Nieuwe generatie Techart MAGNUM (Cayenne Turbo S)

Auteur: , 29 Reacties

De Techart Magnum is een graag geziene gast op autojunk en lijkt het visitekaartje van de Duitse tuner. Op de autoshow van Genève zal men een nieuwe versie presenteren.

Het nieuwe “performance package” (T2.2) zorgt voor en toename van het vermogen, het totaal komt daarmee op 680 pk. Het max koppel is 900 Nm en dat zorgt voor een leuke acceleratie van deze tractor: 4,2 seconden. Van 0 naar 200 doet de Magnum in 14,5 seconden. De topsnelheid is 308 km/u.

Vooral de buitenkant is natuurlijk opvallend, zoals oa een zeer dikke grille, een achterspoiler met diffuser, een sportuitlaat en bijpassende velgen in maatje 20 tot 23-inch. Het interieur wordt wederom aangeboden in samenwerking met de Sede of Switzerland.

TECHART Magnum – Made to perfection

Technology, quality and design form the cornerstones of over 20 years of history for the renowned car enhancement company TECHART Automobildesign from Leonberg-Höfingen. At the Geneva Auto-Salon 2009, TECHART is presenting the new generation of the Magnum, based on the Cayenne Turbo S, complete with increased performance and uncompromising comfort.

Performance increase
The performance package T2.2 increases the overall engine output to 680 hp (500 kW). The maximum torque increases to 900 Nm at 4.200 rpm. This produces some impressive results: from 0 to 100 in 4.2 seconds. From 0 to 200 in 14.5 seconds. The maximum speed of the vehicle is 308 km/h.

The Magnum exterior
Made entirely from high quality PUR-RIM material of original equipment manufacturer quality. The TECHART Magnum front apron confidently and powerfully emphasises the lines of this sports vehicle. Magnum fenders and sill panels create a fluid transition between the broad wheel arches. The air inlets supply the radiator and front brakes with optimal fresh air. The TECHART Magnum rear apron comes with an integrated diffuser. The two double-flow exhaust pipes of the TECHART stainless steel sports exhaust add a sporty touch to the striking rear of the vehicle. For sporty street use, the TECHART Sport air suspension module lowers the car body by 30 mm. The dynamic appearance is rounded off by the tyres: TECHART Formula and Formula II alloy wheel rims in a classic design from 20 to 23 inches.

The day driving light system
The multi-functional TECHART day driving light system gives the Magnum an unmistakeable external appearance. The LED system consists of a combination of day driving lighting, side lighting, parking lighting and indicator lights. The automatic adaptation of the light strength to the selected driving light setting and the dimming of the day driving light when the vehicle is turning to ensure that the indicator lights stand out are typical features of the system. The LED technology is also characterised by its increased life span and energy saving features.

The interior
TECHART meets the highest standards in comfort and individuality with the exclusive de Sede of Switzerland range of interiors.
The new de Sede Classic S line creates a sophisticated Magnum interior and stands for top quality TECHART made-to-order production. The de Sede name has been synonymous with elite seating, the finest quality leather and unique design for over 50 years. The air-conditioned seats are a new feature. The innovative TECHART system ensures that the seats and back rests have always a pleasant temperature. The revised seat design emphasises the sense of luxury sportiness.



29 reacties

Toch best een prestatie, zo’n zeecontainer naar zulke prestaties duwen! Slaat toch nergens op, zo’n zeecontainer als sportauto te willen gebruiken?
4.2 sec. naar de 100?????????
holy shit, wat een beest van een auto

Lelijk, maar wel behoorlijk bijzondere prestatie’s! :mrgreen:
Geweldig! Brute kracht in een eigenlijk veel te grote auto! Ik wil ‘m hebben..
erg mooi, maarja beetje zinloos hoge SUV tot op de grond verlagen, neem dan een 911 of een caymanS ofzo
So.. Bestellen maar hooorrrr… Hij ziet er heerlijk uit!!
hmm, wat ziet hij er toch goed uit! doe mij die maar!
Hoeii! Een halve seconde sneller naar de 100 dan de RS6, ziekelijk!
Bloody Hell!!
0 tot 100 km/h in 4.2 seconden.. Ik vind hem nog niet eens zo verkeerd er uit zien..
Alleen wat zou het verbruik zijn.. 3 op 1? :D
pure porno!!!
De mooiste plaatjes vind ik 2 en 3. Wat een immens lelijke auto.
mooie lak
De énige getunede Cayenne – wat zeg ik, de énige Cayenne die ik mooi vind!
En dan ook nog de prestaties to match! Daar stond je dan met je Q7 V12 TDI :P
Gemiste kans: de wielen kunnen minstens 10″ groter en de auto heeft nog bodem speling, zo haal je nooit het record op de Ring.
Ik ben van de week voor het eerst zo’n magnum tegengekomen. En snotdorie dat ding is dik! Gecombineerd met die prestaties is dat toch maar een verdomd gave wagen ;)
Als ze het tupperware maar goed vastplakken, staat toch niet zo goed als et eraf valt :)

http://static.autojunk.nl/pictures/20070619161137/image_05.jpg
met m’n slaapgezicht dacht ik eerst dat het een stationwagon was meer toen wreef ik eens in men ogen en dacht holy shit
BÉÉÉÉST! 4.2 naar de 100, dat is even snel als de 612 scagli of de 575 mm!
Ze laten de voor en achterkant niet zien omdat het gewoon te walgelijk is.
@ Yeelen
Of een VW Golf IV van HGP met 400 pk en 515 Nm
Love It!
Voor een Cayenne ziet het er best aardig uit ..
Dat two-tone interieur damn … doe mij die maar !
Ze mogen ‘em houden.

Mssn wil de motor er wel uit lepelen.
Leuk verhaaltje erbij, maar waar zijn de foto’s van die achterspoiler met diffuser en die megagrille? Alleen zo van de zijkant lijkt ie nog niet zo heel erg vet. Maar de specs maken dat weer helemaal goed!
Ik vind de zijkant gewoon op een sedan lijken en niet op een SUV.
Omg tupperware party met luxe !
hoe kan je nu een achterspoiler met diffusor hebben?
een spoiler zit toch vanboven en een diffusor beneden of ben ik verkeerd?
hmm nee doe maar niet :P Is meer iets voor in het Midden Oosten.

Het blok mogen ze wel afleveren :)

Ik zou zelf voor dat geld een M5 of RS6 kopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).