
De naam Kamaz ken je misschien wel van de Dakar rally, die maar liefst zeven keer door het merk werd gewonnen. Kamaz is een zelfstandige Russische vrachtwagenfabrikant waarvan in 1976 de eerste vrachtwagen het daglicht zag. De vrachtwagens die bekend staan om hun eenvoudige, maar robuuste ontwerp, worden geëxporteerd naar diverse landen. Een interessante speler voor een partij als Daimler, zo blijkt nu.
Daimler voert volgens de Duitse media serieuze gesprekken met de Russiche Investmentbank. De bank heeft momenteel 42 procent van de aandelen Kamaz, waarin de Duitsers erg geïnteresseerd zijn. De participatie is voor Daimler van strategisch belang. Rusland is nog altijd een groeimarkt voor veel sectoren en dit geldt ook de transportsector. Daimler wil hier graag de nodige graantjes meepikken en als alles volgens de geruchten verloopt, zal nog dit jaar een principeakkoord worden gesloten. Volgend jaar zal de verdere afwikkeling plaatsvinden en duidelijk worden hoe dik Daimler’s vinger in de pap van Kamaz zal zijn. (via: ftd.de)
truckerblog.nl
Die Kamaz hebben ook al ruim 30 jaar dezelfde cabine, maar ziet er nog best knap uit. Knappe move van die Russen!
[email protected] Search a life..
Binnenkort: Kamaz SUV! alias Daimler platform dingetje met Kamaz logo.
Bekende naam + Dakar reputatie = selling!
@ Dennis: waar is je stukkie over die scheepsmotor??
Ontopic: ehhh, mooi, die gele vrachtwagen…
Maar kan je wel goed prostituees aanrijden met zo’n Russisch gevaarte?
te veel vrachtwagens, te veel tuning… Waar is het autonieuws? :-)
nou, deze cabine is niet te vergelijken met de eerste die ze produceerden. is een SISU cab.
Hopelijk zorgt Daimler er dan niet voor dat Kamaz’s beschaafder worden, want de eenvoud en robuustheid zijn juist de verkooppunten. En broodnodig op de Russische wegen ook, trouwens.