Gespot: Auto’s uit de Verenigde Staten

Auteur: , 45 Reacties

Een onderbelichte tak van de automobielindustrie in de sectie "gespot" is zonder meer die van Amerikaanse auto's. In Europa is er weinig over te doen, niet in de laatste plaats omdat vrij weinig mensen er echt waardering voor hebben. Ikzelf kan er ook niet echt warm van worden, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor alle modellen. Zeker niet als het zo'n schitterende C2 Split Window is, om maar iets te noemen. GT/H huren anders?

Buick Special Dynaflow

Een van de dingen waar al aan te merken is dat ik zelf niet zo thuis ben in de Amerikaanse auto’s, is het feit dat ik van veraf eigenlijk geen idee zou hebben wat het nou precies is. Jaartal en werelddeel zijn snel te raden, maar dan… Het bleek te gaan om een Dynaflow, naar later blijkt een Buick (Bjoe-ik, niet: Bjoek!), maar ook daarmee was ik er nog niet helemaal. In die periode werden alleen de modellen ‘Super’ en ‘Special’ gebouwd. Huh? Nou blijkt dit helemaal niets te maken te hebben met het model zelf, want het is net zoiets als de ‘Automatic’ wat op andere autokonten wel eens te zien is. Een type versnellingsbak, in dit geval een automaat van General Motors. Dit gekoppeld aan een V8 motor, die onder een vrij bijzondere klep lag. Deze kon zowel naar rechts, als naar links openscharnieren. Handig voor als je pech hebt en je auto is vanaf de ene kant niet begaanbaar. Je moet maar op het idee komen…

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk

Buick Special Dynaflow - Foto Jim Appelmelk


Chevrolet Corvette C2 Stingray “Split Window”

Na een wat rommelig begin met de zescilinder Corvette van de begin jaren ’50 was het al gauw een icoon geworden door de latere versie met achtcilinder, die een stuk beter was. De tweede generatie Corvette, de C2, kwam in 1963 op de markt. Niet alleen was de auto verkrijgbaar als Convertible, maar hij was er nu ook met een harde kap en dus ook een schitterende daklijn. Bijzonder was dat de achterruit gedeeld was, wat de naam ‘Split Window’ verklaart. Hoe mooi en bijzonder dit concept was, toen in 1964 de constructie werd vervangen voor een gehele achterruit waren er veel eigenaren die hun ’63’er van de markante spijl ontdeden. En dat terwijl het zo origineel was bedacht! Je ziet het misschien al aankomen, toen de interesse naar de zeldzame ’63’ers begon te stijgen reden er opeens weer heel veel Split Windows rond, zo nu en dan ook exemplaren die helemaal niet uit 1963 kwamen…

Chevrolet Corvette C2 Stingray 'Split Window' - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C2 Stingray 'Split Window' - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C2 Stingray 'Split Window' - Foto Jim Appelmelk


Chevrolet Corvette C4 Convertible

Hoewel de cabrio redelijk leek te bevallen viel het doek tijdelijk in 1975. De auto was er alleen nog maar als coupe en targa, in 1986 kwam er pas weer een cabrio, namelijk op basis van de C4. Deze heette vanaf 1983 “MY ’84”, voor 1983 was er dus niet echt een Corvette. De C4 is in ruime lijnen op te delen in twee generaties, die van 1984-1990, en die van 1991-1996. De verschillen zijn niet groot, maar omvatten wel binnen- en buitenzijde. Afgebeeld is een Corvette uit 1991, een vroeg exemplaar van na de facelift dus. In de neus lag nog steeds de 5,7 liter V8 zoals die in 1974 al in de C3 lag, en niet alleen met een vermogen van slechts 205 pk, maar ook 405 pk zoals in de C4 ZR-1. Aan het begin van de jaren ’70 was het voor het laatst dat een groot vermogen leverbaar was in een Corvette, namelijk de 465pk (!) uit de 7,4 liter motor.

Chevrolet Corvette C4 Convertible - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C4 Convertible - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C4 Convertible - Foto Jim Appelmelk


Chevrolet ½ Ton Pick-Up

Nee, het is geen 3100. Deze zogenaamde ½ Ton Pick-Up komt uit 1946, het jaar waarin de meeste exemplaren van dit model zijn gebouwd aangezien Amerika zich in bijna alle andere jaren van de productieperiode, ’41-’47, bezig hield met de oorlog. Dit model wordt ook wel ‘Art-Deco’ pickup genoemd gezien de designtechnische invloeden die deze stijl op dit model had. Felle kleuren en geometrische vormen die in de architectuur van 1900-1939 terug te vinden was dus. Voorin pruttelt een 3,5 liter zescilinder in lijn motor, zoals later ook te vinden was in de 3100. Dat model maakte deel uit van de zogenaamde ‘Advanced Design Series’, een interessante naam aangezien het de ‘Art-Deco’ pickup opvolgde. In Amerika rijden er nog hier-en-daar exemplaren rond, maar hier in Nederland is het echt een zeldzaamheid. Eerder zie je een 3100, die er in vele vormen is.

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk

Chevrolet ½ Ton Pick-Up - Foto Jim Appelmelk


Corvette C6 Z06

De Corvette distantieerde zich van de naam “Chevrolet” sinds de naam op voormalige Daewoo’s preikt. Niet erg gek, hoewel Chevrolet zelf ook altijd al veelzijdig was en voornamelijk betaalbare auto’s produceert. De C6 Z06 is trouwens ook betaalbaar in verhouding tot vergelijkbare auto’s, maar uit vele hoeken zijn wel klachten te horen over slechte interieurafwerking en matige kwaliteit van materialen. Het is maar net waar je waarde aan hecht, ik kan me er niet druk om maken. Vervelender is het als je door technische problemen op wordt gesloten in een TVR, om maar een ander voorbeeld van dubieuze afwerking te noemen. De V8 van 7 liter maakt de auto tot een vreselijk snelle machine, die ook nog eens afwijkt van het stereotype “alleen rechtuit snel”. Inmiddels is er een nog snellere Corvette te koop, de ZR1. Deze heeft een geheel nieuw blok, een V8 van 6,2 liter met compressor. Een maand geleden stond er een bij Chevrolet Breukelen, dus wie weet gaan we de auto de komende tijd vaker zien.

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk

Corvette C6 Z06 - Foto Jim Appelmelk


Ford Mustang

Net als de Corvette speelt de Mustang een belangrijke rol in de Amerikaanse cultuur van sportieve auto’s. Lee Iacocca leidde de ontwikkeling van de afgebeelde Mustang destijds, in de jaren ’60, en dat deed hij erg goed aangezien er in de eerste vier maanden honderdduizend exemplaren werden verkocht. Of de Corvette er onder te lijden had is te betwijfelen, want de Ford stond een ander segment. Hij was bijna twee keer zo goedkoop, en dus is er niet echt van concurrentie te spreken. Het instapmodel had dan ook een zescilinder van 3,3 liter, 122pk. Er waren ook V8 motoren leverbaar, zoals in de afgebeelde exemplaren. De blauwe heeft 268 pk “under the hood“. Er was destijds ook een GT350, waar Carroll Shelby zich over had gebogen. Die werden ingezet op circuits tegen onder andere Corvettes. GT350’s zijn zeldzaam, zeker in Europa. Maar een Ford Mustang als deze kom je nog wel eens tegen, er zijn er dan ook 1,8 miljoen van gebouwd. Alleen al als coupé.

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang - Foto Jim Appelmelk


Ford Mustang Shelby GT/H (Convertible)

De Mustang is een retro-auto met zijn overduidelijke referenties naar de GT350 uit de jaren ’60, wat betreft vormgeving. Die auto was er destijds ook als Hertz, destijds ook al een gelimiteerde oplage met veel vermogen. Duizend werden er gebouwd, doorgaans werden deze auto’s in het weekend afgetrapt op het circuit wat blijk gaf van het feit dat het niet zo’n heel handig concept was. Maar vorig jaar kreeg Hertz Nederland twee exemplaren van de “herrezen” GT350 binnen, met veel op elkaar lijkende kentekens. De 500 Hertzen zijn uitgerust met de beproefde 4,6 liter V8, met 325 pk aan boord. Wie dat wil ervaren zal wel even in de buidel moeten tasten, want het kost je 250 euro per dag. Daar komt nog bij dat je ze ten minste drie dagen moet huren.

Ford Mustang Shelby GT/H - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang Shelby GT/H - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang Shelby GT/H - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang Shelby GT/H - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang Shelby GT/H Convertible - Foto Jim Appelmelk

Ford Mustang Shelby GT/H Convertible - Foto Jim Appelmelk


(Chrysler) Imperial Crown 1965

Imperial was van 1920 tot 1955 een dure modellijn van Chryler, maar vervolgde zijn leven als submerk. Een beetje zoals Lexus en Toyota dus. Of zoals Maybach en Mercedes. De afgebeelde auto is een ’65’er, die veel designinvloeden van de Lincoln Continental mee kreeg omdat de ontwerper eerder al bij Ford werkte (Lincoln hoort bij Ford Motor Company). De auto werd aangedreven door een V8 die al jaren mee ging, hij lag ook al in de 300, een andere dure modellijn van Chrysler waarin het blok het tot meer dan 400 pk schopte. In de Imperial zoals afgebeeld is dat 340, waarmee haalde de massieve auto een topsnelheid van 190 km/u, destijds redelijk indrukwekkend. De auto was dan ook erg duur, er werden er dan ook niet veel van verkocht. En buiten de 40.704 exemplaren van alle vier de versies werden andere Lincolns ook al mondjesmaat verkocht.

Chrysler Imperial Crown 1965 - Foto Jim Appelmelk

Chrysler Imperial Crown 1965 - Foto Jim Appelmelk

Chrysler Imperial Crown - Foto Jim Appelmelk

Chrysler Imperial Crown - Foto Jim Appelmelk

Mocht je nog vragen, opmerkingen, of suggesties hebben, dan kun je me daar altijd over mailen. Of ze hier plaatsen, aangezien het best zou kunnen dat je nog interessante feiten weet over de afgebeelde auto’s. Mijn eigen kennis over Amerikaanse auto’s is niet bijzonder breed. Volgende week kun je genieten van Aston-Martins: V8 door de jaren heen.



45 reacties

Blauwesmurf94
laat die astons maar komen:P
Ruben, je kwijlt.
Doe Corvette Split Window is heeeeeeeeerlijk!
Schitterend…

Die gele C4 is inderdaad duidelijke een midlife crisis mobiel, kijk maar wat erin zit!

:D
RESPECT Jim, elke keer weer mooie foto’s en een mooi bijpassend verhaal :-)

I Love the US of A, except their cars (to drive..)
mmhmm corvette C6 ZO6 blijft toch vereweg de mooiste, ook van de ZR1 die is egt niet mooi.. met zijn stukje plexiglas om dat kleine deeltje te laten zien, doe het dan zoals ferrari doet, en laat de hele motor eronder zien..
Zo’n Ford Mustang ’67 GTA 268 hebben men ouders ook nog :)
Uiteraard in het Ford racing green ;)
Toen ik die Chrysler zag, dacht ik eerst: Lincoln Continental. Dat was nog eens een limo :) (voor de jonkies onder ons: die uit de eerste Matrix-film)
Buick is echt een prachtig staaltje streamlining
als america was doorgegaan met zulke prachtige auto’s bouwen in plaats van die speelgoedautootjes van nu…

die pick-ip’s blijven ook echt fantastisch…ga zo american pie van don mclean maar weer eens draaien…
roept toch mooie gevoelens op dat detroit steel…
god bless america
Dit is bijna: Auto´s van GM en een beetje extra. Ik vind dit persoonlijk niet echt objectief voor Amerika als ik eerlijk ben. Maar ja, dat ligt er natuurlijk maar aan wat Jim voor de lens krijgt. Ik had graag een mooie Lincoln, Mercury, Oldsmobile of misschien heel stiekem wel een Edsel :)
Heerlijk, American Muscle! :)

Z06 is ook erg mooi!
meer meer meer….Buick, Imperial…Lincoln. Prachtig.
Leuk, leuk, leuk. Van auto’s als die Buick kan ik geen genoeg krijgen! Je ziet ze ook niet vaak, helaas… Aparte achterkant heeft die Imperial. En een leuk stuur in die pick-up. :)
Dit bericht heeft wel iets van ‘Down On The Street’ van Jalopnik.com, wat ik overigens geweldig vindt om die foto’s te bekijken. Hoop dat hier ook een soort van ‘Down On The Street’ komt.
Mooie Buick en Chevy Pick-up
By the way, voor mensen die niet weten wat ik bedoel, hier de link http://jalopnik.com/tag/down-on-the-street/
ZwerverRoodbaard
Waarom kom ik die nooit tegen :(

Die 1/2 ton Pickup en die Dynaflow, hubba hubba :mrgreen:
Prachtig de 1/2 ton Pick-up vooral die waterfall grill
Het verschil in overhang tussen de C4 en C6 Corvette…

Bizar!!!

Bij elkaar zeker een halve meter (!!!!)
haa, die Hertz Mustang waarin ik gereden heb is ook gespot. Speciale actie was dat
waar is die blauwe mustang gespot??
Misschien wat om als vervolg hierop een spot te doen van echte american muscle cars?
Dat zal ook wel een leuk stukje opleveren :)
LOL @ Casper ;-)

Mooie foto’s weer Jim! Die Imperial is geweldig, ik ben gek op de lage, strakke styling uit de vroege sixties waar nog wat glitzy hints naar de fifties in zitten.
heb die hertz mustang/shelby al zien rijden, volgens mij staan ze bij hertz-overtoom, best een mooi ding, voor een huurauto
@Appeltje: Het werd tijd ! :)
Een paar opmerkingen: “In Europa is er weinig over te doen” Is het daarom niet extra leuk voor een spotter om juist deze auto’s te spotten? Die bmw m3/m5/porsche 911/mb sl/amg enz enz die ken ik nou wel en die kan een blinde spotten.En wat is er nou mooier om auto’s te spotten die toch altijd een speciaal design en meer emotie hebben dan de gemiddelde eur/jap die lijken mijn inziens erg veel op elkaar.
“niet in de laatste plaats omdat vrij weinig mensen er echt waardering voor hebben.” Fout! Ik denk dat vooral in NL/B/S er juist veel mensen USA carlovers zijn gezien de vele meetings met vele bezoekers/auto’s.
Er zijn maandelijks! vaste meetingpoints in vele steden zoals Den Haag/Ymuiden/enz enz en de div cruises. Welk merk/land heeft dat??
En het mooie is altijd dat alle USA cars één zijn. In tegenstelling tot de duitse auto’s die zal je nooit op 1 meeting zou kunnen hebben.
Ik mis in dit overzicht nog wel de Camaro/Charger deze waren/zijn ook zo belangrijk voor de rijke historie van de USA cars.
Idd ook graag een muscle-car editie, heden en verleden. Bvd.
Ik vergeet nog : In mijn jeugd de illegale dragraces in het 020 havengebied.
Met mobiele stoplichten en politieuitkijk en al…waar zijn die tijden? :)
En de nu legale dragraces in Drachten en een aantal jaar geleden bij de HD club de Scavengers..machtig mooi.
@markieanta
Jep, helaas is het niet echt heel veelzijdig. Ik heb een mapje met allerlei bijzondere auto’s on the road, daar heb ik alles uitgehaald dat uit de VS kwam. Meer was er gewoon niet. Heb je misschien zelf nog suggesties voor modellen die je zou willen zien? Dan let ik er wel extra op voor de volgende keer. Laat Tucker Torpedo maar achterwege, die kom ik toch nooit tegen :(

@Innokenty
De “Gespot” sectie is toch ongeveer hetzelfde? Die vul ik al drie jaar lang aan met dit soort artikelen, afgezien van alle andere mooie spots die er staan!

@ZwerverRoodbaard
Ik heb hem gespot in Den Haag, vlakbij een zwarte R34 GTR, dus wie weet…

@teerds
op Schiphol, bij Hertz zelf. Eigenlijk niet echt een spot dus, maar ik kon hem niet laten liggen…

@PyroZnype + RobUSA
Musclecars zou een leuk thema zijn, maar ik kom ze alleen maar zelden tegen. Nog specifieke modellen die jullie zouden willen zien?

@RobUSA
“Een paar opmerkingen: “In Europa is er weinig over te doen” Is het daarom niet extra leuk voor een spotter om juist deze auto’s te spotten?”
Ja en nee, het is enerzijds moeilijker te vinden, en dus exclusiever, maar anderzijds ben ik het wel een beetje met de consument eens. Het is gewoon echt waar dat hier niet echt veel mensen zijn die er in geïnteresseerd zijn, hoe oneens je het er ook mee bent. Althans, de mensen die ik zelf tegen kom. En ikzelf ook niet zo veel, maar ik vind het leuk om me eens ergens in te verdiepen waar ik me normaliter niet zo mee bezig houd. Mixed blessing dus.
Een illegale dragrace met politie in e buurt, hoe werkt dat?

Enfin, bedankt voor jullie reacties, ik probeer wat musclecars bij elkaar te schrapen de komende weken/maanden!
Vive la FRANCE!
Die Buick gaat nog wel, grootte valt mee en nog best wel mooi vormgegeven :) ,
dat kan ik helaas niet zeggen van de Chevrolet ½ Ton Pick-Up. Sorry dat ik ’t zeg, maar wat een ontzettend lelijk ding! En check dat stuur! Wat een wansmaak…
@appeltje
kom eens naar Gent belgie (waarschijnlijk te ver voor je, i know) ik en een grootdeel van mijn vrienden rijden met amerikaanse wagens dus hier kun er er regelmatig spotten ;) en er zijn toch 2 grote musclecar/lowrider clubs in Ned? De Majestics en Unity? Misschien die spotten?

ontopic: Is wel vet dergelijke wagens, die sfeer, passie, enz vind je echt alleen bij american classics
@ Six Trey; Ik heb eens bij Eindhoven bij de Burger King een serieuze meeting gezien met een auto of 30 denk ik? Misschien komen ze vaker bij elkaar?
@Appeltje: “Met de consument eens” … de consument is meestal een kudde dier en is in NL niet echt autominded (zie onze wegen). De NL consument denkt meestal .. steek je hoofd niet boven het maaiveld. De consument durft geen auto te kopen via grijze circuit (waar alleen de mooiste USA cars zijn te verkrijgen) dus zonder “echte” garantie. De NL overheid houd ook niet van auto’s ( zeker geen USA cars) bv. slurptax/wegenbelasting/benzineprijzen enz.
en de overheid maakt bv parkeerplaatsen/wegen/autogarage/wijken die niet echt geschikt zijn voor bv. een Tahoe/F150/Hummer enz.
Dus je ziet bij deze kleine opsomming al een hoop negatieve punten waar een USA car niet eens invloed op heeft en dat terwijl de concument misschien best een USA-car zou willen hebben! AMEN :)

Wat hints voor real Muscle: Charger/Challenger/Barracuda/Mustang/Corvette/Camaro/Malibu Chevelle/Nova/Firebird Trans Am /Buick Wildcat/ Pontiac GTO the Judge/Javelin/Mercury Cougar/Oldsmobile Cutlass 442/Plymouth Roadrunner deze zijn allemaal op één warme zomeravomd te spotten in Kijkduin!
En hier nog wat moeilijker te spotten ones;Mercury Montego Cyclone GT/ Ford Torino GT 428 Cobra jet/Dodge Dart enz enz :)
En nog een berg wat minder bekend spul zoals
Mooie spots! Prachtige auto’s. Vooral die oude Mustang! Ga zo door.
@Appeltje: Nee,bij die illegale dragraces stond mensen op de uitkijk om juist de politie op tijd te spotten! :)
Vooral die Split Windows is erg bruut:) ik heb ooit wel een corvette stingray gezien in Brummen(en dan bedoel ik niet ín het automuseum, al was ’t er wel in de buurt). Zo’n zo6 stond er bij de buurman(garagehouder), en ook al is ’t een brute auto, als hij ’s ochtends start terwijl jij nog in bed ligt dreun je er bijna uit..
ik kan wel vragen of unity lowriders wat spots vrij geven of hun auto,s ter beschikking stellen voor een leuke shoot ,want ken de jongens goed , en het is een super gave club , altijd leuk natuurlijk, maar wat een mooie topic deze keer me hart ging weer wat sneller kloppen .
Ahhhh… heerlijk spul. Deze week in Los Gatos in Californie. 2 Lamborghini dealers in het dorp … een paar Gallardo’s .. een paar Rolls en een Veyron .. terwijl de goedkope meuk (Ferrari’s en Masserati’s buiten stonden in de regen.
@ appeltje, Rob USA heeft zowaar een praktisch complete lijst met mogelijke spots neergezet, ik zou ze graag willen zien :)

@Rob USA, waar en wanneer in ymuiden worden dan meetings gehouden? of ben je toevallig in de war met muiden?
Eigenlijk is het wel spijtig dat er niet meer American classics rondrijden in onze contreien. Het zou weer eens wat afwisseling zijn tussen al die eenheidsworst. In de VS hebben ze meer geluk volgens mij.. daar zie je alsmaar meer Europese wagens opduiken. Ik heb trouwens een jaar of tien geleden een BMW Nazca en een Italdesign Scighera op straat gespot toen ik door San Francisco liep blijkbaar. Ik scan de foto’s wel eens voor Autojunk.
@ Vive la FRANCE!
Je was me eerder. Ik kwam ook commentaar leveren over die pick-up.
Namelijk dat het en prachtig model is maar dat de eigenaar het klassieke aura verkracht met die 70’s/80’s Oldsmobile velgen en ditto stuurwiel.
Een willekeurige houten stuur van bijv. Grant zou al een gigantische verbetering zijn.
@pyrosnype: Bijna compleet want ik mag zeker de Chevrolet El Camino en Ford Ranchero niet vergeten ondanks ze half pick-up zijn! :)
Wat dat Muiden betreft heb je gelijk, was in de war met de oude locatie van het dragracen, toen moest je altijd Ymuiden aanhouden en dan afslag Havens-West.
RijNouNsDoor!
Over die Mustang “Hertz” een grappig feitje: de traxction control is op verzoek van Hertz bij deze auto’s niet uit te zetten. Op zich begrijpelijk voor het verhuurbedrijf, maar dus minder hoorbaar banden geweld bij het optrekken.
@Rob, ik miste de Camino en Ranchero al inderdaad, Ford Fairlane/Galaxie is toch ook wel heel mooi
Zoals gewoonlijk zijn het weer prachtige foto’s omkleed door een even mooi geschreven verhaal, Appeltje, alleen klopt het niet helemaal als je het over de belangstelling van Europa voor USA-cars hebt. Kijk maar eens op de volgende link wie en wat er allemaal is aangesloten bij de American Car Club Sweden:
http://www.americar.org/index.php?page=14
’s Zomers struikel je er over de lange optochten van vooral Amerikaanse classics, die door vrijwel iedereen zeer gewaardeerd worden.
@ six trey
Gent is best te doen voor me op een rustige zaterdag, ik ga ook wel eens naar Antwerpen toe, spotten met een Belgisch forumlid. Lijkt me wel leuk om eens langs te komen eigenlijk!

@RobUSA
Opzich wel een punt… Maar nog steeds weet ik ook zeker dat relatief veel Europeanen niet warmlopen voor de Amerikaanse autoindustrie. Maar de punten die je opnoemt zijn ook heel belangrijk… Benzineverbruik etc. Bedankt voor je lijstje trouwens, ik zal er eens wat meer op gaan letten!

@corvette z06
Ja hoor, graag, leuk idee! Wat is het allemaal voor rijgerei? Ik wil er best meer over weten, kun je me er misschien over mailen? [email protected]

@Zuki Zashi
Zweden is wel een beetje een uitzondering denk ik, ik hoorde al van meer mensen dat daar veel Amerikanen zijn en heb ook eens foto’s ontvangen van een meeting. In Praag kwam ik ook opeens een ’53 Caddy tegen op Zweeds kenteken, best grappig eigenlijk.

Bedankt voor jullie reacties! Ik probeer eens wat meer aandacht aan Amerikaanse auto’s te besteden. Als ik in NY ben heb ik er genoeg gelegenheid voor… Volgende week weer “gewoon” Europeanen, hoewel een Aston-Martin Virage ook nooit erg gebruikelijk is geweest… Om maar iets te noemen.
De Imperial heb ik ook eens gespot in Amsterdam.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).