Dodge Viper ACR heeft stiekem ‘iets’ meer pk’s

Auteur: , 57 Reacties

De onnoemelijk lekkere Dodge Viper ACR heeft momenteel een fijne rondetijd van 7:22 op de Nordschleife in handen. Sneller dan zijn rivaal, de Corvette ZR1; en dat met slechts 600 armzalige pk'tjes. Of zouden ze bij Dodge iets weten wat wij niet weten?

De jongens van Dragtimes roken onraad, dus hebben ze voor de grap eens een Viper ACR op de dyno gezet. Het betrof hier een exemplaar met slechts 1.350 mijl op de teller, net ingereden dus. Op de achterwielen maten ze 546 Amerikaanse pk’s en 691 Nm. Over het algemeen mag je ervan uitgaan dat er 15% van het vermogen/koppel verloren gaat in de aandrijflijn. Dat zou betekenen dat de 8,4 liter V10 van de Viper ACR zomaar rond de 642 US-hp (650 pk!) en 813 Nm levert. Maar een *kuch* klein beetje meer dan Dodge opgeeft dus.

Dit komt toch akelig dicht in de buurt van de ZR1, die officieel 647 pk en 819 Nm onder de kap heeft. Jazeker, Duitse fanboys, ‘ze Germans’ halen al 700 pk uit een sapcentrifuge, maar let voor de verandering eens op de Newtonmeters die zowat een rechte lijn over het gehele toerenbereik leggen. Klik op het plaatje voor een grotere versie.

Dodge Viper ACR dyno

En het geluid mag er ook zijn…



57 reacties

Echt werkelijk niets, maar dan ook echt helemaal niets, gaat boven het geluid van een Viper. Mijn god…. *kwijl*
Holy shit, die mate van versnelling in dezelfde versnelling (;))

Absurd :D
eerlijk is eerlijk , bruut .
Mssn heeft ie wel meer dan Dodge zegt, maar met zo’n percentage ons even voorrekenen wat ie dan wel echt heeft….sjonge jonge. Conseclusies en conquenties. Je weet niet wat ie dan wel echt heeft. Je zal heel wat meer data nodig hebben dan “15%”.

Televaag.

Wel een geile ‘tomobiel.
DAT GELUID!! :|
Vele zweren bij het geluid van de Carrera GT. Mijzelf ooit inbegrepen. Totdat ik het geluid van de monsterlijke Viper hoorde. Alsof er in plaats van een motor een soort van hoosbui onder de motorkap gevangen zit. Eigenlijk zou je er een paintshop van Tazmanian Devil overheen moeten gooien!
@bozewolf: Vooruit, ik heb er “rond de 650 pk” ervan gemaakt. Het zal geen 10% en geen 20% zijn.
Geef gewoon toe dat het voornamelijk een excuus was om iets over de ACR te posten :) Dat begrijp ik.
Vipers… pff… wel heel leuke auto’s, vooral als ze van iemand anders zijn. Ze klinken alleen als een oude diesel als ze -bijna stationair- voorbij komen cruisen. Toch niet helemaal wat je bij het uiterlijk verwacht :P

@Ruben

toch laten ze hier een relatief klein beeld van het toerenbereik zien… Tuurlijk is de koppelkromme dan vlak ;-) Echt vlakke koppelkrommes krijg je alleen pas bij de M3 V8 :P
de grote motorinhoud in combinatie met een pushrod systeem is de oorzaak van de grote hoeveelheid newtonmeters.
Een DOHC blok zoals de meeste duitse wagens gebruiken is iets efficienter qua verbruik en is duurzamer, maar heeft een veel grotere torqcurve dankzij de variabele kleptimings.
Twee erg verschillende technieken, maar doe mij maar een goed DOHC blok, stukje duurzamer.
nou nou .. wat gemeen zeg ..
of zijn er ineens wat Japanse/Duitse kwibussen die het niet zo leuk vinden om door een 15 jaar oud barrel zoek gereden te worden ??
Volvo_440_turbo
Ik heb ooit achter een Viper hier op de E40 gezeten richting brussel, het was een VIPER GTS, ook met megaspoiler en zo. Veel leuk geluid heb ik er niet uit gehoord, maja, dat ding was ook maar aan het cruisen tegen 200 km/h…

Ik was die bestuurder wat aan het pushen met mijn volvoke, om hem te horen accelereren maar helaas, die bestuurder had wel wat zelfbeheersing. Maja, wie ben ik in een dom volvootje…
lol
Ik meet jij maat wij hebben gematen?? ^^
Op een dyno vallen de gemeten paardekrachten wel vaker hoger uit.. Een 2.0 PSA/Ford diesel van 136pk laat op de dyno bijvoorbeeld 142pk noteren. Dus zo raar vind ik dit niet…
En wat is er zo bijzonder aan dat koppel? Een BMW 530d levert ook wel 500Nm…. Bijna net zoveel als een M5 (520Nm) en nog een behoorlijke klap minder dan een 535d met 580Nm… Dus wat is er bijzonder aan 510Nm?
Ja, het is een hoog koppen voor een benzinemotor. Maar Een C63 AMG komt daar ook bijna bij in de buurt. En voor het koppel hoef je dus geen slurpende Amerikaanse V10 te nemen. Vanaf 66.000 euro ben je klaar voor 500Nm :P
*paardeNNNkrachten, bedoelde ik.
@marruk: 510 foot-pounds. 691 Nm.
@Alwood.

M3 koppelkromme vlak? Vergeleken met een wankelmotor valt dat toch behoorlijk tegen. :P
@marruk.

Het Viperblok heeft ALTIJD koppel voorhanden. Ongeacht het toerental, hij trekt je hoofd er bijna af.
Diesels kunnen misschien wel veel koppel leveren, maar dan wel over een veel korter toerenbereik. Bij een Viper kun je de eerste drie versnellingen niet normaal vol gas geven zonder te spinnen. Dan ga je dus al 140+.. :o
Jouw vergelijking is dus totaal niet relevant. Er is geen enkel atmosferisch benzineblok wat net zoveel koppel als de standaard Viper V10 heeft.
Hetgeen wat in de buurt komt heeft ook een heel ander motorkarakter dan het Viperblok. Dus sorry, ik denk je dit koppel erg bijzonder gaat vinden. Ik zou zeggen, regel een proefrit en sta versteld. ;)
Nou, nou, nou, aan alle mensen die marruk ‘afschieten’. Hou heel goed in je achterhoofdje dat Viper hiervoor wel een 8,4 liter (ACHT komma VIER)!!! nodig heeft. Ik denk dat er zelfs veel vrachtwagens hierop jaloers zijn. Als je dan kijkt naar BMW hun 35d blokje, die doen het maar met 3 liter, da’s bijna een derde van de viper.
En wat de toerentalrange van het koppel van dat BMW-blokje betreft, moet dat zeker niet onderdoen voor dat van de viper, dat loopt ook van onderin tot bovenaan. Met dat verschil dat dat bij een diesel van 1500rpm naar 4000rpm is en bij die viper van 2000rpm naar 6000rpm.
En uit ervaring weet ik dat bij die 535d in derde de ESP ook nog alle zeilen moet bijzetten om al dat koppel deftig op de baan te krijgen als je volgas acceleert.
Uiteindelijk ben je nog altijd appels met peren aan het vergelijken (diesel vs benzine).
Conclusie, brute wagen die viper, ze mogen mij altijd es vragen voor een proefrit :-p.
Leuk, 270km/h in 4e versnelling.. (of misschien 5e, maar denk toch 4e)

En zalig geluid :) Uiteraard!
Hij klinkt ook als een op hol geslagen sapcentrifuge :D Heerlijk :D
Jazeker, Duitse fanboys, ‘ze Germans’ halen al 700 pk uit een sapcentrifuge, maar kunnen of durven dat vervolgens niet om te zetten in een relatief betaalbare wagen die je in minder dan 7 minuten en 23 secondjes rond den Ring kan jagen…
@Tommy: man man man…

Eerst en vooral: Er zijn genoeg vrachtwagens die een veeeeeel grotere cilinderinhoud hebben, zoals bv de Volvo FH16 met een 16,1 liter V8…Dus ik denk niet dat veel vrachtwagens jaloers moeten zijn.

Ten tweede, Dodge heeft geen 8,4 liter nodig! Ze hebben er voor gekozen om in elke versnelling en bij meerdere toerentallen heel veel koppel te hebben, en vooral bij een laag toerental.

Ten 3de: je vergelijkt je verafgood bmwtje met een twinturbo ( TWIN-TURBO!!!) met waarschijnlijk behoorlijk wat psi aan turbodruk tegen een atmosferische motor.Dát is appels en peren vergelijken…

En onthoud het goed, de ENIGSTE reden waarom diesels veel koppel hebben, is door hun dierbare turbootjes.Dat, en niets anders.Zonder turbo’s zouden al die diesels zelfs door golf 1 GTI’tjes voorbijgevlogen worden.
Trouwens, de lancer evolution FQ400 om maar een voorbeeld te noemen, haalt 405 pk en 481 Nm uit een 2 liter 4-in lijn motor, met één turbo.Die pk’s haalt je dierbare 535tje in z’n dromen nog niet…en qua koppel?Tja, die bmw heeft wel de helft meer cilinderinhoud.
@SimonMc
BMW haalde in de jaren 70 al zo’n 1300pk uit een 1.5liter motortje!!
Die FQ heeft een turbogat van hier tot Japan.
Ooh wacht even het was zo’n 1500pk. Dus 1000pk per liter!
Wat Tommy hier bedoeld is dat het niet alleen maar om de koppel gaat. De meeste 335d of 535d die zijn nog eens ge-chipt en lopen tegen de 750nm aan.

@mx5/rx8owner
Ik wist niet dat een Rx8 überhaupt koppel had :) Is toch iets van 150nm ofzo?
@SimonMc: Je hebt zeker gelijk dat een golf 1 gti de meeste diesels, mits ze geen turbo zouden hebben ze om de oren zouden rijden. Alleen een lancer evo met een een 35d motor willen vergelijken :S.

die 405 pk zou je makkelijk uit een 3L diesel kunnen halen. Uit kleinere ook nog wel. Ligt er maar hoe groot je turbo is die je er op schroeft. Verder is er ook wel een kleine kanttekening die je bij die 405 pk, 2L en 1 turbo kan zetten en dat is het gigantische turbo gat dat je bij deze motor hebt. Dit in tegenstelling tot de 35d motor. Deze is juist ontworpen met een twin-STAGE-turbo motor. Hierdoor heeft deze motor in de basis niet zozeer meer of minder potentie om meer koppel of vermogen te hebben, maar zal er bij hogere vermogens een relatief kleiner turbogat ontstaan. Iets wat deze motor erg prettig maakt om dagelijks mee rond te rijden. Zeker aangezien die motor ook nog eens een berg koppel voor handen heeft.
@CSL Ik rij zo nu en dan wel eens rond met een 535d 272 gechipt naar 320pk ergens. Die heeft een koppel van 660nm.
@Yves
Ja inderdaad, je zult zo’n 660-670nm hebben.
De 286pk type zal rond de 720nm/340pk komen met ook zo’n 50pk verschil.
En dat is enorm. Je hebt ook de 335i die haalt ook enorme koppel en heel veel pk’s en dat allemaal zonder een zware turbogat met heerlijke gas-reactie.
Trouwens een standaard 320d heeft al geen last van turbogat.
@CSL

Turbogat bij FQ is sinds de Evo 9 ruimschoots weggewerkt. Verder is meer dan 80% van koppel vanaf 2500 rpm al beschikbaar. Top Gear-feitje tegen die Murc is intussen echt verouderd.
waarom zien zo veel mensen niet in dat het aantal nm geen reet zegt?
Dat is het maximale aantal dat de auto haalt, maar het gaat er om over welk toerenbereik de auto dat haalt, als hij het alleen tussen de 4500 en 5000 tpm haalt dan heb je er dus minder aan dan wanneer hij het tussen de 2500 en de 5500 haalt.
Kijk naar de dyno diagram, hoe vlakker die horizontale lijn is, hoe gelijkmatiger zijn trekkracht is over zijn toerenbereik, als deze lijn hoog ligt betekend dus dat de auto veel vermogen uit poept.
Een diesel is niet te vergelijken, dat is een ander soort motor.

Een diesel heeft veel vermogen onderin, daarom is het ideaal voor vrachtwagens enz, de trekkracht bovenin word nog iets opgelapt met een turbo, een benzinemotor heeft onderin weinig trekkracht, maar bovenin meer, deze viper heeft overal veel vermogen omdat het zo’n enorm motorblok is (en omdat er iemand heel creatief heeft lopen sleutelen)
Een BMW 535d vergelijken met deze auto is dus het zelfde als the beatles met metallica vergelijken.
@ruben: Je hebt gelijk, sorry. Ik heb inderdaad wat te snel door die cijfertjes heen gebladerd.

@SimonMC: Mijn hemel, over appels en peren praten terwijl jezelf ook niet de slimste bent met vergelijkingen. Die Volvo FH16 die hier 2 weken terug ergens op autoblog het nieuws haalde omdat ze met hun nieuwe blok met wat pk’s over de V8 van MAN heen gingen, heb ik nog niet zien rondrijden. Trouwens, hoeveel FH16’s zie je uberhaupt rondrijden?? Een doorsnee vrachtwagen is een 380, de 420’s zijn ook goed vertegenwoordigd.. Maar jij praat alsof heel logistiek Nederland in een V8 met 700pk rijdt. Ten tweede heb je het in je stukje van vrachtwagenchauffeurs over cilinderinhoud, terwijl het eerder gaat om koppel. Die FH16-700 van Volvo heeft 3150Nm, maar dan moet je ook je best doen om 1 op 3 te rijden. Enfin, als je het zo bedoelde, dan zijn er wel een paar chauffeurs in Nederland die geen jaloezie hebben.

Second: Het kan wel wezen dat Dodge over een breed toerengebied veel koppel biedt, maar het is een feit dat dat koppel uit een blok van 8,4 liter komt.

Ten derde: Pure speculatie. Diesels zijn al ruim 10 jaar alleen te verkrijgen in turbovarianten. Ik zou wel eens willen weten hoeveel PK BMW kan halen uit een modern 3 liter dieselblok, zonder turbo’s te gebruiken. Misschien geen 285, maar ik denk toch nog wel aardig wat. En misschien dat ie je oldskool GTI-tje er dan nog uit rijdt ook. Trouwens, zet een 2.0 TDI met 140pk van Volkswagen in een Golf Variant, en doe hetzelfde met de 140pk-variant van de 1.4 TSI. Beiden 140pk, beiden met enkele turbo, beide in een auto met hetzelfde gezinswagengewicht, benzine versus diesel. Eens kijken wat sneller is. Ik heb het voor je opgezocht maateke, en het verschil is (9,4 vs 9,7s) welgeteld 3 tienden. DRIE TIENDEN. Over appels en peren gesproken… Ik weet wel wat het wordt hoor. Ondanks de turbo geeft de benzine mij maar 220Nm, terwijl de diesel me 320Nm geeft. En dan rijdt ie met 1:18 nog eens veel zuiniger dan de 1:14 van de benzine ook.

Ik zal geen opmerking maken over je enigste typfout in je betoog, maar ik wil toch nog even zeggen dat die Evo FQ400 van jou, dus een uber-Evo is. En een Evo is sowieso al geen lullige straatversie van de voormalig Lancer WRC’s. Onze medereageerder CSL haalde al de 320d aan, en die komt standaard met 1 turbo en 177pk de fabriek uit gerold, met daarbij 350Nm. Dat scheelt nog zo’n 130Nm aan opvijzeling. Het gat in pk’s is wat groter, en daar hoef ik ook niks over te zeggen want dat haalt BMW denk ik ook niet uit een 2 liter diesel-blok. Echter, wat Mitsubishi met de Evo heeft gedaan, is dus absurd. Je noemde de cijfers zelf al: 405pk en 481Nm uit 2000cc – dat is gewoon absurd. Toch denk ik dat je qua koppel finaal de mist in gaat. Een brave, veelgekochte 320d is niet bepaald te vergelijken met een bijna-WRC auto als de FQ400 die een Murciélago 6.2 V12 bijhoudt op het Top Gear-circuit (als je m’n vergelijking snapt van 2 liter-blokken met 1 turbo). Ik bedoel, als BMW éventjes wat dingetjes verandert, dan peuteren ze makkelijk 130Nm extra uit dat blok. Die 177pk springt niet gelijk naar de 400, maar qua koppel kan BMW nog wel meer uit het blok halen dan de 450 Newtonmeters die SEAT uit hun 2.0 TDI blok haalt voor hun WTCC-wagens. En die leveren al 285pk. Dus BMW kan uit hun 2.0 diesel ook wel 300pk en 500Nm halen áls ze dat zouden willen bewijzen met 1 turbo. Hoewel je die 300-500 ook speculatie kunt noemen, hou ik het bij ‘indicatie’. Met dezelfde cilinderinhoud.

@CSL: jup, BMW weet heus wel hoe ze fijne motoren in elkaar moeten zetten.. van 20d tot 35d, er is niks mis mee – om de dag maar eens vrolijk rijmend af te sluiten =)
Motortrend liet deze 15% schatting los op de GT-R en kwam tot 507 hp. Toen ze vervolgens een meting deden waarbij de verliezen direkt en accuraat berekend werden, kwamen ze op 485 uit. Iets van elf procent was in het geval van de Nissan juist geweest.
Maar waarschijnlijk ontloopt de Viper de Corvette niet veel qua vermogen, de accelleratietijden en top zijn vrijwel hetzelfde. Remmen en bochtenwerk zijn bij de ZR1 weel zodanig veel beter (echt ongekend goed) dat met dezelfde rijder onder dezelfde omstandigheden ook echt een betere ringtijd wordt neergezet.
Deze boven de 911 GT3 RSR ;)
@ SimonZ:

Betwijfel ik. ACR heeft bijna racewagen nummers aan downforce. Ding strijkijzert ijkoud de bocht door terwijl de ZR-1 dan alle kanten op glibbert.

Vergeet niet dat de Ringtijd van 7:22 is gereden door een Coronel (weet nooit welke) die de Ring praktisch niet kent, met een auto die compleet niet was afgesteld op de Ring, onder non-ideale omstandigheden.
fan-boys genoeg hier……(kinderen toch…..)
Zelfs in een topic als dit kennen sommigen alleen het woordje ‘BMW’, in vergelijkende zin nota bene. Dat is nog schever dan een patatje oorlog vergelijken met een broodje gezond.
Ah, naturaly aspirated 8,4 litre V10.. nice :-)
jongens,

Al die speculaties van; doe mij maar een dohc of doe mij maar een M3 V8….

geloof me, al is het de standaard srt-10 viper(ervaring), het bruut geweld wat de viper heeft is verslavend. deze auto opereert wel in een bepaald segment maar is een totaal op zichzelf staand icoon.
zoals ze het zo mooi noemen; “the raw simplicity”. met deze auto is het zelfs lastig om hem te starten, en wanneer hij loopt is het alsof hij sjagrijnig is opgestaan na een avondje zuipen.
dus voor iedereen die het wil vergelijken met bmw: met appels met peren vergelijken kom je dichter in de buurt.
@C6R nee,betaalbare wagens met veel vermogen gaan niet zo lang mee.
Bedoel setje keramische remmen van een porsche kost al een halve Viper.
Zo ook is een post gemaakt,

@ iedereen over de BMW’s waarom moet BMW er altijd bij getrokken worden hiero, het zijn inderdaad goeie auto’s maar het zijn auto’s die je moet rijden zeker die diesels die zijn niet voor stoplicht sprintjes en daarom zullen die motoren ook wel ietsjes langer meegaan maat me heeft nu een 318IS E36 met bijna 250K km en die heeft op de bank nog steeds een nette 130 pk aan de krukas gekregen (als ik hun mag geloven) Ik zeg alleen wel ik ben geen fan van BMW’s vind ze niet echt mooi maar rijden doen ze goed en motoren vind ik subliem.
@ silly: wat is je punt? Dat Porsches niet alleen duur in aanschaf zijn maar ook in onderhoud?
@ SimonMc

Het is de ENIGE reden. Enigste bestaat niet.
@C6R

mijn punt is…dat je voor kwaliteit de prijs betaald…..dat je meer als een paar
races kunt rijden zonder dat je de motor moet vervangen.
uiteindelijk gaat die viper je meer geld kosten.

lees maar eens hoeveel motoren ze opblazen.
wel een lekker geluid ja :D..
maar ik vind t geen mooie auto :O doe mij dan maar een standaard viper.. al die poespas dr op maakt m er niet mooier op :O

gr. japp
@CSL.

Daarom is die koppelkromme ook zo vlak. ;)
Het is trouwens 220Nm voor de 4poorts(192pk) en 211Nm voor de 6poorts(231pk). Simpele vertaling; Gewoon op toeren houden.
Totaal het tegenovergestelde van het Viperblok dus. :D
Ik heb een golf 4 TDi met 140 pk……. ik denk dat ik de Viper wel bij kan houden……….. wat een blaaskakerij hier allemaal over PK’s en ik heb in die gereden en mijn koppel is hogerder…

Ik neuk elke dag, da’s veel belangrijker…… :-)
Okee, bijna elke dag…..:-(
@ Silly: Oh, ik wist niet dat Vipers zoveel motoren opbliezen? Significant meer dan Porsches? Lijkt me onwaarschijnlijk met 600+ pk uit 8,4 liter, kan me niet voorstellen dat die motor op de top van zn kunnen loopt… En dan nog, al zouden ze stuk gaan, koop je toch een nieuwe crate engine? Kan nooit duurder zijn dan een setje Porsche remmen… ;)

En al zou het kloppen dat je Porsche goedkoper is dan een ACR Viper op den duur, dan is je Porsche alsnog trager…

Kortom: Jazeker, Duitse fanboys, ‘ze Germans’ halen al 700 pk uit een sapcentrifuge, maar kunnen of durven dat vervolgens niet om te zetten in een relatief betaalbare wagen die je in minder dan 7 minuten en 23 secondjes rond den Ring kan jagen…

@ Martijn: gisteren bijna geneukt en vandaag weer bijna? ;)
@Martijn.

Doe ik ook elke dag. Dat is bijna standaard te noemen. :D
Dus dit Viper debat is ook erg belangrijk voor mij. Dat heb ik namelijk niet dagelijks dus het is nog geen gewoonte. :P
@ bozewolf:

Bij mijn weten was het Tom die de tijd had neergezet, maar aangezien hij al een paar keer in de 24h van de Nürburgring heeft meegedaan in (toevallig) een Zakspeed Dodge Viper, denk ik niet dat de Ring zo onbekend voor hem was ;)
Bij een Nissan GT-R test bleek het gemeten verlies in de aandrijflijn 11% te bedragen, een verlies van ongeveer 10% zou dus best mogelijk kunnen zijn. Maar aangezien de (standaard) SRT 10 en ZR1 beide achterwielaangedreven auto’s zijn die elkaar qua formaat (luchtverplaatsing), gewicht, accelleratietijden en topsnelheid nauwelijks ontlopen zal een schatting van 650 pk zeer waarschijnlijk dichter bij de waarheid liggen dan 600.
Dat de ACR zo’n snelle rondetijd heeft neergezet komt a) door een betere coureur en b) doordat de ACR gewoon een Mopar circuitracer is met vele malen meer downforce dan een standaard SRT 10. Als je de ZR1 net zo’n aerodynamicapakket geeft kan de ACR het wel schudden.
@Eddy Rocket : oeps ja, foutje…Dialect he ;)
Vanwege alleen al dat geluid vind ik de Viper leuker dan de corvette. En ook al vanwege de nog wat dikkere vormgeving, en het feit dat er geen turbo op zit en een V10 erin ligt.
Btw, waarom loopt iedereen te kletsen over diesels met turbo en benzine s met turbo terwijl dat niks met de viper te maken heeft???

Misschien mensen bang dat deze viper ze allemaal eruit trekt?? (wat ik wel vermoedt, een benzinemotor met een koppelkromme als deze heeft simpelweg een enorm toerenbereik waarin kracht is)

Diesels zonder turbo is kansloos, maar turbodiesel en turbo benzine vergelijken met zo n auto raakt kant noch wal.

Turbo s is leuk voor de liefhebbers, ik ga toch liever voor een atmosferisch blok met een dergelijke koppelkromme. Zelf bezit ik ook een auto die over een dergelijke koppelkromme beschikt (niet dit aantal nm s, maar wel over een riant bereik meer dan 200 nm, zonder turbo, en over het gehele toerengebied).
135i performance
séég aub he.. een viper met een BMW diesel vergelijken.. naft blijft naft, diesel blijft diesel.

ik hou het bij mij 135i'(tje) :P
Lollig hoor, Bmw heeft ook mijn voorkeur hoor, daar niet van, inzake Europese wagens dan.
Maar ik als zijnde Motorsport fanboy droom er zelfs nog niet van om die brok computergestuurde toptechnologie te vergelijken met een Viper.
Die brok mankeert namelijk het hart, de ziel en het karakter die de Viper meeheeft.
Die brok Sillicon Valley houd je wel in leven tenzij je echt hersendood bent.
Die Viper maakt je hersendood bij een halve millimeter teveel gaspedaal.
Vandaar dat die ook gemaakt is voor de happy few die wel met de wagen kunnen rijden.
Een technologisch hoogstaand produkt met deze Viper vergelijken is ongeveer net zoiets als een decoupeerzaag met een hakbijl vergelijken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).