Shelby Super Snake Prudhomme: dragracer met 800 pk [updated]

Auteur: , 18 Reacties

Bochtjes zijn mooi, maar keihard rechtdoor gaan heeft ook z'n leuke kanten. We berichtten al eerder dat Ford zelf een dragracer fabriceert in de vorm van de Mustang FR500CJ. Dat kunnen wij beter, dacht doorgewinterde Ford-tuner Shelby, die de legendarische dragracer Don 'The Snake' Prudhomme in de arm nam om een eigen strepentrekker neer te zetten.

De twee hebben samen een geschiedenis; veertig jaar geleden reed Prudhomme voor het eerst voor het dragteam van Shelby, voor wie hij vele races heeft gewonnen. Hij was tevens de eerste dragracer die met een funny car de 250 mph doorbrak. Prudhomme is van de old school, en dat zie je terug in zijn versie van de Shelby Super Snake.

“The thing I really think is cool about this car is that you can drive it both on the track and on the street. It reminds me of how drag racing used to be back in the day when we would drive our cars to the drag strip, race them, and drive them home at the end of the day. That’s maybe the neatest thing about this car.”

De Shelby Super Snake Prudhomme is een kant-en-klaar pakket dat gemonteerd kan worden op elke Shelby GT500 van modeljaar 2007 tot 2010. De 5.4 supercharged V8 levert 800 pk op racebrandstof; met goedkoop pompspul (regular 93) blijven daar nog 750 paardjes van over. Verder is deze Snake uitgerust met instelbare racevering voor en achter, vijfpunts gordels, Borla-uitlaten aan de zijkant en een opvallend inlaatsysteem. Standaard komt de auto met dragracebanden, maar mocht je hem echt op de weg willen gebruiken dan kan Shelby desgewenst een geschikter setje rubbers voor je monteren.

Erg lekker allemaal, maar goedkoop is het niet; Shelby gaat slechts 100 exemplaren van de Prudhomme-kit produceren, met een prijs van $100.000 per stuk (exclusief de basis-GT500).

Shelby Super Snake Prudhomme
Shelby Super Snake Prudhomme
Shelby Super Snake Prudhomme

UPDATE: We hebben een video van de onthulling van de Super Snake Prudhomme. Compleet met Carroll Shelby die vertelt wat zijn auto’s met Ferrari’s doen…



18 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
The_Godfather
100auto’s zijn imo erg veel, aangezien ze niet street-legal zijn.
zie hier .. 1 brok elegantie ..
karate kameel
die trek ik er nog uit met mijn fiets :P
@The_Godfather: Lees eens goed. Hij is wel street legal.
Daar trek je wel de aandacht mee bij de stoplichten.
Si, senor, muy rapido, si si. Grande cojones de ferro, si si senor.


, en http://static.bakersfield.com/smedia/2008/02/29/13/755-DonPrudhomme_2.standalone.prod_affiliate.25.jpg
Beetje zinloze auto’s.
Zodra je een bocht omwil (op de weg) dan word deze auto bang, te vroeg gas geven levert bovendien een leuke powerslide op!

Ik wil wel een sprintje trekken tegen deze auto in het “natte” Nederland!
“By leveraging Don’s experience, we turned a really good car into a great drag racer that will beat up on the MOPAR and bow tie brigade right out of the box.”
Eat this, Chrysler en Chevvy! ;-)
daar kan je toch geen bocht mee nemen?
@Henk .. klopt .. die moet je ook laten liggen ..
die dingen horen namelijk bij de weg en zijn deel van de infrastructuur ..
Jezusmina mensen….Dit is een auto om te drag-racen.
Bochten nemen is daarbij in het geheel niet belangrijk.
Nogal kortzichtig om dan alsnog steeds over het bochten gedrag te beginnen …pfffffff
Auto? Waar?
Vast achter dat vuilnisvat op immens grote wielen met die uitlaat.
@ Cerbera:

Ja, dat is de anti-Amerikaanse garde. Dat je mekkert over een moderne Mustang met zn zwalkgedrag en archaische ophanging is 1 ding, maar dit ding is omgebouwd tot een pure dragracer. Who gives a shit about cornering?
basis gt 500, ik zie toch eerder de normale mustang gt.. of heb ik niet goed gelezen??
Wat een spuuglelijk gedrocht zeg, waar gaat dat heen met shelby.
@Vinny_93
als je dit een vuilbak noemt wil ik echt jouw auto eens zien. of ben je geboren in 1993 dit zou veel verklaren…

ontopic: best wel lekker, niet om mee te cruizen ofzo gewoon 1/4 mile in zo weinig mogelijk seconden, ik vind het veel spander dan bij circuit racen,
Ht zal vast wel hard gaan, maar het is echt niet mijn smaak. Het hele drag-gebeuren interesseert me niet zoveel eigenlijk.. wel knap dat ze uit dat blok 800 pk halen..
Maar goed.. Dit is dan zeker de 1001ste versie van een zwaar verbouwde mustang :?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).