Nice! Mercedes E-Klasse Coupe

Auteur: , 62 Reacties

Een echte fan van Mercedes ben ik nooit geweest, maar de laatste jaren begint dat stiekem een beetje te veranderen. Dat is eigenlijk gekomen sinds de introductie van de CLS. Ook de nieuwe C-Klasse en zelfs de GLK vind ik wel te pruimen. En deze nieuwe E-Klasse Coupe past wat dat betreft prima in dat rijtje.

Echte sportiviteit straalt deze grote Coupe niet uit in mijn ogen, maar het is wel een grote indrukwekkende auto. En voor mensen die er eentje overwegen heb ik ook nog eens goed nieuws, want de prijs van de Coupe zal op hetzelfde niveau liggen als dat van de sedan. Want waarom zou je meer betalen voor een auto die minder deuren heeft?

In Geneve had Mercedes ook nog eens deze extra zuinige E350 CGI BlueEFFICIENCY staan. U hoeft em in niet in te pakken, ik neem em zo wel mee.



62 reacties

Kijk eens aan, daar heb je hem. En dan nog wel in het wit ook. Staat hem goed!
Het is ook goed om te horen dat Mercedes goed op weg is qua zuinige modellen..
Ik ben ook geen Mercedes-fan, maar dit ziet er zeker goed uit.
Ook mooi dat alles wat bijdraagt aan brandstofbesparing ook redelijk subtiel aanwezig is.
doet me toch denken aan vw coupe .. maar dan mooier.
d’r zit wel veeel CL in!
mooooi!
Veel beter dan de sedan
Eerst vond ik hem lelijk, maar als je er een beetje aan bent gewend valt ie toch best mee.
Nice! Dat is precies het goede woord. Budget-CL500?
Nou nou!
Regeneration van de ubertaxi is mooi gelukt!
lekkerrrrr:D
Gelukkig zit er nog een groot prijsverschil tussen de CL en deze.
Ik vind hem wel top! ik zag hem namelijk een week geleden op een trailer in duitsland.
Eelco van Vliet
Ik ben een verstokte Alfa rijder. Ik heb echter nu ivm schade tijdelijk een C 220cdi te leen en dat bevalt stieken toch wel heel erg goed. Superfijne auto om in te rijden en de 170pk diesel is soepel en supersterk.

Wat ietswat tegenvalt is de fameuze duitse ergonomie. Ik heb al zeker 80 keer de cruisecontrol aangezet ipv de richtingaanwijzer. Ook zitten sommige knopjes niet heel erg handig. Wat dat betreft is het, ondanks de reputatie, mijninziens niet beter of slechter dan Alfa.

Fraaie auto, alleen die prijs…
@ Bananaflip: übertaxi?? We hebben het over Mercedes nu hoor, niet over de Skoda Suberb of Octavia…
@Eelco van Vliet:

Is het niet de gewenning aan Italiaanse non-ergonomie die jou parten speelt? Knopjes voor mistlicht tussen de voorstoelen, raambediening in het dak… ;)
een beetje een onpraktische taxi, maar nog steeds een taxi ;)
Niet weer die led’s…!!
@svenska, ooit het nieuws gezien met stakende taxi’s, waren altijd e-klasses
Ik zie mezelf niet echt met een Merc rijden, zéker niet voor m’n 50ste, maar ze hebben ontegensprekelijk mooie of leuke modellen gehad. Ik denk maar aan de huidige E en die van ervoor. Of de G. En inderdaad de CLS. En de CL…

Deze vind ik eigenlijk helemaal waaaw, op die vééls te grote achterlichten en hoere-ledjes na…
het interieur van een mercedes vind ik vele mooier dan het saaie BMW interieur !
@ Victortje (& inmiddels Josj…, ze leren het ooit nooit!): WAS ja, je zegt het zelf al…
Die lichten:(:(:(:(:(

Zowel voor als achter.. Peugeot laat ze vooraan tot helft motorkap lopen en mercedes doet hetzelfde maar dan met de koffer..

Jammer
@ Svenska Aeroplan AB

Of een Chrysler 300C, hier in Groningen ook erg populair…
Wat een Fantastisch mooie wagen, op de foto lijken de achterlichten erg groot, maar heb hem in Oostenrijk al in het echt mogen zien en dan valt alles beter op z’n plek leek het wel, aangezien de achterlichten mij toen totaal niet opvielen.
Ik heb normaal een pesthekel aan Mercedes, maar ik vind dit (op die lelijke doorlopende heupen na) toch wel een vette bak…. En al helemaal na die lelijke gedrochten van BMW, zoals de nieuwe 7 en die PAS 5serie GT met priuskont.

Als dit zo door gaat wordt ik nog Mercfan (nee, dat niet:P)
die lompe neus, de overdaad aan tupperware (bumpers, side skirts) en dan die uitgebouwde achterspatborden, nee da’s echt geen schoonheid maar meer een opgedirkte snol.
De pauper CL xD

Maar wel heel lekker ;)
dit is het gewoon, sportiever dan de oude en hij lijkt heel goed op de nieuwe ‘E’! Jammer dat er geen echte ster op de motorkap staat.
Idd Tombnolz, leuke wagens, maar je wil er toch niet echt in gezien worden tenzij je pakweg 50 bent (of een echte pimp op zoek naar aandacht)
Dit is gewoon aziatisch design!

Ander embleem en verhaal erbij en niemand meer die er naar kijkt (bij dit model misschien maar beter …)
I like it!
@ SAAB: Je vergeet de Volkswagen Phaeton :twisted: …rijdt er hier in Leiden ook 1 van rond als taxi…
@ “Taxi-roepers”: Zwijg jullie runderlappen! Dat Mercedes veel in de taxi-branche gebruikt wordt, geeft aan dat de betrouwbaarheid, levensduur en representativiteit op een hoog niveau liggen…
Een betere ontwerper
@Oversteer: dat geldt juist voor mij bij die Kotsifornia van Ferrariteiti.



Heerlijke foto’s :D en mooie lak ook. Ik hoef het bonnetje niet te hebbe, geen cadeaupapier aub :P
Hmmm! Zie hier al een heerlijk Carlsson Eau Rouge kit voor ;)
Achterlichten zijn aan de grote kant, maar zien er aan de andere kant toch best dik uit. Hebbehebbe dus :P
echt vette bak! na C en GLK weer een geslaagd model, en veel mooier dan concurentie!
Achterlichten doen me denken aan onze Franse vrieden van Citroën….

Voor de rest ziet het er weer dik uit. Wordt deze versie ook weer getest door Wouter en Paul???
Eelco van Vliet
@solstice,

De Mercedes heeft dat dus ook, de ontgrendeling van de achterklep zit op een plaats waar je als bestuurder alleen bij kunt, door je met je hoofd door het stuur dubbel te vouwen..

Wil je de armsteun open krijgen moet je het boekje erbij pakken om de ontgrendeling te vinden die op een onzichtbare plaats zit. Wil je op de navigatie kijken, moet je permanent het afdekklepje open hebben. Wat nu niet heel fraai staat in het verder strak afgewerkte interieur.

ps. raambediening in het dak is al sinds de 75 en 33 niet meer en dus al 15 jaar niet meer. De mistlampen zitten in de 159 op een nog minder zichtbare plaats dan in de 156. Tussen de stoel kon je tenminste nog zien. In de 159 moet dat op de tast.
Schitterende lijnen.ZO hoort een coupe er uit te zien.
@Eelco van Vliet,

Weet niet in welke Benz jij hebt gereden, maar van achterbakontgrendeling achter het stuur heb ik nog nooit gehoord. Zit gewoon in de sleutel en op de klep zelf (niets is irritanter dan dat je de sleutel nodig hebt om de klep open te maken).

Verder de armsteun, tja kwestie van wennen, het knopje zit niet echt op een onbereikbare plek ofzo en het zit gewoon langs de armsteun.

Tja dat het klepje open moet staan is toch logisch, hoe moet je anders het scherm opbergen. En bij de nieuwe E klasse is er geen klepje meer voor het scherm.

Cruisecontrol moet idd gewoon op het stuur zitten en niet aan een hendel ergens verstopt achter het stuur.
Owja (waarom is er geen edit knop :P) de achterlichten van de nieuwe CLK vind ik ook erg lelijk, maar misschien valt het in het echt allemaal wel mee. Dat is vaak zo met nieuwe achterlichten.
ziet er zeer goed uit :D
Vond hem op het eerste gezicht tegenvallen na de CLS, maar ik moet zeggen dat als ik nu de foto’s bekijk, ik het toch een erg fraaie wagen vind!
Een vriend van me heeft net zijn CLS 6.3 AMG in ontvangst genomen. Vanaf nu ben ik AMG-fan.
Hoop snel de AMG versie van deze E-coupe te mogen zien en horen.
NU nog 1 groote vraag.

Wat komt er achterop de bumper te staan als aanduiding.
CE oF EC OF gewoon E?
Of heb ik dat ergens gemist?
@Emile_Benz

Gelijk heb je, een beetje onterrecht Mercedes-bashen.. :P

Men is gewoon jaloers omdat Mercedes-Benz synoniem staat voor: Klasse, betrouwbaarheid, veiligheid en status.
Bovendien ogen de huidige Mercedes-modellen (in mijn ogen) gewoon lekker fris en de AMG’s lekker stoer!

Ach ja, who cares! :D
@Tom

geloof mij maar dat er ook hele volksstammen zijn die een merc gewoon een vulgaire bak vinden en dat heeft niets met jalouzie te maken.

PS “synoniem is” of “staat voor”
Seht gut aus! Maar ik vind die lijn bij de wielkasten, zelfs in het wit, niet mooi. Verder strakke auto.

@Tom: inderdaad. Iedereen die Mercedes niks vindt is jaloers….. geloof je dat nou echt? Als je een BMW 5, Audi A6 of Volvo S80/V70 kunt betalen waarom dan geen Mercedes. Aparte conclusie. Ik vind van Mercedes maar een paar modellen mooi en daar komt deze nu bij. Maar ik rij geen Mercedes…..
Voor de koplampen hebben ze bij Merc toch eens goed naar de Lexus GS gekeken
Eelco van Vliet
@wilco,

Ik heb het over de ontgrendeling van binnen uit. Normaal zit die op de deur of links naast de bestuurdersstoel. Bij de C klasse zit hij dus ter hoogte van de schenen. Daar kom je dus als bestuurder alleen bij met hele lange armen of als je lenig bent. De navigatie had beter iets meer geiintegreerd kunnen worden.

Verder vind ik ‘m verrassend goed en heb ik er al de nodige plezierige kilometer opzitten. Edoch had ik van de ergonomie me iets meer voorgesteld. De 159 valt uiteindelijk nog wel mee op de mistlichten na.
Achterkant van deze “”waggie” is veelste braaf.
Had wel is strakker en stoerder gemogen.
nog steeds lijken die leds in de voorkant, op aftermarket halfords lampjes
Waar zijn de beelden van de SLR Stirling Moss? Dat was echt een schitterende auto om te zien
Hij ziet er goed uit. Een mooie auto die een uitstraling van een CL heeft. En die is toch een stuk duurder. Dus dit is een goed alternatief voor de mensen die geen CL kunnen betalen.

Mercedes gaat de goede kant op!
Wacht maar tot je de SLS ziet; dan weet je dat het de goede kant met Mercedes op gaat…
Erg mooie auto! Achterste wielkasten doen me denken aan die van Prautotype 003!
Ik mis een spoiler
@majinstar: nog even geduld hebben…want die komt
Als ik eerlijk moet zijn is mijn Bmw sportieviteit wel een beetje afgedwareld Audi is super gaat goed Bmw Ja, met Alleen auto’s met het halve dak eraf kjaaa. ik weet niet Mercedes Gewoon in stappen Ex/in gewoon stukken beter misschien dat ie ster er nu ook wel echt voor staat!!.. complimenten
@vinieg, ik dacht ook eerst van, eeeh, een cl, ow nee, een clk :p
Ja dit is toch wel een hele mooie auto.
@technopatat,

het is ook geen CLK hoor.
Hij staat op het onderstel van de c klasse, na wat onderzoek te hebben gedaan.. Dat is jammer en zal daarom kleiner aanvoelen dan een echte E klasse. De w124 coupe was pas een echte Mercedes E coupe en de mooiste.
@ Paulo; Zeker weten? De CLK stond op het onderstel van de C-klasse, maar nu ze hem E Coupé gaan noemen verwacht ik toch dat hij op het onderstel van de E staat.
Op de site van Mercedes kan je alle maten zien van het (onderstel). Dan zal je zien, dat die exact dezelfde zijn, als die van de C Klasse. Een echte E coupe, zou dezelfde maten moeten hebben als een E, net zoals de binnen en buiten maten en die zijn ook een stuk kleiner. Het probleem is, dat tegenwoordig alle wagens op elkaar lijken (A5 coupe-BMW 3 coupe) en in dit geval zou anders de CL in gevaar komen, als het een echte E coupe was.
laat de amg versie van deze maar komen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).