Heftig! RENNTECH 777 SLR McLaren

Auteur: , 35 Reacties

Mercedes tunert RENNTECH heeft zich al een paar keer vergrepen aan de SLR McLaren, maar ter ere van het 20 jarig bestaan komen ze dit jaar met de RENNTECH 777 SLR McLaren. Vandaag zijn de eerste renderings naar buiten gekomen.

De auto wordt momenteel gebouwd en moet dit voorjaar gereed zijn. Zoals de naam al doet vermoeden zal deze SLR maar liefst 777 pk krijgen. Verder zien we een compleet nieuw ‘aerodynamisch’ pakket. Ook heeft RENNTECH getracht om het gewicht van de SLR verder omlaag te brengen. En ondanks de immense spoilers moet deze SLR een top hebben van bijna 340 km/u! Ook is er een limited-slip differential gemonteerd van het Japanse OS Giken. De productie zal beperkt worden tot 20 exemplaren.

RENNTECH 777 SLR McLaren

RENNTECH 777 | HORSEPOWER WAR NOT OVER

Earlier this week, AMG boss Volker Mornhinweg announced “the horsepower war is over.” If this sounds familiar, it’s because AMG issued a similar press release LAST JANUARY.

“Last year, it was a coincidence that we were releasing a new, 695 hp performance package for the 65 series AMG cars at around the same time. We sent out a press release that said ‘War Not Over’,” recalls Hartmut Feyhl, president of RENNTECH and four-star General of the horsepower wars. “This year it is the same timing again, and we have something much more extreme to announce for our 20th Anniversary.”

Feyhl founded RENNTECH in 1989, and the company has since established itself as one of the world’s premier tuning firms and the foremost authority on Mercedes-Benz performance tuning. 2009 marks the company’s 20th year in business, and the company intends to celebrate by releasing a small number of extreme, limited edition performance vehicles, beginning with the 777 hp, RENNTECH 777 shown here.

“This 777 concept is really an all-new car that makes use of the advanced carbon fiber chassis of the SLR McLaren. It can be described as a street-legal track car, or something closer to what the enthusiasts were hoping for from the SLR, originally – which is more a successor to the McLaren F1.”

RENNTECH heavily revised the SLR McLaren bodywork and aero package using some of the same technology the company used to develop the the GLK Hybrid Rally Racer for Mercedes-Benz, including advanced CFD software to develop the aerodynamics for improved downforce. Even with the big wing, splitters, and skirts, a top speed in excess of 210 mph is well within reach for the 777.

The 777 is much more than lightweight bodywork, however. The 5.5 L supercharged “Kompressor” v8 engine is heavily revised, with internal and external performance upgrades and a significantly upgraded cooling system.

Getting that power to the ground is the job of a fully redesigned suspension and driveline, with a heavily reinforced transmission sending power to RENNTECH’s revolutionary new limited-slip differential. Built for RENNTECH by Japanese supplier OS Giken, the recently-released differential allows for 100% locking between the drive wheels for unsurpassed mid-corner traction. Aggressive Nitto NT-05 ultra-high performance tires wrapped around extremely lightweight, 1 pc. center-locking wheels round out the street -legal handling package.

“The 777 will be a very special car,” explains Hartmut. “The first example is being built now, and will be ready this Spring. We intend to build a few different extreme vehicles like this for our 20th anniversary, with each one being strictly limited to 20 units. They are all very exciting projects, and we will be announcing them throughout the year, as they approach completion.”

Contact RENNTECH for information and RENNTECH 777 SLR McLaren package pricing.

Met dank aan Ashley voor de tip!



35 reacties

-edit: first post terror-
GATVERDAMME!!! Dit is pure verkrachting! :x De cijfertjes zijn daarentegen weer wel te pruimen… :roll:
Zo, nog straatlegaal ook. We gaan ’t zien wat dit wordt. Voor een echte track car moet je wel die automaat ditchen imo. D’r staat wel dat er een nieuwe bak in komt, maar wat voor? Gelet op de algehele “modus” van de auto zou ik zeggen doe maar lekker doe maar sequentieel.

Dan heb je een heel aardig karretje voor ’n dagje Zandvoort.

Maar om eerlijk te zijn begin ik nu wel een beetje moe te worden van al die SLR edities.
Minst goede McLaren in jaren.
20 van die kits klinkt als best veel.
Daar kan meer uit gehaald worden!
Denk wel 850 ofzo?!
Hij ziet er wel gruwelijk uit,
maar ik vindt de 722 & 722GT al meer dan bruut genoeg voor track-days.
Boy wonder where are my keys?
Pak aan AMG! Renntech rules.
geen foto van de voorkant?
“De productie zal beperkt worden tot 20 exemplaren.”
als ze er 2 verkopen zal het veel zijn.
ziet er wel goed uit.
Een betere ontwerper
Om ervoor te zorge dat de reacties niet dezelfde kant opgaan: ik vind dit een van de lelijkste SLR’s aller tijden.

Sorry, maar ik heb echt geen behoefte aan een bedrijf dat lelijke NFS rice bodykits op een exoot plakt. Het is misvorming van heir tot en met. Ik laat em staan, en flink ook. Nog liever in een knalroze Ka rijden dan dit.

RIP SLR.
zeer dikke poep, maar doe mij maar de pagani zonda R :evil:
T is meer een racewagen geworden. Jammer dat ze ‘m niet gewoon standaard hebben gehouden qua looks, of evt. een paar toffe wielen eronder schroeven.
@Jochempie

in mijn ogen zijn het toch wel toffe wielen hoor..!
Vleugel deraf en hij is okidoki :D
Ik had ‘m 20 pk gegeven. Dàn heb je pas een jubileum-uitvoering :D
Tja.., om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niets. De normale 777 is veel leuker. :)
Ik ga Need for Speed spelen.
Erg dik! En ik denk dat als er een AMG badge had opgestaan iedereen hem wel mooi had gevonden…
hmmm is deze wanker-mclaren wéér niet mooi???

oh wacht, die is nooit mooi! :0
@ RenJie: Sorry, die dunne spaakwielen vind ik helemaal niets. Een wiel moet ook body uitstralen.
Beetje downsizen op het tupperware en dan mag-ie van mij.
[email protected]!
Marc van der Haak
Lijkt me wat geïnspireerd op de CLK DTM AMG..
Die SLR begint zo eindelijk een beetje mooi te worden :)
Welkom in het 2025 lijkt wel een BATMAN mobiel.
hij is wel mooi en aardig maareh is ie streetlegal?
Ach wat een stelletje jankerts zijn jullie toch zeg. Als Mercedes/McLaren dit zelf doet is ’t “woah wat een vet ding”, maar als een tuner het doet is ’t “boe bah ziet er niet uit!”. En @ “een betere ontwerper”: rice? Denk je dat de bodykit voor ook maar iets anders is dan downforce en grip (spoorbreedte vergroten doen ze niet voor niks hoor)?

Stelletje azijnpissers, jullie mogen dromen dat je ooit een auto als deze mag rijden.
Jammer van die enorme Rotterdamse taartschep achterop.
Nogmaals @Een betere ontwerp:

Het is overigens geen bodykit. Ze gebruiken het frame van de SLR en bouwen de gehele carosserie zelf.
@ Een betere ontwerper,
arrogant Much? Met je pretentieuze naam!
Bah, ik vind dit echt autoverkrachting. :(
sorry maaar ik vin hem egt mooi
Wanneer maken ze die dingen eens MOOI! Owja, de Stirling Moss! Doe mij dan die maar;)
Tsjonge wat een lelijkerd! Op de buitenkant kunnen meer mensen zitten/liggen dan binnenin!
Grappig nietwaar?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).