Lancia Delta 1.8 Di Turbo (200pk)

Auteur: , 62 Reacties

Ook Lancia neemt wat nieuws mee naar de autoshow van Geneve (begin maart). Het gaat om de matzwarte Lancia Delta HardBlack (boven afgebeeld), de Delta Executive, plus het werelddebuut van de nieuwe 200 pk sterke Lancia Delta 1.8 Di Turbo Jet motor.

Deze motor is Euro5 gereed en de Delta gaat daarmee van 0-100 km/u in 7,4 seconden. De topsnelheid is 230 km/u.

De Delta Executive (hieronder afgebeeld) is het nieuwe vlaggenschip van Lancia, speciaal voor klanten die houden van exclusiviteit en comfort. De belangrijkste functie is het ontwerp van de achterste passagiersruimte. De stoelen zijn meer ondersteunend en comfortabel, ontworpen voor “business class”.

Lancia Delta Executive

Lancia viert tevens haar product placement in de film “Angels and Demons“, de follow-up van de hit “The Da Vinci Code”. Er komt een beperkte editie van de Ypsilon, Musa en Delta (hieronder afgebeeld). In het kader van het duale concept (engel en duivel) zullen de drie modellen van de “Première Collection” een witte body krijgen, in combinatie met een zwart dak.

Lancia Delta Angels and Demons

PS: Lancia zal ook de Ypsilon Versus in Geneve tonen, maar die kenden we al. De Ypsilon Versus zal in een beperkte oplage van 500 1.000 stuks worden geleverd en is uitgerust met stilistische kenmerken van het nieuwe modelabel van de Versace groep.

Specifications of Lancia Delta 1.8 liter 200 HP Di Turbo Jet Engine E5 (with 6-speed automatic transmission)

ENGINE 1.8 liter 200 HP Di Turbo Jet E5

No. of cylinders, arrangement 4, in line, front transversal
Bore x stroke (mm) 83 x 80.5
Capacity (cm3) 1742
Compression ratio 9.5-0.5 /+0.0
Max output CE: kW (HP) at rpm 147 (200HP) KW @ 5000 rpm
Max torque CE: Nm (kgm) at rpm 320 Nm @ 2000 rpm
Ecological level Euro 5
Timing (spark ignition) timing belt with dual VVT
Fuel supply direct gasoline injection

TRANSMISSION

Drive front
Transmission, No. of gears Automatic, 6 + reverse

ELECTRICAL SYSTEM

Battery capacity (Ah) 60 Ah

STEERING WHEEL

Steering box DualdriveTM electric power steering
Turning circle between kerbs (m):
tires 16 inches / 17 inches 10.6
tires 18 inches 11.2
BRAKES – D (disc) with ABS
Front: dia. mm D 330 x 28 mm
Rear: dia. mm D 278 x 12 mm

SUSPENSION

Front Independent wheels, McPherson type, double-acting telescopic shock absorbers, anti-roll bar with ball joint rods
Rear Beam axle with torsion bar, telescopic shock absorbers, anti-roll bar

WHEELS

Tires 225/45 R17 94W – 225/40 R18 92W

DIMENSIONS

Wheelbase (mm) 2700
Track front/rear (mm) 1538/1531
Length/Width (mm) 4520/1797
Height empty (mm) 1499
Luggage capacity VDA (dm3):
standard with Fix&Go 380-465 (sliding rear seats)
with rear seat folded down 760

CAPACITIES – WEIGHTS

Fuel tank (liters) 58
Kerb weight DIN (kg) 1430
Max trailer weight (kg) 1300

PERFORMANCE – FUEL CONSUMPTION

Max speed (km/h) 230
Acceleration (s): 0-100 km/h
(2 persons + 20 kg) 7.4
Consumption – Dir. CE 1999/100 (l/100 km)
urban 11.1
extra-urban 5.9
combined cycle 7.8
Combined CO2 emissions (g/km) 185



62 reacties

Wat een lelijk barrel..
alberto de piento
Alhoewel Lancia een van my least favorite cars is, vind ik deze toch meer dan geslaagd. Hoop dat het interier al even stylish zal zijn als het exterior..
Goedemorgen, eindelijk autonieuws :D dit is best een leuke auto, ik ben wel fan van hoe die achterlichten geplaats zijn.
wat een prachtige auto, mooi designrichtig, trek hem zo door!
Mijns inziens is deze auto meer gay dan een Audi TT, er zit werkelijk niets stoers aan! Maar goed, het blok zal wel erg lekker zijn.
Ik vind de Delta echt een mooie auto! Vooral op het eerste plaatje. een design die je nergens anders ziet, en dat spreekt mij heel erg aan!

ik vind het de mooiste auto in zijn klasse denk ik…
Zet er dan meteen bij dat hij een automaat heeft, anders zou het te mooi om waar te zijn.
Vooral als je hem op de weg ziet is het een zeer knappe auto. En zo’n motor erin is natuurlijk altijd leuk. Wel wat aan de zware kant echter.
Prachtige wagen ! Een geheel eigen stijl.
Daarbij mooie techniek.

De FIAT groep heeft het merk heel mooi gepositioneerd ten opzichte van FIAT en Alfa Romeo.
Tel daarbij de betrouwbaarheid welke de FIAT producten de afgelopen jaren laten zien – een van de minst storinggevoelige europese merken, echt waar ! – en niets staat de (lease-) rijder nog in de weg om eens iets anders te kiezen dan de zaaddodende eenheidsworst van het VAG concern.
Wat een schitterende auto! Geweldig. Een auto die geen dikke velgen en meegespoten bumpers hoeft te hebben om mooi te zijn!
Waw! Die wit/zwarte! Ik heb er al een paar in’t echt gezien en ik moet zeggen dat ze opvallen tussen de saaie Duitsers! Knappe lijnen en mooie lichten.
Wat is dit een onaantrekkelijke en ongeproportioneerde auto zeg. Ik zag er eergister een rijden, maar er zit geen mooie kant aan, hij klopt gewoon niet. Het lijkt nota bene op een verkrachte Seat Leon en dat is al geen mooi uitgangspunt.
Prachtige wagen, mooie motorisatie, voldoet aan de nieuwe milieunormen, in één woord: hebbeeeuh!

Lancia heeft met de Delta een ondergewaardeerd product (zoals de Fiat Group wel vaker heeft), dus echt iets voor gewone gezinnen, die bereid zijn wat te investeren in een auto. Ik denk dat leasers hier niet veel aan hebben, door de snelle waardevermindering, dus zij zullen het met ietsje minder moeten stellen, zoals een VW of een Auditje of zo ;-)
1742 cc, is dat dan geen 1.7 ipv 1.8?
200 pk uit een dieseltje is zeker niet verkeerd en dan in combinatie met het fabelachtige interieur van een lancia. Ik zeg: Goud!
@iksem

volgens mij mag je een auto tussen de 1.701CC en 1.899CC een 1.8 noeme
@ Autoblogger

de plaatjes werken niet.
Consumption – Dir. CE 1999/100 (l/100 km) ??? is er een nieuwe boenoemning voor liter ofzo Dir.CE 1999/100km???
en Normaal afgerond heeft ie 1,7 liter geen 1,8.
@Floryn: de gallery? ik zie ze wel…
normaal ja maar de autowereld is iets aparts..

btw weet iemand wat voor kenteken dit is? bn-83-59
’t was een avensis maar de combinatie is raar..
Komt er nog een rijtest autoblogger?
@Floryn, dit is een benzine model. Er is wel een 1.9 biturbo diesel met 190 pk.
Blijkbaar gaat Lancia, eindelijk, toch verwijzen naar het roemrijke verleden met deze sportieve versies. Mat zwart, 200PK… nog een beetje en we krijgen een Delta Integrale!
@jimmie: een rijtest van de Delta? Niet dat ik weet… ;)
@ jan1666
“Buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties (Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander)”
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken#Speciale_kentekens
Rolls-Royce Motorcars
Stop er een dikke 6-cilinder met een pk-tje of 300 in en laat die de achterwielen aandrijven. Dan ben ik tevreden.
al had dat wrak 600 pk
dan moest ik hem nog niet
wat een lelijke auto`s maken ze toch bij lancia
Birger Alfa 147
Veel moois uit het Italiaanse autoland de laatste tijd!
Wat een lekker ding .
@autoblogger, ja de Delta, mag een goede review niet aan ontbreken of is die knipoog een tipje van de sluier ;)
Niet zo sexy als de vorige Delta, maar toch behoorlijk sexy… :)
ty RA999
Jaaaa, wij willen een rijtest. xD
Zou wel is willen weten of het echt een ”luxere” wagen is
In tegenstelling tot de mito GTA hoef ik deze Italiaanse Hatchback niet.
De mooiste auto uit zijn Klasse.
@ Jimmie

ah toch een benzine ik dat door de d in de naam dat het om een diesel ging. Wel iets logischyer idd 200 pk uit een 1.8 liter benzinemotor

@ Autoblogger

ja idd de gallery, het zal wel iets firefox te maken hebben ofzo.
Mooi=>niet mooi= niet van belang. Het design van deze auto is uniek en daarmee een waardevolle aanvulling van het wagenpark.

Stukken beter dan de gemiddelde grijze muis.
@Floryn: ik heb ook firefox, kun je anders een screenshot mailen naar tips?
@ F.
Lancia verwijst nu al naar het roemrijke verleden. Namelijk het verleden dat ze nog echt mooie auto’s maakten. Later kwam er een Stratos en een 037 die zowel mooi als enorm snel waren. Weer later kwam er een Delta die alleen nog snel was.
Ik vind de verwijzing naar het vroege verleden beter dan een verwijzing naar het einde van de jaren ’80 en begin jaren ’90 toen onder andere de Delta Integrale werd geproduceerd. Ik hou meer van mooie auto’s dan van snelle auto’s.
VincenzoLancia
@ markieanta

Als je je een beetje zou inleren dan zou de geschiedenis je uitwijzen dat juist Seat design kopieert. Kijk maar eens goed naar de AR 147 en dan naar de Seat modellen die daarna verschenen. Nog recenter voorbeeld: Seat’s nieuwe Exito, een overduidelijk schaamteloos kopie van de vorige A4 Avant.

De nieuwe Delta is op en top italiaans design, dat zoals de Thesis, niet door iedereen wordt begrepen, en al helemaal niet door iedereen wordt gewaardeerd. Maakt ook helemaal niet uit, blijf lekker in je hatsumitshi of je germaanse kar rondrijden net als je buurman dan genieten wij van ons met Alcantara bekleedde designwondertje.

Ciao!
Vive la FRANCE!
Erg mooie auto! Vooral die kleurspeling (net zoals bij de Ypsilon) is erg goed gedaan. Lancia is echt een merk van klasse en onderscheiding, dat je zeker terugziet in de Delta.
nederlandsers hebben in de regel niets met design , dat is veelal ook geen aankoopargument.
@ johnny: precies!

Stel je voor… iets anders dan de Golf van de buurman, dat is eng!!
Raar land.
Je kan er van houden of niet, maar het heeft wel iets.
Das hetzelfde met Italie…
de meest oude gekke dorpjes met TE lelijke huizen geven je toch wel vaak een apart gevoel, dat heb ik ook met Lancia….kan wellicht jeugdsentiment zijn maar ik vind het merk wel wat hebben.
lelijke huizen ? Ik neem aan je bedoelt in nederland ?











vinex
Ik heb Lancia’s altijd al lelijke mormels gevonden. Werkelijk om van (en op) te kosten. Allemaal.

Nu roept deze Delta in mij ineens hele andere gevoelen op! Ik vind ‘m echt een prachtig dingetje. (Ik ben wel nog steeds niet echt gecharmeerd van de grille maar die neem ik nu op koop toe).

Verrry nice!!
Origineel, uitgesproken, technisch OK, maar voor Nederland redelijk kansloos. Hoop dat ze d’r op de thuismarkt voldoende verkopen om d’r een paar centen aan te verdienen.
dat ligt dan aan de nederlanders ………dat mag duidelijk zijn.
:shock: Zie ik hier nou termen als “eigen stijlën “unieke styling” voorbij komen?

Ooit eens van Seat gehoord? Niet veel verschil….

Daarmee zeg ik niet dat deze auto lelijk is. Verre van zelfs. Alhoewel het niet kan tippen aan de Delta Integrale is het zeker wel een elegante verschijning.

Maar laten we wel alles in perspectief houden alsjeblieft….
Het wordt nu eens tijd dat Lancia verkoopcijfers ook weer ophaalt,
3000 Lancia,s moet toch kunnen aan kwaliteit van Lancia zal het niet
liggen hooguit aan de verkopers…..

Bovendien is het hele mooie auto,in nederland mag ook wel eens mooie
auto,s verkocht worden, nu nog de Deltini en de Prisma en in 2010 de Thema,
wordt het toch nog leuk op neeeerlands wegen…
Ik krijg het gevoel dat er bij jullie andere foto’s op het scherm staan als bij mij, die nieuwe Delta is spuuglelijk. Ben de Delta nu diverse keren tegen gekomen op de weg, maar kan nog steeds niet ontdekken wat er mooi aan dit ding moet zijn.
De Delta wordt almaar aantrekkelijker.

@ Rick dos; Je praat over de Leon, neem ik aan? Inderdaad zijn er overeenkomsten in de grove lijnen, maar welke atuo heeft dat niet? Zal ik de 3 coupé gaan vergelijken met de 407 coupé? :P Of wilde je slechts andere mensen temperen in hun oneindige enthousiasme?
@Citrofiel

Vooral dat laatste. ;)
@Rick dos.

Ja daaag. Het is dat jij het nu zegt, anders had ik niet eens de moeite genomen om die auto’s te gaan vergelijken.
Zelfs dan heb ik niet het idee; God, het is een Seat.. :|

Ik zie een auto die vrij uniek oogt in bepaalde details. Als ik hem zo af en toe(nauwelijks) eens zie heb ik nooit twijfels over wat ik nu eigenlijk zie.

Bij sommige auto’s zit er schijnbaar een vuiltje in mijn oog. Dan moet ik drie keer kijken wat ik nou precies zie. Dit helemaal met verschillende(ahum) modellen van hetzelfde merk.
@Rick dos: ik was niet overtuigd van het ontwerp op basis van de foto’s maar in het echt werkt het stukken beter. Verder heeft de auto binnen het genre van 5 deurs hatchbacks wel degelijk veel unieke kenmerkende stijlelementen. Maar het blijft wel gewoon een 5 deurs hatchback die aan de regels van de aerodynamica moet voldoen…. die eisen beperken de vrijheid van de ontwerpers en daarom lijken veel van die auto’s een beetje op elkaar….

De Bravo en de Nieuwe Megan bijvoorbeeld, of de Bravo en de Leon, de nieuwe Astra (komt nog)… het is allemaal in grote lijnen meer van hetzelfde: een redelijk ruime afgeronde 5 deurs hatchback.

On topic: eindelijk weer wat fatsoenlijke motoren en modellen boven de stadsautootjes bij Fiat en Lancia….en eindelijk weer een nieuwe moderne motorfamilie voor onder andere de Alfa’s…. die Jts blokken waren het toch niet helemaal….
Ooit eens van Seat gehoord? Niet veel verschil….

ja denk het ook ……….
Als ik me niet vergis denk ik dat de Bravo eerst kwam als nieuw design en daarna andere merken dit zijn gaan overnemen en uitwerken, zoals de Leon, de Megane, de 308, de Kia Seed, enz.

On-topic: er zijn zoveel aanhangers van Fiat/Alfa/Lancia/Maserati, waarom rijden die wagens hier dan niet rond? Ik zie vooral VW PoGoPasTou BMW 1234567 X35 en Audi en… maar waarom kopen al die Italian car lovers die hierboven reageren niet stante pede een Delta? Ik geef alvast mijn reden: een Fiatje kon eraf, de Delta helaas niet, wegens niet genoeg geld ;-)
…omdat mensen geen auto kopen op uiterlijk / design .
Lancia doet ook niet snel wat goed, kijk maar naar de kappa of lybra
allebei hele mooie wagens werd ook niet goed verkocht,.

ik denk toch dat het aan nederlandse smaak ligt, kwaliteit= n.l.
boven gemiddeld goed..
Erg mooie auto, hoewel het in mijn optiek mooier had gekund; iets breder, minder overhang voor, kleinere grille. Uniek en gewaagd design, dat wel.
Ook nog eens mooie motoren, zeker de 1.4 T-jets, de 1.9 biturbo diesel en de 1.8 direkt ingespoten turbo.
Om op kopieren terug te komen: SEAT was altijd FIAT eigendom en bouwde dus alles na, na de Delta 836 (1993-1999) kopieerde het inmiddels tot VW behorende SEAT dit ontwerp ook schaamteloos.
Hierna werd ook da Silva (Alfa Romeo) naar SEAT gehaald om nog meer te kopieren. Uit eigen hand. Tsja.
Maar goed, da’s in elk geval beter dan alle andere eenheidsworsten uit de BRD, uitgezonderd Ford overigens.
Heb vroeger 4 BMW’s gereden. Dat merk is voor mij niet meer wat het geweest is, zeker na problemen met roest, elektriek (yep, 3 vanaf nieuw).
Nu aan de 4e Delta bezig…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).