speedArt tuningkitjes voor Cayenne Diesel

Auteur: , 33 Reacties

Een oliegestookte Cayenne is natuurlijk een beetje zielig, want een A4 met hetzelfde blok rijdt je er te allen tijde uit. Gelukkig heeft speedArt nu een paar pakketjes ontwikkeld om de pijn van je miskoop een beetje te verzachten.

Niet alleen kun je bij speedArt bovenstaande plasticset en 22″ lichtmetalo’s laten monteren, je kunt ook je uitlaat laten aanpassen om optimaal te genieten van het dieselgekletter. Bovendien worden er desgewenst ook meer paardjes uit de Audi-zescilinder gevist. De betreffende kitjes zijn te koop onder de geïnspireerde namen ‘Power Kit I’ en ‘Power Kit II’. De eerste doet een Motronic-update en levert daarmee 280 pk en 580 Nm; de tweede voegt daar nog een VTG-turbo aan toe en komt tot 310 pk en 610 Nm.

Dat is al iets meer Porsche-waardig. Tot je een A4 met dezelfde aanpassingen tegenkomt natuurlijk.

speedArt Cayenne Diesel
speedArt Cayenne Diesel



33 reacties

Je koopt toch geen Porsche om je eruit te laten rijden door een A4? :roll: Gewoon niet kopen in eerste instantie!
Mooi kan ik het niet echt noemen. De voorbumper ziet er echt uit als een standaard bumper, en dan plakken we daar nog even een onderste helft aan van een andere bumper die we nog ergens in de schuur hadden liggen en klaar!

En de velgen en sideskirts zien ook niet uit naar mijn mening.

NEXT!
Porsche is voor mij nog steeds een hardcore fun auto, geen dikke zware SUV met een diesel vanvoren. Het went moeilijk, maarja het zal wel moeten zeker ;)
“Een oliegestookte Cayenne is natuurlijk een beetje zielig, want een A4 met hetzelfde blok rijdt je er te allen tijde uit.” Wees nu eens eerlijk: wie ligt daar nu van wakker!!!
Er wordt verwacht dat 90% van de Cayenne’s in Nederland op diesel gaat lopen dus er zal zeker een markt zijn voor dit soort motortuningssetjes. Ik hoop wel dat de mensen het plastic niet meebestellen.
Hoe laat ik de neus van een Cayenne nog logger en hoger lijken…
doe voortaan maar alleen motor dan is het goed
Hmm obesitas Beemer, Obesitas Toyota en een Obesitas (nep) Porsche…. laat me raden het is de obesitas week op autoblog?
auto ziet eruit alsof ie teveel sos heeft gesnoven ofzo.

lelijk. maar dat was de cayenne toch al. dus, uh…tsja.


lelijk :)
Als een oliegestookte Cayenne een “beetje zielig” is, wat is een normale Cayenne dan?

Een beetje, beetje zielig of gewoon zielig?
@ Timmie : vind ik ook ! altyd zo negatief over diesel en suv’s ! ok een auto met dezelfde motor zyn sneller maar de suv-kopers doen het wss voor het comfort ? wat ik gewoon wil zeggen is dat je de mensen die het willen kopen er niet voor verwyten. OT: ik aprecieer hem ^^
Hoeveel PK heeft ‘ie standaard bij de Diesels dan?
Hmm. Cayenne is wel een pimpmobile. maar doe mij maar geen 22” dan schud mn goud zo…
Mika_Hakkinen
@ Ultralord Meen 240 pk en 500nm maar weet ik niet zeker

ontopic.. ben niet zn porsche fan.. geef mij maar een xk of v8 vantage
Dit is het resultaat van veelvuldig BBW op pornosites aanklikken.
Ik ben blijkbaar de enige die de Cayenne echt mooi vind! Maar dan heb ik eigenlijk alleen over de S en de Turbo. De V6 en deze diesel vind ik heiligschennis, maar ik begrijp wel waarom Porsche deze weg inslaat!

PS: Deze Speedart is een verkrachting van een prachige ;-) SUV
ik vind het echt zonde dat tuners zich wagen aan SUV’s, ze zijn veel te groot, hoog en noem maar op. de meeste zetten er een bodykitje er op en wat motorische aanpassingen en klaar!! naar mijn mening mogen ze er mee ophouden want het komt op een gegeven moment op hetzelfde neer: geldverspilling want niemand koopt zoiets
Als ik een Cayenne zou kopen, kocht ik absoluut de Diesel versie, zuinig en praktisch en niet zo’n flitspalen actuator als zijn benzine broers !
Iedereen is plotsklaps de praktijk vergeten, snelheids kontroles, traject kontroles en dichtgeslibde wegen.
Ik heb altijd meelij als ik iemand in een dikke M5 met 60 per uur in een file zie meesukkelen met de rest.
En op zondagmorgen vroeg je bed uit om, zoals ik vroeger deed, even een snel rondje Nederland te maken kun je tegenwoordig ook wel vergeten dus zo’n slechte keuze is die Diesel nog niet, en die man met die Audi die sneller is?, ach dan ‘kan’ie in de kroeg vertellen dat ie sneller dan een Cayenne is, lekker belangrijk !
de sjonnies: jij snapt niet echt iets van autorijden hè? ;)

Die Cayennes trek je er sowieso bijna allemaal uit. Alleen de GTS- en turboversies zijn waardige tegenstanders. En zelfs de GTS trek je er met een beetje auto nog uit; is nog steeds langzamer dan een standaard 260pk Boxster namelijk.
@ Sorcerer; Nee, hij heeft gewoon een andere beleving van autorijden.
Frans Meeuwissen
Weer een hele berg slap gepraat, als je nou geen Cayenne kan betalen en er alleen maar naar mag kijken ( kijken ze straks maar weer staan op de RAI ),
zelf niet eens in hebt gezeten – laat staan gereden.
Heren waar praten we dan over, blijf nou gewoon bij de Focus – Mondeo – Opel of alle soorten aziaten en ga elkaar daarover zitten jennen.
Eerst de Panamera platbranden en nu dit weer.
Cayenne is één van de meest verkochte SUV’s waarom “omdat zo’n stom ën slecht automobiel is ”
Droom lekker verder onder je opel kadatt dekbed overtrek.
@Frans Meeuwissen: één van de meest verkochte SUV’s HAHAHAHAHAHA joke of the day. Je kunt anderen wel willen afzeiken omdat ze kritisch zijn maar jij kunt beter verdergaan met dromen want de werkelijkheid als je wakker wordt zou waarschijnlijk nogal een schok voor je zijn. Dream on dude.
Mooi ironisch stukje weer!
:D
@Frans Meeuwissen: ik zeik hem graag af hoor. Het is een goede auto (voor SUV erg goede wegligging, veel comfort, veel vermogen), maar t.o.v. een station of een sedan is het niks en voor een Porsche is hij traag (zoals ik al zei alleen de Turbo en Turbo S zijn echt serieus snel; rond de 5s of sneller naar de honderd; GTS blijft steken op 6,6s en da’s rap, maar niet sneller dan mijn Volvo :P).

Verder is het niet een van de meest verkochte SUV’s. Dan moet je eerder kijken naar de KIA Sorento, de verschillende Range Rovers en de BMW X5. Ook zie ik nog steeds meer Audi Q7’s rijden dan Cayennes.
@ Mika_Hakkinen: geen 500 maar 550Nm. Heeft de A4 er geen 500?
Ik zie niet wat het probleem is voor sommige mensen dat Porsche dieselmotoren gaat gebruiken, ik denk wel dat het een goede beslissing is, bedienen een ander segment dus meer afname van Porsche! Neem maar aan dat hier goed is over nagedacht, en dat er in zekere mate toch wel vraag naar is.
@ Sorcerer: Jij snapt duidelijk wel wat autorijden is?
Een KIA Sorento een SUV …..? :-D
matt: de KIA Sorento is een SUV. Dat ontkennen is net zoiets als ontkennen dat de aarde rond is.
Jeetje, wat een commentaar van niet auto-kenners. Hoe kan je een SUV vergelijken met een sedan? Zet de Cayenne naast een Sorento en dan begrijp je waarom Porsche haar embleem op de auto heeft gezet. En dan nog iets. Ik heb zelf een A4 en overweeg een SUV te kopen omdat je in een A4 echt als een gebakje weggepropt zit. Veel PK’s is leuk voor bij de stoplicht, maar een allround te gebruiken auto is toch veel meer waard……

Ik ben overigens wel fan van deze styling. Het is de enige SUV die er echt anders uit ziet als de anderen. Ik heb het niet zo op het kloon-gedrag van fabrikanten.
DrT: je kunt ook een A6 kopen… Verder blijft de Cayenne een stuk lelijker dan andere Porsches…

En waarom kun je een SUV niet vergelijken met een sedan? Het enige verschil is vaak ‘meer kofferruimte’ (vaak niet meer dan in een station), ‘hogere instap (en bodemspeling)’, ‘andere rijpositie’… De meeste mensen die erin rijden zouden ook genoeg hebben aan een station.
je hebt gelijk citrofiel mijn vader heeft een 993 en heeft een tuningpakketje gekregen in aachen en rijd een r8 eruit op de terugweg en ik heb een oude targa 911 maar die moeten de tijd hebben om op 240 te zitten maar in het begin dag ik van de cayenne van is dit nou een porsche ofso maar ik koop liever een 911 of 997.
Hoe kun je een Cayenne pesten? Ja precies, koop een A4….
vind de SpeedART kit (Titan BTR) wel mooi maar met de tubo voor- en achterbumper. Sta zelfs op het punt er eentje te bestellen.
Al eens over gedacht dat deze Cayenne voor velen de ginswagen/trekker (paardenkar of speedbood) is en dat ze voor de fun ook nog een Turbo of GT2 in de garage hebben staan.
Alles draaid om comfort en laadruimte bij deze diesel en voor mij logisch met m’n 50.000km/jaar.
Laat die A4 maar komen, dan neem ik m’n andere (iets plattere) wagen wel!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).