De design-zondag gaat verder. Volgende op de lijst is het Franse PGO. De PGO Hemera was al gespot in Parijs en de tijd heeft weinig aan het design veranderd. Waar de Speedster nog een rip van de 356 was, is dit gewoon een bestelwagentje. Een Megane is er nog een schoonheid naast.
Nieuwe spelers moeten vaak nog een hoop leren. Bijvoorbeeld nieuwe automerken op het gebied van design. Omdat bijvoorbeeld de Chinezen ‘nieuw’ zijn wordt het ze vergeven dat ze geen auto’s kunnen ontwerpen. De Fransen zijn echter niet nieuw, en zelfs PGO is al lang op de markt. Zou je toch denken dat het design ‘groeit’ en ‘ontwikkelt’.
De PGO wordt nog niet vermeld op de eigen site. Wel zal deze beschikken over een tweeliter Peugeot krachtbron en is ook deze ‘shootingbreak’ niet veel zwaarder dan 1000kg.
Het is al vaker gezegd maar daarom niet minder belangrijk. Laat die Frogs gewoon kaas, wijn en kruidige worst maken. Dan zorgt Duitsland er wel voor dat er ook in Frankrijk nog auto’s gebouwd worden.
Lelijk ding
Voorruit schuiner, dak lager, achterkant wat ronder en dan issie misschien mooi…
-edit: bedankt! het is aangepast-
@corrado
dan ís het een Porsche! ;)
Ik kan m’n vinger er niet echt op leggen wat er nou echt lelijk aan is, hij is gewoon raar, heeel raar!
@ Alwood:
I know ;)
@alwood : sorry hoor, maar nog eentje :
“en de tijd heeft weinig aan het DESIGN veranderd”
–edit: thanks, is inmiddels aangepast–
De originele en eerste PGO vind ik veel mooier. dit model gaat afbreuk doen aan merkreputatie vrees ik.
Mischien dat Eurodisney er zo een paar wil kopen voor in het pretpark maar voor de rest zie ik dat toch niet verkocht worden. Het is niet echt superlelijk maar wel heel raar. EN wie gaat er nu PGO prijzen uitgeven aan een auto die er zo uitziet. Voor 35000-60000 euro kan ik me toch wel wat leukers kopen dan dat. En moest ik perse een PGO willen dan koop ik toch liever de orginele dan dit gedrocht.
ik heb hem in parijs gezien en het is best een vet wagentje hoor
jakkes!
ik vind hem eigenlijk zo raar dat ie mooi is!
Kwestie van even niet politiek correct te zijn, maar ik vind hem best meevallen, hij is wat eigenzinnig door net niet proberen perfect te zijn en dat apprecieer ik meer dan de 13 in een dozijn ’try 2 please everybody’ designs…
Idd, typisch staaltje frans design, zelfs de pletters willen hem niet hebben.
Ik herhaal na die foto’s nog eens goed bekeken te hebben gewoon mijn reactie in de vorige topic over deze auto:
Oh ja hoor, dit zie ik wel zitten- Donker-mat kleurtje, vettere wielen er onder… Geen probeem om er dan in te rijden!
En ik voeg er aan toe: Hij blijft lekker lelijk. Nu nog al het chroom eraf halen en vervangen door carbonmat, zorg dat de powerplant een lekker vet geluid maakt en het komt wat mij betreft echt helemaal goed met dit wagentje. :-D
Gepikt van de kever tot aan de A-stijl, de rest is een misbaksel. Nee bedankt!
@Alwood .. maak nog eens een topic ..
zelfde foto .. en schrijven dat het Chinees is ..
dan eens zien hoe het zit met de compassie ..
Had je me nu verteld dat dit Ligiers poging was om wat volwassener vierwielers te gaan slijten…
Zou je toch denken dat het design ‘groeit’ en ‘ontwikkelt’.
Getuige de Peugeot 207, 308 en 3008 is dat zeker niet waar.
En als ik eerlijk mag zijn, vind ik deze PGO qua uiterlijk zeker wel meevallen.
Nee duitsers… die bouwen van die mooie wagens zeker…
Wat een onzin!
Ik moet toegeven dat de Hemera niet de mooiste creatie van de Fransen is. Maar dat wil niet zeggen dat de Fransen geen auto’s kunnen maken. Franse auto’s zijn het meest avantgardistisch, meest praktisch en veiligst van alle auto’s. En dat hun wijn en kaas het lekkerste is, wil nog niet zeggen dat ze dan niet ook de beste auto’s kunnen maken!
Ik mis een duidelijke samenhang tussen de design elementen in deze auto. Het Chrome lijkt er achteraf bijgefrobeld en de lijnen kloppen voor geen meter. Soms pakt dat goed uit (Morgan met zijn laatste creatie of een Volvo P1800ES) maar hier slaan ze toch echt de plank mis. Wat is er trouwens met die enorme naden bij de deur? Had dat niet wat nauwkeuriger gekund? Het ding ziet er kortom uit als een hobbyproject van iemand met 2 linkerhanden…
Die PGO’s zijn mooi van ver maar ver van mooi.
Heb er ooit ene in bruikleen van PGO gekregen ( voor m’n job, ).
Afwerking = waar ?
ooh en er was en dak maar ie kon niet dicht…
grtn
ju
Die slakkenvreters hebben een vreemd gevoel voor humor. Of is dit serieus bedoeld?
@Tombnolz: Mag ik u wijzen op de Ligier JS2? Dank u. Het is geen gek wagentje, het is gewoon een retro-design.
Ik zie drie auto’s in de lijnen… maar tezamen maken ze op deze foto’s in ieder geval geen indruk op me. Wellicht is het een guitig ding als je hem ziet rijden, maar eerst zien dan geloven
het is net een collage van slecht in elkaar passende onderdelen.. Alle lof voor de voor-en achterkant (hoewel over smaak te twisten valt) maar langs de flank bekeken is het echt wel een zooitje!
en die RS4-achtige velgen breken het geheel echt wel af :)
PGO Hernia…
Eerlijk waar, op de foto’s afgegaan was ik ook sceptis. Maar eenmaal in Parijs was ik toch wel positief, en daarin stond ik niet alleen. Het is echt een heel gaaf wagentje. Het enige minpunt vind ik de raamlijn. Die had naar beneden gemogen in plaats van omhoog. Dan was hij af geweest. Verder top!
Alleen Porsche zelf kan een een Porsche perfectioneren.
Oke, dat je PGO belachelijk maakt is tot daar aan toe. Maar over de Franse autoindustrie in zijn algemeenheid moet je afblijven! :x
Wegwezen met die bende….. ZUCHT
Whaha de zijruiten lijken wel ondersteboven gemonteerd xD
Wel lekker veel hoofdruimte achterin, trouwens.
Frankrijk heeft een eigen geschiedenis wat de auto industrie betreft en deze auto is eerder bedoelt om een moderne creatie te zijn van Jean RÉDELÉ’s eerste Alpine-Renault n.l. de A 106.
De A 106 was een veranderde en verbeterde Renault 4CV
Helaas ben ik niet bij machte om een afbeelding van de A 106 bij te voegen, ik zou niet weten hoe je dat moet doen, maar als je op /google afbeeldingen de A 106 intikt, zul je het origineel van dit karretje vinden.
Hoe omschrijf je nou dat geluid wat je maakt als je echt heel heftig moet kotsen, je weet wel; echt uit je tenen?
Nou ja, dat had ik dus in elk geval bij deze foto’s….
voorkant is shit, achter kant is wel strak maar heeft geen verband met de voorkant.
maar, wel een low budget sportwagen voor de bergweggetjes in de alpen