9ff Draxster: 1300 pk

Auteur: , 52 Reacties

Een dragster van 9ff? Dat moet wel heel hard gaan...

Klopt, we hebben het hier over 1300 pk uit een 4.0-liter Bi-Turbo. De auto heeft 1190 Nm max koppel en weegt 1168 Kilogram. Hierdoor kan dit beest van 9ff helemaal los op de dragstrip. Dat resulteert in een sprinttijd van 9,5 seconden naar de 260 km/u! OMG… hiermee lijkt 9ff wederom de Veyron af te troeven.

Exclusief hebben we de eerste officiële plaatjes voor jullie, klik door voor de gallery met ruim 50 pics.



52 reacties

Bruut apparaat! Topsnelheid??
Overigens slim om een 996 als basis te gebruiken, die heeft smallere heupen dan de 997! En niet zo’n uitstekende deurklink.
Veyron aftroeven? Dat niet, met de Veyron rij je over 200000 kilometer waarschijnlijk nog hard. Deze is over 1000KM helemaal op.
Bovendien heeft deze lang niet de luxe van de Veyron!
@FiXeR: duh het is dan ook een drag versie
@FiXeR: boeiend! Als je luxe wilt dan koop je natuurlijk iets anders. De Veyron koop je voor de power en dus vergelijkbaar met deze bak.
@Jochempie.

Ehh, is dit een 996 dan?
@ autoblogger

Of als Gran Turismo… Ik bedoel, die wagen schijnt comfortabel te kunnen zijn voor zijn kaliber. Toch is in 9,5 seconden naar de 260 echt wel gestoord snel. wat is de 0-100 tijd?
@ autoblogger

Of als Gran Turismo… Ik bedoel, die wagen schijnt comfortabel te kunnen zijn voor zijn kaliber. Toch is in 9,5 seconden naar de 260 echt wel gestoord snel. wat is de 0-100 tijd?
@Edman.

Dat zal niet veel onder de drie seconden liggen. De banden hebben de grootste moeite om 1300pk te plaatsen. 1190NM maakt het er ook niet veel makkelijker op. ;)
filmpje?
@ Jochempie: nou de voorkant heeft anders wel de lampen van de 997…
verder een echt brute auto.
@ Autobloger, en als je nou beide wilt ? wat koop je dan ?
Juist,.. een Veyron !
Zonder achtervleugel ??? 0 – vliegen in hoeveel seconden?
hoeveel doet ie over de quarter mile?
@ MX-5/RX-8 Owner & chemotubby: 9FF heeft er een handje van om een neus van een 997 op een 996 te zetten. Ze nemen een 996 als basis omdat de motor (in basis eentje uit een 993, zijn sterker dan de nieuwere blokken) eenvoudig in een 996 te bouwen is.

Nog een aanwijzing dat het een 996 is: Als je de achterlichten van een 996 in een 997 wil zetten moet je in het plaatwerk gaan snijden. Ook moet je in het plaatwerk snijden als je de deur of zelfs maar de handgreep van een 996 in een 997 wil zetten.

Meer dan genoeg redenen om aan te nemen dat dit een 996 is :)
der zit precies wel zo een steuntje aan het moterdeksel dus waarschijnlijk dient die als spoiler. gebeurt wel vaker bij draggers.

trouwens als ze expleciet vermelden dat het om een dragger gaat is het wss geen wagen met optimale wegligging en doet alles van neerwaardse druk enzo er niet veel toe
@Sander: tuurlijk niet, dan koop je een Maybach van Brabus ofzo. Zo’n tweezitter van Bugatti noem ik geen luxe.
@ Matt: de twee luchthappers in de zijschermen zijn niet genoeg om een achterin gemonteerde motor met 1300 pk af te koelen. De hitte moet ook weg kunnen en daarom staat waarschijnlijk de klep open. Net als bij de oude Abarthjes :) (hoewel ze er bij die abarths achter kwamen dat ie met de klep open aerodynamischer was)
helemaal mee eens maybach van brabus! v12 biturbo 750 pk 1100 nm begrensd! betere vergelijking met die dure vw is de slr. veel mooier snelste ronde ooit op de top gear baan.
@Jochempie.

Good point. 9ff heeft er inderdaad een houtje van om 996’s om te bouwen.
Suf dat ik daar niet bij stilgestaan heb….
@ Fixer

1000 kilometer?? denk wel eerder…;)

OT: En indd, een Veyron kun je hier dus echt niet mee vergelijken…
tja, een 0-100 tijd heeft hier gewoon geen punt… krijg je nooit deftig aan de grond zonder de koppeling op te stoken.
moet wel een kick geven als je bij 200 ineens op de gas duwt en nog steeds vooruitschiet als een gek :d
(btw: die gekke driftfilmpjes al eens gezien op youtube? M3 turbo ingeven ;))
Oke, ze troeven de Veyron af qua prestaties, maar gaan we nu elk in een schuurtje gebouwd hok dat sneller is dan de Veyron daadwerkelijk een Veyron-killer noemen? Dat is niet te vergelijken imho.
Voor een dragster is dat nog niet zoveel hoor, en het gaat toch om het koppel, waar hij voor een dragster echt tekort komt hoor! Maar dan heb je natuurlijk weer de aard van een 6 cilinder boxer die koppel op lage toeren toelaat… Van een dragster ben ik wel gewoon dat ze rond de 2000 Nm hebben, vooral die met turbo. Als je een turbo maakt, doe het dan goed!
@autoblogger.

Een Veyron geen luxe??

Dat ding heeft een luxer interieur dan een 7 sterren hotel in Dubai.

Ik zou hem alleen niet voor de luxe kopen. Dat ben ik met je eens.
Veel luxueuzer dan de Veyron zal je het niet krijgen met dergelijke prestaties.
@ autoblogger: Echt wel dat een Veyron luxe is hoor :o
Nooit in gezeten?? mx5/rx8 omschrijft t heel aardig met z’n 5 sterren hotel ;)
Ik heb m nooit gereden, wel in gezeten, en ik zou zonder piekeren zo naar t zuidelijkste puntje van Italie rijden met dat ding hoor, om maar ff wat te noemen… *droomt over Maranello, Monaco, etc. ….* :)

@ Jochempie: Dat van die 500 abarthjes wist k niet, dat ie met open kleppie earodynamischer was!! Denk ook indd dat de open klep hier een dubbele functie heeft, zowel koeling als downforce… Bring back the seventies :D
– Al heb ik die nooit zelf meegemaakt :P

P.S. Zie ik het nou goed dat-ie 3 of 4 uitlaten heeft?? Dat er ook nog 1 of 2 uit die koelgaten in de achterbumper komen? :o

P.P.S. Zou dit ding op NL-kenteken te krijgen zijn?
Dan zou ik hem zo standaart mogelijk laten lijken, saai zilvergrijs, privacyglass zodat je t gestripte interieur niet ziet, en enkel de hoogst noodzakelijke kenmerken zoals koelgaten e.d. laten zitten.
– En dan vervolgens iedere GT-R zoek rijden met je ‘standaart’ 996 Turbo :twisted:
@Mx5,

Dat is ook overdreven hoor.
Er zit wel erg mooi leer in, maar voor de luxe en het comfort kun je toch echt beter een Maybach of een Lexus LS L hebben, beide hebben namelijk ligstoelen met voetsteuntjes achterin, en daar heeft de Maybach nog een klein koelkastje voor de champagne bij.
waar gaan we naartoe :p alli komaan … 1300pk :p
nog even en we zitten aan 3000 pk ofzo :p
Marc van der Haak
@ autoblogger: het is niet alleen de power.. maar ook het rijgemak in combinatie met de power.. er is een youtube filmpje met onze goede oude Tiff die een ritje maakt met de Bugatti.. *zoekt even..* tadaaa ===>

http://www.youtube.com/watch?v=aZ_tuwoASs0
LOl @ mx5/rx8owner! Als je een Mazda gewend bent dan is een Veyron inderdaad heeel luxe, maar in het segment van >250K valt het een beetje tegen.

Is er nog iemand die zich die matige laptime van top gear herinnerd?
@G. de Groot.

Zoals ik al aangaf, ik zou de Veyron niet voor zijn luxe kopen. Dan zijn er zat betere opties te vinden.
Maar dat neemt niet weg dat de afwerking van de Veyron op een bizar hoog niveau zit.
@Azijnpisser.

Die laptime herinner ik nog wel. Alleen verbaasde het mij totaal niet.

Ik denk dat bovenstaande Porsche het slechter doet.
@ Azijnpisser: Ik daag je bij deze uit om een >1000pk supercar te vinden met een minimaal gelijk niveau qua luxe als de Veyron ;)
Je kunt in een Veyron gemakkelijker (en zo veel sneller) 3000km toeven dan in, zeg, een Ferrari Enzo, Koeniggsegg CCX U.A., of een MC12 Corse om maar even een paar snelle auto’s te noemen.
Allemaal leuk en aardig, maar 9ff doet dit voor de prestaties, niet voor uithoudingsvermogen en/of luxe.
Waarom hebben zij trouwens altijd een gat achterin zodat de motor zichtbaar is? Dat vind ik tamelijk lelijk.
@ Jesper

Je legt de lat met 1000+ pk wel erg hoog, de luxewagen die er het dichtst bij komt is de Brabus Rocket met 730 pk en 366km/h, en ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik lever die 270 pk en 40 km/h graag in voor twee extra stoelen en een prijsdaling van 1,4 miljoen.
@ Vinny_93

Dat heet een motorkap, die zetten ze erop zodat mensen niet in het plaatwerk hoeven te snijden om bij de motor te komen. Kun je ook nog open, én dicht doen, ontzettend handig.
Jongens toch , wie begint hier nu weer te zeiken over die k*t veyron?
Moet dat stukje overpriced techniek nu iedere keer in de vergelijking getrokken worden met als argument zijn luxe en betrouwbaarheid?

O.T.
Deze wagen is inzetbaar in de ‘street modified’ klasse waar hij uitkomt tegen onder andere wat skylines en supras . Dus niks 2000nm koppel en van dat gedoe.
@ Timmah: overpriced? Valt wel mee als je bedenkt dat VW 4 miljoen euro per veyron verlies maakt. Inderdaad, hij kost VW 5 miljoen om te maken en ze verkopen m voor 1 miljoen ex belastingen.
@ G. de Groot: Ehh… ja kan ik eigenlij vrij weinig tegenin brengen… ;)
Misschien een door RUF onderhanden genomen Panamera als ie uit is, of een verknipte Quattroporte (die heb ik liever standaart) :)
@ G. de groot

Tja je betaalt eenmaal geld voor een auto waarvan er in totaal maar 300 rijden op deze aardbol.

Een CLS zie ik elke dag voorbij rijden. Niet zo bijzonder meer. Mooie auto, maar niet bijzonder ;)
Overigens kost de brabus rocket je hier een slordige 600.000 euro. ook geen koopje dus. als je een razendsnelle perfect afgewerkte supersedan met 730 pk zoekt, ben je denk ik het best af met de C6 RS6 van MTM. voor 8300 euro levert je RS6 730 pk en krijgt ie ook nogeens een nieuw in en uitlaatsysteem. Dan ben je voor nog geen 180.000 euro een praktische limo van 730 pk rijker :)
VW heeft de marketing van de Veyron in elk geval goed op orde ;)
@Gerjan,

Ah wat leuk je hebt een herhaling gezien van topgear en denkt nu dat de slr snelste op de track is. De Caterham Seven is de snelste als we renault F1 niet mee tellen die deed het volgens mij in net iets minder als een minuut.
Ben benieuwd wat deze laat zien t.o.v de veyron zal niet veel belovend zijn!
@ RO: Volgens mij was de Caterham sneller dan de Veyron maar niet de snelste. Dat is dacht ik nog steeds de hondslelijke Gumpert Apollo.
We worden de laaste tijd rond de oren geslagen met de duizenden PK’s!!! Hoeveel wagens zijn al de reveu niet gepasseerd met meer dan 1000pk +?!!

Maar dit is toch 100% geschift wat een beest, een monster op wielen.
Wel grappig. Vroeger had je het over sportauto’s omdat ze een sportieve inborst hadden. Nu spreek je over sportauto’s om hun luxueuse inborst.

Maar goed, vroeger had je ook alleen maar sportschoenen als je aan sport deed. Nu heb je sportschoenen omdat ze koel onder je jeans staan.

Tijden veranderen….ze worden oppervlakkeriger….
Ik snap het niet dat dit soort (oke, erg vette) opgefokte auto’s worden vergeleken met de Veyron ?

De Veyron is gewoon een league of it’s own.

Je kunt geen enkele auto op dit moment nog met de Veyron vergelijken, want hij levert zo’n ongelooflijk indrukwekkend totaalpakket van rijeigenschappen, topsnelheid, sprintcapaciteit en luxe. Andere producenten kunnen er alleen maar naar kijken en proberen de Veyron op één exclusief punt te verslaan, waarbij ze onherroepelijk op de andere punten het onderspit delven.

Veyronkillers… laat me niet lachen… de Veyron vreet ze op als appetizer…
Dit is wel niet street legal he :p

Waarom denk je dat hij zoveel pk heeft. Geen uitlaatsysteem, dat is niet nodig voor een dragstrip auto.

Dit heeft dus 0,0 te maken met de veyron..
Zie ik het goed en zijn de achterbanden beetje zacht? Is dit mss voor de broodnodige grip?
Moet met aansluiten bij Vla, een serieuze dragster is het niet.. Showcase voor know-how lijkt me beter.
zou die 9,5 seconden naar 260 niet toevallig over 1/4 mile verreden worden?
deze bak is echt niet om aan te zien! dan maar die zendo supercar uit denemarken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).