
Het is helaas nog een ‘concept‘, maar de productieversie zal waarschijnlijk niet schokkend afwijken. Kijk je even mee?
Je kan trouwens HIERRR luisteren naar het uitlaatgeluid van de MiTo GTA!
Auteur: robbie, gepost om – 70 Reacties
Het is helaas nog een ‘concept‘, maar de productieversie zal waarschijnlijk niet schokkend afwijken. Kijk je even mee?
Je kan trouwens HIERRR luisteren naar het uitlaatgeluid van de MiTo GTA!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
HOLY SH*T!
Die is lelijk!!!!!!
Die power dome op de motorkap kan ECHT niet…
:o
-edit: nutteloze bijdrage-
Doe mij die rode “versie” maar ;)
Die voorkant is zooo ontzettend lelijk dat het echt belachelijk is.
De achterkant kan me wel bekoren, maar de voorkant met zo’n smoel niet. Mijn totale oordeel is hoe dan ook: het kan beter!
@SAAB
welke powerdome, de witte of de rooie…
in het zwart ziet hij er denk ik wel goed uit.
Dan lijkt het meer een geheel.
En op deze foto’s blijkt toch weer dat hij net te hoog is ivm de rest. jammer, op die persfoto’s issie wat lager en dan is het een bruut wagentje. De voorkant leek op die andere foto’s ook mooier…
wat is pk/gewicht verhouding van dit wagentje? xD maar grappig ding
gaaf wagentje!
Oef, ik was al bang dat ik de enige ging zijn die deze auto er niet uitzien vind.
De voorkant..
Lol, had nou deze real life foto´s niet geplaatst, had lekker die gephotoshopte varianten laten staan, dan kunnen de liefhebbers er tenminste nog een beetje op geilen, maar dit ding, zo open en bloot op de beurs, ziet er echt niet uit. Met die rara kikkerogen a la peugeot zo ver op de motorkap, die rare powerdome. Dit is echt niets zo.
Hmm, de voorkant doet me denken aan dat masker van die horror film waar tieners vermoord worden. “I know what you did last summer.”
De mensen die ‘m niet mooi vinden kunnen gelukkig in hun Corrado met Remus pijp blijven rondrijden.
Tja,, heel lelijk,, maar wel GTA :)
@ JH = jaa ik ga tog ook voor de rode versie ;)
dit is echt slecht…. heb er geen andere woorden voor. nogmaals,ieder zijn ding.
Als een ieder hem mooi zou vinden zou ik geen Alfa meer rijden.
Ik hoor net dat de nieuwe polo uit is !
De designers van alfa vergeten altijd dat auto’s een nummerbord moeten hebben. Zo’n gele plak onder je koplamp zal mooi staan straks. Zo dom.
Ik ben een echte Alfa liefhebber. Maar deze kan mij echt niet bekoren… sorry
Heel erg dik, maar om toch kritisch te blijven. Ik zou graag toch het Alfa Romeo logo in het Alfa hart willen hebben ipv er boven geplakt.
Ben benieuwd naar de specificaties. Met 240 pk en 1200 Kg zit ie denk ik rond de 6 seconden op de 100.
Ik sluit me aan bij johnny, prachtige wagen! Eens wat anders dan een polotje ;)
Lekker hoor die uitlaten in de diffuser 8)
Mooi…
Vooral de koplampen doen me weer denken aan die mooie glorietijden.
ik vind hem wel bruut…
Gewoon walgelijk! Een hondekop op wielen meer kan ik er niet over zeggen…
240PK is dik vet maar je moet er nog willen in gezien worden…
er zit geen popwerdome op de motorkap toch? Het is gewoon een soort raar wit beschermflapje.
tjek deze foto maar:
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2009/Alfa_Romeo_MiTo_GTA/Alfa_Romeo_MiTo_GTA_Geneve_2009_02.JPG
LOL @ sebastianchubasco :D
Ik ben ook echt Alfa fan, maar deze klopt ECHT van geen kanten…
Hoeveel plastic je er ook opplakt, hij blijft ‘lief uit zn chromosoompje-te-weinig oogjes kijken’!
vette neus naar alle photoshop complot theorietjes hier op AB
Die alfablog postte was dus WEL echt!
En die foto was uit een andere hoek genomen waardoor het dak lager lijkt.
Ik vind het echt een super aparaatje!
Hij kijkt wel een beetje gek uit zijn oogjes, las gister dat Autodelta daar een kit voor aan het ontwikkelen is.
Thanks Alfablog.nl
Die 8C is zooooo mooi!
33 Tipo Stradale bedoelde ik ><
@Svenska Aeroplan AB
;) ;)
@Bert
Ik denk dat als ze een kit ontwikkelen waarbij de koplampen lager lijken, we er al een heel eind zijn…
Ik blijf het een rare zaak vinden dat Alfa totaal geen rekening houd met een nummerbord op de neus. Zou iemand mij willen uitleggen waar ik dat ding ergens vast kan zetten op deze neus? Ergens links op de bumper waar ie nu bij een normale MiTo ook zit? Daar knap ik totaal op af… alleen al daarom koop ik geen Alfa.
ik ben er uit! ik vindt hem wel mooi!… had even geduurd maar weet het nu zeker!
@edje R
als je even de moeite neemt om naar de bovenstaande plaatjes van alfablog.nl te kijken dan zie dat ze bij de TZ2 en de 33stradale ook niet de moeite namen om een plek voor de nummerbord te creeeren. dát is de reden waarom er bij de tegenwoordige alfa’s dit soort keuzes gemaakt worden. …erfgoed…
Geef mij de glorietijden waar @Alfablog.nl het over heeft, dan mogen jullie deze hebben.
Ik heb ontzag voor de performance, niet voor het uiterlijk. Dat had trouwens een stuk beter geweest zonder die zogenaamde powerpuist op de motorkap.
De “normale” Mito is al erg gedrongen en oogt daardoor hoog en smal. De koplampen komen te groot over in verhouding met de rest van de neus.
De grote bek van deze GTA heeft dat beeld een beetje kunnen corrigeren.
Grappig dat bijna iedereen een auto pas mooi vindt, als hij woest oogt. Persoonlijk ben ik blij dat Alfa Romeo voor dergelijke koplampen heeft gekozen. Persoonlijk ben ik een grote liefhebber van klassieke/traditionele Italiaanse auto’s, en dergelijke kenmerken zie ik in de Mito terug.
Auto’s als de Tipo 33 Stradale, TZ 1/2 en Ferarri 250/275 waren ook niet bepaald agressief, maar eerder neutraal. Met dergelijk design maakten ze destijds wel een statement. Ik geloof dat de Mito dit vergeleken met de concurrentie ook doet. Durf anders, en vooral jezelf te zijn. Driven by passion…
Kijk eens goed naar een mini, zijn grootste concurrent, die kijkt ook zo uit zijn ogen en ziet er nogal dom uit. Mooi is hij niet wel apart net als de mini ,beter dan die vag meuk die al bij uitkomen verouderd zijn.
@ Alfablog: ik vind de MiTo in het echt best mooi, of op zn minst meevallen t.o.v. de foto’s… En die hoeft inderdaad niet ‘woest te ogen’. Maar de GTA wel! En daar gaat het gewoon gruwelijk mis!
Ik was even bang dat ik de enige was die dit ging zeggen maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige.
Wat is dit een lelijk gedrocht!
Zijn er al foto´s van de nieuwe 147/149 online?
@ Svenska Aeroplan AB
Persoonlijk vind ik niet dat een Mito GTA ‘woest’ moet ogen. De Mito GTA moet naar mijn mening wat krachtiger ogen, en dat is gelukt.
@ Knilles
http://www.progetto940.it/nuove-foto-spia-dellalfa-milano.html
voor zover enkel spyshots gevonden, nog geen definitieve .. Geduld is een mooie deugd ;)
@ Alfablog: dat filmpje met de Junior GTA is wel erg leuk! Dat is toch zo;n beauty… Als je ze zo naast elkaar zet, zou ik het wel weten!!
;)
@ Svenska Aeroplan AB
Tja… klassieke Italiaanse auto’s. Jammer dat dergelijke ontwerpen niet meer kunnen, ivm zaken als voetgangersveiligheid.
@ Knilles
http://www.progetto940.it/nuove-foto-spia-dellalfa-milano.html
vr de moment zijn er nog mr enkel spyshots te vinden
Aan ieder die na 12 jaar nog steeds niet gewend is aan die nummerplaat aan de zijkant: als je het niet mooi vindt, koop hem dan niet!
Waardering voor de fabrikant die zijn design niet laat bepalen door zoiets onbenulligs als een kentekenplaat!
Nog even wat specs: ;)
0-100 km/h: 5 seconden
Topsnelheid: 250 km/h
alsmede :
gewicht cirka 1000 kg
geen achterbank
mechanische sper
variabele achtertrein , ten gunste van de acceleratie en remgedrag
aluminium onderstel met shyhook functie als van een maserati
gladde onderkant.
De accelaratie benaderd de 8 c op onderdelen.
Het is echt een super gaaf wagentje en een super geluid erin, de foto’s die schuin van voren zijn genomen zijn echt mooi.
@johnny t-jet: geldt dat alleen voor dit conceptmodel of ook voor de straatversie. Als dat ook voor de straatversie geldt dan zal er wel een leuk prijskaartje aan hangen. Hij mag in ieder geval niet duurder dan de Focus RS worden…
@Alfablog: De MiTo (GTA) vergelijken met de TZ-2 gaat nu toch wel iets te ver. De neus van de Mito is gewoon een blunder van formaat. Die kan je niet zomaar rechttrekken met te referen naar de gloriedagen zoals met de Tubolares.
Jh, vermoeden is dat er 2 versies komen . Kan me voorstellen dat niet iedereen constant hardcore wil zijn . De prijs is gemeldt dat deze cirka
2500 muntjes onder de copper S JCW zal liggen , cirka 36000 zal dat zijn denk ik dan.
Von stroke , sommige mensen kijken gewoon iets verder dan hun neus (..) lang is . Nu lijkt het wel wie het hardste schreeuwt de koelkast heeft gewonnen.
@ VonStroke
Smaak ik natuurlijk persoonlijk! De neus van de Mito geeft mij hetzelfde gevoel als de TZ.
Vind de rooie ook de mooiste van de twee, maar……
aangezien ik veel vertrouwen heb in de designkwaliteiten van Alfa, hou ik het erop dat dit ‘gifkikkertje’ in real life het ontwerp van de rooie evenaren…
Neem nou de X6, van foto kun je het niet voorstellen dat zo’n ‘concept’ echt gemaakt wordt, in het echt kun je er niet om heen dat het iets aantrekkelijks heeft.
En vergeet niet dat het een GTA is, dat staat voor extreem en exclusief rijplezier, met of zonder wielspin! :) :) :)
Naschrift: oei, wat is die meid mooi zeg!!!
De voorkant doet mij vooral denken aan een Engelse bulldog. Iedereen heeft het trouwens over een power dome maar volgens mij is het niet meer dan een windgeleidertje ofzo (puur show wellicht, verwijzing naar de TZ’s die ook zoiets hadden). De motor schijnt trouwens een historisch zeer verantwoorde 1750cc te hebben. :)
Als het gewicht 1000kg is kan de rest wel inpakken, de Focus RS incluis.
geluid van een alfa… even doorscrollen naar 3.00
Lekker !
Nou, ziet er nog best leuk uit… En dat geluid klinkt gewoon goed!!
@spec
Kan me niet voorstellen dat iemand wel gewend is aan die nummerplaat. Als je erop let is het werkelijk onwijs knullig.
Nee inderdaad, waarom zou je je design aanpassen aan iets dat VERPLICHT op elke auto (in europa) moet. Lijkt me wel zo handig he!?.
Hoe verzin je het ouwe topper.
@xk
misschien wordt het tijd dan om je voorstellingsvermogen bij te stellen… het schijnt positief te werken op je creativiteit
(…doe maar lekker gewoon dan doe je gek genoeg, lekker op z’n hollands…)
Stuurwiel zit ook niet in het midden,
Typeplaatje zit niet in het midden,
Ruitenwissers zitten niet in het midden,
Speciaal voor XK zitten wel de uitlaten in het midden….
(iets wat “anders” is , is niet meteen lelijk weet je)
Logo uit het alfa-hart is een mooie subtiele verwijzing naar een ver verleden.
Toen zaten ze ook boven het hart.
@Alfablog.nl: Met wat goede wil kan je de lichten erin herkennen maar wat ze wel vergeten zijn is van de verhoudingen van een ontwerp te respecteren. Die zijn namelijk van doorslag en bij de MiTo vind ik die zoek zijn. Vooral naar de hoogte van de neus toe. Het is gewoon net niet.
Maar ik blijf Alfist en zal de MiTo (als het moet) zeker verdedigen. ;)
Erg uitdagend ontwerp zeker voor deze tijd waarin alles op elkaar lijkt. Uit de reacties van de vorige mailtjes is de middelmaat echter waar de simpele burger voor gaat. Voor de fijnproever die risico’s neemt in het leven en geen genoegen neemt met de middelmaat(=golfje) is de Mito een goede keuze.
jeetje… het kan toch nog lelijker dan de normale MiTo! Lijkt een beetje op het masker van zo’n Star Wars Clone.
fotos uit geneve!
http://www.autoblog.com/photos/geneva-2009-alfa-romeo-mito-gta-2/
@6C Jordy
Helemaal mee eens, mooi verwoord. In Italië zijn de nummerplaten trouwens veel kleiner dan in Olland! Staan ze dan wel mooi op de Lambo’s, Ferrari’s, Maserati’s ? Daar is meestal ook geen plaats, maar dan klaagt niemand.
@Raptor,
Heb begrepen dat veel agenten geen probleem ervan maken als je een kleinere (illegale) kentekenplaat voorop monteerd. Zolang je de originele maar in de auto bij je hebt. Maar ik ga het zelf niet proberen…….
(iemand anders ervaring mee?)
Klagen over iets kleins als een kentekenplaat vind ik dan wel weer positief. Dan zullen er geen andere mankementen aan de MiTo te vinden zijn toch?
Hulde!
@Spec
Maak van die 12 jaar maar 100 jaar. Toen zaten de kentekenplaten ook al vaak op de hoek van de chrome bumpers. We wisten niet beter denk ik. Nu klagen ze over symetrie (of hoe je dat ook spelt)
Bij deze alle discussies over “het Beste” merk afgesloten..
Zie link:
http://www.alfablog.nl/2009/03/06/succes-op-de-12-uur-van-bathurst/
Alsof Alfa’s de enigen zijn met niet symmetrische kentekens.


