen kijkt!
Echt zo lelijk, peugeot bakt er de laatste tijd echt niks meer van!!

-Een grote mond maar een piepklein hartje-
Peugeot 107 in Porsche 911 GT3 RS stijl?

http://peugeot107club.nl/album_pic.php?pic_id=1354
Ongelofelijk… Het is ze gelukt… Ze hebben een nóg grotere bek op zo’n klein autootje weten te plakken! Afschuwelijk… Hiervoor ging het nog wel, en vond ik de 107 de meest geslaagde van de drieling, maar nu… Nu zou ik toch voor de C1 gaan dan maar.
Trouwens, kan een facelift goedkoper dan dit? Een andere bumper die erg in het oog springt, andere wieldoppen, maar voor de rest… Niets!

@ G. de Groot; Juistem. ;)
@ robbie; En mét de onmisbare C1-achterlichten!
Wat een belachelijke facelifts zeg. Plak er een stuk plastic op dat totaal niet bij de verdere styling past!

Ben wel benieuwd naar de aygo facelift nu!
Prachtig ding! Zie ook die geweldige fotoserie in de gallery:
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Peugeot/107_facelift2009/
http://members.home.nl/pr-hunter/16mond.jpg

Meer heb ik niet te zeggen…
Om met de Generaal te spreken:

*Bareuh*
k ben er niet echt gecharmeerd van, ziet er een beetje uit alsof ze in de gril van het vorige model een chromen balk hebben gemept om z’n “bek” groter te maken.
@ Gilles: je beledigt de Thunderbirds! ;)

Ik moest overigens denken aan de Fiat 600 Abarth, maar daarmee geef ik de Peugeot een te groot compliment.
http://www.ostamyy.com/phpBB2/files/fiat_600_abarth_1966_147.jpg
Het blijft een lelijk hok, wat ze er ook aan doen.

Sowieso gaat het design van alle Peugeot modellen achteruit. Kijk maar naar die 308, die is van de voorkant nog redelijk maar de achterkant is echt lelijk. Die 407 was voor de facelift veel mooier.
Dit front is echt lelijk en ik zeg dat als die hard Peugeot liefhebber!
Met de beste wil van de wereld kan je hier niets mooi’s aan zien.

Hoe kan zoiets goedkeuring krijgen voor productie??
Het deed mijn vriendin gelijk aan de lange-vingers sketch van Droog Brood denken:
http://www.youtube.com/watch?v=stwJpeWURBU

Kennelijk zijn niet alle vrouwen even gecharmeerd van deze 107…
Als het allemaal zo niet boeiend is – lees het sarcasme in het bericht – waarom dan nog de moeite nemen om het te melden? Beetje jammer om een bericht te plaatsen waarbij het van te voren al duidelijk is dat iedereen de auto gaat afzeiken.
RX-7/6UK Owner
LOL @ MrSelected
RX-7/6UK Owner
k ben nu eigelijk wel heel erg benieuwt hou de gefaceliftde aygo er uit gaat zien :p
Goh,,die muil kon zeker niet groter?

Echt té lelijk.. Die achterkant is het minst
van de drieling…
The Netherlands For Sure
Met een ontplofte muil van de Peugeot-leeuw
The Netherlands For Sure
Nee, nog erger, aan twee kanten aan dat gat staan trekken, tot die balk er in kon en toen zo laten staan, staat ‘m goed, toch?….Not!
Echt een auto voor pedofielen! Die beugel is om te lokken.
Duh…
Kwetsbaar onderdeel die bumper. Omdat het tevens de hele voorkant is, zal hij ook niet goedkoop zijn bij vervanging.

Lijkt me voor een stadsauto toch wat minder, zeker met al die trekhaken in dit land.

Verder geen commentaar op het ontwerp, het trio TPC blijft de standaard in hun klasse.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand deze kruimeldief echt mooi vind!

Is er *iemand* hier die dat gedrocht mooi vind? Op welke manier ook? Misschien dat ie je laat denken aan je eerste vriendinnetje toen je 12 was, die ene met die beugel, weet je nog? :)
Ik denk dat Donatella Versace model heeft gestaan….
Tja, ik dacht tot voor kort ook dat een geit met een beugel niet bestond…

http://img148.echo.cx/img148/2032/beugelbekkie8oi.jpg
Een leuk stadswagentje zonder meer.
Breed-bek-kikker!

Zooooooo lelijk! Koop gewoon de C1, die is het goedkoopst.
En ja; Peugeot is weer de lelijkste van de hoop… snappen ze het nu nog niet dat die gaapmuilen echt lelijk zijn?

De Citroen vind ik er grappig/schattig uitzien…
ghettoblaster
Gayyyyyy. Daar wil ik nog niet dood in gezien worden.
Het is net of enkele autofabrikanten aan een wedstrijdje bezig zijn.
Wie maakt de lelijkste auto? De Franse fabrikanten staan in elk geval
bovenaan. Bweurk………………. ;-)
ghettoblaster
LOL G De Groot . De nagel op de kop :-)
En voila! De veroorzaker van de kredietcrisis!:D

Zo koop ik ook geen auto meer, ik loop wel;)
whahahaha.. wat is dit!?? Stofzuiger is idd ook het eerst wat bij mij opkomt bij het zien van de foto. :P Zou er zo’n opgefockt blok in liggen dat het zo erg gekoeld moet worden? Het kenteken schuurt helemaal over het wegdek heen. Geniaal dat ze dit op de markt durven te brengen, één en al lef. Nog meer lof voor de gene die zich hier in durft te vertonen. Ik zou er niet in betrapt willen worden, met zo’n zuigmondje op m’n auto :S
Een auto voor iemand met een grote bek en een klein Hartje ik vind de vorige beter uitpakken
ik heb er ook een, een zwarte! het klinkt vrij gay maar ik heb hem gewonnen met de postcode loterij
Nu is het hele stadsauto idee om zeep geholpen door die mega neus. Dat ding zwaait alle kanten op:shock:. deze peugot=stofzuiger
Love it, Heb er net zelf een gekocht! En voor iedereen met het negatieve commentaar: Ben zo benieuwd wat voor PRACHTIGE auto jullie zelf rijden! Zal niet zoveel voorstellen, aangezien jullie ZO druk zijn met het afzeiken van deze auto!
hallo wat voor zeikerds zijn hier bezig vindt het een prachtige auto jullie rijden zelf in een 4 de hands misschien
HaHa, de reacties van mensen die zón slechte smaak hebben dat ze er zelf een breedbek gekocht hebben…. LOL

En nee, ik rijd geen 4e hands hondehok, ik koos voor de mooiste van de 3, een nieuwe Aygo..
heb net de mooie 107 besteld , hij is het beste in kwaliteit van de drie met de beste prijs (citroen twee slechte ervaringen gehad en toyota te duur) dus leve de leeuw en dan nog in het citrus geel , ik ben een fiere bezitter van dit stadsautoke peugeot never die

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).