Aangeboden: ZGAN Porsche, slechts één vorige eigenaar

Auteur: , 45 Reacties

In de serie opknappers hebben wij vandaag voor u, een Porsche. Op Ebay is een best opmerkelijke Porsche 356 te koop gezet, cabrio, altijd van een oud vrouwtjemannetje geweest en honderd procent origineel.

Op de verkooppagina staat een knap onthullende serie foto’s, helaas niet meer helemaal nieuwstaat. De auto heeft zo’n vijftig(!) jaar in opslag gestaan. Het restaureren zou haast voor waardevermindering kunnen zorgen bij dit model. Dit ‘museumstuk’ bevat nog steeds alle originele onderdelen van vijftig jaar geleden. Al het plaatwerk, de lak en het cabriodakje zijn origineel en er is slechts 30k km mee gereden. Hoewel de auto flink aangetast is en de bodem lekker roodbruin kleurt lijkt de roest nog veel heel te hebben gelaten.

De vraag die opkomt is, wie koopt er in 1956 een Porsche om deze vervolgens in een schuur te zetten voor vijftig jaar? De witte lak en het rode interieur moeten het een geweldige wagen gemaakt hebben in de gloriedagen. Het lijkt me sterk dat je vergeet deze auto in de garage te hebben staan.

Op dit moment staat er een bod van $50.000,- genoteerd. Geen bedrag wat vijftig jaar opslag en inflatie en historie veel recht aan doet. De leeftijd van het beestje maakt het een meer-zeldzaam model en alle originele onderdelen maken het een verzamelobject maar het blijft een oud roestig wagentje. Een mooi verhaal maar de meerwaarde ten opzichte van een willekeurige 356 cabrio in concours-staat is mij vreemd.

356 vanbinnen

lekker origineel

van een oud mannetje geweest

Met dank aan Lucien voor de tip!



45 reacties

Der Ghopmeister
errug gaaf zo’n porker!
Gangstaaaahhh foto :-)
ondanks de schade is ie nog steeds eleganter dan die opa op de laatste foto ;)
Master owner van die wagen
ZwerverRoodbaard
Nou mooie garage is dat dan :S blijft je auto mooi goed bewaard als je hem er na 50 jaar weer uithaalt.
Eigenlijk moet je hem zo laten en alleen technisch in orde maken en conserveren. Een mooie Rat Car voor bij de meetings van de Porscheclub :)
Dit zijn perfecte restauratie objecten. Compleet (zo goed als), en niet verklooid door goedwillende maar onkundige roestaurateurs…

Rick dos: zie hier je nieuwe Porsche!
merci lucien!
Veel werk aan wel. Maar wel mooi verouderd.
Je kan me meer vertellen, als je hem 50 jaar netjes weg zet ziet ie er beter uit!

in de garage staat trouwens nog een nette zilvere en een rode.

niet zomaar een oud mannetje!
Ik zou niet meer dan 20.000 voor geven als ik er nog wat aan zou willen verdienen. Dit ding terugbrengen met originele onderdelen wordt een dure klus.
Ik heb zo’n collega- Die heeft een jaar of 6 geleden een prachtige Liberator motor gekocht van zijn spaarcentjes. Maar hij vindt hem zo mooi dat hij hem na er 2x op gereden te hebben, heeft opgeborgen achterin zijn schuurtje. Als we hem vragen dat ding tevoorschijn te halen om er op te rijden -rijden en gebruiken is immers beter voor het voortbestaan dan stilstand- dan wordt ‘ie kwaad dat we het hem durven te vragen want zijn Liberator is daarvoor te kostbaar en hij is bang dat als mensen zien wat hij heeft, ze hem komen jatten…

Dit zal zo’n zelfde geval zijn: Die man kon in ieder geval al die jaren zeggen dat hij och echt ondanks al zijn armoe wél een echte Porsche had…
Vergeten en in de schuur gezet na de aankoop? Die 30.433 mile(!) zullen toch best de nodige uurtjes plezier hebben opgeleverd lijkt me, voor een ongetwijfeld minimaal tweede auto. Daar is toch zo’n 1.000 uur in gereden. Zou voor mij twee jaar woon werkverkeer betekenen :-)
Gangsta toch? Die laatste foto? :P
Museumstukken zijn meestal gewoon heel, heel vuil, maar niet helemaal weggerot. Dit is eerder een restauratieproject in spe. :)
@Alwood, 30k is in dit geval géén 30.000 km maar 30k miles en dat komt overeen met pak ‘m beet 48.000 km.

Hij heeft ook nog een rode 356 in de garage staan……
Mijn hemel, OPA laat je kleinkinderen dan ook niet in de schuur met de schuurmachine spelen :s

Die arme, arme auto!
De tranen springen me hierbij in de ogen…
Een mooi verhaal maar de meerwaarde ten opzichte van een willekeurige 356 cabrio in concours-staat is mij vreemd.

Vergeet niet dat dit geen standaard 356 cabrio is maar een Speedster. Die zijn nog net weer even wat prijziger.
@ Bramzel: dit is geen Speedster hoor…
Wel bijzonder is dat deze auto nog voorzien is van de Reutter emblemen. Reutter bouwde 356’s (coupé’s en cabrio’s) voor Porsche.
Porsche heeft dit bedrijf op een gegeven moment overgenomen, waarna de emblemen van de flanken en typeplaatjes verdwenen.
Is dit niks voor Casper?
Wat enorm gaaf vind ik dit soort dingen toch altijd! Ik kwam laatst op ebay ook een totaal vergane, maar toch enorm gave BMW 327 tegen van een Nederlandse eigenaar. Wat moet je dan trots zijn wanneer je zo’n auto weer in topconditie hebt gekregen!!
Ik zal de link ff zoeken….

Tada gevonden: http://cgi.benl.ebay.be/1938-BMW-327-Cabriolet_W0QQitemZ190274110909QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_146?hash=item190274110909&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A28%7C39%3A1%7C240%3A1318
Waarom zou dit een speedster zijn…
Ik ben geen porsche kenner, maar de bovenste laag verf lijkt me wel een respray.
@Alwood:

Toch een aantal fouten in uw artikel. Wagen heeft één eigenaar gehad sinds 1956, maar had er ook één tussen 1953 en 1956. Twee dus in totaal. ;)
Bovendien heeft de wagen blijkbaar motorschade opgelopen in 1956. Dit zal dan ook de reden van verkoop geweest zijn en meteen ook de reden waarom de wagen weggezet is. Wagen is dus ook niet 100% origineel, want een aantal onderdelen aan de motor zijn vervangen.
Allemaal na te checken op de verkoopssite op Ebay ;)
O, en er staat ook iets onsamenhangend van een deur en uitlijning die niet goed is of zo.
Hij heeft 48977.166 gelopen ;) geen 30k. Ouwe rammelbak, gewoon voor een 10ntje naar de schroothoop :)
de enige porsche die ik mooi vind, restaureren die handel en cruisen in st-tropez!
Thibaut:

Correct, onderdelen zijn wel in de ’60s besteld en allemaal originele Porsche onderdelen ed.

Hij is inderdaad niet 100% compleet. Het gedoe met de deur is dat ze indertijd, toen de auto in gebruik was, de deur “teveel” gebruikt was en daardoor de uitlijning versleten/kapot/weg.
Toch een heel mooi TFT schermke daar midden in het dashboard. Goed bewaard gebleven. NavGate kaarten zullen een beetje verouderd zijn na 50 jaar… maar voor de rest… gave witte bakkelieten knopjes voor de omschakelfuncties van Navigatie naar DVD… gaaf man… kom daar nog maar eens om op een Pioneer F900BT…
LOL @ Klassiekerrally!
Jaaaaaa, dit is hm helemaal voor Rick!
leuk dat die man er nog zo fier op is om er nog mee op foto te staan.
zekr leuk als restauratie project ^^(de wagen)
Zorg even dat hij technisch weer in orde komt, en het lijkt me prachtig om er, in deze exterieure staat, mee rond te rijden. :P
Ach, vooruit dan. Een restauratie mag ook. Maar ergens vind ik dat wel zonde.
Als ik een rijewijs had was ie van mij
Nog een echte sportauto: lichte body, een motor, een bak, een stuur, een pook en wat pedalen.

Al het meerdere is ballast.

Maar ja, op mijn playstation kan ik mijn auto ook helemaal af- en instellen, dus dat wil ik dan ook als ik groot ben.

Over de auto, die zou ik lekker laten staan voor dat bedrag. Het ding is te slecht om zo te laten, en als je gaat restaureren weer veel te duur.
@Frasker, waar haal jij je rijbewijs dan?
www.stijnvankooten.com
Knikscheibe!!
bij de bovenste foto zie je wel een mooooie roooooie versie ervan: i’ll have that 1 :D
Het is natuurlijk geen speedster, te zien aan het netjes ingeklapte dak… prachtige auto’s, hoewel de speedster natuurlijk nog net even een klein stukje mooier is! Net zoals een challenge stradale gaver is dan een gewone 360!
Even een aanpassing op de kilometerstand. In de advertentie staat: “Mileage: 30,433 miles”. Allereerst is dit de Engelse notatie van grote getallen, dus 30.433 mile op z’n Hollands. Daarnaast zijn dit miles, maal 1.609 geeft 48966,697 km. Ik weet dus niet waar de 30 kilometer vandaan komt die in het artikel staat vermeld, maar lijkt mij een foutje.
Sorry over vorige bericht, zie dat het al eerder gepost is. NVM
Voor degene die een echte vroege 356 wil hebben om te restaureren is dit ding het walhalla, onverprutst en zelfs de originele Becker radio zit erin ( die is alleen al zo’n € 1500 waard)
Het probleem van dit type Boxer zijn de kleppen, als de motor kapot is, hebe je grote kans dat er links een klep is afgebroken.
Ik heb er geen geld voor en geen ruimte.
Ik heb ooit met een kennis meegereden in een 356C 1600 Speedster. Leren muts op mijn kop en lekker door de bossen toeren, het geluid wat de auto voortbracht is schitterend. destijds (1990) was deze Porsche getaxeerd op 130.000 Gulden.
moet deze niet tussen de gangster fotogallerij?
een 356 C speedster bestaat ook niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).