
Herinner je nog het verhaal van die Bugatti Type 57S Atalante Coupe die ‘gevonden’ werd in een schuur na het overlijden van zijn eigenaar? Dit weekend is deze Bugatti geveild in Parijs en daar leverde deze oude schat maar liefst €3.417.500 op.
En dat is meer dan werd verwacht. Experts gingen namelijk uit van een opbrengt van 3,2 miljoen. Blijkbaar hebben sommige mensen nog geld zat dus. De nieuwe eigenaar zal trouwens ook nog minimaal 600.000 euro moeten investeren in de restauratie van deze toch wel heel bijzondere Bugatti. (via: Bloomberg)
Alle informatie en een heleboel foto’s van deze dure klassieker kan je vinden op de site van Bonhams.
Met dank aan iedereen voor de tips!
Blijf toch machtig, zo’n authentieke Bugatti!
Jaloezie viert hoogtij in mijn hoofd… :o
@Citrofiel .. hoezo ?? je was toch op de hoogte van de veiling ..
waarom had mijn Pake niet zo`n wagen in de schuur??
die man had hem gekocht voor 895 pond…..
jaloerss
Citrofiel heeft ook meegeboden, maar heeft het net met een paar euro verloren ;) Ze wouden z’n schoonmoeder niet meer accepteren nadat hij ook z’n arm en been aan had geboden :P
Opzich is het een goede investering, maar ze moeten niet te veel gaan restaureren. Zoals de lak zo laten en alleen maar schoonmaken in zo’n situatie wordt die alleen nog maar meer waard (compleet origineel).
Trouwens kijk is naar dat motorblok van dat apparaat, dat is toch gewoon porno voor de autogek :P
Ik heb nochtans gelezen dat hij 6 mill had moeten opbrengen… En wat is er aan de hand met die koplampen? Op de ene foto heeft hij 2 paar, op de andere één paar…
Dacht ook dat ie op meer dan 6 miljoen geschat was.
@Citrofiel
Waarom dat?
Toch liever een veyron? Verkoop je oude bugatti en je krijgt er 2 voor :s
Wat een occasion :D
Prachtige klassieker, maar eh.. Zeker weten dat ze de auto’s destijds ook al aan het tunen waren. Tenminste, dat maak ik op uit al die uitlaatpijpjes :-P
@ lincoln; Goeie. ;)
@ ZwerverRoodbaard; :lol: Met zo’n auto heb je niets anders meer nodig. Zelfs geen ledematen.
@ Bas; Moeilijk hè? Ik ben jaloers op de familie vanwege het geld, en jaloers op de koper vanwege de auto (en het geld ;) ).
Hé? Ik word horendol van dat spamfilter de laatste tijd… Is er wat veranderd aan de instellingen?
@de vlaeminck, 6 miljoen dollar misschien ;)
@ Robbie
Inderdaad! Staat de dollar zo laag mss?
@ Citrofiel
Tell me about it!! Mss is het rubbish-risico bij ons wat hoger… :P
@ de vlaeminck; Dat zou nog eens best aardig kunnen. Ze willen gewoon ons off-topic gelul wat temperen. ;)
En de koers is trouwens USD:EURO 0,77:1. Dus dan zou het 4,6 mln worden. Het is dus nog steeds lager dan ‘jouw’ voorspelling. Zoek eens een bron.
Blijft toch zalig hé, van die authentieke oldtimers die nog gemaakt zijn in tijden toen van massaproductie nog geen sprake was. Echte authentieke auto’s met vééél karakter. Wordt de dag van vandaag toch niet meer gemaakt.
Het merendeel van de auto’s nu zijn eenheidsworst om het openbaar vervoer te vermijden
@ Citrofiel
Ziedaar, bewijs! :D (Als deze reactie niet in het spamfilter valt :P )
@ de vlaeminck; Je agenda als bewijs. :lol:
Ik heb gewoon een standaard Autovisie-agenda.
–edit: wat?!? ben je gek geworden–
@ Citrofiel
Lekker! :P Maar het is wel een artikeltje uit een krant, weet alleen niet welke (gekregen van een vriendin)…
Ik zou hem zo laten; ideale rat car;-)
Van de achterkant vooral issie heel stijlvol. De scheve voorwielletjes loop ik niet zo warm voor.
Wauw, altijd heel indrukwekkend, zo’n auto. Word er beetje stil van. Heerlijk..
@ bozewolf: scheve voorwielletjes??.. :S en dan bedoel ik niet het ‘wielletjes’ gedeelte, daar kom ik wel uit, woon zelf in een boerengat dus… :P
Geweldige auto. De kunst is nu om de auto niet overdreven te restaureren. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er gewoon een goed rijdende auto van maakt en er geen walgelijk glimmend Pebble Beach museumstuk van maakt.
Prachtige auto! Ik zou hem zo origineel mogelijk willen houden. Niet te veel restaureren zoals Klassiekerrally al aangeeft.
En goh, die experts van tegenwoordig zitten er al 2 ton naast. Waar moet dat heen met de wereld? ;)
Prachtige auto zeg! Vooral die tweede foto van de achterkant vind ik prachtig, vraag me niet waarom het heeft gewoon wat.
@ Klassiekerrally
Ik denk niet dat deze auto ooit echt een rijdende auto zal worden, of het zal zo’n Pebble Beach showcar worden…..of de restauratie wordt te duur en wordt niet goed genoeg gedaan of helemaal niet afgemaakt. Maar goed misschien wordt hij achter een 50 jaar weer in een ander schuurtje gevonden wie weet ;)
rare vraag ..
maar waarom is deze auto dit geld waard ??
er is toch nog zat jaren 30 meuk ..
gelieve geen emo antwoorden ..
@ lincoln: deze vraag is onmogelijk zonder emotie te beantwoorden. Dat is nou juist alles waarom het draait! Ik heb op een of andere website vernomen dat er mensen zijn die een XJ Coupé verkopen om geld en ruimte vrij te maken voor een Amerikaanse schoenendoos. Als dat geen emotie is! :P
Tja, veel mensen schijnen hun auto elke zondag te poetsen, omdat ie dan meer opbrengt bij de inruil. Dat schijnt dus discutabel te zijn. Je kunt hem beter niet poetsen en gewoon een paar jaar in een schuur zetten. Ik heb al veel auto’s ingeruild die ik beter in de schuur had kunnen laten staan.
@Klassiekerrally .. heerlijke materie toch ..
werkelijk geen touw aan vast te knopen ..
btw .. xjc is nog steeds de mooiste coupe ooit ..
maar is niet in goede handen bij mij ..
en heb gelukkig niet met alle macht geprobeert dat te forceren ..
hoop dat ie nu in bezit is bij iemand die er wel geduld voor heeft ..
Goed bezig lincoln! :)
waarom moet zoon oud stuk ijzer dan zooooo veel kosten? daar laat je er gewoon eentje totaal nieuw voor opbouwen!
Wat een prachtige achterkant!
@M-lover, dit is automobiele historie. Je hebt een stukje geschiedenis op wielen. Alles is na te bouwen, maar niets heeft het gevoel van het origineel.
@ M-lover: Dat is juist het punt, dan heeft zo’n ding geen enkele charme meer, dan is het net zo’n Panther Kallista..
Foto 2: DYK(E) :lol:
@ vla: Op die foto met 2 paar lampen is hij misschien al grotendeels gerestaureerd, want aan ’t kenteken te zien is het wel degelijk dezelfde auto ;)
@ Jesper: de Bugatti was deels gedemonteerd toen ze ‘m vonden. Waarschijnlijk hebben ze ‘m weer een beetje compleet gemaakt voor de veiling.
@ Jesper & Klassiekerrally
Ahzo! Waar kan ik er nog over lezen (wat allemaal gedemonteerd is etc.)?
@ die edit in Citrofiels reactie
LOL!! :mrgreen:
@ vla: geen idee, helaas…
Met geschiedenis verdien je blijkbaar meer dan met auto’s onderhouden of nieuwe verkopen…
Voor dat geld wist ik toch dat ik meer richting huis ging denken, en niet aan een oude auto die wss niet eens in zoon goede staat is en het nog eens een half fortuin kost om hem tip top in orde te zetten (wat de eigenaar hoogst waarschijnlijk niet zelf gaat doen)
@ M-lover: De doelgroep voor dit soort auto’s heeft waarschijnlijk al een aardig huis (of twee, drie…), hij of zij zal captain of industry zijn, nauwelijks tijd hebben, maar wel bakken met geld. Recessie? Lachen ze om (fijn dat zulke mensen bestaan!). Dus zal de Bugatti inderdaad gerestaureerd gaan worden door een gespecialiseerd bedrijf. Dat levert weer werkgelegenheid op, het geld wordt weer in de economie gepompt en de recessie is weer een beetje minder erg geworden…
Ach, wat een geweldig scenario toch! :)
alles wat zeldzaam en mooi is, is nu eenmaal extreem duur. maar er zijn dan ook mensen met extreme hoeveelheden geld. die ze beter kunnen gebruiken tegen oorlog en hongersnood vind ik, maar daar ligt hun interesse niet
@ EnRiCo: mooie gedachte, maar geld helpt niet tegen honger (iets met druppels en gloeiende platen) en al helemaal niet tegen oorlog…
En niet alles wat zeldzaam en mooi is is duur hoor. Als geen hond de auto kent, kost ‘ie ook niet veel. Ik denk aan m’n Morris 1300 Super de Luxe. Zeldzaam, de meeste zijn verrot. Mooi, Pininfarina deed de styling. Goedkoop,ƒ 1000,- in aanschaf. ;)
De eigenaar die heb ik gekend (pim)
Het geld wat die auto opbracht ging naar het wereld natuur fonds
Ik ben d`r zelf ook een keer geweest toen had hij 2 bugattie`s staan
en een paar Alfa romeo`s
Ik hoorde net dat ie uit engeland kwam want in Nederland stonden er ook 2