Snelste station ter wereld: Audi RS6 R MTM 730 pk, 340 km/u

Auteur: , 57 Reacties

Dus jij vond 702 pk al veel voor een RS6? Think again! Tunert MTM heeft nog eens kritisch naar de RS6 gekeken en perst er nu maar liefst 730 pk en 785 begrensde(!) Nm's uit.

Het persbericht van MTM over deze RS6 R stamt overigens alweer van 29 augustus en is dus op de een of andere manier onder onze radar door gegaan. Maar inmiddels heeft deze uber-Avant onlangs tijdens een highspeed test van Auto Bild Sportcars een topsnelheid bereikt van 340 km. En dat maakt deze RS6 R met 730 pk de snelste Avant ter wereld!

Het verschil tussen 702 pk en 730 pk komt volgens MTM door het volgende:

additional MTM – stainless exhaust system from catalyst 4-pipe incl. throttles in 2 pipes with control, airfilter with improved max. torque 785 Nm (limited)

Een filmpje zonder Duits geneuzel kan je HIER vinden.

Met dank aan Jochen voor de tip!



57 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Blijft toch een saaie Duitser
Rick Buijsman
zo kan G-power ook makkelijk 750 pk uit een m5 station halen
Echt zo overbodig dat een (straat)auto 340 km/u kan halen. Waar heb je dat in godsnaam voor nodig? Begrijp trouwens sowieso niet waarom ze auto’s niet net als brommers & vrachtwagens gewoon begrenzen op de snelheid die ze maximaal mogen rijden..
-edit: nutteloze bijdrage-
Helemaal goed, met ´t gezin en volle bepakking naar Benidorm met 340 km/h
:))
hahaha humor met het gezin naar benidorm met 340km per uur :D
how vet ze maken er toch wat van!
heel handig… natuurlijk heb je 730 Pk en 785 nm nodig om carrevan over de snel weg te jassen… !
Wat doet dit schatje 0-100 ?
en ik dacht dat ik met m’n 150 pk in me almera GTI al een flinke jongen was…
man man man! wat een geluid! de specs zullen ook niet verkeerd zijn!
Sjakie Peters
@ A6 Ik zou zeggen een goeie 4,0 maar vooral de tussen acceleraties zullen niet te houden zijn.

Ach ja waarom zie ik mensen vragen… Nou gewoon omdat het kan en leuk is. tja mensen in dit segment kopen auto’s voor hun zelf en hebben gelukkig maling aan wat andere vinden..
“785 begrensde(!) Nm’s”

En onbegrensd kwamen ze op 786 dus hebben ze het begrensd op 785 om net te laten klinken alsof ze veel meer kunnen.
@ MFX

juist ja…. ik denk niet dat de wagen zo veilig is dat wanneer je met 300+ crashed jij (en je gezin) er leven uit komt….

daarnaast verwacht NIEMAND dat je met zo’n gruwelijke snelheid over de weg jakkert…. het is trouwens ook maar de vraag of je ooit boven de 300 komt, gezien het vele verkeer op de weg. Het enige wat je dan bent aan het doen is hard optrekken, en hard in de ankers gaan omdat iemand met 180 ligt te “luieren” op de linkerbaan (in duitsland dan).

leuk omdat het kan… maar absoluut waardeloos
waarom 4 uitlaten?? niet mooier ofzo…wel geil!
@Marco: bron?
@ J. Stienstra.

Ik had blind kunnen gokken dat je een Citroënfan bent. ;)

En had 730 pk wel gemogen als hij begrensd zou zijn op 120?
Zit nog steeds te wachten op een arabier die een veyron motor hierin legt.
@ J. Stienstra: prima, ze mogen zo hard als ze willen in Duitsland, dus dan mag jij ze gaan begrenzen…
Natuurlijk heb je er geen flikker aan,denkt de meerderheid…
Maar toch is het leuk dat je de power hebt.
En 300km/h met je gezin rijden?Geloof je het zelf?

Trouwens,zoek maar eens op google video & YouTube,moet je eens kijken of je de power niet gebruiken kan,Veyron’s,M5’s,SLR’s,Gallardo’s,Carrera GT’s en vele andere supersportcar’s worden volledig uitgelaten,op rustige al dan niet drukke openbare wegen,en dan doel ik natuurlijk niet hier op onze autowegen die je zo onderhand provinciale wegen kan gaan noemen…
Corvandegroppel
In het filmpje zeggen ze dat hij wordt afgeschoten in 4.3 seconden. Op zich niet heel veel sneller dan de standaard RS6 vind ik…
Ben benieuwd hoe snel de RS 6 Limousine gaat met deze upgrade, 350 km/u? Snap niet dat ze maar vast houden aan die Avant, een sedan is lichter een ook nog eens stukken knapper.
’t Blijft een slagschip.
Begrensd op 310 km/h omdat ze geen andere banden willen vrijgeven.
Volgens dat Duitse geneuzel en (de link naar) MTM is de topsnelheid begrensd op 310. Waar kan ik vinden dat ie 340 gaat?
“de snelste Avant ter wereld!”?? dat lijkt me toch niet, zal toch wel een Brabusje zijn (E-combi) die toch wel sneller gaat.
@ El Loco: ik zeg niet dat het moet.Het is alleen vreemd dat ‘men’ vrachtwagens en brommers wél begrensd (net iets boven of) op de snelheid die ze max. mogen en de automobielen niet… Beetje scheef verder niet.

@RobertJ: gelukkig mag dat in Deutschland ook al op steeds minder plekken. En er komt vast vandaag of morgen een EU-richtlijn voor één max. snelheid in heel Europa (niet dat ik daar een voorstander van ben..) Tot die tijd is er vast wel iets op te vinden dat zodra je over de grens bent je begrenzing eraf gaat ;-)
@ Raptor:

…het blijft een Duitser ja… maar saai ??… whahahahaa….
Stienstra, ga eens snel terug naar het groenlinks honk, volgens mij ben je hier aan het verkeerde adres.
Al die bekrompen reacties toch. Dat in West Europa een anti-auto beleid wordt gevoerd wisten we al… en dat gemekker over Duitse autosnelwegen, pfff…

De wereld is natuurlijk groter. Misschien kan Audi (& MTM) hierdoor eens wat meer verkopen in de UAE of SA. daar hebben ze nu eens mooie (7 rijstroken in elke richting !!) autosnewegen. Mijn huurwagen ging spijtig genoeg maar 240.

Leve Greenpeace (haha)
Dit zit is dus in de klasse van de Brabus Black Arrow, de C-klasse met V12 biturbo. Die levert 730 pk en 1300 nm dacht ik, komt dat koppel puur voort uit de grotere motorinhoud?
De mensen die zo’n ding zouden overwegen, raad ik aan om de column van Jeremy Clarkson over de RS6 te lezen. Deze staat momenteel op timesonline.co.uk.
@J. Stienstra: waarom nou weer gelukkig?

Verder heeft begrenzen alleen maar zin als je het plaatsgebonden doet. Als je 120 als limiet gaat stellen op iedere auto, kan met dat dus ook rijden op wegen waar je 50 of 80 mag. Op de snelweg is 120 plus een beetje in mijn ogen totaal geen probleem, 100 waar je 50 mag is toch wel een ander verhaal. Daarnaast vind ik 120 een te lage snelheid, 140-150, dat zou kunnen. Midden in de nacht op de A30 of A7 120 kachelen? hmmm…

Ieder zijn mening natuurlijk.
Mijn droomwagen.
Willem vd Velde
@ Corvandegroppel, niet veel sneller nee, waarschijnlijk omdat ze het niet beter aan de weg krijgen zonder abnormaal brede banden, maar 100-300 zal wel intressanter zijn.
C200 Kompressor
Dit zou BMW niet leuk vinden!!!
moet echt te goed rijden.
de vorige gewone rs6 reedt al zo goed
dikke station!

als ik de staatsloterij win ga ik hier zeker een proefrit in maken!
leuke conculega vand e M5 touring (-:
Zo, dan kun je best snel boodschappen doen…
En nog denkt iedereen dat je in een burgerbak rondrijdt…
Chipperdechip
de laatste zin in het filmpje is het mooist: “…. für knapp Hundertdreizigtausend Euro….”. Wat wonen we toch in een jammerlijk land (veel te duur en geen plek om ervan te genieten).
nutteloos maar wel gruwelijk veel kracht!
Compleet krankzinnig! Maar wel een verbluffend staaltje van techniek. Tof dat het zo een onopvallende killer is.
Volv_440_turbo
Mijn moeder zal em zeker niet willen, die vind breaks geen deftige auto’s…

Ik heb er alleszins principieels niks op tegen, maar ik denkt dat je met die auto van tankstation naar tankstation rijdt.
Alhoewel tankstationracen, dat is nog niet uitgevonden zeker? :p

Anyway, als ik het geld had, direct! Zalige boodschappenkarretje!!!
man man man, wat een nuttige aanvulling van ons wagenpark. Enne, ik neem aan dat de topsnelheid puur academisch is. Ik wed dat van al die snelle wagens op s`heeren wgen meer dan de helft nog nooit harder dan 200 hebben gereden.
Willem vd Velde
@ gerardo: weet niet of je ooit in een snelle auto hebt gezeten/gereden, maar dan zul je er toch achter komen als je even aan het doortrekken bent dat je HEEL snel boven de 200 zit.
En dan is 730 pk heel erg nuttig als je net even een paar 100 meter niks voor je bumper hebt kleven :-)
Dit is natuurlijk vet; Zo’n wolf in heeel erg schaapskleren, maar als ik mijn pk’s mocht besteden deed ik dat in een heel wat meer uitdagende vorm
Tsja… Leuk. Denk ik. Om je te onderscheiden van de gewone RS6’jes die je al overal ziet waar je komt om op te scheppen met je RS6.

@ El Loco; Grrr… :x ;)
z’n auto moeten ze niet voor de politie maken,, kun je niet meer vluchten:P
Echte Duitse patserbak.
Lekker 340 rijden en een medeweggebruiker hartstikke dood rijden.
Ga lekker me je te hoge testosteron op een eiland jezelf te pletter rijden.
Wat een asobak.
Doe mij die maar (A) als ik de lotto win weet ik het wel zeker hoor…
brute 730 pk
acceleratie 0-100 3,7 sec:|
12 sec naar de 200…
mooie look, tegekke auto en natuurlijk audi… als ik een auto mocht kiezen is het deze no doubt!
In Schilde rijdt er één rond. Vandaag gezien… Tof dat wel, maar zegt me niets:-)

Greetzzz,
JMC
MTM begrenst het koppel van de RS6 op 785 Nm (zal wel vanwege de transmissie zijn lijkt me) maar Ziptuning presenteert er doodleuk 931(!). Waar of niet, kan nooit gezond zijn. Wel leuk voor een keertje misschien.
Beste Menschen… Laten we 1 ding goed in ons oren knopen… Audi doet t wel weer. En wat maakt t uit, als je met 300 km/h crashed? Dan weet je c-ker dat je DooD bent, en niet dat je met 120 km/h voor de rest van je leven in een rolstoel zit :p Ik vindt t top, kijk dat kontje… zo G… Ik ben al jaren Fan van Audi, en zal ik blijven ook. Rijdt zelf A4 2.5 V6 Aut. Quatro, pro line, maar ik zou die RS-6 R wel eens een dagje mee willen maken. Top !!!
heerlijke wagen!
Audi regelt het gewoon weer. ehhnuuh dan kan je zeggen dat ze met de test op 786 nm kwamen maar hou dat nou maar op 854 dan zit je beter in de buurt denk ik.

Gewoon een super dikke auto! heerlijk
Ik rijdt zelf een Audi S6 avant en dat gaat al lekker rap van kiete…en met de familie erbij doen we het wat rustiger aan…..

De volgende wordt gewoon een RS6…omdat het kan. En ik liever in een bruto A6 rijdt dan in een batterij op wielen…..die ook opgeladen moet worden door verbranding van fosiele brandstof. Heel die Al Gore hype is gewoon bullshit…..
12 seconden op 200?
als je een 458 hebt, rij je em er wel uit ;p

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).