De Europese versie van de Honda Insight is er eindelijk!

Auteur: , 31 Reacties

Potverdorie, wat werden wij ongeduldig. Nadat Wouter vorige maand een druipend geil artikel over de Amerikaanse versie van de nieuwste hybro-Honda had getikt, stonden alle bloggers te springen om het ding zonder oranje knipperlichtjes te zien. Vandaag werden we eindelijk uit ons lijden verlost, want beste mensen: dit is de Europese versie van de Honda Insight!

Wat precies het verschil is tussen de Civic Hybrid en de Insight moeten ze mij toch eens uitleggen. Beide richten hun pijlen op die andere groene rakker, de Prius. Ze worden ook nog eens in dezelfde fabriek aan dezelfde lopende band in elkaar geknutseld. Dus Honda, watskeburt? Overigens, heel anders dan bij de Prius kan de Insight niet op alleen electriciteit rijden. Honda noemt het systeem Integrated Motor Assist (IMA) en dat is dus ook precies wat het is; een elektroblokje dat de benzinemotor assisteert.

Wat in ieder geval wel heel spannend is, is dat de snelheidsmeter van kleur verandert als je hard en onzuinig aan het rijden bent. Een beetje vergelijkbaar met je hoofd op de fiets. Ook kun je zien hoe zuinig je de afgelopen drie ritten hebt gereden, en zo je eigen high score proberen te verbeteren. Vet hip natuurlijk.

In de eerste helft van 2009 komt de Insight bij ons op de markt, naar verluidt voor enkele duizenden euro’s minder dan de Prius. Honda verwacht er zo’n 200.000 per jaar te kunnen verkopen, waarvan de helft in Amerika.

Honda Insight
Honda Insight
Honda Insight
Honda Insight
Honda Insight



31 reacties

Haha… wauw, totaal niet origineel zeg…

Citroen C4 meets Prius.
jottum hier zaten wij al die tijd al op te wachten
A-labels rule!
Ik wacht eigenlijk met smart op de volkswagen twindrives….
Gebruiksgemak van deze is beter dan de 4 deurs Civis…. da’s het grootste verschil/voordeel.
“Een beetje vergelijkbaar met je hoofd op de fiets.” :lol:

Dit ziet er al stukken beter uit. De US-versie had van die belachelijke velgjes, echt onvoorstelbaar… Ik zie dit vooralsnog liever dan de Prius, maar dat kan veranderen.
Volgens mij is deze auto net een klassetje lager dan de Civic Hybrid, of op zijn minst wat goedkoper. Daarbij is het voor sommige Europese landen (NL…) een voordeel geen sedanvorm te hebben.
D4D Luna Wagon
Ben ik nou echt de enige die zou zeggen: een regelrechte, schaamteloze, Chinees-achtige kopie van de huidige Prius? Wat voegt dit nou uiteindelijk toe aan deze samenleving? Nog zo’n semi-groen apparaat?? Nou, ben benieuwd wanneer het volgende Japanse merk zich in deze strijd laat meevoeren…. Nissan? Kom maar op!
Mijn leven is weer een beetje mooier na dit schitterende nieuws. Wat is ‘ie mooi he…
jaa toppertje!!

ik vind hem zeker mooier dan de Prius, deze ziet er sportiver uit. Maarja Honda hé… Ze gaan de goede kant op, na de Civic Hybride nu nog een hybride…. Perfect ;).

GO HONDA!!!!
Leuke auto, voor de mensen die niet werken en de hele dag in de bomen zitten…
er wordt nogal wat geklaagd over kopieerwerk van chinezen, maar japanners(onderling) kunnen er ook wat van..das toch gewoon een Prius:S
lijkt deze wagen je wat!? Dan is dit meisje ook wat voor jou!

http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/09/zondagavond-toetje-vriendin-poseert-voor-auto
@JosJ.

Ik weet niet. Dit lijkt mij meer een auto die we volgend jaar in de Gay top 10 lijstjes tegen komen.
Deze dame lijkt mij dan een stuk gepaster. :P
http://www.farmavub.be/Fotos/20030310_Ontgroening02_Eric_als_travestiet.jpg
Deja Vu #327………
Uhhh.. Eindelijk??? :O
als het hybride moet, doe dan maar deze:
http://blog.cleveland.com/business/2007/09/12volt.jpg
Hier wil je nog niet in rijden zonder dat je bijtelling hebt ;)
Aziatische versie is 10 x bruuter
Naiz ding! Zeker spannender qua uitstraling dan een prius :D
Niks tegen priussen hoor heb er wel respect voor…

En btw, HONDA/ACURA NSX GAAT ER “WEL” KOMEN!

Stond eergister dacht ik in de Telegraaf! :P

does Autoblog knows???
kredietcrisis bij honda.
of ze hebben net een nieuwe kopieermachine van HP gekocht, en wilde ze hem uit proberen.
Onzin dat dit een kopie is van de Prius. Deze vorm is aerodynamisch gezien het meest optimaal voor verhouding toegevoerde energie/luchtweerstand. Meer dan logisch dat Honda met een soortgelijke vorm uitkomt, temeer omdat deze nog steeds gebruik blijft maken van NiCd-batterijen en die zijn nou eenmaal niet zo sterk als de aankomende nieuwe next-gen batterijen. Minder batterijkracht kan nog gecompenseerd worden met goede aerodynamica. Voor de next-gen batterijen zal het niet zo’n probleem zijn om zelfs een vierkante 940 Estate vooruit te krijgen met een acceptabele actieradius.

Honda speelt nu gewoon op safe voordat het tezamen met de andere autofabrikanten de grote gok maakt van batterijen gebaseerd op Li-ion, Li-polymeer, Toshiba Scib of Zi-Si basis.
Geef ‘em mij toch maar met de ”orange knipperlichten”…
Back too the oldscool :roll:
Inderdaad een wazig copie van de Prius. Maar Honda en Toyota hebben tenminste wel een hybride op de markt. Waar blijven onze oosterburen, de franse autobouwers? Wat ik niet begrijp is dat bv de Opel Antara ontwerp onder de naam Saturn in Amerika wel als hybride verkocht wordt en hier niet. Als Opel zo groen wil zijn moeten ze dat ding hier ook uitbrengen.

Een hatchback zoals de Prius is inderdaad veel gebruiksvriendelijker dan de Honda Civic. Wat ik allemaal al niet in mijn Prius gepropt heb. Dat kan niet met de niet klapbare achterbank van de Civic. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel hij hier echt goedkoper wordt dan de Prius.
Beetje Verward
3000 euro goedkoper dan de Prius dus. Het is nog niet bekend hoeveel de Prius III gaat kosten. Als dat ongeveer hetzelfde is als de huidige is het prijsverschil klein. De Prius is een flinke slag groter, krijgt een 1800cc benzinemotor t.o.v. 1300cc in de Honda en een veel sterkere e-motor. Totaal 160pk en meer dan 475 Nm. Dat is die 3000 euro dubbel en dwars waard.
Nee beste Verward, ze hebben het steeds over 3000 dollar gehad. Aangezien die steeds minder waard wordt, wordt het prijsverschil dus ook steeds minder. Ik hoop trouwens wel met die nieuwe Prius spec. dat deze nog steeds even zuinig blijft. Anders heeft dat hybride geen zin meer ;)
Ach…met 14% bijtelling betaal je (bij 42% belasting) per maand zo rond de 115 euro all in voor zo’n kar. Mooiere alternatieven (25% bijtelling) gaan naar de 225 euro.
Nou, dan in deze tijd toch maar een Honda. (en dat is natuurlijk de enige reden waarom mensen een Hybride aanschaffen)
Uhhh, niet dus. Voor een leuke lekker rijdende auto met automaat, navigatie, goeie radio (9speakers), prestatie’s, afwerking en verbruik is de Prius zo ie zo een hele goeie keuze in zijn prijsklasse. Daar heeft de bijtelling niets mee te maken.

Maar het is wel lekker meegenomen.
even belangrijker dan hoe die eruit ziet. weet iemand hoe z’n verbruik is? en uitstoot?
Beter dan de Prius
Dat moet nog blijken. Er zijn nog geen echte specs. uitgegeven. Trouwens ook niet van de nieuwe Prius.
Die foto met die jongen in een jurk is wel humor.
Moeten we lease rijders in een Insight als gay gaan zien.
Arme leasers. Ik koop me een Insight en trek me niks aan van wat ze zeggen over Honda.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).