Gespot: Aston-Martin V8 Vantage N400

Auteur: , 35 Reacties

Ruim een jaar geleden werd de N400 voorgesteld als een extensie op de Aston-Martin AMV8 Vantage. Het zou een gelimiteerde uitvoering worden met een aantal nieuwe interessante features, afgekeken van de N24 die men heeft ingezet bij de 24 uursrace op de Nurburgring. Wie er een wil spotten, kan het beste richting Engelands hoofdstad afreizen.


Aston-Martin AMV8 Vantage N400

Hee, er is iets aan veranderd. Kleine verschillen aan het uiterlijk van de N400 ten opzichte van de ‘gewone’ AMV8. Never change a winning team, maar de achterlichten hebben wel een net iets te hoog sjon-gehalte. Laat ze maar lekker rood. Maar de nieuwe velgen die eronder liggen zijn erg stijlvol, net als de subtiele wijzigingen aan de koets. In het rooster in de voorbumper zit nu een gat, wat me nog het meeste doet denken aan een opening voor een mitrailleur zoals James Bond op zijn Aston’s, Lotussen en BMW’s heeft gehad. Maar niets is minder waar, hoewel nergens echt uit duidelijk wordt wat wel het doel is van het gat.

Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk

Het belangrijkste aan de auto is de nieuwe vering en demping, het vermogen van 400 pk in plaats van 380 doet er eigenlijk helemaal niet toe. Niet zozeer omdat het een kleine toename is, maar vooral omdat de AMV8 Vantage inmiddels ook al 400 pk voorin heeft liggen. Van zowel de Coupé, als de Roadster worden 240 genummerde exemplaren gebouwd. Met zo’n leuk ‘Limited Edition’ plaatje dus.

Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin V8 Vantage N400 - Foto Jim Appelmelk

Woensdag meer Bijzondere Britse Bolides. Voor vragen kun je me altijd mailen.



35 reacties

Dat is toch gewoon zo’n gat als bij de race versie! (Dat is toch voor zo’n oog???)
Mr. appeltje je verteld zelf dat deze AM van z’n race broer is af geleid! waha
Cool, maar de M6 is mooier.
Karate kameel
mooi kontje” :P
luchtinlaat?
Aha, k dacht dat dit eigenlijk het “nieuwe model” ging zijn zoals de gallardo.
Ook niet veel veranderd maar wel een pak mooier.
Niet dat ik deze een pak mooier vind maar hij is wel leuker.
En die achterlichten…wel leuk maar gaat wellicht snel vervelen.
@ LJ
dat was idd ook mijn eerste idee. Zie je vaker bij race wagens
@ Majinstar: Hahaha, Goeie humor!
Meer een update dan een special edition dus. Maar ja, als je natuurlijk weg bent van zo’n “nummer zoveel” plaatje op je auto…
De M6 mooier? Haha, ik mag dan BMW rijder zijn….maar de M6 is zeker niet mooier dan dit stukje kunst op wielen….
@ Reinout: :D
San Sebastiano
Een dergelijk gat in de grille hebben de Spykers ook..
hmm vorige week toch al gespot in Sydney, de cabrio dan..
@ JRDN
En dan…? Wat voor functie heeft het op de straatversie? Als je het zo goed weet… Ik was gewoon beneiuwd, ik kon er niets over vinden.
@ Appeltje
Dat gat is gewoon om een sleepoog doorheen doorheen te schroeven, veel auto’s hebben dit maar dan met een dop eroverheen. Zo’n dop ziet er alleen niet uit op een chromen gaas.
De Bentley Continental Speeds hebb ook zo’n gat…
@ JRDN & Appeltje.
In dat gat kan je een oog draaien om hem weg te kunnen slepen. Als ik me niet vergis…
@Appeltje, dat gat is voor het sleepoog. Kan je op straat ook nodig hebben als je pech hebt oid ;)

Bij andere (straatauto’s) is het vaak afgedekt met een plastic kapje, op het circuit is het sleepoog standaard gemonteerd op straat mag dat niet. Iets met voetgangersveiligheid ofzo…
Wat een spuuglelijke velgen zijn dat toch.
Het zijn gewoon M6 velgen die eronder zitten!
Een zeer, zeer, zeer mooie en stijlvolle wagen waar (op het vlak van stijl en uitstraling) geen enkele van de concurentie bij kan!

@Majinstar: Humor!
Behalve de achterlichten, onderstel en licht getunede motor is er ook sprake van een iets bredere bodykit (onder side skirts).

Voor degene die interesse hebben: er zijn er voldoende te koop in de wereld. Dit komt ook omdat vanaf modeljaar 2009 (nu dus) de “gewone” V8 Vantage 420PK heeft (en dus niet 400!) door de 4.7 liter moter, en vooral ook een stuk meer koppel middenin heeft. Verder zijn de N400 specs ook als upgrade te krijgen (tenminste, de moter upgrade) op de “oude” 380PK versies.

Het blijft een mooie auto in ieder geval.
Zie dr af en toe eentje staan hier in London. In het oranje met, en nu komt het, kogelgaten stickers er op… Dat verzin je toch niet.
Ik vermoed dat dat gat in de grill gewoon bedoeld is voor het wegslepen.
Mensen die deze auto aanschaven begrijp ik niet. In deze prijsklasse heb je al een Audi R8 of een 911 GT3 die op alle fronten gehakt van deze Ford maken.
Dat gat is volgens mij een parkeersensor, in het zwart en dus minder opvallend ze je ze ook wel eens op andere Aston-modellen.
Fred Flintstone
Jongens, hou op over dat gat, ik wordt er gek van. Die wagen is gewoonweg stunning! En appeltje, begin je ook al met dit soort teasers?
Ze houden niet zo van linken daar bij Netcarshow, dan maar via Picoodle…
http://www.netcarshow.com/bentley/2009-continental_flying_spur_speed/1024×768/wallpaper_03.htm
Ik weet niet wat ik heb hoor, ik kan niet eens meer op cmd+c drukken…
Dit is de goeie:
http://img34.picoodle.com/img/img34/3/12/2/f_BentleyContm_6d7d953.jpg
Een kennis van me heeft er 1 in z’n handelsvoorraad staan. Moet er binnenkort maar eens op de koffie… :)
Ik sla mezelf nog steeds elke dag voor m’n kop dat ik op vakantie in Zeeland even uit de auto gestapt ben en 3 fotootjes heb gemaakt met mobiel van een N400 Roadster, niet wetende dat het een N400 was…
circlestorm69
@ appeltje: dit zijn toch nagenoeg dezelfde achterlichten als op de DBS!
Had wel gedacht dat als je hier een stukje schrijft je dat ook wel opgemerkt zou hebben.
Ik vind de normale ook mooier.
Zowel bij deze als bij de DBS.
Dat vind ik de enige uiterlijke misser van de DBS.
Maar wat zijn Aston Martins toch mooi!
@CSL: weet niet of je wel eens in 1 van deze drie auto’s ZELF gereden hebt, maar dan begrijp je het verschil in karakter tussen een handgemaakte Aston en een R8 met TT interieur (die overigens ook geweldig rijdt) en een track car als de GT3

0-100 en rondetijden zijn leuk voor de borreltafel, maar totaal niet relevant als je in dit segment shopt en gewoon op de openbare weg rijdt.
Nog een keer over dat gat, er zit een een kleiner gaatje in met schroefdraad. Dat is bedoeld om het oog in te draaien… Dus geen parkeer sensoren.
@TT Man
Beiden R8 en de GT3 worden ook met hand gemaakt.
In een R8 heb ik helaas nog niet kunnen rijden, maar een GT3 rijdt als een kanon. En is tegelijkertijd tijd toch comfortabel om langen afstanden mee te rijden. En om de status van een Porsche valt niet te twisten.
Maar dat was maar een indicatie. Een standaard 911 is al beter in elkaar gezet dan welke Aston/Jaguar/Ford.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).