Ter afscheid: Honda S2000 Ultimate Edition

Auteur: , 35 Reacties

Het doek is (bijna) gevallen voor de S2000, vanaf juli 2009 is het finito, schluss, afgelopen met het leven van deze heerlijker roadster. Maar voordat het zover is zal Honda in Geneve nog een speciale Ultimate Edition presenteren.

De laatste editie van de S2000 is te herkennen aan zijn in Grand Prix White gespoten body met zwarte details en grijs gespoten 5-spaaks velgen. Het interieur is uitgevoerd in rood leer en op de dorpel zit een plaatje met het productienummer. Na deze gelimiteerde serie zal de productie in juni 2009 dan toch echt voor goed stoppen. Aan alle mooie dingen komt een eind zullen we maar zeggen.

Honda has announced that the Honda S2000 Ultimate Edition will go on sale from March 2009 in Europe. This limited edition has been produced to mark the end of production for the award winning sports car.

The Ultimate Edition retains its highly acclaimed 2.0 litre 9000 rpm VTEC engine and combines it with a Grand Prix White body and graphite coloured alloy wheels. The shade of the paint evokes the colour first used on Honda’s 1964 F1 car and many sporting models since. The exterior colour combination with the dark metal alloy wheels and unique black S2000 badging gives a fresh look to the timeless shape of the roadster body.

The white exterior will be matched with a red leather interior and complimented by unique red colouring for stitching on the gear lever gaiter. Ultimate Editions will be marked out by their unique numbered plaques on the kickplates, denoting their position in the series.

The 2-seater sports car may now be almost 10-years old, but its 240PS 2-litre is still one of the highest output per litre and highest revving engines ever made. In recognition of its incredible power output, the Honda S2000’s engine has won the International Engine of the Year category for 1.8 to 2.2 litre engines five times in its lifetime.

As the name suggests, the Honda S2000 Ultimate Edition will be the last version before global production of the model ceases altogether at the end of June 2009. Since the introduction of the Honda S2000 in 1999 until the end of 2008, Honda has sold 110,673 units worldwide – 19,987 of those in Europe.

The first viewing of the Ultimate Edition will be the 2009 Geneva International Motor Show starting with the press day on the 3rd March.



35 reacties

Future Classic, zonder twijfel.

Recent (eindelijk) eentje aan de tand gevoeld, en ondanks zijn jaren is en blijft dit een sublieme roadster met een geschifte krachtbron.

Benieuwd of de Benelux-importeurs deze laatste versie nog gaan verdelen.
Go “Oenda” !!! (lees op z’n Gents ;))

Wel sneu van die velgen… Ziet er weinig “ultimate” uit vind ik :?
idd velgen wel btje cheap ass, verder wel nice
Nu maar hopen dat hij een vervanger krijgt. Altijd een heel leuke auto in zijn klasse gevonden.
Altijd al een zeer leuke auto gevonden. Inderdaad hopen op een vervanger.
Jammer jammer jammer… Wat een onwijs mooie fijne auto is dit toch. Enigszins krapjes binnenin, maar wat een plezier. 1 van mijn favoriete automobielen. Bye bye, mooie s2000
WIT.
-edit: gefelicteerd! Je bent niet kleurenblind…-
Een rood/zwart interieur leek mij wel mooi, zat er altijd in wanneer ik in gedachten mijn favoriete auto ontwierp. Honda heeft me doen inzien dat het toch ik het echt niet mooi vind staan. Jammer. Een gemiste kans.
R.I.P S2000… :( Ook al heb ik je (nog) niet ontmoet, voor velen was je een fijne auto. ;)
*pinkt traantje weg* Voor mij de meest onderschatte auto van de laatste 10 jaar. Mini-supercar. Motortje is waanzinning, ongelooflijk dat het nog heel blijft ook met een dergelijk toerenbereik. Chapeau Honda!
Wat jammer om afscheid te nemen van een auto waarmee je echt kon spelen. Hij blijft z’n schoonheid behouden en dit wordt een klassieker geloof ik ;)

Verder hoop ik dat er een opvolger komt. Het was zo’n facsinerende auto!
Maar ja, aan alle goede dingen komt helaas een einde…
Geel met een rood interieur was ook wel netjes geweest, een verwijzing naar de legendarische voorganger van de S2000, de S800 ! Maar ja, wit is in Japan de kleur van de dood en helaas wordt de S2000 ten grave gedragen, ik had liever gezien dat ze’em onopvallend zachtjes door hadden geproduceerd, hij is immers veel meer van deze tijd dan de MGB was in zijn laatste levensfase.
Zijn tijd is gekomen. Rust in vrede, zalige roadster!!
Jammer! Ik kan me herinneren dat er vorig jaar nog gespeculeerd werd over een opvolger met een concept schets, maar ze hebben bij dat project de stekker er dus uitgetrokken… Het is wel te hopen dat er in de toekomst toch weer een Honda komt met dezelfde fun-factor! Maar in welk segment?
Jammer dat er nooit een hardcore Type R versie gemaakt is!
Alleen een Type S versie, alleen was ik daar niet zo kapot van.
Die velgen zuigen !
corrado vr6 slc/BMWe30
Die velgen zien er wel cheap-ass uit!
Ja ik wil heel erg graag.
All time favorite!!
Ik zie hier een mooie gelegenheid om er een laatste autoblog rijtest tegenaan te gooien. Eigenlijk is deze auto toch veel leuker als die hot hatches. En omdat het een auto is die iedereen kent maar bijna niemand heeft gereden is er denk ik genoeg reden om hem eens te testen.
dat wordt er 1 binnenkort 2ehands opzoeken?

ik neem aan dat de prijzen zullen dalen :D
Ik heb mijn S2000 nu al weer 6 jaar en raak er niet op uitgekeken.
Verder is het opmerkelijk dat zelfs ver boven de prijsklasse van de S2000 deze auto gewoonweg op ‘driveability’ (het pure rijden om het rijden) niet geëvenaard wordt !! Alles is direct: het sturen, schakelen, contact met de weg, de wegligging, de motor, …… Geweldige auto. En wat koopt iedereen ? BMW, Audi, Mercedes en Porsche. Heeft 1 voordeel: de S2000 wordt een zeldzame klassier. Zeer goede en betrouwbare roadster.
Wat een geweldige auto. Precies wat S2000 schrijft, dit wordt een klassieker! EN ik snap ook niet waarom mensen de S2000 laten staan voor de concurentie. Maar bijv. een Opel GT verkoopt ook niet terwijl je daar heel veel plezier krijgt voor een relatief laag bedrag.
Idd, rene. deze auto is beter dan een GT ;) Maar al met al mooi wagentje, alleen die velgen..beetje standaard mazda dingetjes :P
@MR2 20V

Als je echt een type R variant wil hebben kan je altijd nog een Spoon S2000 nemen…

http://www.so-net.ne.jp/s-taikyu/tmprf/htm/c4-94-p1.jpg

12000 rpm moet toch lollig zijn.
Wel leuk dat ze er nog even een laatste speciale uitvoering van leveren;) Maarja, blijft eeuwig zonde dat ze de stekker uit het project hebben getrokken

@Mairsil

Ik meen me te herinneren dat er laatst ergens een Spoon of een Mügen S2000 te koop was. Miss dat als je even rondspeurt je ‘m nog kan vinden;)
Zonder S2000 en NSX wordt Honda wel echt een saai merk. Subaru en Mitsubishi hebben die lelijke rallykanonnen om eens uit de band te springen. Nissan heeft de Z370 en GT-R. Toyota heeft al lang geen Supra of MR3 meer en is dus opa en oma saai geworden. Honda dreigt af te glijden naar Toyota niveau en dat is erg jammer.
Richard Brunsveld
Altijd al een strak wagentje gevonden en zou er met trost in willen rijden.
Maar deze vind ik toch wel erg mooi!
Geweldige auto; maar dan toch liever met 18 inch. Werd deze motor enkele jaren geleden niet iets teruggeschroefd in toerenbereik?
Wel cool dat hij wit is.
Japanse sportauto’s horen wit te zijn…

Voor de rest, zeker een geweldige auto, dus R.I.P.
Finito?
Jammer dat ie straks niet meer gemaakt wordt.

Was wat mij betreft de enige mooie Honda automobiel.
en t mooie is voor een krappe 20000eurie heb je m thuis staan toch vet
Spijtig,een mooie auto die niet meer te zien zal zijn ……
Ik vindt het jammer dat ik het geld niet heb om een S2000 aan te schaffen.
Je ziet altijd ouderen in een S2000. De enige die geld genoeg hebben. Als jongelui meer geld hadden zou je meer leukere auto’s zien op de weg. Dus senioren jullie laten autofabrikanten duffe modellen tekenen. uitgezonderd de S2000 bij deze. ..,,..
Erg leuke auto heb er 6 jaar mee gereden,heerlijke sound bij hoge toeren. Jammer dat ze met de productie gestopt zijn. Hopelijk komt er een leuke opvolger!!
Ben benieuwd of Honda nog met een opvolger zal komen in dit segment

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).