
Zomaar duiken her en der wat plaatjes van de beursvloer op. Vooral van deze 599XX, Ferrari’s nieuwste geldput.
Voor de 599XX is eenzelfde programma beschikbaar zoals we van de FXX al kennen. Mensen kunnen de Ferrari kopen en er vervolgens onder toezicht rondjes mee rijden op een circuit. Met behulp van Ferrari technici en eindeloze fabrieksondersteuning is de auto helemaal naar wens af en samen te stellen. Er mag allen nooit mee over de weg worden gereden. Tot Edo er natuurlijk eentje te pakken krijgt.
Vooruit, je mag de weg dan niet op maar voor die prijs laat Ferrari je wel met de nieuwste technologie rijden. De snelst schakelende bakken, de beste gasrespons en een hardcore afstelling waar Scuderia rijders alleen maar van kunnen dromen. Op dit moment lijkt de V12 een stevige 620pk te gaan leveren. Gezien de afstelmogelijkheden kan dit echter altijd anders (lees: hoger) uitvallen.
Met al die “XX” modellen is de tijd nu overigens wel rijp geworden voor een XX-klassement. Laat die Ferrarifielen zich eens lekker tegen elkaar uitleven op het circuit. Een dergelijk klassement kan een hoop leuke beelden en vooral bruut geluid met zich mee brengen. (bron: asphalte.ch)
Ik vond de 599 van opaar dagen terug vetter, maar dit is ook zeeeer smakelijk met die racekit
dat is een aardig machientje.. ziet er veel belovend uit!
Aanschaf alleen op uitnodiging, als ik ’t goed heb begrepen?
bruut!
Zie er het nut niet van in, maak dan een echte racewagen…
ik vraag me af of hij hoeveel sneller als een standaard 599 gtb is
Net als bij de FXX neemt de diffuser weer de hele achterkant over waardoor de uitlaten in het midden eindigen… nice! En is de aerodynamica van de 599 zo goed dat er geen achtervleugel van het kaliber 722 GT op moet? Erg leip zijn ook die vleugeltjes op de C-stijl!
mmhmm zet maar voor de deur, heb egt nix anders te zeggen….. egt vertiefd mooi
Fantastisch, wat een stance… Heel stoer. Gaat deze de FFX voorbij?
tis te hopen dat dat ding rijdt als de brandweer, want wat is tie godvergeten lelijk. na de california alweer een voltreffer vwb slechte smaak.
nou dit geeft me een kippenvel-moment hoor
gwn machtig
DAYUMMNN!! die ziet er lekker uit!! mooiste XX tot nou toe ;)
In het donker mat rood a.u.b., liefst voor de deur geleverd, kan wel iets doen aan dat steetlegal…
wallpaper?
je zou het geld maar hebben voor zo’n hobby…… zucht
Het erge is nog dat zulke zeldzame Ferrari’s op een dag verkocht kunnen worden voor een idioot hoog bedrag
Economics one on one: how to survive these tough times, beat the recession, spice up your image and make a few bucks on the side.
De Ferrari 599 is sowieso prachtig! Deze ziet er ook heel bruut uit! Alleen het is jammer dat er niet mee op de weg gereden mag worden… Maar dat maakt niks uit want ik kan hem toch niet betalen ;)
Lijkt net of de foto’s met flits zijn gemaakt, of zijn ze dat ook?
Ziet iig niet uit:P
op autogespot staan betere. http://www.autogespot.com/item/3420/ferrari-599-xx-in-geneve!/
@ Citrofiel
Dan moeten de specs wel heel extreem worden, de 599 is ook niet echt de lichtste, dus dan moet er wel heel veel af voordat ie lichter wordt dan de FXX. Ook nog meer vermogen wordt lastig, dus ik denk dat hij minder extreem wordt dan de FXX. Volgens mij heeftt de 599 ook geen koolstofvezel monocoque.
Die achterwieltjes, het ziet er niet uit. Alsof ze twee maten te klein zijn. En dan die mallote vleugeltjes op die toch al mallotige achtesteunpilarendigen.
En waarom zitten die puntige openingen achter de wielen niet gewoon vast aan de bovenkant, dit ziet er uit om op te schieten… maar als je de achterkant goed bekijkt lijkt het al alsof iemand dat al heeft gedaan.
@Citrofiel : je bedoelt de FXX?Zeer zeker niet.
De laatste versie van de FXX, de Evoluzione, beschikt over 860 pk en een gewicht van maximum 1155 kg.
Lijkt me sterk dat ze van de 599 GTB 500 kg af hebben gedaan om hier nog maar in de buurt te blijven…
Ik kan niet wachten deze op het circuit te zien… de FXX demo’s waren ook al belachelijk vet.
Wieltjes ‘ogen’ zo klein onder dit monster…
wat een lelijk ding. echt zwaar nutteloos. Als je dan een wagen maakt die toch in geen enkel klassement mag meerijden mag die helemaal compromis loos zijn, Deze heeft toch niet de hoeveelheid pk’s als een fxx. Doe mij maar een zonda R. die is veel vetter
Heb nu wel mijn twijfels bij het nut van die flying buttresses zoals Ferrari ze bij de introductie ooit noemde (die losstaande c-stijlen) aangezien er nu (ter compensatie?) ineens van die uitsteeksels zijn bijgekomen…
dit is wrs een mule voor de 450 scuderia volgens my
was de fxx ook voor de 430
OMG dat matzwarte dak , mooier dan de Enzo FXX iig Kan niet wachten tot ik hem voorbij hoor razen op Fiorano. Geluid zal wel kippenvel zijn..
vet geil!
Wat een verschrikkelijk lelijk ding. Dat ze eens naar Pagani kijken!
Pluto oortjes er af en een ouderwetse spoilert achterop, inschrijven in een paar ECHTE raceklasses en dan wordt het nog wel wat!
Vroegah toen Ferrari nog ballen had:
Ferrari heeft gewoon teveel geld!!! Onzinnig dit, maar wel errug lekker!
Ziet er zekers erg lekker uit!
das teminste ne ferrari
is supervet
Hmm.. Ziet er gewaagd uit.. Iets zegt mij dat je een 599 GTB Fiorano dit niet moet aandoen.. Dit komt niet eens in de buurt van de FXX.. Al ziet de ”XX” versie er zeker goed uit!
Alleen.. 620pk… Kan dat niet beter? ;)
Hoeveel gaat dit ”grapje” trouwens kosten, kan iemand mij dat vertellen?
@Klassiekerrally
ja, net als bij de FXX, je moet een érg goede klant bij Ferrari zijn, wss betekend dat dat je er minimaal 10 op je oprit moet hebben staan… ohnee, dan ben je geen liefhebben genoeg, je moet ze uiteraard in een garage met airco hebben:D
Lijkt me een mooie basis voor de FIA gt.
MENSEN… check even de bron voor hele vette plaatjes van deze 599, waaronder carbonkeramische schijven met inscriptie!!
ziet er niet lelijk uit, en ik ben dan al niet zo gek van Ferrari (het zijn de grootste vijanden van mijn favo auto ><) )
620 PK?? Is dat niet net zoveel als de “standaard” Fiorano?
ZOOOOO! Wat ziet dit er heerlijk bruut uit zeg! Dit noem ik nou een echte FXX, die Enzo is lelijk, maar wat ziet dit er gaaf uit zeg:D
Jongens, stel je eens de kop van je maten voor als je hiermee op een feestje aan komt rijden:D
Ferrari is inderdaad niet meer…
@ C6.R
Vroeger, toen het nog ballen had, en borsthaar :)
Ferrari gaat een beetje op de Gumpert toer,
Lekker simpel veel vermogen veel geld, en een bodykit die mansory had kunnen bedenken.
Dit kan elke tunert in een schuurtje achter het huis.
Als je een leuk trackday wapen wil aanschaffen dan heb
je voor minder een ex F1 auto.
Verdeurie hij is lekker
gaaf erg lekker gedaan. zo te zien is de koets nu uit carbon gemaakt! erg apart zijn die extra vleugeltjes aan de C-stijl. gelukkig geen enorme vleugels op de kont. alleen een mega venturi in de kont. die vermogenscijfers zullen nog wel speculatief zijn. ik geloof er niks van dat ze het bij de standaard 620pk belaten. ik denk eerder richting de 700pk. het gewicht zal zekers gedaald zijn ten op zichte van de straat versie. maar ja eerst de eerste beelden zien, en dan nog het liefst in vergelijking met de FXX-evo. wat gaat dit beestje kosten?
@ Alwood: amen! Maar ja, nu doet Nissan mee, dat durven ze in Maranello niet aan…
hallo,
heb onlangs foto’s bekeken van de glk Monochrome,
kunnen jullie me zeggen waar je die kan accessoires kan kopen?
gr
Ziet er erg bruut uit!!
Ja ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet.
de zoveelste batman special. de 575 in echte race trim was een all original, maar deze 599XXX schiet z’n doel totaal voorbij met allerlei vleugeltjes en spoilertjes.
Ferrari is de koe steeds aan het melken, want eerst brengen ze een veel te zware ‘sport’ F430 F599 om daarna weer een Scuderia of GTE of wat dan ook uit te brengen uiteraard in ‘special limited edition’ nou die limited editions waren altijd al een wassen neus want van de Enzo zijn er veel meer verkocht dan de 399. en van de F40 waren het er ook 1800 en zo lust ik er nog wel meer.
maar goed, iedere Ferrarist wordt overal zenuwachtig van en zo vult Ferrari de kas.
het wachten is op de 450 Formula een afgeslankte versie met 150 kilo minder ipv de 1560 kilo overgewicht.
en reken maar dat die special edition F450 al lang op de tekentafel ligt!
Ferrari wordt een beetje oude kauwgom zo.
maar alles beter dan een boerenklompen bagger polder spyker.
De afwerking zag er niet al te best uit; voegen pasten om bepaalde plaatsen voor geen meter…en dat voor zoveel geld
Is dit niet gewoon een machine om Schumacher blij te houden? Overigens verreweg de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Wat een gedrocht!
coolste ooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!