Bizar! Complete wielophanging Audi R8 breekt spontaan af

Auteur: , 132 Reacties

Is dit nou premium?

Een Zwitserse R8 bezitter kreeg een paar dagen geleden de schrik van zijn leven toen zijn complete achterwiel tijdens het rijden spontaan afbrak! En dan heb ik het niet alleen over de velg, maar over het geheel inclusief remschijf, klauw en delen van de wielophanging.

Een geluk bij een ongeluk was dat hij op dat moment slechts 5 km/u reed en dus binnen een paar meter stil stond, maar fijn is zoiets natuurlijk nooit. En dat bij een auto die slechts 6.500 kilomter op de teller heeft staan!

Vlak voor het incident merkte de eigenaar al dat het weggedrag niet helemaal jofel was en dus stopte hij om zijn banden te controleren, maar er was niks te zien. Toen hij weer weg reed klonk er een onwijze knal en kreeg hij de schrik van zijn leven.

Het lijkt erop dat er 1 bout (van het fuseestuk?) finaal is afgebroken. De dealer heeft beide bouten (links en rechts) inmiddels gedemonteerd en opgestuurd naar Audi. Hoor ik daar iemand recall roepen?

Audi R8 achterwiel

Audi R8 achterwiel

Audi R8 achterwiel

Lees het complete verhaal van de eigenaar HIERRR. Wel een mooie kleur voor een R8 trouwens.

Met dank aan Ely voor de tip!



132 reacties

Audi .. het minst saaie merk ..
Niet best, dé terugroepactie van 2009 straks? :D
audi, altijd iets bijzonders
Hoenderhok @ redactie
Duitse degelijkheid.. uhuh :mrgreen:
Anyway, zonde en hopelijk blijft het bij deze ene exemplaar.

Trouwens, wist niet dat zo’n R8 ook een derde (of vierde?) remlicht had onderaan bij de diffusor..?
damn dat is wel erg lullig :( zonde van de mooie auto
Sjakie Peters
Dat is verplichte straf voor het bestellen van die auto in donkergroen
Wordt dit een herhaling van het eerste generatie RS4 voorwielophanging probleem?
hoe hard kan ie :)
lijpe bak maar als dit vaker gebeurd hoef ik er geen! levensgevaarlijk! het zal je maar met 300+ gebeuren :-(
Tja dit zegt niets, mogelijk is deze Audi over een gigantische Zwitserse kei gereden, met 160 over een vluchtheuvel gereden, een stoeprandje driftend meegapakt etc etc… Dat de eigenaar dit niet meldt dat zou ik ook proberen, heel hard roepen garantie…
Sjakie Peters schrijft:
17 February 2009 om 20:10
Dat is verplichte straf voor het bestellen van die auto in donkergroen
CORRECTIE:

het bestellen van een DUITSE auto in het donkergroen. Een aston martin is toegestaan

OT: Balen..
Groen is voor bejaarden dat weet iedereen toch :lol:
wat is het toch een mooie wagen..
This is what happen with Qautro!

(terugkomend op het bmw afkraak plaatje)
Ik neem aan dat de eigenaar gewoon een nieuwe krijgt gezien de kilometerstand?
Tenminste,ik zou op bijde poten gaan staan.
Volvo_440_turbo
Japanner hebben bij hun toeleveranciers constant kwaliteitsingenieurs die elk boutje bij wijze van spreken controleren.
Kunnen de Europese constructeurs nog iets van leren, gaven ze een tijdje geleden nog zelf toe trouwens.

Anyway, je weet nooit of die eigenaar eerder op een onvoorzichtige wijze een een put heeft meegepakt, dat zal hij wel niet vertellen…
ZwerverRoodbaard
Ik heb het gevoel dat er een massale recall komt voor de R8 :P
vergeet niet dat dit een auto is die met de hand gemaakt word. Waar mensen werken… worden fouten gemaakt.
Audi top, zkr weten, nog altijd
Aan de achterband te zien reed deze Meneer geen 5 km/h.
Helemaal geen profiel over… Rarara hoe komt dit ?
@Mr Yigit
misschien mistlamp?
Ophanging wordt toch gedeeld met de Gallardo?
Nou dit is zeker niet mis zeg! Benieuwd hoe snel ze de oorzaak gevonden hebben/terugroepactie melden :P

Maar de kleur is toch gewoon zwart of niet?? Of zie ik nu iets over het hoofd…
Doe eens goed lezen mensen: ‘…. dat moment slechts 5 km/u reed…’
Met een sport-Audi moet je ook niet zo langzaam rijden. :P Gelijk plankgas wegtrekken, heeft die bout de kans niet om los te schieten. :D

Toch ook zonde van de auto, gelukkig heeft de bestuurder het overleeft. Nu zijn portemonnee nog. :roll:
zie die achterband, waarschijnlijk krijg je deze klachten na 6500km driften en burnouts.
Woeps ik zie nu dat het groen is……maar die kleur is zeker prachtig zeg!

Maar zoals ik al zei benieuwd wat er uit een onderzoek komt. Ik les net ook dat de eigenaar een V10 verwacht….dan zou Audi toch heel veel bij mij goed moeten maken willen ze me na zoiets nog zo’n R8 aan willen smeren!
Zal aan gesleuteld zijn, deze R8 staat niet voor niets op Toyo R888 Semi-Slicks. Hoe vaak zie je bij Porsche’s de achterwiel ophanging failen?(zie ook filmpje van Sabine op de Ring een aantal posten terug.)
zal ik alvast een “warning” schrijven voor de sales in amerika, om rechtzaken te voorkomen?

WARNING
driver this car faster then 3 mph can cause serious injuries!

zo, kunnen die luie amerikanen dit even copy en paste… gratis en voor niets…. wat een service op autoblog! (when will the dutch guy start?)
driver moet natuurlijk wel driving zijn 8-) ffs
gelukkig rijmt R8 op wegenwacht.

nieuwe d’r op, geld proberen terug te krijgen met zielig doen op het internet en verder skeuren.

En ik vind het eigenlijk wel een mooie kleur, sorry.
meesturende achterwielen met zwaar camber!
bouncing bullet
Maandagochtend – wagen…
hij zal wel op z’n mooie zwitserse granieten trottoirband geklapt zijn
VAG, do I need to say more…
@StormRAM, wat dacht je van garantie ;)
@ Volvo 440 turbo;

Onzin. Tegenwoordig doet (vrijwel?) iedere automobielfabrikant aan APQP en PPAP. 100% controle van al je onderdelen is veeeeeel te duur.

Afwijkingenminimalisatie door procesbeheersing, dat werkt. Maar niet voor de volle 100%

Ben zelf ‘kwaliteitsingenieur’ in de automotive geweest en nu werkzaam als quality manager in de vliegtuigindustrie
@ edgar
maar goed dat ie begrensd is op 250 ;)
Herke schreef:
“This is what happen with Qautro!”

A. Het slaat werkelijk nergens op. Het heeft niets met het soort aandrijving te maken.

B. Het is “quattro”. (met een kleine letter “q”)

Hoe kun je jezelf voor joker zetten, gij dumbass!


Ps. Even lekker dom mee generaliseren: Dit is een auto uit kanton Ticino. Is dus een bestuurder met een italiaans karakter en we weten allemaal hoe die rijden…
Fijne klant, dat ie Audi op deze manier aan de schandpaal probeert te nagelen zonder dat er achtergrondinformatie over oorzaak en gevolg bekend is. Weten we zeker dat het geen Oostenrijker is?
Valt me op dat er slicks opzitten, dus zal hij er ook wel niet helemaal netjes mee zijn geweest. Gezien de jarenlange ervaring in sportwagens lijkt het me iig stug dat ze nu zomaar iets bouwen wat zomaar af kan breken…..
Mijn eerste tip! :D

Soit, was inderdaad een raar verhaal om lezen!
Goodwood Green Metallic op Audi R8: +1
@headhunterz,

Onzin! De R8 haalt gewoon 301km/u
Als ik zo kijk naar die achterbanden en hoe die versleten zijn, zal de boel wel niet voor niks stuk zijn gegaan.
is zeker gebeurd op vrijdag de 13e.
Euhm, gewoon de draagarm niet goed vast gemaakt?
hoeveel keer moet ik nog zeggen ?? AUDI is brol !!!!
3 woorden: “Vorsprung durch Technik”
haha en maar blijven roepen dat ze zo betrouwbaar zijn daar bij Audi
staan ze daar weer als stumpers
@ windhoos
ohja is ie niet begrensd? shit dan moet ik m’n huiswerk maar eens beter doen :oops:
@madru,

Sorry, maar heb je welleens in een redelijk nieuwe Audi gereden? Aangezien jij altijd met dit soort gebonden korte reply’s komt, zonder een nadere toelichting denk ik van niet…..
@ Mr Yigit

dat is het onderandere het mistlicht
@ wuwoar – 17 February 2009 om 20:24

Oja, tuurlijk!! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.. :oops: hahahha

Trouwens, heeft zo’n R8 niet een soort van black box ofzo? Dan kunnen ze aan de hand daarvan vast wel zien hoe de eigenaar met z’n auto omging.
@ Mr Yigit
uhm zoiets hebben ze in VLIEGTUIGEN niet in auto’s je weet wel a-u-t-o met een stuur, 4 wielen, niet langer dan pakweg 5m? :P
jeetje meestal zijn amerikaanse auto,s toch slecht gebouwd , dit mag bij een duitse auto toch nooooit gebeuren .
hahaha, sorry…. hahahaha, sorry…
moet gewoon heel hard lachen.

Dat heeft denk ik met het bericht van gisteren te maken wellicht toen Audi zelf riep het allerpremiumste merk te wezen.

Dit had toch eens bij een Alfa Romeo moeten gebeuren zeg :)
@ Windhoos

“Gezien de jarenlange ervaring in sportwagens lijkt het me iig stug dat ze nu zomaar iets bouwen wat zomaar af kan breken…..”

WAKKER WORDEN
@AutoInformatief.com,

Dus naar eigen zeggen breekt de wielophanging af met 5km/u en nu eist hij dus een V10? Dat zegt denk ik meer over de man dan over Audi lijkt me. Als mij zoiets zou overkomen dan had ik iig nooit meer een voet gezet in een R8…….
Ik ben goed wakker Bert, en naar mijn weten zijn ze al sinds 1998 in bezit van Lamborgini…………
‘bij iedereen breekt het wiel weleens’, bij audi-rijders net wat vaker…
Dat willen we dan graag bewezen zien TekNak, dmv foto’s uiteraard….
Zelfs al is het door het racen en powerslide (driften gaat niet met awd) dan is het nog steeds een schande.
Hoe is het mogelijk dat een duitse supercar zoiets gebeurt ?
Dit zou je nooit hebben by bmw,porsche,volvo of chevy.
Sportauto’s moeten voorzien zijn voor sportief rijgedrag, je gaat een veyron owner toch ook niet zeggen dat hy maar 130 mag ?
Wat raar dat’ie niet in de fik is gevlogen.
@AutoInformatief.com & Windhoos, de eigenaar van deze R8 heeft al een R8 V10 besteld bij Audi.

Hij vraagt zich nu alleen af of hij nu nog in zijn huidige R8 durft te rijden en of hij die R8 V10 wel kan vertrouwen. Hij eist dus geen R8 V10 van Audi ;)
@ Headhunterz – 17 February 2009 om 21:24
Oh, dacht al.. geen vleugels..?? :lol:

Maar ff serieus, ik bedoel zo’n doos die ook in een GT-R zit bijv. (en vast ook wel in Lamborghini’s en Ferrari’s)

“The problem is that the GT-R is equipped with a ‘black box’, similar in theory to the kind found on airplanes to help determine what went wrong in case of an accident or breakdown.”

Bron: http://www.autoblog.com/2008/09/24/florida-man-cancels-nissan-gt-r-order-due-to-black-box/
@Gotty,

Dat was de R8 V10 Biturbo prototype, en laat dan nou precies de reden zijn waarom ze op het uiteindelijke model geen turbo’s hebben geschroeft…..
@Windhoos: Wat heeft een wat heeft een slecht ontwikkelde remleiding dan met een turbo te maken????????:)
@ Windhoos dan maar weer,
dat is voor jou leeftijd wellicht al jaren maar 11 jaar “ervaring” (Lees: een automerk kopen) betekent niet automatisch dat je zelf ook als merk ineens jaren ervaring hebt.

Komt ook nog bij kijken dat Lamborghini alles behalve betrouwbaar was vandaar mijn reactie op je opmerking dat Audi ten onrechte jaren ervaring heeft met sportauto’s.
@Robbie,

Dat is nog vreemder, een auto bestellen die hij niet kan vertrouwen. Trouwens, er zijn ook genoeg R8’jes met 30.000 km op de teller of meer waarbij dit nog niet is gebeurd……
Audi nu ook met “4-wheel steering” zoals renault?
@Bert,

Je weet geen donder over mijn leeftijd, en bovendien had je (als je autoblog al wat langer had gevolgt) ook kunnen weten dat mijn reacties meestal wel een toegevoegde waarde hebben. Ze hebben iig wel meer inhoud dan de gemiddelde reply’s die hier worden gegeven……
Elk premium merk heeft wel eens last van een spontaan afbrekend wiel. En van m’n premium plee valt de bril ook wel eens spontaan naar beneden.
@Gotty,

Niets. Ik denk dat ik je ff kwijt ben…….
@Windhoos, die had hij natuurlijk al besteld voor hij dit ‘ongelukje’ kreeg…
Misschien moet je eens zo verstandig zijn om door te klikken naar de bron en alle informatie die er is tot je te nemen. Er zal een wereld voor je open gaan!
Toegegeven, ik ging puur af op de comment van AutoInformatief.com, en zomaar ergens vanuit gaan mag nooit, maar dan ook echt nooit gebeuren. Alleen, het is natuurlijk wel verleidelijk….

My bad
wat heeft de band temaken met de draagarm waar veel over hebben? volgens mij niks.
toch wel vreemd dat deze auto op slicks staat heh
R8 Low Rider styl?
@ iedereen die begint over die kale bandjes, je moet met een ‘sportwagen’ toch fatsoenlijk je bandjes kunnen oproken zonder dat er iets afbreekt?
Of het veilig is om zonder profiel de weg op te gaan is een ander verhaal natuurlijk, maar dit lijkt me toch meer een productiefoutje van Audi.
Ach in zwitserland haten ze toch auto’s

Terughalen die goedkope gallardo’s
@S4-B5

Dan is het wel een persoonlijke fout geweest, zijn zat R8’jes met meer dan 30.000km op de teller waar het nog niet bij is gebeurd. Lijkt me toch niet dat die dan allemaal geluk hebben
Er zal wel meer aan de hand zijn
Spijtig gevalletje,Ryden zelf met een,als je onderkant goed beziet zou ik er toch van verschieten dat zoiets vanzelfs gaat.
Degelijke ophanging in iedergeval.
We zullen afwachten dus :(
@ windhoos,
als iemand 11 jaar “al jaren” vind veronderstel ik dat je nog niet zo heel oud (25-) bent. Beschouw dat als een compliment.

Sommige posts van jou hebben zeker toegevoegde waarde, vandaar dat deze me zo erg tegenviel. Er klopt namelijk helemaal niks van en je kan veel beter.

Kan dit probleem niet gewoon te maken hebben met een verkeerd stukje staal?
, ik neem aan dat zelfs bij Audi niet elk boutje nog eens door de röntgen scanner gaat.

De druk die op dit stuk van de auto komt moeten bestand zijn tegen een vastgestelde kracht die veel hoger ligt als dat de auto standaard kan produceren lijkt me.
Mss had-ie er bij de Kwikfit wel een goedkoop verlagingssetje onder laten schroeven en waren ze vergeten de boel goed vast te draaien.
@ windhoos

Kan idd een persoonlijke fout zijn, maar dat hoeft niet, iemand moet de eerste zijn he.
Het kan van alles zijn en we zullen het nooit weten. Tenzij Audi straks een aantal r8jes gaat terugroepen natuurlijk.

Tot die tijd blijft het speculeren.
Like is said : Audi pretends to be a premium brand, but fair enough they even can’t make “solid” car parts. Audi really needs some explaining to do…!
Mark Spoelwaard
“If this would have happened at higher speed….wow, i don’t care really about myself, because if you drive fast you must keep in mind that something could happen……but if i imagine that this whole part ( tire, rim , disk, mount, shock absorber, brake caliper ) would be ripped of my car and hit another vehicle………….”

Hello Ti-Mike,

If you don’t care about yourself you don’t care about others as well. If you drive in a way that “you must keep in mind that something could happen” you’re a recklessly dangerous person, to all people that do care. Futhermore your imagination is sick, you could be praising yourself lucky the accident happened in circumstances nobody could even get injured.

[email protected]#^%#^&*&**^[email protected]!!! bah wat een eng mannetje, en dan ook nog zeiken dat ie moedeloos wordt van het wachten op z’n bestelde V10.

O.T. Ik heb twee jaar terug iets vegelijkbaars meegemaakt, een gebroken bout bij een vrij nieuwe auto met een paar kkm op de teller, veroorzaakt door het te strak aandraaien van de bout.
Dit verhaal stinkt.. Niet alle details worden vermeld en er zal wel meer achter zitten. Wat is er bij de bandenboer gebeurd en is die ophanging ergens opgeklapt in het verleden?? Daarnaast zullen Audi dealers als vertegenwoordiger van het merk Audi ook voorzichtiger zijn in de communicatie. Zeker in dit soort gevallen.
over de bandjes… Dat ziet er uit als Semi Slicks… dus er mist weinig profiel van de bandjes.

Ziet er uit mals een fout van Audi als je het mij vraagt… Want dit kan gewoon niet zomaar gebeuren.
Een auto is mechanisch. Daar kan wat stuk aan gaan. Bij Audi zullen ze de bouten wel met interesse bekijken (wellicht even sub-prime als sommige hypotheekjes?) ;)
Het kan natuurlijk een slechte bout zijn, maar wie zegt dat die gozer niet eerder al ergens een stoeprandje heeft meegepikt, of misschien wel een vriend of zijn vrouw/vriendin die dat vervolgens niet durfden te zeggen.
Audi: Vorsprung durch goedkope non-premium bouten…
Goh wat is iedereen weer speculatief aanwezig zeg.
Jeetje, er knapt een boutje onder een Audi weg, ooit eens gehoord van een iets mindere kwaliteit bout of iets te hard aangedraaid boutje. Waar maakt iedereen zich druk over. Het is die man zijn goed recht dat hij hierover klaagt en dat hij zich zorgen maatk over de kwaliteit van zijn nieuwe Audi.
Zeg nou zelf, van een sportwagen verwacht je toch niet dat een dergelijks iets gebeurt.
Jammer voor Audi dat het deze keer een R8 betrof.
Als het een A2 was geweest ofzoow was het nooit zo erg in t nieuws gekomen.
`Bij 6500dkm ziet een auto er bij normaal rijden echt niet zo uit, banden achter zijn kaal en zo te zien is het niet het eerste setje. De restanten tape van het oude plaklood zijn nog te zien. Ik heb in mijn leven al heel veel auto’s gezien en bij 6500km ziet een wielophanging er niet zo viezig uit, deze is al echt grondig vuil van het straatvuil en remstof en oxidatie. Dat is meer iets voor een auto met 30dkm en of van een jaar of 1,5 a 2 oud. Dikke kans dat ie een keer iets zijwaarts geraakt heeft of dat een of andere sul de bout te hard heeft aangetrokken. Je kreegt een fuseekogel niet zomaar af namelijk.
ik mag hopen dat die man zelf mag weten hoe hij er mee rijdt. en aangezien audi het “premium” merk van het moment is(zeggen ze zelf) mag het toch wel dat de techniek het aankan?
Ben nooit fan geweest van audi, je betaald hetzelfde voor een bmw of mercedes en je hebt in basis een voorwielaangedreven auto(oke de R8 en de RS6 delen hun vernieuwde versie van het Quattro systeem maar toch)
Ja vervelend dit. Kan gebeuren, hoevaak gaat het wel goed? Heel vaak.

En raar dat zo’n iemand dan gelijk geen vertrouwen meer heeft en dus misschien zijn V10 maar zal annuleren.
Maar er zal wel meer achter zitten.

@ Windhoos: Dat is inderdaad gebeurd, maar twijfel of dat de rede is waarom de twee turbo’s zijn weggehaald. In de RS6 werken ze namelijk wel naar behoren.
Vorsprung durch marketing und leasers.

Moest het een lambo geweest zijn was het hok te klein geweest, die italianen toch!
Voordat de schuld naar die kerel gaat en niet naar Audi; als hij een put zo hard geraakt zou hebben dat dat wiel afbreekt dan zou die lichtmetalen velg zowat in tweeen moeten liggen. Ook de band zou dan gescheurd zijn lijkt mij. Zo ziet het er echter niet uit..

Kortom, Audi moet de ophanging nog maar es checken of de bestuurders verbieden hard te rijden…Premium..
@gusto.

Ik heb ooit een E46 m3 met een gebroken voorwielophanging gezien. De eigenaar was met zo’n 250km/u over een put in het wegdek geknald.
Van buiten moest je echt een paar keer kijken en dan nog viel het niet meteen op. Het linkervoorwiel(de afgebroken kant) zat alleen een stukje verder naar binnen gedrukt.
Dus het hoeft niet altijd duidelijk op te vallen. ;)
Dit gebeurt vrij vaak met sportwagens met dergelijke ophanging.
Als er snel even een wiel word vervangen worden de bouten niet op moment aangedraait of misschien zelfs over het hoofd gezien.

Dan gebeuren dit soort dingen, ik heb het als stagair eerste autotechnicus al een paar keer meegemaakt met verschillende auto’s.
Euh, het gaat hier niet om de wielbout, m’n beste.
“En dat bij een auto die slechts 6.500 kilomter op de teller heeft staan!”
kilomEter, maar kom.
ot: ja, fouten kunnen gebeuren hé, tis niet dat het dan een slechte auto is ofzo.
ach het is toch maar een r8, de nieuwe poorsche 911, net zo’n saai grijze auto.
Ach ja tuurlijk het ligt weer aan de bestuurder. Dit had met een franse of japanse auto moeten gebeuren dan waren de reacties heel anders geweest. Ga toch weg met die duitse degelijkheid. Dat is door de reklame mensen van de duitse auto industrie zelf verzonnen.
Zo kaal vind ik die banden niet. Kijk maar eens goed naar de rechterband. Plus dat dit een supercar behoort te zijn. Daar mag je toch wel een stukje ruiger mee om kunnen gaan dan een Smart Fortwo?
Overduidelijk een productie fout. Ofwel van de boutfabrikant ofwel van Audi (met te groot koppel vastgezet).
Niettemin zal deze man kosteloos weer verder kunnen. Audi heeft de R8 ontwikkeld om zichzelf op de kaart te zetten als producent van serieuze automobielen. En dan ga je niet een klant in de kou laten staan die net 6500km met een R8 heeft gereden en de boel nu stuk heeft. Ook al zijn er aanwijzingen dat de man zijn R8 mishandeld heeft. Voor je goede naam geef je hem gewoon volledige garantie.
Tja.., dat is het nou met dure, mooie, PREMIUM ( ;) ) auto’s hé: Als er iets vreemds gebeurt wordt de halve wereld ingelicht. Gebeurt dit met een Mondeo, 6, of weet ik het wat, dan krijg je het niet te horen. ;)
@robbie :Wel een mooie kleur voor een R8 trouwens.

er rijd er 1 in hetzelfde kleur rond in ons dorp. ik zal mijn fototoestel wat vaker mee naar buiten nemen voor een spot
@Bert,

Ok, toegegeven, geen enkele auto fabrikant bouwt foutloos auto’s, en ook Audi is alles behalve foutloos (netzoals BMW en Mercedes), maar daarvoor koop je dat soort auto’s natuurlijk niet.

Wat jij dus zegt zou dus ook best welleens zo kunnen zijn, al verwacht ik dan wel eerder een persoonlijke fout dan een productiefout. Maar goed, het valt uiteraard gewoon onder garantie, want dat het gewoon niet mag gebeuren, dat staat vast….

@Bobel,

Audi kwam zelf met het persbericht dat ze niet hebben gekozen voor de V10 Biturbo in de R8 wegens koelingsproblemen
Wisten jullie niet dat de achterwielen bij een bocht meesturen.. ;)
Had die maar een r8 met v10 moeten nemen
Wat een ophef om een los geschoten boutje… Gebeurd vast wel vaker, en deze keer kwam het net even in de media. Er word in de comments ineens weer van alles en nogwat bijgelseept wat er NIKS mee te maken heeft… 112 reacties over een falend boutje! :P En nu is Audi ineens een prutsmerk omdat andere merken zoiets NOOIT zal overkomen natuurlijk… ;)
Hmm… één boutje? Zou goed kunnen dat meneer dacht: 4×4 toch? terrein rijden!! Zoals iets te hard over drempeltjes… En vervolgens er achter kwam dat een R8 daar niet voor gemaakt is… Ja, dan krijg je dit;)
Stelletje nono’s,
Een wielophanging mag NIET afbreken. Niet, nooit, never. Een wielophanging van een auto zal bij een te hoge belasting moeten verbuigen, nooit breken.
Zal wel een te zware motor in hebben gezeten
Tjuahhh hij reed langs het Comomeer…. Wij komen daar ook ieder jaar… niet zo gek dat zijn achterwielophanging afgebroken is… er zitten daar kuilen in de weg van pak hem beed 40cm diep!!

Je ziet daar dagelijk auto’s langs de kant staan met afgebroken velgen… bumpers… enz enz enz… dussuhhhh met 200 een kuilltje meegepakt?
karate kameel
hij moet van geluk spreken dat hij maar 5 km per uur reed als dit met 100km gebeurt ben je dood

stom foutje van audi die dingen gaan in duitsland met 320 langs je ;)
320?
Niet overdrijven he, wel met 301 ;-)
Er kan een fout in de bout gezeten hebben… dat klopt… maar komt niemand op het idee dat hij het ook zelf gesloopt kan hebben….? Een boutje breekt namelijk niet zomaar af…
bmw killer/sloper
haha lkrr voor dit merk,net zo kut als bm.
Weet dat dit niet veel toevoegt (toch kan ik het niet laten) maar welke kleur dan ook, mooi zal die nooit worden…
Goed, ten eerste vind ik dat jullie (bijna) allemaal nogal kinderachtig lopen te zeuren en te whinen, zoals al eerder gezegd is, is dit ook door mensenhanden gemaakt, dus fouten voorkom je nooit.
En net of dit alleen met Audi’s gebeurd… ik bedoel als het bij de opel corsa van je opa gebeurd staat het toch ook niet op Autoblog ?
Nee natuurlijk niet, want dan ”valt het te verwachten” en is het niet leuk omdat die bak toch maar 3 stuivers kost.
Maar het was idd beter geweest al het niet gebeurd was.
Ik vind het allemaal nogal kinderachtig
Heb ooit een soortgelijk artikel gelezen over een Audi Q7 waarvan de ophanging brak. Dit was in de begintijd van de Q7 in België en bij die persoon was geloof ik de voorophanging vanonder zijn Q7 gebroken tijdens een rit op de autostrade. Het was een Belg en ik herinner me dat hij daar nog een site over heeft opgezet compleet met foto’s en verslagen van allerlei experts. Een snelle Google actie levert me nu niets op maar misschien is daar nog iets van te vinden bij verder onderzoek.
-edit: dat was deze http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/30/een-ontevreden-ex-q7-rijder
Te snel geweest met mijn reactie. Artikel toch nog gevonden : http://accident-audi-q7.skynetblogs.be/
Audi TT heeft trouwens ook zo’n 4de rode reflector/lamp onderaan boven de diffusor.
Gewone reflector of een mistlicht ? Anyone ?
Het is in alle geval zeker geen remlicht.
Zie bijv. http://www.audittcca.com/photo_gallery/2007_audi_tt/20060410_tt_website_00328.jpg/image_view_fullscreen
volgens mij ligger er slicks onder deze auto…misschien een gevalletje ‘overenthousiast racen’???
ook ik heb een r8 moe ik nu ongerust zijn maar er is inderdaad een terug roepactie van de r8 maar onlangs reed er een bromfiets tegen mijn deur (aan een niet te hoge snelheid) intussen is mijn wagen al 4 keer naar de garage geweest en nog is het niet in orde dus mijn vraag wie in belgie kan er aan de r8 werken help
Niets mis met de onderstel van de R8.
Ik rij er dagelijks mee(Reparatie voor klanten). Dit soort ongelukken gebeuren alleen als de auto ooit is gerepareerd door een beunhaas of men heeft zelf lopen rommelen aan de auto. Je ziet bij dit soort autos dat de veringen of remmen vaak wordt vernieuwd/vervangen. Ik heb vaak gezien dat een monteur een schroef kwijtraakt en een vervangende uit een blik met schroeven pakt.
Op discovery lieten ze laats zien dat je inplaats van een aibag je een complete dashboard in je gezicht krijgt als je een ongeluk maakt met een gerepareerd auto door een beunhaas. De airbag was bevestigd met moeren die er niet voor geschikt waren.
Audi:
Als Uw Duwen Intereseert…
toch zonde, ze breken niet zomaar…
@windhoos, De R8 V8 gaat trouwens niet 301 maar 310 zonder typfouten ;) Me vriend heeft er 2x zo hard mee gereden en nog iemand anders;)
Ik heb eergister een audi s3 1.8 210 pk uit 2000 gekocht in bij de garage. Apk gekeurd bij aflevering. En gisteravond is bij mij hetzelfde gebeurd!? Mijn rechterachterwiel staat er precies zo bij als die r8.. Ik ben ook door de ophanging gezakt. Wat gaat me dit kosten om het te repareren en waar heb ik recht op ivm de apk die dus eergister is gekeurd? Alsvast bedank, groet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).