Protoscar Lampo in Genève

Auteur: , 41 Reacties

Lekker elektrisch kontje toch?

Het Zwitserse Protoscar heeft voor de show in Geneve met 14 man deze elektrische Lampo roadster inelkaar lopen knutselen. En ik moet zeggen dat de specs niet verkeerd zijn: 4WD, 0-100 in 5 sec, een topsnelheid van 200 km/u en een range van 200 kilometer. Een aardige Tesla concurrent lijkt mij zo.

Voorlopig gaat het nog om een prototype, maar wie weet wat er allemaal nog kan gebeuren als er veel interesse voor blijkt te zijn.

PS Zeg ik iets raars als het erop lijkt dat deze auto gebaseerd is op een Opel GT?

Bekijk HIERRR een video van de ontwikkeling!



41 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
het ziet er echt niet uit!
Mooi om weer eens afgedekte achterwielen te zien!!
Bij de achterkant houdt het mooi zijn ook wel op.
Wat een hok zeg….wheelcovers en al.
En waarom zon bombastische voorbumper???
Nee…(gaat met zn 4WD RC Subaru spelen)
@ joep: wilde ik net zeggen! Wel weer eens leuk…

Wat is trouwens dat ding op de rechter voetenmat? de reserve-batterij??
:D
pff wat een badkuip… nee dit is lelijk.
Vette achterkant! Alleen zonde dat hij aan de zijkant van die lelijke “Citroënflappen” over de wielen heeft… Doet echt afbreuk aan de auto.
Afgedekte achterwielen –> lelijk
Dit is inderdaad gewoon een Opel GT geweest hoor.
Ook al geen beste auto, kon er niet uitkomen op de AutoRAI.
Ben dr uiteindelijk half uitgevallen…
Word er een beetje moe van…
Al dat stopcontactgelul.
Wat een verschrikkelijke broek is dat op de paginafoto.
@ BananaFlip

Wen er maar aan! Vroeg of laat rijden we er allemaal mee.
@mx5/rx8owner 18:17

LOL. Maar wat erin zit kan wel eens heel leuk zijn!

Is het ding trouwens op een MX5 gebaseerd, op grond van vorm en hoek van de voorruit? Afmetingen lijken ook wel te kloppen.
Bekijk HIERRR een video van de ontwikkeling!
ziet er aardig uit, maar alleen die dichte achterwielen vind ik niks..
@ Laurens:

Scherp!! Niet alleen de buitenafmetingen kloppen, maar ook het interieur is vrijwel 1 op 1. Kijk naar de portieren, het stuur, de middenconsole, de plek van de pook en handrem… leuk! :)
Nee, van de looks moet ‘ie het niet hebben…
@Rik3
dat is nog mooi op oude Cadillacs/Chevy Impala’s maar in dit geval is het lelijk inderdaad ;)

@Peter
echt niet hoor ik zie er het nut niet echt van in, ik zie nog meer een toekomst in waterstof

ontopic: Nja elektrische auto’s sorry maar hoe snel ze ook mogen zijn ik blijf het maar niets vinden, geef mij maar een brullend stuk mechanica please :D
Ziet er best goed uit, zeker met die afdekkende wielkappen!
@ six trey

Persoonlijk verwacht ik een combinatie van beide. Batterijen voor goedkoop dagelijkse woon/werk-verkeer en waterstof/brandstofcel voor langere afstanden.
Hoe fantastisch wij verbrandingsmotoren ook mogen vinden, zij zijn zeer energie-onefficient en brandstof wordt steeds schaarser en duurder.
Sorry, lees nu pas de opmerking van een Opel GT. Zag ook ergens in de gallery een plaatje van een Solstice, dat is toch dezelfde basis?

Scheelt wel een hoop geld om een bestaande auto als basis te gebruiken, die stapel laptop batterijen kun je overal wel in kwijt.
@Laurens.

Dat zou best eens kunnen. Ik kan het nog niet bevestigen(na een half uur vergelijken), maar ergens zitten er NB(2e model, wat wij ook hebben) trekjes in.
Damn.. Lezen is ook een vak en twijfelen ook.

De Opel GT is ook in mijn gedachten voorbij gekomen. :oops:

Die ziet er overigens leuker uit dan deze. Ik hou helemaal niet van gesloten wielkasten.
Mochten ze die auto’s die jullie noemen als basis gebruiken, dan zullen ze vast wel de voordelen uit die auto’s hebben proberen te halen en de nadelen – zoals het moeilijk instappen en uitstappen – proberen weg te werken.
Wat een rare Opel GT, dit.
Gedrocht.
@jeroen.

Die moeilijke in- en uitstap nadelen worden veroorzaakt doordat je met je kont zowat op de grond zit.
Ik kan serieus het asfalt kussen als ik de deur open doe. :lol:

Dat weg werken zie ik dus niet snel gebeuren. Het hoort bij deze auto’s.
“hmm, achterkant ziet er niet verkeerd uit!” “eauh, de voor en zijkant dus niet…”
@mx5: ik kan ook het asfalt kussen als ik de deur open doe…

Moet ik alleen wel helemaal uit de auto gaan hangen, maar toch…
:D
@Peter
zou kunnen maar dan moeten ze wel betere manieren vinden om energie op te slaan dan de huidige batterijen, 12 uur opladen om 4 uur te rijden (ik zeg maar wat) is niet handig en zeer onefficient. En wat je zegt over de verbrandings motor ja hij is energie verspillend maar ik zie hem nog niet verdwijnen de eerste 50 jaar. Ruwe olie die zal er de eerste 300 jaar ook nog wel zijn oke de prijs kan nog stijgen maar als het echt onbetaalbaar ofzo zou worden zou ik gewoon met een aantal mensen samen alcohol destileren gist, suiker en water en je hebt ook perfecte brandstof voor de huidige verbrandingsmotor (met wat aanpassingen)… like the duke’s of hazzard ;) Ik ben zelf een grote muscle car/lowrider fan, en ik haat nu al hoe auto’s vol zitten met elektronica. Geef mij maar een 5-6L V8 die je de zondag zelf onderhoud in je garage :D
vind em niet echt mooi.. alleen de koplampen lijken wel een soort slap aftreksel van de nieuwe golf koplampen xD
@ six trey

Ik ben net zo gek op m’n V8 maar besef dat die enkel voor recreatief gebruik is. Voor transport van punt A naar B maakt het mij niet uit, dan gelden praktische normen zoals comfort, veiligheid, economie. Jay Leno maakte onlangs een gelijkaardige opmerking in TopGear.
is een gesloten versie niet beter voor de luchtstromingen?
Ik vind hem mooi in een rare, zieke manier. Ik weet totaal niet wat het is.
@Peter
bwa ik gebruik momenteel 2V8’s voor al mijn transport en dat valt qua comfort en economie nog verassend goed mee hoor. door die lage toeren en amerikaanse zetels is het rijcomfort beter dan in de gemiddelde personenwagen (naar mijn mening) en economie daar is een mouw aan te passen. Mijn Ram (5.7L) staat ingeschreven als bedrijfs voertuig en lichte vracht dus maar zo’n €175 per jaar aan rijtaks en ik gebruik hem ook veel voor dagelijks vervoer. Zijn verbruik 16l/100km (1op6) breng ik in in de belastingen en krijg ik gedeeltelijks terug maar ik twijfel om hem misschien op LPG te zetten. Mijn 2de wagen een 63 Impala cabrio (5.3L) gebruik ik als familie wagen in de lente/zomer staat ingeschreven als Classic (Niet oldtimer dan waren de nadelen te groot) en betaal hier ook minder voor. Zijn verbruik 14L/100km (1op7) is wel hoog maar dat heb ik voor zo’n wagen over. ;) het is een kwestie van smaak volgens mij
Ik zie hier wel een markt voor. Al is het maar omdat de wachtlijst in het begin korter zal zijn dan die van Tesla.
@six trey.

Roflol. :lol:

Dat draai ik met onze 1.3l ook zonder moeite. ;)
waarom waarom!!!!!!!

kan er nou nooit een MOOIE -groene- auto gemaakt worden (prius-civic-tesla)
Hij ziet er wel leuk uit. Het is een goed teken dat dit soort auto’s ontworpen en gebouwd worden. Hier leren de merken van elkaar. En het milieu is natuurlijk hot tegenwoordig!
Hebben die lui teveel Back to The Future gekeken ofzo. Die afgedekte achterwielen, dat wordt hem gewoon niet. Nee echt niet…
LOL wat doe die kast op de bijrijdersplaats :P
ALLEMAAL ZEURPIETEN.

LUISTER EN ALS JE HEM NOU CADEAU ZOU KRIJGEN ? DAN HOEFT JE OOK GEEN BENZINE TE BETALEN, OOK GEEN WEGENBELASTING. WAT WIL JE NOG MEER. PAAR MODELLEN ACHTERIN .. WAT WAT ?? OF BEN JIJ EEN AUTOMONTEUR OF HEB JE AANDELEN IN EEN OLIEBEDRIJF EN DAN ZIT JE TE ZEUREN ?

Wat mij betreft ziet ie er beter uit dan al die stinkende sportauto’s die we nu kennen. Wat brullen betreft jongeman ik hoef geen aandacht te trekken op zo’n manier.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).